چند روز بعد از قطع قرص سیپروترون کامپاند پریود میشویم

چند روز بعد از مصرف قرص سیپروترون کامپاند پریود میشویم؟ | همه دانستنی های قرص دیان

قرص سیپروترون کمپاند یا قرص دیان دارای دو جزء است؛ یک جزء آنتی آندروژنی یا همان سیپروترون به میزان ۲میلی گرم و یک جزء استروژنی یعنی اتینیل استرادیول به میزان ۳ میکرو گرم. از جزء ضد آندروژنی برای درمان آکنه‌های شدید و مقاوم و هیرسوتیسم (پرمویی) در زنان استفاده می‌شود. یک عدد روزانه به مدت ۲۱ روز از روز پنجم قاعدگی شروع می‌شود که بعد از اتمام یک دوره و با یک وقفه ۷ روزه می‌توان درمان را تکرار کرد.

ترکیبات قرص سیپروترون کمپاند

ترکیبی از : یک جزء استروژنی + یک جزء آنتی آندروژن

Cyproterone Acetate 2 mg +Ethinylestradiol 35 mcg

طبقه‌بندی فارماكولوژیك: تركیب استروژن و پروژستین.
طبقه‌بندی درمانی: ضد آندروژن، جلوگیری كننده از بارداری.
طبقه‌بندی مصرف در بارداری: رده X

مطلب پیشنهادی: بزرگ كردن سينه با قرص سیپروترون کامپاند

موارد مصرف قرص سیپروترون کامپاند

الف) درمان آكنه شدید و مقاوم به درمان طولانی مدت با آنتی‌بیوتیكهای خوراكی،درمان پرمویی خفیف تا متوسط بدون علت مشخص.
در اولین دوره درمان، از روز پنجم قاعدگی روزی یك قرص به مدت ۲۱ روز مصرف می‌شود. دوره‌های بعدی درمان بعد از گذشت هفت روز بدون مصرف قرص، به همان ترتیب شروع می‌شود.
ب) جلوگیری از بارداری
از روز پنجم قاعدگی روزانه یك قرص به مدت ۲۱ روز مصرف می‌شود. سپس، به مدت یك هفته مصرف دارو قطع، و بعد از آن، دوباره همین برنامه مصرف دنبال می‌شود. در صورت بروز وقفه در قاعدگی، ابتدا باید احتمال بارداری را رد كرد و سپس دوره بعدی درمان را شروع نمود.
توجه: اگر چه این فرآورده اثری شبیه داروهای خوراكی جلوگیری كننده از بارداری دارد ، ولی استفاده از آن صرفاً برای این منظور توصیه نمی‌شود. مصرف آن در این مورد تنها برای زنانی توصیه می‌شود كه به درمان بیماریهای پوستی وابسته به آندروژن نیاز دارند.

مطلب پیشنهادی: قیمت قرص سیپروترون کامپاند چنده؟!

تفاوت قرص ال دی و سیپروترون کامپاند

 

مصرف قرص سیپروترون کامپاند به منظور جلوگیری

اصول مصرف قرص diane یا همان cyproterone compound به این ترتیب است که یک قرص در روز به مدت ۲۱ روز تجویز میشود. درمان را باید از روز ۵ ام قاعدگی شروع کرد. در دوره های بعد..۷ روز پس از قطع دارو .. درمان باید مجددا شروع شود.

چند روز بعد از قطع قرص سیپروترون کامپاند پریود میشویم؟

همان طور که در بند مربوط به نحوی مصرف قرص سیپروترون کامپاند اشاره شده، شما می بایستی به مدت ۲۱ روز قرص را مصرف کنید و سپس به مدت ۷ روز مصرف قرص را قطع کنید. معمولا پریودی بعد از ۳ الی ۵ روز بعد از قطع مصرف قرص اتفاق می افتد. و در این رابطه باید بدانید که شروع دوره بعدی مصرف قرص ربطی به پریودی ندارد.

تفاوت قرص ال دی و سیپروترون کامپاند

قرص ال دی جز قرص های ترکیبی (پروژستین و استروژن) است. در رابطه قرص های ال دی باید گفت که بهتر است این قرص ها بعد از شام و قبل از خواب خورده شوند و توصیه می شود که در ۲هفته اول شروع مصرف قرص، از روش های دیگر پیشگیری نیز استفاده شود. و همچنین مصرف قرص ال دی می بایستی بصورت مرتب باشد و نباید آن را به صورت چند دوره در میان و به حالت دلبخواهی خورد. اما قرصسیپروترون کامپاند برای درمان پرمویی تجویز می شود که در پیشگیری از برداری نیز موثر است که در صورت عود کردن پرمویی دوباره باید مصرف شود. برای پیشگیری از بارداری در هفته های اول می بایستی از روش های مطمئن پیشگیری کمک گرفت. در صورت ابتلا به اسهال و یا استفراغ اثربخشی دارو کاهش می یابد، که این موضوع در رابطه با قرص های ال دی نیز صادق است.

قرص دیان بهتر است یا سیپروترون کامپاند

قرص دیان نام تجاری سیپروترون کامپاند است و فرقی با یکدیگر ندارند.

جایگزین قرص دیان

به جای استفاده از قرص دیان می توانید از قرص های زیر استفاده کنید:

  • قرص سیبل
  • قرص دزوسپتپو
  • قرص روکین

تفاوت قرص دیان ایرانی و خارجی

در بین نمونه های ایرانی و خارجی قرص دیان تفاوتی بین نحوی مصرف و یا تغییر دوز مصرفی آنها وجود ندارد. اما شنیده ها حاکی از آن است که نمونه خارجی قرص دیان عوارض کمتری دارد.

عوارض قرص دیان

مصرف قرص دیان می تواند احتمال تشکیل لخته خون در عروق را افزایش می دهد. و همچنین می تواند درصد ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

در صورت فراموشی کردن مصرف سیپروترون کامپاند

در صورت‌ فراموش‌كردن‌ مصرف‌ دارو در زمان‌ معین‌، باید به‌محض‌ بخاطر آوردن‌ مصرف‌ شود. درصورتیكه‌ تاخیر در مصرف‌ دارو بیش‌ از۱۲ ساعت‌ باشد، بهتر است‌ از مصرف‌ آن‌نوبت‌ خودداری‌ شود و ضمن‌ ادامه ‌مصرف‌ بقیه‌ قرص‌ها، به‌ روال‌ قبلی‌ از یك‌روش‌ دیگر جلوگیری‌ از بارداری‌ نیزاستفاده‌ شود.

نکات مهم درباره مصرف سیپروترون کامپاند

۱- در طول درمان با این دارو، معاینه پستانها و اعضای لگنی و اندازه‌گیری فشار خون بیماران به طور منظم توصیه می‌شود.

۲- درمان را تا بهبود كامل آكنه یا پرمویی بدن باید ادامه داد، و در صورت عود مجدد بیماری، دوره درمان باید تكرار شود.

۳- در صورت مصرف این دارو به عنوان ضد بارداری، طی دو هفته اول مصرف، باید از روشهای دیگر جلوگیری از بارداری نیز استفاده شود.

۴- عواملی مانند چاقی، سیگار كشیدن، بیماریهای قلبی- عروقی، دیابت و میگرن ممكن است خطر ترومبوز را افزایش دهند. افزایش سن،خطر ترومبوز شریانی ناشی از مصرف داروهای خوراكی تركیبی جلوگیری كننده از بارداری را افزایش می‌دهد و سیگار كشیدن این وضعیت را وخیم تر می‌كند.

۵- مصرف این دارو ممكن است بعضی از بیماریهای مزمن را تشدید كند.

۶- اگر بعد از قطع مصرف دارو خونروی اتفاق نیفتد، باید قبل از شروع دوره جدید مصرف دارو، احتمال بارداری را رد كرد.

۷- در صورت بروز اسهال یا استفراغ، ممكن است اثربخشی دارو در جلوگیری از بارداری كاهش یابد. بنابراین ، استفاده از سایر روشهای جلوگیری از بارداری در زمان باقیمانده از دوره مصرف دارو توصیه می‌شود.

۸- در افراد چاق و فشار خون بالا با احتیاط تجویز می شود.

جایگزین قرص دیان

قرص دیان و چاقی

بر خلاف باورهای رایجی که وجود دارد قرص های ضدبارداری باعث اضافه وزن نمی شود. همیشه این باور وجود داشته است که مصرف قرص ضدبارداری چند کیلو به وزن شما اضافه می کند اما مجله ی Human Reproduction در شماره ی فوریه ی خود نوشته است که این باور اشتباه است. چندین دانشمند دانشگاه Oregon Health & Science روی گروهی از میمون هایی که سیستم تولید مثل شان شبیه انسان است آزمایشاتی انجام دادند.
آزمایش روی این میمون ها نشان داد که هیچ ارتباطی بین چاق شدن و مصرف داروهای ضدبارداری وجود ندارد. محققان معتقدند سنی که زنان معمولا شروع به استفاده از این قرص ها می کنند باعث اضافه وزن می شود. دکتر ژودی کامرون در این باره می گوید: “این احتمال وجود دارد، اضافه وزنی که به طور طبیعی به مرور زمان به وجود می آید به استفاده از این قرص ها نسبت داده می شود.” مجله ی Parisien تاکید می کند اگرچه امکان دارد، مطالعاتی که روی پستانداران انجام شده است صد در صد قابل اعتماد نباشد اما با وجود این نتایج آن قابل قبول است؛ زیرا نتایج چهل و چهار پژوهش در این خصوص نشان داده است که رابطه ایی بین مصرف قرص های ضدبارداری و اضافه وزن وجود ندارد.
تحقیقات دیگر نشان می دهد که قرص ها شما را چاق نمی‌ کنند اما این خاصیت را دارند که موجب افزایش اشتها می‌ شوند بنابراین شما بیشتر غذا می ‌خورید و متاسفانه چون خیلی از خانم‌ ها عادت به ورزش کردن ندارند، اضافه وزن پیدا می ‌کنند.
شاید بهتر باشد این بهانه مصرف قرص ها را با اصلاح عادات زندگی رفع کنید یعنی اولا ورزش را به زندگی‌ تان راه بدهید. ثانیا افزایش اشتهای ایجاد شده ناشی از قرص ها را با مصرف مواد کم‌ کالری و پرحجم یا میوه‌ ها و سبزیجات جبران کنید.
شما می ‌توانید با پیاده ‌روی از خانه تا محل خرید یا نرمش کردن در خانه نه تنها مانع اضافه وزن و چاقی شوید بلکه روحیه شاد و سلامتی و دیگر فواید ورزش را به خود هدیه دهید. نباید به جای یافتن راه‌ حل و اصلاح روش زندگی، خود را از مزایای مصرف قرص محروم کنید.

اشتراک‌گذاری
495 نظر
  1. من حدودا دو هفته ست ازدواج کردم قبل از رابطه هم از معاشقه ی طولانی و هم از ژل روان کننده استفاده می کنیم ولی به هنگام دخول من تمام عضلاتم منقبض میشه طورری که حتی بعد از اتمام رابطه گرفتگی عضلات دست و پا دارم حین دخول هم نفسم قطع میشه نه از شوهرم می ترسم و نه سابقه ی بیماری دارم و نه خاطره ی بدی از رابطه در ذهنم از قبل وجود داره ولی دخول برای من وااقعا یک معضل بزرگ است سوزش و درد شدیدی دارم همیشه .
    پردم از نوع حلقوی است که قبلا برداشته شده . انواع پوزیشین ها رو هم امتحان کردیم اما تحت هیچ شرایطی دخول بدون درد ندارم
    برای دخول بدون درد چکار کنم ؟
    وقتی خودم دست به داخل واژن میبرم احساس میکنم ورم کرده داخل واژن یا یه حالات اضافه گوشتی داره دقیقا نمیدونم ولی بیشتر شبیه ورم می موونه. علتش چی نیتونه باشه ؟ این ورم تازگی حس شده

    1. سلام ی سوال برام پیش آمده من قرصهای سیپروترون کامپاند استفاده میکنم ولی از اولین روز پریودم شروع به مصرف کردم الان یک هفته میشه ک دارم مصرف میکنم البته من تازه ازدواج کردم و اولین باره از قرص ضد بارداری استفاده میکنم و میخوام بدون از اولین روز پریود مصرف قرص سیپروترون کامپاند مشکلی پیش نمیاره؟؟ یا آیا من اشتباه کردم ۵ روز بعد از زمان پریودم مصرف نکردم ؟؟؟

      1. سلام دوست عزیز شما در ۵ روز اول قاعدگی زمان دارید که از قرصهای جلوگیری استفاده نمایید اما در خانمهایی که صرفا برای جلوگیری کردن از قرص استفاده میکنند توصیه میکنیم در ماه اول از روز اول قاعدگی مصرف کنند پس شما نگران نباشید درست مصرف کرده اید.

    2. من حدود دو هفته هست ک از قرص سیپروترون ب خاطر پرمویی و تنظیم پریودم استفاده میکنم و احساس میکنم خیلی عصبی و افسرده شدم آیا از عوارض این دارو هست

      1. بله از عوارض این قرص است

    3. دقیقا منم همین مشکلو دارم دکتر هم رفتم گف مشکل خاصی نداری ولی نمیدونم از چیه شرایطم دقیقا همین جوریه

  2. لیلا خانوم شاید خشکی واژن و کمبود استروژن داشته باشی …

  3. سلام برای تنظیم قاعدگی قرص سپروترون کامپاد رو مصرف میکردم حدود ۷تا ازاتمام قرص هامونده بود که دیدم سینه هام ۲سایز بزرگتر شده و احساس درد میکردم میخواستم بدونم باقطع دارو سایز سینه هام برمی گرده و اثرات مضرش ازبین میره؟

  4. با قطع دارو چند روز بعد پریود می شوید معمولا قبل از پریود سینه دردناک و سایز سینه ها بزرگ میشه.

  5. عسل جان بزرگتر شدن سینه ها از‌عولرض موقتی این دارو هست و با قطعش از بین میره و به حالت اول برمیگرده

  6. سلام من همیشه پریود های منظم داشتم اما ماه پیش زودتر از همیشه پریود شدم یعنی ۱۴ ام, ۱۹ ساله هستم با نامزدم رابطه داشتم اما هیچ دخولی صورت نگرفته بی بی چک هم منفی بود الان ۲۱امه و من هنوز پریود نشدم خواهش میکنم راهنمایی کنید چه قرصی مصرف کنم که بشم ؟

  7. عزیزم یک هفته قرص ال دی و یا پروژسترون مصرف کنی چند روز بعدش پریود میشی. استرس هم پریود را عقب یا جلو می اندازد.

  8. ببخشيد من مشكله موهاي ضائد درصورت ونوك سينه وزيربغل شدم دكتربه من قرص سيپرون وفينايدواسپرتونولاكتون تجويز كرده وبامشكل عقب افتادن پريودي ان هم به فاصله يك ماه شدم ايا باز هم داروهارو مصرف كنم با تشكر

  9. احتمالا هورمون مردانه شما بالاست.

  10. سلام خسته نباشید ببخشید من دختر هستم و سینه های خیلی کوچیکی دارم
    برای بزرگی سینه این قرص بخورم موردی نداره?????

  11. مریم خانوم قرصهای هورمونی سرطان زا و خطرناک هستند با مشورت پزشک راه چاره ای پیدا کنید.

  12. احتمال لخته شدن خون در مصرف داروی سیپترون کامپاند چقدره ؟

  13. احتمال لختگی خون در مصرف همه قرصهای هورمونی وجود داره و مخصوصا قرصهای پیشگیری از حاملگی

  14. سلام خسته نباشی.ببخشیدمن هورمون مردانه ی بالایی دارم بدنم پششمالو قبلا قرص سیپرو مصرف میکردم چون تنبلی تخمدان هم داشتم اومدم قطع کردم سراز خود قرص مدروکسی مصرف میکنم الان نوک سینه هامم مو زاےد دراورده.صورتم پرجوش..بنظرتون دوباره قرص سیپرومصرف کنم؟؟توروخداحتماجواب بدین.

  15. رویا خانوم قرصهای هورمونی را سر خود مصرف نکنید خطرناک و سرطانزا هستند باید آزمایش بدی و ببینی هورمون استروژن و پروژسترون شما در چه وضعیتی هست ؟ شاید پروژسترونت متعادل باشه و استروژنت پایین باشه؟ تازه اون موقع نوع قرصی که باید مصرف کنی و دوزش مشخص میشه.

  16. من از سن ۱۸ سالگی پریود نامنظم داشتم و از قرص های سپروترون کامپاند استفاده کردم چون کیست داشتم
    این کیست ها که در تخمدان هست چه زمانی از بین خواهد رفت ؟؟

  17. کیستها درمان قطعی و همیشگی ندارند اما با تغییر سبک زندگی مثل رژیم غذایی سالم و ورزش و کاهش وزن تقریبا هورمونها تعادل خود را بدست می آورند.

    1. سلام. من از اول پریودم نامنظم بود بصورت یک ماه در میون. دکتر گفت تنبلی تخمدان داری و کیست های ریزریز داری. الان ۵ سالی هست که دارم قرص سیپروترون کامپاند میخورم. بنظر شما مصرف طولانی مدت مشکل ایجاد نمیکنه؟ چون دکتر بهم گفته باید تا اخر بخوری

      1. سلام خیر این طور نیست که تا آخر هر ماه از این قرص استفاده کنید به این شکل مصرف قرص عوارض دارد باید ۶ ماه قرص مصرف کنید بعد ۳ ماه استراحت و مجدد شروع به مصرف قرص کنید اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید و هرروز به جز زمان پریودی از دم کرده رازیانه ویا عرق رازیانه استفاده کنید.

  18. این قرص رو به خاطر جوش هام دکتر به من تجویز کرده و با مصرفش به شدت دچار بی قراری و افسردگی می شم برای تنظیم هورمون ها روش دیگه ای وجود نداره؟

  19. من برای جوش صورتم به تجویز پزشک آکوتان مصرف می کنم قرصهای متعددی برای جوش صورت تجویز میشه.

  20. سلام,ببخشید دکتر برای درمان کیست ۴mm برام قرص سیپترون کامپاند تجویز کرد و یک بسته کامل مصرف کردم. پنج روز بعد از اتمام بسته مجدد سونو رفتم که ببینم کیست از بین رفته یانه.که نتیجه سونو این بود که کیستی وجود نداره و نتیجه سونو حاملگی در پنج هفته و ششروز را نشان داد.یعنی من در چهار هفته اول باردار بدون اطلاع از بارداری این قرص رو مصرف کردم.میخواستم ببینم عوارضش چیه و من باید چکار کنم.خواهش میکنم راهنماییم کنید چون خییییییلی نگرانم

  21. سلام. من برا ریزش موهام دکتر رفتم وبرام آزمایش نوشت تو آزمایشم یکی از هورمونام مشکل داشت و دکتر برام قرص سیپروترون تجویز کرد حالا بعد از اتمام قرصها ۳بار پریود شدم . من قبلا پریودم با درد شدید همراه بود ولی الان دردی حس نمیکنم و خونریزیم اصلا طببعی نیست رنگشم مثل قبل نیست. چیکار کنم؟

  22. سلام وخسته نباشید ببخشید من سوال در رابطه با مصرف قرص در اوایل بارداری و عوارض ان از شما پرسیدم اما جوابشو ندادید.کجا باید جوابشو دریافت کنم.میشه زودتر جواب بدید.ممنون

  23. مریم خانوم اگه در حین مصرف دیان حامله شدید اشکالی نداره .چون دیان ترکیب استروژن و پروژسترون هست. فقط لازمه در اولین فرصت قرص رو قطع کنید. …..دارو: سيپروترون کامپاند ……..
    موارد مصرف‌: اين‌ دارو در درمان‌ آكنه‌مقاوم‌ به‌ آنتي‌بيوتيك‌ها درزنان‌ و يا زناني‌كه‌ در ضمن‌ درمان‌ آكنه‌ تمايل‌ به‌ استفاده‌از داروهاي‌ ضد بارداري‌ خوراكي‌ نيزدارند بكار مي‌رود. اين‌ دارو همچنين‌ دردرمان‌ پرمويي‌ وابسته‌ به‌ آندروژن‌ درخانم‌ها بكار مي‌رود.
    مكانيسم‌ اثر: اين‌ تركيب‌ داراي‌ يك‌ جزءآنتي‌آندروژني‌ (سيپروترون‌) و يك‌ جزءاستروژني‌ (اتينيل‌ استراديول‌) مي‌باشد.ضديت‌ با آثار آندروژنها موجب‌ كاهش‌ترشح‌ سبوم‌ و يا كاهش‌ رشد موهامي‌گردد. فعاليت‌ پروژستيني‌ سيپروترون‌و اثر استروژني‌ اتينيل‌استراديول‌ نيز درجلوگيري‌ از بارداري‌ موثر واقع‌ مي‌شود.
    موارد منع‌ مصرف‌: اين‌ تركيب‌ در صورت‌وجود اختلالات‌ ترومبوليك‌ يا سابقه‌ آن‌ ويا وجود هر نوع‌ بيماري‌ و حالات‌ مرضي‌كه‌ خطر بروز ترومبوز را افزايش‌ مي‌دهد،ميگرن‌ حاد، حملات‌ گذراي‌ ايسكميك‌مغزي‌، بيماري‌هاي‌ كبدي‌ و از جمله‌ سندرم‌دوبين‌ ـ جانسون‌ و سندرم‌ روتور، هپاتيت‌،پورفيري‌، آدنوم‌ كبد، سنگهاي‌ صفراوي‌،متعاقب‌ تخليه‌ مول‌ هيدراتي‌ فرم‌، سابقه‌كهير، يرقان‌ انسدادي‌، كارسينوم‌ پستان‌ يادستگاه‌ تناسلي‌ و خونريزي‌هاي‌ مهبل‌ باعلت‌ نامشخص‌ نبايد مصرف‌ شود.
    هشدارها: ۱ ـ مصرف‌ اين‌ دارو توسط زنان‌سيگاري‌، بويژه‌ افرادي‌ بالاتر از ۳۵ سال‌،خطر بروز بيماري‌هاي‌ شرياني‌ را افزايش‌مي‌دهد.
    ۲ ـ در مبتلايان‌ به‌ زيادي‌ فشار خون‌ و ياافراد چاق‌ با احتياط تجويز گردد.
    ۳ ـ در صورت‌ سابقه‌ خانوادگي‌ ابتلا به‌بيماريهاي‌ شرياني‌ در بستگان‌ درجه‌
    يك‌ زير سن‌ ۴۵ سال‌ و يا ابتلاء به‌ وريدهاي‌ واريسي‌، افسردگي‌ شديد،بيحركت‌ ماندن‌ به‌ مدت‌ طولاني‌، كم‌ خوني‌داسي‌ شكل‌ و بيماريهاي‌ التهابي‌ روده‌مانند بيماري‌ كرون‌ با احتياط تجويز شود.
    عوارض‌ جانبي‌: بدنبال‌ مصرف‌ داروعوارضي‌ مانند تهوع‌، استفراغ‌، سردرد،درد و سفتي‌ پستان‌ها، تغييراتي‌ در وزن‌بدن‌، تغييراتي‌ در ميل‌ جنسي‌، افسردگي‌،كلوآسما، زيادي‌ فشار خون‌، تحريك‌لنزهاي‌ تماسي‌، اختلال‌ عملكرد كبد،تومورهاي‌ كبدي‌، كاهش‌ حجم‌ خون‌قاعدگي‌ و لكه‌بيني‌ در اوايل‌ سيكل‌ قاعدگي‌گزارش‌ شده‌ است‌.
    تداخل‌هاي‌ دارويي‌: مصرف‌ همزمان‌ اين‌دارو با تركيبات‌ القاء كننده‌ فعاليت‌آنزيم‌هاي‌ كبدي‌ مانند كاربامازپين‌،فني‌توئين‌، فنوباربيتال‌، پيريميدون‌،گريزئوفولوين‌ و ريفامپين‌ها موجب‌تسريع‌ متابوليسم‌ اين‌ دارو و در نتيجه‌كاهش‌ كارآيي‌ درماني‌ آن‌ مي‌گردد.مصرف‌ همزمان‌ با برخي‌ ازآنتي‌بيوتيك‌هاي‌ وسيع‌الطيف‌ مانندآمپي‌سيلين‌ باعث‌ كاهش‌ جذب‌ مجدد اتينيل‌ استراديول‌ از روده‌ بزرگ‌ و كاهش‌ اثرات‌ درماني‌ اين‌ دارو مي‌گردد.
    نكات‌ قابل‌ توصيه‌: در صورت‌ فراموش‌كردن‌ مصرف‌ دارو در زمان‌ معين‌، بايد به‌محض‌ بخاطر آوردن‌ مصرف‌ شود. درصورتيكه‌ تاخير در مصرف‌ دارو بيش‌ از۱۲ ساعت‌ باشد، بهتر است‌ از مصرف‌ آن‌نوبت‌ خودداري‌ شود و ضمن‌ ادامه‌مصرف‌ بقيه‌ قرص‌ها، به‌ روال‌ قبلي‌ از يك‌روش‌ ديگر جلوگيري‌ از بارداري‌ نيزاستفاده‌ شود.
    مقدار مصرف‌: شروع‌ مصرف‌ قرص‌ها ازروز اول‌ سيكل‌ قاعدگي‌ و روزانه‌ يك‌ قرص‌و به‌ مدت‌ ۲۱ روز مي‌باشد. در صورت‌نياز، پس‌ از يك‌ فاصله‌ درماني‌ ۷ روزه‌مصرف‌ بسته‌ بعدي‌ قرص‌ها ادامه‌ مي‌يابد.دوره‌ درمان‌ گاه‌ تا چند ماه‌ طول‌ مي‌كشد.

