تست بارداری با بزاق دهان چه نوع آزمایشی و چقدر دقیق است و چگونه انجام می شود؟

تست بارداری با بزاق دهان چه کاری انجام می دهد؟ این یک کیت آزمایش خانگی برای پیش بینی تخمک گذاری با بررسی الگوهایی است که توسط بزاق شما ایجاد می شود. هنگامی که ترشح هورمون استروژن تان در نزدیکی زمان تخمک گذاری افزایش می یابد ، بزاق خشک شده شما ممکن است الگویی به شکل سرخس (یا الگوی فرنینگ) ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی: آیا آزمایش خانگی بارداری با سفید کننده (وایتکس) دقیق و قابل اطمینان است؟ + آموزش انجام این تست

تخمک گذاری با تست بارداری با بزاق دهان

تخمک گذاری با تست بزاق

 

تست بارداری با بزاق دهان چه نوع آزمایشی است؟

این یک آزمایش کیفی است، شما متوجه می شوید که آیا ممکن است به زمان تخمک گذاری نزدیک باشید یا نه ، نه اینکه قطعاً باردار خواهید شد.

چرا باید تست بارداری با بزاق دهان را انجام دهید؟

اگر می خواهید بدانید چه زمانی انتظار تخمک گذاری داشته باشید و در بارورترین قسمت چرخه قاعدگی تان قرار دارید ، باید این آزمایش را انجام دهید. این آزمایش می تواند برای کمک به شما در برنامه ریزی بارداری استفاده شود. شما نباید از این تست برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید ، زیرا برای این منظور قابل اعتماد نیست.

تست بارداری با بزاق دهان چقدر دقیق است؟

این تست ممکن است برای شما موثر عمل نکند. برخی از دلایل آن عبارت اند از:

  • همه خانوم ها ترشحات بزاقی شان سرخسی نمی شود.
  • ممکن است نتوانید ترشحات سرخس شکل را ببینید.
  • زنانی که در بعضی از روزهای باروری خود بزاق سرخسی شکل(الگوی فرنینگ در ترشحات بزاقی کریستاله شده قابل مشاهده است)می بینند، لزوماً در تمام روزهای باروری خود بزاق سرخسی شکل ایجاد نمی کنند.
  • سرخسی شدن بزاق تان(فرنینگ ) ممکن است با سیگار کشیدن،خوردن،اشامیدن و مسواک زدن دندان های  از بین برود.
  • چگونه بزاق خود را روی اسلاید میریزید.
  • وقتی تست را انجام می دادید کجا بودید.

چگونه تست بزاق را انجام می دهید؟

در این تست ، شما یک میکروسکوپ کوچک با اسلایدهایی داخل آن یا قابل جابجایی دریافت می کنید. مقداری از بزاق خود را روی اسلاید شیشه ای بریزید و اجازه دهید خشک شود و به الگویی که ایجاد می کند نگاه کنید. نقاط و دایره ها ، یک  الگوی سرخسی (کامل یا جزئی) یا ترکیبی از آن دو بسته به زمانی که در چرخه ماهانه هستید ، مشاهده خواهید کرد. زمانی که از آزمایش طی ۵ روز از دوره ای که انتظار تخمک گذاری تان را دارید استفاده می کنید ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. این دوره شامل ۲ روز قبل و ۲ روز بعد از روز تخمک گذاری مورد انتظار شما است. البته این آزمایش کامل نیست و ممکن است خارج از این دوره یا زمانی که باردار هستید ترشحات بزاق تان سرخسی شوند. حتی بعضی از مردان ترشحات سرخسی ایجاد می کنند.

آیا این آزمایش مشابه آزمایشی است که دکتر من استفاده می کند؟

آزمایش های باروری که پزشک شما استفاده می کند خودکار است و ممکن است نتایج ثابت تر و بدون تناقضی به شما بدهند. پزشک شما ممکن است از آزمایشات دیگری که هنوز برای استفاده در منزل موجود نیست (به عنوان مثال آزمایشات آزمایشگاهی خون و ادرار) و اطلاعات مربوط به سابقه شما استفاده کند تا درک بهتری از وضعیت باروری شما بدست بیاورد.

چگونه تست بزاق را انجام می دهید

آیا آزمایش مثبت به معنی تخمک گذاری شما است؟

آزمایش مثبت نشان می دهد که شما ممکن است نزدیک تخمک گذاری باشید. اما این نتیجه بدان معنا نیست که شما قطعاً باردار خواهید شد. آیا نتایج منفی ازمایش به این معنی است که تخمک گذاری نمی کنید؟ نه ، ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا شما زمان تخمک گذاری خود را تشخیص نداده اید. شما نباید از این تست برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید ، زیرا این تست برای این منظور قابل اعتماد نیست.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *