دیدنی های کوش آداسی، مارماریس و بدروم با بلیط هواپیما!

قلعه ی بدروم
قلعه ی بدروم در ششصد سال پیش توسط شوالیه های این منطقه به نام شوالیه های هوسپیتالر بنا شده است ، انها این قلعه را بر فراز یکی از صخره های اب دریا بنانمودند وان را به سنت پیتر پیشکش نمودند. انها برای مراقبت از این قالعه چندنین برج در ان قرار دادند و نام این برج ها را بسته به فردی که از چه ملیتی باشد به برج ها فرانسوی برج انگلیسی برج المانی و غیره نام نهادند. این قلعه در زمانهای مختلف کاربری های مختلفی به خود گرفته است مثلا در زمان امپراوطری عثمانی ان را به عنوان زندان استفاده نمودند.همچنین در این قلعه مسجدی در زمان سلطان سلیمان بنا کردند و امروزه بخش های مختلف و جالبی در این قلعه برای بازدید وجود دارد و مهم ترین اثار تاریخی بدروم را که مربوط به زیر دریا ها و کشتی های غرق شده و اثار به دست امده از دزدان دریایی و کشتی هایشان است را در این قلعه میتوان مشاهده نمود.

در قلعه سنت پیتر بخش بزرگی در زیر قلعه به نام موزه زیر اب وجود دارد که در این موزه میتوان در سالن های متعددی از اثار تاریخی گمشده در زیر دریاها جواهرات کوزه های پر از سکه و چیزهای ارزشمندی که از کشتی دزدان دریایی به دست امده دیدن نمود و این موزه یکی از متفوات ترین و شگفت انگیز ترین موزه ها میباشد حتی کشتی غرق شده ای نیز دراین موزه قرار داده شده است که در سالن شیشه ای غرق شده نام دارد. این کشتی قدمتیسه هزار ساله دارد و از شگفت انگیز ترین بخش های این موزه میباشد. بلیط هواپیما را از دست ندهید.

آمفی تئاتر باستانی بدروم
آمفی تئاتر باستانی بدروم یکی از امفی تئاتر هاییست که در زمان روم باستان در این منطقه بناد شد و با بازسازی هایی که در ان انجام گرفت این بنا ی باشکوه هنوز هم مورد استفاده قرار گرفته و امروزه کاربری خود را پس از گذشت قرنها به دست اورده است .در مناسبت های مختلف و هر ساله به خصوص در فصل تابستان برنامه های متنوعی مانند انواع کنسرت های موسیقی جشنواره ها و برنامه های شاد در این مکان برگزار شده و توریست های بسیاری را از سایر نقاط به سمت خود میکشاند .این امفیتئاتر باستانی ظرفیتی در حدود حداقل سیزده هزار نفر را دارد.

بقایای شهر پرینه در کوش آداسی
شهر باستانی پرینه قبل از میلاد مسیح منطقه ای پر رونق با رشد اقتصادی بالا و یکی از متمدن ترین سشهر های زمان خود بوده است که امروزه بقایای این شهر را میتوان در شصت کیلومتری جنوب کوش آداسی مشاهده نمود .در این بخش که تا قرن دوم میلادی شهری مهم به حساب می امده است بناهای مهم و اثار ارزمشندی را ساخته بودند و تمدنی غنی داشت به گونه ای که امروزه اثار انها را میتوان در بقایای این شهر بازدید نمود حمام های باستانی با قدمتی دوهزار ساله ، آمفی تئاتر باستانی شهر پرینه و اثار مربوط به دوران یونان باستان و غیره را میتوان در این بخش مشاهده کرد.

شهر پرینه در ان زمان در دوهر هلنیستی ها به سر میبرد واز این رو اثار یاشکوهی را از ان دوران میتوان در این منطقه یافت. این شهر پس از قرن دوم مسیلادی به علت رسوب گذاریرودخانه کم کم خالی از سکنه د تا اینکه در اوخر قرن سوم به کلی شهر تخلیه گریدد.اثار مربوط به دوران حکومت سلجوقی نیز در این منطقه قابل مشاهده میباشد .امفی تئاتر بزرگ ان نیز در زمان یونان باستان بنا شده که ظرفیتی بالای چارده هزار نفر را در خود جای میداده است .معبد بزرگ اپولول در این شهر قرار داشت و قلعه ای تاریخی مربوط به بیزانس ر ان وجود دارد .به خاطر نزدیدکی این بخش به میلتوس که خود یک بخش تاریخی دیگر در کوش اداسی ست موزه ای بزرگ در این منطقه برای بازدید سایر اثار تاریخی کشف شده از این مناطق در پرینه بنا شده است . بلیط ارزان هواپیما را در سایت راه به راه ببینید.

مارماریس و سواحل زیبایش
مارماریس به خاطر داشتن اب های فیروزه ای رنگشس به جواهر ترکیه مشهور میباشد و دارای سواحلی تمیز میباشد. مشهور ترین ساحل مارماریس به نام ایچمار دارای زیباترین مناطر دریایی به همراه انوع تفریحات ساحلی میباشد که در مقابل خود دارای مناظر زیبا و سرسبزی از جنگل ها و درختان انبوه کاج و سرو و صنوبر میباشد .شنا کردن و افتاب گرفتن از محبوب ترین تفریحات مارماریس بوده و غواصی هم یکی از تفریحاتیست که در سالهای اخیر بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی مارماریس قرار گرفته است.

لانگ بیچ از دیگر سواحل محبوب با انوع امکانات رفاهی در مارماریس میباشد که به نوار ساحلی طولانی ش معروف است. دارای انوع کافه ها و رستوران های ساحلی ست که در انجا از صبح تا شب میتوان از انوع غذاهای محلی نوشیدنی های خنک و اب میوه های تازه را سفارش داد طول منطقه ساحلی لانگ بیچ ده کیلومتر میباشد . رزرو هتل را آنلاین انجام دهید.
اورابان بیچ ساحل دیگریست که مسکونی بوده و دارای شن های نرم میباشد. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *