زعفران در هفته ۳۹ بارداری

خوردن زعفران در ماه آخر بارداری برای باز شدن دهانه رحم و زایمان راحت!

زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا می باشد زعفران موجب كاهش چربی و كلسترول خون می گردد. زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پيشگيری كننده از بيماريهای قلبی و سرطان، تقويت کننده حافظه و كاهش دهنده فشار خون است. از گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بيماريهاي پوستی، بیماری های چشم، عفونت ادراری، يرقان، پيش انداختن قاعدگی، رفع نفخ شكم ، درمان معده درد و درمان کم خونی استفاده می شود.

زعفران به هضم غذا کمک می کند و تقویت کننده معده می باشد و به عنوان مسکن بویژه در دردهای لثه کاربرد دارد.

شربت زعفران برای باز شدن دهانه رحم

نتایج تحقیقات نشان می دهد زعفرانی که پس از سه ماه اول حاملگی مصرف شده است تاثیر خود را چند ساعت قبل از زایمان با شروع شدن درد و با دریافت عصبی گیرنده های درد و تولید هورمون پروستا گلاندین که درهنگام وضع حمل باعث انقباض ماهیچه های دیواره رحم می‌شوند و اثرتحریکی مستقیم روی عضلات صاف رحم و اثر شل کنندگی سرویکس دارد می‌ گذارد بنابراین با مصرف صحیح زعفران میزان پروستا گلاندین در رحم در زمان تولد نوزاد را افزایش داد و از سخت زائی جلوگیری کرد .

خوردن زعفران در ماه آخر بارداری

خوردن مرتب و به میزان زعفران در دوران بارداری گرمای درونی بدن مادر را تامین می کند. و موجب حرکت جنین در رحم مادر میشود. و این خود عاملی برای زیاد شدن هیجان مادر میشود. لذا شادی و سرخوشی مادر را در ماه های آخر بارداری افزایش می دهد.

زعفران گیاه ضد افسردگی

مصرف زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است. بر اساس تحقیقات امروزی نیز نتیجه گرفته شده است که زعفران دارای خواص ضد افسردگی است و این در حالی است که بر اساس تب سنتی به زعفران خواص فرح بخشی و خنده آوری نیز نسبت داده اند. بر طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یك فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود. زعفران افزایش دهنده تمرکز حواس است و در پیشگیری از آلزایمر و پارکیسون موثر می باشد زعفران در درمان دردهای عصبی و کم خوابی موثر می باشد.

زعفران عامل پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی

بر اساس تحقیقات مرکز دانشگاهی ایتالیا زعفران در تنظیم کارکرد سلولهای بینایی موثر است و سلولهای بینایی را در مقابل آسیبها محافظت می کند و از پیشرفت بیماریهای چشم جلوگیری می کند و موجب احیای سلولهای آسیب دیده چشم می شود. زعفران در درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود موثر است. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماریهای ژنتیک چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود.

خوردن شربت زعفران در هفته ۳۹ بارداری

خواص ضد سرطانی زعفران

زعفران خواص ضد سرطاني دارا می باشد و به عنوان يك داروي ضد تومور و جمع كننده راديكالهاي آزاد عمل مي‌كند. بر اساس تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مواد آنتی اكسیدان موجود در زعفران خواص ضد سرطانی دارا می باشند. بر اساس نتایج این بررسی بنظر می رسد که استفاده از زعفران، از بروز توالی های ژنی سرطان زا جلوگیری می كند و در ترمیم مولكول های دی ان ای آسیب دیده تاثیر بسزایی دارد.

مضرات مصرف بی رويه زعفران:

مصرف بی رويه زعفران مضر می باشد و باعث استفراغ، كاهش ضربان قلب، خون ريزي از بيني، خون ریزی از پلك ها و لب و موجب سر گيجه، بي حالي، زردي پوست و عوارض خطرناك ديگر می شود که این عواقب حتی می تواند منجر به مرگ شود.

مصرف شربت زعفران برای زایمان

زعفران عامل سقط جنین و یا برطرف کننده سخت زایی :
رقیه و سحر کامران سامانی در پژوهش خود با موضوع درمان سخت زائی با مصرف زعفران در همایش زعفران داروی گیاهی هزاره سوم ارائه شد، نشان دادند که خوردن زعفران در زمان حاملگی، شخص را برای زایمان آسان آماده می کند. بر طبق پژوهش آنان مصرف زعفران در دوران بحرانی بارداری یعنی سه ماه اول که دوران تشکیل اندام‌ها ست می‌تواند به جنین صدماتی وارد نماید. مصرف زعفران در سه ماه اول حاملگی باعث افزایش هورمون پروستاگلاندین در رحم شده و اثرتحریکی مستقیم روی عضلات صاف رحم دارد و در نتیجه احتمال سقط جنین را به همراه دارد اما مصرف متعادل آن پس از سه ماه اول دوران بارداری مفید است و مادر را برای زایمان آسان آماده می کند. زعفران موجب خاصیت ارتجاعی در نسوج رحم می گردد و زایمان را آسانتر می سازد.

