درمان جوش بعد از اصلاح

جلوگیری از بروز جوش ریز بعد از اصلاح صورت خانم ها

یکی از مشکلاتی که تقریبا همه خانم ها با آن مواجه هستند، این است که پس از اصلاح یا وکس دچار جوش های ریز پوستی می شوند. اگرچه این جوش ها موقتی هستند، اما آزاردهنده است و افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن این جوش ها هستند. در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی را برای جلوگیری و برطرف کردن جوش بعد از اصلاح ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی : نکات مهم برای اصلاح موی بدن دختران نوجوان؛ آموزش اصلاح زیر بغل، پا و ناحیه بیکینی

چرا پس از اصلاح جوش می زنیم؟

وقتی در هنگام اصلاح ریشه ها از مجرای ساقه بیرون کشیده می شوند، ایجاد التهاب می کند و ممکن است باعث مسدود شدن مجرا شود. این اتفاق باعث جوش زدن و التهاب صورت خواهد شد. ممکن است در اوایل استفاده از اپیلاسیون، جوش های بیشتری را بر روی صورت تان مشاهده کنید؛ زیرا در اوایل دردآورتر بوده و موها را با شدت بیشتری از پوست جدا می کند. همین مساله باعث می شود که جوش های بیشتری را بر روی صورت تان مشاهده کنید. در واقع التهاب پس از اصلاح باعث به وجود آمدن جوش ها بر روی صورت می شود. پس برای کم شدن و جلوگیری از جوش زدن صورت، از میزان التهاب کم کنید.

چرا بعد از اصلاح جوش می زنیم؟

روش های جلوگیری یا برطرف کردن جوش های صورت پس از اپیلاسیون یا بند انداختن

۱. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با عسل

عسل دارای خاصیت ضدباکتریایی است و می تواند حساسیت و قرمزی پوست را سریعا درمان کند. عسل می تواند التهاب و تورم را کاهش داده و پوست را مرطوب نگه دارد. در نتیجه از ایجاد جوش ها پس از اصلاح جلوگیری می کند. برای این منظور کافی است تا کمی عسل را بر روی پوست تان مالش داده و صبر کنید تا بر روی پوست تان خشک شود. سپس صورت خود را با آب سرد بشوئید. همچنین می توانید برای اثربخشی بیشتر نصف قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق ماست ترکیب کنید. این مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت تان اعمال کرده و سپس با آب ولرم شست و شو دهید.

۲. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با جوش شیرین

یکی از روش های درمان قدیمی برای برطرف کردن جوش های صورت، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین دارای خاصیت ضد التهابی است که پوست را تسکین داده و خارش و قرمزی پوست را کاهش می دهد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید. یک توپک پنبه ای را به این محلول آغشته کرده و به پوست خود بزنید. به مدت ۳ تا ۵ دقیقه صبر کرده و سپس پوست تان را با آب سرد شست و شو دهید. می توانید این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید.

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با جوش شیرین

۳. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با خیار

خیار دارای خاصیت آبرسان و ضد التهابی است که به درمان قرمزی و حساسیت ناشی از اصلاح کمک می کند. به علاوه خیار حاوی ویتامین های k و c است که دو ماده مهم برای تسکین درد و خارش است. برای این منظور خیار را به صورت گرد برش داده و به مدت ۳۰ دقیقه در داخل یخچال قرار دهید. برش های خنک خیار را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست تان قرار دهید. این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا پوست تان تسکین پیدا کند. به جای آن می توانید نصف یک عدد خیار را پوره کرده و با یک چهارم پیمانه شیر مخلوط کنید. این مخلوط را در یخچال قرار داده تا خنک شود. سپس به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی پوست تان اعمال کنید. این درمان را دو مرتبه در روز و به مدت ۲ روز انجام دهید.

۴. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و می تواند سریعا پوست را تسکین دهد. کافی است تا ۵ قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید. این مخلوط را به پوست زده و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوست تان را با آب ولرم شست و شو دهید. این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید تا نتیجه مطلوب را بگیرید. به جای آن می توانید سه قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و مخلوط را بر روی پوست تان اعمال کنید. به مدت ۱ تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس پوست تان را با آب شست و شو دهید.

۵. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با جو دو سر

جو دو سر دارای خاصیت تسکین دهنده و ضد التهاب است و به کاهش سریع التهاب و سوزش پوستی ناشی از اصلاح موهای زائد کمک می کند. برای این منظور مقدار مساوی از جو دو سر خرد شده و ماست را با هم مخلوط کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. این مخلوط را بر روی پوست خود مالش داده و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست تان نگه دارید. سپس پوست تان را با آب ولرم شست و شو دهید. این روش را یک یا دو مرتبه در روز و به مدت ۲ تا ۳ روز انجام دهید.

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با جو دو سر

۶. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خاصیت آرام بخش بر روی پوست است و التهاب را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. گاهی پوست پس از اصلاح خشک می شود و آلوئه ورا می تواند مشکل خشک شدگی پوست را نیز برطرف کند. برای این منظور کافی است تا این گیاه را خریداری کرده و برگ های آن را بشکنید تا مایع ژل مانند آن خارج شود. اکنون آن را بر روی پوست خود مالیده و اجازه دهید تا به مدت یک شب بر روی پوست تان باقی بماند. این کار را هر شب تکرار کنید.

۷. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با روغن نارگیل

از روغن نارگیل می توانید برای پیشگیری از بروز جوش های صورت پس از اصلاح استفاده کنید. این روغن پوست را نرم و مرطوب کرده و قرمزی و التهاب پوستی را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل باعث می شوند پروسه بازیابی پوست پس از قرار گرفتن تحت فشار اصلاح سریع تر انجام شود.

۸. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با سرکه سیب

سرکه سیب می تواند ph پوست را تنظیم کرده و باعث کاهش تورم و بهبود جوش های صورت می شود. برای این منظور مقداری برابر از سرکه سیب و آب را با هم ترکیب کنید. پنبه را به این محلول آغشته کرده و بر روی پوست تان بمالید. اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صوت تان باقی مانده و سپس صورت خود را شست و شو دهید. این کار را دو مرتبه در روز تکرار کنید.

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با سرکه سیب

۹.  استفاده از محصولات کاهش دهنده التهاب و جوش ها پس از اصلاح

اگر هیچ کدام از روش های خانگی فوق موثر نبود، می توانید برای درمان از محصولات کاهش دهنده التهاب صورت استفاده کنید. این محصولات حاوی ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوئه ورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان هستند و می توانند این جوش ها را به شکل فوق العاده ای درمان کنند.

سخن آخر

التهاب های ایجاد شده پس از اصلاح باعث ایجاد جوش های ریز پوستی می شود. اگرچه این جوش ها به سرعت برطرف می شوند، اما وجود آنها بر روی پوست صورت می تواند آزاردهنده باشد. در این مقاله راهکارهای مختلفی را برای برطرف کردن جوش های پوستی پس از اصلاح ارائه کردیم. با امتحان کردن یکی یا چندین روش ارائه شده در این مقاله می توانید از بروز جوش های پوستی پس از اصلاح جلوگیری کرده و یا آنها را درمان کنید. آیا تا به حال از روش های توضیح داده شده در این مقاله برای برطرف کردن جوش های پوستی پس از اصلاح استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.