جاذبه های دیدنی ترکیه در کوش آداسی، مارماریس و بدروم!

بدروم یکی از مقاصد اصلی گردشگران ترکیه است. ساحل و دریای مدیترانه ایی بدروم مملو از قایق های بادبانی است که در هر ساعتی از شبانه روز گردشگران را به این ساحل می کشاند.در شهربدروم همچنین جاذبه های گردشگری باستانی و قدیمی می باشد. با تور بدروم همراه باشید تا برترین جاذبه های گردشگری شهر بدروم را به شما معرفی کنیم.

تور بدروم واقع در جزیره بدروم ترکیه است که یکی از شلوغ ترین سواحل فیروزه ایی ترکیه را دارد. بدروم یکی از مقاصد اصلی گردشگران ترکیه است. ساحل و دریای مدیترانه ایی بدروم مملو از قایق های بادبانی است که در هر ساعتی از شبانه روز گردشگران را به این ساحل می کشاند.در شهربدروم همچنین جاذبه های گردشگری باستانی و قدیمی می باشد. با تور بدروم همراه باشید تا برترین جاذبه های گردشگری شهر بدروم را به شما معرفی کنیم.

قلعه سنت پیتر
قلعه سنت پیر کمی بالاتر از ساحل فیروزه ایی بدروم قرار دارد و در صدر مکان های گردشگری بازدیدکنندگان بدروم قرار دارد. شوالیه های سنت جان این قلعه را بین سالهای ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ بنا كردند و به شوالیه های ملیت های مختلف دفاع از بخش های خاصی از قلعه را واگذارکردند. یک برج فرانسوی در میان برجهای مختلف وجود دارد. برج انگلیسی ، با مجسمه ی شیر بر روی دیوار غربی آن؛ و برج گاتینو ، که به سیاه چال ها منتهی می شود در این قلعه وجود دارند. در زمان سلطنت باشکوه سلطان سلیمان عثمانی ، در این قلعه یک مسجد ساخته شد. چندین سالن در این قلعه باستانی موزه باستان شناسی زیر اب شهر بدروم را ارائه می دهند.

این موزه معروف در داخل قلعه سنت پیتر یک جاذبه دیدنی است، حتی اگر علاقه ای به باستان شناسی زیر آب نداشته باشید این موزه آنقد جذاب است که ناخود آگاه توجه شما را به خود جلب می کند. چیدمان نمایشگاه ها به وضوح سازماندهی شده است و آثار هنری خیره کننده با نمایش های چند رسانه ای تکمیل می شوند. در نمایشگاه که زیر آب می باد شما به کشتی برخورد می کنید که قدمت آن به سال ۱۰۲۵ میلادی بر میگردد.

ماوسلی
یکی از هفت عجایب جهان باستان، ماوسلی در تور کوش آداسی است. امروزه تعداد بسیار کمی از این مکان باستانی مانند راه پله ها و مقبره های قبل از ماوسلی، ورودی باریک به محوطه مقبره ماسولوس، سیستم های زهکشی اصلی باقی مانده است.

قبل از مرگ ، پادشاه مقبره خود را برنامه ریزی کرده بود که توسط پیتئوس ، معمار معبد پرین آتنا طراحی شود. هنگامی که وی درگذشت، همسر (و خواهرش)، آرتمیزیا سنگ مرمر سفید را بر بالای یک هرم ۲۴ مرحله ای و چهارگوش ، یک ارابه چهار اسب که ماسولوس قرار دادند.

در اواخر قرن پانزدهم میلادی، شوالیه ها آرامگاه را در ویرانه ها یافتند ، که احتمالاً در اثر زلزله تخریب شده بود ، و بین سالهای ۱۴۹۴ تا ۱۵۲۲ تقریباً از کل آن به عنوان بلوک های ساختمانی برای قلعه استفاده شده یا برای تقویت دیوارهای آهکی استفاده شده است. خوشبختانه ، دیواره های باستانی چشمگیرتر در دیواره های قلعه گنجانیده شد ، در حالی که مجسمه های اصلی Mausolus و Artemisia به موزه انگلیس فرستاده شدند.
این مکان دارای باغ های بسیار زیبا و آرامش بخش است.مدل ها ، نقشه ها و اسناد نشانگر ابعاد بزرگ مقبره اصلی است. یک مدل مقیاس Halicarnassus Mausolus 'نیز در معرض نمایش است.

بازدید از دروازه میاندوس با تور بدروم
دروازه میاندوس در قسمت شرقی بدروم واقع شده است. این بنا در قرن چهارم B.C ساخته شده است. و یکی از مکانهای محبوب تاریخی در شبه جزیره بدروم است. این دروازه ورودی به شهر باستانی هالیکارناسوس در غرب بود. هنگامی که اسکندر بزرگ برای حمله به شهر فرا رسید ، نتوانست از این سنگر گسترده عبور کند. دروازه میاندوس تنها دروازه باستانی باقیمانده در ۷ کیلومتر دیوار شهر باستانی هالیکارناسوس است.

زمانی بدروم شهر غنی و باستانی هالیکارناسوس یونان باستان بود و اکنون از ویرانه های آن دروازه میاندوس باقی مانده است که می توانید از آن دیدن کنید. این دروازه در قرن چهارم B.C. توسط شاه مائوسولوس ساخته شده است. این دروازه یکی از بهترین بناهای تاریخی بدروم است. امروز ، این دروازه دوقلو در جهت مخالف هتل و ساختمان های تجاری که از آن زمان در اطراف آن ساخته شده اند، می باشد.

در ورودی این مکان گردشگری یک اطلاعیه به زبان انگلیسی است که تاریخچه مختصری از دروازه را توضیح می دهد. در زمان سلطنت پادشاه مائوسولوس بخشی از دیواری به طول ۴/۳ مایل (۷ کیلومتری) بود که از شهر باستانی هالیکارناسوس محافظت می کرد. بقایای قایقی را که مستقیماً در مقابل دروازه قرار دارد بررسی کنید. تعداد زیادی از سربازان در جریان محاصره به رهبری اسکندر کبیر در اینجا غرق شدند.

اگر قصد بازدید از دروازه میاندوس در تور مارماریس را دارید حتما با خود دوربین به همراه داشته باید تا با این ویرانه های زیبا عکس های با پس زمینه های خاص خلق کنید. از راه پله های سنگی که به بالای برج های دروازه ختم می شوند بالا بروید و از منظره ساحل دریای اژه ی بدروم لذت ببرید.

به گزارش سفر باتو، دروازه میاندوس در فاصله ۱۰ دقیقه رانندگی به سمت غرب مرکز شهر بدروم قرار دارد. با طی کردن این مسیر با اتوبوس عمومی از بدروم اتوگار ، ترمینال اصلی اتوبوس می توانید به آنجا بروید. دروازه میاندوس به صورت شبانه روزی باز است و بازدید از این مکان گردشگری رایگان است. اگر قصد بازدید از دروازه میاندوس دارید باید حدودا یک ساعت برای بررسی خرابه ها ، خواندن علائم اطلاعات و عکس گرفتن داشته باشید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.