در دوران شیردهی باید چه مقدار آب بنوشید؟

در دوران شیردهی باید چه مقدار آب بنوشید؟

حالا که به کودک خود شیر می دهید، شاید بخواهید بدانید که باید چه مقدار آب بنوشید. هشت لیوان در روز؟ ده لیوان؟ چقدر روی مثانه تاثیر می گذارد؟ آیا باعث رقیق شدن شیر مادر می شود؟ به عنوان مادر این افکار کاملاً طبیعی است. اگر این سوالات برای شما پیش آمده است یا درباره آن چیزی شنیده اید، ممکن است بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید. در اینجا نگاهی به میزان آب مورد نیاز مصرفی در طول شیردهی می اندازیم.

آب و مصرف آن برای سلامتی ما مفید است؛ این جمله را زیاد می شنویم. مصرف آب در دوران شیردهی چقدر اهمیت دارید؟ بسیاری از ما نمی توانیم ارتباطی بین شیردهی و نوشیدن آب پیدا کنیم. وقتی که باردار هستید، اهمیت مصرف آب افزایش می یابد. در نظر داشته باشید که بدن شما نزدیک ۷۰% آب دارد و باید هنگام شیر دادن، بیشتر از حد معمول آب بنوشید.

وقتی اولین کودک خود را به دنیا آوردم، اغلب احساس کمبود انرژی می کردم که منجر به کم آبی شدید می شد. همیشه تعجب می کردم. من دائم احساس خستگی داشتم و نمی توانستم علت آن را پیدا کنم. من نمی توانستم سطح انرژی بدنم را حفظ کنم. وقتی که با پزشک صحبت کردم، متوجه شدم که میزان آب کافی مصرف نکرده ام. من فهمیدم که نوشیدن آب در طول شیردهی چقدر اهمیت دارد. در ضمن، من در این مدت مصرف مواد مغذی مهم را هم ندیده گرفته بودم و در نتیجه فرزندم نیز کمبود آن را داشت.

ارتباط بین شیردهی و آب مصرفی چیست؟

اگر شما در مورد ارتباط میزان آب مصرفی و شیردهی تعجب کرده اید، دیگر متعجب نباشید. در اینجا پاسخ تمام سوالات شما ارائه شده است. به بیان ساده تر، شیر خوردن از مادر، روشی است که از طریق آن نوزاد شما مواد مغذی مورد نیاز خود را بدست می آورد. مواد غذایی در شیر شما محلول هستند، به این معنی که بدن شما در طول شیردهی به کودک، مقداری آب از دست می دهد. بنابراین لازم است که آب بیشتری بنوشید تا جبران آب از دست رفته شود.

ارتباط بین شیردهی و آب مصرفی چیست؟

نوشیدن آب در طول شیردهی

نوشیدن میزان آب کافی مهم است، و این نکته حیاتی است که بدانید چطور میزان آب مصرفی را به حالت تعادل تنظیم کنید. برخی علائم به شما کمک می کنند که بدانید چه زمانی میزان آب مصرفی شما هنگام شیردهی، افزایش می یابد.

دقت داشته باشید که ادرار شما زرد نیست. ادرار زرد به این معنی است که بدن شما در طول سوخت و ساز خود دچار کم آبی شده است و کودک شما مواد غذایی ضروری را به طور موثری دریافت نمی کند. این رنگ همچنین به دلیل جذب مجدد مواد مغذی در کلیه ایجاد می شود. بنابراین، حتماً آب کافی بنوشید و از بروز چنین علائم کم آبی در بدن خودداری کنید.

سوال بعدی که ممکن است به ذهن شما برسد این است که: آیا می توانید آب را با سایر مایعات جایگزین کنید، مانند آب میوه ها یا شیر؟ آب میوه ها شامل میزان قند بالایی هستند که می تواند برای شما و کودکتان عوارض جانبی داشته باشد. آب میوه ممکن است انرژی فراهم کند، زیرا غنی از قند است اما عوارض جانبی آن بیشتر از مزایای موقتی است.

آب شیر تصفیه شده بهترین نوشیدنی برای آب رسانی به بدن است. وقتی شما در حال شیردهی هستید، بدن هورمون اکسی توسین آزاد می کند، که باعث تشنگی شما می شود. یک بطری آب در دسترس داشته باشید. فراموش نکنید که احساس تشنگی در طول شیردهی طبیعی است. چنانچه در هنگام شیردهی به شدت تشنه شدید، چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

نود درصد شیر شما آب است، که در واقع درصد بالایی است. بنابراین، مصرف آب بسیار مهم است تا سطح آب بدن را بالا نگه دارید و احساس کمبود آب نکنید. قابله های قدیمی می گویند که آب، شیر شما را رقیق می کند اما این عقیده بی اساس است. در حقیقت، نوشیدن میزان آب بیشتر، اثری روی کیفیت شیر شما ندارد.

در زوران شیردهی باید چه مقدار آب بنوشید؟

در دوران شیردهی باید چه مقدار آب بنوشید؟

حالا که می دانید نوشیدن آب در طول شیردهی بسیار مهم است، درک می کنید که چه مقدار آب باید بنوشید. خب، تحقیقات می گویند که شما در طول شیردهی نیاز به ۸ تا ۱۰ اونس آب دارید. دفعات مصرف می تواند قبل و بعد از شیردهی باشد. با این حال، برای احتیاط شما باید بدانید که میزان زیاد مایعات در بدن می تواند مکانیسم باز خورد در بدن را آغاز کند. مکانیسم بازخورد ممکن است منجر به کاهش تولید شیر شود.

از آنجاییکه شیردهی یک کار شبانه روزی است، انرژی دادن به بدن و دفع سموم بسیار مهم است. نوشیدن آب کافی به از بین بردن سموم مضر از بدن کمک کرده و آن را سالم نگه می دارد.

اینکه بعد از چند بار یادآوری فراموش کنید آب کافی بنوشید، کاملاً طبیعی است. و گاهی اوقات می تواند آزار دهنده باشد. فقط تصور کنید که دائم باید زنگ هشدار تلفن یا یادآوری کننده ای را که به شما می گوید آب بنوشید را خاموش کنید. بهترین کار این است که همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشید. در کل، این یک عادت خوب خواهد بود، به جز این مسئله که یک مادر شیرده هستید. پزشکان توصیه می کنند که سطح آب رسانی به بدن را تحت کنترل داشته باشد و مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند، می توانند این کار را با بررسی رنگ ادرار انجام دهند. رنگ ادرار به طور مستقیم با سطح آب بدن مرتبط است.

ادرار با رنگ تیره یا زرد، اقدامات پیشگیرانه جدی را می طلبد زیرا ممکن است از کم آبی خفیف در بدن رنج ببرید که می تواند بر سلامت کودک شما تاثیر بگذارد. مهم است که تعادل مناسبی بین کم آبی و مصرف بیش از حد آب ایجاد کنید. از آنجا که مادر بودن یک مرحله مهم و در عین حال حساس است، کمی دقت همیشه مفید خواهد بود.

با انجام تحقیقات اساسی در مورد اینکه نوشیدن چه مقدار آب هنگام شیردهی به کودک مهم است، می فهمیم که چقدر در مورد مفهوم مصرف آب بی توجه بوده ایم. ما تمام مادران را تشویق می کنیم مطالعات بیشتری در این زمینه داشته باشند و از مشاوران متخصص، در زمینه شیردهی به کودک و مصرف مقدار مناسب آب کمک بگیرند.

آب عنصر اصلی زندگی است و همیشه مهم است. این ماده تازه کننده ترین و انرژی بخش ترین نوشیدنی است که می توانید مصرف کنید، مهم نیست که شرکت های تولید کننده نوشیدنی چه می گویند. به خاطر داشته باشید که هنگام شیردهی، آب کافی می نوشید.

شما هنگام شیردادن به کودک، چقدر آب می نوشید؟

امیدوارم پست ما درباره مصرف آب در دوران شیردهی را دوست داشته باشید. تغذیه با شیر مادر پیوند اولیه بین مادر و نوزاد است، بنابراین با آرامش به این کار بپردازید اما نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. شما هنگام شیردادن به کودک، چقدر آب می نوشید؟

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *