مصرف بروفن در ماه اول بارداری/ آیا این مسکن مجاز است؟!

مصرف بروفن در ماه اول بارداری به جنین آسیب می زنه؟

آیا این مسکن مجاز است؟

سلام ماه اول بارداری هستم به دلیل سردردی که به خاطر مشغله کاری و استرس ناشی از آن داشتم یک قرص ایبوپروفن استفاده کردم. آیا به جنین آسیب می رسد؟؟

پاسخ مشاور:

مصرف گاه به گاه ایبوپروفن و همچنین سایر داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی در طول دوران بارداری برای درد یا التهاب بلامانع است و مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند. اما از مصرف مداوم و طولانی این داروها در دوران بارداری حتما خودداری فرمایید (مخصوصاً در سه ماهه آخر بارداری)؛ زیرا امکان تاثیر را بر عملکرد پلاکت و رگ های خونی در دستگاه گردش خون جنین دارد.

برای کاهش سردرد ناشی از استرس کاری می توانید دمنوش ترکیبی بابونه و بهار نارنج استفاده کنید. 

استرس، عوارض زیادی در بارداری دارد و ممکن است باعث کم وزنی جنین، سقط یا زایمان زودرس، بیش فعالی، ترسو و مضطرب شدن کودک در آینده شود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. ایبوپرفن در دوزهای متوسط طی دوران شیردهی بی خطر است زیرا تنها مقادیر خیلی کمی از این دارو وارد شیر مادر می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ با بررسی غلظت ایبوپرفن در شیر مادران مشخص کرد که نوزادان کمتر از ۰٫۳۸ درصد از دوز داروی مصرفی توسط مادر را دریافت می کنند. حتی هنگامی که زنان شیرده از طریق مکانیسم های جذب سریع مانند شیاف، دوز بالایی از ایبوپروفن را مصرف می کنند، نوزاد در معرض کمتر از یک درصد از دوز قرار می گیرد. به طور معمول پزشکان به خانم ها توصیه می کنند از مصرف برخی داروها در دوران بارداری خودداری کنند، زیرا ممکن است وارد جریان خون شود و از طریق جفت بر کودک تاثیر بگذارد.
    برخی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف ایبوپروفن در دوران بارداری با آسم در کودک مرتبط است. یک مطالعه نشان داد که مصرف ایبوپروفن در اوایل بارداری باعث افزایش احتمال از دست رفتن جنین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *