شوهرم در دوران بارداری رابطه میخواد

شوهرم در دوران بارداری رابطه میخواد!

سلام من تازه فهمیدم باردار هستم رابطه جنسی با همسرم میخوام داشته باشم. یعنی شوهرم رابطه میخواد. من خیلی تمایل ندارم آیا مشکلی برای جنین پیش نمیاد؟ کیا نباید در دوران بارداری نزدیکی داشته باشند؟، 

شوهرم در بارداری رابطه میخواد، چیکار کنم؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

اگر لکه بینی و یا خون ریزی ندارید و جفت شما پایین نیست داشتن نزدیکی و رابطه در دوران بارداری منعی ندارد. در صورتی که حاملگی طبیعی باشد و خانم احساس راحتی کند، نزدیکی کردن زوج ها می تواند باعث دلبستگی بیشتر پدر و مادر آینده به همدیگر و در آینده، به فرزندشان باشد. حتی در مواردی که زوج نزدیکی ندارند می توانند از نظر فیزیکی با هم در تماس باشند. ماساژ دادن و نوازش کردن خانم ها در دوران بارداری به آرامش فکری و عضلانی شان کمک می کند بنابر این در نهایت فرزند شادابتری هم خواهند داشت.

این کار همچنین باعث می شود که زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبیعی زندگی جنسی خود برگردند. بجز در مواردی که پزشک به شما سفارش کرده و شما یک حاملگی پر خطر دارید در بقیه موارد نزدیکی در بارداری مجاز می باشد.

معمولا در مواردی که خطر زایمان زودرس وجود دارد و همچنین مواردی که احتمال سقط جنین باشد. بعد از ۴ ماهگی مادر باردار در حین نزدیکی نباید به پشت بخوابد.

چه موقع در دوران بارداری رابطه نداشته باشیم؟

در صورت وجود موارد زیر از آمیزش جنسی پرهیز کنید:

  1. جفت سر راهی ( پایین واقع شدن جفت در رحم )؛ نارسایی دهانه رحم
  2. سابقه زایمانهای مکرر ؛ چندقلو بودن حاملگی
  3. آغاز پیش از موعد دردهای زایمانی؛ پاره شدن کیسه آب
  4. دیابت و حاملگی های پرخطر
  5. درد به هنگام آمیزش جنسی
  6. خونریزی و یا ترشح بدون علت از واژن
  7. وجود ضایعه بهبود نیافته هرپسی در همسر

پوزیشن نزدیکی در بارداری

ممکن است با پیشرفت بارداری متوجه شوید که انتخاب وضعیت های جدید برای آمیزش جنسی ضروری است. ممکن است شکم شما باعث شود انتخاب برخی وضعیت ها برای شما ناراحت کننده باشد. به علاوه، توصیه می شود که از حدود ۱۶ هفتگی ( نزدیک به چهار ماهگی ) از خوابیدن به پشت ( طاقباز ) خودداری کنید ‏ چرا که در این حالت؛ ممکن است فشار ناشی از وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن موجب اختلال در گردش خون این ناحیه شود. بهتر است برای آمیزش جنسی یا به پهلوی خود بخوابید و یا بالا قرار گیرید.

۱- پوزیشن V برای نزدیکی در بارداری

در پوزیشن V زن به پهلو دراز می کشد زیرا زمانی که به پهلو دراز می کشید هیچ فشاری اضافی ایی وارد نمی شود و پاهای زن در کنا یکدیگر و بر روی کم مرد قرار دارد. توصیه می شود برای راحت تر شدن پوزیشن از پالشت هم استفاده کنید.

۲- برای نزدیکی در بارداری زن در بالا فشار را کنترل کند

زن با قرار گرفتن در دست بالا میتواند مقدار و میزان فشار وارد شده را کنترل کند و هر جا که صلاح بداند فاصله بگیرد.

۳- پوزیشن صندلی برای نزدیکی در بارداری

یک صندلی در کنار دیوار و یا مبل قرار دهید و مرد بر روی صندلی بنشیند و خانم در این حالت می تواند به مرد نزدیک شود.

نزدیکی از پشت در دوران بارداری

برای نزدیکی از پشت در دوران بارداری زن می بایستی به پهلو دراز بکشد تا فشار وارد به بدن خود و جنین را به حداقل برساند

 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. نوازش کردن خانم ها در دوران بارداری منجر به آرامش فکری و روانی آنها می شود وهمچنین باعث می شود خانم باردارپس از زایمان زودتر به زندگی زناشویی خود بازگردد. حدود (۴ تا ۶) هفته بعد از تولد فرزند ، مادران می توانند خود را برای رابطه جنسی آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *