دیدار از جزیره زیبای قشم با سایت راه به راه!

جزیره ناز

بازدید از جزیره دیدنی و بسیار زیبای ناز جزو جاذبه های پرطرفدار در قشم است. جزایر ناز بیست و دو کیلومتر با قشم فاصله دارد ولی طی کردن این فاصله به همه قشنگی های این جزیر می ارزد. جزیره ناز در حدود سه هکتار وسعت دارد و از سواحل شنی محروم است به عوض آن دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع پنج تا ده متر دور تا دور آن را احاطه نموده و تماشای دریای نیلگون و برخورد موجها با دیوارهای این صخره ها بسیار لذت بخش خواهد بود . به هنگام مد ، آب دریا برای مدت کوتاهی، باریکه‌ای از خشکی جزایر ناز را به ساحل قشم وصل می‌کند . هر چند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مى‌توانید از بالای ناز، تنگه هرمز و جزیره لارک را ببینید.
این جزیره کوچک قطعه از بهشت است که از نظر ها دور افتاده است . پیشنهاد می کنیم بازدید از این مکان دیدنی را حتی برای تماشای فلامینگوها و مرغان دریایی کنار ساحلش هم که شده فراموش نکنید و در لیست دیدنی های خود قرار دهید.
تور کیش را از دست ندهید.

جزیره هنگام

جزیره زیبا و دیدنی هنگام در جنوب جزیره قشم ، و در حدود دو کیلومتری از آن واقع شده است . جزیره هنگام که قدیمی‌ها به آن هنجام و هنیام هم می‌گفتند ، در حدود پنجاه کیلومتر مربع مساحت دارد .
هنگام بازدید از این جزیره با مردمی خونگرم و مهربان روبرو می شوید که اغلب به ماهیگیری مشغولند، همچنین با تأسیسات بندری انگلیسی‌ها برخورد می کنید از خیلی سال پیش در این مکان بوجود آمده است، و اگر خوش شانس باشید شاهد دسته‌های دلفین خواهید بود که در آبها جزیر در حال شنا هستند.
این جزیره، یک بازارچه ساحلی هم دارد که بومیان اینجا صنایع دستی شان را به فروش می گذارند ، عده‌ای از زنان هم مشغول پخت نان و سمبوسه تازه هستند. با
تور مشهد راه به راه سفر کنید.

جزیره هرمز

بازدید از جزیره زیبای هرمز حال و هوای خاص خود را دارد ، خاک این جزیره سراسر سرخ رنگ است .این جزیره نیز مکان های دیدنی و بسیار منحصر بفردی نظیر ساحل محیط زیست و ساحل مفنق را دارد. هرمز، جاهای دیدنی بسیار دیگری نیز دارد، مثل دره مجسمه‌ها، و تنگه هرمز که تماشای هریک لذت بخش و پر طرفدار است.

دره‌ی ستارگان قشم ؛ تبعیدگاه شهاب سنگ‌ها
دره ستارگان در فاصله پنج کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم و در نزدیکی روستای به نام برکه خلف واقع شده است. بومیان جزیره عقیده دارند که در گذشته ستاره‌ای از آسمان به این مکان افتاده و اشکال عجیب و غریب این جا حاصل همین برخورد است . اگر به دنبال هیجان هستید و از دیدن مکان های وهم آلود و بکر لذت می برید دره ستارگان مکان مورد علاقه شما خواهد بود.

جنگل‌های زیبای حرا ؛ زیستگاه مادر درختان
جنگل‌های حرا در فاصله شصت کیلومتری از غرب جزیره‌ی قشم واقع شده است . و با قدمتی در حدود سی تا چهل میلیون سال به یکی از شگفتی‌های طبیعی در این منطقه و حتی در دنیا تبدیل شده است . حرا نام یک گیاه استثنایی است که دانه‌ی آن روی درخت مادر رشد می‌کند و سپس نهال آن از درخت مادر جدا شده و در آب می‌افتد و به طرز شگفت آوری با آب شور زیست می کند و آن را تصفیه می نماید.
این جنگل های شگفت آور زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر نظیر فلامینگو، پلیکان و … در فصول سرد سال است، همچنین آبزیان دیگر مانند ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و مارهای دریایی سمی در این مکان یافت می شوند.
تور قشم را در سایت رزرو کنید.

ژئوپارک قشم؛ پارکی جهانی
ژئوپارک به مناطق طبیعی گفته می‌شود که دارای تنوع زیستی و زمین‌شناسی بیشماری است و بخش غربی جزیره قشم نیز به دلیل تنوع پدیده‌های منحصر بفرد زمین‌شناختی نظیر جنگل‌های زیبای حرا، غار و کوه نمکدان ، تنگه‌ چاهکوه ، دره‌ی تندیس‌ها ، بام قشم، دره‌ی ستارگان، دولاب، کاسه سلخ، و دیگر نواحیِ دارای چین خوردگی‌ها و دره‌های عجیب، و … و همچنین تنوع گیاهی و جانوری، به نام ژئوپارک شناخته می‌شود .
گفتنی است این منطقه به عنوان تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

تنگه‌ی چاهکوه قشم
این تنگه زیبا با اشکال عجیب و غریب صخره ها در هفتاد کیلومتری از شهر قشم و در نزدیکی روستای چاهوی شرقی واقع شده است. با رسیدن به این منطقه و تماشای این همه شگفتی به این نتیجه خواهید رسید که طی نمودن این مسافت از راه به دیدن این همه زیبایی می ارزد. بهترین زمان برای بازدید از تنگه چاهکوه فصول خنک سال است. اگر اهل پیاده روی هستند میتوانید در دالانهای تنگ و باریک این دره قدم بگذارید و مسافتی در بین راههای پیچ در پیچ را پیاده طی نمایید. در امتداد راه به جایی خواهید رسید که دیگر قادر به دیدن آسمان نخواهید بود.
این مکان در واقع دره‌ای با عمق حدودی صد متر است که در طول سالیان بسیار از فرسایش سنگ‌های رسوبی در دل کوهها ایجاد شده است. 

غار خربس قشم
غار خربس در پانزده کیلومتری شهر قشم و در ارتفاعات روستای خربس واقع شده است و به یکی از پر طرفدار ترین و دیدنی ترین مکان های قشم محسوب می‌شود. این غار یکی از پدیده‌های عجیب زمین‌شناسی محسوب می‌شود. و باستان شناسان بر این عقیده هستند که قدمت این منطقه به دوره مادها باز می گردد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *