بهترین زمان مصرف سرکه سیب

بهترین زمان مصرف سرکه سیب | طریقه مصرف سرکه سیب

مصرف ترکیب سرکه سیب و آب، بعد از غذا به هضم و جذب بهتر مواد معدنی غذا کمک می کند. سركه‎‎‎ سیب‎‎ عصاره طبیعی‎ سیب است‎ كـه به‎ عنوان‎ یكی‎‎ از غـذاهـای‎ طبـیعـی كـامـل‎ شناخته‎‎ شده است‎. این‎ نوع سركه‎‎‎‎ از سیب‎ رنده شده تـهیـه مـی‎ شود به‎‎‎‎ این‎ صورت‎ كه سیب‎ را رنده و عـصـاره آن‎ را جدا می‎‎ كـننـد و بـه‎ حـال‎ خـود مـی گذارند تا برسد اگـر ایـن‎ سـركـه‎‎ بـه طور طبیعی‎ تهیه‎‎‎ شـود بـه رنـگ‎ قهـوه ای‎ روشـن‎ خواهدبود و اگر در برابر نور به‎‎ آن‎ نگـاه كنید در ته‎‎ ظرف‎ آن‎ ماده ای‎ تور ماننـد بـا رشته‎‎‎ های‎ ظریف‎ خواهید دید كه مادر سـركـه گویند.
سركه‎‎‎ سیب‎ هر چه بهتر و بیشتر رسیده باشـد مقدار مادر سركه‎‎‎ تشكیل‎ شـده در تـه بـطری‎ بیشتر خواهد بود. باید دانست‎ سركه‎ سیب‎ یك‎ منبـع‎ سـرشـار از پتاسیم‎ است‎.

طریقه مصرف سرکه سیب

 

مواد سمی‎ و زاید بدن‎ به‎‎ كمك‎ سركه سیـب‎ از بین‎ می‎ رود بهتر است‎ یك‎ قاشـق‎ چـایـخـوری‎ سركه‎‎ سیب‎‎ با ۱۷۰ سی‎‎‎ سی آب گوجه فرنگی یـا هویج‎ مخلوط شود.

سركه‎ سیب‎ باعث كاهش‎ زگیل‎ و خالهای‎ پوستـی‎ و رفع‎ ترك‎ های‎ پاشنه‎ پا و دست‎ می‎ شود. همچنین‎ برای‎ خارش‎ پوست‎ سر, خشكی‎ مـوهـا و شوره‎ سر موثرست‎. سركه‎‎ سیب‎ باعث تقویت‎ دستگاه گوارش‎‎, كاهـش ناراحتی‎‎ كلیه‎‎ و مثانه می شود.

افراد می‎ توانند برای‎‎‎ رفع‎ سنگهای صفراوی كوچك‎ شدن‎ غده‎ پروستات‎ و بـهبـود آرتـروز, رفع‎ یبوست‎ و جلوگیری‎‎ از خونریزی بینـی‎ از سركه‎‎ سیب‎ استفاده كنند.

طریقه‎‎‎ مصرف‎ سركه سیب‎ بدین‎ صورت‎‎ است كـه دو قاشق‎ چایخوری‎ سركه‎ خالـص‎ سیـب‎ را بـا یـك‎ قاشق‎ چایخوری‎ عسل‎ و یك‎ لیوان‎ پر آب‎ با هم‎ مخلوط و میل‎ كنید. ثابت‎ شده‎‎‎ كه سركـه سیـب‎ طبـیعـی‎‎ یـكـی از بهترین‎‎‎ عوامل‎ سالم‎ و شاداب‎ نگهداشتن بدن است‎.

مطالعات قبل نشان داده اند که سرکه سیب با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر، و تری گلیسیریدهای خون (چربی موجود در خون) مرتبط است. افراد چاقی که روزانه نوشیدنی حاوی یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب مصرف کرده اند بعد از ۱۲ هفته یک تا دو کیلوگرم وزن کم کرده اند.
به گفته کارشناسان تغذیه، نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا هم به کاهش وزن کمک می کند و هم موجب بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود.
کارشناسان توصیه می کنند مصرف مخلوط سرکه سیب و آب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها عمل کرده و به افراد کمک می کند تا کمتر مواد خوراکی در بین روز مصرف کنند و مقدار غذای مصرفی شان به اندازه متوسط باشد.
این اکسیر جادویی قرن هاست که به عنوان یک ماده همه کاره و پرفایده برای بدن استفاده می شود. دارای عوامل ضدمیکروبی و ضدقارچی است که موجب افزایش ایمنی بدن و کاهش وزن می شود.

بهترین زمان مصرف سرکه سیب

براساس تحقیق متخصصین تغذیه بهتر است برای آغاز سوخت و ساز و برای آنکه بیشتر احساس سیری بکنید، سرکه سیب را یک ساعت قبل از غذا بنوشید. خوردن سرکه سیب همراه با پیش غذا میل نمایید. البته خوردن سرکه سیب در ابتدای روز و زمانی که هنوز معده شما خالی است نیز توصیه میشود.

نحوه مصرف سرکه سیب

کارشناسان تغذیه توصیه می کنند بهتر است سرکه سیب با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود؛ بهتر است یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه شود. ولی توصیه می کند بهتر است بیش از ۲ تا ۴ قاشق سوپخوری سرکه در روز مصرف نشود.

مصرف بیش از اندازه زیاد اب و سرکه با خطراتی برای سلامت همراه است که علائم آن شامل خستگی، از بین رفتن حس چشایی، عدم تحمل سرما، از بین رفتن قدرت ماهیچه ها، رنگ پریدگی پوست، جوش های پوستی، زخم دهان، ریزش مو، مشکلات بینایی، کرختی و بیحسی، و افسردگی است.

طریقه مصرف سرکه سیب

مواد تشکیل دهنده سرکه سیب

به گفته محققان، سرکه سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و آنزیم هاست. بتاکاروتن، کلسیم و پتاسیم از جمله مواد مغذی ای هستند که بعد از تخمیر سیب و تبدیل به سرکه، همچنان در آن باقی می مانند و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارند.
اسیداستیک موجود در سرکه سیب موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجب کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش ابقاء آب می شود.
به گفته ربکا لی، پایه گذار منابع طبیعی سلامت در نیویورک، فواید کاهش وزن سرکه سیب ناشی از رشته های پروتئینی موجود در سرکه سیب ارگانیک است که متشکل از سلولز و اسید استیک است. این رشته های پروتئین حاوی آنزیم ها و باکتری های مفیدی هستند که خواص متعددی به سرکه سیب ارگانیک و تصفیه نشده می بخشند.»

اشتراک‌گذاری
31 نظر
  1. سرکه سیب خواص بی نظیری دارد. برای لاغری و شوره سر هم خیلی مفید است.

  2. سرکه سیب به تنهایی مزه خوبی ندارد و بهترین روش مصرف آن این است که یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق عسل را در یک لیوان آب حل کنید و نوش جان کنید. مخصوصا برای کاهش فشار خون، کاهش وزن، کاهش قندخون خوردن این ترکیب قبل از صبحانه توصیه شده است.
    نکته جالب دیگری که باید بدان اشاره نمود آنست که میزان کالری موجود در سرکه بسیار محدود است به طوری که هر قاشق چایخوری سرکه تنها ۳ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین استفاده از سرکه به عنوان یک طعم دهنده غذایی روشی سالم و کم کالری می باشد. ولی مصرف سرکه به همراه مواد غذایی می تواند به دلیل تغییر ذائقه ای که ایجاد می نماید باعث افزایش اشتها گردد و شما در حین استفاده از غذاهای لذیذ و. پرچرب حجم بیشتری از آن مواد غذایی پر انرژی ا استفاده نمایید.
    اما اگر از طرف دیگر شما بخواهید حجم قابل توجهی و یا به تنهایی از سرکه، به عنوان بخشی از یک الگوی غذایی روزانه مصرف نمایید، این موضوع می تواند خطرناک باشد چرا که سرکه و سرکه سیب بسیار اسیدی می باشند و می تواند به گلو و معده و حتی مینای دندان شما آسیب برساند (لذا می بایست پیش از خوردن آن را با قدری آّب و یا آب میوه رقیق نمایید). همچنین سرکه سیب ممکن است مستعد ایجاد تداخلاتی با بعضی از داروهای ادرار آور و نیز داروهای کنترل کننده دیابت داشته باشد. لذا قبل از مصرف مکمل های غذایی حاوی سرکه سیب با پزشک معالج خویش مشورت نمایید تا اطمینان حاصل کنید با داروهای مصرفی تان اثرات تداخلی ندارد.
    در پایان باید توجه داشت که علی رغم ادعاهای مهیج و وسوسه انگیزی که در رژیم بر پایه سرکه و نیز دیگر رژیم های زودگذر مشاهده می شود ، هیچگونه راه حل پابرجا و سریعی برای کاهش وزن وجود ندارد. این موضوع که شما با استفاده از مواد غذایی نامعمول و یا کمیاب بتوانید مشکل چندین ساله افزایش وزن خود را حل نمایید افسانه ای بیش نیست. پس توصیه متخصصین تغذیه آنست که برای دست یابی به یک نتیجه با دوام و ثابت، کاهش وزن آهسته (به میزان ۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته) را تجربه نمایید. در این برنامه ریزی همانطور که شما با خوردن فقط یک ماده غذایی ثابت دچار چاقی نشدید، همانطور هم با یک ماده غذایی که بتواند نقش اکسیری شفابخش را برای شما ایفا نماید، نمی توانید کاهش وزن پایدار را در خود ایجاد نمایید.

  3. خواص سرکه سیب برای سلامتی به قرار زیر می باشند.

    جلوگیری از سوء هاضمه:

    اگر می دانید که غذاهای دیرهضمی قرار است بخورید که باعث سوهاضمه می شوند، قبل از غذاخوردن چندجرعه سرکه سیب بنوشید.بهتر است که یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم با هم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از غذاخوردن میل کنید.

    بهبود مشکلات معده:

    پکتین موجود در سرکه سیب با تشکیل یک ماده فیبری منجر به بهبود اسهال می شود. پکتین همچنین یک لایه محافظ برای جدار داخلی روده بزرگ ایجاد می کند و اسپاسم های روده ای را بهبود میبخشد.

    درمان گلودرد و سرماخوردگی:

    به محض مشاهده علایم گلودرد و سرماخوردگی با استفاده از سرکه سیب جلوی بیماری را می توانید بگیرید.. بیشتر باکتری ها در محیط اسیدی ای که سرکه ایجاد می کند نمی توانند دوام بیاورند. ربع فنجان سرکه را با یک فنجان آب مخلوط کنید و غرغره کنید. اگر مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید تاثیر بهتری خواهد داشت. اگر هم سرما خورده اید با خوردن مخلوط سرکه سیب و عسل و آب گرم خیلی سریع بهبود پیدا می کنید.

    رفع گرفتگی بینی:

    یک قاشق مرباخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و میل کنید. این کار باعث بازشدن سینوس ها می شود.

    کمک به سکسکه:

    از دلایل ایجاد سکسکه خوردن بیش از حد و یا میزان کم اسید معده که نمی تواند پروتین ها را هضم کند هست و سرکه سیب می تواند کمک کند.. سرکه باغث متعادل شدن قدرت اسیدی معده می شود و اسپاسم های دیافراگم را بهبود می دهد.

    جلوگیری از بوی بد دهان:

    به خاطر خاصیت اسیدی سرکه سیب یک درمان مناسب برای بوی بد دهان و نفس بدبو می باشد. نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل یک فنجان آب بریزید و آن را در دهان خود به مدت ۱۰ ثانیه غرغره کنید تا فنجان خالی شود

    درمان عفونت قارچی:

    از جاهایی گه دچار عفونت قارچی مشوند پاها هستند و یکی از بهترین درمان های خانگی عفونت قارچی سرکه سیب می باشد حدود یک فنجان و نیم سرکه را داخل یک تشت آب گرم بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه پاهای خود را در آن بگذارید. این کار را روزی یک بار و به مدت سه روز بعد از ایجاد عفونت انجام دهید.

    اگر عفونت قارچی روی سر یا پوست یا قسمت های دیگر وجود دارد می توانید از وان حمام استفاده کنید و یا سرکه سیب را مستقیما به محل عفونت بمالید. البته در مورد کودکان و کسانی که پوست حساسی دارند بهتر است آن را با آب رقیق کرد.

    کنترل قند خون:

    سرکه سیب با خاصیت ضد گلیسمیک کمک می کند تا انسولین به میزان مناسب از لوزالمعده ترشح شود که برای نگه داشتن سطح مناسب قندخون ضروری هست.

    کاهش وزن:

    سرکه سیب با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش وزن می شود. نحوه استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن

    کاهش کلسترول و فشار خون :

    تحقیقات نشان داده است که مصرف سرکه سیب باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می شود.خوردن یک قاشق سرکه سیب مخلوط در آب ناشتا قبل از صبحانه منجر به کاهش فشار خون می شود.

    کاهش ورم:

    مالیدن سرکه سیب به دست و پای ورم کرده می تواند تورم آنها را کاهش دهد. مخصوصا در دوران بارداری

    رفع خستگی و گرفتگی عضلات:

    ورزش کردن و یا حتی استرس شدید با عث می شود که اسید لاکتیک درون بدن ایجاد شود و با عث خستگی و گرفتگی عضلات شود. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی هست که باعث بهبود این موضوع می شود.

    1. بدترین سرکه است

  4. آشنایی با برخی فواید سرکه سیب :

    ۱٫ متوقف کردن سکسکه

    به هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چای خوری سرکه سیب به دلیل مزه ترش آن به متوقف کردن آن کمک می کند.

    ۲٫ دندان های سفیدتر

    اگر می خواهید دندان هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

    ۳٫ رفع مشکلات معده

    اگر مشکل معده شما مشکلی باکتریایی باشد یک جرعه از آب سرکه سیب به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی آن می تواند کارساز باشد. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که سرکه سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند.

    ۴٫ از بین بردن خستگی تمرین های ورزشی

    انجام تمرین های ورزشی باعث ساخت اسید لاتیک در بدن می شود، و ایجاد خستگی می کند. گاهی نیز، این اسید به واسطه استرس های شدبد در بدن تولید می شود. اما اسیدهای آمینه در سرکه سیب مانند یک پادزهر عمل می کنند. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی است که احساس خستگی شما را رفع می کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت انگیز آن بمانید.

    ۵٫ پیشگیری از سوء هاضمه

    برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری سرکه سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می دانید که بعد از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. دیگر از خوردن غذا احساس پشیمانی نخواهید کرد.

    ۶٫ جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب

    با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

    ۷٫ رفع گرفتگی بینی

    یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اینکار به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می کند.

    ۸٫ کاهش گلو درد

    به محض اینکه احساس سوزش در گلوی خود کردید یک مقدار سرکه سیب بنوشید. این سرکه به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که میکروب ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی آورند. کافی است یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.

  5. با سلام.بسیار عالی بود.متشکرم

  6. ممنون از مطلب جالب شما

  7. خیلی عالی ممنون

  8. بسییار بسیار ممنون
    خییییلی عالی بود.
    دم شما گرم

  9. بسيار عالي خيلي مفيد بود

  10. ممنونم
    خیلی آموزنده بود

  11. بسیار عالی بود

  12. مست کننده هست یا نه

  13. خیلی عالی بود خداوند پشت پناهتان

  14. طریقه مصرف روزانه باشد؟وروزی یک بار یا چند دفعه خواهشا توضیح دهید که قبل از غذا یا بعد از غذا

  15. با سلام و خسته نباشید . من چند روز است که سرکه سیب را بعد از بیدار شدن از خواب و ناشتا مصرف میکنم . میخواستم بدونم که مصرف ناشتا سرکه سیب برای معده ضرری دارد یا نه ؟

  16. بله مصرف ناشتا به معده به مرور آسیب می زنه و ممکنه افت فشار هم ایجاد کنه.

  17. واس پوست صورت باید خود اب سیب رو روی صورت بمالیم یا باید خورده شود؟؟

  18. پس بعدازغذامصرف نشور

  19. عالیه.قبل از غذا ک میخورم اشتهام کم میشه??

  20. سلام . آیا رقیق کردن سرکه سیب با آب باعث کاهش وزن میشود

  21. لطف کنید جواب دهید تا چه مدت باید سرکه سیب مصرف شود اگه همیشه بخوریم .ضرر ندارد ممنون

  22. سلام،خسته نباشین،ممنون از مطالب خوبتون،یه سوال داشتم،گفتید سرکه سیب برای شوره سر خوبه،خوب چجور برای شوره سر خوبه؟یعنی همونجور که گفتین بخوریم رو شوره سر هم اثر میذاره یا باید بزنیم به موها؟

  23. در ازای هر پیمانه آب ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب بریزید. محلول را به کف سر بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید. در آخر تمیز بشوئید.

    اگر از شوره سر رنج می برید سرتان را ۱ الی ۲ بار در هفته با سرکه سیب همانند روشی که در بالا توضیح دادم بشوئید.

  24. سلام بسيار مطالبتون جالبه .ممنون ازشما

  25. ایا میتوان از سرکه سیب بعنوان مزه دار کردن غذا استفاده کرد یعنی موقع صرف غذا
    آیا ممکن است از احاظ ترکیب با مواد پخته شده عورض داشته باشد یا خطرناک باشد

    با تشکر از شما عزیزان بخاطر اطلاعات و انتقال آن

  26. با سلام
    و احترام
    دوستان بند ه یک ماه است که مصرف میکنم تمام ۵ کبلو وزن کم کردم
    تویک شیشه یا ظرف نوشابه یه لیوان سرکه سیب و بیقه را آب اضافه کنید همراه با ۵ عدد لیمو تازه اضافه کنید تو یخچال قرار دهید صبح ناشتا و ظهر و اخرشب تا هر زمانی که شمارا اذیت نکند میل کنید اگر اذیت مشوید همراه با عسل میل کنید بسیار عالیه وبه شدت وزن کم کنید معجز ه کننده است حتما سرکه سیب سنتی و دستی درست شده باشد بخرید کارخانه ای و صنعتی نخرید چای سبز و قرضها و داروها وووو همه را دور بریزید من همه اینها را مصرف کردم نتیجه نگرفتم لطفا برای یک بار و برای همیشه از چربهای شکم خلاص شوید
    هر چقدر که میتونید مصرف کنید
    اگر روزهای اول مشکل دارید کم کم مصرف کنید ولی به مدت طولالی نگران هیچی نباشید
    من بدون هیج ورزش و پیاد ه روی ۵ کیلو وزن کم کردم تا عید هم ادامه میدم وضمنا یه سری جوش سالها تو بدنم بود همه را از بین برد ه بدون انیکه خودم متوجه شده باشم
    عالیه عالیه عالیه

  27. حلیمه هادیپور پاسخ

    سلام من ۵۷ سال دارم هر شب داروی فشار میخورم ۱۰ کیلو اضافه وزن دارم
    چقدر باید سرکه سیب در روزراستفاده کنم تا نتیجه بگیرم
    لطفا کمک کنید ممنونم

  28. سلام ببخشید من شوهرم چربی کبد داره باید چطوری مصرف کنه روزی چندبار و چجوری ممنونم از مطالبه عالیتون

  29. عاليه اين سركه سيب،،، من زگيل تناسلي داشتم شبها يه پنبه رو آغشته ميكردم به سركه سيب و رو زگيل با چسب ميچسبوندن تا صبح ،،،البته دوره زگيل رو هم وازلين ميزدم ،،، بعد از يك هفته زگيل خدارو شكر نابود شد،،،،،بنظره من پرخاصيت ترين نوشيدني رو كره زمينه ،،، راضيم ازش

  30. استفاده سرکه سیب برای دندان ها در هفته چند روز باید انجام شوم و چه مقدار سرکه سیب با چه مقدار آب مخلوط شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *