درمان دردهای قاعدگی با تغذیه/ ویتامین E و کاهش درد عادت ماهیانه

چربی‌های سالم مصرف کنید
به گزارش گیاه یاب به نقل از «مایندبادی‌گرین» برای کاهش درد قاعدگی پیشنهاد می‌شود که یک رژیم ضدالتهابی یا رژیم مدیترانه‌ای را دنبال کنید. به راحتی می‌توانید غذاهایی که از اسیدهای چرب امگا۳ برخوردار هستند را در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید و با التهاب و دردهای ناشی از دوران قاعدگی مقابله کنید. هفته‌ای ۲ تا ۳ وعده ماهی‌های آب سرد مانند سالمون و ساردین را میل کنید. همچنین خوراکی‌هایی مانند گردو، سبزیجات برگدار، دانه‌های چیا و تخم‌مرغ نیز منابع خوبی از چربی‌های سالم هستند.

منیزیم بیشتری دریافت کنید
منیزیم یک ماده‌ی معدنی ضروری است که خانم‌های زیادی با کمبود آن مواجه هستند. مصرف منیزیم به بهبود خواب، کاهش اضطراب، رفع سردردها و کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند. این ماده در افزایش آرامش عضلات رحم نیز موثر است. مواد غذایی سرشار از منیزیم عبارتند از: بادام هندی، سویا، اسفناج و بادام.

ویتامین B
بسیاری از بانوان به کمبود ویتامین ب۱ یا تیامین دچار هستند که می‌تواند به شدت یافتن درد‌های عضلانی، گرفتگی و خستگی منجر شود. این موارد همگی از علائم قبل از قاعدگی هستند. مصرف غذاهایی مانند لوبیای خشک، نخود فرنگی و غلات غنی شده که همگی سرشار از ویتامین ب۱ هستند می‌تواند کمک کند که درد قاعدگی و علائم دیگر آن را کاهش دهید.
کمبود ویتامین ب۶ نیز می‌تواند از عوامل درد شدید قاعدگی باشد. این ویتامین به وارد شدن منیزیم به سلول‌های بدن کمک کرده و همینطور باعث آرامش رحم می‌شود. غلات غنی شده، سیب زمینی با پوست، موز و سینه مرغ از مواد غذایی سرشار از ویتامین ب۶ هستند.

ویتامین E
ویتامین E مکملی عالی برای مقابله با التهاب در بدن است. خواص ضدالتهابی این ویتامین به کاهش درد قاعدگی نیز کمک می‌کنند و در تنظیم هورمون‌ها موثر هستند. غذاهای سرشار از ویتامین E عبارتند از: بادام، تخمه آفتابگردان، اسفناج، بروکلی، کلم‌برگ، سیب‌زمینی شیرین و آووکادو.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *