علت قطع شدن پریود در روز چهارم

علت کوتاه شدن دوره پریود چیست؟ | علت قطع شدن پریود

اغلب زنان می‌دانند که دوره طبیعی عادت ماهانه در فاصله ۲۰ تا ۴۰ روز اتفاق می‌افتد اما بسیاری از همین زنان سال‌هاست که با بی‌نظمی و شدت غیرطبیعی عادت ماهانه‌شان می‌سازند و به‌خیال اینکه هیچ درمانی فایده ندارد، چنین وضعیتی را تحمل می‌کنند. اینکه قاعدگی در چه شرایطی مشکل‌ساز است و نیاز به درمان دارد را با دکتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و نازایی در میان گذاشتیم و از او پرسیدیم که علت کوتاه شدن دوره پریود چه چیزی می تواند باشد؟، کوتاه شدن سیکل قاعدگی می تواند نشانه ایی از بروز یه مشکل باشد؟، پریود سه روزه نشانه چیست؟، برای شنیدن پاسخ های خانم دکتر با ما همراه باشید.

علت کوتاه شدن سیکل قاعدگی

علامتی که هم‌اکنون می‌بینید وضعیت قرمز است! بودنش با درد و افسردگی همراه است و نبودنش با کلافگی و بی‌حوصلگی! همین است که اغلب خانم‌ها وقتی قاعدگی سراغ‌شان می‌آید دل‌شان می‌خواهد از همه فاصله بگیرند و وقتی هم به هر دلیلی قاعده نمی‌شوند، با زمین و زمان در می‌‌افتند. در ادامه به بررسی دلایل کوتاه شدن پریودی می پردازیم.

۱- کوتاه شدن دوره پریود بر اثر استرس

استرس می تواند عاملی برای تغییر در سطح هورمون ها باشد. اذا زمانی که دچار یک بحرانی عاطفی می شوید و یا اینکه موضوعی استرس زا وارد زنگدیتان می شود، دوره پریود شما تغییر خواهد کرد.

۲- تغییر سبک زندگی میتوند بر قاعدگی تاثیر بگذارد

اگر زندگی روزمره شما تغییر کرده است، طبیعی است که دلیل کوتاه شدن دوره پریود تان نیز می تواند به این علت باشد. اگر شاغل هستید و ساعات کاری شما تغییر کرده است و یا اگر تصمیم به ورزش کردن گرفته اید و حرکات ورزشی سنگین انچام می دهید، بهتر است به دنبال دلیلی دیگری برای کوتاه شدن دوره پریود نروید. زیرا جواب کاملا مشخص است. پریشانی و خستگی و بیخوابی نیز می تواند از دلایل قطع شدن پریود باشد.

۳- تغییرات زیاد وزن برابر است با تغییر نظم پریود

تغییرات ناگهانی و زیاد وزن می تواند دلیلی برای قطع شدن پریود و یا کوتاه شدن دوره قاعدگی باشد. اگر عمل بای پس معده انجام داده اید و یا رژیم غذایی برای افزایش و یا کاهش وزن را انتخاب کرده اید می توانید در انتظار کوتاه شدن دوره پریود باشید.

۴- کوتاه شدن دوره پریود با مصرف دارو

دارو می تواند سطح هورمون های بدن را تغییر دهد و در اثر این بالا و یا پایین شدن هورمون ها، چرخگی قاعدگی نیز دچار نوسان می شود.

۵- کیست تخمدان

کیست ها می توانند باعث ایجاد درد و خونریزی شوند و این خونریزی می تواند با دوره کوتاه پریودی اشتباه گرفته شود. در همین زمینه می توان به بروز سندروم تخمدان پلی کیستیک اشاره کرد،  این سندروم می تواند باعث ترشح هورمون های مردانه شود و عاملی باشد برای قطع پریود و یا کوتاه شدن دوره آن. البته بیماری PCOS نشانه های دیگری مانند: زیاد شدن موهای زائد صورت، بروز آکنه، تغییر صدا و بم شدن آن دارد.

از دیگر دلایل کوتاه شدن دوره پریود

  • اختالات تیروئید
  • بارداری خارج از رحم
  • سقط جنین
  • سندروم آشرمن
  • تنگی دهانه رحم
  • سندرم شیهان

پریود سه روزه نشانه چیست؟

فواصل قاعدگی باید بین ۲۰ تا ۴۰ روز و دوره آن باید بیشتر از سه روز باشد. اگر کمتر از این زمان بود از لحاظ هورمونی و کارکرد تخمدان‌ها باید بررسی صورت گیرد. به طور کل خانم‌هایی که دیربه‌دیر عادت ماهانه می‌شوند یا خونریزی‌شان کم است، مشکل تنبلی تخمدان دارند.

اگر خونریزی کمتر از سه روز بود باید بررسی شوند برای درمان به پزشک مراجعه کنند. با انجام سونوگرافی و بررسی تخمدان‌ها اگر مشکلی در این موارد نداشتند، باید با کمک دارو مشکل را حل کنند. استفاده از قرص‌های ضدبارداری ال‌دی یا قرص‌های هورمونی دیگر باتوجه به وضعیت سنی افراد و تاهل آنها تجویز شده و باعث می‌شود این افراد فاصله زمانی قاعدگی‌شان بیشتر از دو ماه طول نکشد و تا حدی قاعدگی‌شان تنظیم شود.

از عوارض خونریزی کم در زمان قاعدگی این است که احتمال ابتلا به دیابت، فشار خون، چاقی، موهای زائد، سرطان سینه، سرطان رحم و افزایش چربی خون را در این افراد افزایش می‌دهد. اگر فردی در درازمدت شاهد خونریزی کم در زمان قاعدگی بود، باید با مراجعه به پزشک به درمان این عارضه بپردازد.

مطلب پیشنهادی: پریودیم نامنظمه از کجا بفهمم باردارم؟!

علت زود تموم شدن پریودی

مطلب پیشنهادی: چرا پریود نمیشم حامله هم نیستم!!!

دوره قاعدگی نرمال چند روز است؟ و چه مقدار خونریزی طبیعی است؟

علائم و خصوصیات دوره قاعدگی در هر فردی متفاوت است ولی معمولا قاعدگی طبیعی علائم یکسانی دارد که می‌توان به این موارد اشاره کرد: طول دوره قاعدگی از سه تا هفت روز، خونریزی از ۳۰ تا ۸۰ سی‌سی و خونریزی طبیعی بدون دفع لخته، بعضی از خانم‌ها ممکن است با علائمی مانند دردهای شدید و خونریزی‌های زیاد یا خونریزی‌های کم و نامنظم در این دوره مواجه شوند که با مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت هورمون‌ها در بعضی موارد با تجویز قرص‌های ضدبارداری از ادامه این وضعیت جلوگیری می‌کنند.

زمانی که این علائم به طور مداوم در طولانی‌مدت رخ دهد و باعث بروز اختلال در زندگی عادی افراد شود، باید با مراجعه به پزشک علت بروز چنین علائمی مورد بررسی قرار گیرد. پزشک معالج با انجام آزمایش خون، سونوگرافی و بررسی وضعیت هورمون‌ها به تحقیق در مورد این علائم می‌پردازد و درمان را باتوجه به سن افراد از آن زمان آغاز می‌کند.

اگر در دوره قاعدگی بی‌حال شدید…

به طور کل دو نوع درد قاعدگی داریم: اول دردهای اولیه و دوم دردهای ثانویه. دردهای اولیه که خانم‌ها در سنین پایین به آن دچار می‌شوند معمولا یک یا دو ساعت قبل از شروع قاعدگی آغاز شده و یک یا دو ساعت بعد از قاعدگی تمام می‌شوند که این دردها طبیعی است و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند، ولی در دردهای ثانویه بیمار ۱۲ ساعت بعد از قاعدگی دچار دردهای شدیدی می‌شود که این دردها غیرطبیعی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد، بی‌حالی بیش از اندازه در زمان قاعدگی طبیعی نیست و باید با انجام آزمایش خون میزان کم‌خونی افرادی که بیش از اندازه بی‌حال هستند بررسی شود.