  24. سلام،ميخواستم بدونم اگه قرص سيپروترون كامپاند رو از روز دوم پريودى شروع كنيم و متفورمين هم مصرف بشه و در روز ٤ يا ٥ پريودى نزديكى انجام بشه احتمال باردارى هست يا نه؟

  25. سلام.من قرص سيپروتن کامپاند روپگ با تجويز دکتر به خاطر زخامت. لايه اندومتر استفاده کردم ولي بعد از اتمام قرص پريودم. خيلي کم و به صورت خون قهوهاي است.ايا اين حالت طبيعي است.

  26. سلام چندروز پیش لکه ی خونی توی شلوارم ریخت اما نه خبری از پریود بود نوشته چیزی ممکنه بکارت آسیب دیده باشه

  27. باسلام من یک دفعه سینه هام شروع به کوچک شدن کرده دکتر قرص سیپروترون کامپاند رو تجویز کرده به نظرشما سایز بزرگ میکنن ونتیجه میگیرم

  28. سلام
    من ۹ ماهه که قرص سیپروترون کامپاند برای جوشهای صورتم با تجویز پزشک مصرف میکنم . الن حدود دو ماهه که ریزش مو شدید پیدا کردم. امکان داره به خاطر این قرص باشه؟

  29. سلام من دوران عقد هستم.از ماه قبل به میزان کم تستسترونم بالا رفت و دکتر گفت خیلی کم کم کاریه تخمدان دارم قرص سیپروترون کامپایند دادن از روز ۵ پریود شروع کنم و بعد از قطع و پریود شدنم که منظم بود دورباره از روز ۵ شروع کنم بسته ی دوم قرص رو.توی پریودی بعد از دوره ی اول مصرف باز روز ۵ قرص رو مصرف کردم و روز ۷ پریودی که خونریزی قطع شده بودرابطه بدون دخول داشتم اما پرخطر بود.اایا احتمال بارداریم هست؟و اینکه دارم قرص رو ادامه میدم و الان دو هفته بعد از اون رابطه ی پرخطره

  30. راستی جواب سوالم روکی میدید

  31. سلام من بخاطر نامنظمی پریودیا دکتر واسم قرص سیپروترون کامپاند تجویز کرده ولی الان بعد خوردن۷تاش میبینم سایزیه سینم خیلی بزرگ شده ودردمیکنه ایا عادی یانه؟؟؟؟؟

  32. سلام دکتر این قرص رو بخاطر طولانی شدن پریودیم داده ،اما امروز میبینم پریودیم شدید تر شد بجای اینکه قطع بشه،چیکار کنم؟

  33. سلام من خواستم ببینم قرص سیپرو تروکان که مصرف میکنم بخاطر نامنظمی پریودام مصرف میکنم سینه چپم بزرگتر ازسینه راستم میشه ویکم دردمیکنه ایا مشکلی هست؟
    ومصرف هم زمان این دارو باکپسولای رواکوتان وقرص پردنیزولون اشکال داره؟؟؟

  34. ,سلام.معمولا چند روز بعد از اتمام یک بسته قرص ۲۱عددی سبپروترون کامپاند فاعدگی اتفاق می افتد؟

  35. بعد از قطع قرص سیپروترون کمپاند ۳ تا ۵ روز بعد پریود میشید.

  36. کسی نیست جواب منا بده ؟؟؟

  37. سارا خانوم قرصهای هورمونی باعث تحریک سینه و درد و بزرگ شدن آن می شوند.تداخلات دارویی:
    مصرف همزمان الکل ممکن است از میزان تاثیر سیپروترون استات بکاهد.
    مصرف اتینیل استرادیول نیاز به داروهای ضد انعقاد خوراکی، داروهای پائین آورنده قند خون خوراکی یا انسولین را تغییر می دهد.
    مصرف همزمان باربیتورات ها و ریفامپین باعث کاهش اثر دارو می شود.

  38. من سیپروترون کامپاند استفاده میکنم .حدود شش تا قرص از ورقهای ۲۱ تایی مونده بود ک پریود شدم.
    مصرف قرص و باید ادامه بدم یا ترک کنم؟

  39. سلام. من ۴۰ سال دارم و دو سال است که قرص ضدبارداری مصرف میکنم. سال اول یاز استفاده کردم و سال دوم دارم بلارا استفاده می کنم. در سال اول تری گلیسیریدم از ۸۰ به ۱۵۰ رسید و امسال هم از ۱۵۰ به ۲۲۴ رسیده. میخوام قرصم رو عوض کنم. به نظر شما کدوم قرص روی چربی اثر منفی نداره و به من در رفع این مشکل و برگشت چربی خونم به حالت عادی کمک میکنه؟ لطفا کمکم کنید.

  40. سلام وقت بخیر ایا میشه ب جای ال دی از سیپروترون کامپاند برای جلویری از بارداری استفاده کرد ینی با وجود خوردن این قرص احتمال بارداری ک وجود نداره؟

    1. سلام بله میتوانید استفاده کنید.

  41. سلام..من از قرص سیپروترون کامپاند استفاده میکنم و صبح ها ناشتا قطره ی ویتاگنوس میخورم..خاستم بپرسم این دوتا باهم تداخل ایجاد نمیکنن؟

    1. سلام خیر تداخلی ندارند ولی حتما پزشک باید برای شما تجویز نماید نمیشود این داروها را سر خود مصرف کرد اگر دستور پزشکتون به این شکل بوده مانعی برای مصرف نمیباشد.

  42. قرصهای هورمونی گیاهی و شیمیایی نباید با هم مصرف شوند.

  43. سلام ، من به خاطر بزرگي سينه هامو اينكه چرا رژيم ميگيرم و لاغر نميشم رفتم ازمايش دادم و دكتر غدد اسپيرونولاكتون و سيپروترون كامپاند برام تجويز كردم، ٣ دوره، من الان دوره دومم سينه هامم تقريبا ٢ سايز كوچيك شده، ولي اين ماه من كه ٧ روز پريود ميشم نهايت ٤ روز شدم و كاملا قطع شد، پريودمم مرتب و هرماه ١٨م يا ١٩ م ميشم، اما٤ روز بعد از قطع پريودم صبح ديدم تو لباس زير يكم لخته خون به رنگ قهوه ايه،يكم خون آبه اونم به رنگ قهوه ايه، به نظرتون مشكل چيه؟؟؟ بايكي مشورت كردم گفتن احتمالا كيست كوچيك داشتي دارن دفع ميشن، ممنون ميشم راهنماييم كنين

    1. سلام از عوارض قرص ها میتونه باشه جای نگرانی نیست.

  44. سلام.‌ببخشید من هشتم بهمن باید پریود بشم الانم ۲۹ امه. هفتم باید برم‌کربلا. خواستم یه قرصی بهم معرفی کنید که تو‌اون تاریخ پریود نشم تا برم و برگردم.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید چون وقتی نمونده. مرسی

    1. سلام میتونید قرص ال دی مصرف کنید. التماس دعا

  45. سلام من ۳۵سالمه حدود بيست روز پريود بودم كيست دارم و ميوم هاي سه سانتي
    براي قطع ابتدا قرص ترنسيد اميد خوردم اما قطع نشد
    دكتر قرص سيپروترون كامپاند دادند هشت عدد از قرص را خورده ام الان لك بيني دارم وكمي درد و ورم رحم
    خسته شدم راهنماييم كنيد يعني كل اين ماه خونريزي داشتم الان لك بيني و كمي درد

    1. سلام میتوانید هر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید مصرف کنید. روزی ۲ عدد هم قرص آهن مصرف کنید.

  46. سلام خسته نباشيد من در دو مرحله قرص اورژانسي خوردم چند وقت بعد صورتم شروع به جوش زدن كرد طوري كه جاشون داشت ميموند دكتر رفتم چند بار هر چي دارو داد جواب نميداد تا اينكه ديان بهم داد من كاملا جوشام رفتن واقعا بهم ميساخت ٦ماه خوردم بعد از ٦ماه دوباره شروع به جوش زدن كردم بيشتر در ناحيه چانه ميخواستم ببينم ايا اين جوشها تمام ميشن بعد از ٦ماهر بإرهاب قرص ديان را اگر بخورم يا اينكه دوباره بر ميگردن چكار كنم؟ ممنون

    1. سلام ممنون. به علت مصرف قرص های اورژانسی هورمون های شما به هم ریخته است بهتره ۶ ماه قرص جلوگیری را که مصرف میکنید ۲-۳ ماه به بدنتان استراحت بدهید و دوباره قرص را شروع کنید ممکنه با تنطیم شدن هورمونها دیگه جوش نزنید میتوانید با پزشک پوست و مو هم مشورت نمایید.

  47. برای درمان خونریزی شدیدو کیست چیکار کنم؟؟

    1. باید علت خون ریزی شدید شما مشخص شود بهتره به پزشک مراجعه کنید تا سونوگرافی و آزمایشات لازم درخواست شود.

  48. سلام ببخشید من قرص دیان رو قبل اینکه پریودبشم شروع کردم و چون معلوم نبود کی پریود میشم و همچنین کیست هم دارم الان بعد یه هفته خوردن قرص چن روز لکه بینی دارم چیکار کنم؟

    1. سلام بهتر بود صبر میکردید پریود میشدید و از روز پنجم پریود قرص را مصرف میکردید میتوانید قرص را قطع کنید هر وقت به خون ریزی افتادید از روز پنجم پریود قرص را شروع کنید به مصرف کردن.

  49. با سلام
    من برای جو صورتم چهار ماه قرص سیپروترون کامپاند. مصرف کردم. من پیش و در حین مصرف دارای پریودهای منظم بودم. الان اولین ماه بعد از قطع دارو است و من تاخیر پنج روزه پریودی دارم. آیا از عوارض قطع داروسازی یا احتمال بارداری است?

    1. سلام اگر ماه گذشته جلوگیری نداشته اید میتوانید تست بیبی چک بدهید ممکن است باردار باشید.

  50. سلام من قرص جلوگيري استفاده ميكنم،يك روز بعدازپريود نزديكي داشتم ،دوروز بعدش سينه هام درد اومد به نظرتون مال قرص يا شروع تخمك گذاري يا دوهفته مونده به پريودم

    1. سلام ممکنه به علت مصرف قرص جلوگیری باشد.

  51. سلام من بخاطر پریودی نامنظم قرص ال دی مصرف میکردم تا ماه پیش،امروز تو حموم متوجه شدم یه لایه نازک گوشت سفیدرنگ شبیه به چربی در واژن م گیر کرده، دلیلش چیه؟

    1. سلام معمولا گوشت اضافه داخل واژن وجود ندارد ممکنه ترشحات شما بوده که مانده وخشک شده.

  52. سلام من ۱۹ سالمه بعلت نامنظم بودن عادت ماهیانه به دکتر مراجعه کردم که قرص سيپروترون کامپاند رو تجویز کردن الان حدود یک هفته استفاده میکنم ولی با در مثانه مواجه شدم میشه علتش رو بگین. ممنونم

    1. سلام میتوانید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید.

  53. با سلام
    من سی و دو ساله هستم مدتیه که دچار کم کاری تیروئید شدم البته به میزان کم که همزمان هورمون تستسترون من رفته بالا که هم لاغر شدم هم سینه هام خیلی شل و کوچیک شده رفتم دکتر که سیپروترون و اسپیرونولاکتون و فینوپروست برام تجویز کرده آیا با مصرف این داروها وزنم برمیگرده و سینه هام بزرگ میشه؟

    1. سلام با درمان مشکل هورمونی، عوارض ایجاد شده برطرف می شود.

  54. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم بامصرف قرص سیپروترون کامپاند ایا به صورت جوش میزند؟؟؟؟؟ممنون میشم جوابمو بدید

  55. سلام خسته نباشید میشه جواب سوال منو بدید خیلی نگرانم..چراوقتی قرص سیپروترون کامپاند رو مصرف میکنم جوش میزنه ب صورتم.

    1. سلام ممنون. اگر با مصرف قرص سیپروتون کامپاند جوش های صورت شما تشدید می یابد میتوانید به پزشک معالج خود اطلاع داده تا در صورت صلاح دید قرص شما را عوض کند.

  56. سلام از دکتر پرسیدم میگن عوارض قرص سیپروترون کامپاند جوش زدنه میخوام از شما سوال کنم مشکلی نداره جوش میزنه ب صورتم

    1. سلام اگر برای منظم شدن قاعدگی از سیپروتون کامپاند استفاده میکنید میتوانید با مشورت پزشکتان از داروی دیگری برای منظم شدن قاعدگی استفاده کنید.

  57. سلام من بخاطر جوشهای صورتم قرص سیپروترون کامپاند رو مصرف کردم ۵تا از قرص رو ک خوردم دیگه قطعش کردم البته پریودیمم تمام شده بود حالا بعد از اتمام پریودیم اول لکه بینی داشتم و حالا پریود شدم ایا مشکلی هست

    1. سلام قرصهای جلوگیری را باید به طریقه درست مصرف کرد زیرا باعث به هم ریختن تنظیم هورمونها میشود باید ۲۱ عدد قرص را کامل مصرف نمایید.

  58. سلام.. من بخاطر مصرف روکوتان ناگزیر به استفاده از سیپروترون هستم.. اما از عوارضش میترسم هنوز شروع نکردم؟ آیا سیپروترون میل جنسی رو هم کم میکنه..؟ و اینکه این افزایش سایز سینه که بعضیها میگن در اثر استفادش رخ میده نمیشه یجوری پایدار بشه و برنگرده؟

    1. سلام عزیزم نگران نباشید قرص خود را استفاده نمایید مزایای این قرص برای شما از عوارض آن بیشتر میباشد.

  59. سلام و خسته نباشید.من همه ی نطرهارو خوندم و دیدم که شما به اکثرشون پاسخ دادید،خیلی ممنون میشم پاسخ من رو هم بدید…
    من برای تنظیم پریودم و موهای زاید دکتر بهم قرص سیپروترون کامپاند داد گفت تو یه سال ۳ ماه بخور ۲ ماه نخور بعد ۳ ماه بخور همینجوری تنظیم کنم..۳ماه اول رو که خوردم ماه چهارم پریود شدم ولی ۲ ماهه که پریود نشدم،مجرد هم هستم،ممنون میشمم بگید چیکار کنم.

    1. سلام اگر پریود شدید حتما قرص سیپروتون کامپاند را ادامه دهید اگر اضافه وزن دارید بهتره وزن خود را به اندازه ایده آل برسانید.

  60. سلام خسته نباشين، من براي چاقي رفتم دكتر ، ايشون قرص اسپيرونولاكتون و سيپروترون كامپاند تجويز كرد،واسه ٣ دوره، من ماه اول مصرف كردم ماه دوم ١٥ روز قبل پريودم لخته هاي خون داشتم تا روز پريودم و بعد پريودمم اين لخته ها و خون آبه ها بودن، الان دوره سوم شروع كردم، خواستم بدونم لخته ها طبيعي هستن؟!
    و اصلا بي نظمي تو دوره هاي پريودم نبوده

    1. سلام ممنون . برای درمان چاقی قرص اسپیرونولاکتون سیپروتون کامپاند تجویز نمیشود شما احتمالا مشکلات هورمونی داشته اید که پزشک زنان برای شما این داروها را تجویز نموده اند بهتره اول وزن خود را به کمک ورزش و رژیم غذایی پایین آورده زیرا هرچه وزن شما کمتر شود تخمدانها فعالتر میشوند.

  61. با سلام و خسته نباشید ببخشید من ۳۴ سالمه والان بعد از مدتها شروع به مصرف قرص دیان خارجی کردم از وقتی که شروع به مصرف کردم همش دلهره و اضطراب و تپش قلب میگیرم با دکتر داروخانه صحبت کردم گفت ایرانیش بهتره لطفا بگید واقعا فرقی داره خارجی و ایرانیش و علایم تپش قلب و اضطرابمو کم میکنه ایرانیش یا نه . در ضمن من برای جلوگیری قرص رو مصرف میکنم یه کیست کوچک دارم در تخمدان چپ و مقدار خیلی کم تنبلی تخمدان دارم ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنین که مصرف کدوم قرص ضد بارداری با توجه به شرایط من بهتره دعا گوی شما هستم و ممنونتونم

    1. سلام ممنون. قرص های جلوگیری به علت تغییرات هورمونی ممکن است عوارضی داشته باشند اما در همه افراد علائم ان به یک شکل نمیباشد با توجه به اینکه کیست شما کوچک میباشد مصرف یک تا دو دوره قرص دیان کافی است میتوانید ماه اینده از قرص ایرانی استفاده نمایید ممکن است با بدن شما سازگاری داشته باشد در هر صورت قرص های جلوگیری به دلیل تغییرات هورمونی که ایجاد میکنند دارای عوارض میباشند.

  62. أيا ريختن مني در واژن در دوراني ك قرص سيپروترون كامپوند براي جلوگيري از بارداري استفاده ميشود إيجاد حاملگي ميكند ؟

    1. خیر ایجاد حاملگی نمیکند زیرا شما از قرص های جلوگیری استفاده میکنید.

  63. سلام من از قرص سیپروترون کامپاند
    استفاده میکنم دکتر یگبه دلیل کیست تخمدانم داده…. چند روز شدیدا از مصرف این قرصا خوابم میاد.. و خیلی کسلم….. بدجور هم ته دلم ضعف میره علتش چیه

    1. سلام ممکنه علت عوارض دارو باشد زیرا این داروها هورمونی هستند.

  64. باسلام .میخواستم بدونم برای مسافرت زیارتی من میتونم این قرص مصرف کنم ۵روز قبل پریود شدن طبیعی هست .و دارم میرم مسافرت میخوام پریود نشم در این فاصله بهم گفتن یک دوره قرص سیپروترین کامپاند مصرف کنم مشکلی به وجود نمیاد ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بهتره ۷ روز قبل پریود از قرص های جلوگیری استفاده نمایید این طور نیست که فقط بشه از سیپروتون کامپاند استفاده کرد میتوانید از قرص ال دی هم استفاده کنید.

  65. سلام خسته نباشید،واقعامطالبتون عالی بود….خواهش میکنم جوابم روبدین که خیلی نگرانم، من هنوزازدواج نکردم ولی تازه فهمیدم که آندومتریوز۲ونیم سانتی دارم وفقط روزاول پریودی درددارم وبقیه روزهااصلادردی ندارم، سوال من این بودکه آیا بااین اندازه ی آندومتریوز منم هنگام مقاربت درددارم؟ آیامواردی هم هست که کسی آندومتریوز داشته باشه ولی هنگام مقاربت دردنداشته باشه؟؟؟؟ واگر نیست آیا راهی برای آندومتریوزها هست که انجام بدن و دیگه دردنداشته باشن؟چون من شنیدم آندومتریوز به ندرت کاملا درمان میشه وتاآخرعمر هست

    1. نگران نباشید ممکن است تا آن موقع اندومتریوز شما کمی بهتر شده باشد استرس نداشته باشید برای رفع علائم اندومتریوز میشود مداخله طبی کرد.

  66. سلام خسته نباشید واقعا ازوقتی که میزارید ممنونم. خانمی متاهل و۳۹‌ساله هیتم.ودوبار زایمان کردم
    ببخشیدمن پنج ماه قبل پریود نمیشدم قرص اورژانسی خوردم وباز پریود نشدم.درنتیجه دوتا امپول پروژسترون هم زدم وپریودشدم.ازاون ماه به بعد من هرماه دوبار پریود میشدم.تااینکه رفتم دکتر وبرام قرص روکین و متفورمین تجویزکردن.
    ولی اصلا باقرصها حالم خوب نیست.اشتهام زیاده حالت تهوع دارم وبی حال وعصبیم.بنظرتون چیکارکنم من؟

    1. سلام ممنون. یکی از عوارض قرصهای اورژانس به هم ریختن هورمونها است نباید قرص اورژانس مصرف میکردید بهتره زیر نظر پزشکتون از قرص مدروکسی پروژسترون ویا دوفاستون استفاده کنید حتما تلفنی از پزشکتون اجازه بگیرید بعد مصرف کنید زیرا بنده شرح حال کامل شما را ندارم.

  67. سلام.خیلی ممنون میشم ب سوالم پاسخ بدین.من از امپول جلوگیری ۳ماهه استفاده کردم والان ازموقع مصرف ک ۴ماهه پریودنشدم.ازمایش دادم باردارنیستم.چی کارکنم ک پریود بشم؟

    1. سلام عزیزم صبر کنید پریود میشوید بهتره فعلا تا زمانی که پریود نشدید آمپول را تزریق نکنید فعلا نیازی به مداخله طبی نمیباشد.

  68. ببخشيد يه سوال ديگه، من باخوردن اين قرصا يعني( اسپيرونولاكتون و سيپروترون كامپاند) دچار يبوست شدم چيكار كنم؟! موادغذايي ملين هم زياد ميخورم ولي فرقي نميكنه

    1. صبح ناشتا و شب قبل از خواب خاکشیر با اب ولرم روبه گرم مخلوط کرده ان را شیرین کنید و میل نمایید میوه و مایعات زیاد مصرف نمایید.

  69. خسته نباشید من برای اولین بار از قرص سیپروترون کامپاند برای جلوگیری استفاده کردم اما ۲۱ روزه پریودم تمام نشده
    این عوارض قرص عادیه؟ من میتونم بعد از تمام شدن پریود رابطه داشته باشم یا باید قرص مصرف کنم؟

    1. ممنون. بله میتونه از عوارض قرص باشه بعد از تمام شدن دوره پریود میتوانید رابطه داشته باشید وقرص مصرف نکنید واز روش های دیگری برای جلوگیری استفاده کنید اما باید حتما جلوگیری داشته باشید اگر قصد بارداری ندارید.

  70. سلام وعرض خداقوة خدمت شمامسئولین فعال وعالیقدر….من بابت خوردن قرص سیپروترون صورتم لک افتاده ومجبورم بابت کیست آندومتریوزم حتمااین قرص روبخورم،آیابعدازقطع این قرص ان شاءالله لک ها خودبه خود وزودبرطرف میشن؟؟؟ راه پیشگیرانه ای برای این لکهاوجودنداره؟؟؟

    1. عزیزم ممکنه بعد از قطع قرص برطرف شوند بهتره با متخصص پوست و مو مشورت کنید موفق باشید.

  71. سلام و خسته نباشین..من خیلی نگرانم خواهش میکنم جوابمو بدین.من امروز روز دوم پریودمه.یک بسته قرص دیان۳۵ خریدم ومیخام مصدف کنم.یه دختر دارم واصلاقصدبارداری ندارم.این قرصو چجوری مصرف کنم و از کی میتونم باخیال راحت رابطه جنسی داشته باشم.من چندساله طبیعی پیشگیری میکنم و فقط چندبارتواین چندسال قرص اورزانسی مصرف کردم

    1. سلام ممنون. از روز پنجم پریود شروع به مصرف کنید شبی یک عدد در خانمهایی که اولین باره قرص مصرف میکنند فقط ماه اول باید ۱۵ روز اول مصرف قرص حتما علاوه بر مصرف قرص جلوگیری طبیعی ویا جلوگیری از طریق کاندوم هم داشته باشند بعد از ۱۵ روز دیگه نیازی به جلوگیری طبیعی نیست قرص به تنهایی جلوگیری میدهد.

  72. ۲۰ سالمه و سه ماه به تجویز دکتر برای منظم شدن پریود قرص سیپروترون مصرف کردم
    دو سه ماهه که قطع کردم دارو رو و ریزش مو گرفتم
    میتونه دلیلش قطع قرص باشه؟
    راهش چیه؟

    1. سلام صبر کنید اگر ریزش موی شما موقتی بود که هیچ. اما اگر ادامه داشت باید بررسی شود ممکنه علت ریزش موی شما هورمونی باشد اگر نیست ممکنه علت ریزش موی شما کم خونی ویا کمبود روی باشد.

  73. .سلام ـمن بخاطر جوش صورتم سیپرترون مصرف میکنم سه ماهه ..این دوره رو که شروع کردم بعداز ۷روز قطع الان روز هفتم مصرف قرصمه و من هنوز لک بینی دارم به نظر شما اگر مصرف قرص رو قطع کنمـ پریود میشم ؟ میخوام خلاص شم از این لک بینی

    1. سلام شما باید در آن ۷روز استراحت بعد از قطع قرص پریود شوید بعد شروع به مصرف بسته بعدی قرص کنید اگر این ماه پریود نشدید و بسته جدید را مصرف کردید میتوانید قرص را قطع کنید تا پریود شوید.

  74. سلام . ایا مصرف قرص دیان تاثیری بر افزایش سینه برای همیشه داره حتی پس از قطع قرص .

    1. سلام از نظر علمی اثبات نشده است.

  75. من اقا و ۵۶ ساله هستم جهت کنترل hypersexuality مدتهاست از این قرص استفاده میکنم و بسیار راضی هستم و بسیار برایم ارامش می اورد جالب اینکه در این مدت طولانی هیچگونه عوارض جانبی مشاهده نکردم اسمش را گذاشته ام قرص تقوا ؟؟برای اقانیکه زیاد در دنیای شهوانی سیر میکنند بسیار مفید است.

  76. ببخشید ی بار دیکه سوالمو میپرسم انگار درست بیانش نکردم…من این ماه پریود شدم و بعد ۷روز بسته جدید،شروع کردم ولی هنوز لکه بینی دارم علت اینو میخوام بدونم و اینکه باید جکار کنم ک درست بشه..

    1. سوال شما واضح نیست در سوال قبلی فرمودید اگر قرص را قطع کنم پریود میشم ؟الان در سوال جدید خود فرمودید که پریود شدید بهتره با پزشک معالج خود تماس گرفته و طبق دستور پزشک خود عمل کنید.

  77. سلام،من نميدونستمً طريقه ي مصرفشو ،يه بسته كامل خوردم و يه بسته نصفه ،پريودم نشدم،الان مشكله خاصي پيش مياديا فقط دوره ي پريود تغيير ميكنه؟؟؟؟

    1. سلام تاریخ پریودتان تغییر می کند.

  78. سلام, بسیار ممنون بابت متن خوبتون
    من ۷عدد از قرص های سیپروترون کمپاد با تجویز پزشک متخصص برای pco که داشتم و همینطور جوشهای صورتم استفاده میکنم اما هنوز به صورتم جوش میزنه, به نظر شما این طبیعی و ارام ارام جوشهام خوب میشه یا که دارو برای من اثر نداره, البته من ۳ماه پریود نشده ام.ممنون میشم از پاسخگویی شما.

    1. سلام شما تازه ۷ عدد از قرص را مصرف کرده اید باید صبر کنید تا ببینید این قرص در شما اثر داشته یانه؟

  79. با سلام من برای کیست های تخمدان قرص دیان همراه با فیناید مصرف میکنم..ولی بعد مصرف صورتم و بدن جوش میزنه و التهاب پیدا میکنه.. آیا امکان قرص جایگزین هست؟؟

    1. سلام بله قرص جایگزین هست با پزشک خود مشورت کنید.

  80. سلام من بخاطررژیمم وورزشم ۵ه پریودیم قطع شده به دکترمراجعه کردم بهم قرص دیان ۳۵داده ایااین قرص دررژیم لاغریم مشکلی پیش نمیاره چاقم نمیکنه؟؟

    1. سلام بهتره برای تنظیم شدن هورمونهایتان این قرص را مصرف کنید اگر مراقب تغذیه خود باشید چاق نمیشوید پریود نشدن شما به مدت طولانی عوارض زیادی برای شما دارد پس بهتر است قرص را مصرف کنید.

  81. سلام من ازدواج کردم و پزشک غدد برای موهای زاید این قرص رو به من دادن و در حال استفاده ی چند قرص اخر بسته ی دوم هستم و ۷ روزی که بین دو بسته باید صبر میکردم رو طبق دستور پزشکم انجام ندادم.و تاریخ پریودم تا امروز ۱۰ روز عقب افتاده. ایا به خاطر قرصا هست ؟ یا امکان بارداری هم ممکنه باشه؟

    1. سلام حتما باید ۷ روز فاصله بین مصرف قرص های جلوگیری باشد زیرا اگر فاصله ۷ روزه نباشد شما پریود نمی شوید علت پریود نشدن شما هم به این علت است.

  82. سلام وعرض ادب
    من بابت کیست دکتربهم این قرص روتجویز کردن وگفتن دوره اول۲۱روزقرص رومصرف کنم و۷روزقطع کنم وبعدبسته بعدی روشروع کنم ودیگه برای دوره های بعدی نیازی نیست۷روزوقفه روبین دوره هاداشته باشم،آیااینطوری مشکلی برام پیش نمیادکه پشت سرهم قرصهارومصرف کنم؟
    ازحوصله ای که برای جواب دادن به خرج میدیدصمیمانه سپاسگزارم

    1. سلام بهتره با پزشکتون تلفنی مشورت کرده اگر اجازه دادند ۷ روز فاصله بین مصرف قرصها داشته باشید بعد بسته بعدی را شروع کنید.

  83. سلام من پلی کیستیک هستم وکیست تخمدانم دارم وویتامین ای استفاده میکنم.الان درماه دوباره پریود شدم دکتررفتم وقرص سیپرو نرون بهمراه اسپیرولاکتین نوشته .بنظرشما مصرف کنم؟واینکهالان که خونریزی دارم میتونم سونوگرافی رحم وتخمدان بدم؟باتشکر

  84. سلام خانم دكتر
    تشكر از صبر و حوصله ى فراوان شما
    خانم دكتر من اندومتريوز دارم و دكترم براى من قرص سيپروترون كامپاند تجويز كردن،يكى از دوستانم گفت كه دكتر من بهم گفتن اين قرص رو بدون وقفه ٦ ماه پشت سر هم مصرف كن تا پريود نشى چون پريود شدن اندومتريوز رو تشديد ميكنه،دكتر خودم هم اختيار نحوه مصرف رو به خودم سپردن در حاليكه دكتر پوست و مومراجعه كردم گفتن اگر بين مصرف قرص وقفه نباشه هورمون هات به شدت به هم ميريزه،خانم دكتر امكانش هست شما من رو راهنمايى بفرماييد؟قرص رو بدون وقفه مصرف كنم يا فاصله بندازم؟يك دنيا ممنونتونم

    1. سلام بهتره با پزشک زنان معالج خود مشورت کنید به نظر بنده هورمون هایتان به هم می ریزه اما باید پزشک معالج خودتون اجازه بده زیرا مریض ایشان هستید و ایشان شرح حال کامل شما را دارند.

  85. سلام وقتتون بخیر
    پزشک پوست برای درمان ریزش موی بنده قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون تجویز کردن. من از قبل سابقه درد سینه از دوهفته مونده به پریود داشتم ولی از وقتی این قرصا رو شروع کردم خیلی شدید شده و تحملش سخته. چکار باید کنم؟ 🙁

    1. سلام به علت مصرف داروهای هورمونی دچار درد سینه شده اید میتوانید با پزشک معالج خود تلفنی مشورت کرده تا داروی شما را عوض کنند.

  86. سلام هجده سالمه و مجرد هستم دچار تنبلی تخمدان هم هستم
    به دکتر مراجعه کردم بهم قرص سیپروترون کامپاند دادن که تا سه ماه مصرف کردم تنبلی تخمدانم کمتر شد ولی درمان نشد
    دکترم رو عوض کردم بهم قرص دیان رو داد که یه دوره سه ماه مصرف کنم
    الان ماه دوم هستم توی این دوره دو شب قرص رو جا گذاشتم ولی بقیه اش رو تا الان خوردم ولی الان با وجود اینکه یه هفته از تمام شدن پریودیم میگذره دوباره لکه دیدم
    الان نمیدونم به خاطر نامرتب خوردن قرص دیان هست یا دلیل دیگه ای داره؟؟
    لطفا راهنمایی کنین …

    1. سلام از عوارض مصرف قرص میباشد میتوانید با مشورت پزشکتان دارو مصرف نمایید.

  87. سلام خسته نباشید
    آیا میشه همزمان با مصرف قرص جلوگیری از بارداری از قرص ال دی برای عقب انداختن عادت ماهانه استفاده کرد؟

    1. سلام ممنون قرص ال دی هم همان قرص جلوگیری است فرقی نداره.

  88. سلام و خسته نباشید
    آیا میتوان همزمان با مصرف قرص های ضد بارداری از قرص ال دی برای عقب انداختن عادت ماهانه استفاده کرد؟

  89. سلام خانم دکتر بسیار بزرگوار که وقتتون رو می گذارید. مجرد هستم ۲۶ ساله و ۲ ساله صورتم خیلی جوش می زنه. آزمایش کیست نشان نداد ولی هورمون تنظیم کننده تخمک گذاری بابد ۲٫۵ باشه ۱۰ هست. دکتر گفتند این باعث جوش می شه . آیا بعد از مصرف دیان تنبلی تخمدان رفع می شه؟ چه مدت مصرف کنم تا هورمون پایین بیاد و جوش هام خوب شه؟

    1. سلام بله با مصرف قرص های جلوگیری تنبلی تخمدان شما درمان میشود البته بهتره ۳ ماه مصرف شوند بعد استراحت بدید دوباره اگر مشکلتون عدد کرد آن وقت مجدد با مشورت پزشکتان مصرف کنید فعلا در حال حاضر هر مقداری که پزشک معالج شما برای درمان شما تجویز نموده مصرف کنید.

  90. با سلام و احترام
    اگر بعد از مصرف ۲۱ روزه سيپروترون كامپاند ، در يك هفته اي كه قرص مصرف نميشه نزديكي انجام بشه و قرص اورزانسي مصرف بشه براي پريود شدن خطرناكه؟
    آخه بعد از گذشت پنج روز از قطع قرص پريود اتفاق نيافتاد.
    سپاس فراوان از محبت شما براي پاسخگويي

    1. سلام در یک هفته ای که قرص مصرف نمیشه اگر نزدیکی داشته باشید نیازی به مصرف قرص اورژانس نمیباشد قرص های اورژانس عوارض زیادی دارد بهتره بی جهت از قرص اورژانس استفاده نکنید.

  91. سلام خسته نباشید من ۲۵ سالمه وعقدکردههستم بعلت تنبلی تخمدان وجوش صورت موهای زائد زیرچونم ازمایش دادم دکترگفت هورمونات بهم ریخته بهم اسپریلاکتون داد با فیناید ۳-ماه خوردم بعدش دوباره،مراجعه کردم بهم گفت اسپریلاکتون رو ادامه بده وسیپروترون هم گفت اضافه کن برای جوشای،صورتم الان ۵ روز داارم میخورم ولی حس خیلی بدی دارم افسرده،وکسل شدم میل جنسیمم کمه الانم نزدیک عیده نمیخام ب ی حوصله باشم میشه قرصمو قطع کنم دوباره ماه بعدپریودییدم شروع کنم؟؟؟ واینکه اگه ادامه دارو فقط برای جوش صورتم باشه ایا ادامه دادن درمان ضروریه؟؟؟ ممنون میشممیشن پاسخ بدید

    1. سلام ممنون بهتره قرص جلوگیری کامل خورده شود بعد که بسته قرص تمام شد میتوانید به بدن خود استراحت بدهید وقرص را مصرف نکنید بعد در صورت نیاز میتوانید مجدد استفاده کنید نیازی نیست که حتما قرص سیپروتون کامپاند را هر ماه استفاده کنید.

  92. سلام آیا مصرف همزمان سفیکسیم و سیپروترون تداخل دارد??

    1. سلام انتی بیوتیک ها اثر قرص های جلوگیری را کم میکنند اگر قرص سیپروتون کامپاند به منظور جلوگیری از بارداری مصرف میکنید بهتره جلوگیری طبیعی هم داشته باشید یا از کاندوم استفاده کنید وگرنه مشکل دیگری ندارد.

  93. سلام ،خسته نباشین
    ببخشید من برای تنبلی تخمدان و درمان کیست دکتر برام سیپروترون تجویز کردن ، حالا سوالی که برام پیش اومده اینه که بلافاصله بعد از اتمام قرص پریود نمیشم و دو تا سه روز لکه بینی دارم ، طبق دستور پزشک باید از پنجم قاعدگی شروع به خوردن قرص کنم ، ولی اگه بخوام توقف هفت روزه بدم ودوباره شروع به خوردن قرص کنم ، شاید به چهارم قاعدگی بخورم طبق هفت روز توقف،مشکلی نداره اگه از روز چهارم شروع کنم به قرص خوردن؟ ، یا حتما در دوره های بعد هم باید از روز پنجم قاعدگی شروع کنم؟

    ممنون میشم جوابم رو بدین

    1. سلام ممنون. مشکلی ندارد مهم اینه که بین مصرف قرصها ۷ روز فاصله رو بزارید اگر روز چهارم پریودی قرص را مصرف کنید مشکلی نیست.

  94. سلام وقت بخیر
    من ۳دوره قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکردم چون دکترم گفتن که بعد از اینکه دوره تمام شد و خودم پریود شدم روز سوم آزمایش بدم و دسترسی نداشتم به آزمایشگاه
    مجددا خودم یه بسته دیگه استفاده کردم
    مشکلی پیش نمیاد؟
    ممنونم

    1. سلام خیر اما ماه بعد قرص رامصرف نکنید.

  95. سلام ، ببخشید مصرف همزمان این قرص باعرق رازیانه مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

    1. سلام خیر

  96. سلام من بسته دوم قرص اتیسترون کامپاند از روز اول قاعدگی شروع کردم و حدود۱۲عدد ازقرصم مونده بود که نزدیکی داشتم آیا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام خیر

  97. سلام ببخشید من میخوام در یک تاریخ خاصی پریود نشم و الان دارم سیپروترون مصرف میکنم. به نظر شما قطع کنم که زودتر پریود بشم یا ادامه بدم که بعد از اون تاریخ پریود بشم؟ البته اسپیرونولاکتون هم مصرف دارم میکنم به تجویز دکتر پوست

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم نمیدانم کی شروع کردید به مصرف سیپروتون و چند سوال دیگر در صورت تمایل با شماره مشاوره تلفنی داخل سایت تماس گرفته تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم.

  98. من قرص سیپروترون و متفورمین همزمان مصرف میکنم آیا خطر بارداری وجود داره

    1. قرص سیپروتون کامپاند جزء قرصهای جلوگیری از بارداری میباشد.

  99. سلام من ۳ماهه پیش سوزن جلوگیری زدم سه ماهه…بعدازاون پریودنشدم تا یک ماه ونیم بعدش بعد ک شدم۱۵۵روز خونریزی داشتم وتیکه های گوشت داخل خونریزیم میدیدم همراه بادرد..دکترگفت ک سوزن بهم نساخته ومفنامیک وسوزن کا و ترنسید وکامپاندنوشت.ولی چون بعداز خوردن قرص کامپاند دچار پرخاشگری وناراحتی های عصبی میشدم نخوردم ودوباره بعداز ده روز پریودشدم ویک ماهه خونریزی دارم نمیدونم چیکارکنم خسته شدم لطفا بگید چ قرص جلوگیری بخورم ک دچار ناراحتی اعصاب نشم ممنون آیا دیان بخورم؟یانه

    1. سلام باید زیر نظر متخصص زنان داروی دیگری استفاده کنید اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره داخل سایت تماس گرفته تا با گرفتن شرح حال کامل شما بهتر راهنماییتان کنم.

  100. سلام من حدودا ۳ساله که بدلیل هیرسوتیسم از سیپروترون استات و اتیل استرادیول استفاده میکنم اما ماهه که بطور نامنظم از این قرصها استفاده کردم.یعنی ماه پیش فقط چند روز و این ماه هم اصلا قرصی مصرف نکردم
    پریودم هرماه منظم انجام میشد.اما ماه قبل روزهای آخرپریود بشدت درد داشتم برخلاف روزهای اول! و این ماه حدودا یک ماه است ک خونریزیم ادامه داره.البته ۷ ۸روز اول زیاد بود و بعدش خیلی کم شد و یکی دو روز قطع شد اما بعدش بازم خونریزی میبینم اما خیلی کم و خون تیره و قهوه ای رنگی است! علتش میتونه بخاطر قطع دارو باشه؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام بله امکان آن هست باید داروهای خود را تحت نظر پزشک معالج خود مصرف کنید.

  101. سلام.عذر میخوام.من کیست تخمدان داشتم و جراحی کردم.دکترم بم دو بسته ازین قرص داد و گفت تا دو ماه نباید باردار شی.از روزی که این قرص رو داد من ۷ پریودم بود .مصرفش رو شروع کردم.ایرادی که نداره؟؟؟
    در ضمن جلوگیری دیگه ای غیر مصرف این قرص باید داشته باشم؟ مثلا جلوگیری طبیعی
    یا نیازی نیست؟ ممنون

    1. سلام فقط ۲ هفته اول بسته اول قرص، باید جلوگیری داشته باشید فقط در اولین ماه.

  102. لازمه اضافه کنم ک ۲۲سالمه و مچرد هستم
    لطفا جواب بدین

  103. سلام و خسته نباشید
    من در دوران قاعدگی خونریزی زیادی دارم برای کم شدن خونریزی از چه چیزی استفاده کنم؟

    1. سلام از قرص مفنامیک اسید میتوانید استفاده کنید بهتره برای رفع کم خونی قرص آهن هم مصرف کنید.

  104. سلام.من دور اول قرصهای سیپروترون کامپاند رو دیر شروع کردم (نه روز بعد از پریودی ). بعد از اتمام قرصها پنج یا شش روز بعد پریود شدم.دور دوم قرصها رو روز پنجم پریودی خوردم.یعنی فاصله زیادی بین اتمام قرص و شروع مصرف دور دوم بود. یک هفته بعد از خوردن قرصها در این دوره رابطه داشتم آیا احتمال حاملگی هست

    1. اصول مصرف قرص سیپروترون کامپاند به این ترتیب است که یک قرص در روز به مدت ۲۱ روز تجویز میشود. بعد از پریود درمان را باید از روز ۵ قاعدگی شروع کرد. در دوره های بعد،۷ روز پس از قطع دارو، درمان باید مجددا شروع شود. بر هم زدن این اصول ممکن است باعث برهم ریختگی هورمونها و بارداری بشود. البته در مورد شما احتمال بارداری ضعیف است. برای دوره های بعدی فقط ۷ روز فاصله بزارید.

  105. در اینصورت میشه قرص آل دی رو بصورت اوژانسی مصرف کنم
    در صورت مصرف همزمانیش با سیپروترون مشکلی نیست. و روش مصرفش به صورت اوژانسی چگونه هیت

  106. سلام و با تشکر از مطالب مفیدتون، می خاستم بدونم مصرف این گونه قرص ها اگه همراه باشه با خوردن مشروبات الکل دار چه عوارضی خواهد داشتو وآیا هنوز هم خاصیت ضد بارداری خودش را حفظ می کند . و اینکه اگر اشتباهن ۳ عدد قرص را به جای ۲ عدد در ۲۴ ساعت مصرف کنیم باید چی کار کنیم لطفا جواب بدید. با تشکر

    1. سلام بهتره از مشروبات الکلی استفاده نکنید عوارض زیادی برای شما به دنبال دارد تداخلی با اثر قرص دیان ندارد بهتره شبهای بعدی همان یک عدد را مصرف کنید.

  107. سلام خانم دکتر من بخاطر ریزش مو و موی زاید به دکتر مراجعه کردم و قرص اسپیرونولاکتون تجویز کردن که هر ۱۲ساعت یکبار نوشته .میخواستم بدونم آیا این قرص بدون وقفه باید استفاده بشه یااینکه ی فاصله چندروزه زمان پریودی مصرف نکنم؟و اینکه آیا روی همه خانما تاثیر بزرگ شدن سینه داره چون من نمیخوام سایز سینه ام تغییر کنه.آیا احتمال این هست که روی کسی تاثیری نداشته باشه از لحاظ بزرگی سینه؟آیا بزرگ شدن سینه موقتیه؟یعنی بعداز دوره درمان به سایز اول برمیگرده؟چیکار کنم که سینم بزرگ نشه ؟دکتر خواهش میکنم ی راحلی بهم بدین

    1. سلام بهتره داروی خود را طبق دستور پزشک معالج خود مصرف نمایید.

  108. سلام وقتتون بخیر, من۲۴سالمه متاهلم, چهارشنبه هفته پیش پریودیم تموم شده, از پنجشنبه دوباره خونریزیم شروع شده هنوزم خونریزی دارم نمیدونم چیکار کنم
    درضمن تنبلی تخمدان هم دارم. میشه راهنماییم کنین

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز نماید تا پریود شما منظم شود.

  109. سلام خسته نباشید من به علت مشکل pco نزدیک ۹ ماه هست که از قرص سیپترون کامپاند استفاده می کنم تو این ماه یه هفته مانده بود که قرص تمام شود لک بینی ام شروع شد من قرص رو قطع نکردم و اون یه هفته باقی مانده با وجود لکه بینی قرص رو مصرف کردم الان ۲ روز است قرص تمام شده و من همچنان لکه بینی دارم..در ضمن من یه شب قرص رو فراموش کردم بعد اون شب لکه بینی ام شروع شد و همچنان ادامه دارد ..می خواستم بدونم از عوارض قرص است؟؟ ممنون میشم پاسخ دهید

    1. سلام بله ممکنه به علت فراموشی قرص به لکه بینی، افتادید واز عوارض قرص می باشد با توجه به اینکه ۹ ماه هست که از این قرص مصرف میکنید بهتره با مشورت پزشک معالج خود مصرف آن را قطع کنید و چند ماه به بدن خود استراحت دهید.

  110. با سلام وخسته نباشید. من در ناحیه واژن خارش داشتم به دکتر مراجعه کردم برام کپسول و پماد واژینال کلوتریمازول دادن به همراه دو تا پماد سطحی(بتامتازون و کاندیزول ). داروخانه بهم گفتن این دوتا پماد و قاطی کنم .میخواستم بدونم آیا واقعا باید این دو پمادو قاطی کنم. و اینکه به چه اندازه ای از هر کدام قاطی باید بشه

    1. سلام ممنون باید طبق دستور پزشک معالج خود داروهای خود را استفاده نمایید پزشک داروخانه برای شما دستور پزشک را روی داروها مینویسد.

  111. با سلام
    خانم دکتر من مشکل کم کاری تخمدان دارم دکتر برایم قرص سپروترون کامپاند نوشتن وبه علت جوش های زیادی که بعد از مصرف این قرص زدم البته قبل از استفاده نیز صورتم خیلی جوش میزد دکتر پوست برای جوشهام قرص cure acne نوشتن الان دوتاشو استفاده کردم الان ۶ روز از اتمام بسته ۲۱ روزه سپروترون گذشته هنوز پریود نشدم به نظرتون دلیلش قرص های ج.وش هست ممنون واقعن خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام خیر ربطی به مصرف قرص ندارد.

  112. سلام.من به دلیل کم کاری تخمدان سیپروترون میخورم.الان نزدیک ۳ سال هست مداوم میخورم.عوارض نداره؟ ممکنه بعد مدت طولانی که مصرف میکنم دیگه حامله نشم؟

    1. سلام بهتره بین آن به بدن خود استراحت بدهید وبعد از چند ماه مجدد استفاده کنید تا بدن شما به این قرص عادت نکند وتخمدانهای شما تنبل نشود نگران نباشید باعث ناباروری نمیشود بهتره زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  113. با سلام و خسته نباشید.
    میخواستم بدونم قرص سیپروترون استات قوی تره و یا سیپروترون کامپد برای کاهش شدید میل جنسی و نعوظ و ایا دراروی قوی تر از اینا دو تا دارو هست.با تشکر

    1. سلام ممنون این داروهای هورمونی را باید با تجویز پزشک متخصص مصرف نمایید.

  114. با سلام
    من دختری ۲۳ سال هستم ک دکتر برای کیست های ریز سیپروستروون یک بسته تجویز کرده ک هر شب بعد شام میخورم
    این دفه۵ پاک شدم و همون شب قرص رو شرو کردم و الان ۸تای دیگه مونده از قرصا لکه های زرد رنگ میبینم ی هفته پیش و حدودا سه روز پیش بانامزدم در حد تماس سطحی داشتیم ک پیشاب ایشون ب واژنم مالیده شد
    میخاستم بدونم احتمال بارداری هست ایا

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  115. با سلام
    من سه ماه پیش برای موهای زائدم به دکتر مراجعه کردم که برام سونو تجویز کردن که نتیجه سونو در اندکس چپم در کناره تخمدان و جدا از ان کیست ۱۵م.م مطرح شده که کیست پاراوارین نامیده شده
    دکتر برام قرص اسپیرونولاکتون تجویز کردن
    که سه ماه مصرف کردم و دوباره مراجعه کردم و ایشون قرص سیپرترون کامپاد تجویز کردن به مدت شش ماه اما برام سونو مجدد ننوشتن
    دو روز پیش که برای مثانه سونو دادم دکتر سونوگرافی متوجه کیست ۴سانتی شدن اما هنوز به دکترم مراجعه نکردم میخواستم بدونم تو این سه ماه با مصرف اسپیرونولاکتون چرا باید کیست من بزرگتر شده باشه آیا این خطرناک نیست ؟
    آیا قرص سیپرترون مصرف کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز برای درمان کیست تخمدان قرص های جلوگیری تجویز میشود اسپیرونو لاکتون برای درمان موهای زائد صورت و کاهش هورمون مردانه تجویز میشود میتوانید از قرصهای جلوگیری سیپروتون کامپاند به مدت ۳ ماه استفاده کنید.

  116. سلام و خسته نباشید،من دچار تنبلی تخمدان وبیماری pco هستم،آیا بعد از ازدواج در بارداریه من مشکلی ایجاد می کند؟البته از قرص سیپروترون هم استفاده میکنم، ۲۳سال دارم و عقد هستم

    1. سلام ممنون. نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد بهتره بعد از ازدواج به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید واقدام به بارداری را به تاخیر نیاندازید موفق باشید.

  117. سلام
    دکتربرای کیست تخمدانم این قرص رو تجویز کرده,من قبلا کیست سینه داشتم الان که تقریبا یک هفته هست مصرف قرص رو شروع کردم,سینه هام درد میکنه میخواستم بدونم علتش چیه از عوارض دارو هستش؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام بهتر بود به پزشک خود اطلاع می دادید که کیست سینه دارید این بسته قرص شما که تمام شد دیگر مجدد از ماه بعدی با مشورت پزشک خود از قرصهای جلوگیری استفاده نکنید.

  118. سلام خسته نباشید
    من یه سال پیش کیست تخمدان خیلی کوچیک داشتم که بدون مصرف دارو خود به خود رفع شد و سونوگرافی و آزمایش هورمون که دادم دکتر گفتن هیچ مشکلی نداری ولی صورتم به شدت جوش میزنه و پریودام خیلی نامنظم هستن و گاهی وقتها پریودم فقط لکه و خون قهوه ای هستش.
    شما چه راهکاری رو برای رفع جوشهام و تنظیم قاعدگی پیشنهاد میدین؟
    ممنون میشم اگه پاسخ منم مثل بقیه دوستان بدین

    1. سلام ممنون. دوست عزیز شما اگر قصد بارداری ندارید میتوانید با مشورت پزشک خود از قرصهای جلوگیری استفاده کنید تا هم هورمونهای شما تنظیم ‌شود وهم اینکه پریودتان منظم می شود.

  119. با سلام طریقه مصرف قرص کامپاند چ شکلیه؟من از روز پنجم پریودیم به مدت ۲۱ روز مصرف کردم.بعد باید قط کنم و بسته ی بعد را در پنجم پریودی بعدی بخورم؟؟؟توروخداا سریع جواب بدید

    1. سلام بسته قرص که تمام میشود باید ۷ روز فاصله بزارید و بعد از روز هشتم بسته قرص بعدی را شروع کنید بدون احتساب اینکه روز چندم قاعدگی باشید.

  120. سلام من سینه ام شیر داربچه و اشیر گرفتم الان یکسال شیرم قطع نشده دکتر برام سیپرو کامپامند نوشته تاثیر دار ممنون میشم

    1. سلام برای قطع شیر دهی قرص کابر گولین که ضد هورمون شیردهی است تجویز میشود ودر کسانی که هورمون پرولاکتین یا همان هورمون شیردهی بالا است این قرص تجویز میشود حالا میتوانید یک ماه از قرص سیپروتون کامپاند استفاده کنید اگر مشکل شما حل نشد آن موقع داروی خود را عوض کنید.

  121. سلام خسته نباشید من از سیپرو ب خاطر تنبلی تخمدان استفاده کردم رفتم دکتر گفت ک صدای اضافی تو قلبت میشنوم ب نظرتون ب خاطر این دارو هستش

    1. سلام ممنون اگر شما مشکل قلبی دارید ویا دچار فشار خون بالا هستید بهتره از قرصهای جلوگیری استفاده نکنید وبه پزشک قلب خود اطلاع دهید که از قرص جلوگیری استفاده میکنید.

  122. سلام در روش اورژانسي بعد از رابطه يك قرص سيپروترون كامپاند ٠/٠٣٥ و روز بعد ٣ تا خوردم عادتم هم از قبل نا منظم بوده و كيست تخمدان داشتم و براي درمان اين قرص را مصرف ميكردم و ٢يا ١ روز بعد از پايان پريود رابطه داشتم ايا براي جلوگيري از رابطه ٤ تا قرص قبل از ٧٢ ساعت كافي است يا باز هم بايد تعداد بيشتري بخورم؟

  123. سلام,من از ابتدای بلوغم پریودم نامنظم بوده و دکتر تمبلی تخمدان تشخیص دادن و برام سیپروترون تجویز کردن و حدود پنج ساله که همین قرص رو مصرف میکنم و تا قط کنم پریود نمیشم مجبورم امپول بزنم تا پریودم باز بشه و دوباره باید سیپروترون مصرف کنم از طرفی هم شنیدم استفاده ی طولانی از این قرص نازایی میاره آیا راه دیگه ای برای تنظیم پریود نیست؟
    و من مجبورم همش این قرصو استفاده کنم تا یائسگی؟ و در ضمن من مشکل ریزش مو و موهای زائد هم دارم

    1. سلام بهتره یک دارو را به مدت طولانی استفاده نکنید و داروهای دیگری را زیر نظر پزشک متخصص جایگزین کنید اگر اضافه وزن دارید بهتره وزن خود را کم کنید نباید قرص های جلوگیری طولانی مدت مصرف شوند برای مشکل شما قرص هایی مانند متفورمین واسپیرونولاکتون مناسب میباشند واین طور نیست که حتما از قرص های جلوگیری طولانی مدت استفاده شود.

  124. سلام و خسته نباشيد
    من ۲۷ سالمه و مجردم…به علت تنبلي تخمدان، يكسال هست كه قرص ها سيپروترون كامپاند و استات و اسپرينولاكتون و متفورمين مصرف مي كنم.پزكشم دو ماهه خارج از كشوره و داروهام هم تمام شده.در اين دو ماه دچار لكه بيني شدم . تا زماني كه قرص مصرف مي كردم ريزش موها قطع و جوشام بهتر شده بود و پريود منظم. الان موهام چرب شده و ريزش زياد دارم. پيام هاي بالا رو كه مطالعه كردم فرموديد پس از مصرف دوره طولاني كامپاند بايد فاصله بندازيم تا بدن عادت نكنه. الان بايد چكاركنم؟ ضمن اينكه ورزش هم مي كنم و وزنم در حال كاهش هست.
    داروها رو دوباره از سر بگيرم يا ادامه ندم. متشكرم از پاسخگويي شما

    1. سلام ممنون. با توجه به شرح حال شما میتوانید دوباره داروهای خود را از سر بگیرید.

  125. سلام
    دکترم برای موهای زاید بدنم برام سیپروترون کامپاند به مدت ۶ماه تجویز کردن و گفتن طی این دوره من موهای بدنمو لیزر کنم که متاسفانه بخاطر شرایطی نتونستم لیزر کنم و الان دوره ۶ماهه من تموم شده. روی موهای بدنم تاثیر خیلی کمی داشته
    بنظر شما الان که دوره ی ۶ماهه من تموم شده و دیگه نمیتونم این قرصو مصرف کنم الان که پریود هستم ممکنه.از عوارض قطع این قرص لکه بینی باشه. میترسم در ماه رمضان که دچار لکه بینی بشم یا پریودم بهم بریزه
    واذیت شم من مجردم و۲۱سالمه

    1. سلام برای درمان موهای زائد بدن قرص اسپیرونو لاکتون تجویز میشود قرص جلوگیری سیپروترون کامپاند برای منظم شدن قاعدگی تجویز میشود وخیلی روی کاهش موهای زائد بدن تاثیر گذار نیست.

  126. سلام
    با توجه به اینکه در حال حاضر دیان ۳۵ نایاب شده آیا میتدانم برای درمان آکنه از دیان ایراتی استفاره کنم و فرقی با هم ندارن یا اینکه از روکین استفاده کنم؟ممنونم

    1. سلام میتوانید از نوع ایرانی آن استفاده کنید.

  127. سلام .من ۲۲سالمه و مجردم الان ۴روزه دیان خارجی می خورم بخاطر تنبلی تخمدانم ولی وزنم رفته بالا سینمم بزرگ شده یه مقدار و حس میکنم بازومم بزرگ شده .من شنیده بوده بودم دیان خارجی این تاثیرارو نداره آیا واقعا همین طوره ؟ایرانیش بهتره یا خارجیش؟

    1. سلام داروهای هورمونی در بعضی از افراد باعث افزایش اشتها می شود اگر مراقب رژیم غذایی خود باشید و سعی کنید ورزش کنید ویا پیاده روی داشته باشید مشکل اضافه وزن پیدا نمی کنید. ایرانی یا خارجی بودن آن زیاد مهم نیست نکته مهم سازگاری آن با شماست.

  128. سلام خسته نباشيد، من ٢٩ سالمه و مجرد هستم ، مشكل هورمونى و تنبلى تخمدان دارم يك سال و نيم قرص اسپرينولاكتون و سيپروترون كامپاند مصرف كردم الان ٣ هفته هست ك ديگه مصرف نميكنم اما بازم جوشهاى صورتم برگشته و پوستم چرب شده دكترم گفت كه جوشها برميگرده مجدد ولى دارو مصرف نكن، من بايد چيكار كنم با اين مشكلى كه دارم؟
    ممنون ميشم راهنماييم كنين خيلى اعصابم خورد شده بخاطر اين مشكل

    1. سلام ممنون. مصرف طولانی مدت داروهای هورمونی را به شما توصیه نمی کنم اگر پریود شما منظم شده است نیازی به مصرف قرص نمی باشد میتوانید برای درمان چربی پوست و جوشهای صورت خود از صابون های مخصوص پوست خود استفاده کنید.

  129. سلام ، خانم دکتر ، برادر من قدری انحرافات جنسی داره ، با پزشک داروخانه صحبت کردم گفت قرص سیپروترون کامپاند بدید ، بنظر شما مشکلی ایجاد نمیکنه ، البته باید پنهانی توی غذاش بریزم که کمی هیجانش کم بشه

    1. سلام دوست عزیز در رابطه با این موضوع باید با روانشناس مشاوره داشته باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  130. با سلام.من حدود ۲سال پیش برای تنظیم قاعدگی و لکه بینی رفتم پیش متخصص زنانالبته جوش صورت هم دارم.سونوگرافی انجام دادن گفتن خیلی کم تنبلی تخمدان دارم.قرص سیپروترون کامپاند و ایپیرونولاکتون رو تجویز کردند.۶ماه استفاده کردم.دراین مدت حتی ۱ جوش هم نزدمم.اما با قطع قرص دوباره جوشام شروع شد.آیا میتونم دوباره برای رفع جوشام این قرصارو استفاده کنم؟

    1. سلام اگر پریود شما منظم شده است بهتر است طولانی مدت از قرصهای هورمونی استفاده نکنید باید چند دوره استراحت به تخمدان های خود بدهید.

  131. سلام و خسته نباشید. من قرص اتیسترون رو از روز پنج پریود تا ۲۱روز خوردم. بعد منتظرپریود بودم و از زمانی که قطع کردم لک بینی داشتم تا روز ششم، که بالاخره پریود شدم. آیا از روز بعد یعنی هفتم دوره بعدی رو شروع کنم یا دوباره باید صبر کنم که روز پنج پریود بخورم. درضمن علت خوردن قرص داشتن کیست هست.ممنونم

    1. سلام ممنون شما بعد از هفت روز فاصله باید از روز هشتم مجدد قرص را شروع به مصرف کنید و مهم نیست که روز چندم پریودی شما است.

  132. سلام،
    من در روز ٦قاعدگي هستم، الان براي شروع قرص سیپروترون کمپاند دير نيست؟ دوره قاعدگي من٣٠ روزه و پريودم ١٠روز طول ميكشه
    بعد از اتمام خونريزي در صورت نزديكي احتمال بارداري وجود نداره؟؟
    متشكرم…

    1. سلام میتوانید از قرص سیپروتون کامپاند استفاده کنید فقط یک نکته آنکه در ماه اول استفاده از قرصهای جلوگیری بهتر است تا ۱۰ روز اول مصرف قرص جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید وبعد از ۱۰ روز نیازی به جلوگیری طبیعی نیست وقرص به تنهایی جلوگیری می دهد.

  133. با سلام و خسته نباشید
    پسر-مجرد
    پزشک من حدود ۴ ساله برای کنترل فعالیت جنسی و کنترل ریزش مو سیپروترون برام تجویز میکنه
    خیلی راضی بودم اما بخاطر رشد زیاد سینه ها چند ماهه قطعش کردم……
    فیناستراید ۵ می خورم اما برای موهام بی اثره تقریبا…..
    میخوام مجدد سیپروترون شروع کنم
    به نظر شما این کار صحیحه؟
    با توجه به عوارضی که گفته میشه (سرطان و….. )
    اس سیتالوپرام و فارماتون هم مصرف میکنم
    با تشکر

  134. سلام.من ۲۱ سالمه وبرای جوش صورت دکتر رفتم که گفت تنبلی تخمدان و کیست های ریز داری و باید قرص دیان بخوری.به این ترتیب که ۳ ماه بخوری و ۱ماه استراحت بدی بستگی به جوش زدن داره.پریودمم منظمه.می خواستم بدونم این قرص عوارض خاصی مثل لختگی خون یا چیزای دیگه داره؟واقعا نمی دونم ادامه باید بدم یا می تونم قطعش کنم؟علاقه ای به مصرف این جور قرصها ندارم ولی از یه طرف ناچارم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام با توجه به اینکه پریودی منظمی دارید میتوانید در دوره ۱ تا ۲ ماهه از این قرص استفاده کنید.

  135. سلام
    من دوروز فراموش کردم این قرص رو بخورم
    مشکلی نداره از روز بعدش مثل قبل شروع کنم به خوردنش؟؟

  136. سلام.خسته نباشید دکتر.من تخمدان پلی کیستیک دارم.دکتر به مدت ۳ماه برام قرص کامپاند نوشته.میخوام قرص متفورمین مصرف کنم.هم برای تخمدان هم کاهش وزن ایجاد شده ناشی از پلی کیستیک بودن تخمدان.نظرتون چیه؟

    1. سلام ممنون. اگر بعد از ۳ ماه از مصرف قرص سیپروتون کامپاند پریود شما منظم نشد و قصد بارداری هم داشتید میتوانید از قرص مت فورمین استفاده کنید بهتره وزن خود را با ورزش ورژیم غذایی مناسب کاهش بدهید.

  137. سلام و عرض ادب
    سوالی داشتم از خدمتتون و ممنون میشم راهنماییم کنید : من چندین ساله به خاطر موهای زاید و تنبلی تخمدان داروی سیپروترون کامپایند و اسپیرونو لاکتون مصرف میکنم شنیدم ک هر چند وقت یکبار باید داروهارو قطع مثلا یکماه قطع و دوباره مصرف کرد، میشه دقیقا بهم بگین باید چی کار کنم ؟؟آیا فقط قرص سیپروتون قطع گردد ؟؟
    و اینکه من میتونم همزمان با مصرف این داروها شبها یک لیوان عرق رازیانه یا قطره ویتاگنوس مصرف کنم یا اینکه این داروها با عرق رازیانه تداخل دارد و نباید مصرف کرد ؟ اخه شنیدم مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی تداخل دارن .ممنون میشم راهنماییم بفرمایین.
    ……………………………………

    1. سلام بهتر است ۳ ماه داروهای هورمونی خود را قطع کنید ودر صورت نامنظم شدن پریود مجدد میتوانید از قرصها استفاده کنید مصرف عرق رازیانه و قطره ویتاگنوس را بهتر است ادامه دهید عوارض داروهای گیاهی به نسبت خیلی کمتر است ودر منظم شدن پریودی شما موثر می باشند.

  138. سلام دوساله ازدواج کردم و سی سالمه دوسال پیش ازمایش و سونو انجام دادم گفتن برای بچه دارشدن مشکلی نداری، ولی من جلوگییری کردم الان به خاطر جوش صورت و اینکه میخام اقدام بارداری کنم باز رفتم چکاب سونو داخلی بهم گفت پلی کیستیک هستم، وبهم متفورمین و سیپروترون کمپاند نوشت، خیلی نگرانم که نتونم باردار شم لطفا راهنمایی کنید، خیلی میترسم و استرس دارم

    1. با مصرف قرص و تنظیم هورمونها و از بین رفتن کیستها احتمال بارداری افزایش می یابد. تغذیه سالم و گیاهی و کم چرب و تحرک و ورزش می توانید تخمدانها را فعالتر کنید.

  139. با سلام و خسته نباشید • پسر هستم-مجرد | پزشک من حدود ۴ ساله برای کنترل فعالیت جنسی و کنترل ریزش مو سیپروترون برام تجویز میکنه خیلی راضی بودم اما بخاطر رشد زیاد سینه ها چند ماهه قطعش کردم…… فیناستراید ۵ می خورم اما برای موهام بی اثره تقریبا….. میخوام مجدد سیپروترون شروع کنم به نظر شما این کار صحیحه؟ با توجه به عوارضی که گفته میشه (سرطان و….. ) اس سیتالوپرام و فارماتون هم مصرف میکنم با تشکر

  140. باسلام
    بنده۳۲سالمه مجردم از ده. سال پیش برای جوشام سیپروترون کامپاند نوشت دکتر پوستم همون موقعم مشکل عدم پریود داشتم این قرصام خوردم بازم فایده نداشت. ۴سال پیش یدفه سرم پرازجوش شد ونصف موهام ریخت دکتر سیپروترون استاتم داد دوتاشو باهم خوردم تااینکه سه ماه پیش متوجه شدم شدیدا پوست وموهام خشک شده و احساس یائسگی میکنم قراره ازدواج کنم اما بی میلی شدید جنسی گرفتم تمایل ندارم قرصامو همون سه ماه پیش قطع کردم در دومرحله اما جوشای سرم وریزشش شروع شده دوباره رفتم طب سنتی بهم رازیانه و یه سری قرص دادن ۱۲روزه میخورم
    میشه راهنماییم کنید بگید چه اتفاقی برام افتاده استات چه عوارضی داشته و من برای افزایش تمایلم چکارکنم و جوشای سرمو چکار کنم درضمن خشکی شدید واژن دارم
    ممنونم

    1. سلام بهتره فعلا داروهای هورمونی خود را قطع کنید واز داروهای گیاهی استفاده نمایید.

  141. سلام خسته نباشید لطفا راهنماییم کنید.
    خانمی هستم ۲۳ ساله دوساله تزدواج کردم حدود پنج ساله ریزش موی شدید دارم طوری که همه جای خونه موهای من ریخته!خیلی ناراحتم و خیلی دکتر رفتم ولی نه درمان سنتی نه آمپول بپانتن نه ویتامینها هیچکدوم مشکلم رو حل نکرد!قبلش موهای بسیار پرپشت و خوبی داشتم ولی الان واقعا کم شدن.آزمایش خون دادم همه چیزم نرمال بود.اخیرا رفتم دکتر که برام سونوگرافی دادن و همه چیز خوب بود شکر خدا نه کیست داشتم نه جیزی!
    خلاصه با پرسش و پاسخ مبنی بر اینکه در خانوادتون کسی هم ریزش مو داشته گفتم پدرم موهاشون کمه .
    دکتر هم برام قرص سیپروترون کامپاند و سیپروترون استات تجویز کرده که سه دوره بخورم!
    یه دو هفته شروع کردم ولی چون خودم برای جلوگیری تری فازیک میخوردم این سیپروترون کامپاند هم میخوردم حالم به شدت بد میشد!دیدم هر دو هورمون ضد باردارین ولی از دکتر زنان پرسیدم گفت تداخلی ندارن و هردو رو بخور!خیلی حالم بد میشد دیگه نتونستم بخورم.حالا میخوام ببینم میشه من سیپروترون استات رو با تری فازیکی که بهش عادت دارم بخورم دیگه قرص جلوگیریم هم عوض نکنم؟
    یعنی کلا کامپاندو نخورم؟
    آیا اثر خودش رو میذاره واسه جلوگیری از ریزش مو؟
    به دکتر موم هم دسترس ندارم سفر رفتن تا اواخر تیر

  142. با سلام و خسته نباشید حضور شما….
    لطفا پاسخ سوال من را بدهید 😐 .
    پسر هستم-مجرد | پزشک من حدود ۴ ساله برای کنترل فعالیت جنسی و کنترل ریزش مو سیپروترون برام تجویز میکنه خیلی راضی بودم اما بخاطر رشد زیاد سینه ها چند ماهه قطعش کردم…… مدتیه فیناستراید ۵ می خورم اما برای موهام بی اثره تقریبا….. میخوام مجدد سیپروترون شروع کنم به نظر شما این کار صحیحه؟ با توجه به عوارضی که گفته میشه (سرطان و….. ) تا کی مصرف کنم؟ ضمنا اس سیتالوپرام و فارماتون هم مصرف میکنم با تشکر

    1. ممنون میشم این سوال هم پاسخ بدید ?

  143. لطفا به من جواب بدين. من الان اشتباها دوتا سيپروترون كامپاند خوردم. مشكلي ايجاد نميكنه برام؟؟ خواهش ميكنم جواب بدين*

    1. خیر نگران نباشید.

  144. سلام خسته نباشین من قرص سیپروترون کامپاند رو بخاطر نامنظمی در قاعدگی وداشتن موی مردانه حرودا۴دوره استفاده کردم وهرباربعداز۷روز ازقطعش پریودمیشدم ولی این دوره۱۰روزه قطع کردم هنوزپریودنشدم علاوه برقرص به روش طبیعی هم جلوگیری داشتیم ایاباوجودایناوتنبلی تخمدان امکان بارداری هست تیرویید کم کارهم دارم

    1. سلام ممنون. با توجه به اینکه شما از قرص جلوگیری استفاده کرده اید و همزمان جلوگیری طبیعی نیز داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد.

  145. سلام وقت بخیر….
    من ۲۳سالمه و برای جوشهای صورتم به پزشک مراجعه کردم قرص اتیسترون تجوز کردند ۳دوره….(اصلا مشکل پریودی نداشتم)
    الان اولین دوره تمام شده واز اخرین قرصم ۶روز میگذزه وهنوز پریود شدم …
    میشه لطفا راهنماییم کنیدواینکه ایا دو دوره دیگر را مصرف کنم یا نه؟؟؟؟

    1. من مجرد هستم

    2. سلام باید صبر کنید تا پریود بشوید اگر جوشهای صورت شما کاملا خوب شده میتوانید دوره بعدی از روز پنجم پریودی مصرف کنید اما اگر تغییر خاصی صورت نگرفته نیازی به مصرف قرص نیست.

    3. خیلی ممنون از راهنمایی و پاسخگو بودنتون…..
      فقط یک نکته درازمایش خون تمام فاکتورهای چربیم بالا بوده….
      بنظر شما من راکوتان مصرف کنم…اخه هنوز جوش میزنم؟؟؟؟

  146. سلام من ٢٠ سالم و به خاطر كيست ٨mm و نامنظمي قائدگيم و وجود pco دكتر بهم قرص سيپروترون كامپاند را داد در سه دوره ولي من دوره اولم تمام شد و بعد از ٧ روز قائده شدم و دو روز ٥ قائدگيم دوره ي دوم را شروع كردم ولي متاسفانه تپش قلب شديد و سينه ي چپم درد ميكنه امكان داره از استفاده اين قرص من دچار قلب درد شده باشم ؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بديد خيلي نگرانم???

    1. سلام بله تپش قلب شما از عوارض قرص سیپروتون کامپاند میباشد

  147. سلام. و متشکر از پاسخگویی های خوب و پر دقتتون.
    من تنبلی تخمدان دارم و زیر نظر پزشک هستم
    این ماه به خاطر مشکلات نتونستم برم دکتر و پریودم تو ماه رمضون ده روز طول کشید من هم با قرص سیپروترون جلوگیری کردم تا بقیه روزه هام خراب نشه.
    یک روز رابطه داشتم واون شب یادم رفت قرص بخورم و با ۲۰ ساعت تاخیر خوردم .الان بیشتر از یک هفته میگذره و دارم ادامه اشو میخورم
    سوالم اینه…احتمال داره باردار بشم برای همون یک بار فراموشی قرص؟؟والان که دارم ادامه شو میخورم یه وقت مشکل درست نمیکنه برای جنین؟؟؟

    1. سلام ممنون. احتمال بارداری خیلی ضعیف است صبر کنید ۲۱ عدد قرص شما تمام شود .

  148. باسلام خدمت شما
    من٣٣سالمه پريودمنظمي دارم ولي براي ريزش مو دكتريه بسته قرص سيپروترون تجويزكرده البته سينه هاي كوچيكي دارم اباخوردن اين قرص مناسبه؟ممنون ميسم اگه جواب بدين

    1. سلام باید علت ریزش موی شما مشخص شود اگر هورمون مردانه در شما بالاست مصرف قرص سیپروترون کامپاند موثر است اما اگر به علت کم خونی ویا کمبود روی باشد مصرف این قرص بی تاثیر است

  149. با سلام و خسته نباشید حضور شما…. لطفا پاسخ سوال من را بدهید 😐 . پسر هستم-مجرد | پزشک من حدود ۴ ساله برای کنترل فعالیت جنسی و کنترل ریزش مو سیپروترون برام تجویز میکنه خیلی راضی بودم اما بخاطر رشد زیاد سینه ها چند ماهه قطعش کردم…… مدتیه فیناستراید ۵ می خورم اما برای موهام بی اثره تقریبا….. میخوام مجدد سیپروترون شروع کنم به نظر شما این کار صحیحه؟ با توجه به عوارضی که گفته میشه (سرطان و….. ) تا کی مصرف کنم؟ ضمنا اس سیتالوپرام و فارماتون هم مصرف میکنم با تشکر

    1. مشکلی براتون نداره مصرف سیپروترون فقط نوع استاتش رو بخرید

    2. مرسی، بازم به شما….. اینا که انگار کمشون میاد جواب بدن!

    3. سلام رامین جون،
      منم مسر هستم و همین سوال شمارو داشتم، ولی بعد از خوندن همه سوال جوابها منصرف شدم، چون گویا این به اصطلاح پزشک پاسخگو، فقط و فقط جواب خانمارو میدن،خدا رحمت کنه حضرت حافظ را (:
      یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود….

      1. دوست عزیز پاسخ به سوال شما در تخصص مامایی نیست.

    4. دوست عزیز پاسخ به سوال شما در تخصص مامایی نیست.

  150. سلام
    دوهفته از شروع پریودم میگذره و من از روز پنجم سیپروترون کامپاند خوردم
    الان چند روزه حالت تهوع و ضعف شدید دارم
    ممکنه با وجود قرص حاملگی اتفاق بیافته؟
    الان برای این علایم زود نیست؟
    یه سوال دیگه اینکه میگن ممکنه چند درصد حاملگی اتفاق بیافته با وجود مصرف قرص.
    اگه این اتفاق بیافته چقدر تاثیر منفی روی جنین داره با توجه به اینکه داروها هورمونی ان ؟
    ممنونم که وقت میذارید و پاسخ میدید
    الان نشون میده بی بی چک یا نه؟
    چکار کنم ؟

    1. سلام نگران نباشید این علائم شما به علت عوارض قرص است و ربطی به بارداری ندارد بهتر است شب قبل از خواب از این قرص استفاده کنید .

  151. سلام دکتر من ۴۵ سالمه از ۴۰ سالگی دچار تنبلی تخمدان شدم وفاصله پریدیام ۶ماه تا هشت ماه میشد دکتر اتیسترون برام تجویز میکرد۳روز بعدازقطع۲۱ عدد پرید میشدم هیچ مشکل درد سینه وغیره نداشتم هشت ماه پیش بدون مصرف داروپریدشدم و۶ روز عادتم کامل مثل اوایل بعدازآن دیگر قطع شد تاالان رفتم دکتر باز تمبلی تخمدان تشد ید سده وقرض استرومایرین وپروژسترون داده حدود۲۰ روزه استفاده میکنم هم درد سینه شدید وهم دردقلب دارم چکارکنم آیا اتیسترون استفاده کنم بهترنیست

    1. سلام بهتر است به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا داروی شما را تغییر دهد .

  152. سلام خسته نباسیدمن۲۲سالمه وپریودم نامنظمه بعدازانجام سونوگرافی تشخیص دکترکیست بود وقرص های متفورسام وسیپروتورن کامپاند روتجویزکرد ومن الان۱بسته رومصرف کردم وپریودشدم ولی اصلا عادی نیس واینکه مثل قبلم نیس خ کم شده وبصورت تیکه تیکه کوچیکه میخواستم ببینم عادیه یانه واینکه مشکلی برای بارداری ایجادمیکنه؟؟

    1. سلام ممنون بله طبیعی است به علت استفاده از قرص می باشد نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید.

  153. سلام. من امروز پریودم تموم شده . برای جلوگیری از بارداری دیروز قرص ال خوردم ولی حالت تهوع و استفراغ داشتم . میتونم از امروز قرص سیپروترون بخورم و ال دی مصرف نکنم. قبلا برای یه سفر سیپروترون خوردم و مشکلی نداشتم . در ضمن اولین باره میخوام جلوگیری کنم. ممنون از شما

    1. سلام قرص های جلوگیری را باید در ۵ روز اول قاعدگی مصرف کرد و تا یک هفته هم برای ماه اول جلوگیری طبیعی نیز داشت بهتر است قرص ال دی را شب قبل از خواب مصرف کنید تا دچار حالت تهوع نشوید.

  154. با سلام و خسته نباشید.من مجرد و ۲۰سالمه. کیستهای ریز تخمدان داشتم ک با توجه ب سونوگرافی دکتر متفورمین +سیپروترون کامپاندتجویز کردن.با مصرف سپرترون۴ماه پریود داشتم اما با قطعش نزدیک ۲ماه پریود نشدم وهمین چندروز لکه های قرمزتیره خیلی کم ب مدت ۳روز مشاهده کردم و قطع شد.الان باید چیکار کنم؟این لکهاروتاحالانداشتم نگرانم.

    1. سلام ممنون بهتر است اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کاهش دهید و از عرق رازیانه استفاده کنید رازیانه قاعده آور است و میزان خون ریزی را زیاد میکند.

  155. خیلی ممنونم از پاسخگویتون. من مصرف متفورمین تا۶ماه رو دارم. سیپروترون کامپاندرو دیگ مصرف نکنم؟البته بگم موهای کمی درشت هم داشتم ک با قرص کم شد اما الان انگار داره بر میگرده حالتای قبلیم.
    و این لکه ها پریود بودن ؟؟ بعد۳روز قرمزتیره متمایل ب زرد شدن! .مشکلم الان چیه؟من۵۷ کیلوام قدمم طبیعی ۱۶۴هست.واقعا نمیدونم الان چیکارکنم.

    1. باید داروهای خود را طبق دستور پزشک معالج خود مصرف کنیدطول دوره پریودی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است.

  156. باسلام.ببخشید من رفتم دکتر بخاطر اینکه تخمدانم پلی کیستیک هست این دارو رو بهم دادن و منم ۱۵روزه مرتب این قرص رو میخورم ولی لکه قهوه ای رنگ ظاهرا مربوط به پریودی دیدم اما ۱۰روز زودتر از موعد پریودی.آیا این امر طبیعیه؟

    1. سلام بله طبیعی است.

  157. سلام.من چندین سال بود که برای درمان کیست به تجویز پزشک ازسیپروترون استا و کامپاند استفاده میکردم تا ماه پیش که دکترم داروهامو قطع کرد و گفت خوب شدی.ولی متاسفانه پریود نشدم.الان سه هفته هست که عقب افتاده.دکترم ایران نیست که ازشون بپرسم.به نظر شما طبیعیه یا باید برم دکتر؟ممنونم

    1. سلام اگر باردار نیستید باید به پزشک مراجعه کنید.

  158. سلام.
    یه,سوال,داشتم.
    من ۲۸ سالمه و مجردم.پریودی هام همیشه در حد دو سه روز عقب میوفتاد اما فروردین امسال اصلا پریود نشدم و ماه اردیبهشت شدم دوباره خرداذ ماه پریود نشدم تا اینکه دکتر رفتم ایشون دو تا امپول عضلانی همزمان برام تجویز,کردن و بعد گفتن چند روز بعد پریود میشم.تقریبا یک هفته بعد پریود شدم و از,روز,پنجم پریودی به من قرص دیان ۳۵،از,نوع خارجی رو.تجویز,کردن که دارم میخورم.حالا اولین سوالم اینه .یک هفته بعذ از شروع دارو سبنه هام دردناک شده و حس میکنم بزرگتر شده این درذ سینه طبیعیه؟؟؟ چون گفته بودین که داروهای هورمونی خطرناک و سرطان زا هستند خاستم بدونم این درد سینه عادیه یا نه.که اگه غیر عادیه دارو.رو قطع کنم و اینکه سایز سینه بعد قطع دارو.ماندگاره؟
    سوال بعدیمم اینه وقتی یک بسته تموم شد باید صبر کنم تا پریود بشم و بعذ باز از,روز پنجم پریودی بخورم یا نه یک هفته بعد از,تموم شدن یه بسته چه پریود شده باشم چ نشده باشم باید بسته دوم رو شروع کنم.( کلن سه بسته دکتر برام تجویز کرده).
    لطفا راهنماییم کنید
    سپاس از لطفتون

  159. سلام من چن روز پیش ازمایش سونو دادم تنبلی تخمدان دارم پریودم خیلی نامنظم بود دکتر بهم سیپروترون کامپاند داد .قبلا رو گونه هام جوش میزدم ولی تازگیا پوستم خوب شده بود الان نگرانم اگه از این قرص سیپروترون استفاده کنم دوباره صورتم جوش برنه…ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام شما برای منظم شدن پریودتان ودرمان تنبلی تخمدان باید حتما از قرصهای جلوگیری استفاده کنید نگران نباشید.

  160. سلام میشود از این قرص برای روش اورژانسی استفاده کرد؟

    1. سلام خیر باید ۲۱ عدد قرص را کامل مصرف کنید در مواقع اورژانس باید از قرص لونژیل استفاده کنید.

  161. سلام خسته نباشید.دکتربرای تنبلی تخمدان هام و نامنظمی پریودم و جوشای صورتم قرص سیپروترون کمپاند تجویزکردن.من از روز پنجم پریودم قرص را خوردم.و الان شیش تاازقرص هارو مصرف کردم.اما جوشام نرفتن بنظرتون چرا؟بعدازچند تامصرف قرص جوشام میره؟اصلا تاثیری داره؟

    1. سلام باید یک بسته کامل از قرص را مصرف کنید اگر علت جوشهای شما مشکلات هورمونی باشد خوب میشود در غیر این صورت تاثیری ندارد.

  162. دکتربراتنبلی تخمدان هام و جوشام قرص هاروداده.اماجوشام تغییری نکرده و حس میکنم نسبت ب قبل زیادشده.دراین صورت من چه کاری میتونم بکنم؟باخوردن قرص ها بایدجرشام بره اما چرا باخوردن هشتاازقرص ها نرفتن؟

    1. باید بسته کامل قرص را مصرف کنید.

  163. براي تنظيم پريود قرص دكتر برام تجويز كرد.ميخواستم بدونم بيشتر از دوره اي ك دكتر تجويز كرده قرص را مصرف كنيم أيا مشكلي پيش مي ايد؟

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنماییتان کنیم.

  164. سلام روزتون بخیر؛ من هورمون مردونم خیلی بالا بود و کیست چهارسانتی داشتم که با همین دارو رفع شد ولی دو سالی شد که با فواصل زمانی مختلف و تحت نظر پزشک مصرف کردم تا کامل برطرف شد؛ این سری آخر بهم گفتن خوب شدی ولی شش ماه دیگه مصرف کن که تثبیت شه، تو این مدت به دلیل یه سری مشکلات دیگه رفتم روانشناس بهم گفت افسردگی مزمن داری، با توجه به این مورد و اینکه مدت طولانیه دارم مصرف میکنم و نوشته بودید سرطان زاس و مادربزرگم هم بر اثر سرطان فوت کرد جایزه ادامه ی مصرفم؟ داروی جایگزین نداره؟

    1. سلام اگر پریودتان منظم است نیازی به مصرف قرص نیست.

  165. سلام خسته نباشید من در ماه سه بار پریود شدم دکتر بهم سیپروترون داد دو ماه مصرف کردم بعد ار قطع دوباره تویک ماه سه بار پریود شدم دوباره گفت سه دوره بخور حالا که قطع شده با فاصله ده روز دوباره پریود دم میشه کمکم کنید

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  166. سلام خسته نباشید من ۲۹ سالمه مشکل بالا بودن هورمون پرولاکتین دارم و ریزش موی شدید دارم که دکتر برام قرص بروموکریپتین تجویز کرده و قرص سیپروترون کامپاند برای تنظیم چربی سرم و ریزش موهام الان ۵ روز هر شب سر یه ساعت معین این قرص رو استفاده میکنم ولی ریزش مو هام چند برابر شده مصرف قرص رو ادامه بدم یا نه.ممنون

    1. سلام بهتر است به پزشک معالج خود اطلاع دهید .

  167. سلام خانوم دکتر و خسته نباشید
    من به علت نامنظم بودن پریود و طولانی عقب افتادنش به دکتر زنان مراجعه کردم بعد از ازمایش و سونو مشخص شد پلی کیستیک دارم و اینکه من آکنه زیاد تو صورتم و بدنم مشاهده میکردم ایشون برای من قرص دیان اسپیرونولاکتون و متفورمین همزمان تجویز کردن پنج روز از شروع خوردن قرصام گذشته پوست صورت بویژه دور دهن و لبام خشک شده پوست پوست و تیره شده
    میخواستم بدونم اولا مصرف همزمان این سه تا قرص مشکلی نداره و اینکه علت این خشکی پوست این قرصان؟آیا مصرفشو قطع کنم؟

    1. سلام از عوارض مصرف قرص می باشد می توانید به پزشک خود اطلاع دهید.

  168. سلام اگر این قرص رو از روز اول پریود یا قبلترش بخوریم چی میشه ؟ حتما باید از روز پنجم مصرف بشه ؟ دکتر برایدکیست تخمدان برای من تجویز کرده . ممنون میشم زودتر جوابمو بدید . مرسی

    1. سلام بهتر است قرص های جلوگیری در یکی از ۵ روز اول پریودی شروع به مصرف شوند.

  169. سلام،من دخترم تخمدان پلى كيستيك داره و قاعدگى هاى نامنظم داشت كه سه دوره مدروكسى و دو دوره ديان مصرف كرد حالا در حال حاضر ٣٧ روز از شروع دوره قبل پريودش مى گذره و هنوز پريود نشده.علتش چى مى تونه باشه؟در واقع يك ماه قبل مصرف قرص تمام شده

    1. سلام تاخیر در قاعدگی تا ۱۰ روز طبیعی است.

  170. سلام خسته نباشیدمن هفت ماهه ازقرص سیپروترون استفاده میکنم جوش صورت داشتم وسنوگرافیم کیست های ریزنشون, داده بودکه دکترم گفت این کیستها همیشگی نمیرن بایدبچه داربشم سه ماهه برام قرص نوشت حالا من سه ماهه مصرفمم تموم شده اماهنوزیه ماه بعد میرم خونم ,نامزدبودم تواین مدت, الان من میتونم یه ماهم ازاین قرص استفاده کنم یالزومی نداره؟ جوشام برمیگرده تواین یه ماهه؟ اگه مصرف کنم ضرری داره برام؟ چون دکترم گفت رفتم حامله بشم تااین قرصارودیگه مصرف نکنم اماشرایطش نیست بنظرتون من بازمصرف کنم عوارضی داره؟ واگه قرص ویگناتوس مصرف کنم عوارضش ازاین کمتره؟

    1. سلام بهتر است از قرص های جلوگیری طولانی مدت استفاده نکنید دو تا سه ماه به بدن خود استراحت بدهید اگر پریود شما نا منظم شد ان وقت دارو مصرف کنید اگر بعد از قطع قرص بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود داشتید میتوانید از قرص ویتاگنوس استفاده کنید.

  171. با سلام
    من برای لک بینی یک دوره دیان خارجی مصرف کردم. در طول مصرف روزهایی لکه بینی داشتم همچنان و بعد از اتمام ۲۱ قرص باز هم سه روز لکه بینی داشتم و بعد پریود شدم
    آیا بعد از ۷ روز بسته ی جدید آن را شروع کنم یا باید نوع آن راتغییر دهم.
    مجرد-۳۳ ساله-سونو و آزمایشات نرمال-مشکل لکه بینی از چندین روز قبل از پریودی

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص نیست چون آزمایشات و سونوگرافی شما نرمال بوده است.

  172. با سلام
    من برای لک بینی یک دوره دیان خارجی مصرف کردم. در طول مصرف روزهایی لکه بینی داشتم همچنان و بعد از اتمام ۲۱ قرص باز هم سه روز لکه بینی داشتم و بعد پریود شدم
    آیا بعد از ۷ روز بسته ی جدید آن را شروع کنم یا باید نوع آن راتغییر دهم.
    مجرد-۳۳ ساله-سونو و آزمایشات نرمال-مشکل لکه بینی از چندین روز قبل از پریودی

  173. سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من ۲۴ سالمه. همیشه پریودهام نامنظم بود موهای زاید هم داشتم کمی البته. نه روی صورت. دکتر برام قرص سیپروترون کامپاند رو نوشتن که ۳ هفته بخورم ۱ هفته استراحت تا ۳ ماه.چون باید از روز ۵ پریود میخوردم گفت صبر کن تا پریود بشی با اینکه اکثرا چند ماه به چند ماه پریود میشدم ولی این ماه چون جوشانده رازیانه خوردم به موقع پریود شدم میخواستم بدونم اگه تخمدان پلی کیستیکم با مصرف سیپروترون خوب بشه و همیشه رازیانه بخورم ممکنه عود نکنه دوباره و بتونم بچه دار بشم؟
    خیلی نگران هستم که نتونم باردار بشم
    البته من الان مجردم

    1. سلام نگران نباشید اگر وزن خود را در حالت ایده آل نگه دارید و چاق نشوید مشکلی پیش نمی اید میتوانید برای منظم شدن پریودی از عرق رازیانه استفاده کنید.

  174. سلام خسته نباشید من از روز اول پریود قرص سیپروترون کامپاند خوردم پریودم تموم نشده ولکه دارم بیست روره نگرانم لکه ها اعصابمو گرفتن.لطفا کمک کنید

    1. سلام این لکه ها از عوارض مصرف قرص می باشد.

  175. سلام ببخشید من کیستی داشتم به ابعاد ۸۸mm*80mm در تخمدان چپم
    بعد یک دوره LD خوردم سونو دادم شد ۴۵mm*65mm
    ولی تو طی یک ماه مصرف LD حالم از لحاظ روحی خیلی خیلی بد میشد الان سوالی که دارم اینه ایا من میتونم قرص سیپروترون کمپاند رو جایگزین LD کنم ؟؟ با توجه به ابعاد کیستم قابل جایگزینی هست یا نه ؟ و سوال بعدیم اینه دلیل اینکه از لحاظ روحی بهم میریزم چیه و راه جلوگیریش چیه ؟

    1. سلام بله میتوانید از قرص سیپروتون کامپاند استفاده کنید اما ممکن است با مصرف این قرص هم دچار مشکل خلق و خویی شوید و علت آن تغییرات هورمونی است که در اثر مصرف قرصهای جلوگیری به وجود می آید میتوانید از نوع خارجی آن استفاده کنید ممکن است کمتر دچار مشکل شوید اما به هر حال در مصرف این قرصها تغییرات هورمونی وجود دارد.

  176. با سلام سوال بعدی من راجب این هست که برای از بین رفتن کیست دوره اول از روز پنجم باید خورد … بعد ۲۱ روز باید باز از روز پنجم شروع کنیم یا از روز هفتم ؟؟

    1. باید بین مصرف قرصهای جلوگیری هفت روز فاصله گذاشته واز روز هشتم مجدد بسته جدید را شروع به مصرف کنید.

  177. باسلام من برا اینکه پریودیم نامنطم بود دکتر رفتم این قرصو بهم داده امروز روز ۵قاعدگیم بود ک شروع کردم ولی بشدت حالم بد شد تهوع شدید الان چیکار کنم ادامش بدم ی نه تروخدا کمکم کنید حالم خیلی بده

    1. سلام باید شب قبل از خواب مصرف کنید.

  178. سلام وقت بخیر.من مشکل هورمونی و ریزش مو داشتم رفتم‌دکتر بهم قرص دیان دادن ولی الان هرداروخونه ای رفتم گفتند ک ندارن و دیگ وارد نمیشه.الان ویخوام بدونم ک جایگزین دیان کامپاند استفاده کنم؟عینا این دوتا قرص مثله همن؟

  179. سلام وقت بخیر.من مشکل هورمونی و ریزش مو داشتم رفتم‌دکتر بهم قرص دیان دادن ولی الان هرداروخونه ای رفتم گفتند ک ندارن و دیگ وارد نمیشه.الان ویخوام بدونم ک جایگزین دیان کامپاند استفاده کنم؟عینا این دوتا قرص مثله همن؟

    1. سلام بله مشابه هم هستند.

  180. سلام خسته نباشید منم مشگل هورمونی داشتم رفتم دکتر بهم قرص اتیسترون دادن امروز ۲ دوزه میخورم ساعت ۱ ظهر ولی خیلی حالم بده تعوع بیقراری میتونم از امروز شبا قبل از خواب بخورم یا مشگلی پیش میاد

    1. سلام بله می توانید شب قبل از خواب مصرف کنید.

  181. سلام، روزبخير. من تقريبا ١ ماه و نيم هست كه دچار استرس زيادي شدم . الان ماه مرداد هستيم و من بعد از ١٧ روز از پريود قبلم پريود شدم بعد ١ هفته پاك شدم دوباره بعد از ١ هفته پريد شدم! ٣٩ سالمه. ٢ كيلو هم وزن كم كردم. كم كاري تيروييد هم دارم ولي تحت نظر دكتر هستم و در كنترله. لووتيروكسين مصرف مي كنم.آيا صلاح هست سيپروترون كامپاند مصرف كنم؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

    1. سلام با توجه به شرایط شما و استرسی که داشته اید طبیعی است اما اگر ماه بعدی هم بیشتر از ۱۰ روز پریودی شما جلو افتاد باید به پزشک مراجعه نمایید .

  182. واقعا واقعا واقعا ازتون ممنونم. خيلي ممنون از راهنمايي هاتون.

  183. سلام من به خاطر عادت ماهيانه نا منظم سيپروتن كامپاند با تجويز دكتر غدد مصرف ميكنم . بعد از خوردن ٦ عدد از قرص هام چند روزى هست كه درد بدى رو تو يكى از سينه هام احساس ميكنم ! آيا خطرى وجود داره ؟؟؟؟ ممنون ميشم جواب بدين نگرانم به شدت !

    1. سلام از عوارض مصرف قرص جلوگیری می باشد.

  184. سلام
    من یک سفر برام پیش اومده و دقیقا در تاریخ پریودیم هست،چون درد زیادی دارم
    میخوام عقبش بندازم
    یک هفته از پاکیم میگذره
    آیا میتونم از الان شروع به مصرف سیپروترون کنم؟
    لطفا پاسخ منم بدین،خیلی مهمه واسم

  185. سلام
    من یک سفر برام پیش اومده و دقیقا در تاریخ پریودیم هست،چون درد زیادی دارم
    میخوام عقبش بندازم
    یک هفته از پاکیم میگذره
    آیا میتونم از الان شروع به مصرف سیپروترون کنم؟
    لطفا پاسخ منم بدین،خیلی مهمه واسم

    1. سلام یک هفته قبل از پریودی باید شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید.

  186. سلام خسته نباشین.خواهش میکنم جواب بدین من به خاطر جوش های صورتم دکتر بهم قرص سیپروترون تجویز کردن که بعد ازمصرف پنج شش عدد از قرص حالت تهوع شدید و استفراغ شدید بهم دست میداد(به صورت دو سه بار استفراغ در روز) قرصو قطع کردم درصورتیکه تازه پریودم تموم شده بود باز بعد دوسه روز پریود شدم و هنوز خونریزی ادامه داره به دکتر مراجعه کردم اینبار خارجیه همین قرص رو داد(دیان) که باز هم دچار استفراغ میشم ولی دکتر قرص دمیترون رو برای جلوگیری از استفراغ دادن قرصو میخورم بازم استفراغ دارم ذیگه بخدا نمیدونم چیکار باید کنم قرصو چطور ادامه بدم دکتر گفتن با همین وضع مجبوری که ادامه بدی تا بسته اول میفته بدنت میخاستم ببینم نظر شما چیه ? اینکه دوبار پشت سر هم پریود شدم ایرادی نداره ?تا کی خونرویزی ادامه داره اگه من قرصو مصرف نکنم دیگه ?

    1. سلام خیر ایرادی ندارد میتوانید از قرص استفاده نکنید.

  187. سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم…دکترم برای مشکل هیرسوتیسم برام سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون تجویز کردن الان ۴ ماهه مصرف میکنم همیشه روزای اول ک میخورم حالت تهوع میگیرم صبح ها طوری که ازخواب بیدارم میکنه حالت تهوع; الان هم ساعت ۶ صبحه و من استفراغ کردم!در ضمن من مجرد هستم.
    من باید چیکار کنم این طبیعیه یا باید برم به دکترم بگم دارو رو عوض کنه?

    1. سلام از قرص ویتامین ب۶ به همراه قرص استفاده کنید.

  188. سلام لطفا جوابمو بدید.
    چطور قرص ضد بارداری هم از بارداری جلوگیری میکند هم از قاعدگی؟؟؟ اگر ضد بارداری مصرف بشه پس باید عادت ماهانه بشیم چجوری عقب میوفته یا کلا جلوگیری میشه از قاعدگی؟؟؟

    1. سلام قرص های جلوگیری هم مانع بارداری می شود وهم اینکه باعث منظم شدن پریودی میشود.

  189. کارقرص ضد بارداری کلا هم تاخیر انداختن قاعدگی هست هم تاخیر انداختن بارداری؟؟؟؟

  190. سلام و عرض ادب به خانم دکتر عزیز.
    ببخشید من چهارماه هست که از ابتدای ازدواجم برای جلوگیری از این قرص استفاده میکنم و هر بار بعد از ۲۱ روز که قطع میکنم حداقل یک هفته طول میکشه که پریود شم . بعد دوباره از روز پنجم شروع میکنم . آیا درست استفاده میکنم؟
    یعنی اگر ۸ روز بعد از قطع قرص پریود شم تا روز پنجم .۱۳ روز قرص را نمیخورم. درسته ؟ یا باید از روز دوم بخورم؟
    بعد سوال دومم اینه که تا یکسال میتونم استفاده کنم یا نه . یعنی استفاده طولانی مدتش خطرناکه یا نه؟
    سپاس فراوان از پاسخگویی شما

    1. سلام باید ۷ روز فاصله بین قرص ها باشد بهتر است طولانی مدت از قرص های جلوگیری استفاده نکنید.

  191. سلام و عرض ادب به خانم دکتر عزیز.
    ببخشید من چهارماه هست که از ابتدای ازدواجم برای جلوگیری از این قرص استفاده میکنم و هر بار بعد از ۲۱ روز که قطع میکنم حداقل یک هفته طول میکشه که پریود شم . بعد دوباره از روز پنجم شروع میکنم . آیا درست استفاده میکنم؟
    یعنی اگر ۸ روز بعد از قطع قرص پریود شم تا روز پنجم .۱۳ روز قرص را نمیخورم. درسته ؟ یا باید از روز دوم بخورم؟
    بعد سوال دومم اینه که تا یکسال میتونم استفاده کنم یا نه . یعنی استفاده طولانی مدتش خطرناکه یا نه؟
    سپاس فراوان از پاسخگویی شما

  192. سلام اگر قرص کامپاند را یه هفته قبل پریود شروع کنم تا پریود به تاخیر بیفته عوارض داره؟
    و اینکه اگر یک هفته قبل پریود شروع کنم چند روز باید با یک روش دیگر جلوگیری کرد؟

    1. سلام بهتر است در دوران پریودی قرص جلوگیری را مصرف کنید.

  193. سلام وقتتون بخیر، عذر میخوام ممکنه مصرف سیپروترون باعث ایجاد کیست توی سینه بشه؟ ممنون میشم از پاسختون

    1. سلام بهتر است کسانی که فیبروکیستیک سینه دارند از قرص های جلوگیری استفاده نکنند.

  194. سلام وقتتون بخیر، عذر میخوام ممکنه مصرف سیپروترون باعث ایجاد کیست توی سینه بشه؟ ممنون میشم از پاسختون

  195. سلام…ایا در فاصله ۷ روز استراحت بین مصرف قرص اول و دوم نیاز به پیشگری با روش دیگیری مثل کاندوم هست؟با توجه به اینکه هفت روز قرص خورده نمیشه

    1. سلام خیر نیازی به پیشگیری با روش دیگری نیست.

  196. سلام. من موفق نشدم قرص دیان رو روز ۵ پریود تهیه کنم. الان روز ٧مه اشکالی داره از روز ٧ شروع به خوردن کنم؟ یا صبر کنم دوره ی بعدی از روز ۵ پریود؟

    1. سلام بهتر است در ۵ روز اول پریودی از قرصهای جلوگیری استفاده شود.

  197. سلام خسته نباشید من دختری ۲۰ ساله هستم برای منظم شدن پریودم دکتر که رفتم به من قرص سیپروترون کامپاند دادند که یه بستشو تموم کردم ولی صورتم به شدت جوش زد و توی این مدت دچار بیقراری شدم
    به خاطر همین از داروخانه قرص ال دی گرفتم که گفتن دوزش از سیپروترون پایین تره
    میخواستم بپرسم ایا بازم با خوردن قرص ال دی امکان جوش زدن هست؟اگر هست چه جایگزینی برای سیپروترون معرفی میکنید؟

    1. سلام می توانید از قرص ال دی استفاده کنید بعد از تمام شدن قرص ال دی نیازی به ادامه مصرف قرص در ماههای بعدی نیست.

  198. سلام خسته نباشید من دختری ۲۰ ساله هستم برای منظم شدن پریودم دکتر که رفتم به من قرص سیپروترون کامپاند دادند که یه بستشو تموم کردم ولی صورتم به شدت جوش زد و توی این مدت دچار بیقراری شدم
    به خاطر همین از داروخانه قرص ال دی گرفتم که گفتن دوزش از سیپروترون پایین تره
    میخواستم بپرسم ایا بازم با خوردن قرص ال دی امکان جوش زدن هست؟اگر هست چه جایگزینی برای سیپروترون معرفی میکنید؟

  199. سلام خسته نباشید …من ۵ماه پیش باردار شدم که ۱۴ روزه سقط شد بعد از دوماه دوباره اقدام کردم که باردار نشدم رفتم سونو دادم گفت کیست دارم دکتر برام قرص سیپروترون کامپاند وگلوکوفاژتجویز کرد آیا این قرص ها ضرری برام نداره؟چون تا الان باردار نشدم قرص ضد بارداری رو اگه بخورم ضرر داره در بارداری؟توروخدا کمکم کنید خیلی نگرانم

    1. سلام می توانید یک دوره از قرص جلوگیری سیپروترون کامپاند استفاده کنید قرص گلوکوفاژ به باردار شدن شما کمک می کند.

  200. سلام خسته نباشید من دختری ۲۰ ساله هستم برای منظم شدن پریودم دکتر که رفتم به من قرص سیپروترون کامپاند دادند که یه بستشو تموم کردم ولی صورتم به شدت جوش زد و توی این مدت دچار بیقراری شدم
    به خاطر همین از داروخانه قرص ال دی گرفتم که گفتن دوزش از سیپروترون پایین تره
    میخواستم بپرسم ایا بازم با خوردن قرص ال دی امکان جوش زدن هست؟اگر هست چه جایگزینی برای سیپروترون معرفی میکنید؟
    میشه لطفا جواب منم بدید ممنون میشم

  201. سلام ..میخواستم بدونم سیپروترون کامپاند و دیان باهم فرق میکند و اینکه کدوم چاق میکند..ممنون…

    1. سلام سیپروتون کامپاند نوع ایرانی است ودیان نوع خارجی آن است و فرقی نمی کند کلا قرص های جلوگیری کمی اشتها را زیاد می کنند باید مواظب رژیم غذایی خود باشید.

  202. سلام میخواستم بدونم قرص سیپروترون کامپاند با دیان چه فرقی داره و کدوم باعث چاقی میشود

  203. سلام میخواستم بدونم قرص سیپروترون کامپاند با دیان چه فرقی داره و کدوم باعث چاقی میشود

  204. سلام خسته نباشيد بخاطر نامنظم بودن پريودم ك ب اين صورت ٧ ماهه ب هم ريختس ممكنه ي ماه اصلا نشم و يا اين ماه هاي اخر هر روز پريود بودم و لخته هاي خيلي زيادي ازم خارج ميشد دكتر رفتم بهم همين سيپروترون داد برا تنظيم الان ك تقريبا ٩ تاشو خوردم سينم بزرگ شده مشكلي نداره ؟ نه كيست دارم نه چيزي همه چيزم نرماله

    1. سلام خیر مشکلی ندارد مصرف قرص سیپروتون کامپاند را ادامه دهید.

  205. سلام خسته نباشيد،يه مدتي خست پريودم نامنظم شده و زود به زود هست،رفتم نزد پرشك با آزمايش ها و سوناگرافي هم كم خوني داشتم.و هم ميرم هاي ريز ميليمتري،برام قرص ديان نوشته،پرولاكتين هم بالا بود و قرص داستين نوشته،الان ٥ تا از قرص را خوردم معده درد شديد و حالت تهوع دارم،در ضمن كيست سينه هم دارم،مادر بزرگم هم سرطان سينه داشت،الان فهميدم اونايي كه كيست سينه دارن نبايد اين قرص را استفاده كنند،لطفا بگيد چيكار كنم؟قطع كنم؟

    1. سلام با توجه به اینکه مصرف قرص دیان را شروع کرده اید بهتر است قرص را قطع نکنید زیرا پریود می شوید اما از ماه بعدی زیر نظر پزشک باید داروی خود را عوض کنید .

  206. سلام خسته نباشید من سیپروترون کامپاندروبااسترومارین۱/۲۵استفاده میکنم خونریزی قاعدگیم کم شده بوددکتراسترومارین روتجویز کردندمی خوام بدونم این دوتا داروباهم تداخل ندارنه؟مچکرمیشم جواب منم بدید من ۴۲سال دارم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اما بهتر است به مدت کوتاه از قرص های هورمونی استفاده کنید.

  207. سلام خسته نباشید،ببخشید من مشکل نامنظمی پریودی دارم به صورتی که هر ۴ ماه یه بار پریود میشم،چند سال پیش دکتر بهم قرص دوفاستون و اکویین تجویز کرد،که کمی بهتر شدم ولی الان حدود ۱ سال و نیمه که پریودیم کاملا بهم ریخته ،الان میخوام شروع کنم به خوردن قرص که پریودیم منظم بشه،چه قرصی رو پیشنهاد میدین؟

    1. سلام ممنون.اگر قصد بارداری ندارید می توانید از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  208. سلام.ببخشید من چند ساله ایو دی دارم .چند وقت دیگه یه سفر زیارتی در پیش دارم که نمیخوام تا اون موقع پریود شم.من با داشتن ایو دی چیکار میتونم بکم که پریود نشم خیلی ممنون میشم زودتر جوابمو بدین

    1. سلام ۵ روز قبل از تاریخ پریودی خود شروع به مصرف قرص ال دی کنید .

  209. سلام…سپاس از وقتی که میذارین.من متاهل هستم و الان اولین دوره اسپرینولاکتون و سیپروترون کامپاند رو از روز ۵ قائدگی برای درمان پر مویی شروع کردم. بعد از ۴ روز مصرف نزدیکی داشتم. مطالب رو که خوندم متوجه شدم در دو هفته اول مصرف باید از روش های دیگه جلوگیری هم استفاده میشد. حالا لازمه که قرص اورژانسی بخورم یا نه؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

    2. سلام من ۲سال پیش تو سینه سمت چپم کیست
      فیبرم داشتم خوش خیم بود ولی چون اندازش بزرگ بود عمل کردم بعد چند ماه عقد کردم الان نزدیک ۲سال عقدم صورتم به شدت جوش میزنه تو دوران مجردی صورتم جوش نمیزد ولی الان همش جوش میزنم ۲ساله غذاهای چرب شیرین نمیخورم صورتم موهام فوقلاده چرب میشه موهای زا‌‌ئد هم دارم دوره عادتم فقط چند روز با تاخیر شروع میشه ممکنه بخاطر هورمون مردانه باشه؟؟؟

      1. سلام با توجه به اینکه تاریخ پریود شما منظم است جای نگرانی وجود ندارد.

  210. سلام خسته نباشید.من چند روزه این قرص رو برای درمان کیست تخمدان مصرف میکنم سرگیجه و تهوع شدید میگیرم چیکار کنم

    1. سلام برای کاش حالت تهوع بهتر است این قرص را شب قبل از خواب مصرف کنید اگر وضعیت شما بهتر نشد می توانید از قرص ویتامین ب۶ به همراه قرص جلوگیری استفاده کنید.

  211. سلام خسته نباشید.دچارقاعدگی نامنظم هستم مثلا سه ماه هم شده که پریود نشدم، من باقطع مصرف دیان به فاصله ۴روز برای باردوم درماه پریود شدم. باتوجه به اینکه بار اول بودکه دیان مصرف میکردم این امر طبیعی است؟

    1. سلام بله طبیعی است.

  212. سلام وخسته نباشين من كيست تخمدان و مشكل پرمويى داشتم دكتر برام قرص اتيسترون تيسترون كامپاد داده كه از روز سوم پريود گفته استفاده كنيد استفاده كردم امروز ١١روزه كه دارم اين قرص رو استفاده ميكنم و رابطه بدون هيچ جلوگيرى داشتم در ضمن دوره ى اول استفاده ام از اين قرص هست احتمال باردارى وجود داره ؟ در دوره ى عقد هستم و اصلاً بچه نميخوام اگر احتمال باردارى هست از قرص اورژانس استفاده كنم تا دير نشده لطفاً كمكم كنيد

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  213. باسلام دختر نوزده ساله هستم به خاطر ریزش مو و موی زائد قرص اسپیرونولاکتون و سیپروتورون کامپاند صرف میکنم جوش صورتم تشدید شده لطفا بگین چی جایگزین سیپرو کنم خواهش میکنم جواب بدین لطفا

  214. سلام من یه چند روزی پریودم عقب افتاده بود.بعدش پریود شدم و ۳ روزی میشه پاک شدم حالا دیروز به لکه بینی افتادم .اگه از امشب قرص سیپروترون مصرف کنم تا ۲۱ روز اشکال نداره؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام می توانید از قرص استفاده کنید مانعی ندارد.

  215. سلام خسته نباشید دکتر عزیز. من ۱۹ سالمه و تقریبا دوسال پیش قرص سیپروترون کامپاند رو برای نامنظم بودن پریودم و اینکه کیستای ریز داشتم مصرف کردم.تا قبل ازینکه مصرف قطع کنم اصلا جوش صورت نداشتم ولی وقتی ه بعد از ۶ ماه قرصو دیگه مصرف نکردم صورتم شروع کرد به زدن جوشای چرکی. الان دوساله ک دارم جوش میزنم.به نظرتون اگر دوباره سیپروترون یا همون دیان رو مصرف کنم جوشام میرن؟ و اینه با توجه به اینکه قبل از مصرف این قرص من جوش نمزدم ولی بعد ازینکه مصرفو قطع کردم جوشام شروع شدن دلیلشون هورمونیه؟؟ ممنون میشم جوابمو زودتر بدین .واقعا کلافم کردن!!!

    1. سلام اگر پریودهای شما منظم است نیازی به مصرف قرص های هورمونی نیست برای درمان جوش های صورت بهتر است به متخصص پوست مراجعه نمایید.

  216. سلام. من جوش صورت و ریزش مو داشتم. دکتر برام قرص اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند نوشت. یک دوره خوردم و قطع کردم که پریود بشم. حالا شدم ولی خیلیییییی حجم خونریزیم کم شده. اصلا یه جوریه که روز دوم پریودم شده شبیه روز ششم. در این حد خونریزیم کمه. ممکنه از عوارض این قرص ها باشه؟؟؟؟

    1. سلام بله از عوارض داروهای مصرفی است.

  217. سلام. من جوش صورت و ریزش مو دارم. رفتم دکتر پوست برام اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند تجویز کرد. یک دوره خوردم الان قطع کردم که پریود بشم. پریود شدم ولی حجم خونریزیم خیلی خیلی خیلی کم شده یعنی اصلا خیلییی کم جوری که روز دوم پریودم شبیه روز ششمه. از عوارض این قرصه؟؟ یا ربطی نداره؟؟؟ خیلی نگرانم

  218. سلام. من جوش صورت و ریزش مو داشتم. دکتر پوست برام اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند تجویز کرد. سونو هم گرفتم مشکلی نبود. یک دوره سیپرون رو خوردم صبر کردم پریود بشم حالا که شدم حجم خونریزیم خیلییی خیلیییی کمه هیچ وقت اینجور نبودم تا حالا. انقد کمه که روز دوم مثل روز ششم میمونه. خیلی نگرانم ممکنه عوارض قرص باشه؟

  219. سلام و ممنون ازینکه جواب سوالامونو با حوصله میدین. من نوزده سالمه و تقریبا دو سال پیش در اثر بی اشتهایی در عرض دو ماه ۱۴ کیلو وزن کم کردم و ازین رو به مدت ۸ ماه پریودم قطع شد به تجویز پزشک حدود پنج یا شش ماه قرص سیپروترون کامپاند مصرف کردم. قبل از مصرف قرص و حتی زمان مصرف قرص اصلا مشکل جوش نداشتم ولی بعد از قطع قرص خیلی زیاد جوش زدم.به نظرتون دوباره مصرف این قرصو شروع کنم؟و اینکه دلیل این جوشهای چرکی هورمونیه؟؟؟؟

    1. سلام اگر پریود شما منظم است نیازی به مصرف قرص نیست در مورد جوش صورت خود باید با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید .

  220. با عرض سلام و خسته نباشید حضور خانم دکتر عزیز ,خانم دکتر بنده ۲۹سالمه از سال۸۹شروع ب خورذن قرص های هورمونی کردم pcoبودم مشکل پریودم رفع شده اما تستسترونم پایین نیومده حدود پنج سال اسپیرونولاکتون و کامپاندو استات مصرف کرذم اما الان دو ساله قطع کرذم ولی خذاروشکرپریود میشمالانم دکتر رفتم ازمایش استرادیول دادم گف مشکل بارداری نداری ولی برای موهای زائذ بهم سیپروترون کامپاند باز دادن من دگ نمی تونم مصرف کنم آیا بجای این قرص میتونم از رازیانه استفاده کنم !؟باتشکر خدا اجرتون بده

    1. سلام بله میتوانید در زمان غیر پریودی استفاده کنید اگر مفید واقع شد ادامه دهید البته نباید به مدت طولانی استفاده شود بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  221. سلام ببخشید من دوماهی بود پریود نشده بودم و بعد از دوماه که پریود شدم از روز ۵ ام پریودی مصرف قرص دیان رو شروع کروم و یه دوره مصرف کردم
    تا دوباره پریود شدم و از روز ۵ام شروع به مصرف دوره ی بعدی دیان کردم که پرویودیم حدود۱۲_۱۳ روز طول کشید و هنوز پاک نشده بودم که دوباره پریود شدم که بعد۳-۴ روز پریودیم مصرف دیان رو قطع کردم
    حدود ۶ روز بعد از قطع از دیان که همچنان پریود بودم رابطه ی سطحی با نامزدم داشتم وهیچ دخولی صورت نگرفت ولی در حد تماس و مایع مذی رابطه داشتم
    میخوام بدونم الان امکان بارداری هست یا نه؟؟
    و درصورت امکان بارداری چه قرصی باید مصرف کنم؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  222. سلام واقعاا ممنون میشم جوابم رو بدید
    میخوام ببینم اگه دیر نشده قرص اورژانسی مصرف کنم

  223. سلام.خسته نباشين،من ٢٩ سالمه و فيبروم دارم،دكتر برام قرص ديان٣٥رو تجويز كرده در سه دوره،من هنوز در دوره اولش هستم و طبق دستور از روز پنجم قاعدگي شروع به خوردن كردم هنوز سه تا از قرص ها باقي مونده و من دچار لكه بيني شدم،چكار كنم ،مصرفش رو متوقف كنم يا تا آخر بخورم؟

    1. سلام مصرف قرص را قطع کنید .

  224. سلام.خسته نباشين،من ٢٩ سالمه و فيبروم دارم،دكتر برام قرص ديان٣٥رو تجويز كرده در سه دوره،من هنوز در دوره اولش هستم و طبق دستور از روز پنجم قاعدگي شروع به خوردن كردم هنوز سه تا از قرص ها باقي مونده و من دچار لكه بيني شدم،چكار كنم ،مصرفش رو متوقف كنم يا تا آخر بخورم؟

  225. سلام خانوم دكتر من فيبر رحم دارم و سينه فيبرو كيستيك سونو دادم و دكتر با توجه به تمام اين شرايط برام قرص ديان ۳۵ به مدت سه دوره تجويز كرد،آيا براي كيست سينه م خطري نداره؟البته ايشون بعد از دوره درمان سونو مجدد داده اما باز هم نگرانم

  226. سلام خدمت شما دختر من ۱۶سالشه تو یه دوره لاغر شد دکتر داخلی براش ازمایش هورمون نوشت هورمون مردونش بالا بود نامنظمی قاعدگی و پرمویی بدن براش قرص سیپروترون و اسپیرونولاکتون۲۵نوشت الان شش ماه میشه مصرف میکنه این ماه بجای ۲۵ ۱۰۰نوشته میخواستم بدوم تو این سن براش بد نیست نازایی نمیاره.دکتر گفته تا دوسال باید بخوره خیلی نگرانم میشه وقفه تو مصرف قرصا باشه لطفا منو راهنمایی کنید رو درساش اثر نمیزاره

    1. سلام بهتر است دختر شما زیر نظر پزشک متخصص زنان بعد از یک دوره ۶ ماهه مصرف دارو، چند ماهی به بدن خود استراحت بدهد اگر مجدد پریود ایشان بیشتر از ۱۰ روز به تاخیر افتاد مجدد از دارو استفاده کنند .

  227. سلام خدمت شما دختر من ۱۶سالشه تو یه دوره لاغر شد دکتر داخلی براش ازمایش هورمون نوشت هورمون مردونش بالا بود نامنظمی قاعدگی و پرمویی بدن براش قرص سیپروترون و اسپیرونولاکتون۲۵نوشت الان شش ماه میشه مصرف میکنه این ماه بجای ۲۵ ۱۰۰نوشته میخواستم بدوم تو این سن براش بد نیست نازایی نمیاره.دکتر گفته تا دوسال باید بخوره خیلی نگرانم میشه وقفه تو مصرف قرصا باشه لطفا منو راهنمایی کنید رو درساش اثر نمیزاره

  228. سلام.لطفا پاسخ منو بدین خیلی نگرانم
    ۴،۵ روز قرص سیپروترون مصرف کردم.از روز ۵ام قاعدگیم شروع کردم.۲ روز فراموش کردم…الان دوباره پریود شدم ینی بفاصله کمتراز۱۰روز
    الان باید چه کنم؟؟

    1. سلام مجدد از روز پنجم پریودی شروع به مصرف قرص سیپروترون کامپاند کنید باید ۲۱ عدد قرص هر شب شبی یک عدد مصرف شود.

  229. سلام.لطفا پاسخ منو بدین خیلی نگرانم
    ۴،۵ روز قرص سیپروترون مصرف کردم.از روز ۵ام قاعدگیم شروع کردم.۲ روز فراموش کردم…الان دوباره پریود شدم ینی بفاصله کمتراز۱۰روز
    الان باید چه کنم؟؟

  230. سلام خسته نباشید،یک سوال داشتم،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    من دو دوره ال دی خوردم اسفند و فروردین پارسال،شدیدا روحیم بدشد،و البته لکه بینی قبل پریودی پیداکردم و حس میکردم پریودیم سروقت نیست،و اینکه یک بار کمی لخته دفع کردم،مراجعه کردم متخصص زنان،بعداز سونو و چکاپ گفتن چیزی نیست و سالمی، ولی برای منظم شدن سیپروترون کامپاند بخور باویتامین ب۶که حالت تهوع و … پیش اومد بهبود ببخشه.دو ورق سیپروترون نوشتن واسم.الان من سه روزه دارم میخورم،و همراهش یدونه ب۶میخورم که علائم از بین بره.البته از روز۶ پریودی شروع کردم،گفته بود از روز ۵ شروع کن ولی چون تردید داشتم تو خوردن قرص از روز۵ شروع نکردم.ولی الان سه روزه دوباره روحیم داره بدمیشه،گیجی سر پیدا کردم،و اینکه گریه پشت گریه،تنگی نفس و خواب الودگی هم دارم،خاستم بپرسم چون هیچ مشکلی توی ازمایشاتم نبود ایرادی نداره مصرف قرص رو متوقف کنم؟عوارض نداره؟خیلی استرس دارم واسش ممنون میشم جواب بدین?

    1. سلام اگر عوارض قرص برای شما قابل تحمل نیست می توانید قرص را قطع نمایید اما تاریخ پریود شما ممکن است تغییر کند و زودتر از موعد پریود شوید .

  231. سلام خانوم دكتر،عذر مي خوام من سه دوره ديان به مدت سه ماه دارم كه دوره اولم تموم شده البته اواخرش دچار لكه بيني شدم اما تا آخر خوردم و بعد از دقيقا دو روز پريود شدم،فردا شروع دوره دوممه،چكار كنم ؟مصرف كنم؟دكتر بخاطر فيبروم رحم اين قرص رو برام تجويز كرده

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود از داروهای تجویزی استفاده کنید.

  232. عرض سلام و خسته نباشید
    من ۳۸ سال دارم و دو فرزند
    سالهاست که هر چند وقت یکبار به دلیل ریزش مو در قسمت بالا و جلوی سر، هر ۳ یا ۴ ماه به صورت دوره ای قرص دیان می خورم.
    و هر وقت که این قرص رو مصرف می کنم، تاثیر خوب در افزایش و پرپشت شدن مو را می بینم.
    اما احساس می کنم که مصرف این قرص روی میل جنسی خیلی تاثیر داره و به عبارتی باعث بی میلی جنسی می شه.
    به نظر شما با توجه به اینکه تنها دلیل استفاده من از این قرص، ریزش موی جلوی سر هستش، به مصرف قرص ادامه بدم؟ و یا اینکه می تونم از قرص دیگری استفاده کنم که باعث بی میلی جنسی نشه؟
    ممنون می شم پاسخ بدید.

    1. سلام بله می توانید زیر نظر پزشک داروی دیگری مصرف کنید .

  233. سلام دکترجان.خسته نباشید. من برای جوشهای صورتم قراره از راکوتان استفاده کنم و تا چند روز پیش از تتراسایکلین استفاده میکردم .دکترم گفت باید چند روز صبر کنم تا اثر انتی بیوتیک از بدنم خارج بشه. بنظرتون یک هفته کافیه؟مشتاقم که هر چه زودتر شروع کنم و پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون

  234. سلام دکترجان.خسته نباشید. من برای جوشهای صورتم قراره از راکوتان استفاده کنم و تا چند روز پیش از تتراسایکلین استفاده میکردم .دکترم گفت باید چند روز صبر کنم تا اثر انتی بیوتیک از بدنم خارج بشه. بنظرتون یک هفته کافیه؟مشتاقم که هر چه زودتر شروع کنم و پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون

  235. سلام وقت بخير . سوال من اينه كه ايا قرص سيپروترون كامپاند از بارداري جلوگيري ميكند؟. دوره اول مصرف همراه با كاندوم بود اما اين ماه كه ماه دوم مصرف قرص بود كاندوم رو كنار گذاشتيم اما جلوگيري طبيعي رو جايگزين كرديم. ميخواستم بدونم امكان بارداري هست؟؟؟ بسته بيست و يك عددي تمام شده و بايد هفت روز ديگر بسته جديد را شروع كنم. الان روز سوم قطع قرصه اما پريود نشدم هنوز.
    ٢ . سوال بعديم اينه كه فردا روز بيست و هشتم پريودم هستش. يعني تقريبا موعد پريودمه. اگه برم تست خون بدم نتيجه قابل اعتماده در موعد پريود؟؟؟. دوره هاي پريودمم ٢٧تا ٣٠.روزه هست

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد فقط در ماه اول در یک هفته اول شروع قرص جلوگیری باید جلوگیری طبیعی داشته باشید در ماههای بعدی نیازی به جلوگیری طبیعی نیست.

  236. سلام وقت بخير . سوال من اينه كه ايا قرص سيپروترون كامپاند از بارداري جلوگيري ميكند؟. دوره اول مصرف همراه با كاندوم بود اما اين ماه كه ماه دوم مصرف قرص بود كاندوم رو كنار گذاشتيم اما جلوگيري طبيعي رو جايگزين كرديم. ميخواستم بدونم امكان بارداري هست؟؟؟ بسته بيست و يك عددي تمام شده و بايد هفت روز ديگر بسته جديد را شروع كنم. الان روز سوم قطع قرصه اما پريود نشدم هنوز.

  237. سلام. من بخاطر موهای زاید و پرمویی رفتم دکتر ولی من کیست تخمدان نداشتم و هورمونهام هم نرمال بود دکترم گفت شاید بخاطر اینه که پوستت ب هورمونهات حساسه. ولی دکتر برام سیپروترون کامپاند و فینوپروست و اسپیرونولاکتون تجویز کرد. من هنوز استفاده نکردم بنظرتون باتوجه ب اینکه من مشکلی تو هورمونهام ندارم استفاده کنم ازاین داروها یاخیر؟؟ برام مشکلی ایجاد نمیکنه؟ ۲۳سالمه و مجرد هستم

    1. سلام می توانید یک دوره از قرص ها استفاده کنید ‌.

  238. سلام. من بخاطر پرمویی و موهای زاید پیش دکتر رفتم ولی کیستتخمدان نداشتم و هورمونهام هم نرمال بود دکترم گفت احتمالا پوستت به همورمونهات حساسه و باعٹ موی زاید شده. ولی بااین حال دکتر برام سیپروترون کامپاند.فینوپروست و اسپیرونولاکتون تجویز کرد. من هنوز استفاده نکردم. بنظر شما باتوجه ب اینکه هنورمونهام نرماله من استفاده کنم یاخیر؟؟ یعنی برام مشکلی پیش نمیاد عوارضی نداره؟؟ ۲۳سالمه و مجرد هستم

  239. سلام بنده ۲۳سن دارم و نامزدم و تنبلی تخمدان دارم دکتر برام‌کامپاند ومتفورمین تجویز کرده بعد از مصرف ۲۱ روز کامپاند قطع کردم پریود شدم ولی الان بیشتر از دو هفته س پریودم قطع نمیشه اولش لکه بینی بود الان بیشتر شده دوباره رفتم دکتر گفت دو سه ماه طول میکشه مرتب بشی ینی من چن ماه پریود میشم ؟لطفا جواب بدین خیلی نگرانم من نی نی میخوام ینی با این شرایط حامله نمیشم چن ماه دیگه؟???

  240. سلام و عرض ادب و احترام به دکتر عزیز
    در شش ماه توقف بین سقط و بارداری بعدی میشه سیپروترون کامپاند مصرف کرد واسه جلوگیری یا نه؟؟
    ممنون که پاسخ میدهید.

    1. سلام مصرف قرص جلوگیری منعی ندارد ۳ ماه بعد از سقط می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  241. سلام خسته نباشید.من۲۳سالمه بخاطرمشکل پرمویی وتخمدان پلی کیستیک دکترداروی دیان ۳۵به مدت ۶ماه برام تجویزکرده میخواستم ببینم میتونم همزمان با دارولیزرکنم مشکلی نداره؟ایااین داروبرای موهای زایدک زیرچونم درومده اثرمیذاره یانیازبه داروی دیگری هست .متشکرم.

    1. سلام این قرص موثر است .

  242. سلام خسته نباشید.من۲۳سالمه بخاطرمشکل پرمویی وتخمدان پلی کیستیک دکترداروی دیان ۳۵به مدت ۶ماه برام تجویزکرده میخواستم ببینم میتونم همزمان با دارولیزرکنم مشکلی نداره؟ایااین داروبرای موهای زایدک زیرچونم درومده اثرمیذاره یانیازبه داروی دیگری هست .متشکرم.

  243. سلام ببخشیدمن جواب سوالمودقیق نگرفتم .مدت ۶ ماه دکتربخاطرمشکل موهای زایدک زیرچونم دروردموتخمدان پلی کیستیک داروی دیان ۳۵برام تجویزکزده میخوام یدونم همزمان یادارومیتونم لیزرکنم ؟واینکه بخاطرنایاب بودن دیان میشه بجاش سیپروترون کمپند استفاده کنم ؟اثری روی موی زایدداره یا برای تنظیم پریودفقط موثره.خواهش میکنم کامل جوابموبدید.متشکرم

    1. سلام بهتر است اول قرص سیپروترون کامپاند استفاده کنید اگر موهای زائد شما کمتر نشد آن وقت لیزر انجام بدهید در هر صورت همزمان با هم تداخلی ندارند.

  244. باسلام من ازوقتی ازدواج کردم نامنظمی پریود دارم ودرضمن همراه بااون کم کاری تیرویید هم گرفتم رفتم دکتر قرص دیان رو واسه نامنظمی واسم نوشت الان ۶ماهه مصرف میکنم خون پریودیم خیلللی کم شده رفتم یه دکتره دیگه گفت باید سریع قطع کنی چون باعث تنبلی تخمدان میشه ایااین حرف درسته ؟؟درضمن میگن کلا قرص های ترکیبی واسه بیماری تیرویید خوب نیس درسته توروخدا ج بدید خیلی مشکل دارم بااین بیماری

    1. سلام مصرف طولانی مدت قرص های جلوگیری توصیه نمی شود بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  245. سلام خسته نباشید من یک ماهه از قرص دیان استفاده میکنم ولی رنگ ترشحاتم قهوه ای روشن شده ز زدم دکترم گفت مشکلی نیس خاستم ببینم در دوره دوم این مشکل برطرف میشه چون عفونت هم ندارم ک بگم از اونه…

    1. سلام بله احتمال اینکه در ماه دوم این مشکل برطرف شود وجود دارد.

  246. سلام و خداقوت. من ۲۵ ساله هستم و متاهل. دکتر برای جوشام قرص کامپاند تجویز کردن که تا الان حدود ۱۰ تاشو از روز ۵ قاعدگی مصرف کردم. از طرفی دکتر گقتن که احتمال کیست یا تنبلی تخمدان وجود داره و برام سونوگرافی نوشتن که من هنوز. انجام ندادم. حالا احساس میکنم اشتهام زیاد شده. آب ترش تو دهنم جمع میشه. سینه هام سفت شدن و درد دارن. میترسم که باردار باشم چون قصدشو ندارم. حالا احتمال بارداری هست و اگر بله با انجام سونوگرافی به طور قطعی مشخص میشه؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  247. سلام
    من به خاطر جوشهاي زياد در ناخيع به خصوص گردن و كوچك شدن سينه و ريزش مو به خصوص در ناحيه جلو سر و موهاي زايد همراه با ازمايش كه نشان داده بود هورمون هاي مردانه ام بالا هست رفتم دكتر بهم سيپروترون استات ٥٠ از روز اول پريودي تا ١٥ ام پريودي و اتينيل استراديول ٠/٠٥ درصد از روز ٥ ام پريودي تار٢٦ ام داده ميخواستم بدونم بعد از ٢٦ روز كه يك دوره را خوردم بايد كي دوباره پريود بشم

    1. سلام ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع قرص زمان دارید تا پریود شوید.

  248. سلام خسته نباشید .۲۳سالمه .۳ماه قرص سیپروترون کامپاند مصرف کردم جوش صورتو موی زایدم کم شده بود .از وقتی ک قطعش کردم ۶ماهه ک پریود نشدم .میخوام مصرف قرص سیپرو شروع کنم آیا اشکالی داره یا حتما باید از روز ۵ پریودی مصرف بشه

    1. سلام بهتر است اول آمپول پروژسترون تزریق نمایید تا پریود شده بعد از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص سیپروترون کامپاند کنید.

  249. سلام
    من ۳۲ سالم کیست آندومتریوز تخمدان ۵ cm دارم با توجه به عدم تمایل برای بچه دار شدن دکتر درمان یائسگی برام تجویز کرده ۱٫۵ قرص hd مصرف کردم ولی به علت عوارض جانبی میخام عوضش کنم در هین سکس لکه بینی دارم.با وجود مصرف قرص hd حالت لکه بینی شدیدی دارم که به نحوی میشه گفت پریود شدم با این اوضاع قرص ها رو ادامه بدم قرص دیان میتونه جایگزین hd بشه؟

  250. سلام خسته نباشید..من۲۸سالمه و بیماری هیپرپلازی کیستیک اندومتر دارم دکتربرام قرص دیان خارجی داده ولی بعداز تموم شدن بسته اول باگذشت ۷روز عادت نشدم بااین حال من قرص بعدی رو شروع کردم بعدازشروع کردن قرص به لکه بینی افتادم الان ۹روز که لکه بینی دارم چکار کنم ادامه بدم یا قرص و قطع کنم

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع بدهید .

  251. سلام خسته نباشید..من۲۸سالمه و بیماری هیپرپلازی کیستیک اندومتر دارم دکتربرام قرص دیان خارجی داده ولی بعداز تموم شدن بسته اول باگذشت ۷روز عادت نشدم بااین حال من قرص بعدی رو شروع کردم بعدازشروع کردن قرص به لکه بینی افتادم الان ۹روز که لکه بینی دارم چکار کنم ادامه بدم یا قرص و قطع کنم

  252. سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من ۱۹ سالمه و پریودیم منظم نیست و چن روز قبل پریودیم صورتمم جوش میزنه به نظر شما قرص دیان مصرف کنم تاثیری داره؟خوب میشم؟اگه تاثیر داره ممنون میشم نحوه مصرفشو بگین

  253. سلام دكتر وقتتون بخير
    من ٢٦سالمه ومجرد هستم بخاطر موهاي زائد زياد بدنم دكتر قرص سيپروترون كامپاند واسپيرونولاكتون رو تجويز كردم و تازه دارم مصرف ميكنم
    من پريوديم منظم بودوروز٦هم
    پاك ميشدم الان روز ٩من مثل روز اول هستم آيا بخاطر مصرف دارو و بايد قطع كنم

    1. سلام بله از عوارض داروهای مصرفی می باشد بهتر است هر ۸ ساعت از قرص مفنامیک اسید استفاده کنید.

  254. سلام خستع نباشید من ۲۱ سالمه لیزر میرفتم وجلسه های اخر بود و خیلی خوب جواب داده ود تا اینکه به علت نامنظمی بریود سيپروترون كامپاند مصرف کردمم حالا باز بازگشت مجدد مو دارم و بعد دوبار مصرف قرص زیرنظر بزشک بریود نمیشم باید جیکارکنم هم واسه لیزر هم عادت ماهانه ام ممکنه طبیعی باشه که دیرشده اخه دکترم گفت ۲بسته کافیه

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریودی شما وجود دارد بهتر است زیر نظر پزشک داروی گیاهی مصرف کنید .

  255. سلام خانم دکترتوروخداسوالموجواب بدین صورتم خیلییییی جوش میزنه فقط روی گونه هام وچانم دیگ کلافه شدم آزمایش هورمون دادم ومتخصص زنان گفت تنبلی تخمدان دارم وهورمون مردانم بالاس اول قرص کامپانداستفاده کردوسیپرونولاکتون ولی جوشام تغییری نکردواسه همین دکتربجای کامپاندبهم دیان داد الان دوماهه ک دیان میخورم ازروز۵پریودامابازم جوش میزنم وپیش دکترپوستم رفت بهم تتراسایکلین دادودوماه ازاون هم مصرف میکردم اماهیچ تغییری توجوشام ایجادنشد توروخداراهنماییم کنین چیکارکنم قرصاموعوض کنم؟؟روآکوتان هم نمیتونم بخورم چون بعدعیدواسه بارداری بایداقدام کنم

  256. سلام خسته نباشید ممنون میشم جواب سوالمو بدید
    من بخاطر موهای زائد روی صورت و بدنم قرص اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند که دکتر تجویز کرده استفاده میکنم ۲۱روز منظم استفاده کردم و دکتر گفتن ۷روز نخورم.امروز ۷روز تموم میشه و پریود نشدم ایا باید بعد گذشت ۷ روز شروع کنم یا مثل دفعه اول از روز ۵ پریودی؟
    و یه سوال دیگه اینکه چرا تاثیری نداره این قرصا هیچ بهبودی نمیبینم روی موهای زائد کلافه شدم
    راستی من ۲۰سالمه و مجردم

    1. سلام بهتر است صبر کنید تا پریود شوید .

  257. سلام ، باتشكر از سايت خوبتون ، مجرد و دختر هستم ، با تجويز پزشك براى مشكلات تخمدان وپوستم من اين قرص رو از روز ٥ پريود شروع كردم و ٢١ روز مصرف كردم و اين ٧ روز وسطى كه بين دو دوره قرص هست من روز ٦ پريود شدم ، الان روز ٢ پريود هستم و نميدونم بايد دوره دوم قرص رو شروع كنم يا باز بذارم از روز پنجم ؟ راهنماييم كنيد خواهشاً

    1. سلام با توجه به اینکه مجرد هستید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف بسته دوم قرص جلوگیری کنید.

  258. سلام . جناب دکتر من از روز هفت پریودی طبق ترتیب مصرف قرص شروع به خوردن کردم ولی ۳روز بعد که قرصم تمام شد نتونستم باز تهیه کنم و الان ۸ روز گذشته به نظرتون الان شروع با خوردن کنم یا خیر.سینه هام حیلی درد میکنه و چون کم خونی دارم میترسم بازپریود شم.درضمن من ۲روز بعد از پریودی سکس داشتم که جلوگیری هم نکردم . احتمال بارداری باتوجه به ابنکه ماه قبل هم استفاده میکردم ازین قرص چقدره!؟مرسی از وقتی که میزارید

  259. سلام دكتر، سال نو مبارك
    اگر مصرف قرص با بي نظمي انجام بشه مثلا در دوره ۲۱ روزه دو بار فراموش بشه و روز بعدش خورده بشه در عملكردش تاثير داره يا نه؟ و اينكه لازمه روز بعد از فراموشي قرص دوتا استفاده بشه يا خير؟

    1. سلام اگر روز بعد قرص فراموش شده مصرف شود مشکلی به وجود نمی آید.

  260. سلام من دوماه پيش براي خونريزي طولاني مدت دكتر رفتم كه كيست pcod داشتم كه قرص كامپاند و استات دوره اول استفاده كردم خونريزيم كامل قطع شد كه بعد از تموم شدن بسته ها دو هفته بعدش قاعدگيم شروع شد كه من روز ششم بسته دوم كامپاند رو فقط بايد شرو ميكردم به مصرف ولي الان روز چهارم مصرفمه لكه بيني دارم خيلي نگران شدم چيكار بايد كنم؟

    1. سلام نگران نباشید مصرف قرص را ادامه دهید وبعد از اتمام بسته قرص دیگر نیازی به مصرف مجدد قرص نیست.

  261. با سلام من ۲۷سالمه و ۷سال به خاطر ریزش مو قرص سیپروترون کامپاندو ماینوکسیدیل مصرف کردم ۲ماه قرص سیپرو رو قطع کردم که سر ماه سوم ریزش مو شدید گرفتم دکتر پوست رفتم گفت تلوژن افلوویومه و باز قرص سیپرو رو شروع کردم الان ۴ماهه مجدد قرص رو شروع کردم ولی باز ریزش موی شدید دارم میخواستم بپرسم کی ریزش موم قطع میشه و چکار باید کرد

  262. سلام خسته نباشین من یه مشکل بزدگ دارم و بخاطر همین اعتماد بنفسم شدیدا اومده پایین سینه های من خیلی کوچیکه خیلی..جوری که احساس میکنم اصلا هیکل خوبی ندارم وزنانگی در من نیست….راه های زیادی را استفاده کرده ام و نتیجه نگرفتم و چون در روستا زندگی میکنم به این چیزها خیلی دقت میکنن و میگویند به دلیل کوچکی سینه بچه دار نمیشوی و این مسله در ازدواج من هم تاثیر داشته و کسی به خواستگاریم نمیاید.ما در روستا هستیم و دسترسی به پزشک ندارم..لطفا کمکم کنید..آیا از قرص ضدبارداری استفاده کنم؟خواهش میکنم پاسخ بدین..یه دنیا ممنونتو

  263. من ۱۷ سالمه و pco دارم ۶ ماه ال دی خوردم مرتب پریود میشدم .بهمن ماه بعد ۶ ماه دیگه ال دی مصرف نکردم و اسفند رو با یه هفته تاخیر پریود شدم .دکتر گفتن سه ماهی استراحت لازمه دارو نخور .حالا برام اسپیرونولاکتین و دیان نوشتن .از دیروز اسپیرو نولاکتین رو میخورم ولی هنوزپریود نشدم. فروردین اردیبهشترو نشدم. حالا چه جوری دیان رو استفاده کنم .چون دیان رو روز ۴ پریود باید مصرف کنم ومنم دو ماهه پریود نشدم .لطفا راهنمایی کنید .چکار کنم پریود بشم تا مصرف دیان رو شروع کنم.

    1. در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید .

  264. سلام من ب خاطر تنبلي تخمدان و نامنظمي پريودم دارم سيپروترون كامپاند استفاده ميكنم . بعد از گذشت ٥ روز هنوز پريودم تموم نشده . همش لك ميبينم. ي كمي هم بيشتر شده خونريزيم. ميترسم تموم نشه چيكار كنم ؟؟؟ خواهش ميكنم جواب بدين

    1. سلام نگران نباشید مصرف قرص سیپروترون کامپاند را ادامه دهید اگر خون ریزی داشتید هر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید مصرف کنید.

  265. سلام. خسته نباشید
    من ۲سال هست که تنبلی تخمدان دارم ولی چندماهی میشه به شدت جوش میزنم. ۳ماه هست قرص سیپروتن کامپاند استفاده میکنم . بهم گفتن این قرص ها برای بهبود جوش هام هم هست. ولی من بهبودی ندیدم. یعنی باید بازم ادامه بدم تا اثر کند ؟ یا دنبال راه های دیگه باشم

  266. سلام. خسته نباشید
    من ۲سال هست که تنبلی تخمدان دارم ولی چندماهی میشه به شدت جوش میزنم. ۳ماه هست قرص سیپروتن کامپاند استفاده میکنم . بهم گفتن این قرص ها برای بهبود جوش هام هم هست. ولی من بهبودی ندیدم. یعنی باید بازم ادامه بدم تا اثر کند ؟ یا دنبال راه های دیگه باشم

  267. من pcoدارم یه مدت ال دی خوردم دکتر برای سری بعد دیان رو برام نوشتن که پریود نمیشدن پروزسترون زدم و باز نشدم .سونو رفتم صخامت دیواره رحم ۳ نشون داد گفتن که به خاطر اینه که نشدی و خیلی نازکه .دکتر گفتن دیان رو شروع کن و بخور .من بدون اینکه پریود بشم یه هفته ای نیشه که دیان رو میخورم .لطفا بکین مشکلی برام پیش نمیاد؟هم pco هم نارکی دیواره رحم دارم فعلا اسپیرونولاکتون و دیان میخورم ولی پریود نشدم هنوز .دکتر کفت بخور پریود میشی?

    1. طبق دستور پزشک معالج خود از قرص دیان استفاده کنید .

  268. سلام من مشکلی ک دارم اینه ک سینه هام خیلیی کوچیکه حتی سوتین هم برام بزرگه درواقع سینه هام هیچ رشدی نداشتن بعد از بلوغ . میخام مصرف قرص سیپروترون رو شروع کنم ، برای بزرگی سینه نتیجه داره؟

  269. با سلام متاهل هستم ده ساله ازدواج کرده بیست و نه سالمه دو تا فرزند دارم بعد از چهار سال اقدام ب بارداری کردم دکتر رفتم برام دارو نوشت گفت فولکولات کمن آمپول و قرص نوشت وقتی استفاده کردم سونو دادم ن تنها خوب نشدم کیستم ب وجود اومده بود دو بسته قرص سیپروترون کامپاند نوشت برام ی بستشو خودم الان هفت روزه تموم شده روز هشتم باید بسته دومو استفاده کنم اما هنوز پریود نشدمه مشکل چیه

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما آزمایشات هورمونی و دارو درخواست شود .

  270. سلام ، ممنون از سایت خوبتون
    روی بسته قرص سیپروترون نوشته شده که از روز اول قاعدگی مصرف بشه اما توصیه پزشکان مصرف در روز پنجم قاعدگی بوده ، باتوجه به اینکه مجرد هستم مصرف رو در کدوم روز از قاعدگی شروع کنم؟

    1. سلام بهتر است از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص کنید.

  271. با سلام من ۲۷ سالمه و دائما زیر چونم جوش میزنه قبلا به خاطر ریزش مو ازمایش دادم گفت هورمون مردانه بالاست الان ۲ ماه اسپیرونالاکتون میخورم ولی جوشام که خوب نشده هیچ پریودم که قبلا منظم و دقیق بود به هم ریخته همش لکه بینی دارم …الان یک هفته دکتر مورد ضدجوش میخورم ۲ تا صبح ۲ تا شب ولی بازم جوش میزنم و رنگ ادرارم خیلی زرد شده لطفا راهنمایی بفرمایید

  272. سلام- ۳۳سالمه و برای اولین بار دارم از قرص دیان ۳۵استفاده میکنم، برای تنظیم قاعدگی و رفع لکه بینی بین‌ دوره ها که حدود ۶-۷ماهی ادامه داره؛ دکتر گفته ۳ بسته از قرص رو استفاده کنم و بعد دوباره بهشون مراجعه کنم
    از روز ۵قاعدگی‌ تا الان ۷ تا از قرصارو مصرف کردم (شبی یکی)ولی هنوز خونریزیم قطع نشده و ۳روزه که صبح با درد و خونریزی زیاد از خواب بیدار میشم
    در ضمن دچار بی خوابی و بی حالی و استرس و دل درد و
    افسرگی شدم، لطفا منو راهنمایی کنید که چی کار کنم؟‌مثرف قرص رو ادامه بدم یا نه؟

  273. باسلام من ۲۷سالمه مجرد هستم کیست سینه دارم دکتر برام قرص تاموکسیفن تجویز کردن الان بروشور اونو خوندم نوشته در طول درمان و دوماه بعدش از هیچ قرص هورمونی استفاده نکنم بعد تنبلی تخمدان دارم دیر به دیر پرید میشم ایا این حال شامل منم میشه تا دوماه قرص سیپروترون مصرف نکنم یا برا خانم ها هستش برای جلو گیری از بارداری ؟؟

    1. سلام باید با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید من شرح حال کاملی از شما ندارم.

  274. سلام.روزتون بخیر. من واسه اربعین میخوام برم کربلا و میخام پریود نباشم. الان روز چهارم پریودمه. اگه از روز پنجم شروع کنم سیپروترون کامپاند بخورم و بعد از تموم شدنش چندتا هم از بسته ی دوم بخورم تا وقتی که برمیگردم از سفر، مشکلی برام پیش نمیاد؟ قبلا سیپروترون خوردم و میدونم که باهام سازگاره ولی میترسم با خوردن دو تا بسته موقع پریودم، تازه لکه بینی پیدا کنم! یا تاثیر مسافرت هم اضافه بشه و تازه بدتر بشه؟ به نظرتون باید چیکار کنم؟

    1. سلام ۱۰ روز مانده به تاریخ پریود خود از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کنید.

  275. سلام من ۶ ماه پیش یک کیست ۱۷ میلی داشتم ولی قرص استفاده نکردم تا اینکه چندروز پیش سونو انجام دادم شده بود ۵ سانت (LT ovarian simple cyst(39*49) is seen) : دکتر این قرص رو بهم داد برای دوماه قرص سیبل(سیپروترون کامپاند)هرقرص حاوی سیپتروترون استات ۲میلی گرم،اتینیل استرادیول ۰/۰۳۵میلی گرم، باتوجه به عوارض بد این قرص ودر جایی نوشته بود درمان pco با سیپروترون کامپاند توصیه نمی شود! و کسانی که سابقه کهیر دارندهم مصرف نکنند چون من سابقه کهیر رو دارم، آیا این قرص رو مصرف کنم یا برای درمان به دکتر دیگه ی مراجعه کنم؟

    1. سلام نگران نباشید طبق دستور پزشک معالج خود از این دارو استفاده کنید.

  276. سلام برای درمان کیست تخمدان( علاوه بر مصرف دارو) یا برای اینکه دچار کیست تخمدان نشویم آیا باید پرهیز غذایی خاصی داشته باشیم ؟؟

    1. سلام مصرف سوسیس و کالباس و غذاهای فست فودی و مصرف پوست مرغ باید محدود شود .

  277. با عرض سلام,میخواستم ببینم ک قرص سیپروترون کامپاند برای درمان هورمون مردانه در زنان تجویز میشه؟

    1. سلام بستگی به جواب آزمایش هورمونی دارد اگر هورمون مردانه بالا باشد قرص دیگری نیز تجویز می شود.

  278. سلام ببخشید من بدون قرص پریود نمیشم و جوش میزنم ‌.دکتر بهم این قرص داد ….۲سال مصرف کردم. ولی چون در آستانه ازدواجم دکترم این قرص گف نخور. حالا ۳ماهه نخوردم و جوش زدم . داروی دیکه ای هست که جوش هورمونی مث این قرص کنترل کنه؟ جوشام هورمونیه

  279. سلام.با تجویز دکتر سیپروترون مصرف میکنم حدود یه هفته اس.همچنین دکتر برام ازمایش هورمونی و تیروئید هم نوشتن.من کی باید این ازمایش ها رو انجام بدم؟

    1. سلام بعد از اتمام قرص مصرفی و پریود شدن می توانید آزمایش هورمونی انجام بدهید بهتر است روز سوم پریود آزمایشات هورمونی را انجام بدهید.

  280. سلام ممنون از شما ، ۱۹ ساله و مجرد هستم من نزدیک دو ساله که سیپروترون را مصرف میکنم و همیشه بعد از ۶ ماه مصرف این قرص، دو ماه فاصله می انداختم و نمیخوردم و دوباره ادامه میدادم، الان از فروردین قرص را نخوردم که یک ماه فاصله بیفتد ولی در تاریخ پریودم که ۱۰ اردیبهشت بود پریود نشدم، خیلی ناراحتم، همیشه اگر دو ماه فاصله میفتاد اوکی بود پریودم، الان‌نمیدونم چیکار باید بکنم

    1. سلام نگران نباشید تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید .

  281. سلام خسته نباشید_من ۲۶سالمه متاهلم بچه هم دارم_سینه هام خیلی کوچیکند خیلی ناراحتم ازاین موضوع قرص سیپروترون اگه استفاده کنم تاثیرداره خواهش میکنم راهنماییم کنین ممنونم

    1. سلام این مسئله ژنتیکی است و مصرف دارو بی نتیجه است با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید تا حدودی به تناسب اندام برسید .

  282. سلام و خسته نباشید- من ۲۹ سالمه، مجردم، پریودهام نامنظمه و تخمدان پلی کیستیک و موهای زائد دارم، متخصص برا تنظیم قرص اسپیرونولاکتون و سیپرون کمپوند برای سه ماه تجویز کرده…
    من آخرهای پریودم شروع به خوردن قرص ها کردم، الان ۷ روزه دوره اول قرص سیپرون تموم شده ولی پریود نشدم، البته به دلیل روزه داری برخلاف منظم بودن مصرف قرص سیپرون فواصل بین دو قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ میلی گرم که باید ۱۲ ساعت میشد، ۸ ساعت شد…
    بنظرتون دلیل چیه؟ و اینکه خوردن دوره جدید شروع کنم؟

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید بعد از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید.

  283. سلام ممنون از سایت خوبتون.?
    من دچار پرمویی شدم و قرص سیپروترون از پنجم پریودی میخورم.میخواستم ببینم چند ماه استفاده کنم؟؟؟

  284. سلام ممنون از پیج خوبتون، خواهش میکنم سوال منو جواب بدید خیلی گیج شدم. برای تنبلی تخمدان قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکنم، دوره ی اول از روز پنجم پریودی شروع کردم به مصرف و مشکلی نبود، برای دوره دوم به جای این که هفت روز استراحت بدم بازم از روز پنجم پریودی مصرفو شروع کردم، الان چند روزی هست که تقریبا بعد از یه هفته خوردن قرص من هر روز خونریزی و لکه بینی دارم. اصلا نمیدونم چکار کنم؟ خوردن قرص رو قطع کنم تا کامل پریود بشم؟ یا تا آخر این دوره از قرص با همین لکه بینی ادامه بدم؟ اگر بخوام خوردن قرص رو قطع کنم دفعه ی بعد دوباره از کی شروع کنم به خوردن قرص؟ با توجه به اینکه لکه بینی دارم نمیتونم تشخیص بدم دقیقا چه روزی پریود اصلیم شروع میشه. خواهش میکنم بهم بگید چکار کنم

    1. سلام بهتر است مصرف قرص را ادامه دهید و بعد از پریود شدن دیگر نیازی به ادامه مصرف قرص نیست.

  285. سلام خسته نباشید ببخشید من تنبلی تخمدان دارم و موهای سرم هم به شدت کم پشت شده یه مدت دیان خارجی میخوردم موهام خوب شده بود دوباره میخوام استفاده کنم ولی اصلا خارجیش پیدا نمیشه ایا با ایرانی تفاوتی داره؟

    1. سلام بله می توانید از نوع ایرانی استفاده کنید .

  286. سلام خوبیدخانم دکترمن به خاطرنامنظم بودن پریودیم قرص سیپرترون کامپاندمصرف میکنم ۶عدد ازاولین بسته قرص مونده که یه بارلک قهوه ای دیدم وبعدسینه دردوزیردلم وکمرمم دردمیکنه خیلی خوابالودوافسرده ام ایااینهاازعوارض قرص هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *