آموزش تمیز کردن مواد غذایی خریداری شده برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کوید 19 (کرونا)

آموزش تمیز کردن مواد غذایی خریداری شده برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کوید ۱۹ (کرونا)

در اینجا توضیح داده شده است که در دوران همه گیری بیماری کوید ۱۹، چگونه مواد غذایی خود را تمیز کنید. این ویروس که باعث بیماری کوید ۱۹ می شود، می تواند تا ۷۲ ساعت بر روی سطوح خاص دوام بیاورد. مراقبت بیشتر در هنگام استفاده از مواد غذایی، می تواند خطر قرار گرفتن در معرض این بیماری را کاهش دهد. کارشناسان می گویند که پیروی از این مراحل ساده می تواند شما را ایمن نگه دارد. کلیه داده ها و آمارها بر اساس داده های در دسترس عموم مردم در زمان انتشار است. برخی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشد. کرونا ویروس جدید با نام SARS-CoV-2 بسیاری از افراد را به غیر از فعالیت های اساسی مانند مراقبت های پزشکی، ورزش، پیاده روی بردن سگ یا خرید از سوپرمارکت ها را خانه نشین کرده است.

هر بار که خانه را ترک می کنید، می توانید با پیروی از اقدامات احتیاطی مانند تمرین فاصله اجتماعی گرفتن و شستن کامل دست ها و به میزان زیاد، خطر ابتلا به کوید ۱۹ را کاهش دهید. هر چند خرید از فروشگاه مواد غذایی، خطر زیادی دارد. نه تنها در نزدیک افراد دیگر هستید، بلکه بسیاری از محصولاتی که خریداری می کنید احتمالا توسط اشخاص دیگر لمس شده است؛ و احتمالا عطسه و سرفه نیز هست. این بدان معنا نیست که باید از رفتن به سوپرمارکت منصرف شوید. این کار برای بسیاری از ما واقعا گزینه مناسبی نیست. اما می توانید هنگام دست زدن به مواد غذایی تان کمی بیشتر مراقب باشید تا از پخش کردن ویروس در افراد دیگر یا لوازم خانه جلوگیری کنید.

سوپرمارکت ها در انتقال کرونا چقدر خطرناک هستند؟

سوپرمارکت ها در انتقال کرونا چقدر خطرناک هستند؟

شارلوت بیکر، دکتر و دارای مدرک سلامت عمومی و استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده دامپزشکی ویرجینیا-مریلند در بلکسبورگ واقع در ویرجینیا گفت: بزرگ ترین خطر در سوپرمارکت در تماس نزدیک بودن با اشخاصی است که مریض هستند. به همین دلیل مهم است که حداقل ۱٫۵ تا ۲ متر از افراد دیگر در هر زمانی فاصله داشته باشید. بیکر گفت: «اگر افراد در صف بیش از حد نزدیک به شما هستند، از اینکه از آنها بخواهید که از شما فاصله بگیرند، نترسید. یا برای برداشتن وسایلی که اشخاص دیگر هم اکنون نزدیک به آن هستند، چند لحظه صبر کنید». با این وجود، مشخص نیست که تولید و بسته بندی مواد غذایی چه میزان در انتقال ویروسی که باعث کوید ۱۹ می شود، نقش دارد. هنوز هم، بر اساس یک منبع معتبر سازمان بهداشت جهانی می گوید که علاوه بر تماس نزدیک شخص با شخص، افراد می توانند ویروس را با دست زدن به سطوح آلوده و سپس لمس چشم، بینی یا دهان خود وارد بدن کنند. برخی از سطوح ممکن است خطر بیشتری از سایر سطوح داشته باشند.

یک مطالعه جدید در ژورنال پزشکی نیوانگلند نشان داد که این ویروس تا ۷۲ ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ و در مقوا تا ۲۴ ساعت قابل تشخیص است. بیکر گفت: «وقتی که در سوپر مارکت هستید، باید تصور کنید که همه سطوح در همه جا توسط کسی که به بیماری مبتلا بوده است، لمس شده است». این مساله شامل غذاهای تولیدی و بسته بندی شده نیز می شود. وی می گوید: «فقط هنگامی که قصد خرید دارید، وسیله ها را لمس کرده، کارت و دسته سبد خرید را با ضد عفونی کننده تمیز کرده، و هنگام کار دستان خود را بشوئید یا از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید». بیکر افزود: «بسیاری از افراد با خرید کردن از خودروهای کنار خیابان یا تحویل در منزل میزان مواجه احتمالی با ویروس را کاهش می دهند. حتی تولید کنندگان مواد غذایی محلی این خدمات را ارائه می دهند. برخی از بازارهای کشاورزان به مشتریان اجازه می‌دهند تا از غذاهایی استفاده کنند که در هنگام برداشت آن‌ها بسته بندی می‌شوند؛ که باعث کاهش میزان زمان مورد نیاز برای بودن در کنار افراد دیگر می شود و میزان وسیله هایی که لمس می کنید را کاهش می دهد».

تمیز کردن مواد غذایی در خانه برای جلوگیری از ابتلا به کوید ۱۹

تمیز کردن مواد غذایی در خانه برای جلوگیری از ابتلا به کوید 19

به هر روشی که مواد غذایی خود را تهیه می کنید، می خواهید هنگام ورود به خانه آنها را با دقت کنترل کنید. این امر احتمال پخش شدن ویروس بین افراد دیگر یا سطوح خانه را کاهش می دهد. الیزابت ال اندرس، دکتر و استاد مواد غذایی و تغذیه دانگشاه ویرجینیا می گوید، حداقل شما باید دست های خود را بعد از باز کردن و شستن مواد غذایی خود بشویید. اگر نگران آلودگی احتمالی در فروشگاه مواد غذایی خود هستید، می توانید اقدامات بیشتری برای محافظت از خود انجام دهید. آندرس گفت: «برخی از افراد ممکن است قبل از ذخیره کردن آنها قوطی و جعبه مواد غذایی را پاک کنند یا بشویند تا میزان ویروس موجود را کاهش دهند». همچنین می توانید بسته بندی محصولات یکبارمصرف را دور بریزید. هنگامی که کارتان به اتمام رسید، او پیشنهاد می کند که هر میز، پیشخوان، یا سطوح دیگر را که توسط مواد غذایی یا کیسه های مواد غذایی لمس شده بشوئید. و دوباره دستان خود را بشوئید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، مشاوره ای قابل اعتماد را برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن منزل در طول بیماری در نظر گرفته است، از جمله شامل تمیزکننده هایی است که در برابر بیماری SARS-CoV-2 بهترین تاثیر را دارد. اگر از کیف های پارچه ای استفاده می کنید، آنها را با صابون ماشین لباس شویی در ماشین لباس شویی بشوئید و قبل از استفاده، آن را به طور کامل خشک کنید. منبع معتبر انجمن پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند که در جاهایی که حفظ فاصله عمومی ۱٫۵ تا ۲ متری دشوار است، همه افراد از ماسک های پارچه ای در مکان های عمومی استفاده کنند. این مساله به کند شدن شیوع ویروس از افراد فاقد علائم یا افرادی که نمی دانند به ویروس مبتلا شده اند کمک می کند. ماسک صورت باید وقتی بر روی صورت اعمال شود که به تمرین کردن فاصله اجتماعی ادامه می دهید.

تذکر: رزرو ماسک های جراحی و دستگاه تنفس N95 برای کارکنان مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است.

تمیز کردن مواد غذایی مانند یک جراح برای مقابله با ویروس کوید ۱۹ (کرونا)

تمیز کردن مواد غذایی مانند یک جراح برای مقابله با ویروس کوید 19 (کرونا)

اگر شما یا شخص دیگری در خانواده تان در معرض شدید خطر ابتلا به بیماری کوید ۱۹ است، ممکن است بخواهید «تکنیک استریل» اصلاح شده که توسط دکتر جفری وان وینگن، پزشک خانواده در گراند رپیدز میشیگان که در این فایل ویدیوئی یوتیوب توصیه شده است، اتخاذ کنید. وان وینگن می گوید که یک گزینه این است که حداقل ۷۲ ساعت مواد غذایی خود را در گاراژ یا ایوان بگذارید تا ویروس های موجود در آن غیر فعال شوند. این کار برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست. برای این اشخاص، وی توصیه می کند که از «تکنیک استریل» استفاده کنید. همچنین می توانید این کار را بعد از اینکه اجازه دادید تا مواد غذایی ۷۲ ساعت در خارج از خانه بماند، انجام دهید. بخش مهم روش وان وینگن، ایجاد ایستگاه تمیز کردن برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی یا سایر سطوح خانه شما است. پس از آن، شامل پاک کردن تمام بسته بندی ها با مواد ضد عفونی کننده قبل از قرار دادن آنها در قفسه های داخل خانه است. همچنین می تواند بسته بندی محصول را دور ریخته و مواد غذایی را با یک کیسه یا ظرف تمیز انتقال دهید.

برای میوه ها و سبزیجات، وان وینگن پیشنهاد می کند که حداقل ۲۰ ثانیه آنها را با آب و صابون بشوئید. آندرس هشدار می دهد که سازمان غذا و دارو، استفاده از صابون را برای تمیز کردن محصولات کشاورزی توصیه نمی کند، زیرا خطر خوردن آن بالا است. بنابراین اگر تصمیم دارید تا از صابون و آب برای میوه و سبزیجات استفاده کنید، آنها را قبل از ذخیره کردن کاملا با آب تمیز کنید. انجام این موارد احتیاطی در مورد مواد غذایی می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به ویروس کمک کند. اگر بیمار شده اید، برای مواظبت از خانواده تان باید مراقبت بیشتری کنید. آندرس گفت: «اگر کسی در خانه تان است که بیماری کوید ۱۹ در او مثبت تشخیص داده شد، یا علائم بیماری را نشان می دهد، یا منتظر جواب آزمایش هستید، باید اقدامات بیشتری در مورد پاک کردن و ضد عفونی کردن خانه انجام دهید».

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.