برای درمان بی حالی در پریود چه کنیم؟

بی‌حالی اگر به دلیل درد ناشی از قاعدگی باشد با تجویز مسکن در اکثر موارد حل می‌شود، اگر این راه نتیجه نداد، پزشک در مرحله بعد قرص‌های ضد بارداری را تجویز می‌کند ولی اگر با هیچ کدام از این موارد مشکل حل نشد، باید با انجام آزمایش خون و سونوگرافی به طور جدی این موضوع بررسی شود.

اگر دوره پریودی زیاد شده چه کنیم؟

به طور معمول خونریزی طبیعی باید بیشتر از سه روز تا هفت روز و حداکثر ۱۰ روز و در فاصله زمانی ۲۰ تا ۴۰ روز باشد ولی اگر خونریزی بیشتر از ۱۰ روز و در فاصله زمانی کمتر از ۲۰ روز طول کشید، باید با مراجعه به پزشک مورد بررسی قرار گیرد. مقدار طبیعی خونریزی هم بین ۳۰ تا ۸۰ سی‌سی است، اگر بیشتر از این مقدار و به صورت دفع لخته باشد فرد از لحاظ فیبرم، کیست و تیروئید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دفع لخته‌های بزرگ خونی نمایانگر قاعدگی غیرطبیعی است، خونریزی قاعدگی در حالت معمول دفع لخته ندارد و در غیر این‌صورت یعنی مقدارش از حد طبیعی زیاد است و باید آن را جدی گرفت.

عوارض طولانی شدن پریودی

عوارض خونریزی شدید در زمان قاعدگی باتوجه به سن افراد متفاوت است، اگر خونریزی شدید در سنین پایین باشد معمولا فرد دچار مشکلات هورمونی است که با تجویز قرص‌های هورمونی از شدت آن کاسته می‌شود، ولی اگر خونریزی در سنین بالا باشد خطر ابتلا به سرطان رحم افزایش پیدا می‌کند، در اکثر مواقع به مرور زمان این افراد دچار کم‌خونی شدید می‌شوند.

برای اختلالات قاعدگی چه کنیم؟

فواصل زمانی طبیعی برای قاعدگی بین ۲۰ تا ۴۰ روز است؛ اگر افراد کمتر یا بیشتر از این زمان به طور مداوم قاعدگی‌شان رخ بدهد دچار بی‌نظمی قاعدگی می‌شوند، معمولا افرادی که قاعدگی نامنظم دارند مبتلا به تنبلی تخمدان و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هستند. به طور کل سندرم تخمدان پلی‌کیستیک قابل درمان قطعی نیست و قرص‌هایی که پزشک برای افراد مبتلا تجویز می‌کند به این منظور است که قاعدگی برای مدتی منظم شود و فرد مبتلا در طولانی‌مدت شاهد عوارضی مانند موهای زائد و چاقی نباشد.

افرادی که اضافه وزن دارند و مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هم هستند حتما باید وزن‌شان را کاهش دهند، البته اینطور نیست که حتما خانم‌های چاق دچار این مشکل باشند ولی این افراد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند.

خانم‌هایی که مبتلا به سندرم پلی‌کیستیک هستند همیشه دچار نازایی نمی‌شوند ممکن است بعد از قطع قرص‌های ضدبارداری بلافاصله باردار شوند ولی در بعضی موارد امکان دارد حتی با آی وی اف هم باردار نشوند. این افراد به دلیل تخمک‌گذاری نامنظمی که دارند برای حامله شدن دچار مشکل می‌شوند. خانم‌هایی که به این بیماری مبتلا هستند باید زیر ۳۰ سال باردار شوند که با بالا رفتن سن‌شان دچار مشکلات دیگری علاوه بر سندرم تخمدان پلی‌کیستیک نشوند.

پژوهش ها در رابطه با عادات ماهانه چه چیزی را نشان می دهند؟

محققان می‌گویند عادت ماهانه نه تنها با خلق و خوی زنان بازی می‌کند بلکه مرگ و زندگی‌شان را هم در دست می‌گیرد.

کار، کار گوشت قرمز است!

محققان بریتانیایی می‌گویند دخترانی که در زمان کودکی رژیم غذایی پر از گوشت قرمز دارند، دچار قاعدگی زودرس می‌شوند. این درحالی است که برخی متخصصان بر ارتباط میان قاعدگی زودرس و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه تاکید می‌کنند و دلیل این موضوع را بالارفتن سطح استروژن در بدن این زنان اعلام می‌کنند.

شاید بمیرند!

کم نیستند زنانی که در طول عادت ماهانه‌شان افسردگی را با درجات متفاوت تجربه می‌کنند. پژوهشگران می‌گویند زنان به‌ویژه اگر مبتلا به افسردگی باشند، در طول عادت ماهانه ممکن است به خودشان آسیب وارد کنند و حتی با خودکشی جان خود را از دست بدهند.

از مادرتان بپرسید

بعضی‌ها تغذیه و آب و هوا را به عنوان اصلی‌ترین دلیل زودرس یا دیررس شدن قاعدگی معرفی می‌کنند اما محققان می‌گویند سن بلوغ در مادران بيشترين تاثير را در زمان بلوغ دختران بازي مي‌كند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد دانشمندان متوجه شده‌اند به ازاي هر ۱۲ ماهي كه يك مادر يا خواهر بزرگ‌تر ديرتر به بلوغ برسد، آغاز عادت ماهانه در دختر جوان‌تر خانواده سه ماه به تاخير مي‌افتد.

اشتراک‌گذاری
183 نظر
  1. سلام پریودم چهارروزبودالان شده دوروز

  2. مقاله خوبی بود ولی یه سوال داشتم اگر میزان خونریزی در روز چهارم کم باشه نشانه اینه داره تمام میشه؟

    1. بله روز های آخر پریودی خون ریزی تبدیل به لکه بینی می شود.

  3. سونو و تست هورمون دادم, همه چیز کاملا طبیعیه ولی خونریزی ماهانه‌م خیلی کمه, فقط یک روزه, بعد تا ۵ روز فقط لک بینی کمی دارم
    مشکل از کجاست؟؟؟

    1. سلام می توانید از عرق رازیانه استفاده کنید.

  4. سلام من سه ماه زایمان کردم ماخ قبل پریود شدم این ماه هم زود تر پریود شدم هم فقط دو روز اونم خیلی کم میشه گف در مد لکه مشکلی داره

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد در دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی نظم پریودی خانمها به هم می ریزد واین مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  5. سلام به فاصله شش روز مجدد پرید شدم علتش چيه؟مجرد سی سالمه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی و آزمایش های هورمونی بررسی شود.

  6. سلام من همیشه قاعده گیم هفت روزه بود حالا یسالی هست منظمه اما طول مدتش کم شده و این ماه دو روز شد و بعد یه روز لکه بینی و قطع شد. با دفع لخته و دو روز درد زیاد. علتش چیه؟
    متاهل هستم

    1. سلام اگر خون ریزی دوره پریود شما کم است می توانید از دم کرده ی رازیانه استفاده کنید میزان خون ریزی را افزایش می دهد.

  7. سلام من دوره پریودیم ۷ روزه بود ینی ۴ روزش خونریزی بقیش لکه ولی الان دو روزه خون ریزی داشتم الان هم لکه بینی ایا مشکلی هست

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد.

    2. سلام.آیا برای مجردین احتمال بارداری هستش تو این وضعیت؟جواب بدید لطفامرسی

  8. سلام من دوره پریودیم ٦روز بود الان سه ماهی هست ک ٥روز پاکـ میشم علتش چیه؟؟؟‌مجردم

    1. سلام نگران نباشید طول دوره پریودی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است.

  9. سلام من۹اسفند پریود شدم دوباره ۲۰ اسفند پریود شدم ولی بعد دوباره ۱۴فروردین ،آیا مشکلی دارم؟?

    1. سلام اگر ماه آینده بیشتر از ۱۰ روز جلو انداختید باید به پزشک مراجعه نمایید.

  10. سلام
    من ۲۶سالمه و۲تاسزارین داشتم.دوران قاعدگیم۵روزه هست ولی شدت خونریزی فقط درروزاول زیاده ولی درروزهای دیگه خصوصا۳و۴و۵فقط لکه بینی هست.بنظرم خونریزیم کم شده.علتش چیه؟طبیعیه؟

    1. سلام طول دوره پریودی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  11. سلام
    من ۲۶سالمه و۲تاسزارین داشتم.دوران قاعدگیم۵روزه هست ولی شدت خونریزی فقط درروزاول زیاده ولی درروزهای دیگه خصوصا۳و۴و۵فقط لکه بینی هست.بنظرم خونریزیم کم شده.علتش چیه؟طبیعیه؟

  12. سلام من۲۵سالمه که چندسالیه پلی کیستیک هستم قبلا تعداد روز قاعدگیم ۷روزه بود و درطول این مدت خونریزی متوسط داشتم،اما حالا همه اون خونریزیها به همون مقدار در طول ۴،۵روز میاد و تموم میشه،میخوام بدونم آیا مشکلی هست ؟

    1. سلام نگران نباشید طول دوره پریودی شما طبیعی است.

  13. سلام، من پریودهام ۷روزه بود که الان شدنش کم شده بطوری که ثروز شدید و بقیه اش لکه ویا خفیف.اما منظم ه.متاهلم و بعداز ازدواج. اینجوری شدم.ایندفعه هم دو روزه از شروع پریودم میگذره ولی همچنان دوباره بار لکه دیدم.حتی به پد هم نیازی ندارم،خیلی کم وقتی ادرار میکنم لکه میبینیم.آیا بخاطر ورزش دوروزه درمیون یا قرص های ضد یبوست می‌تونه باشه؟آیای بیبی چک استفاده کنم؟ممکنه باردار باشم؟خودم احتمال صفرمیدم.

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید اگر باردار نبودید می توانید از عرق رازیانه استفاده کنید.

  14. سلام من حدود دو هفته پیش رابطه نامطمئنی با همسرم داشتم و بعد از یک ساعت یک قرص LD و برای اطمینان قبل از ۲۴ ساعت دو عدد قرص لونژیل ۰/۷۵ یکجا مصرف کردم بعد از ۱۳ روز که پریود نشدم سراغ دکتر رفتم و از آمپول های ضد بارداری استفاده کردم و تقریبا بعد از ۴۸ ساعت پریود شدم و یک روز و نیم خونریزی غلیظی داشتم و الان فقط لکه بینی دارم.
    علت این کوتاهی تایم پریودیم چی میتونه باشه؟
    آیا با این که پریود شدم امکان داره باردار شده باشم؟ اگه آره چند درصد احتمال میدین؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  15. سلام ببخشید من دوره پریودم همیشه ۵روز بوده سه روز اول خونریزی دوروزه اخر لکه همیشه هم پریودی منظمی داشم ولی این بار ولی این بار دوروز خونریزی ر روز سوم لکه بعدشم هم پاک شدم دلیلش چیه؟ نیاز ب استفاده از بی بی چک هست؟؟

    1. سلام اگر به خون ریزی افتادید احتمال بارداری وجود ندارد.

  16. سلام خسته نباشین مدتیه که زیردلم دردمیکنه قبلن رفتم سونویه کیست کوچیکی سمت راستم بوده که دکترگفت نیازبه دارونیس خودش رفع میشه الان دردوران عادتیم خیلی کم شده به ۳روزیاچهارروزمیکشه وتمام میشه

  17. سلام ببخشید من همیشه دوران پریودیم ۷روزبوده یعنی تا۵روزه اول خونریزی ولی ۲روزآخرلکه بینی داشتم ولی الان دوماهه فقط دوروزپریودمیشم ودیگخ قطع میشه دوساله ازدواج کردم و۱۷سالمه میخواستم ببینک مشگلی هست

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  18. سلام،خوب بود ، یه سوال دارم، دخترم ۱۲ سال داره، پریودش سه روزه تموم میشه، مشکلی نداره؟

    1. سلام خیر مسکلی ندارد طول دوره پریودی پذیری از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است‌.

  19. سلام خسته نباشید
    من ابان ماه سقط با قرص داشتم.ی ماه بعد سقط پریودیم دوباره شد ولی خیلی خونریزیم نسبت به دوران قبل بارداریم کمترشد الان که چندماه میگذره بازم خیلی کمه فقط دو روز اول خونریزی کم بعدش۳روز لکه بینی .درصورتی که من قبل بارداریم خیلی شدید خونریزی داشتم ۵روز خونریزی کامل وبعد دوروز لکه بینی.
    به نظرتون مشکلی هست که الان کم شده خونریزیم؟ممنونم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  20. سلام ممنون واسه اطلاعات خوبتون
    من پریودم همیشه نامنظم بود عفونت داشتم که الان خوب شدم سونوگرافیم خوب فقط تبلی تخمدان دارم این ماه امپول زدم وامروز پریود شدم اما پریودم خیلی کمه ایا این میتونه خطرناک باشه؛ واسه زمانی که بخوام باردار بشم چطور

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید وزیر نظر پزشک برای منظم شدن پریودی خود دارو مصرف کنید بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  21. سلام من۲۷ساله ام بخاطرپریودنامنظم رفتم دکترسونونوشت انجام که دادم گفت فولیکول داری.برای ۶ماه قرص مدروکسی پروژسترون دادازروز۱۵ام قاعدگی هرشب ۲عددبمدت ۱۰روز.بعدازاینکه قرص تموم شدروز۵ام لکه بینی به رنگ قهوه ای شروع شدو۳روزطول وکشیدهمون لکه بینی وتموم شد.ضمن اینکه من قبلا پریود۶روزه داشتم همیشه.الان مشکل چیه؟چراپریودنشدم؟چیکارکنم؟خیلی عصبی ام.

    1. سلام از عوارض قرص مدروکسی پروژسترون است این قرص خون ریزی را کم می کند بهتر است مصرف این قرص را قطع کنید ‌.

  22. سلام ممنون میشم پاسخگو باشید.من طول دوره پریودم هفت روزست قبلا دو سه روز اول خونریزی متوسط داشتم ولی ب مدت س بار ک دوره پریودم شروع میشه خونریزی خیلی خیلی کمی دارم این دفعه ک روز اولم فقط تو دستشویی ب مقدار خیلی کم میبینم.متاهلم و ۲۹ سالمه.بک بار عمل کیست تخمدان داشتم
    سپاسگذارم

  23. سلام ببخشيد من هميشه پريودم هفت روز بوده پنج روز خونريزي و دو روز لكه داشتم اما اين بار كه پريود شدم سه روز خونريزي داشتم و روز اولم خونم يكم تيره بود بعد از سه روز خونريزي هم ترشحات قهوهاي داشتم ولي بوي بد نداشت طبيعي هست آيا ؟

    1. سلام بله طبیعی است .

  24. سلام من زنی هستم ۱۷ ساله قبلا پریودهام منظم بود یعنی ۷ روز پرزو بودم و دو روز اخر لکه بینی داشتم ولی الان دو ماهه توی روز سسوم قاعدگیم تموم میشه روز اول هم خونریزی دارم البته قرلا توز دوران قاعدگی ژلوفن مصرف میکردم یعنی احتمال بارداری وجود داره یا بخاطر قرصه لطفا راهنمایز کنید?

  25. سلام…مجرد هستم…یک دوره پریود نشدم دکتر آمپول پروژسترون تجویز کرد.در یک روز دو تا زدم ولی پنج روز بعد که پریود شدم مقدار خونریزی خیلی کم بود…..فقط روز اول خونریزی داشتم و الان که روز دومه لک میبینم.علتش چیه؟

    1. سلام علت آن از عوارض آمپول پروژسترون است باید برای منظم شدن پریودی خود با تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

  26. سلام،من ٢٨ سالمه،عزيزم من پريودم حدودا روز ٤ تموم مي شد ولي الان دو ماه كه به فاصله دو روز تموم مي شه،و در حد لك بيني هست،
    ٦ماه هم از قرص ضد بارداري روكين استفاده مي كنم،
    ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    1. سلام علت مشکل شما از عوارض مصرف قرص روکین است نباید از دوره بعدی قرص روکین را استفاده کنید.

  27. سلام من ۹کیلو اضافه ورن دارم۲۵ سالمه پریودم منظمه اما سه روز کامله بعدش تا روز هفتم خیلی کمه چیکارکنم

    1. سلام طول دوره پریود شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  28. سلام من ۱۸ سالمه مجرد هستم.قبلا پریود منظمی داشتم گاهی هم زودتر از موعد پریود میشدم.اما ماه قبل و این ماه یکم دیرتر پریود شدم خیلی نگرانم علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود خود داشته اید نیاز به پیگیری وبررسی وجود دارد.

  29. سلام من ٢١سالمه ٣٠ام ماه قبل پريود شدم و براي اولين بار دردي هم نداشتم و براي اولين بار مدتش حدود سه روز بود،من هميشه هفت روزه بودم
    و الان ١٩ام اين ماه پريود شدم .يعني ب فاصله ي دوره ي٢١روزه ك بازم عجيبه،ايا بايد ب پزشك مراجعه كنم؟
    درضمن من مجرد هستم

    1. سلام طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است سیکل های قاعدگی از ۲۱ روز تا ۴۰ روز طبیعی است.

  30. سلام مجرد هستم۲۱ساله و دو مامی هست توی فاصله کمتر از ۷روز پریود میشم و ازمایش و سنوگرافی دادم و دکتر گفت هیچ مشکلی نیست الان دوباره شدم بعد از ۷روز خیلی کلافم کرده لطفا کمک کنید

    1. سلام باید تحت نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنید.

  31. سلام میخواستم بدونم لکه بینی بعد از پریود جزء روزهای پریود حساب میشه؟تا چند روز؟

    1. سلام بله محاسبه می شود.

  32. من ۴۱سالمه قاعدگیم منظم است ولی از سه روز شده یک روز آیا مشکلی نیست

    1. طول دوره قاعدگی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است اگر یک روز است باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  33. سلام
    خسته نباشين
    يه سوال داشتم
    من هميشه سيكل قاعدگيم منظم بوده
    ولي اين سري با فاصله يك هفته بازم پريود شدم
    آزمايش هورموني و سونوگرافيم تازگيا انجام دادم كه فقط تو سونوگرافيpcoخفيف نشون داد كه گفتن طبيعيه اكثرا!وزنمم كاملا نرماله!
    بنظرتون من پي گيري كنم يا منتظر بمونم اگه باز تكرار شد دنبالشو بگيرم!؟!

    1. سلام باید صبر کنید اگر ماه آینده مجدد تکرار شد آن وقت تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  34. سلام
    خسته نباشين
    يه سوال داشتم
    من هميشه سيكل قاعدگيم منظم بوده
    ولي اين سري با فاصله يك هفته بازم پريود شدم
    آزمايش هورموني و سونوگرافيم تازگيا انجام دادم كه فقط تو سونوگرافيpcoخفيف نشون داد كه گفتن طبيعيه اكثرا!وزنمم كاملا نرماله!
    بنظرتون من پي گيري كنم يا منتظر بمونم اگه باز تكرار شد دنبالشو بگيرم!؟!

  35. سلام وقتتون بخير دختري ٢٣ ساله هستم هميشه پريود پر خون و دردناكي داشتم تا ١٨سالگي بعد از اون پريود خيلي نرمال شد الان به مدت ٢ ساله روز اول خون ريزي زياد دارم از روز دوم تا ٢ روز لك دارم و معمولا روز چهارم تموم ميشم و يك ماه در ميان درد زياد ايا نرماله؟

    1. سلام بله طول دوره پریود شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  36. سلام من دختری پونزده ساله ام همیشه پریودم هفت روزه بوده اما الان شده چهار روز تا دوسال پیش سه روزه بود بعد شدهفت روزه الانم که شده چهار روزه آیا مشکلیه

    1. سلام طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

  37. سلام خسته نباشین ممنون میشم اگه جواب بدین من ۲۴ سالمه و همیشه مرتب پریود میشم که کلا ۶ روز طول میکشه که روز اخر فقط لکه کم‌ میشه.
    اینبار ۲۱ ام این ماه پریود شدم و ۲۳ تموم شد!!! هیچ خونی دیگه نمیاد. و من تازه ازدواج کردم و رابطه جنسی داشتم بعد رابطه این سومین بار هست‌ که پریود میشم
    ولی نگرانم چرا فقط دو روز خون اومد؟
    ماه پیش سونوگرافی رفتم برا چکاپ سالم بودم

    1. سلام علت آن اختلالات هورمونی است اگر ماه آینده هم تکرار شد باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود .

  38. سلام من‌ همیشه دوره ی پریود منظمی داشتم
    اما الان دوماه زمان پریودم از ٧ روز به ٣روز رسیده، علتش چی؟ میشه کمکم کنید(٣ماه که ازدواج کردم)

    1. سلام نگران نباشید طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است .

  39. سلام من پریودی این ماه ام ۳ روز بیشتر زمان نبرد دو روز اول مقدارش مثله همیشه بود روز سوم مقدارش کمتر الان هم روز چهارم کلا قطع شده علتش چی میتونه باشه ؟ من پریودی هام ۶ روزه بود همیشه

    1. سلام طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز نرمال است.

  40. سلام بنده با خانمم رابطه جنسی بدون دخول ( لا پایی ) داشتیم ولی اصلا مایه منی روی واژنش هم فک کنم نریخت . چون ریختم بیرون و بعدش هم با آب سرد شستش کاملا . دوره قاعدگی منظم هم داره که به گفته خودش ۱۷ تا ۲۱ باید پروید میشد که دقیقا روز ۱۷ صبح پریود شد . ولی بعد دو روز گفتن که خون کمی اومده و درد نداشتن . البته ایشون سرماخوردگی شدید هم داشتن که دو تا آمپول پنی سیلین و مسکن داده بودن بهشون . آیا امکان هست باردار بشن ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  41. سلام دخترم ۱۶ساله است و پریودی منظمی داشت اما دو ماهه که بفاصله ۱۹ روز و ۱۸ روز از آغاز پریددی قبلیش دوباره پریود شده آیا طبیعیه یا مشکلی هست خیلی هم شروع مریودیش دردناک شده

    1. سلام سیکل های قاعدگی کوتاهتر از ۲۳ روز غیر طبیعی است باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

    2. پس علت دو روز پریود شدن ایشون و نداشتن درد و ….. میتونه از چی باشه . البته ۲۱ صبح بی بی چک استفاده کردیم که نتیجه اونم منفی بود . ممنون میشم اگه یکم توضیح بدین . متشکرم .

      1. استرس و اضطراب و یا استفاده از دارو روی پریود تاثیر گذار است .

  42. سلام خسته نباشين من دخترم ١٢سالشه ١٨روزپيش پريود شده دوباره الان پريودشده أيا نياز ك ب پزشك مراجعه كنه ًممنون ميشم راهنماييم كنين

    1. سلام خیر مشکلی ندارد تا یک سال این مسئله طبیعی است .

  43. من دوروزکامل پریودشدم دیگ قطع شدخونریزی ب نظرتون حامله ام یانهتست هم منفی نشون داد

    1. اگر در این دو روز خون ریزی شدید داشته اید و به دنبال آن لکه بینی دارید احتمال بارداری وجود ندارد.

  44. سلام من ۳۰ سالمه ۵ ساله ازدواج کردم و هنوز تصمیم به بچه دار شدن نداریم.در دوران مجردی پریودم ۷ روزه بود اما در چند سال گذشته ۲ الی ۳ روز پریود میشم.ایا مشکلی هست؟از هیچ قرص یا دارویی برای جلوگیری استفاده نمیکنم ایا امکانش هست نتوانم بچه دار بشم در اینده؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما داشتن جلوگیری طولانی مدت توصیه نمی شود .

  45. سلام منو۲۵سالمه و یکساله که ازدواج کردم مدت پریود من ۷روزه س که توی ماه اخیر برای اولین بار ۳ روزه پریود شدم و حالا بعد از گذشت ۱۶روز مجدد پریود شدم که از یک هفته قبل درد تخمدان و علائم افسردگی رو داشتم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  46. سلام من۲۲سالم هست قاعدگی منظم داشتم الان دو ماه هست که منظم نیست ماه قبل باید ۲۸مهر میشدم شد ۴ابان،این ماه سر۱۷ روز پریود شدم ۲۱ابان،لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  47. سلام من ۲۹ سالمه و مجردم. قبلا هر ۲۸ روز پریود میشدم که سه روز اول خونریزی زیاد، روز چهارم بدون خونریزی و روزهای۵، ۶ و ۷ در حد لکه بینی.یک سال قبل دوبار ۵ روز مونده به پریودم لکه دیدم ولی حالا ۵ ماهه که هر ۲۵ روز پریود میشم به مدت ۲ روز که روز اول با درد و شدت زیاد ولی روز دوم شدت کمتر. من پرکاری تیرویید دارم و وزنم۴۷. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام سیکل های قاعدگی شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد کم شدن طول دوره پریود شما مربوط به مشکل تیروئید شما است که با مصرف دارو برطرف می شود .

  48. سلام.من همیشه دوره پریودم ۷ روزه بود الان سه چار ماه هست که دوره پریودم ۴ روزه شده دو روز اول پریودم دل درد دارم با مصرف دم کرده رازیانه روز دوم پریودم یک لخته خون خارج میشه و بعد از اون دل دردم کاملا قطع میشه …یکسال و نیمه عقد هستم…معاشقه در دوران پریود میتونه باعث کم شدن دوره پریود بشه؟
    آیا نیازه به دکتر مراجعه کنم؟

    1. سلام طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد بهتر است از رازیانه طولانی مدت استفاده نکنید.

  49. سلام..من ۱۷سالمه و زن هستم..
    بعده پریود شدنم سه روز پریود بودم ولی مث قبل نبود..کم بود..احتمال حامله شدن هس؟؟

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  50. سلام ببخشید من۲۸ یک ماهی دوران پریودیم بیشتر از ۱۰ روز شده بود والان دوماهی است که کم تر از سه روز میشه وریزش مو هم دارم ،مجرد هم هستم می خواستم بدونم باید به پزشک مراجعه کنم یا نه و تو اینده احتمال بالدار نشدنم وجود داره ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    1. سلام خیر به این شکل نمی توان گفت باید اول به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود .

  51. با سلام . بنده با خانومم دیشب ( ۹۷-۸-۳۰ ) رابطه محافظت شده با کاندوم داشتیم که بعدا متوجه شدم کاندوم پاره شده و منی داخل واژن ریخته شده . عادت ماهیانه خانومم منظم هست و ۵ هر ماه پریود میشن . البته سریعا قرص دو تایی لونژیل ۰٫۷۵ و یدونه هم ۱۲ ساعت بعد خوردن . آیا احتمال بارداری هست ؟‌ ممنون میشم اگه راهنماییم کنین . سپاسگذارم .

    1. خیر- احتمال بارداری وجود ندارد. روش مصرف قرص اورژانسی درست بوده و با توجه به پریود منظم همسرتان، ایشان در روزهای تخمک گذاری نبوده اند.

  52. سلام من ۱۷ سالم هست همیشه ۷ روز پریود بودم یه مدت است ۲ یا ۳ روز بیشتر پریود نمیشم و دوره های نامنظم شده آیا مشکل خاصی دارم

    1. سلام اگر طول دوره پریود شما کمتر از ۳ روز و بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی و آزمایش های هورمونی درخواست شود.

  53. با سلام . بنده با خانومم دیشب ( ۹۷-۸-۳۰ ) رابطه محافظت شده با کاندوم داشتیم که بعدا متوجه شدم کاندوم پاره شده و منی داخل واژن ریخته شده . عادت ماهیانه خانومم منظم هست و ۵ هر ماه پریود میشن . البته سریعا قرص دو تایی لونژیل ۰٫۷۵ و یدونه هم ۱۲ ساعت بعد خوردن . آیا احتمال بارداری هست ؟‌ ممنون میشم اگه راهنماییم کنین . سپاسگذارم .
    —————————————
    سلام و ممنون از پاسختون . الان ۵ این ماه هست و خانومم هنوز پریود نشدن . میخواستم بدونم در صورت مصرف قرص های اورژانسی چند روزکه پریود تاخیر داشته باشن ؟‌ و اینکه ماه های بعد دوباره منظم خواهد شد ؟‌
    خیلی ممنونم از راهنماییتون .

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارند تا پریود شوند اگر پریود نشدند آن وقت نیاز به انجام تست بارداری وجود دارد.

  54. با سلام . بنده با خانومم دیشب ( ۹۷-۸-۳۰ ) رابطه محافظت شده با کاندوم داشتیم که بعدا متوجه شدم کاندوم پاره شده و منی داخل واژن ریخته شده . عادت ماهیانه خانومم منظم هست و ۵ هر ماه پریود میشن . البته سریعا قرص دو تایی لونژیل ۰٫۷۵ و یدونه هم ۱۲ ساعت بعد خوردن . چند روز بعد ایشون باید پریود بشن ؟‌ الان ۸ آدر هست و هنوز پریود نشدن . ممنون میشم اگه راهنماییم کنین . سپاسگذارم .

  55. سلام م چن سالی هس تیروئید دارم همبشه قاعدگی ام منظم بوده اما این ماه وسط قاعدگی ام تموم شد همیشه ۷ روزه بودم اما این ماه ۳ روز قطع شد چیکار کنم

    1. سلام طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است اما اگر فقط لکه بینی ویا خون ریزی سبک داشته اید بهتر است تست بارداری انجام بدهید.

  56. سلام، خسته نباشید
    من ۲۸ ساله هستم و متاهل، مشکل pco دارم از زمانی که مجرد بودم تحت نظر پزشک هستم، ۳ ماهه گذشته قرص اتیسترون مصرف کردم و به طور منظم پریود شدم، این ماه با تجویز پزشک قرص را قطع کردم الآن بعد از ۱۱ روز از اتمام دوره پریود دچار لکه بینی و اومدن لخته های کم شدم، ممکن به خاطر مصرف قرص ها باشه؟

    1. سلام بله می تواند به علت مصرف قرص جلوگیری باشد.

  57. سلام من ۱۸ سالمه و مجرد هستم سندرم پلی کیستیک دارم قبلنا فاصله ی دو پریود ۴۰ یا ۴۵ روز اینا میشد رفتم دکتر گف اضافه وزن داری باید لاغر شی از وقتی هم که ۶ یا ۷ کیلو وزن کم کردم فاصله ی دو پریودم شده ۵ روز ….ینی دو ماهه هی پریود میشم….لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام باید برای منظم شدن پریود خود تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  58. سلام.
    من ۳ ماه هست که با تاخیر پریود میشم.ماه اول ۳ روز ،ماه دوم ۶ روز و این ماه ۳ روز.هرماه هم ۷ روز خونریزی دارم که ۳ روز اول زیاد و روزهای بعد کمتر میشه.چیزی که نگرانم کرده کم شدن حجم خونریزیم هست.البته امروز روز سوم هست .هرروز خونریزی دارم ولی حجمش نسبت به قبل کمتر شده .به نظرتون طبیعیه؟

    1. سلام طول دوره پریود و میزان خون ریزی و سیکل های قاعدگی شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  59. سلام. ممنون از سایتتون. من قبلا مواردی پیش می اومد که دیر به دیر پریود میشدم. زمستان پارسال به دستور پزشک دوماه قرص جلوگیری مصرف کردم. حدود ۵ ماه پریودم منظم شد و چون اضافه وزن داشتم وزنم را کم کردم که الان نرماله ولی الان سه ماهه زود به زود پریود میشم و طول خونریزی ۱۲ روز میشه. دو ماه پیش رفتم دکتر که سونو داخلی و آزمایش هورمون نوشت که سونو گفت مشکل خاصی ندارم و فقط تعدادی زیادی فولیکول نارس دارم آزمایش هورمون هم نتیجه اغلبش طبیعی بود جز پروژسترون که سطحش بالا بود. پزشک قرص مدروکسی پروژسترون نوشت که اولین ماه که مصرف کردم طول دوره ۲۷ روز و طول خونریزی ۷ روز شد ولی حالا شش روز بعد از اتمام خونریزی دوباره لکه بینی دارم. چکار کنم؟تو را خدا راهنمایی کنید. ممنون

    1. سلام نگران نباشید در وسط سیکل قاعدگی در زمان تخمک گذاری داشتن لکه بینی جزئی طبیعی است.

  60. سلام. دوره ی پریودم منظم بوده
    ماه قبل رابطه ی مشکوک داشتم؛ پریودم بعداز ۲ روز خونریزی کاملا قطع شده است. آیااحتمالا بارداری وجود دارد؟

    1. سلام اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  61. سلام وخسته نباشید خدمت شما
    من الان ده ماهه که اقدام ب بارداری کردم ولی متاسفانه باردار نشدم ۶ ماه پیش برا معالجه رفتم دکتر بعد از آزمایش وسونو فهمیدم کیست تخمدان دارم داروهامو مرتب مصرف کردم ولی نتیجه ای نگرفتم بعد دو ماه پریودم بهم ریخت هر دو ماه یک بار پریود میشم
    در حال حاضر داروی گیاهی دارم مصرف میکنم هم برا تقویت تخمدان وهم برا درمان کیست بنظر شما داروی گیاهی ج میده؟؟؟؟؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند بستگی به میزان تنبلی تخمدان و سایز فولیکول تخمدان شما دارد.

  62. سلام من ۲۰ سالمه هر ماه پریود منظمی داشتم ۶-۷ روز طول میکشید ولی این ماه ۳ روز طول کشید میزان خونریزی هم مثل ماه های قبل بود نه کم‌نه زیاد و قبلشم رابطه جنسی داشتم ، اینکه این ماه نسبت به ماه های قبل روز خونریزیم کم شده علتش چیه؟!

    1. سلام برای اطمینان تست بارداری انجام بدهید.

  63. سلام،من همیشه پریودم شش هفت روزطول میکشید،ولی الان سه چهارماهه که سه چهارطول میکشه وقطع میشه،علتش چی میتونه باشه

    1. سلام طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است.

  64. سلام من دوره پردیودیم منظم و ۲۸ روزه هست دوماه پیش پریودیم کم شد و سه روزه پاک شدم به پزشک مراجعه کردم آزمایش و سونو همه چیز طبیعی بود و ماه بعدش خونریزی خوبی داشتم اما این ماه از روز اول فقط لکه دارم در صورتی که رابطه جنسی هم داشتم اما نمیدونم در زمان تخمک گذاری بوده یانه لطفا راهنمایی کنید؟

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتاد و ۱۶ روز از رابطه شما گذشته است می توانید تست بارداری انجام بدهید.

  65. سلام. خسته نباشید
    من روز ۳ دی رابطه مقعدی محافظت نشده داشتم که نمیدونم منی روی التم ریخته یا نه
    دوره پریود من منظمه
    ۸ دی پریود شدم ولی فقط دو روز خونریزی داشتم کاملا عادی و عین همیشه روز سوم قطع شد و روز چهارم لکه بینی بود
    دوره پریود من ۵ روزه اس
    ماه های قبل تا روز چهارم خونریزی داشتم
    الان احساس میکنم شکمم بزرگ شده و نفخ دارم و تکرر ادرار
    ایا امکان بارداری هست؟
    لطفا جواب بدید

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما برای اطمینان می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  66. سلام من ۳ ماهه که پریودیم خیلی اذیتم کرده فقط ۳ یا ۴ روز طول میکشه وخون قهوه ای رنگ‌هست به مقدار خیلی کم ا درد شکم ندارم قبلا ۲ ساعت قبل پریودی درد شدید داشتم الان ندارم ممنون‌میشم راهنمایی کنید

    1. سلام باید در زمان پریود خود آزمایشات هورمونی تحت نظر پزشک انجام بدهید.

  67. سلام ممنون از سایتون خوبتون
    من ۲۴ سالم هست ، تا چند ماه پیش پریودم منظم و ۳۰ روزه بود
    چند ماهی هست که ۲۷ روزه شده، اما منظم هست ،
    کم شدن دوره از ۳۰ روز به ۲۷ روز طبیعی هست ؟

    1. سلام بله سیکل های قاعدگی شما نرمال است و جای نگرانی وجود ندارد.

  68. سلام من سه بارسزارین شدم همیشه پریودخوب ومنظم میشم وهمیشه ۵روزه ولی الان چندباری روزاول دوم خونریزی دارم بایه کوچولولخته بعدازدوروزدیگه لک میشه دلیلش چی

    1. سلام طول دوره پریود شما نرمال است و جای نگرانی وجود ندارد.

  69. سلام من خانم ۲۷سالمه درعرض یک سال دوبارکورتاژ داشتم بخاطر سقط جنین بعداز کورتاژ دوم منظم پریودمیشم اماخون ریزی از۶روز به۳روز تبدیل شده فقط روز اول خوبه اما روز دوم وسوم کم تاحدلکه بینی میشه وبعد قطع آزمایس هورمون دادم وتیروییدخوب بوده علت چیه؟ایا برای زیادشدن خون ریزی میشه ازقرص ال دی استفاده کرد؟خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. سلام با توجه به شرح حال شما این مسئله طبیعی است.

  70. باسلام،خانم۲۴ساله هستم یکساله ک ازدواج کردم،چندوقتی هست پریودم کم شده،اولا تا۳روز اول مثلازسادبود ومیومد وروزچهارم پنچم یاقط بودیامثلن بعدازظهرمیومد وتا۷یا۶روزطول میکشید،ولی ب مرور زمان ۳روز اول شد ۲روز والانم دوسری میشه ک روزاولم خونریزیم کمه ونهایت پریودم تا۵روز طول میکشه،دلیلش چیه؟درضمن زمان پریودم منظمه سوم ب سومه همراه بادردشدید ازاول همینجوری بودم،ازنظر وزن بعدازدواج افزایش داشتم پرتر شدم وشکم آوردم،خیلی ممنون

    1. سلام طول دوره قاعدگی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است .

  71. سلام من ۳ساله زایمان طبیعی داشتم سنم۲۶دوره قاعدگیم ۷روزه الان ۲و۳ماهه سه روزاول پریودم لکه بینی دارم بعد۲روزخونریزی خفیف دارم بعدپاک میشم آیا مشکلی دارم یاطبیعیه؟؟

    1. سلام بهتر است برای اطمینان در روز سوم پریود آزمایشات هورمونی انجام بدهید.

  72. با سلام .دخترم در سن یازده.ونیم سالگی پریود شد بعد یکسال پریودیش منطم شد ..بین ۲۸ تا ۳۰ روز پریود میشد الان دو سه باره ۲۲ روزه پریود میشه قبلا هم هیچ دردی نداشت موقع پریودی ولی این دوبار که جلو انداخته زیردلش هم درد داره ولی با یه مسکن خوب میشه بنظر شما احتیاجه به پزشک مراجعه بشه یا مشکلی نیست و این موارد طبیعیه.با تشکر

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  73. سلام.من ۳۵ سالمه و مجردم.پریودی من تقریبا مرتب هست ولی هرماه ۵ الی ۶ روز یا زودتر یا دیرتر میشم.نیاز هست به پزشک مراجعه کنم؟
    و قبلا پریودی من ۱۰ روز بود بدون لخته و روشن.ولی ۵ الی ۶ ماهی میشه خونریزی من دو روز زمان میبره که همراه با لخته هست و ۷ روزه شده و ۵روز لکه بینی دارم فقط. اینکه خونریزیم از ۷ روز به دوروز کاهش پیدا کرده همراه با لخته نگرانم.میشه راهنماییم کنید لطفا؟

    1. سلام اگر طول دوره پریود شما کمتر از ۳ روز باشد و یا بیشتر از ۱۰ روز پریود شما عقب یا جلو بیافتد باید آن وقت پیگیری کنید.

  74. سلام من قاعدگیم همیشه۷روزه بود.الان دوماهه تاروزدوم شدیده ازروزسوم قط میشه درحدلکه.تخمدانمم احساس دردمیکنم مشکل چیه؟

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی درخواست شود.

  75. باسلام خانم ۲۴ساله ویکساله ک ازدواج کردم،قبلا بابت پریودم یکبارسوال مطرح کردم،علاوه برکم شدن پریودم از۷روز ب ۵روز درحالی ک دو روز اول فقط خونریزی دارم بقیه روزا لکه یاخیلی کم،خیلی کمر درد هستم،چ نزدیک پریودم باشه چ بعداز پریودم و چ در وسط ماه کلا درماه همش کمر دردم،وقتی زیاد می ایستم و زیاد راه برم ازکمردرد دیگ ناندارم،دلیلش چی میتونه باشه،بعضی وقتهایا اکثراوقات یک نقطه دایره شکل وگرد ازسمت راست یا چپ ازکمرم بالای باسنم دردمیکنه خیلی اذیتم میکنه احساس میکنم بعدازدواجم اینجوری شدم،درضمن بدلایلی دیگر چن ماه پیش آزمایش خون دادم دکترگف کم خونی داری،آیاکم شدن پریدم میتونه مربوط ب کم خونیم باشه؟ممنون میشم جوابمو بدین،باتشکر

    1. سلام باید از نظر کمبود ویتامین دی و کلسیم بررسی شوید اگر مشکلی نداشتید باید به پزشک ارتوپد مراجعه نمایید.

  76. سلام. من حدودا ۶ هفته پیش با همسرم رابطه جنسی داشتم که روز ۵ ام تخمک گذاریم بود و کاندوم استفاده کردیم. پریود من معمولا منظم هست و ۲۶ روزه که اون ماه روز ۲۶ ام لک بینی قهوه ای بود و از روز ۲۸ ام خونریزی شروع شد ولی فقط ۳ روز طول کشید…بی بی چک گذاشتم منفی بود. حالا این ماه هم سر موعد ۲۶ روزه خون ریزی شروع شده و روز دوم خونریزی بسیار شدید بود ولی روز سوم حالت لک بینی و خون ریزی کم هست. پریود های من معمولا ۴ روزه بود و بعد لک بینی میشد. البته دو ماه هست که کورتون و آنتی بیوتیک مصرف میکنم و استرس زیادی دارم . احتمال بارداری هست؟ نیازی به تست خون بارداری هست؟ ممنون

    1. سلام اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  77. سلام من يه زن ٢٦ساله هستم ك يك و نيم سال پيش سزارين كردم هيچگونه قرص پيشگيري هم مصرف نميكنم ٢٥ماه پيش پريود شدم الان هم يازدهم اين ماه دوباره خونريزي كردم ك لخته هاي قهوه اي و قرمز تيره رنگ مياد قبلا هم فاصله پريودم سي روز تا سي و پنج روز بود يه رابطه پرخطر هم هفته پيش داشتم ك قرص اورژانسي مصرف كردم مشكل از چي ميتونه باشه احتمال حاملگي هستش؟

    1. سلام به هرحال طبیعی است که بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود شوید.

  78. سلام من یه دختر۲۰سالم حدود سه ماه شدت خونریزی پریودم کم شده
    ماه قبل چهار روز زود ترپریود شد
    این ماهم همون تاریخ ماه قبل پریود شدم
    قبل پنج روز بود الانم تقریبا همونه ولی نسبت ب قبل شدتش کم شده
    رابطه جنسی بدون دخول داشتم
    ایا مشکلی هست

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک آزمایشات هورمونی انجام بدهید.

  79. سلام
    بدلیل خوردن قرص ضد بارداری برای سفر زیارتی، طول مدت پریودیم کم شده. دوباره بعدا مثل قبل میشه یا همینجوری میمونه؟؟؟؟

    1. سلام بله در دوره های بعدی تنظیم می شود.

  80. سلام من پریودیم همیشه سه روزه اس اینبار فقط یک روز خونریزی داشتم بعدش کاملا قطع شد…مجرد هستم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما آزمایشات هورمونی و سونوگرافی درخواست شود.

  81. با سلام
    من حدود ۳ سال است که ازدواج کرده ام و دوره عادت ماهیانه منظم و ۲۸ روزه دارم متاسفانه ۲ سال بعد از ازدواجم خونریزی من از هفت روز به ۳ روز کاهش پیدا کرد به به دکتر مراجع کردم و بعد از انجام آزمایشات گفتند که همچیسز کاملا طبیعی است الان مدت ۶ ماه است که اقدام به بارداری نموده ام اما نتیجه ای نگرفتم آیا این کاهش خونریزی تاثیری در بار دار نشدن من دارد؟ لطفا راهنمایی ام کنید

    1. سلامبسلام بهتر است تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  82. با سلام من چند روز پیش که اتفاقا نزدیک زمان پریود شدنم بود یه فشار عصبی زیاد رو تحمل کردم به طوریکه دچار سرگیجه و حالت تهوع شدم وقتی دکتر رفتم دو تا آمپول برای سرگیجه و حالت تهوع زدم با یه سرم و اومدم خونه و فردا عصرش حدود ساعت ۳ بعد از ظهر پریود شدم و یه روز و نیم خونریزی تقریبا شدید و طبیعی داشتم (من همیشه دو سه روز اول خونریزی شدید دارم)ولی این باردر روز دوم یه دفعه خیلی کم شد و نهایتا قطع شدکمتر از یه روز قطع بود تا الان که دوباره خونریزی خفیف پیدا کردم آیا این موضوع طبیعیه ؟ آیا الان فایده ای داره که چیزی بخورم تا خونریزی زیاد بشه ؟سپاس

    1. سلام بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

    2. ببخشید ولی من اصلا متاهل نیستم و هیچ رابطه ای هم نداشتم و موضوع بارداری و … کاملا منتفی است میخواستم بدونم میتونه به خاطر فشار عصبی زیاد و عوارض اون دو تا آمپول باشه؟ در ضمن من کم خونی هم دارم با تشکر

      1. بله می تواند از عوارض داروها باشد.

  83. با سلام من حدودا یکسال هس ازدواج کردم و چون قصد بارداری داشتم جلوگیری نداشتم امابه علت تتنبلی تخمدان حامله نمیشدم ی مدت قرص لتروزل مصرف کردم..و بخاطر پریودی نامنظم دوفاستون هم مصرف میکردم..شوهرم این ماه آزمایش داد مشکلی نداشتن..این ماه حدود دو هفته هس ب شدت دور شکمم و زیر شکمم درد میکنه و حالت نفخ دارم در حدی ک نمیتونستم بشینم یا دراز بکشم ..چون درد داشتم ی داروی گیاهی مصرف کردم ک شبش خونریزی داشتم و تا دو روز خونریزی کردم ک نمیدونم پریودی بودی یا ن..ولی همزمان دردم کم شد الانکه خونریزی تموم شده باز همون حالت زیر شکمم درد میکنه و حالت نفخ و نفس تنگی خیلی کمی دارم..ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام اگر خون ریزی خفیف داشته اید می توانید برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  84. سلام من یک سال ازدواج کردم و چون قصد بارداری داشتم جلوگیری نداشتم دکتر رفتم گفت تنبلی دارم تقریبا وزنمم کم کردم.و دو سه دوره لتروزل مصرف میکردم چون شوهرم همیشه پیشم نیس..و برای تنظیم پریودی دوفاستون مصرف کردم..این ماه شوهرم آزمایش داد مشکلی نداشت ..ولی من ماه قبل پریودی سختی داشتم…این ماه هم یکی دو هفته هس خیلی زیر شکم و دور شکمم درد میکرد و حالت نفخ داشتم در حدی که نمیتونستم بشینم یا دراز بکشم..شبش ی داروی گیاهی مصرف کردم که شاید درد شکمم خوب شه..صبحش خون ریزی کردم ک نمیدونم پریودی بود یا نه چپن۸روز هنوز برا پریودی وقت داشتم ولی از دردم کم شد تا ۲روز خون ریزی داشتم..الان که خونریزیم تموم شده باز همون حالت شکم درد و یخورده تنگی نفس و زیر شکمم درد میکنه رو دارم..ممنون میشم توضیح بدین..این ماه دوفاستون مصرف نکردم

  85. سلام
    من همیشه هفت روز پریود بودم اما دوسالی شده بودم ۵ روز و حالا چند ماهه روز سوم تموم میشه اما خونریزیم کم نشده ممکنه مشکلی باشه؟ممنون

    1. سلام طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است.

  86. سلام من ۳۸ ساله و مجرد هستم.پریودم منظمه روز اول کمی بی حالم و گاهی درد که شدید نیست و همین طور خونریزی معمولی دارم روز دوم خیلی شدیده خصوصا صبح موقع بیدار شدن .روز سوم هم خونریزی دارم که البته کمتر از روز دومه .حوالی ظهر روز سوم خونریزی کم میشه و پانزده یا بیست دقیقه درد خیلی شدیدوالبته کوتاه همون ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دارم که واقعا اذیتم میکنه احساس میکنم خون توی اون چند دقیقه دفع نمیشه و تجمع مبکنه بعد دوباره خونریزی دارم و درد کاملا رفع میشه.ازروز سوم به بعد خونریزی قطع و.فقط لکه بینی دارم و روز هفتم پاک میشم.مشکل خاصی دارم که نیاز به پیگیری باشه؟

    1. سلام نگران نباشید وضعیت شما نرمال است.

  87. سلام خسته نباشید دارم از استزس میمیرم خواهش میکنم کمکم کنید من چند مدت پیش بر اثر فشاری ک بهم پشتم اومد از سمت واژنم خون ریزی دیدم و ترسیدم و پرستار ماما معاینه ام کرد گفتن که بکارتت پارگی داده اما کامل پاره نشده و شب عروسی به مشکل نمیخوری خواستم ببینم مگه میشه پرده پارگی بده و شب عروسیم به مشکل نخورم یعنی شب عروسی خون ریزی دارم؟ و سوال دومم اینه ک از اون روز به بعد ۲بار پریود شدم و همیشه ۷ روز بود دوره قاعدگیم ماه پیش شد ۵روز و این ماهم ۳ روز خواستم ببینم بحاطر استرس هست یا اون پارگی بکارت یا پیشاب باچند قطرهم ممکنه حامله شده باشم؟ اگه حامله شده بودم پس چرا پریود شدم تو این ۳ماه ۳بار
    ممنون میشم منو از استرس این ۲ مورد دربیارین و تموم بشه لطفا جواب بدین ممنون

  88. سلام
    ببخشید من دوره های پریودم داره کوتاه میشه .از ۳ماه گذشته یبار ۲۸ روزه یبار۲۵ روزه و الان ۲۳ روزه بوده .میشه بگی علت چه میتونه باشه .و اینکه تو اقدام برا بارداری هست
    م چطور روز تخمک گذاریمو پیدا کنم .
    ۲ ماه دارم اقدام میکنم و باردار نشدم میتونه دلیلش نامنظمی دوره هام باشه
    تورو خدا جواب بدین

    1. سلام فعلا سیکل های قاعدگی شما نرمال است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی به مدت یک هفته یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  89. سلام
    ببخشید من دوره های پریودم داره کوتاه میشه .از ۳ماه گذشته یبار ۲۸ روزه یبار۲۵ روزه و الان ۲۳ روزه بوده .میشه بگی علت چه میتونه باشه .و اینکه تو اقدام برا بارداری هست
    م چطور روز تخمک گذاریمو پیدا کنم .
    ۲ ماه دارم اقدام میکنم و باردار نشدم میتونه دلیلش نامنظمی دوره هام باشه
    تورو خدا جواب بدین

  90. سلام من ۳۵سالمه الان مدت ۸ماهی میشه که مجدد ازدواج کردم و تواین مدت رابطه محافظت شده با کاندوم داشتم ولی قاعدگی هام نامنظم شده هر ۱۹یا ۲۰ روز یه بار و در حد ۲یا ۳روز میخواستم بدونم مشکلی هست یا ن البته میخوام بارداری مجدد داشته باشم بارداری اولم ۱۳سال پیش بوده

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  91. اگر درزمان پریودی خونریزی زیاد باشد یعنی زودتر پریودی تموم میشه؟

    1. خیر ربطی ندارد .

  92. سلام پریودی های تقریبا منظم دارم روز ۱۶ پریودی در زمان تخمک گذاری لکه بینی بسیار خفیف داشتم ماه پیش هم پریود شدم و برای بارداری اقدام کرده ام این لکه ها نشانه چیست ؟؟ممنون از راهنمایی تان

    1. سلام داشتن لکه بینی جزئی در زمان تخمک گذاری خود طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

  93. زینب حیدری راد پاسخ

    سلام همه ماه پریودیم منظم بودولی این ماه فقط دوروزپریودشدم بادوروز لکه بینی داشتم
    ایامشکلی دارم؟

  94. زینب حیدری راد پاسخ

    سلام همه ماه پریودیم منظم بود اما این ماه فقط دو روز پریود شدم و دو روز لک
    آیا مشکلی وجود دارد؟

  95. سلام وقت بخیر ممنون میشم پاسخ بدین
    من دوماه پیش با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی مطمئن نبودم که منی روی واژن ریخته یا نه و به همین دلیل دوساعت بعد ۲عدد قرص ال دی و فردا هم ۲عدد‌قرص ال دی خوردم و شیش روزی بعد پریود شدم ولی حجمش خیلی کم بود و مثل ماهای پیش نبود ماه پیش هم شیش روز تاخیر افتاد که بی بی چک زدم منفی بود و بعد هشت ساعت پریود شدم و باز حجمش خیلی کم بود آیا باز احتمال بارداری وجود دارد؟

  96. سلام‌ من پریودیم همیشه ۷روزه بوده الان روز چهارم قطع شده .متاهلم و برا بارداری اقدام‌کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *