روش درمان عفونت واژن با سرکه سیب!

اسیدی کردن محیط واژن به صورت مصنوعی با سرکه سیب می تواند به درمان عفونت واژن کمک کند.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

 روش شستشوی واژن با سرکه سیب برای درمان عفونت واژن

سرکه سیب را می‌توان هم به صورت خوراکی و هم به صورت خارجی برای درمان عفونت قارچی استفاده کرد. این ماده دارای تعداد زیادی آنزیم است که قارچ‌ها را در بدن ما می‌کشند.

سرکه سیب همچنین سطح pH را متعادل می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ۲ قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و این محلول دو بار یا سه بار در روز و ترجیحا با معده‌ی خالی مصرف کنید.

– روش دیگر این است که می‌توانید یک تکه پارچه تمیز بردارید و آن را در سرکه سیب فرو کنید. پارچه را در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید. بعد از ۳ تا ۴ دقیقه آن را بردارید. این روش درمانی را دو بار در روز انجام دهید تا عفونت کم‌کم از بین برود.

– ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با حدود دو لیتر آب گرم مخلوط کنید. هر روز با این محلول دوش واژینال بگیرید.

– برای جلوگیری از عفونت قارچی، می‌توانید حمام سرکه بگیرید. برای این کار، ۲ فنجان سرکه را به آب داخل وان اضافه کنید و ۱۵ دقیقه در آب غوطه‌ور شوید. شما می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید تا نتایج رضایت‌بخش آن را تجربه کنید.

– توجه داشته باشید که اگر عفونت شدید باشد و شما نمی‌توانید احساس سوزش را تحمل کنید، می‌توانید از سرکه رقیق استفاده کنید. بعد از ۱۵ دقیقه منطقه‌ی آلوده را شستشو دهید.

توصیه مهم برای پیشگیری از عفونت قارچی واژن!

عفونت‌های قارچی و کاندیدایی واژن می‌توانند از طریق تماس جنسی منتقل شوند. ابتلا به عفونت‌های قارچی شیوع بالایی دارد ولی درعین‌حال درمان‌های آسان و دسترسی برای آن وجود دارد.

برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های قارچی، پوشیدن لباس زیر نخی، پرهیز از دوش واژینال به غیر از موارد ضروری، خشک کردن و تعویض لباس‌های زیر خیس یا نم‌دار به هنگام رفتن به دست‌شویی و استفاده از لبنیات به ویژه ماست توصیه می‌شود.  

در ارتباط با عوامل تغذیه‌ای که در بروز عفونت‌های قارچی زنان می‌تواند موثر باشد:

می‌توان به افزایش هضم مواد قندی اشاره کرد و باید گفت این قارچ برای رشد نیاز به قند دارد بنابراین در محیطی که قند زیادی داشته باشد این قارچ شروع به رشد می‌کند. به همین علت افزایش هضم مواد قندی، غذاهای غنی از قندهای ساده، کربوهیدرات‌های زودهضم (که شامل غذاهای آماده به مصرف و فست‌فودها می‌شود)، کاهش مصرف شیر، افزایش دریافت کالری از کربوهیدرات‌های ساده به عنوان عوامل تغذیه‌ای است که در بروز این عفونت موثر است.

برای درمان تغذیه‌ای عفونت قارچی بایستی هم خود تغذیه و هم مکمل‌ها را در نظر داشت و در بحث درمان تغذیه‌ای بایستی رژیم غذایی کم چرب، کم کالری و غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده را استفاده کرد.

کربوهیدرات‌های ساده مثل نان‌های سفید که سبوس ندارد، انواع شیرینی‌ها، بیسکویت‌ها و شکلات‌ها، قند و شکر، مربا، شیرینی‌جات به عنوان علل بروز عفونت‌های قارچی مطرح هستند بنابراین بایستی از کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات سبوس‌دار و حبوبات، استفاده کرد.

بنابراین اجتناب از مصرف کربوهیدرات‌های ساده و رژیم غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده مهم است. همچنین و باید گفت مصرف روزانه سیر خاصیت ضد عفونت کاندیدا دارد.

در بحث ساختارهای موثر در بروز عفونت‌های قارچی دیابت بسیار مهم است و در افرادی که مبتلا به دیابت هستند به خصوص دیابت غیر کنترل شده، کنترل قند یکی از فاکتورهای درمانی عفونت قارچی محسوب می‌شود و تغذیه و ورزش در افرادی که عدم تحمل گلوکز دارند و افرادی که چاق هستند بسیار موثر است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *