درمان عفونت واژن با پماد مترونیدازول یا عسل و ماست؟!

“عسل” عفونت واژن و دیگر عفونت‌های قارچی را تسکین می‌دهد… مطالعات بالینی نشان می‌دهد که فلاونوئیدهای عسل در مهار باکتریهای مضر موثر است…یک مطالعه بالینی درسال ۲۰۱۵ شامل ۷۰ زن متبلا به قارچ واژن نشان می‌دهد که ماست و عسل از کرم واژینال کلوتزیمازول در درمان عفونت کاندیدا یا قارچی موثرتر است!

درمان خارش واژن با نسخه های طب سنتی

خارش واژن یکی از شرایط ناخوشایند است که خانم ها را بطور منظم درگیر می کند خارش یا سوزش دراطراف واژن می تواند به دلیل باکتری ها ، قارچها ، عفونت های قارچی یا محرک های شیمیایی، یائسگی، بیماری های مقاربتی باشد. علاوه برخارش واژن برخی خانم ها قرمزی ، التهاب و بوی نامطبوع را در این عضو مهم خود احساس می کنند که بایستی در صورت شدید بودن آن به پزشک مراجعه کرد .

اصلی ترین دلایل خارش و سوزش واژن به گفته ی متخصصان شامل:

بیماری های مقاربتی
کلامیدیا، سوزاک، تریکومونا، زگیل ناحیه تناسلی و تبخال ناحیه تناسلی باعث خارش و علائم دیگر می شود.

باکتری های واژن
وجود باکتری های سالم در واژن کاملا طبیعی است. اما رشد باکتری های اشتباه در واژن باعث عفونت می شود.

یائسگی
کاهش تولید استروژن در سال های آخر باروری خانم باعث نازک شدن دیواره های واژن و خشک شدن آن ها می شود. 

عفونت قارچی
 بارداری، نزدیکی جنسی، آنتی بیوتیک و سیستم ایمنی ضعیف در خانم ها باعث عفونت قارچی می شوند که علاوه بر خارش، در عفونت قارچی شاهد ترشحات سفید، غلیظ و پنیری نیز هستیم.

تحریک شیمیایی
برخی از مواد شیمیایی مانند کرم ها، کاندوم، مواد شوینده، صابون، دستمال توالت و نرم کننده ها باعث خارش واژن می شود.

تصلب بافت لیچان
این بیماری نادر باعث تشکیل نقاط سفید رنگ روی پوست در نزدیکی واژن می شود که اگر درمان نشوند منجر به بروز زخم خواهند شد.

درمان خارش واژن با روشهای طبیعی

درمان خارش واژن با عسل :

خارش واژن باعث سوزش شدید نیز میشود پس در انتخاب نسخه درمانی آن دقت کنید ، باید بدانید عسل برای تسکین و مبارزه با باکتری ها مفید است پس می تواند خارش واژینال را درمان کند.

روش اول : واژینال عسل:

بین ۲۰ تا ۳۰ گرم از عسل را روی واژن بمالید، ۳۰ دقیقه بدون پوشش باشید بعد از این مدت با آب گرم خوب موضع رابشویید تا عسل ها کاملا پاک شود، این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید.

یک مطالعه بالینی درسال ۲۰۱۵ شامل ۷۰ زن متبلا به قارچ واژن نشان می‌دهد که ماست و عسل از کرم واژینال کلوتزیمازول در درمان عفونت کاندیدا یا قارچی موثرتر است. 

روش دوم: درمان با عسل و ماست:

۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی (خام) و ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده شیرین نشده را باهم مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را در یک فنجان به حمام ببرید.
قبل از استفاده، ناحیه‌ی تناسلی را بطور کامل شسته و تمیز کنید.
مایع را به داخل واژن بریزید و سعی کنید، حدودا ۱۰دقیقه بوسیله انگشتان خود مانع بیرون ریختن مایع، شوید.
این کار را ۲ بار در روز انجام دهید، صبح‌ها و هنگام شب، درست قبل از رفتن به رختخواب.
معمولا عفونت باید بعد از چند روز از بین برود در غیر اینصورت به پزشک مراجعه نمایید.

درمان خارش واژن با اسیدبوریک :

اسید بوریک خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی کنندگی دارد وخارش، سوزش و مشکلات دیگر مشابه رادرمان می کند همچنین برای استفاده مقرون به صرفه است .

روش:

۳ تا ۴ قاشق چایخوری اسید بوریک را در نصف فنجان آب بریزید و مواد را خوب ترکیب کرده تامخلوط همگنی بدست آید بعد محلول را با پنبه روی موضع بمالید محلول ۱ یا ۲دقیقه بماند سپس بشویید ، اینکار را حداقل ۱بار در روز دو هفته انجام دهید.

درمان خارش واژن با برگ های رزماری :

همان طورکه می دانید برگ های رزماری از رشد باکتری های به صورت جدی جلوگیری می کند ما می توانیم از این خاصیت آن استفاده کرده و محلول آنتی باکتریایی برای درمان خارش درست کنیم.

روش:

داخل قابلمه ۳ یا ۴فنجان آب بریزید تا بجوشد سریعا برگ های رزماری بیفزایید در قابلمه را ببندید و اجازه دهید ۱۵دقیقه روی حرارت بماند کمی که خنک شد آن را روی موضع بمالید و کمی صبر کنید تاکاملا خشک شود ، اینکار را ۲ بار در روز و به مدت یک هفته انجام دهید.

درمان خارش واژن با سیر:

آلیسین موجود درسیر خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی بیوتیکی را بالا می برد و عفونت و قارچ هایی که باعث خارش و مشکلات دیگر می شود را درمان می کند. خوردن روزانه ۳حبه سیر سیستم ایمنی بدن را تحریک و کمک می کند باعفونت ها به راحتی مبارزه کنید . به یاد داشته باشید سیرخواصی دارد که با سوزش و خارش واژینال مبارزه می کند پس در رابطه با مصرف آن تردید نکنید.

روش :

به ۴ حبه سیرپوست کنده و نصف فنجان روغن زیتون نیاز داریم .
مواد را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا۳۰ دقیقه بماند بعد محلول را ۱۰ دقیقه روی بخش بیرونی واژن بمالید و بعد از سپری شدن زمان موضع را با آب گرم و صابون ملایم بشویید و کاملا خشک کنید . این کار را ۲ بار در روز و به مدت یک هفته انجام دهید، نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *