عوارض زایمان طبیعی برای زن/ ۴ عارضه احتمالی خطرناک!

عواملی که جان مادر را در زایمان طبیعی به خطر می اندازند
عواملی که در صورت عدم مراجعه ی به پزشک متخصص و پیشگیری از عوارض زایمان، جان مادر به خطر می افتد، عبارتند از: 

عوارض زایمان طبیعی برای زن

عوارض زایمان طبیعی برای زن

خونریزی: بیشترین علت مرگ و میر مادران در هنگام زایمان طبیعی خونریزی می باشد. به همین علت هر خانم حامله به مجرد دیدن خون فورا باید به پزشک مراجعه کند. این خون ریزی ممکن است قبل از شروع دردهای زایمان و یا هنگام شروع آن و یا پس از زایمان باشد. خون ریزی قبل از شروع وضع حمل بیشتر به علت جلو قرار گرفتن جفت نسبت به جنین (جفت سرراهی) و جدا شدن جفت قبل از موقع در رحم مادر است.

عوامل مزبور ممکن است در موقع وضع حمل نیز سبب خون ریزی شوند. همچنین پاره شدن رحم و پارگیهای مهبل که در اثر عدم مراجعه به پزشک متخصص گاهی پیش می آید از عوامل خونریزی در موقع وضع حمل است. عواملی که پس از آمدن جنین نیز سبب خون ریزی می شود، علاوه بر پارگیهای رحم و مجرای تناسلی بیشتر به علت باقی ماندن تکه ای از جفت در رحم است.

بیماری های قلبی: جلوگیری از بارداری در خانم هایی که به بیماری قلبی پیشرفته مبتلا می باشند، بسیار ضروری است. زیرا اغلب در هنگام زایمان اتفاقات ناگواری که اکثرا منجر به مرگ می شود، برای آنان می افتد.

عفونت: علت عفونت، اکثرا در اثر پاره شدن کیسه ی آب قبل از موقع است که سبب راه یافتن میکروب ها به داخل پرده ی آمنیوتیک می شود. عواملی که سبب پاره شدن کیسه ی آب می شوند عبارتند از: مقاربت در ماه های آخر حاملگی به خصوص ماه نهم، همچنین عوامل دیگری از قبیل، تنگی لگن و نماهای غیر طبیعی جنین سبب پاره شدن کیسه ی آب قبل از موقع می شوند.

غش حاملگی (اکلامپسی): گاهی اوقات در خانم هایی که در دوران بارداری به پزشک مراجعه نکرده اند، این مورد مشاهده شده است به خصوص در بار اول بارداری فراوان تر است. علت واقعی آن به درستی روشن نشده است. فقط نکته ای که باید خانم ها بدانند این است: قبل از این که زنی به مرحله غش حاملگی برسد، نشانه هایی از قبیل: ورم، آلبومین و فشار خون موجود بوده است که اگر درمان نشود به غش حاملگی منجر می شوند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *