ماسک مو برای موهای چرب

چگونگی تهیه بهترین ماسک های موی خانگی برای موهای چرب

هیچ کس دوست ندارد که موهای خشک و کدر داشته باشد اما برخورد و سرو کله زدن با مو و پوست سر چرب حتی می تواند آزار دهنده تر باشد. پوست سر ما دارای غدد چربی است که برای تغذیه مو و پوست سر ما روغن طبیعی تولید می کنند. گاهی اوقات ، این غدد مقدار زیادی روغن تولید می کنند که خود این امر نیز باعث چربی پوست سر و مو می شود. این معمولاً به دلیل مراقبت نامناسب از مو ، رژیم غذایی ، استفاده بیش از حد از محصولات مو ، تغییرات هورمونی ، استرس یا داروها ایجاد می شود. موهای چرب نیز در بین و میان آنهایی که پوست چرب دارند و آنهایی که موهای صاف دارند بیشتر دیده می شود. خبر خوب این است که با داشتن چند ماده اولیه در آشپزخانه ، می توانید ماسک مو برای موهای چرب خود درست کنید.

مطالب پیشنهادی: معرفی ۵ ماسک خانگی با “قهوه” برای داشتن پوستی روشن و جوان + دستور تهیه

۹ تا از بهترین ماسک های خانگی مو برای موهای چرب

۱٫ ماسک مو برای موهای چرب چای سبز

فواید: چای سبز یک آنتی اکسیدان طبیعی است که می تواند موها و پوست سر شما را از آلودگی و باکتری ای که باعث چرب شدن آن می شود پاک کند .همچنین منبع خوبی از کافئین ، اسید آمینه و پانتنول است که به تقویت و تحریک رشد فولیکول های مو و کاهش ریزش مو کمک می کند.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ½ فنجان چای سبز
  • ۱ فنجان آب
  • ۱۰ قطره روغن اساسی لیمو (اختیاری)

ماسک مو برای موهای چرب چای سبز

چگونگی استفاده از ماسک موی چای سبز

مثل همیشه یک فنجان چای سبز (از ۱ کیسه چای سبز(تی بگ) یا ۲ قاشق چایخوری چای سبز)درست کنید.در یک قابلمه (شیرجوش) ½ فنجان چای سبز و ۱ فنجان آب را اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیایند.انهارا به مدت ۵ دقیقه دم کنید. بگذارید تا چند دقیقه خنک شوند (در این مرحله شما می توانید ۱۰ قطره روغن اساسی لیمو را اضافه کنید). مخلوط را روی مو و پوست سر خود بمالید و بگذارید ۴۰ دقیقه روی سر و موی شما باقی بمانند. آن را با آب ولرم بشویید.

۲٫ ماسک مو برای موهای چرب سفیده تخم مرغ و آب لیمو

فواید: لیمو سرشار از اسید سیتریکی است که به شما به طور موثر کمک می کند تا محصولات تجمع یافته و روغن اضافی مو و پوست سر خود را از بین ببرید.لیمو همچنین در حفظ تعادل PH پوست سر شما و کنترل تولید روغن آن موثر است ، در حالی که پروتئین موجود در سفیده باعث تقویت مو و رشد سالم مو می شود.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ۱ سفید تخم مرغ
  • ۱ لیمو

چگونگی استفاده ماسک موی سفیده تخم مرغ و آب لیمو :

آب یک لیمو را فشار دهید(بگیرید). آب لیمو را با سفید تخم مرغ مخلوط کنید.این مخلوط را به طور یکنواخت روی پوست سر و موهای خود بمالید. مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی سر خود بگذارید. با آب سرد انرا ابکشی کنید.موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید.

ماسک مو برای موهای چرب سفیده تخم مرغ و آب لیمو

۳٫ ماسک مو برای موهای چرب سرکه سیب و عسل

فواید: خاصیت قابض(تند و تیز) موجود در سرکه سیب باعث می شود تا روغن اضافی پوست از بین برود ، از تجمع محصول مو جلوگیری کرده و PH پوست سر را متعادل کند.عسل به شما کمک می کند تا رطوبت مو را حفظ کرده و مو را نرم و لطیف نگه می دارد.عسل همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به محافظت از پوست سر در برابر عفونت و تحریکات پوست سر کمک می کند.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ۱ قاشق سوپخوری سرکه سیب
  • ۱ قاشق سوپخوری عسل
  • ۲ پیمانه/قاشق سوپخوری آب

چگونگی استفاده از ماسک موی سرکه سیب و عسل:

همه مواد را باهم مخلوط کنید. روی پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی موهایتان بمانند. آن را با شامپوی ملایم و آب سرد بشویید.

۴٫ ماسک مو برای موهای چرب آلوئه ورا

فواید: آلوئه ورا علاوه بر فواید آرامش بخش و شاداب کننده اش، نیز دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هست که باعث از بین رفتن قارچ ها و باکتری ها می شود. آلوئه ورا و لیمو هر دو در از بین بردن چربی اضافی پوست سر شما ضمن و علاوه بر تغذیه مو و لطافت و براقیت موی شما موثر و کارآمد هستند.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ۳ قاشق سوپخوری(غذاخوری) ژل طبیعی آلوئه ورا
  • ۱ قاشق چایخوری آب لیمو

 ماسک مو برای موهای چرب آلوئه ورا

چگونگی استفاده ماسک موی آلوئه ورا :

۱ قاشق چایخوری آب لیمو را با ۳ قاشق غذاخوری آلوئه ورا مخلوط کنید.مخلوط را روی موهای تمیز و پوست سر بمالید.با آب سرد ساده بشویید.

۵٫ ماسک مو برای موهای چرب گوجه فرنگی:

فواید:گوجه فرنگی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین A ، C و بیوتین است ، که می تواند به صاف کردن موهای شما کمک کند و به آنها براقیت اضافه کند و گردش خون پوست سر شما را بهبود بخشد.اسیدیته گوجه فرنگی می تواند به افزایش سطح PH پوست سر شما کمک کند ، و پس بنابراین تولید روغن آن را که باعث چربی مو می شود ، را کاهش می دهد.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ۱ گوجه فرنگی بزرگ
  • ۱ قاشق غداخوری آب

چگونگی استفاده از ماسک مو گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی را بشویید و آب آن را بگیرید.آب گوجه فرنگی را با آب مخلوط کنید.این مخلوط را روی تمام پوست سر خود بمالید.پوست سر خود را ماساژ دهید.یک کلاه حمام بگذارید و اجازه دهید ۱۰ مخلوط دقیقه بماند.آن را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

ماسک مو برای موهای چرب گوجه فرنگی

۶٫ ماسک مو توت فرنگی:

فواید: توت فرنگی در از بین بردن تجمع و چربی اضافی مو و پوست سر شما بسیار عالی است. توت فرنگی همچنین می تواند به تنظیم تولید سبوم پوست سر و کاهش چربی مو کمک کند.مانند لیمو توت فرنگی نیز حاوی آنتی اکسیدان ، ویتامین C و سایر مواد مغذی است که از پوست سر شما محافظت می کند و موهای شما را قوی ، براق ، سالم و با بوی شگفت انگیز تازه نگه می دارد.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ¼ فنجان توت فرنگی تازه برای موهای کوتاه تا متوسط ​​یا ½ فنجان برای موهای بلند.
  • ۱ قاشق غداخوری آبلیمو

چگونگی استفاده از ماسک مو توت فرنگی :

توت فرنگی ها را کاملا بشویید. توت فرنگی ها را با آب لیمو در مخلوط کن مخلوط کنید. با استفاده از یک صافی آب توت فرنگی را از دانه های ریز فیلتر (صاف)کنید.روی پوست سر و موهای خود بمالید. ۱۰ دقیقه قبل از شستن موهای خود با اب ولرم  صبر کنید(قبل از شستن موهای خود با آب ولرم ۱۰ دقیقه صبر کنید.).

۷٫ ماسک موی چرب ماست ، جوش شیرین ، و لیمو

فواید:ماست به دلیل خواص پروبیوتیک و ضد قارچی شناخته شده است.این خواص به پاکسازی عمیق پوست سر ، حفظ تعادل تولید سبوم آن کمک می کند و ظاهری براق و سالم تر به مو می دهد.جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده خوب شناخته می شود ، زیرا روغن را به خود جذب می کند.همچنین قلیایی است بنابراین می تواند به تعادل سطح PH پوست سر شما کمک کند.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ½  فنجان ماست ساده
  • ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو طبیعی

ماسک موی چرب ماست ، جوش شیرین ، و لیمو

چگونگی استفاده ماسک موی ماست ، جوش شیرین ، و لیمو:

همه مواد را تا رسیدن به یک خمیر صاف مخلوط کنید. این مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید. موهای خود را در یک کلاه حمام  جمع کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. آن را با آب ولرم آبکشی کنید. موهای خود را شامپو بزنید و آنها را با آب سرد بشویید.

۸٫ ماسک مو برای موهای چرب رزماری و نعناع

فواید: از رزماری سالها برای تغذیه مو استفاده شده است. این ماده دارای خاصیت ضدعفونی کننده ، ضد التهابی و ضد باکتری است که به از بین بردن تجمع محصول ، آلودگی و میکروب ها کمک می کند.این خواص همچنین در برابر عفونت قارچی و باکتری هایی ، که باعث ایجاد شوره می شوند ، موثر است.رزماری همچنین به دلیل تیره کردن موهای خاکستری و تحریک پوست سر که باعث رشد مو و احیای مجدد مو می شود معروف و شناخته شده است .در همین حال ، نعناع در طراوت مو و پوست سر و از بین بردن سبوم و روغن اضافی آن موثر است.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ۳ قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده یا ۳ کیسه چای رزماری
  • ۱ قاشق غذاخوری نعناع تازه
  • ۱ فنجان آب

چگونگی استفاده ماسک رزماری و نعناع:

۲ فنجان آب را با رزماری و نعناع بجوشانید. بگذارید چند دقیقه خنک شوند.یک بطری اسپری رابا مخلوط پر کنید. مخلوط را روی موهای تمیز اسپری کرده و پوست سر خود را ماساژ دهید. بگذارید ۵ دقیقه بماند و با آب ولرم آن را بشویید .

ماسک مو برای موهای چرب رزماری و نعناع

۹٫ ماسک آناناس و موز

فواید: آناناس مملو از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، B1 و B6 است که به حفظ سلامت کلی مو کمک می کند.آناناس به تقویت فولیکول های مو ، کاهش ریزش مو و تنظیم تولید سبوم پوست سر کمک می کند. موز همچنین منبع خوبی از مواد معدنی و ویتامین ها است ، که پوست سر را تغذیه می کند و به مو لطافت و درخشندگی می بخشد.

آنچه که شما نیاز دارید:

  • ۱ موز رسیده
  • ۴ مکعب(دانه های مربعی شکل از) آناناس

چگونگی استفاده ماسک آناناس و موز :

مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید تا یک خمیر صاف به دست بیاید.روی موها و پوست سر خود بگذارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. موهای خود را با یک شامپوی ملایم و آب گرم بشویید.

در آخر

داشتن موهای چرب به آدم احساس خوشایند و خوبی نمیدهد ، اما تنها با داشتن چند ماده اولیه از آشپزخانه ، می توانید به راحتی یک ماسک مو خانگی برای موهای چرب خود تهیه کنید. بنابراین ، دفعه دیگر که تار های مو شما خیلی چرب می شوند ، یکی از ماسک های طبیعی فوق را امتحان کرده و موهای چرب خود را کنترل کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *