آیا می توان از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی (لوبریکانت) استفاده کرد؟

آیا می توان از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی (لوبریکانت) استفاده کرد؟

استفاده از روان کننده ها همیشه در طول رابطه جنسی مفید هستند. روان کننده های باعث افزایش لذت و جلوگیری از درد و سایش در هنگام رابطه جنسی می شوند. اگر شما به دنبال محصولات کاملاً طبیعی برای نزدیکی با همسر خود هستید، یا وقت کافی برای رفتن به فروشگاه را ندارید، ممکن است روغن زیتون گزینه خوبی باشد.

امتیاز مثبتی که روغن زیتون دارد، احتمال بی خطر بودن استفاده از آن در رابطه جنسی است. با این حال، مواردی وجود دارد که شاید شما نخواهید از روغن زیتون یا سایر روغن ها به عنوان روان ساز استفاده کنید. مهمتر از همه، اگر از کاندوم لاتکس برای جلوگیری از بارداری و بیماری های آمیزشی استفاده می کنید، نباید روغن زیتون را به عنوان روان کننده جنسی استفاده کنید. روغن زیتون می تواند باعث پاره شدن کاندوم شود. در غیر اینصورت، می توانید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید اما باید بدانید که این روغن می تواند روی ملحفه و لباس شما لکه بندازد.

آیا استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کنندهجنسی (لوبریکانت) بی خطر است؟

سه نوع از روان کننده ها وجود دارد:

  • مبتنی بر آب
  • مبتنی بر روغن
  • مبتنی بر سیلیکون

آیا استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کنندهجنسی (لوبریکانت) بی خطر است؟

مشخص است که روغن زیتون در رده روان کننده های مبتنی بر روغن قرار دارد. روان کننده های روغنی مانند روغن زیتون اغلب غلیظ تر هستند و ممکن است ماندگارتر از انواع دیگر باشند. روان کننده های مبتنی بر آب به سرعت خشک می شوند، اما در استفاده از کاندوم بی خطر هستند. روان کننده های مبتنی بر سیلیکون از روان کننده های مبتنی بر آب ماندگارتر هستند، اما آنها اسباب بازی های جنسی سیلیکونی را خراب می کنند.

مسئله اصلی در استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده این است که باعث تجزیه شدن لاتکس می شود. بنابراین، اگر از کاندوم لاتکس استفاده می کنید (بیشتر کاندوم ها از آن ساخته شده اند) یا اگر از کاندوم های دهانی لاتکس استفاده می کنید، بدانید که روغن می تواند باعث پارگی آن شود. این پارگی می تواند در یک دقیقه اتفاق بیفتد. این مشکل باعث می شود که در معرض خطر ابتلا به عفونت آمیزشی یا بارداری قرار بگیرید.

با این حال، اگر از کاندوم های مصنوعی مانند کاندوم های پلی اورتان استفاده می کنید، می توانید روان کننده های مبتنی بر روغن را استعمال کنید.

مسئله دیگر این است که روغن زیتون یک روغن سنگین است و به راحتی توسط پوست جذب نمی شود. اگر مستعد بروز آکنه هستید، ممکن است نخواهید در طول رابطه جنسی از روغن زیتون استفاده کنید. استفاده از آن می تواند منافذ پوستی شما را مسدود کند و جوش های شما را بدتر کند، به خصوص اگر بعداً آن را نشویید.

منافذ مسدود شده پوستی می تواند منجر به عفونت پوستی شود. برای مثال، مطالعات اخیر نشان داده است که روغن زیتون می تواند پوست را تضعیف کرده و باعث تحریک خفیف پوست سالم داوطلبان شود. روغن ها می توانند باکتری های داخل واژن و مقعد را به دام بیندازد و ممکن است منجر به عفونت شود.

اکثر افراد به روغن زیتون آلرژی ندارند، اما احتمال کمی وجود دارد که شما داشته باشید. قبل از استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده، مقداری کمی از آن را روی پوست ناحیه بازوی خود امتحان کنید. اگر دچار کهیر یا خارش شدید، نشان می دهد به آن حساسیت دارید و نباید از روغن زیتون استفاده کنید.

یک مطالعه کوچک همچنین نشان داد که استفاده از روغن در واژن می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی را در زنان افزایش دهد، اما در این تحقیق به نوع روغن مورد استفاده اشاره نشده است. با این وجود، اگر مستعد ابتلا به عفونت قارچی هستید، ممکن است بخواهید روی استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده تجدید نظر کنید.

روغن زیتون احتمالاً برای استفاده به عنوان روان کننده در هنگامیکه دخول انجام نمی شود، بی خطر و موثر است.

به جای روغن زیتون به عنوان لوبریکانت از چه چیزی استفاده کنیم؟

در اینجا سه عامل مهم در تصمیم گیری برای انتخاب روان کننده جنسی در نظر گرفته شده است:

  • ببیند شما و همسرتان نسبت به محصول مورد نظر حساسیت ندارید.
  • مطمئن باشید که محصول حاوی قند یا گلیسیرین نیست، زیرا می تواند احتمال بروز عفونت قارچی را افزایش دهد.
  • از روان کننده های مبتنی بر روغن با کاندوم های لاتکس استفاده نکنید.

اگر برای رابطه جنسی قصد استفاده از کاندوم را ندارید، احتمالاً روغن زیتون انتخاب خوبی باشد. شما فقط باید از آغشته شدن لباس و ملحفه ها به روغن زیتون خودداری کنید.

یک گزینه بهتر این است که به فروشگاه بروید تا یک روان کننده جنسی ارزان قیمت مبتنی بر آب مانند ژل KY تهیه کنید. با محصولات مبتنی بر آب، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاندوم لاتکس شما خراب نمی شد. همچنین زمان تمیز کردن آن هم آسانتر است. محصولات مبتنی بر آب لباس و ملحفه های شما را لکه دار نمی کنند. ژل KY همچنین حاوی کلرهگزیدین گلوکونات است که دارای خواص ضد باکتری است.

روان کننده های مبتنی بر آب در قیمت های پایین پیدا می شوند و احتمالاً هزینه آن به اندازه یک بطری کوچک روغن  زیتون خواهد بود. روغن زیتون یکی از گران ترین انواع روغن در بازار است.

به جای روغن زیتون به عنوان لوبریکانت از چه چیزی استفاده کنیم؟

جمع بندی

روغن زیتون احتمالاً برای استفاده به عنوان روان کننده در هنگامیکه دخول انجام نمی شود، بی خطر و موثر است. اما اگر با همسر خود رابطه جنسی واژنی و مقعدی دارید و در صورتیکه برای پیشگیری از بارداری و بیماری های آمیزشی به کاندوم اتکا کرده اید، از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده نکنید. روغن زیتون در برخی از افراد می تواند باعث تحریک پوست شود. اگر پس از استفاده از روغن زیتون متوجه علائم بثورات پوستی یا عفونت شده اید، بلافاصله از مصرف آن خودداری کنید.

اگر تصمیم دارید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید، حتماً ملحفه های قدیمی را بیندازید و از تماس آن با لباس ها جلوگیری کنید زیرا می تواند روی آن لک بیندازد. حتماً پس از رابطه دوش بگیرید تا روغن زیتون را از روی پوست بشویید. شاید بهتر باشد از روان کننده های مبتنی بر آب یا مبتنی بر سیلیکون استفاده کنید که با ایمنی و لذت بیشتری به رابطه جنسی مشغول شوید. اگر تجربه استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی (لوبریکانت) را دارید لطفا در قسمت نطرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.