مقدار مناسب و مجاز مصرف زعفران در ماه:

مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم و سودمند می باشد و مصرف بیش از ۵ گرم آن برای هر نفر در ماه مضر می باشد. اما مصرف ۵ گرم زعفران در يك وعده غذائی می تواند منجر به مرگ انسان گردد.

نگهداری از زعفران:

زعفران را بايد دور از نور و رطوبت نگهداری کرد زعفران را درظروف شيشه اي يا فلزي دربسته نگهداري نمایید. توجه داشته باشید اسانس زعفران قابل تبخير شدن است، بنابر این درب ظرف زعفران را ببندید درصورت باز ماندن درب ظرف زعفران اثرات داروئی و کیفیت آن كاهش می یابد.

مصارف زعفران :

زعفران به مواد غذایی عطر و رنگ مخصوص می دهد و به همین جهت از زعفران در صنايع غذایی مانند سوسیس سازی، در شيرينی سازی مانند تهیه پودرهای کیک، در داروسازی مانند داروهای ضد افسردگی، در نساجی مانند رنگ کردن پارچه های ابریشمی، در تولید مشروبات الکلی و غیر الکلی بعنوان طعم دهنده طبیعی و در صنايع لبنی و غیره استفاده می شود.

اشتراک‌گذاری
118 نظر
  1. سلام وخسته نباشید….
    یعنی اگ از اول ماه نهم شروع به خوردن شربت زعفران کنم زایمانم راحتر میشه؟

    1. چای زعفران، شربت زعفران یا استفاده از آن همراه با زرده تخم‌مرغ به راحت‌تر شدن زایمان شما کمک می‌کند. البته بهتره در ماه نهم در مصرف موادی که طبع گرم دارند مثل زعفران زیاده روی نشود زیرا زردی نوزاد بیشتر میشود سعی کنید عرق کاسنی و ترنجبین که خنکی هستند مصرف کنید.

  2. من هفته۳۶ بارداریم تو بیمارستان بستریم میخواستم بدونم چقدر زعفران دم کنم تا دهانه رحمم باز شه و زایمان راحت داشته باشم

    1. بهتره تا هفته ۳۸ بارداری صبر کنید تا جنین شما نارس نباشد از ۳۸ هفتگی میتوانید از روغن کرچک و دم کرده گل گاوزبان ودم کرده زعفران استفاده کنید و پیاده روی و فعالیت داشته باشید.

  3. سلام خسته نباشید من از پ که حساب میکنم ۴۰ هفته و ۲روزمه ولی علائمی از زایمان ندارم به نظرتون چیکار کنم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما وقت زایمان تعیین کند تا بستری شوید.

  4. سلام من هفته بیست و هشت بارداری هستم ایا میتونم از زعفران استفاده کنم؟ تا جایی هم که تونستم طب سنتی اسلامی رو رعایت کردم .ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز به مقدار کم مانعی ندارد می توانید استفاده کنید. در حدی که در غذاها استفاده می شود.

    2. من هفته ۳۴بارداری هستم وامروز یک لیوان دم جوشونده خاکشیر بایکم زعفران خوردم آیا خطر داره؟؟چون درد کمر داشتم زیاد

  5. سلام خسته نباشیدخانم من توهفته چهلم بارداری است ولی علایمی اززایمان وجودنداره صبرمان تمام شده پس کی میادلطفاجواب بدین

    1. سلام اگر ۴۰ هفته را پرکردید باید پزشکتان شما را در بیمارستان بستری نماید تا با تزریق آمپول فشار دردهای شما شروع شود تا بتوانید زایمان طبیعی کنید بهتره از امروز از روغن کرچک و زعفران ودم کرده گل گاوزبان استفاده کنید و پیاده روی داشته باشید به حرکات جنین هم توجه داشته باشید.

  6. سلام من ۴۰ هفته پر کردم ولی علایمی از درد زایمان ندارم ٬ بیمارستانم رفتم میگن تا هروقت درد شدید گرفتی بیا بنظرشما چکار کنم٬ زعفرانم دم خوردم ولی تاثیری نداشت

    1. سلام باید از روغن کرچک استفاده کنید و پیاده روی داشته باشید و اینکه به حرکات جنین حتما توجه داشته باشید زیرا کاهش حرکات جنین علائم خطر می باشد.

  7. سلام خسته نباشید من در ۴۲هفته بارداری هستم .فرزندمم کاملا رسیده الان دوباره میرم بیمارستان ولی بستری نمیکنن دهانه رحمم هم فقط ۱ سانت باز شده .چیکار کنم دهانه رحمم تا فردا باز بیشتر باز بشه؟!البته فعالیت هم زیاد دارم

    1. سلام ممنون از روغن کرچک و دم کرده زعفران استفاده کنید و پیاده روی داشته باشید.

  8. سلام.من هفته ۳۷بارداریم…دردهای سدید وترشحات اب خونی دارم…ولی پارگی کیسه اب ندارم ودهانه رحمم تیپ فینگره…من یک لیوان شربت گلاب وزعفران .برای ارامشم ۲لیوان گل گاو زبان خوردم…میخواستم ببینم روجنین تاثیر بد گذاشته ودرضمن سزارینی هستم…

    1. سلام روی جنین شما اثر بد ندارد فقط باعث شروع زایمان شما ممکن است بشود.

  9. دم کرده زعفران را کی و چه جوری مصرف کنم با معده خالی یا بعد از وعده غذایی آیا مشکلی برای بچه نیست

    1. سلام اگر ۳۸هفته بارداری هستید میتوانید از دم کرده زعفران استفاده کنید فرقی نمیکند که چه زمانی از روز از آن استفاده کنید دم کرده گل گاوزبان هم موثر می باشد.

  10. هفته چهلم تمام شد رحمم باز نمیشه ولی درد دارم چکار کنم

    1. باید به بیمارستان مراجعه کنید.

  11. بعد از خوردن زعفران چقد طول میکشه تا درد شروع بشه

    1. زمان مشخصی ندارد بهتر است از هفته ۳۸ بارداری به بعد پیاده روی داشته باشید واز روغن کرچک ودم کرده گل گاوزبان و زعفران استفاده کنید.

  12. سلام من شروع هفته ۳۸ بارداری هستم (۳۷ هفته و ۱ روز)
    چند روزی است که درد لگن شدید و واژن دارم و حدود دو روز است که هر یکی دوساعت حدود ۲ الی ۳ دقیقه درد پریودی دارم
    مخصوصا درد لگن و واژن خیلی اذیتم میکنه لازم ب ذکره ک بگم حدودا ۵ روز پیش به دلیل باز شدن دهانه رحم به اندازه ی یک انگشت بستری بودم
    ممکنه این دردا درد زایمان باشه؟
    چیکار کنم که زودتر بتونم زایمان کنم ؟زعفران و کرچک خوبه؟

    1. سلام از ۳۸ هفته به بعد یعنی ۶ روز دیگر از روغن کرچک ودم کرده زعفران استفاده کنید و پیاده روی داشته باشید فعلا زود است.

  13. سلام وقت بخیر من تو هفته سی و هشت هستم یعنی از نظر سونو سی و هشت هفته و هفت روز و حدود هشت روز ددیگه زایمان می‌کنم الان خیلی درد دارم به شدت کمرم و دلم درد میکنه گاهی از شدت درد حالت تهوع و سردرد و سر گیجه بهم دست میده بیمارستان‌ هم رفتم گفتن هنوز دهانه رحم باز نشده اما نرم شده حالا نمیدونم چیکار کنم که زودتر زایمان کنم خیلی اذیت میشم توروخدا کمک کنین کلی هم پیاده روی و ورزش میکنم ولی نمیدونم که دهانه رحم کی آماده میشه. ممنون

    1. سلام از دم کرده زعفران ودم کرده گل گاوزبان وروغن کرچک استفاده کنید و پیاده روی داشته باشید.

  14. سلام خسته نباشین من ۳۹هفته و یک روزم دکتر ویزیت بعدیمو گذاشته برای تاریخ ۳۰مرداد. بنظرتون خیلی دیر نیست؟ من خیلی نگرانم حرکاتشو کنترل میکنم ولی بازم استرس دارم زایمانمم طبیعیه روغن کرچک جذب بچه نمیشه یوقت بد باشه؟

    1. سلام خیر دیر نیست به حرکات جنین دقت کنید واز روغن کرچک استفاده کنید.

  15. سلام هفته سی و هشت بارداری هستم ،، الان حدود یک هفته میشه دهانه رحم به اندازه یک انگشت باز شده ، . چکار کنم زودتر باز بشه ؟؟؟، دم کرده زعفران هم استفاده کردم.

    1. سلام از هفته آینده که وارد ۳۹ هفته شدید پیاده روی داشته باشید و از روغن کرچک استفاده کنید .

  16. سلام من هفته ۳۴ بارداری هستم امروز یه کاسه بزرگ شله زرد پر زعفران خوردم می خواستم ببینم مشکلی برا جنین ایجاد می
    کنه یا نه

    1. سلام خیر نگران نباشید اگر مشکلی پیش بیاید دچار لکه بینی یا خون ریزی میشوید بنابراین نگران نباشید.

  17. سلام هفته ۳۸ بارداری هستم .کل بارداریم استراحت مطلق بودم.کلی هم امپول پرلوتون زدم خواستم بدونم با توجه به اینکه ۱۲ تا امپول زدم و‌استراحت مطلق داشتم ممکنه بچم دیر دنیا بیاد؟

    1. سلام خیر نگران نباشید .

  18. سلام هفته ۳۸ بارداری هستم .کل بارداریم استراحت مطلق بودم.کلی هم امپول پرلوتون زدم خواستم بدونم با توجه به اینکه ۱۲ تا امپول زدم و‌استراحت مطلق داشتم ممکنه بچم دیر دنیا بیاد؟

  19. سلام من وارد چهل هفته بارداری شدم شربت زعفران خوردم وپیاده روی کردم احساس میکنم زیر شکمم سفت شده زعفران که ضرری نداره واسه جنینم

    1. سلام خیر ضرری ندارد.

  20. سلام
    طبق سونوی شش هفته، چهل هفته و پنج روز هستم و طبق lmp چهل و دو هفته و پنج روز.
    ولی هنوز سر پسرم وارد لگن نشده و دهانه رحم هم اصلا باز نشده. از هفته سی هشت هم هر روز صبح پیاده روی یک ساعت و نیمه دارم. نمیدونم چرا بدنم هیچ واکنشی نشون نمیده!
    از خوردن روغن کرچک هم میترسم. پزشکم هم میگه نباید کاری کنم و باید وقتش برسه. قراره پایان چهل و یک هفتگی بهشون مراجعه کنم تا ببینم چه تصمیمی دارن.
    بنظرتون چکار کنم؟ اینروزا پر از استرسم.

    1. سلام باید از روغن کرچک استفاده کنید و نزدیکی داشته باشید و پیاده روی کنید.

  21. سلام خسته نباشید من الان ۳۷ هفته و ۴ روزمه یعنی ۱۱همین برج ۳۸ هفتم تموم میشه میخواسم ببینم میتونم الان روغن کرچک استفاده کنم مشکلی برا بچه نداره؟؟؟ایا بچه کامله؟؟؟

    1. سلام بهتر است از پایان ۳۸ هفتگی مصرف کنید.

  22. سلام خسته نباشید من در ۳۷هفته و۴ روز هستم۱۱همین برج ۳۸ هفتم تمام میشود میخواستم ببینم اگر روغن کرچک مصرف کنم موردی برای بچه نخواهد داشت؟؟؟ایا بچه کامله؟؟؟؟

  23. سلام من در۳۷هفته بارداری هستم الان چند وقته شکنم سفت میشه بعداز یکی دو دقیقه دوباره شل میشه ولگدهاای خیلی محکمی به رحمم میزنه ک احساس میکنم میخواد کیسه ای
    اب پاره بشه آیا بنظرشمادردهای من شروع شده وباید زعفران مصرف کنم ک شدیدتربشه ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. سلام خیر نیازی به مصرف زعفران نیست از پایان ۳۸ هفتگی به بعد می توانید مصرف کنید.

  24. سلام خسته نباشی من الان در هفته ۳۷بارداری هستم الان چند روزی هست که شکمم سفت میشه بعداز دوسه دقیقه شل میشه و شبها موقع خواب خیلی به رحمم فشار میاد حس میکنم میخواد کیسه ابم پاره بشه بنظرشمادرد زایمان شروع شده چکارکنم ک شدیدتر بشه ممنونم از سایت خونتون

  25. سلام من هم هفته ۳۷ و ۴ روزم.این گل گاو زبان ک میگین رو از۳۸ هفتگی هرروز میتونم دم کنم بخورم؟یا زیاده رویه؟و همراهش چای زعفرانم بخورم؟

    1. سلام بله از پایان ۳۸ هفتگی می توانید مصرف کنید.

  26. سلام من هفته ٣٦+٢ هستم و از چند هفته پيش انقباضات من همراي درد شديد شروع شده و منو خيلي اذيت ميكنه، اينجا كه زندگي ميكنم دكتر ميگه ما كاري نميكنيم اگه حالا زايمان كني، مي خواستم ببينم مشكلي نيست من ازدم كرده زعفران استفاده كنم؟ واسه جلو افتادن زايمان؟ واقعا خسته شدم از اين همه درد. و راستي من امروز كمي لكه بيني هم داشتم اما خيلي كوتاه بود و فقط يه بار بود

    1. سلام با توجه به شرح حال شما باید زیر نظر پزشک باشید و استراحت داشته باشید تا وارد ۳۷ هفته شوید نیازی به مصرف زعفران نیست.

  27. سلام من تازه ازدواج کردم دیشب فهمیدم باردارم ولی نمیدونم چندهفتمه من چیکار کنم که طبیعی جنین سقط شه؟

  28. سلام من طبق سنوگرافی های اولیه ۳۸هفته ۴ روزمه ولی طبق اخرین سنوگرافی ۳۹هفته و ۳ روزمه امروز دوشنبس دکتر واسه جمعه گفته بیا بیمارستان با آممول فشار زایمان کن اشکالی نداره من زعفران دم کنم بخورم الان؟چقدر بخورم؟

    1. سلام خیر اشکالی ندارد مقدار استاندارد مشخصی از نظر علمی برای مصرف زعفران تعیین نشده است به مقدار معقول از دم نوش زعفران استفاده کنید .

  29. سلام ببخشید منم باردارم تو ۳۲ هفته هستم همه مطالب رو خوندم ولی میخاستم بدونم روغن کرچک چه ربطی به دهانه رحم داره ؟؟و این که چه تاثیری بر باز شدن دهانه رحم داره؟؟

    1. سلام به خانم ها ی بارداری که در پایان ۳۸ هفتگی هستند مصرف روغن کرچک توصیه میشود که زودتر دهانه رحم باز شده و دردهای زایمانی شروع شود .

  30. سلام من دوروزه زعفران دم میکنم میخورم درد زایمانم شروع نمیشه ۳۸ هفته هستم تو رو خدا بگین چیکار کنم درد زایمانم شروع بشه بازم زعفران دم کنم بخورم؟؟

    1. سلام شما تا ۴۰ هفتگی زمان دارید جای نگرانی وجود ندارد بهتر است پیاده روی داشته باشید از پایان ۳۸ هفتگی از قرص کرچک استفاده کنید داشتن رابطه جنسی نیز موثر می باشد.

  31. باسلام من فقط شنیدم روغن کرچک موثره…مگه قرص هم داره؟ایاقرص تاثیرمیزاره؟

  32. سلام خسته نباشین من هفته چهلمم واین هفته خیلی زعفرون وگل گاوزبون ممکنه برا بچه مشکل درست کنه وزردی بگیره

    1. سلام نگران نباشید در کنار آن از عرق کاسنی نیز استفاده کنید.

  33. سلام.من هفته۳۸و۵روزهستم.پیاده روی دارم و۳روزه زعفران استفاده کردم.معاینه لگن شدم.لکه بینی دارم میخوام دردام زودترشروع بشه.روغن کرچک استفاده بکنم برای جنین ضررنداره.وچه اندازه بایداستفاده بکنم؟

    1. سلام می توانید یک تا دو قاشق غذا خوری شروع به مصرف روغن کرچک کنید خیر برای جنین ضرری ندارد .

  34. سلام اگر روغن کرچک بخورمجنین مدفوع نمیکنه؟؟؟بعدا خودم چی میگن اسهال شدید آدم میگیره

  35. سلام چیزی قوی برای بازشدن دهانه رحم نداریم؟؟؟

  36. سلام. من هفته چهلم وارد شدم و پیش دکتر رفتم گفت سر بچه توی لگن آمده ولی دهانه رحم هنوز باز نشده برای به دنیا آمدن بچه , برای باز شدن دهانه رحم باید چکار کنم. ممنون

    1. سلام باید از قرص کرچک ویا روغن کرچک استفاده کنید دم نوش گل گاو زبان موثر است پیاده روی و داشتن نزدیکی به باز شدن دهانه رحم کمک می کند اگر تا ۴۸ ساعت درد زایمان به سراغ شما نیامد باید به بیمارستان مراجعه نمایید تا بستری شده وبرای شما آمپول فشار تزریق شود تا دهانه رحم شما باز شود .

  37. سلام من با سونو۳۵+۴روزم با پریود۳۶+۳دوروزه دردپریودی بیشتر ب کمرم میزنه و ول میکنه امروزم یه چندباری شکمم گرفته نمیدونم شل و سفت شدن چجوریه حس میکنم رحمم درد میکنه اینا انقباضه؟ من زایمانمو با پریود حساب کنم یا سونو؟پریودام منظم بود.اینایی ک گفتم علایم زایمانه؟؟من ۳۶هفته ام تو بیمارستان معاینه شدم دهانه رحم بسته بود

    1. سلام سن بارداری شما ۳۶ هفته است این علائم شما با توجه به سن بارداریتان طبیعی است .

  38. سلام من هفته ۳۹بارداری هستم دکترم گفته لگنم تنگه و برای باز شدن دهانه رحمم نباید گل گاو زبون و زعفران دم‌کرده استفاده کنم ولی در پاسخ های شما دیدم ک گفتید میتونید استفاده کنید ینی بخورم ب نظرتون؟؟؟

    1. سلام اگر تنگی لگن دارید شما که نمی توانید زایمان طبیعی داشته باشید خانم هایی که تنگی لگن دارند سزارین می شوند.

  39. سلام هفت۳۷ بارداری هستم ۳۶ و ۴ روز دیروز و امروز اندازه سر سوزن لک دیدم به دستمال وقتی خوردم را خشک میکردم فقط و خیلی کم درد کمر مثل پریودی داشتم چیکار کنم الان زایمان نکنم؟ آیا مشکلی داره؟ چون شوهرم ۱۳ روز دیگه میاد و من میخوام تا اون موقع زایمان نکرده باشم چیکار کنم ؟
    گهگاهی پیاده روی دارم و ۳ روز دم نوش رازیانه و خاکشیر و روغن بادام شیرین خوردم و شیاف قرص مغربی گذاشتم داخل رحمم برای نرمی دهانه رحم ممکنه برای همین ها باشه و آیا مانعی داره یا ادامه ندم و نخورم؟

    1. سلام با مصرف این همه داروهای قاعده آور طبیعی است دچار لکه بینی شوید باید از هفته ۳۸ بارداری به بعد این داروها را مصرف کنید بهتر است استراحت مطلق داشته باشید واگر لکه بینی شما بیشتر شد ویا درد داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  40. سلام من توهفته ۳۸ هستم دهانه رحم ام دوهفته است سه سانت بازه دردمیادپس قطع میشه چیکارکنم لطفا جواب بدید

    1. سلام نگران نباشید با توجه به سن بارداری شما جنین نارس نیست واگر زایمان کنید مشکلی برای جنین به وجود نمی آید.

  41. سلام تو هفته سی و هشتم امروز ۲ لیوان دم کرده زعفران خوردم احساس میکنم قلبش تند تر میزنه میترسم چکار کنم

    1. سلام شما نمی توانید ضربان قلب جنین را احساس کنید .

  42. سلام خسته نباشيد ميخاستم بدونم از روغن کرچک چجوري استفاده کنم براي زايمان راحتر؟

    1. سلام از نظر پزشکی استاندارد خاصی ندارد از ۳۸ هفته به بعد روزانه به هر مقداری که می توانید میل نمایید.

  43. سلام
    من از پايان ٣٧ هفته شربت زغفران و تخم شويد دم كرده خوردم
    العان ٣٩ هفته و ٢ روز هستم
    ورزش و پياده روي هم كلا از ٤ ماهگي شروع كردم
    فعاليتمم خيلي زياده
    الان هم يك فينگر باز شدم
    ديگه چيكار كنم كه به روند زايمانم كمد كنه و زودتر ني ني بياد.؟

    1. سلام می توانید از قرص کرچک ویا روغن آن استفاده کنید داشتن نزدیکی نیز کمک کننده است.

  44. سلام من الان طبق سونو آن تی ۴۰ هفته و ۴ روزم و هنوز درد هام شروع نشده به پزشک هم مراجعه کردم گفت فعلا مشکلی نداری و تا ده روز دیگه هم وقت داری به نظر شما مشکلی پیش نمیاد چکار کنم زودتر درد هام شروع بشه پیاده روی هم میرم

    1. سلام از قرص کرچک ویا روغن آن استفاده کنید هر روز یک ساعت پیاده روی داشته باشید داشتن نزدیکی نیز کمک کننده است از دم کرده ی زعفران و گل گاوزبان استفاده کنید.

  45. سلام و خداقوت….من آخرین پریودی ام یک بهمن ۱۳۹۶ بوده الان میشه بگین چند هفته ام …از کی میتونم خاکشیر یا شربت زعفران و…بخورم واسه باز شدن دهانه رحمم؟معمولا زایمان بچه سوم چند ساعت طول میکشه؟باتشکر از محبتتون

    1. سلام سن بارداری شما ۴۰ هفته و ۳ روز می باشد باید پیاده روی داشته باشید از قرص کرچک ویا روغن آن استفاده کنید دم نوش زعفران و گل گاوزبان موثر است.

  46. سلام من امروز وارد ۳۸هفته شدم درد مداوم پریودی دارم روی واژنمم احساس فشار میکنم ۳ روزم بخاطر درد پهلو در بیمارستان بستری بودم ک یک سانتم دهانه رحمم باز شده بود.خیلی درد دارم وخیلی خسته شدم .اگه الان یک کدوم از دارو هایی ک گفتینو بخورم دردام شرو بشه برم بیمارستان میزارن زایمان کنم .امپور فشار میزنن ؟

    1. سلام بله اگر دردهای زایمانی شما شروع شود و دهانه رحم شما باز شود بستری می کنند.

  47. سلام من الان با ال ام پی چهل هفته و یک روزمه .دهانه رحمم یک سانت بازشده و نرم شده .الان ب اسرار خانواده یک لیوان پره دم کرده زعفرون خوردم .برای بچم مشکلی پیش نمیاد .بادیدن چ علائمی سریعا ب بیمارستان برم ؟؟؟

    1. سلام خیر مشکلی برای جنین به وجود نمی آید به همه خانم های باردار بالای ۳۸ هفته مصرف زعفران توصیه می شود.

  48. سلام . طبق سونو ان تی فردا ۳۹ هفتم تموم میشه ، میشه الان شربت زعفران بخورم؟ مشکلی برا زردی پسرم نداره؟

    1. سلام می توانید در کنار آن از عرق کاسنی نیز استفاده کنید .

  49. سلام من الان در سی و نه هفته ودو روزهستم حرکت جنین کمتر از هفته گذشته شده اما دو روز هم هست که لباس زیرم روخیس میکنم بعضی موقع هم ترشح زرد رنگ ازم بیرون‌ میاد باید چکار کنم

    1. سلام اگر بعد از صرف غذا در یک ساعت جنین ۵ حرکت نداشت باید به پزشک مراجعه نمایید در غیر این صورت مشکلی ندارید.

  50. سلام خوبین من الان ۳۸ هفته و ۵ روز هستم دو روز پیش برای مراقبت رفته بودم پیش دکترم گفتن که دهانه رحمت باز شده باید بری بیمارستان دیروز رفتم بیمارستان بستری نکردن گفتن وقت زایمانت نیس در ضمن احتمال زایمان زودرس زوده بودن برام که خوشبختانه نشد زایمان قبلیم ۳۵ هفته بود به نظرتون چیکارمیتونم بکنم صبر کنم تا وقتش؟

    1. سلام باید به حرکات جنین خود دقت کنید و هفته ای یک بار ویزیت شوید.

  51. سلام من ۳۷هفته باردارم.پزشکم روزی یه عدد قرص کرچک و یه قاشق گلاب برام تحویز کرده.بچم همون بالای شکمم مونده و اصلا پایین نمیاد.پیاده روی هم دارم.ینی ممکنه اصلا وارد لگنم نشه و مجبور شم اخر سزارین کنم؟یا هنوز وقت هست برا پایین اومدنش؟

    1. سلام نگران نباشید هنوز زمان دارید تا ۳ هفته دیگر برای شروع دردهای زایمانی و باز شدن دهانه رحم زمان دارید .

  52. سلام من ۳۶ هفته و ۳ روزمه خاستم بپرسم اگه زعفران دم کرده بخورم چی میشه باعث زایمان میشه یا نه؟

    1. سلام از هفته ۳۷ بارداری به بعد بهتر است از دم نوش زعفران استفاده کنید.

  53. سلام خسته نباشید من الان ۳۹ هفته و۴روز مه توی ۳۸ هفته و۴ روز دکتر معاینم کرد وگفت که دهانه رحمم دوانگشت باز شده ونرم شده اما تا الان علائم زایمانی انچنانی ندارم فقط کمرم دردمیکنه وبعضی وقتها زیر شیکمم درد داره پیاده روی هم خیلی زیاد می کنم حداقل ۳ ساعت شایدم بیشتر من کی زایمان می کنم چکارکتم زایمان کنم خسته شدم دیگه

    1. سلام از قرص کرچک و دم نوش زعفران و دم کرده ی گل گاوزبان استفاده کنید.

  54. تو ۳۸ هفته و۴روز بارداری هستم ماه دردهای زایمان دارم شدیدم هست۳F ولی بخاطراینکه دهانه رحمم بازنشده بستری نمیکنن بنظرتون الان میتونم ازروغن کرچگ یادم کرده زعفران استفاده کنم ؟؟؟الان واسه بچه خطری نداره .

    1. خیر مشکلی ندارد می توانید استفاده کنید.

  55. سلام روغن کرچک رو چجوری استفاده کنم؟

  56. سلام من ۳۸هفته ام هر روز ۳لیوان چای زعفران میخورم خطری واسه جنین نداره

    1. سلام با توجه به اینکه طبع زعفران گرم است روزانه از عرق کاسنی نیز استفاده نمایید تا بعد از تولد نوزاد دچار زردی نشود .

  57. من سی و نه هفته ام اما درد کمر د ل درد ندارم اما زیر قفسه سینه ام تیر میکشه به نظرتون چکار کنم بچم رودتر به دنیا بیاد

    1. پیاده روی و فعالیت داشته باشید مصرف دم کرده ی گل گاوزبان و زعفران نیز موثر است می توانید از قرص کرچک نیز استفاده کنید.

  58. سلام وخسته نباشی من الان ۳۹هفته و۳روزمه درد پریودی منو میگیره بیشتر کمر درد و از قسمت واژن انقباض دارم بزور بلند میشم وامروز اویشن دم کرده خوردم بنظرشما چکار کنم زایمان راحتتری داشته باشم وبچم زود بدنیا بیاد خیلی اذیتم؟ممنون

    1. سلام از قرص کرچک استفاده کنید و پیاده روی کنید و دم کرده ی گل گاوزبان و زعفران نیز موثر است .

  59. سلام من تو ۳۷ هفته و۴ روز هستم رفتم دکتر گفت ۲ سانت دهانه رحمم باز شده موقعی که جنین خودشو سفت میکنه به کمرمو خیلی ببخشید به مقعدم فشار میاد حالت دسشویی دارم بچه هم خیلی پایین اومده به سختی راه میرم ایا منم از پایان ۳۸ هفتگی شروع به خوردن زعفران و روغن کرچک کنم ؟؟؟؟

    1. سلام خیر مصرف آن منعی ندارد .

  60. سلام من هفته۴۰بارداری هستم مخوام بدونم زعفران مصرف کنم دردم شروع میشه چون واقعانفسم بندمیادنمیتونم راه برم

    1. سلام بهتر است پیاده روی کنید دم نوش زعفران و گل گاوزبان نیز موثر است روغن کرچک مصرف کنید داشتن نزدیکی نیز کمک کننده است.

  61. سلام خسته نباشید من سی وشش هفته هستم الان یک ماهه دو سانت رحمم باز شده تا حالا چهارتا پرولوتون تزریق کردم و یک ماهه استراحتم یک هفته اس شدید درد کمر و زیر شکم دارم ترشحاتم زیاد شده ولی لک بینی ندارم دردام خیلی زیاده ولی دهانه رحمم از دوسانت پیشرفت نکرده قرص ایزوپرین هم میخورم خسته شدم اگه روغن گرچک بخورم تا زودتر رحمم باز بشه برا بچه خطر داره

    1. سلام بله ضرر دارد اما با توجه به سن بارداری شما داشتن استراحت مطلق کافی است و نیازی به مصرف ایزوپرین ندارید .

  62. ۳۹ هفته و۲روزم اما درد ندارم چیکار کنم

  63. سلام.من هفته ۳۷ بارداری هستم.فرزند دومم هست.فرزند اولم رو طبیعی آوردم.دکترماما رفتم میگه لگت کوچیکه نمیتونی طبیعی زایمان کنی اما بهم نامه هم نمیده واسه سزارین.میگه باید بری بیمارستان خصوصی شهر دیگه.چون تو شهرمون بیمارستان خصوصی نداریم.منم هزینشو ندارم چیکار کنم.آقای خامنه ای عزیز که این دستور رو دادین بفرمایید ما خانمها چیکار کنیم آخه زوره نمیتونیم طبیعی زایمان کنیم.اعصابم داغونه.

  64. سلام من۳۹ هفته و دوروزمه الان یکهفتس لگنم بشدت درد می‌کنه دهانه رحمم بازنشده
    بنظرتون چیکار کنم دهانه رحمم باز بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *