مصرف همزمان کلومیفن و متفورمین

تحریک تخمک گذاری با قرص کلومیفن | اندازه فولیکول نرمال برای باردار شدن

کلومیفن معمولا به شکل قرص در یک دوره پنج روزه مصرف می شود که به تولید هورمونهایی که باعث آزاد شدن تخمک می شوند (مثل اف اس اچ) کمک می کند و تخمدانها را وادار به تولید یک یا چند تخمک می کند .

مصرف همزمان کلومیفن و متفورمین

بسياري از پزشكان رشد فوليكول ( تخمك) را با سونوگرافي كنترل مي كنند. اندازه فوليكول (تخمك) مناسب بنظر پزشكان مختلف متفاوت است اما اكثر پزشكان در صورتيكه بيمار دارو مصرف نكرده يا تنها كلوميفن مصرف كرده باشد ۲۰ تا ۲۴ ميلي متر در نظر مي گيرند و اگر FSH به تنهائي مصرف كرده باشد ۱۷ يا ۱۸ ميلي متر و اگر FSH+LH استفاده كرده باشد ۱۶ يا ۱۷ ميلي متر را اندازه فوليكول بالغ در نظر مي گيرند. البته اين امكان دارد كه فوليكولهاي تا حد ۱۴ تا ۱۵ ميلي متر نيز حاوي تخمك طبيعي نيز باشند. بعلاوه فوليكولها تا زمان آزاد سازي حدود يك تا دو ميلي متر روزانه رشد مي كنند. يك خانم ممكن است در يك سيكل بيش از يك تخمك آزاد كند و وقتي به اندازه آنها به حد طبيعي رسيد در صورتيكه hCG استفاده نكرده باشند تا ۲۴ ساعت بعد تخمكها در بدنش آزاد خواهند شد. تزريق hCG در ۹۵% خانمها باعث آزاد سازي تخمكها در ۳۶ ساعت بعد خواهد شد.

تخمک گذاری نامنظم و قرص کلومیفن 

اگر تخمک گذاری در شما نامنظم است یا اصلا وجود ندارد ،خصوصا اگر شما سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید کلومیفن می تواند به باروری شما کمک کند. (اگر شماسندرم تخمدان پلی کیستیک دارید و به نظر می رسد که کلومیفن در شما اثر نمی کند، ممکن است پزشکتان، متفورمین را به عنوان داروهای حساس کننده به انسولین تجویز کندتا به پاسخ دهی شما به کلومیفن کمک کند)

همچنین ممکن است شما کلومیفن و دیگر داروهای باروری را قبل از انجام تکنیک های پیشرفته کمکی باروری مثل آی وی اف مصرف کنید تا باعث تولید چندین تخمک در شما برای این روش شود.
کلومیفن همچنین در مردانی که عدم تعادل هورمونی با منشا هیپوفیز یا هیپوتالاموسی دارند و باعث شمارش و کیفیت و حرکت پایین در آنها گردیده است، مصرف می شود.

از درمان با کلومیفن چه انتظاری می رود؟

کلومیفن معمولا به شکل قرص در یک دوره پنج روزه مصرف می شود. که به تولید هورمونهایی که باعث آزاد شدن تخمک می شوند مثل اف اس اچ
کمک می کند و تخمدانها را وادار به تولید یک یا بیشتر تخمک می کند.
بعد از پایان مصرف یک دوره کلومیفن، هیپوتالاموس ، قسمتی از مغز که اعمال حیاتی بدن مثل درجه حرارت را تنظیم می کند، هورمون ال اچ را آزاد می کند و این هورمون به تخمدانها فرمان می دهد که یک یا بیشتر تخمک رسیده شده را به داخل لوله های رحمی آزاد کنند. اگر یک تخمک در مسیر خود به سمت حفره رحمی با یک اسپرم سالم برخورد کند، شما شانس حامله شدن خواهید داشت.

طول درمان کلومیفن:

اگر عادت ماهیانه شما منظم است ،شما مصرف کلومیفن را در روز سوم یا چهارم پریود شروع می کنید وپنج روز به مصرف آن ادامه می دهید.

اگر عادت ماهیانه در شما نامنظم است، پزشک ابتدا مطمئن خواهد شد که شما باردار نیستید و سپس با تجویزدارویی به نام پروورا (مدروکسی پرژسترون استات) عادت ماهیانه را در شما ایجاد خواهد کرد، سپس احتمالا پس از پنج تا دوازده روز بعد از مصرف آخرین قرص، تخمک گذاری می کنید. پزشک به دقت شما ار تحت نظر خواهد داشت وبیشتر نظارت می کند که چگونه تخمدانها برای آزاد کردن یک تخمک آماده می شوند.
♀اغلب زنان بیشتر اوقات سه تا شش دوره درمان دریافت می کنند. یک یا دو ماه دارو درمانی برای منظم شدن تخمک گذاری لازم است. اگر دوره دریافت دارو افزایش یابد شانس باردار شدن بهبود پیدا نمی کند، بنابراین اگر بعد از سه دوره، موفق نشدید، پزشک ممکن است دوز دارو را افزایش دهد یا داروی دیگری را تجویز کند.

اثرات جانبی کلومیفن:

داروهای باروری حیطه وسیعی از اثرات جانبی کوچک را شامل می شوند که شامل تورم خفیف تخمدانها، درد معده، حساسیت پستانها، بی خوابی، تهوع واستفراغ، تاری دید، سردرد، خستگی، بی حوصلگی، افسردگی، بالا رفتن وزن، و در موارد نادر کیست های تخمدانی می باشد.

همچنین شما ۱۰درصد احتمال بارداری دو قلویی را با این داروها دارید. (گاهی اوقات زنان سه قلو حامله می شوند) با اینکه خیلی از زن وشوهر ها این مسئله را نعمتی خدادادی تصور می کنند،در جنین های چند قلویی خطر سقط جنین و دیگر مشکلات وجود دارد.

کسانی که با کلومیفن باردار شدند

مصرف همزمان کلومیفن و متفورمین

زنانی که کلومیفن را همراه با دیگر داروها دریافت می کنند گاهی اوقات دچار سندرم تحریک پزیری تخمدان می شوند.
شرایطی که با زیادشدن وزن و احساس نفخ شکم مشخص میشود. بعضی بیماران کوتاهی تنفس، گیجی، دردلگن، تهوع و استفراغ دارند. سندرم تحریک پزیری تخمدان زمانی اتفاق می افتد که آنچنان پاسخ شما به داروها خوب است و تعداد زیادی تخمک آزاد کرده اید. تخمدانهای شما به سرعت به چند برابر اندازه طبیعی بزرگ می شوند و مایع به داخل حفره شکمی نشت می کند. به طور طبیعی این مایع خود به خود با نظارت دقیق توسط پزشک تحلیل می رود. اما در مواردی نادر این وضعیت مخاطره آمیز است و باید برای مراقبت خیلی بیشتر در بیمارستان بستری شوید.

در زنان مقاوم به کلوميفن سيترات مبتلا به سندرم تخمدان پلي کيستيک تجويز توام متفورمين – لتروزول با ميزان حاملگي بيشتر و سقط کمتري نسبت به متفورمين – کلوميفن همراه است.

به عبارتی واضح تر، محققان اخیرا نتایج هشت مطالعه مختلف را که بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ انجام شده است را بررسی کرده اند و دریافته اند که داروهای باروری خطر توسعه سرطان تخمدان را افزایش نمی دهند حتی اگر برای بیشتر از یک سال مصرف شوند. قبلا این موضوع باعث بحث وجدال ونگرانی شده بود.

کسانی که با کلومیفن باردار شدند؟

داروهای باروری در تحریک تخمدان بسیار موفقیت آمیزند:حدود ۸۰درصداز زنان در اولین سه ماهه درمان تخمک گذاری می کنند. ازآنهایی که تخمک گداری می کنند،۴۰ درصد حامله می شوند (میزان بارداری وابسته به همه فاکتورهای دخیل در حاملگی هستند، از سنتان گرفته تا سرعت وچابکی اسپرم همسرتان) اطلاعات خیلی کمی در مورد میزان تولد نوزاد زنده در دسترس است اما مطالعات کمی این میزان را بین ۳۰ تا ۶۰ درصد ذکر می کنند.

اشتراک‌گذاری
592 نظر
  1. سلام خسته نباشید من سه سالدهست که اقدام به بارداری میکنم ونتیجه ای نگرفتم عکس رنگی دادم سالمه وآزمایش دادم گفتن ذخیره تخمدانی نسبت به سنم کمه ۳۱سالمه ومقدار۱/۲ بوده ودکتر گفته از روز پنجم سیکل روزی دوتا کلومیفن بخورم نمیدونم تا کی بخورم وبعد اون چی میشه..لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دکتر هم به من گفت
      باید از روز پنجم پریودی به مدت ۵ شب روزی دوعدد بخورم
      بعد از اون نزدیکی نمیکنم وبعد از ۵ روز اقدام به نزدیکی با شوهرم میکنم

    2. من هم مشکل شما رو دارم. نتیجه گرفتین؟

  2. سلام من شب چهارم پریودی به جای دوقرص کلوموفین یکی مصرف کردم مشکلی نداره؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  3. salam khaste nabashid
    soalam ineke bade estefade az gorse clomiphene aya tokhmak hatman azad meshe? moshkele man ineke tokhmakam az tokhmdan azad nemeshe

    1. لطفاً سوالات خود را به زبان نوشتاری فارسی مطرح نمایید.

  4. سلام من ۱۶اردیبهشت یه ورق که شبی دوتا خوردم ۲۰اردیبهشت تموم شد اما پریودنشدم ولی دکترم گفتش اخرماه پریودمیشی الان ۲خرداد زیردلم ونوک سینه ام درد میکنه گاهی اوقات حال تهوع
    اگه حامله نباشم این قرص رو خوردم پریودمیشم یا نه ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام باتوجه به اینکه قرص کلومیفن را مصرف کرده اید احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود داشتید از تست بیبی چک استفاده کنید اگر باردار نباشید قطعا پریود می شوید.

    2. با سلام
      من سه ماه از قرص کلومفین استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم این ماه پزشک دیگه ای برام متفورمین با کلومفین تجویز کردن
      میتونم لتروزول بجای کلومفین جایگزین کنم؟
      چون شنیدم عوارض کلومفین زیاده

  5. سلام خسته نباشید
    من۲۲سالمه با تشخیص دکتر که تخمدان پلی کیستیک دارم کلومیفن بهم دادن با آمپولی که باید بعدش مصرف کنم
    میخواستم ببینم با خوردن این قرص وزدن آمپول موی زائد در نمیارم

    1. سلام ممنون. خیر این قرص باعث ایجاد موهای زائد نمی شود در خانمهایی که هورمون تستوسترون بالاست رویش موهای زائد دارند قرص کلومیفن فقط باعث آزاد شدن تخمک میشود واز این طریق به زودتر باردار شدن شما کمک میکند.

  6. سلام من تنبلی تخمدان دارم.اخرین پریودم اول اردیبهشت بود دکتر بهم قرص کلومیفن داد شبی دوتا از شب سوم پریود مصرف کردم و روز سیزدهم سونو دادم که خیلی خوب تخمک گذاری کرده بودم اما الان که هشتم خرداد هنوز پریود نشدم و تست بی بی چک هم دوم خرداد استفاده کردم منفی بوده.دلیلش این تاخیر با وجود تخمک گذاری چی میتونه باشه؟

    1. سلام اگر بعد از یک هفته پریود نشدید مجدد از تست بیبی چک استفاده کنید.

  7. سلام. من مشکل تخمک گذاری نداشتم فقط هورمون شیر ۴۸ بود که قرص کابرلین (کابرگولین) رو مصرف میکنم. اما چیزی که هست سرخود قرص کلومید رو روز پنجم پریودی خوردم. چون سنم بالاست،۳۷، دوست دارم چند قلو بیارم. اما الان از ترس نمیتونم به دکترم بگم. به نظرتون کار اشتباهی کردم؟ آیا خوردن قرص رو ادامه بدم؟

    1. سلام خیر مصرف قرص کلومیفن هیچ ایرادی ندارد میتوانید ۵ شب شبی یک عدد مصرف کنید.

  8. سلام دکتر به من گفت تو آزمایشت ذخیره تخمدانیت خیلی پایینه زیر ۱ هست بخاطر همین یه دوره قرص کلومفین تجویز کرده از شب ۵ پریود شبی ۲ عدد من هم مصرف کردم روز دهم پریودم سونوگرافی واژینال انجام دادن و گفتن یه تخمک خوب داری به اندازه ۱٫۹۲ ۲ تا آمپول پنی سیلین ۱٫۲۰۰ و دگزا دادن که همون روز بزنم تا دیواره تخمدان نازک بشه و بترکه و همون شب و فردا شبش نزدیکی داشته باشم(۲۵ و ۲۶ خرداد )الانم که ۱۰ ام خرداد هست هنوز پریود نشدم اما حالاتای قبل پریود دارم ۹ خرداد از بی بی چک استفاده کردم منفی بود ،اگه پریود شدم ای دفعه ام از شب ۵ پریودم کلومفین باید مصرف کنم؟؟

    1. سلام میتوانید استفاده کنید اما با توجه به پایین بودن ذخیره تخمدانی بهتر است بعد از مصرف قرص کلومیفن آمپول هاش سی جی تزریق نمایید آمپول پنی سیلین ودگزا متازون ربطی به تخمک گذاری ندارند وبرای عفونت تجویز میشوند واگر باز هم نتیجه نگرفتید باید حتما از ماه بعد ای یو ای ویا ای وی اف انجام دهید زیرا ذخیره تخمدانی شما کم است و استفاده از این قرصها دخیره تخمدانی سما را کمتر می کنند ونباید این تخمک ها به هدر بروند.

    2. سلام.سی سال و خوردی سن دارم.چون از بدنم مطمینم که عفونت واینچیزا ندارم ازمایش هرمون و ویتامین هم دادن همه چیز درست بوده نمیخوام برم دکتر برای معاینه.الان اضافه وزن دارم وباورزش دارم میارم پایین وزنمو.تاریخ پریودیم کاملا سرموقع هست.تست پاپ اسمیر و سونو داخلیم عالی بود.مایع داخل لگنیم کاملا نرمال بود.سوالم اینه که میخوام یدونم میشه بدون پزشک قرص کلومفین بخورم؟ خیلی اصرار دارم بچم دوقلوباشه.میتونم مصرف کنم؟ چجوری مصرف کنم؟ تا حالا اقدام نکردم به بچه دار شدن چون میترسم دوقلو نشه.اگر قرص و مصرف کنم و دوقلو باردارشم چ عوارضی امکان داره پیش بیاد برای منو بچم. لطفا راهنماییم کنید. با بدبختی شوهرم راضی شده اقدام کنیم ازهزینه هاش میترسه تا پشیمون نشده باید اقدام کنم

  9. سلام من الان نزدیک نه ماهه که حامله نشدم به دکتر که مراجعه کردم قرص کلومیفن و یک سوزن برام تجویز کردند ومن حامله نشدم الان پریود شدمن دفعه قبل از روز سوم پریودی تا روز چهاردهم هرشب یک قرص میخوردم از شما میخوام که بهم بگید این ماهی چطور مصرف کنم؟ الان روز دوم پریودی هستم.و آیا لازمه که دوباره سوزن رو که برای روز چهاردهم پریودی است تهیه کنم و بزنم؟ باتشکر فراوان ازشما

    1. سلام میتوانید سه دوره از سیکل قاعدگی خود را از قرص کلومیفن استفاده کنید و در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید فعلا این ماه آمپول هاش سی جی را تزریق نکنید در صورت باردار نشدن میتوانید ماه بعدی از آمپول هاش سی جی استفاده کنید.

  10. سلام خسته نباشید من ماه قبلی۱۴ قاعدگی سونو دادم فلیکول ۱۵م و۱۲م داشتم بهم قرص کلومیفن امپول بهم زد اما باردار نشدم این ماه از پنج قاعدگی شبی دوتا تا ده شب قرص کلومفین ی شب در میان نزدیکی الان هفده قاعدگی که از دیروز سینه هام سوزش دار ایا ممکنه با مصرف کلومفین فلیکولم تو این ماه بالا رفته باشه و باردار باشم ممنون

    1. سلام ممنون. باید برای ارزیابی فولیکول خود در زمان تخمک گذاری خود سونوگرافی انجام می دادید باتوجه به اینکه قصد بارداری دارید نباید از قرص جلوگیری استفاده کنید زیرا مانع بارداری شما می شود باید از داروهای دیگری که هم پریود شما را منظم میکنند وهم به باردار شدن شما کمک میکند استفاده کنید.

      1. سلام خسته نباشین من ۳ماهه که نزدیکی دارم باردارنمیشم تحت نظردکترم بهم کلومیفن ویه بسته قرص دیگه سبزرنگ داداسمش روفراموش کردم امپول هامم زدم ۳تافولیکول داشتم به اندازه ۱۷م۱۳م۱۴میل روزبعدسونوامپول زدم وازشب بعدش شب درمیان نزدیکی داشتم امابازپرویدشدم پروییدیم اولش مثل لکه لانه گزینی بودامادوروزبعدش پرویدشدم میشه کمکم کنید من بایدچیکارکنم واین ماه میشه بازاین داروهارومصرف کنم یانه

  11. من از روز چهارم سيكل دارم روزي دوتا قرص كلوميفن ميخورم، ميخوام بدونم چند درصد ممكنه دوقلو باردار بشم
    اگه بعد از دوروزي كه مصرف كردم الان اين سه روز رو ، روزي يه دونه مصرف كنم ،مشكلي پيش نمياد

    1. باید طبق دستور پزشکتون دوز مناسب را مصرف کنید. حدود ۱۰ درصد احتمال دوقلوزایی دارید.

  12. سلام خسته نباشید

  13. با سلام من پلی کیستیک هستم ولی تا الان فقط دو بار با فاصله زمانی طولانی کیست زدم. رفتم دکتر و واسه بارداری و تحریک تخمک گذاری بهم متفورمین داد.الان ۳ ماهه مصرف کردم هنوز نتیجه ندیدم.میتونم کلومفین بخورم یا حتما دکتر باید تجویز کنه؟؟خدارو شکر از برج۱۰ پری منظم شده.

    1. سلام میتوانید با مشورت با پزشک از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  14. با سلام.آیا مصرف کلومیفن میتونه پریودی رو به تاخیر بندازه؟؟

    1. سلام خیر زیرا این دارو به تخمک گذاری شما کمک می کند.

  15. باسلام.من تیروییدکم‌کاردارم نزدییک ۳ماهه متفورمین. استفاده کردم ایامشکلی نداره کلومیفن استفاده کنم دوساله ازدواج کردم باردارنشدم

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود قرص کلومیفن را مصرف کنید.

  16. با تشکر..منظورم این هست که از اونجایی که با مصرف کلومیفن ممکنه تخمک گذاری با تاخیر انجام بشه،میتونه باعث شه شروع پریود بعدی به همون میزان با فاصله اتفاق بیفته؟؟ ممنونم که جواب میدید

    1. قرص کلومیفن باعث تاخیر تخمک گذاری نمیشود.

  17. سلام خسته نباشین من قرص کلوموفین وامپولش ماه قبل مصرف کردم ولی نتیجه ای نگرفتم چیکاربایدبکنم؟؟

    1. سلام ممنون. تا ۳ دوره میتوانید از قرص کلومیفن استفاده کنید و بهتر است شبی ۲ عدد از این قرص استفاده کنید.

  18. سلام می خواستم بدونم قرص کلومیفن و میشه بعد از پریود خورد که تخمک فعال بشه

    1. مصرف خودسرانه این قرص ممنوع است. باید با تجویز پزشک باشد.

  19. سلام من دختری هستم ۱۷ساله یکسال هس ک ازدواج کردم باردارشدم دوماهه ک سقط کردم بارداریم موفق نبود فقط ساک حاملگی بود ک ب خونریزی افتادمو سقط شد ..دوباره میخام اقدام ب بارداری کنم علاقه شدیدی ب بچه دوقلو دارم میخام از قرص کلومفین استفاده کنم بدون تجویز پزشک آیا خطر دارد?

    1. سقط در بارداری اول شایع است سن شما برای بارداری کم است. در ضمن بارداری دوقلویی با کلومیفن ۱۰ درصد امکان دارد و حتما در صورتی که تخمک گذاری نداشته باشید از طرف پزشک تجویز می شود. در ضمن بارداری دوقلویی جز بارداری های پرخطر محسوب می شود و عوارض خاص خود را دارد.

  20. سلام من ٣٢ سالمه قصدبارداري دارم سنودادم هيچ مشكلي تخمكام نداشت. اما چندماه اقدام به بارداري كردم موفق نشديم دكتر قرص كلومفين را ميخواد تجويز كنه براي من كه تخمك گذاريم مشكل نداره اين قرص ضرر نداره

    1. سلام خیر مشکلی ندارد میتوانید از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  21. سلام من قرص های کلومیفن را روز آخر پریودیم مصرف کردم مشکلی نداره در ضمن من عادت ماهیانم هفت روزه است

    1. از روز سوم یا چهارم سیکل باید مصرف را شروع می کردید تا تاثیرگذاری مفیدی برای تحریک تخمکها داشته باشد.

  22. سلام من ٣٢ سالمه قصدبارداري دارم سنودادم هيچ مشكلي تخمكام نداشت. اما چندماه اقدام به بارداري كردم موفق نشديم دكتر قرص كلومفين را ميخواد تجويز كنه براي من كه تخمك گذاريم مشكل نداره اين قرص ضرر نداره

    1. این قرص برای کمک به بارداری شما و تحریک تخمک گذاری است. همه قرصها در کنار فواید خود عوارضی هم دارند.

  23. سلام یعنی من حالا که مصرف قرص ها رو از روز آخر پریود شروع کردم دیگر تاثیر نداره واین ماه حامله نمی شم

  24. سلام من یک دوره کلومیفن مصرف کردم به مدت ۵شب شبی یکی اما حامله نشدم قرصارو شبی یکی باید خورد یا شبی دوتا؟

    1. سلام اگر با مصرف یک عدد قرص نتیجه نگرفته اید میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود شبی دو عدد از قرص را استفاده کنید البته اگر پزشکتان اجازه دادند.

  25. سلام ،خدا قوت مطالب بسیار جامع و مفید ارائه دادین
    من خیلی زیاد دوست دارم دوقلو داشته باشم بیشتر بخاطر سنمه که داره میره بالاو دیر ازدواج کردم
    توی فامیل من، دوقلوزایی زیاد هست.
    بنظرتون به پزشک مراجعه کنم برای تجویزقرص، یاخطر داره و اقدام نکنم ؟؟؟

  26. سلام من روز آخر پریودم مصرف کردم به نظر شما امکان داره اثر کنه وحامله بشم

    1. سلام بله امکانش وجود دارد.

  27. سلام خسته نباشید بعد از اینکه قرصامو تموم کردم بعد چند روز باید رابطه داشته باشیم زمان تخمک گذاریش چ موقعست یا اشکالی نداره همراه قرص خوردن رابطه داشته باشیم اخه پریود من هفت روزه دکتر گفته از شب پنج تا نهم بخور لطفا راهنمایی کنی چه موقع زمانش خوبه??

    1. سلام از روز ۹ تا ۱۸ دوره یک شب در میان نزدیکی داشته باشید.

  28. سلام من ٣٣ سالمه و دوسال ازدواج كرديم حدود پنج ماه نزديكي بدون جلوگيري داريم و حامله نشدم سنو دادم مشكلي نداشته تخمكا الان دكتر قرص كلومفين را كيخواد تجويز كنه امكان بارداري هست برام خيلي نگرانم

    1. سلام بله با مصرف قرص کلومیفن شانس بارداری در شما بالا میرود.

  29. م من ٣٣ سالمه و دوسال ازدواج كرديم حدود پنج ماه نزديكي بدون جلوگيري داريم و حامله نشدم سنو دادم مشكلي نداشته تخمكا الان دكتر قرص كلومفين را كيخواد تجويز كنه امكان بارداري هست برام خيلي نگرانم

  30. سلام کلومیفن رو همزمان با متفورمین میشه مصرف کرد؟ و از روز ۱۸پریود هرشب یک عدد دوفاستون؟
    این سه دارو در یک دوره مشکلی نداره؟

    1. سلام اگر زیر نظر پزشک متخصص هستید و پزشک برای شما تجویز نموده میتوانید مصرف کنید.

  31. سلام. من تخمدان پلی کیستیک دارم و پی سی او هستم. دوسال اقدام ب بارداری کردم اما نشد. در ضمن یه پسر شش ساله دارم که سزارین شدم. حالا رفتم دکتر قرص دوفاستون دادن بهم از چهارده قاعدگی تا بیستوچهار شبی دوتاو قرص ویتامین ای. ایا با مصرف اینا واقعا احتمال بارداریم هست؟؟ درضمن توی سونو فولیکول غالب دیده نشد. الان روز سوم پریودیم اگه قرص تحریک تخمک کلومیفن بدون نظر پزشک بخورم عیب نداره؟؟

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  32. سلام خسته نباشید من ۴ساله ازدواج کردم حامله نمیشم پریودم منظمه حتی ترشح تخمکگذاری هم دارم دکتررفتم گفتن پی سی او هستی حالا باید چکارکنم حامله بشم؟کلومفین بخورم؟درضمن متوفورمین میخورم

    1. سلام ممنون باید زیر نظر پزشک از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  33. سلام خانم دکتر وقت بخیر .ببخشید من تقریبا سه سال پیش Dvtشدم بعد از سزارین .و داروی ضد انعقاد دابی گاتران مصرف میکنم .قاعدگی نامنظم و سنگین دارم پ پزشک زنان قرص دوفاستون را برام تجویز کردند چند ماهی تقریبا بهتر شدم ولی باز این مشکل برام پیش اومده ۴۰سالم هست و .قصد بارداری هم دارم با توجه به مشکل انعقاد خون که دارم نمیدوم چکار کتم .ایا بارداری برای من خطر ناک هست .ایا به روش ivfمیتونم تخمک گیری داشته باشم و از رحم اجاره ای استقاده کنم ایا تحریک تخمدان برای من خطر ناک خواهد بود .لطفا من را راهنمایی کنید چکار کنم .ممنون

  34. سلام خانم دکتر وقت بخیر .ببخشید من تقریبا سه سال پیش Dvtشدم بعد از سزارین .و داروی ضد انعقاد دابی گاتران مصرف میکنم .قاعدگی نامنظم و سنگین دارم پ پزشک زنان قرص دوفاستون را برام تجویز کردند چند ماهی تقریبا بهتر شدم ولی باز این مشکل برام پیش اومده ۴۰سالم هست و .قصد بارداری هم دارم با توجه به مشکل انعقاد خون که دارم نمیدوم چکار کتم .ایا بارداری برای من خطر ناک هست .ایا به روش ivfمیتونم تخمک گیری داشته باشم و از رحم اجاره ای استقاده کنم ایا تحریک تخمدان برای من خطر ناک خواهد بود .لطفا من را راهنمایی کنید چکار کنم .ممنون

    1. سلام میتوانید زیر نظر پزشک متخصص زنان باردار شوید برای شما درمان دارویی را شروع می کنند.

  35. سلام.من تخمدان تنبل دارم و اصلا بدون دارو پریود نمیشم.الان قصد بارداری دارم دکتر قرص کلومیفن تجویز کرده از روز ۵پریود روزی ۳تاامپول hcg هم دادند كه رو ز ۱۴باید بزنم.میخواستم بدونم شبی سه تا قرص با هم زیاد نیست؟با توجه به این که من اصلا بدون دارو پریود نمیشم چه روزهایی باید نزدیکی داشته باشیم؟ممنونم

    1. سلام خیر مشکلی نیست میتوانید مصرف کنید از روز ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۲۰یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  36. سلام.من تخمدان تنبل دارم و اصلا بدون دارو پریود نمیشم.الان قصد بارداری دارم دکتر قرص کلومیفن تجویز کرده از روز ۵پریود روزی ۳تاامپول hcg هم دادند كه رو ز ۱۴باید بزنم.میخواستم بدونم شبی سه تا قرص با هم زیاد نیست؟با توجه به این که من اصلا بدون دارو پریود نمیشم چه روزهایی باید نزدیکی داشته باشیم؟ممنونم

  37. سلام
    ببخشید ۳تا قرص کلومیفن رو شب با هم بخورم؟یا هر۸ ساعت یکی بخورم؟تشکر

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود داروهای تجویز شده توسط پزشکتان را مصرف نمایید.

      1. سلام خسته نباشین من ۳ماهه که نزدیکی دارم باردارنمیشم تحت نظردکترم بهم کلومیفن ویه بسته قرص دیگه سبزرنگ داداسمش روفراموش کردم امپول هامم زدم ۳تافولیکول داشتم به اندازه ۱۷م۱۳م۱۴میل روزبعدسونوامپول زدم وازشب بعدش شب درمیان نزدیکی داشتم امابازپرویدشدم پروییدیم اولش مثل لکه لانه گزینی بودامادوروزبعدش پرویدشدم میشه کمکم کنید من بایدچیکارکنم واین ماه میشه بازاین داروهارومصرف کنم یانه

  38. سلام
    من۶روزه پیش باید پریود میشدم ازمایش دادم منفی بود.خودم میتونم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم؟شبی دوتا برای شش روز کافیه؟۳تا قرص کلومیفن رو با هم بخورم؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت تاخیر پریود شما بررسی شود.

  39. سلام خسته نباشید ببخشید من ده ماهه که برای بارداری اقدام میکنم اماحامله نشدم تا اینکه دکتر برام کلومیفن و سوزن تجویزکردن. کلومیفن را از شب سوم تا چهاردهم. مصرف کردمو باز من حامله نشدم الان هم دسترسی به پزشکم ندارم از شما خواهش میکنم بگید این ماه چطور مصرف کنم الان روز چهارم پریودی هستم سوزن را چطور؟ و اینکه از چه شبی نزدیکی شروع بشه.ممنون از لطف شما

    1. سلام ممنون شما شرح حال کاملی از خودتون ندارید من نمیدانم منظور شما از سوزن چیست اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره تلفنی مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان و داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده را بگوئید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان کنیم.

  40. سلام
    سلام من قرص داستینکس مصرف میکنم سه ماهه اقدام به بارداری کردم ولی نشد متفورمین ۲ماهه میخورم ماه پیش حالم بد شد ازمایش خون دادم مشکوک به بارداری بودم ولی بعد پریود شدم دکتر به من اول کلومیفن داد ولی ازمایشمو دید گفت نمیخواد بخوری تلاشتو بکن در روزهای تخمک گذاری.نظر شما چیست؟

    1. سلام میتوانید ۳ ماه دیگر برای بارداری اقدام کنید اگر باردار نشدید آن وقت از قرص کلومیفن زیر نظر پزشک معالج خود استفاده کنید.

  41. سلام من میخواستم بدون تجویز دکتر قرص کلومفین رو مصرف کنم. آیا مصرف این قرص تو جنسیت جنین تاثیر داره؟؟؟؟ من میخواستم برای پسردار شدن مصرف کنم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام خیر قرص کلومیفن روی جنسیت جنین تاثیری ندارد .

  42. با سلام خدمت شما
    من ۸ ماهه اقدام به بارداری کردم و سابقه پلی کیستیک داشتمم و خداروشکر که بعد از ۱ سال تخمدان هام نرمال شد وقتی که برای بارواری اقدام کردم چند ماه اول بطور طبیعی بود و باردار نشدم تا اینکه به پزشک مراجعه کردم و چکاب اولیه انجام شد.و قرص کلومیفن ۵ عدد شبی ۱ عدد تجویز کردن و گلوکوفاژ و امگا ۳ و ویتامین ث.دو ماه مصرف کردم ولیی با وجود اینکه فولیکول ۱۹ داشتم باردار نشدم.پزشک هم.امپول hcgتجویز نکردن.الان برای این ماه میتونم به جای روزی ۱ قرص کلومیفن روزی ۲ قرص بخورم؟؟؟؟

    1. سلام اول باید همسرتان آزمایش اسپرم بدهد.

    2. سلام خسته نباشین من ۳ماهه که نزدیکی دارم باردارنمیشم تحت نظردکترم بهم کلومیفن ویه بسته قرص دیگه سبزرنگ داداسمش روفراموش کردم امپول هامم زدم ۳تافولیکول داشتم به اندازه ۱۷م۱۳م۱۴میل روزبعدسونوامپول زدم وازشب بعدش شب درمیان نزدیکی داشتم امابازپرویدشدم پروییدیم اولش مثل لکه لانه گزینی بودامادوروزبعدش پرویدشدم میشه کمکم کنید من بایدچیکارکنم واین ماه میشه بازاین داروهارومصرف کنم یانه

  43. سلام. خسته نباشید.
    من الان سی و یک سالمه و میخوام برای اولین بار باردار بشم ، میخواستم بپرسم اگر کلومیفن بخورم و امپول hmg بزنم که دکتر بهم داده برای دوقلو زایی ، خطر نداره و عوارضی مثل سقط یا زایمان زودرس نداره و میتونم دوقلو باردار بشم ؟ بعلاوه اینکه من شنیدم این قرص و امپول ممکنه چند قلویی بوجود بیاد و اونجور دیگه از عهدش بر نمیایم ، اگر میشه برای این روش راهنمایی کنید برای “فقط دوقلو زایی” نه بیشتر.

    1. سلام ممنون این طور نیست با مصرف این داروها حتما شما دوقلو باردار شوید و صد در صد نیست احتمال بارداری سه قلویی با روش ای وی اف وجود دارد وبا دارو احتمالش خیلی ضعیف میباشد.

  44. خیلی ممنون از پاسختون.
    میخواستم بپرسم با توجه به اینکه من سه ماه متوالی سونوگرافی کردم که وضعیت تخمک گذاری و داشتن فولیکول هایم مشخص شود ، در هر سه سونوگرافی انجام شده بنده دارای دو فولیکول با سایز ۲۰ و ۲۱ بودم ، بهترین راه برای دوقلو زایی من رو چی پیشنهاد میدین ؟ ایا میشه بنده با توجه به این دو فولیکول که هر ماه هست دیگه کلومیفن نخورم برای دوقلویی و فقط امپول hmg یا hcg (نمیدونم کدام و با چه دوزی اگر میشه راهنمایی کنید تا با نسخه ی پزشک مقایسه کنم) بزنم برای دوقلوزایی که فقط همین دوتا فولیکول و تخمک ازاد بشوند و دوقلو زایی انجام شود ؟
    لطفا کامل برایم توضیح و راهنمایی کنید.
    خیلی خیلی متشکرم.

    1. سلام این طور نیست که حتما با مصرف این داروها شما دوقلو باردار شوید ومن هم نمیتوانم تضمین کنم که شما با مصرف دارو حتما دوقلو باردار شوید .۸

  45. بنده میخواهم به غیر از ای وی اف (که نمیخوام انجام بدهم) ، با بقیه ی روش ها دوقلو زایی انجام بشه ، اگر میشه نزدیک ترین راه که بتونم برای دو قلو زایی جواب رو بگیرم راهنمایی کنید . سپاسگزارم.

  46. با عرض سلام و خسته نباشید . دو تا سوال دارم ، اول اینکه از کجا بفهمیم که بدنمان قلیایی هست یا اسیدی ؟ برای پسر دار یا دختر دار شدن.
    دوم اینکه تفاوت امپول hcg با امپول hmg چیست ؟

    1. سلام این دستورالعمل هایی که برای تعیین جنسیت داده میشود صد در صد نیست و نمیتوان تضمینی کرد آمپول اول برای آزاد شدن تخمک وامپول دوم برای بزرگ شدن فولیکول تجویز میشود.

  47. سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم وطبق آزمایشم پرولاکتینم ۴۶هست دکتربرام قرص متفورمین روزی دوعدد،قرص کلومیفن ازپنجم تانهم قاعدگی روزی یک عدد وقرص کریپتون روزی یک عددتجویزکردن الان من روزدوازده پری هستم گفتن روزچهاردهم برم یونوبراتشخیص تخمک گذاری ماه پیش سونورفتم فولیکول های متعددباسایز۸وجودداشت میخوام بدونم این ماه چنددرصداحتمال بارداری هست درضمن ازروزهشت تاالان یک درمیان اقدام کردیم

    1. سلام شانس بارداری شما با مصرف قرص متفورمین و قرص کلومیفن بیشتر میشود.

  48. با تشکر از پاسختون.
    میخواستم بدونم خب کلا از کجا بفهمیم که بدنمان اسیدی است یا قلیایی ؟ راهی داره ؟؟؟؟

    1. تغییردادن پ هاش واژن باعث ایجاد عفونت در زنان میشود وبهتر است پ هاش واژن خود را تعییر ندهید این روش ها از نظر علمی اثبات نشده است.

  49. سلام . خسته نباشید . بهترین پوزیشن برای بارداری کدام است ؟ و قبل از نزدیکی و بعدش چه کارهایی و چه اقداماتی چه از نظر تغذیه ای و چه از نظر فیزیکی انجام بگیرد که شانس بارداری بیشتر شود ؟
    سپاسگذارم.

    1. سلام فرقی نمی کند مهم آن است که مایع منی داخل واژن ریخته شود بهتر است روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید و رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید.

  50. سلام.من تخمکام ضعیف بود دکتر به من کلومفین داد گفتن فقط ۳شب ۲عدد بخورم و قرصp‌regnacare و ویتامین e به من دادند .ب نظر شما این ماه ممکنه باردار باشم؟

    1. سلام شانس بارداری با مصرف قرص کلومیفن بیشتر میشود.

  51. سلام من ۳۲ سالمه ۹ ماهه که برای بارداری اقدام میکنم دکتر بهم کلومیفن داده که از روز ۵ پریود به مدت ۵ روز روزی سه تا بخورم و البته از روز ۱۵ تا ۲۵ هم قرص دوفاستون ضمنا من تنبلی تخمدان هم دارم اما پریودهام تقریبا منظمه میخوام بدونم این تعداد قرص زیاد نیست و یا درسته؟

    1. سلام قرص کلومیفن را با دوز شبی یک عدد ونهایتا شبی دو عدد تجویز میشود.

  52. سلام خسته نباشین من۲۳سالمه چن ماه اقدام ب بارداری کردم و نتیجه ای نگرفتم ازمایشو سونو دادم همه چیز خوب بود.بریودیم منظمه و ۵روزم.دکتر قرص کلومفین رو براو تجویز کرده این قرص باید از شب چندم مصرف کنم؟؟ب علاوه قرص ای_زاویت هم بعد از اتمام کلومفین تجویز کردن.من باید چطو مصرف کنم و ایا ماه بعد احتمال بارداری دارم یا نه/ممنون از شما

    1. سلام قرص کلومیفن را از شب پنجم پریودی به مدت ۵ شب باید مصرف کنید با مصرف قرص کلومیفن شانس بارداری شما بیشتر میشود.

  53. سلام، منظورتون از یک شب درمیان نزدیکی،از کی تا کی هست؟

    1. سلام بستگی به سیکل قاعدگی شما دارد اگر سیکل قاعدگی شما ۲۶ روزه تا ۳۲ روزه باشد از روز ۱۲سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  54. سلام من ۲۹سالمه رفتم دکتر برای اقدام بارداری بعد از سونو کلومفین و دوتا آمپول نوشتن تا حالا ما اقدام نکردیم ببینیم بصورت طبیعی بچه دار میشیم یا نه بنظر شما من کلومفین رو استفاده کنم یا نه و اینکه میگید دوقلو زایی مشکلات داره ممکنه تاثیری رو سلامت کودک داشته باشه مثلا اگ دوقلو باشه ممکنه ناقص باشه

    1. سلام احتمال دوقولوزایی با قرص کلومیفن کم است در بارداری به روش ای وی اف درصد بالایی احتمال دوقلویی وجود دارد خیر ناقص نمیشود.

  55. سلام . خسته نباشید.
    من سی سالمه ، اینبار که میخواستم برای بارداری اقدام کنم هشت روز پریودم عقب افتاده که تا الان سابقه نداشته اینقدر دیگه بیفته عقب ! بی بی چک هم استفاده کردم منفی بود با اینکه جلوگیری داشتم ولی میخواستم مطمین بشم . حالا چرا پریود نمیشم ؟ من احساس میکنم ماله استرس برای اقدام به بارداری هست که همش توی فکرشم ، کلا ادم استرسی هستم جوری که همش توی فکر این هستم حالا چی میشه و … از این فکرا. لطفا زود جواب بدید کلافه شدم.

    1. سلام تاخیر پریود تا ۱۰ روز طبیعی است.

  56. سلام. دو تا سوال دارم از خدمتتون :
    ۱- روز اول پریود را چطور حساب کنیم ؟ لکه بینی هم روز اول به حساب میاد یا از شروع خونریزی ؟
    ۲- لطفا توضیح بدید برای پیدا کردن تاریخ تخمک گذاری ، برای کسایی مثل من که پریودشون عقب میوفته مثلا به جای فصله ی دو عادت که سی روزه بعضی وقت ها میشه سی و شش روز یا.. چطور تاریخ تخمک گذاری رو بدون سونوگرافی و یا کیت تخمک گذاری و یا دماسنج و.. فقط از طریق فاصله متغییر مایبن دو عادت محاسبه کنیم.
    خیلی متشکرم. خدانگهدار.

    1. سلام اگر بیشتر از ۲ روز لکه بینی دارید روز خون ریزی را اول پریودی حساب کنید ۱۴ روز قبل از پریود شما تخمک گذاری دارید.

  57. درود برشما تندرست باشید
    ببخشید من رفتم دکتر برای دوقلو رایی بهم قرص کلومیفن داد گفت ۵و۶و۷پریودی مصرف کن رفتم داروخونه ۵دونه قرص کلومیفن داد من باید چندتا بخورم ؟
    من قبل از اینکه برک دکتر رفتم بهداشت بهم اسید فولیک ۱داد بیست دونه آشو خوردم تا الان دکترم باز بهم اسید فولیک ۵نوشت من کدومشو بخورم ؟یا جفتشونو بخورم
    لطفا زود جواب بدین ممنونم

    1. قرص کلومیفن یک ورق ۱۰ تایی است و معمولا داروخانه یک ورق ان را کامل تحویل میدهد قرص خود را طبق دستور پزشک معالج خود مصرف کنید باید روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید.

  58. سلام من تنبلی تخمدان دارم الان۶ماه که دارم متفورمین میخورم ولی هیچ جوابی نگرفتم قصد بارداری دارم والان تقریبا۲۰روزه عرق رازیانه هم میخورم چکار باید کنم خواهشا کمکم کنید

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  59. [email protected]
    سلام من یک ماه کلومفین مصرف کردم پروژسترونم میخورم بنظرتون این ماه حامله میشم یا ن؟؟؟؟کسی ار کلومفین جواب گرفته

    1. سلام بله شانس بارداری شما بیشتر می شود.

  60. سلام .من ٣٢سالمهوچندماهي برا بارداري اقدام كردم اماهنوز نشدم الان يك ماه كه بخاطر عفونت دارم كپسول واژينال مترونيدلزول وقرص مصرف ميكنم عادتم دوهفته عقب افتاده اما باردار نبودم ميخواستم بدونم علت عادت نشدنم چي ميتونه باشه و اين داروها روباردارشدنم تاثير ميزاره!
    درضمن دكترم ميخواد بهم كلوميفين تجويزكنه.

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  61. چکار کنم تو دوران شیر دهی پریود بشم.خیلی سختمه که پریود نمیشم.

    1. در دوران شیردهی به علت افزایش هورمون پرولاکتین خانمها ممکن است پریود نشوند که این مسئله طبیعی است .

  62. سلام.. خسته نباشید. ببخشید دکتر جان.
    من دوسال هست اقدام به بارداری میکنم دکتر دوماه پیش بهم لتروزول داد که بر اثر لتروزول کیست بزرگ ساخته شد و بعد از مصرف قرص الدی و از بین رفتن کیست بهم کلومیفن از روز سوم روزی یدونه تجویز کردن و امپول گنادوتروپین برای روز چهاردهم یا شونزدهم. اگه فولیکولم که بدونه استفاده از قرص تحریک فولیکول ماه پیش یازده و هشت داشتم این ماه به چهارده یا شونزده برسه بنظرتون با تزریق امپول گنادو باردار میشم؟
    اسپرم همسرم هم کمی جهش کم هست که داره تقویتی میخوره. خاهشا کمکم کنید همسرم هر روز بخاطر باردار نشدنم تهدید به طلاق میکنه و هر روز دعوا و جنگ داره. راهی پیشنهاد میدید زودتر باردار بشم؟ خیلی دکتر عوض کردم هر کدوم هر چی گفتن نشدم

    1. سلام سایز فولیکول شما در زمان تخمک گذاری باید بین ۱۸ تا ۲۲ باشد تا بتوان آمپول گنادوتروپین را تجویز کرد بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود شبی دو عدد از قرص کلومیفن استفاده کنید و روزی یک عدد قرص مت فورمین استفاده کنید.

  63. سلام
    آيا مصرف شياف مترونيدازول و كرم عاي واژينال بر روي پريودها تاثير ميگذارد؟ من عفونت داشتم بهم شياف داد دكتر الان دوهفتس كه پريود نشدم درحالي كه پريودهاي منظمي داشتم

    1. سلام خیر تاثیری ندارد .

  64. سلام،خسته نباشيد
    ببخشيد براي من روزي دو عدد كلوميفن تجويز كردن.ميخواستم بدونم من يه دونه صبح خوردم و يكي شب مشكلي داره؟ممنونم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  65. سلام . خسته نباشید. ممنون از اینکه اینجا به سوالات پاسخ میدین. میخواستم بپرسم به طور کلی کاربرد آمپول گنادوپین برای چی هست ؟
    من عادت هم نامنظم هست تا حدی مثلا با فاصله ی سی روز یا حتی سه و چها و پنج روز متغییره ، دکتر به من برای زودتر باردار شدن سه تا دونه داده که از روز هشتم عادت استفاده کنم و قرص لتروزول داره و قرص دگزامتازون ، لطفا بگید هر کدام برای چه مواردی استفاده میشوند ؟ میترسم دارم استفاده میکنم.
    احتمال بروز کیست هست با اینها ؟
    احتمال دوقلوزایی هست با اینها ؟
    خواهشا و لطفا تمام سوالات رو پاسخ بدین ، خیلی متشکرم ازتون.

    1. سلام شرح حال کاملی از شما ندارم اما سیکل های قاعدگی شما طبیعی است اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم.

    2. سلام من تنبلی تخمدان دارم تخمدان چپ ۶راست۷با امپول پرژستورن پریود میشم .اایا درمان تخمدانام چیه ک بزرگ بشن

  66. سلام . آیا فریز کردن دهانه رحم به منظور از بین بردن عفونت واژن و زخم کوچک روی دهانه رحم ، برای کسانی که تا الان باردار نشدن مشکلی ایجاد میکنه یا مثلا باعث ایجاد ناباروری میشه ؟

    1. سلام معمولا زخم دهانه رحم با مصرف یک تا چند دوره دارو برطرف می شود بهتر است اول درمان دارویی را شروع کنید.

  67. سلام . ببخشید فرق آمپول گنادوپین با آمپول hmg و آمپول hcg در چیه ؟ هر کدام از این سه تا دقیقا برای چه کاری بهمون میدن ؟ ممنون.

    1. سلام آمپول گنادوتروپین وهاش ام جی یکی هستند برای بزرگ شدن فولیکول تجویز میشود آمپول هاش سی جی برای آزاد شدن تخمک تجویز میشود.

  68. سلام . ممنون از سایت مفیدتون. تمام عوارض تزریق آمپول گنادوتروپین چیست ؟ لطفا همه ی عوارضش را بگید. چون سه تا دونه یک روز در میان باید تزریق کنم و از موقعی که اولینش رو تزریقش کردم احساس دل درد دارم.
    بهترین زمان در طول روز برای تزریقش چه موقع هست و بعدش چه کار کنیم که عوارضش کمتر بشود ؟

    1. سلام درد در قسمت تخمدانها و علایم پریودی از عوارض تزریق این آمپول است

  69. سلام خسته نباشید.من مشکل پلی کیستیک دارم به مدت ۴۰روز خونریزی داشتم دکتر بهم قرص اینوفولیک و دوفاستون تجویز کرد که روز ۲۳مصرف این داروها دوباره پریود شدم وقصد بارداری دارم دکتر کلومفین بهم داد از روز پنجم پریودی بخورم شبی۱عدد.از روز چندم تا کی اقدام به نزدیکی داشته باشم؟وماه بعد هم میتونم خودم این دارو رو مصرف کنم؟وبرای اینکه بفهمم باردار شدم یا نه هرماه باید آزمایش بارداری بدم یا روش دیگه ای رو امتحان کنم؟

    1. سلام زمان تخمک گذاری بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشد زمانی که شما تخمک گذاری دارید ۱۴ روز بعد پریود میشوید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  70. سلام من پنج ماه واسه بارداری اقدام کردم دو ماه کلومیفن مصرف کردم اما باردار نشدم خیلی نگرانم آیا خطری نداره واسه ماه سوم کلومیفن مصرف کنم.

    1. سلام خیر خطری ندارد .

  71. سلام من پنج,شش ماه واسه بارداری اقدام کردم دو دوره کلومیفن مصرف کردم اما هنوز باردارنشدم خیلی نگرانم . اگر واسه دوره سوم کلومیفن مصرف کنم مشکلی ندارد

    1. سلام خیر ایرادی ندارد.

  72. سلام من برص كلوميفن دكتر برام نوشته شبي دوتا بخورم منم همزمان جفتشو. خوردم ميخواستم بدونم مشكلي نداره باهم قرصارو خوردم يا يكي صبح يكي شب بخورم

    1. سلام فرقی نمی کند .

  73. باسلام.من ۲۸سالمه.یک دختر۶ساله دارم.دوبار بارداری پوچ داشتم.توی دوسال پیش پریودهام با لکه ببنی های قبلش بود. که جلوگیری نداشتم وقصدبارداری داشتم ودارم.برای فولیکول سونو دادم.واین دوسال به دکتر مراجعه کردم گفتن هیچ مشکلی نداشتی. آیا بخام خودم کلومیفن بخورم اشکالی دارد؟با دوبارداری پوچ قبلیم؟واین که ضرر سرخود این قرص جی هست ؟؟

    1. سلام میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود از این قرص استفاده کنید‌.

  74. سلام من دكترم بهت قرص كلوميفن داده من دوتاشو باهم شبا ميخورم مشكلي نداره ! يا صبح و شبش كنم !؟

    1. سلام فرقی ندارد.

  75. سلام.خسته نباشید.من مادرام ۲قلوزا بودن و برادرم هم فرزند۲قلوداشتن.اگه خودم الان قرص کلوموفین مصرف کنم احتمال دوقلوداشتن دارم؟

    1. سلام بله احتمالش است .

  76. سلام.من مادرم ۲قلوزابودن.برادرم هم ۲قلو داشتن اگه قرص کلومفین مصرف کنم احتمال داره خودم هم ۲قلو دار بشم

  77. سلام وقت بخیر.من هر ماه با مصرف کلوم فنون آمپول فوستیمون ۳ تا فولیکول ۱۸ دارم ولی باردار نشدم ۳ مرتبه iui انجام دادم که منفی شد.دکتر گفتن ivf کنم.نظر شما چیه ممنونم

    1. سلام میتوانید ای وی اف انجام بدهید.

  78. سلام.من۲۲سالمه واسه بارداری اقدام کردم سونو دادم فولیکول موقع تخمک گزاری۱۵بود دکتربهم قرص کلومیفن دادازشب سوم پریودی شبی ۲تاقرص بخورم یه برگه۱۰تایی هستش وقتی پریودیم تموم شد مشکلی نداره نزدیکی داشته باشی یا باید چندروزاز قرص ها بگزره؟؟ب نظرتون این ماه واسه بارداری جوابی میگیرم؟؟

    1. سلام محدودیتی برای نزدیکی ندارید با مصرف قرص کلومیفن شانس بارداری بیشتر میشود.

  79. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من که کیست تخمدان داشتم الان چند ماه هست عمل کردم وبعدعملم پنج ماه حالت تهوع داشتم الان چند ماه هست که پریودم نامنظم هستش و دو بار پریودیم دوبار پریود شدم بین روز اول بعد سر روز سیزده روز بعد دوباره یکم پریود شدم الان رفتم دکتر برام قرس کلومفین و سوزن تجویز کرده الان از روز دوم و سوم و چهارم گفته سوزن اچ ام جی بزنم بعد روز پنچم قرص کلومفین بخورم روزی دوشب و روز چهاردهم هم یه سوزن داره اسمش اچ سی جی گفته بزن بعد روز پانزدهم شبش اقدام کن میخواستم بدونم از روز پانزدهم به بعد چه جوری اقدام کنم و میخواستم بدونم ایا قهوه سبز که کافوعین داره و چای سبز که دارم استفاده میکنم برای قرصایی که مصرف میکنم و سوزنی که میزنم ضرر نداره یعنی کاراییشو کم نمیکنه

    1. سلام خیر تداخلی با دارو ها ندارد.

  80. با سلام خدمت دکتر عزیز
    اول اینکه ممنون بابت مطالب خوبتون
    ۱دوره سرخود از قرص کلومیفن استفاده کردم با دوز ۵۰ (روزی ۱ دونه ) از روز ۵ قائدگی بمدت ۵روز
    تا الان هیچ اقدامی جهت بارداری انجام ندادیم(۱ سال ازدواج کردیم)
    کلیه آزمایشات انجام دادم و هیچ مشکلی نیست .(۲۵ سالمه )
    میخواستم بدونم چند درصد احتمال دوقلوزایی هست ؟؟
    و اگر امکانش کم باشه این ماه اقدامی نکنیم و ماه بعد دوباره سرخود دوز ۱۰۰ (شبی ۲تا) استفاده بشه مشکلی برام پیش میاد یا خیر !!؟؟

    پیشاپیش ممنون از راهنمائیتون

    1. سلام دو قلوزایی جزء حاملگی های پرخطر محسوب میشود این طور نیست که حتما با خوردن قرص کلومیفن شما دوقلو باردار شوید دوقلویی بستگی به عوامل دیگری هم دارد بهتر است از همین ماه برای باردار شدن اقدام کنید.

  81. سلام خسته نباشی ۷ ماهه نزدیکی داریم باردار نشدم دکتر قرص کلومفین داده از شب ۵ پریودیم خوردم ۵ عدد بوده چند روز بعد از مصرف این قرص باید نزدیکی داشته باشم که باردار بشم زمان تخمک گذاری چند روز بعد از پریوده

    1. سلام زمان تخمک گذاری شما بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشد.

  82. سلام من عکس رنگی و روز چهاردمین روز پریودیم سونوگرافی گرفتم دکتر گفت هیچ مشکلی نداره وشوهرمم ازمایش انالیز اسپرم داد اون مشکل نداشت و یه ازمایش دیگه دادم خودم پاپ اسمیر اونم گفت مشگل نداری وسونوگرافی دیگه گرفتم گفت نه تنبلی تخمدان داری ونه کیست اینا هیچ مشکلی نداری اما الان یکسال اقدام به بارداری کردم جواب نگرفتم میشه از قرص کلومفین استفاده کرد

    1. سلام بله میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  83. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم آیا کلومیفن باعث کیست میشه؟

    1. سلام بستگی به وضعیت وشرایط هر فرد دارد خیر در همه افراد کیست ایجاد نمی کند.

  84. من پریودیم منظمه میتونم قرص بخورم واسه بارداری زودتر

    1. شما شرح حال کامل خود را ذکر نکرده اید در صورت تمایل میتوانید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  85. سلام ، من نزديك يازده ماه هست براي بارداري اقدام كردم ٢٧ سالم هست و دو ماه پيش دكتر رفتم ازمايشات رو انجام دادم گفتن همه چيز خودت و همسرت نرمال هست فقط كمي تنبلي تخمدان دارم متفورمين تجويز كردن بعد از مصرف تمام قرص ها و گذشت تقريبا دوماه همچنان جوابي نگرفتم به نظرتون بايد باز متفورمين را ادامه بدم يا باز برم پيش دكتر كه قرص رو برام عوض كنن؟ ممنون ميشم جواب بدين از طرف خانواده ها سخت تحت فشارم كه بچه دار بشم ?

    1. سلام میتوانید زیر نظر پزشک از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  86. سلام
    من پریودهام منظمه و همیشه حوالی تخمک گذاری ها ترشح داشتم ، ماه پیش روز ۱۴ سیکل سونو کردم و یه فولیکول ۱۵ میل داشتم، دکتر برای این ماه کلومیفن تجویز کرد از روز ۳ تا ۸ سیکل ۱/۲ قرص. این ماه روز ۱۲ سیکل سونو دادم و همه چی نرمال بود ولی تخمدان ها فاقد فولیکول بود. چطور این امکان پذیره؟ این ماه اصلاً ترشح نداشتم و از روز ۹ به شدت تخمدان هایم درد میکنه مخصوصاً سمت چپ.
    ایا امکانش هست فولیکول دیرتر تشکیل بشه یا قبل روز ۱۲ تخمک ازاد شده باشه ولی تو سونو زده مایع ازادی دیده نشده.

    1. سلام خیر امکان آن وجود ندارد.

  87. سلام مشاورجان امیداورم خوب باشیدیه سوال ازتون داشتم من یه دوده قرص کلومیفن مصرف کردم ازروزدوم قاعدگی شبی یکی الان دوازده روزگزشته زیرشکمم هم سمت راست وهم سمت چپ درددارم وشکمم یه زره سفت شده ترشحی مثل سفیده تخم مرغ ازواژنم میادچسپنده هس آیاامکان داره باردارباشم لطفاجواب بدیدممنون

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  88. سلام من سه بارداری پوچ داشتم و۳۹ ساله هستم ویک پسر ۹ ساله دارم وتخمدان سمت راستم بزرگتر از سمت چپم است.وسیکل قاعدگی منظمی دارم وباهمسرم نیز غریبه هستیم،قزص متفورمین واسید فولیک وگلومفین نیز مصرف می کنم آیا باز هم امکان داره برای بارچهارم نیز بارداری پوچ داشته باشم.وپلی کیستیک هم دارم،خواهش می کنم راهنماییم کنید.

    1. سلام شانس بارداری با مصرف این قرص ها افزایش پیدا می کند نگران نباشید.

  89. سلام مشاورگلم مرسی ازنظراتتون وجواب سوالامون انشألاخداشماروواسه مانگهه داره خانوم جان من هفت ماه پیش یه سنودادم ک نوشته بودهردوتخمدانها دارای فولیکول ریزهستن رفتم ب دکترم نشون دادم بهم گفت تخمدان هات ضعیفن بهم هیچ دارویی ندادگفت برویه ماه بعدبیامن بخاطرمشکلات خیلی زیادنتوستم برم دکترالانشم امکانشوندارم یکی ازفامیلام بهم قرص کلومیفن معرفی کردمن بدون تجویزدکتردودوره خوردم الان بعددوازده روزچندروزه زیرشکمم درددارم وحالت ترشح شبیع ب سفیده تخم مرغ دارم آیامن باردارم واگه این ماه نشدم میتونم ازخوردن قرص ادامه بدم ممنون میشم زودجواب بدین فداتون بشم

    1. سلام بهتر است از تست بیبی چک استفاده کنید.

  90. سلام مشاورگلم من هفت ماه پیش ی سنودادم که نوشته بودهردوتخمدان دارای فولیکول ریزهستن رفتم ب دکترم نشون دادم گفت تخمدانهات ضعیفه بهم فقط قرص ویتامین دادکه تاسی روزبخورم بعدگفت ایناروخوردی بیامن قرصاموتاآخرخوردم ولی نتونستم دوباره بخاطرمشکلات زیادبرم بعدیکی ازفامیلام بهم قرص کلومیفن معرفی کردمنم بااستفاده دودوره شبی یک عددخوردم بعدچندروزنزدیکی کردم والان اون موقع سیزده روزگزشته الان چندروزه که زیرشکمم بعضی وقتاتیرمیکشه بعضی موقع دردمیکنه آیاامکانشوداره حامله شده باشم واگرتواین ماه حامله نبودم میتونم بدون تجویزدکترب خوردن قرص ادامه بدم ممنون میشم به همه سوالاتم جواب بدین

  91. سلام مشاورعزیزمن یه هفته هس که زیرشکمم تیرمیکشه وبعضی وقتاتایه ساعت دردخیلی کمی دارم وازواژنم ترشحات سفیدشبیع به سفیده تخم مرغ وچسپنده هس بنظرشما امکان داره حامله باشم الان یه هفته مونده به پریودم میتونم ازتست بی بی چک استفاده کنم

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  92. سلام من یه هفته پیش یه سردرخفیف چندروزه داشتم بعدازآن زیرشکم کمی دردوبعضی موقع ها تیرمیکشه کمرم کمی دردمیکنه سینه هام دردنداره فقط دورنوک سینه هام جوش های تیره زده بیرون ترشحات سفیدشیری هم دارم آیامن باردارم اینهاعلائم بارداری هستن خیلی نگرانم لطفابگین دوس دارم نی نی داشته باشم ممنون

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  93. سلام عزیزم انشألاخوب باشی من چندتاعلائم شبیع به دردزیرشکم وکمردارم وترشح سفیدشیری رنگ ک امروزآبکی شده خیلی زیاده یکسره هست دورهاله سینه ام شبیع جوش های قهوه ای تیره زده بیرون یه هفته پیشم سردردخفیف داشتم آیااینها علائم بارداری هس ممنون میشم زودجواب بدی فدات بشم بای

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد بهتر است صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  94. سلام خسته نباشين من ٢٦سالمه دكتر بهم قرص كلوميفن داده ميخواستم بدونم عوارضش چيه اخه من يه دوره افسردگي داشتم و مرتب بالا مياوردم تازه خوب شدم ميخواستم بدون اين قرص باعث استفراغ ميشه ميترسم بخورم دوباره حالم بد بشه لطفا جواب بدين ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  95. سلام خسته نباشید من چند روز پیش از این قرصایی که ۵روزه میخورن بعدروز۱۴میرن سونو میدن خوردم ولی یادم نبود که باید از روز چندم نزدیکی کنم برای همین از روزه ۵ که قرصا تموم شد یه روز درمیون نزدیکی انجام دادیم روز ۱۴ هم سونو دادم خوب بود .میخواستم بدونم ازاینکه قبل روز ۱۴ نزدیکی انجام دادمه مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اما باید حتما در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  96. سلام من علائم هاشبیع ب دردزیرشکم وکمردرددارم دورهاله ام جوش های قهوه ای تیره زده بیرون ووقتی غذامیخورم عضلات شکمم وزیرشکمم سفت میشه چراترشحات آبکی غلیظ شفاف دارم که زیادشده نشانه حاملگی هست درس بگین هست یانه اخه نگرانم امیدوارم درک کنیدممنون

    1. سلام از روی علائم نمیشود تشخیص بارداری را صد درصد داد اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  97. سلام خسته نباشید. بنده ماه پیش سه تا امپول گونادوپین (hmg) روز ۸ و ۱۰ و ۱۲ قاعدگی زدم ، و دوتا امپول hcg روز ۱۳ قاعدگی زدم و روز چهاردهم قاعدگی با سه تا فولیکول ۲۰ برای بار اول ای یو ای کردم ، ولی متاسفانه فایده نداشت و حامله نشدم و عادت شدم. این ماه دکتر بهم ۵ تا گونادوپین (hmg) داد ولی میترسم پنج تا بزنم چون خیلی زیاده و هورمونیه و پر از عارضه. میخواستم بپرسم میشه این ماه هم همون سه تا بزنم ، نه پنج تا ؟ چون سه تا فولیکول داشتم ماه پیش و این ماه اگر ۵ تا آمپول بزنم تعداد فولیکول هام زیاد میشه و ممکنه به جای یک یا دوقلو ، سه یا چند قلو بشه ، و من نمیتونم. لطفا کامل راهنماییم کنید. خیلی متشکرم از سایتتون و راهنمایی هاتون.

    1. سلام بله میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود سه آمپول hmg تزریق کنید.

  98. ماه قبل با اون همه قرص و آمپولی که دکتر داد و استفاده کردم اما به دلیل استرس و نگرانی بسیار زیاد از اینکه حالا نتیجه چی میشه و چطور میشه متاسفانه باردار نشدم . میخواستم بدونم واقعا اینقدر استرس تاثیر داره یا فقط دلیل دکتر اینطور بوده ؟
    راهکارتون برای کم کردن استرس چیه که زودتر نتیجه بگیریم ایشاله. ممنون.

    1. آرامش خود را حفظ کنید و پروسه درمانی خود را ادامه دهید.

  99. آیا امپول گونادوپین بر روی “تعداد” فولیکول ها هم موثر هست یا فقط باعث میشه سایز فولیکول هایی که وجود دارن بزرگ بشه ؟ مثلا ۳ تا آمپول با ۵ تا امپول از نظر به وجود اومدن تعداد فولیکول با هم فرق دارن یا فقط روی اندازه ی فولیکولها تاثیر دارد نه تعدادشون ؟
    لطفا سریع جواب بدید تا از این سر در گمی در بیام. خیلی ممنون از راهنمایی ها و پاسختون.

    1. هم روی تعداد وهم روی سایز فولیکول موثر هستند.

  100. خیلی ممنون . میخوایم تماس بگیریم تما نمیشه. اما این شماره سه تا بوق میخوره قطع میشه. کلا شماره های ۹۰۹۹۰…

    1. شماره تماس مشاوره تلفنی مامایی وزنان به صورت شبانه روزی:۹۰۹۹۰۷۱۹۶۲

  101. باسلام خسته نباشیدببخشیدیه سوال داشتم الان یه روزمونده ب عادت ماهانه ام آیامیشه امروزتست حاماگی دادچنددرصدحاملگیونشون میده

    1. سلام بهتر است صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  102. سلام .ببخشید من مشکل انعقاد خون دا م و سنم ۴۱سال است ایا میتوانم از دا وی کلومفین برای تحریک تخمک گذاری استفاده کنم .در ضمن از داروی ضد انعقاد استفاده میکنم ایا خطری دارد ؟برای ivfچطور.ممنون

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  103. سلام .ببخشید میشه پریودی تمام بشه و کلومفین مصرف کرد جواب میده

    1. سلام خیر باید در دوران پریودی مصرف کنید.

  104. سلام عزیزم اومیدوارم خوب باشی عیدقربان برشماوخانوادهتان مبارک زحمتی زیادی کشیدین برای ماکه برای ماخانوماهلال کنیدببخشیدعزیزم ی سوال داشتم من هفده سالمه شیش روزمیگزره که ازعادت ماهانه ام گزشته زیرشکمم دردمیکنه بعضی موقع هاترشح سفیدتخمرغی دارم دهانه رحمم کمی نرم شده بعدیه چیزهایی شبیع ب جوش های ریزدوسه تاجای سوراخ رحم دراومده نشانه حاملگیه یاچیزی دیگه وآیاتواین شیش روزی که گزشته میتونم تست حاملگی بدم دستتون دردنکنه فداتون فقط زودجواب بدین خیلی اعصابم درگیره ک آیاحامله هستم یان آخه یه ساله ونیم ک ازدواج کردم ازحاملگی خبری نبودبعضی ها گفتن سنت کمه نمیشی فقط زودتوروخدابگین حامله ام یانه ممنون

    1. سلام اگر شش روزه که عقب انداختید باید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  105. سلام ✋من پریودم بیستوپنج روزه بوده مثلاهمیشه از۱۱تا۱۷بوده دوره هام هفت روزه یه ماه پیش روز۸تا۱۴دهم شدم الان ازروز۸ویازده گزشته که بایدپری میشدم نمیدونم ازپریودم گزشته یامونده چندروزی میشه لطف کنیدبرام حساب کنیدچندروزگزشته یامونده ب ‌پریودم لطفاجوابمموبدین زودتوروخداهمین الان ممنون میشم

    1. سلام سوال شما واضح نیست در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  106. سلام خانم دکترعزیز
    من ۲۰سالمه و همسرم۲۷ بعداز۶ماه جلوگیری طبیعی اقدام به بارداری کردم الان ۵ماهه نتیجه نگرفتم من پریودی خیلی منظم دارم‌ ودردشدیددریکی دوروز اول تواین ۵ماه تازه دوماهه که یه ما اول ۵روز زودپری شدم ومابعدشم ۴روزعقب انداختم وبازپری شدم الانم سرخودقرص کلومفین مصرف میکنم ازروز سوم سیکل ماهانه وروزتخمک گذاری رو هم مشخص کردم وتاشرایط باشه اقدام به نزدیکی.ایاضررداره من سرخودمصرف میکنم؟واینکه دوست دارم زودباردارشم این ۵ماهم که نشده کلی ناراحتم چیکاکنم؟

    1. سلام مصرف این قرص شانس باردار شدن شما را زیاد می کند.

  107. سلام خاتم دکترعزیز
    مادرم به علت بیماری پدروبعدهم فوتشون استرس زیادی داشتن والان در سن ۴۳سالگی یه سالی هست که پریود نشدن و با مصرف یک دوره قرص ال دی لک بینی دوروزه داشتن
    والانم پادردشدید رو متحمل هستن
    شماچه دارویی رو پیشنهاد میکنید و۷ماه پیش داروی پروژسترون تزریق کردیم وبازهم پری نشدن.وبه هیچ عنوان راضی به دکتررفتن نیستن
    ازشما کمک میخواهیم که چه دارویی مصرف کندتاپریود بشن چون حدس مابخاطر پا دردشون اینه که پری نمیشن باتشکر

    1. سلام حتما باید به پزشک مراجعه کنند تا آزمایشات کامل هورمونی انجام بدهند به این شکل نمی توان دارو تجویز کرد.

  108. سلام خاتم دکترعزیز
    مادرم به علت بیماری پدروبعدهم فوتشون استرس زیادی داشتن والان در سن ۴۳سالگی یه سالی هست که پریود نشدن و با مصرف یک دوره قرص ال دی لک بینی دوروزه داشتن
    والانم پادردشدید رو متحمل هستن
    شماچه دارویی رو پیشنهاد میکنید و۷ماه پیش داروی پروژسترون تزریق کردیم وبازهم پری نشدن.وبه هیچ عنوان راضی به دکتررفتن نیستن
    ازشما کمک میخواهیم که چه دارویی مصرف کندتاپریود بشن چون حدس مابخاطر پا دردشون اینه که پری نمیشن باتشکر

  109. سلام خانم‌دکتر عزیز
    مصرف سرخود قرص کلومیفن خطرناک نیست یا عوارضی نداره؟
    ۵ماهه اقدام به بارداری دارم ونتیجه نگرفتم دکترم نرفتم از مطالعات تو سایت های مختلف بااین قرص اشناشدم البته دوماه اخر پری هام عقب جلو شده
    سرخودمصرف کنم بدنیست؟

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  110. سلام من ۳۴ سالمه چند ماهه اقدام کردم ولی باردارنشدم دوماه از متفورمین استفاده کردم ایامیتونم از کلومیفن استفاده کنم درضمن پریودیم هم منظم هستش ۲۸ روزه

    1. سلام زیر نظر پزشک میتوانید از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  111. باسلام به شما من ۲۵ سالم هست سندرم تخمدان پلی کیستیک دارم
    تحت نظر پزشک هستم حدود دوماه قرص سیپروترون کمپاند مصرف کردم و بعد دوباره مراجعه کردم به پزشکم بهم کلومیفن تجویز کرد و قرص کابرگولین هم باید هفته ای یکی بخورم الان ماه دوم هست دارم کلومیفن مصرف میکنم الان در روز پانزدهم سیکل هستم و دیروز که چهاردهم بود احساس میکردم تخمدان ها بزرگ شدن و تخمدان سمت چپم هم کمی احساس درد و سوزش داشت قسمت پایین کمر هم درد میکرد زیر شکمم درد میکرد در کل احساس میکردم تخمدانم داره منفجر میشه الان امروز درد و سوزش خیلی کمتر شده
    میشه بفرمایید چرا اینجور شدم و ایا این علامت تخمک گذاری میتونه باشه ?

    1. سلام به علت مصرف قرص کلومیفن به تخمدان های شما فشار وارد می شود تا تخمک گذاری کند .

  112. با سلام‌ و خسته نباشید
    من یه سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدید
    من با تشخیص دکتر گفتند که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارم و دکتر برای من قرص primolot N تجویز کرد که به مدت ده روز و روزی دو عدد مص ف کنم
    و همچنین برای من قرص کلومفین نیز تجویز کرده
    اما دقیق نمیدانم طریقه مصرف آن چگونه است
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص های تجویز شده استفاده کنید.

  113. سلام دوستان من روز پنجم پریودی قرص کلو خوردم برا دوقلوزای.دکتر گفتش باید بعد اتمام یکشب درمیون نزدیکی داشته باشم..اگه نخام انجام بدم..دوره مصرفم چی میشه چجور ادامه بدم

  114. باسلام وخسته نباشید دکتر واسم قرص کلومیفن تجویز کرده شبی سه عدد هر سه عدد رو باهم بایید بخورم مشکلی نداره خیلی ممنون

    1. سلام بله میتوانید با هم مصرف کنید.

  115. سلام ببخشید یک سوال داشتم آخرین پروید من ۱۷ مرداد۹۶ بوده من این ماه داروهای IUI رو که شامل قرص کلومیفن و سه تا آمپول دیگه که دکترم بهم داده بود اسمش رو یادم نمیاد استفاده کردم روز ۱۲ بعد از پریودم سونوی داخلی انجام دادم در تخمدان چپم ۴ تا فولیکول به ابعاد ۱۸ و ۱۷ و ۱۵و ۱۴ داشتم و در تخمدان سمت راستم ۳ تا فولیکول ۱۰ میلی متری دکتر گفت احتیاجی نیست آمپول HCG بزنی برو و اقدام کن برای بارداری این ماه هنوز پریود نشدم تا چندبار بی بی چک گذاشتم منفی بود روز ۲۱ شهریور آزمایش بتا دادم بتام ۰٫۱ بود دیگه بعد از اون بی بی چک هم نذاشتم و منتظرم که پریود شم اما تا امروز که ۲۶ شهریور هست و ۴۱ روز از تاریخ آخرین پریودم میگذره هنوز پریود نشدم ممکنه که مصرف داروها باعث شده باشه پریودم اینقدر به تاخیر بیفته؟ ممکنه باردار باشم؟ اگه باردار نشدم این فولیکول ها چی شده؟ ممکنه کیست تخمدان شده باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی گیجم اصلا نمی دونم چیکار کنم

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک معالج خود امپول پروژسترون تزریق کنید تا پریود شوید.

  116. با سلام من ۴۱سالمه از روز پنجم پریودیم به مدت پنج روز کلومیفن مصرف کردم امروز روز یازدهم سونو دادم اندازه فولیکولام یازده و دوازده بودن بنظر شما برای بارور شدن مناسب هستن؟متشکرم

    1. سلام اگر بین روز۱۴ تا ۱۸ سیکل قاعدگی تخمک گذاری دارید مناسب است.

  117. سلام خسته نباشید من ۴ ماهه اقدام به بارداری کردم و قاعدگیم منظمه و لی صورتم موهای زاید ضخیمی دارد دکتر گفته تخمداندپلی کیستیک هس و واسم کلومیفن از روز ۵ روزی یکی تجویز کرده همراه با متفورمین روزی دوتا میشه کلومیفن رو روزی دوتا بخورم

    1. سلام خیر طبق دستور پزشک معالج خود فعلا شبی یک عدد مصرف کنید.

  118. سلام ببخشید من دکتربرام قرص کلومفین ازشب۵قاعدگی شبی یکی تجویزکردن من ازروز۱۱تاامروزکه روز۱۴هست هرروزازکیت تخمک گذاری استفاده کردم ولی هنوزمثبت نشده امکانش هست هنوز در روزهای أینده تخمک آزادبشه تاچندروز بعد اتمام قرص ها تخمک آزادمیشه

    1. سلام بهتر است تا شب ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  119. سلام خسته نباشید بعد از مصرف اخرین فرص کلومیفن چند روز بعد باید نزدیکی داشته باشیم؟

    1. سلام باید در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  120. سلام خسته نباشید بعد از مصرف اخرین فرص کلومیفن چند روز بعد باید نزدیکی داشته باشیم؟

  121. سلام.من سه ساله که ازدواج کررم چهارماهه قصدحاملگی دارم اما موفق نشدم.دوره قاعدگی من ۲۸ روز منظم بوده.قرص کلومفین استفاده گردم از روز۵ پریودی الان ۳۱ روزه که گذشته از پریود اولم.یعنی سه روز عقب انداختم.کی باید بی بی چک استفاده کنم تا نتیجه بگیرم؟آیا ممکنه حامله نشم؟درضمن دل درد شدید هم دارم

    1. سلام باید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  122. سلام خسته نباشید.من عادت ماهیانه ام ۲۸ روز منظم بود سه ساله ازدواج کردم و جلوگیری طبیعی داشتم و چهار ماهه که قصد بارداری دارم .اما موفق نمیشدم توی ای چهار ماه روز عادت ماهیانه ام شد ۲۶ روز یعنی چهار روز جلو مینداختم با مصرف قرص کلومفین از شب پنج پری الان ۳۱روز از قاعدگیم میگذره ولی پریود نشدم.احتمال بارداری من چن درصد است؟

    1. سلام باید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  123. سلام خسته نباشید عوارض داروی کلومیفن ضمن مصرف اشکار میشود یا بعداز دوره مصرف بروز میکند

    1. سلام عوارض این قرص در همه افراد یکسان نیست.

  124. سلام من هم کلومیفن خوردم تخمک هام کمی ضعیف بود پنج شب شبی دوتا خوردم متاسفانه باردار شدم همون ماه تا سه ماه دکتر وازمایش و سونو انجام دادم تشخیص ندادن دوقلو هست سونو غربالگری دوازده هفته انجام دادم نشخص شد جنینم دوقلو بهم چسبیده بود ار ناحیه شکم و سینه با یک قلب مشترک خودمم ترشح شدید بزاق داشتم دکتر متوجه مریضی خودم نداد با مجوز پزشک قانونی جین رو برام سقط کردن دیگه از هرچی بارداری و بچه هم متنفرم خیلی دلتون به این قرص خوش نکنید که عوارض سنگین داره سراز خود نخورید من با تجویز دکتر اینجور شدم خیلی مواظب باشید

  125. من باتجویز پزشک کلومیفن خوردم جنینم دوقلو بهم چیبیده بود بعد از سه ماه تو سونو غربالگری نشخص شد از ناحیه سینه و شکم بهم چسبیده بودن با یه قلب مشترک که با مجوز پزشک قانونی سقط کردم خیلی مواظب باشد خودسرانه نخورید عوارض داره من کمر درد شدید گرفتم بارداری اول هم شش ماهه خودبه خود خونریزی پیداکردم دهانه رحمم باز شد سقط کردم علتش مشخص نشد بارداری دومم که جنین بهم چسبیده بود تو رو خدا مواظب باشید

  126. باسلام.من۳ساله ازدواج کردم.وازاون موقع هیچ پیشگیری نداشتم.دو سال پیش رفتم سونو پلیکیستیک ۶میلی تو تخمدان هاداشتم۱ماه دافستون خوروم پریودم خیلی نامنظم بوددکترموعوض کردم.بهم مدروکسی و گلکفاژ داد.بیش از ۸ماه متفورمین خوردم.وزنم۷۸بود.ولی الان وزنم۶۷٫سنمم۲۳٫حالا پریودم ۵ماه بیشتره که خیلی منظم شده .ولی بازم باردار نشدم.ممکنه کیستم رفع بشه؟درضم ۴روزه کلومیفن میخورم.به نظرتون باردار میشم این ماه لطفا کمکم کنید زود جواب بدید ممنونم.درضم اولین ماهمه که قرص کلومیفن و مصرف میکنم

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد با مصرف قرص کلومیفن شانس بارداری بیشتر میشود.

  127. باسلام لطفا زود جواب من و بدین ممنونم از شما.اخه نگرانم خیلیییییی

  128. سلام من ۲۸ سالمه ودو سال ونیمه که ازدواج کردم وتو این مدت اصلا جلوگیری نداشتم وحامله نشدم دو ماه کلومیفون ولتروزول خوردم جواب نداد ۵ماه دارو نخوردم بعد یک ماه دیگه کلومیفون ولتروزول خوردم باز جواب نداد ماه بعد روزی دو تا کلومیفون خوردم باز جواب ندادبه نظر شما چیکار کنم .

    1. سلام بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند.

  129. سلام. من pco هستم. ۶ ماهه ازدواج کردم. ۴ ماه جلوگیری داشتم. بعدش زیر نظر دکتر برای بارداری اقدام کردم. دکتر بهم قرص کلومفین از روز ۵ شبی دوتا بهم داد بعدش سونو دادم اندازه فولیکول کوچک بود امپول گونال ۳ تا توی سه روز تزریق کردم چون عفونتم داشتم اون ماه باردار نشدم حتی کیست هامم بزرگتر شده بود که موقع پریود زیر دلم درد میکرد. حالا این ماه فقط کلومفین مصرف کردم و بعدش نزدیکی کردم الان هیچ علائمی ندارم فقط گاهی وقتا سینم و شکمم تیر میکشه و نفخ دارم….ماه پیش ۱۶ ام پریود شدم. ایا من باردارم؟ حتی هیچ علائمی از پریودی هم ندارم.ایا ایا با مصرف کلومفین بموقع پریود میشویم؟ممنونم از راهنمایی شما

    1. سلام باید صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود داشتید بهتر است از تست بیبی چک استفاده کنید.

  130. سلام خسته نباشید من سه ماه قرص کلومیفن مصرف کرد بعد این ماه یه روز از پریودم گذشته بود بیبی چک زدم مثبت بود ازمایش خونمم مثبت الان پنج روز از پریودم میگذره بعد هیچ علائمی از بارداری ندارم این منو خیلی نگران کرده بارداری با قرص کلومیفن بارداری سالم هستش

    1. سلام نگران نباشید مشکلی وجود ندارد این مسئله طبیعی است.

  131. سلام خسته نباشی من با تجویز پزشک قرص کلومیفن در سه ماه از شب پنجم تا نهم شب یکی مصرف کردم ک برج شیش ماه سوم بود بعد چهارروز از پریودم گذشت بیبی چک دادم مثبت بود ازمایش بتا دادم مثبت بود نگرانیم اینه هیچ علائمی از بارداری ندارم ایا بارداری با قرص کلومیفن بارداریه سالمه

  132. سلام خسته نباشید،من نوزده سالمه ویک ماهه اقدام به بارداری کردم اولا خیلی میترسم چون چندین باراتفاق افتاده که حلوگیری نداشتم و باردار نشدم و ثالثا من دوقلو میخوام،چیکارباید بکنم

    1. سلام شما تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید بهتر است طبیعی باردار شوید حاملگی دوقلویی جزء بارداری های پر خطر محسوب می شود.

  133. سلام خسته نباشید من۵ماه هس اقدام به بارداری کردم و تخمدان پلی کیستیک دارم ولی پریودیهام منظمه این ماه از روز ۴ تا۸ روزی یک عدد قرصرکلومیفن با دوتا متفورمین مصرف کردم دوره من ۲۶ روزه است امروز باید پریود میشدم ولی هیچ اثری از پریودی نیس از یک هفته پیش کمر درد دارم و سینه هام سفت شده و کمی درد داره وکمی ورم کرده اشتهام هم زیاد شده گاهی هم ی درد خفیف زیر شکمم دارم ایا ممکن هس باردار باشم؟ ممنون میشم زودتر جواب بدهید

    1. سلام باید از تست بیبی چک استفاده کنید احتمال بارداری وجود دارد.

  134. سلام خسته نباشید من۵ماه هس اقدام به بارداری کردم و تخمدان پلی کیستیک دارم ولی پریودیهام منظمه این ماه از روز ۴ تا۸ روزی یک عدد قرصرکلومیفن با دوتا متفورمین مصرف کردم دوره من ۲۶ روزه است امروز باید پریود میشدم ولی هیچ اثری از پریودی نیس از یک هفته پیش کمر درد دارم و سینه هام سفت شده و کمی درد داره وکمی ورم کرده اشتهام هم زیاد شده گاهی هم ی درد خفیف زیر شکمم دارم ایا ممکن هس باردار باشم؟ ممنون میشم زودتر جواب بدهید

  135. سلام خسته نباشید من سه روز از موعد پریودیم میگذره ولی پریود نشدم و تست هم منفی بوده ولی چندتا لکه قهوه ای رنگ دیدم یعنی اینماه باردار شدم یا نه؟

    1. سلام تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  136. من شوهرم عمل واریکوسل کرده.من یک سال هست که مدام تحت درمانم متفورممین میخورم وکلومیفن دو دوره است که می خورم آمپول تخمک گذاری زدم وچند نوبت آمپول هاچ سی جی زدم ولی مدام هر ماه پریودم داره یه هفته یه هفته جلو میافته ولی تا الان باردار نشدم میتونید بگید علت جلو انداختن پریودی برای چی هست و آیا باردار میشم یا خیر

    1. سلام نگران نباشید تا یک هفته جلو افتادن پریود طبیعی است بهتر است پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  137. سلام من سه ماه متفورمین میخورم البته نامنظم . این ماه دکتر بهم فقط امپوا اچ ام جی داده . به تنهایی این آمپول میتونه تخمک و رشد بده و آزاد کنه . چون من تخمک بالغ ندارم . آیا نباید همراش کلومیفن هم بخورم ؟؟؟سپاس بسیار

    1. سلام بله این آمپول به تخمک گذاری کمک می کند.

  138. سلام خسته نباشید من ۵ماه است اقدام به بارداری کردم وتخمدان پلی کیستیک دارم از ماه ۵روزی یکی کلومیفن از روز ۴ تا ۹ قاعدگی و دوتا متفورمین خوردم ولی جواب مداد ایا میتونم این ماه روری دوتا کلومیفن بخورم چون دیگه میخام این ماه باردار بشم و دکترم نیس که بهش مراجعه کنم لطفا کمکم کنید

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود دوز دارو را زیاد کنید.

  139. با سلام
    من سونوگرافي كردم و در سونو فوليكول ٢.٥ داشتم، سوالم اينه كه ممكنه با وجود ديده شدن فوليكول تخمك آزاد نشه؟ چون در پريود قبلم در روز ١١ و ١٢ از كيت استفاده كردم و خط تست كمرنگ بود و نوع ترشحاتم شبيه زمان تخمك گذاري نيست

  140. سلام خسته نباشید.من با مصرف سه ماه قرص کلومیفن با تجویز پزشک شب پنجم تا نهم شب یکی مصرف میکردم و باردارشدم.بیست سالمه الان هفته ششم بارداریم دیروز رفتم سونو واژینال انجام دادم فقط ساک حاملگی نشون داد جنین نشون نداد بعد چهارتا کیست داشتم که دکتر گفت بخاطر قرص کلومیفنه خیلی نگرانم چرا نی نی مو نشون نداد این کیستا ضرری نداره برا بارداریم

    1. سلام نگران نباشید ده روز دیگر سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  141. سلام خسته نباشید ۲۰سالمه من با تجویز پزشک سه ماه قرص کلومیفن مصرف کردم شب یکی و به کمک قرص کلومیفن ماه سوم باردار شدم الان هفته ششم بارداریم دیروز رفتم سونو واژینال فقط ساک حاملگی بدون قطب جنین مشاهده شد دکتر گفت دو هفته دیگه بیا هیچ علائمی از بارداری ندارم بعد تو سونو سه تا کیست نشون داد خیلی ناراحتم این کیستا ضرری ندارن ایا چرا نی نیمو نشون نداد

  142. جواب سوال منو نداديد?
    من در سونوگرافي فوليكول ٢.٥ سانت داشتم ، دكتر گفت شرايط تخمدانت خوب هست، فقط سوالم اينه با داشتن فوليكول قطعا تخمك آزاد ميشه؟
    آخه من بنظر خودم ترشحاتم شبيه سفيده تخم مرغ نيست و در ماه پيش روز ١١ و١٢ از كيت تخمك گذاري استفاده كردم منفي بود

    1. سلام سایز فولیکول شما اشتباه است اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  143. سلام من ۵۰ سال دارم و یکسان است که ازدواج کرده ام و پیگیری می کنم برای بارداری پریود هایم نامرتب است البته از اول اینطور بوده جهت تقویت تخمدان و تخمک گداری دو دوره قرص مدروکسی خوردم و پریود شدم دوباره وقفه افتاده یک ماه حالا قرص کلومیفن مصرف کنم آیا تاثیری دارد . لطفا راهنمائی ام بفرمائید.
    حضور مشاور محترم

    1. سلام با توجه به سن شما بهتر است از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید .

  144. سلام وقت بخیر.خسته نباشید.من ۲۹ ساله هستم .pco هستم و یک دوره کلومیفن مصرف کردم و روز ۱۲ پریود فولیکول ۱۹ داشتم و دکتر گفت امروز که روز ۱۳ میشه آمپول hcg تزریق کنم .جنسیت برای مامهمه ..لطفا بفرمایید من چند ساعت بعد از تزریق آمپول نزدیکی کنم برای جنسیت پسر.ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام تعیین جنسیت به این روش اصلا صد در صد نیست ونمی توان تضمینی گفت

  145. سلام. من ۳۶سالمه و یک ماه اقدام به بارداری داشتم. پریودم منظمه. آزمایش کامل دادم به نسخه پزشک زنان زایمانو همه آزمایشها خوب بود سونو دادم سالم بود و دکتر قرص کلومیفن تجویز کرد شبی سه عدد ازروز پنجم به مدت پنج روز. آیا بعداز تمام شدن قرصها بایستی نزدیکی داشته باشم ؟ آیا درصورت باردارنشدن، دوره بعد هم ازاین قرص مصرف کنم؟آیا تجویز این قرص برای من درست بوده؟

    1. سلام بهتر است شبی دو عدد از این قرص استفاده کنید از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا شب ۲۰سیکل یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  146. سلام ۳۹ سالمه اقدام کردم برای حاملگی دکترم گفت باتوجه به سنم وشوهرم که ۶۲ ساله برید برای آی یو آی اسپرم شوهرم جهشش کمه دکترم ی بسته قرص لتروزل دادو آمپول اچ سی جی بعدنزدیکی داشتم آیا ممکنه حامله باشم اگر حامله نبودم نسخه جدید رو که دکتربرام قرص کلومفین نوشته استفاده کنم حامله میشم یا برم به سمت آی یو آی سونوی واژینال دادم فولیکولم عالی بودخواهش میکنم راهنمایی کنید استرس دارم

    1. سلام بهتر است ای یو ای انجام بدهید.

  147. سلام اگر قرص رو فراموش کنی و روزی یک عدد بخوری چجور میشه اون مقدار نخورده رو که روزی دوعدد بوده جبران کرد

    1. سلام اشکالی ندارد گر باردار نبودید از ماه آینده شبی ۲ عدد قرص را مصرف کنید.

  148. با عرض سلام خدمت دوستای گلم، دکتر متخصص زنان به من قرص کلومیفن دادن که از روز سوم پریودی شبی دو تا بخورم اما بهم نگفتن از چه موقع بعد از خوردن قرص واسه بارداری اقدام به نزدیکی کنم؟? من رو راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام از شب دهم سیکل قاعدگی تا شب بیستم سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  149. سلام خسته نباشید من۶ماه هس که اقدام به بارثاری کردم ۲ماه هس که از روز ۵ تا ۹ پریودی قرص کلومیفن ۵۰ mg وروزی ۲متفورمین استفاده میکنم دوره من ۲۶ روزه است و الان ۱۱روز دیگه مونده به پریودی بعدیم ولی امروز سمت چپ پایین شکمم (تخمدان چپ)درد میکنه کاهی دردش خفیف وگاهی شدید میشه و ی لکه خون هم دیدم میخاستم بپرسم ایا این عوارض دارو هس یا امکان داره باردار باشم؟

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد اما نمی توان صد در صد گفت اگر تاخیر در پریود داشتید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  150. سلام عزیزم خسته نباشید
    من ۲۹ سالمه و همسرم۳۳ سالشه، پنج ساله ازدواج کردیم یک ساله زیر نظر پزشک اقدام به بارداری کردم و تا حالا دارویی مصرف نکردم این ماه من و همسرم ازمایش دادیم یه سونو روز دوازده پریودی هم انجام دادم که فولیکولم ۲۰ میلی بود اما هنوز مایع آزاد نشده بود دکترم ۲۷ این ماه نوبت داده تا جواب ازماشات رو ببینه اما چون خیلی استرس داشتم پیش یه ماما بردم نشون دادم که تشخصیص دادن همسرم کم تحرکی اسپرم دارن و براشون کلومفین و ویتامین E تجویز کردن و برای منم متفورمین نوشتن که بعد ناهار و شام هر روز مصرف کنم گفتن تا موقع بارداری قرصت رو قطع نکن به نظر شما تجویز شون درسته؟ میتونم دارو ها رو مصرف کنم مصرف متفورمین روزی دوبار ضرری برای تخمک گذاری نداره؟
    ممنون از شما

    1. سلام با توجه به سایز فولیکول شما که مناسب بوده روزی یک عدد قرص متفورمین کافی است به احتمال زیاد مشکل از اسپرم همسر شما است اگر تا ۳ ماه آینده باردار نشدید همسر شما بایدزیر نظر متخصص ارولوژی مجدد آزمایش اسپرم بدهند .

  151. سلام خسته نباشید ایا با وجود برخی نشانه های بارداری. ۸ روز مانده به پریودی تست بی بی چک چیزی نشون میده یا باید تا تاخیر پریودی صبر کرد میشه بگید تست چه موقع بارداری رو نشون میده ممنون

    1. سلام بله باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  152. سلام . من ۳۶ساله هستم ودوماه است اقدام به بارداری داشتیم. تقریبا دوسال هم جلوگیری طبیعی. سونو و آزمایشاتم همه نرمال بود دکتر قرص مدروفم ۵ازشب چهاردم هرشب دو عدد راتجویز کرد. البته کلومیفن هم پنج شب شبی سه تا. قرص مدروفم ۵ برای چی هست؟ آیا ضروریه مصرف کنم؟ولی کلومیفن راکامل مصرف کردم.
    ممنون ازراهنماییتون.

    1. سلام این قرص برای منظم شدن پریودی تجویز می شود.

  153. سلام خدمت شما
    تخمدان پلی کیستیک دارم دکتر برام قرص متفورمین ۵۰۰ نوشته روزی یک عدد با خوردن قرص معده و رودم بشدت داغ میکنه متاسفانه درحال حاضر به دکتر دسترسی ندارم میشه دز دارو رو پایین آورد یا جایگزین مصرف کرد؟ سپاسگذارم

  154. سلام خدمت شما
    تخمدان پلی کیستیک دارم دکتر برام قرص متفورمین ۵۰۰ نوشته روزی یک عدد با خوردن قرص معده و رودم بشدت داغ میکنه متاسفانه درحال حاضر به دکتر دسترسی ندارم میشه دز دارو رو پایین آورد یا جایگزین مصرف کرد؟ سپاسگذارم

  155. لطفا پاسخ دهید متشکرم

  156. سلام وقت بخیر. من پلی کیستیک دارم .دکتر قرص کلومیفن و آمپول hcg تجویز کرد مصرف کردم و روز ۲۴ ام پریودم تست بتا انجام دادم زیر ۵ بود .آیا امکان داره منفی کاذب باشه و چونکه من دارو مصرف کردم لقاح دیرتر انجام شده باشه؟؟ و بعد از تاخیر پریود بتا افزایش پیدا کنه؟؟ ممنون میشم که وقت میذارید و جواب میدید

    1. سلام شما خیلی زود ازمایش بتا انجام داده اید بهتر است صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  157. جناب مشاور عزیز لطفا پاسخ سوال من را هم بدهید چند روزه منتظرم

  158. سلام خدمت شما تخمدان پلی کیستیک دارم دکتر برام قرص متفورمین ۵۰۰ نوشته روزی یک عدد با خوردن قرص معده و رودم بشدت داغ میکنه متاسفانه درحال حاضر به دکتر دسترسی ندارم میشه دز دارو رو پایین آورد یا جایگزین مصرف کرد؟ سپاسگذارم

    1. سلام بله می توان داروی دیگری جایگزین کرد .

  159. سلام من الان ۶ ساله اقدام به بارداری کردم ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفتم پریودم نامنظمه امروز رفتم دکتر بهم کلومفوین داده که از روز ۵ شروع کنم شبی دوتا میخواستم بدونم نزدیکی باید کی داشته باشم

    1. سلام شما شرح حال کاملی از خودتان به ما نداده اید اینکه سیکل قاعدگی شما چند روزه است در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا بهتر راهنمایی شوید.

  160. آیا همان قرص(متفورمین۵۰۰) رو نصف کرد دوز آن پایان میاید؟ اگر نه میشه سرخود قرص جایگزین رو استفاده کرد شما چه قرصی پیشنهاد میدید؟

  161. سلام و عرض ادب
    من پس از مصرف ۱۰ عدد مروکسی پروژسترون و یک ورق کلومیفن بارداری خارج رحم داشتم که با امپول رفع شد و ۷ ماه بعد بدون دارو باردا شدم که۹ هفته سقط شد. الان پس از ۸ ماه برای اقدام مجدد زود نیست؟مصرف دوباره کلومیفن ریسک نیست؟ پیشنهاد شما چیه؟؟

    1. سلام خیر زود نیست میتوانید زیر نظر پزشک از این قرص با دوز کم استفاده کنید.

  162. سلام ۲۳سالمه،۵ساله ازدواج کردم تنبلی تخمدان دارم نزدیک دوسال پیش با امپول قرص حامله شدم ولی سقط شد،قبلش یه بار کیستمو عمل کردم ،الانم ۴،۵ماهه اقدام کردم زیر نظر پزشک این ماه واسم قرص کلومیفن و امپولhcg تجویز کردن ولی فولیکولی نداشتم یه کیستم به اندازه۴م م دارم قبلا نداشتم به نظرتون چیکار کنم تو رو خدا راهنماییم کنین اینکه عرق رازیانه بخورم با دارو ها تداخلی نداره خیلی ممنون میشم زود جواب بدین

    1. سلام خیر تداخلی دارد باید به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه کنید.

  163. سلام ببخشد من ۲۳سالمه دکتر بهم گفت تخمدونات خیلی ضعیفه الان دوساله اقدام ب بارداری کردم قرص کلومیفن .امپول هاش ام جی .هاش سی جی .گونال اف همه اینارو استفاده کردم بازم نتیجه نگرفتم از شما راهنمایی میخوام ک باید چیکارکنم

    1. سلام باید به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  164. سلام خانومی مرسی بابت جواب سوالامون من چندماه پیش یه سنوازرحم وضمائم دادم توش نوشته بودابعادرحم۳۲*۸۰میلیمترمیباشد.اکوی میومترآن نرمال است.ضخامت اندومتر۶میلیمترمشاهده شد.درفضای کلدوساک خلفی مایع مشهودنیست.تخمدان راست حاوی فولیکول های ریزمشاهده شد.درآدنکس سمت راست ضایه ای مشاهده نشد.تخمدان چپ دارای اندازه واکوپاترن نرمال حاوی فولیکول های ریزمشاهده شد.درآدنکس سمت چپ ضایعه ای مشاهده نشداینوبه دکترم نشون دادم بهم گفت تخمدانهات ضعیفه امابهم داروندادن منم بخاطرمشکلات زیادنمیتونم برم دکترالان سه سال میشه ک ازدواج کردم ازهمون موقع اقدام به بارداری کردم اما متاسفانه نشدازتون خواهشمندم ک بهم دارویی ک موجب خوب شدن تخمدانهام میشه معرفی کنیدممنون عزیزم فقط زودجواب منوبدین ازبس فکربچه دارنشدن میکنم افسردگی گرفتم ممنون میشم جواب بدین دستتون طلاعزیزمی

    1. سلام اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا شرح حال کاملی از خودتان بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  165. سلام خسته نباشيد
    من پلي كيستيك هستم
    فوليكول ١١دارم و اسپرم شوهوم هم ضعيفه
    دكتر متفورمين دادده با دوفاستون
    ماه اول مصرف دوفاستون سه روز بعد قطع قرص پريود شدم.اما اين ماه متاسفانه به جاي ده قرص اشتباهي هشت تا دوفاستون خوردم و پريودم ١٣ روز بعد قطع قرص بود.آيا اين تاخير به خاطر مصرف اشتباه من بوده؟و اينكه با اين روش دارويي احتمال بارداري من چقدره؟خيلي نگرانم

    1. سلام اگر تا ۲ ماه آینده باردار نشدید بهتر است زیر نظر پزشک از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  166. سلام. خسته نباشيد من سونو دادم و سمت راست ۳فوليكول با اندازه ۱۴٫۱۱٫۹داشتم و اوسمتم ۲تا با اندازه ۹٫۶داشتم الان دكتر متفومين و كلومفين داد از روز ۵عادت به مدت۵شب اسوالم اينه همزمان باهم مصرف كنمايا الان شروع به مصرف متفورمين كنم تا عادت بعدي?

    1. سلام قرص متفورمین را طبق دستور پزشک معالج خود شروع به مصرف کنید قرص کلومیفن را هم ۵ شب مصرف کنید.

  167. سلام. خسته نباشيد من سونو دادم و سمت راست ۳فوليكول با اندازه ۱۴٫۱۱٫۹داشتم و اوسمتم ۲تا با اندازه ۹٫۶داشتم الان دكتر متفومين و كلومفين داد از روز ۵عادت به مدت۵شب اسوالم اينه همزمان باهم مصرف كنمايا الان شروع به مصرف متفورمين كنم تا عادت بعدي?

  168. با سلام ۳۰ ساله ام. ۴ سال است بدون زمینه خانوادگی و به دلیل پریودهای نامنظم که بیشتر زمان های پریود نمیشدم و با آمپول و قرص پروژسترون پریود می شدم به یک متخصص مراجعه کردم و بعد از چند بار آزمایش گفتند یائسگی زودرس دارم و ذخیره تخمدانم ۴ سال پیش کمتر از یک دهم بود. آیا اگر بخواهم ازدواج کنم بعد از ۴ سال یائسگی زودرس می توانم خودم باردار شوم؟ البته به جز روش اهدایی که متخصص گفتند و قبول ندارم. ترو خدا راهنمایی کنید . ضمنا الان با قرص استروژن و پروژسترون پریود می شم

    1. سلام با توجه به ذخیره تخمدان شما احتمال آن کم است در هر صورت می توان چند ماه دارو مصرف کرد اگر با دارو نتیجه نگرفتید ان وقت باید به فکر تخمک اهدایی بود.

  169. باسلام باتوجه ب آزمایشاتی ک انجام دادم تخمدان تنبل دارم یک سالونیمه ک ازدواج کردم هفت ماهه اقدام ب بارداری کردم ک حامله نشدم این دوماهه ک ب پزشک مراجعه کردم ک بهم قرص کابرلین،اوومید دادن بایه قرص ک پایش دارچینه سنو واژینال دادم ماه اول ک گفتن فولیکولت ۱۰هستش الان توماه دوم هستم ک دارومصرف میکنم ک بایددوعدداوومیدباهم بخورم گفتم آیاامکانش هست باخوردن دوعدد اوومیدباهم این ماه حامله بشم یانه

    1. سلام بله با مصرف داروی اوومید امکان باردار شدن شما است .

  170. سلام.خدمت خانم دکتر خسته نباشید.من ۹ماه اقدام بارادی کردم هنوز نشدمم ۴ماه پیش رفتم دکتر برام قرص متفرومین با کلومفین با امپول برانوشت نگرفتم که مصرف کنم الان پیشمان شدم میخوام بگیرم تو دفترچه برام نوشته ایا نیازی هس دوباره برم دکتر یا میتونم همونا رو بگیرم ….

  171. سلام چندبارسوال کردم ولی هیچ جوتبی نکردم اصلا سوالمو اینجا نبوده من سوالم اینه روز ۱۳دهم پریودیم رفتم سنودادم که بفهمم تنبلی نداشته باشم بعد توسنودکترگفتش فولیکول من ۱۴بوده بعد من روز ۱۴دهم پریودیم نزدیکی داشتم ایا احتمال بارداری هست یانه ممنونم اگه جوابموبدین خانم دکتریه سوال دیگه دارم من میتونم سره خودقرص کلومفین بگیرم ازداروخونه مصرف کنم من پریودیام منظم هستش همیشه ۴ام هرماه میشم من پریودیم ۵روزه هستش اگه قرص کلومیفن بگیرم کی مصرف کنم توروخدا جوابموبدین

    1. سلام دوست عزیز اگر زمان تخمک گذاری شما روز ۱۶ ویا ۱۷ سیکل قاعدگی باشد احتمال بارداری وجود دارد زیرا اسپرم تا ۷۲ ساعت قابلیت ماندگاری داخل رحم را دارد باید با تجویز پزشک از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  172. سلام.خانم دکترخسته نباشید.ببخشیدمیشه بگید باروش اسپرم داخل رحم انجام دادن ودوقولوباردارشدن ..بارداری حتمی

  173. سلام من دوتا دختر دارم یکی ۱۲سالشه یکی ۹سال سنم هم هست ۳۲سال ۸ساله بار دار نشدمفیبروم هم دارم رفتم دکتر بعد از سنووعکس رنگی دکتر بهم قرص کلومید دادن گفتن از روز۴‌قاعدگی تا ۸بخورم و بعد از ۱۲بیام مطبش میخواستم بدونم این قرص برای چیه برای بار دارشدن منه یا برای فیبروم که دارم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام قرص کلومیفن باعث تحریک تخمک گذاری شده و شانس بارداری را افزایش می دهد .

  174. سلام من۱۷سال سن و۵۵کیلو وزنم هست دوره های پریودم ۳۰ روزه هست وهفت روزتواین سی روزپاکم یعنی روز۱۳آذرتا۱۳دی دوساله ازدواج کردم و هنوز بچه دار نشدم ب دکتر مراجعه کردم و سونو انجام دادم و متوجه شدم تخمدانهام فولیکول ریزدارن تازه من سه دوره سرخودی قرص کلومیفن استفاده کردم آیاتواین سن و وزنم خوبه به خوردن قرص هاادامه بدم یاشماقرص دیگه ای سراغ دارین درضمن اخرین بار که پریود شدم درد شدیدی در قسمتای تخمدانهام و دهانه رحمم داشتم دهانه رحمم خیلی سفت شدمثل سنگ وطوری دهانه رحمم دردمیکردکه انگار احساس کردم چیز بزرگی ازش میخوادخارج بشه خانوم دکترعزیزم این مضوع منوخیلی نگران کرده بنظرشمااین علائم هاچی میتونه باشه لطفازودجواب بدین خیلی ممنون که هستین وبه همه ی دوستان کمک وراهنمایی میکنیددستتون طلا فدات بشم بای

    1. سلام با توجه به اینکه بارداری های زیر سن ۱۸ سال جزء بارداری های پر خطر محسوب می شود بهتر است از قرص کلومیفن فعلا استفاده نکنید برای درمان عوارض تخمدان پلی کیستیک و منظم شدن پریودی خود باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  175. سلام.خسته نباشیدیه پسرسه ساله دارم والان دوساله واسه بچه دارشدن جلوگیری نداریم. سه ماهه میرم دکترمیخاستم بپرسم پریودیای من هر۱۳روزه رفتم دکترواسم عکس رنگی ازمایش نوشت که بهم دارودادقراره ازروزه پنجم تاشب دهم هرشب دوتاقرص کلومفین مصرف کنم.وشب ۸-۹-۱۰-۱۱ باشب ۱۴پریودی امپول بزنم وروز۱۵مطب باشم برای iui ایابااین روش من این ماه باردارمیشم.لطفاجواب بدیدخیلی مهمه…

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اما نمی توان صد در صد گفت.

  176. سلام خانم دکتر عزیزم خسته نباشین واقعا دستتون درد نکنه برا وقتی که براما میزارید یه سوال دارم پریودیم ۵روزه است خب فولیکولم ۱۴ است دکاربهم قرص کلو میفن داده کی باید مصرف کنم چون من پریودیم ۵روزه است پریودیام منظم منظم هستش خانم دکتر این قرصا خب پریویایمو نامنظم نمیکنه خب میترسم مصرف کنم پریودیم نامنظم بشه خیلی حساسم بهش فقط بگین قرص کلومیفن رو کی مصرف کنم خانم دکتر یعنی پریودشم بعد قرص کلومیفن مصرف کنم یا نه ازکی شروع کنم ممنونم ازتون دکترعزیز

  177. سلام ببخشید من میخام اقدام به بارداری کنم قرص کلومیفن گرفتم ولی ازروز ۵پریودیم یک هفته رد شده چکار کنم بخورم یا بزارم دوره بعدی مصرف کنم؟

    1. سلام باید دوره بعدی از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  178. سلام وخسته نباشید.من ۲۸ سالمه سه ماهه اقدام کردم ولی نتیجه نگرفتم.حدودا ۴ ماهه متفورمین مصرف میکنم قبلا دکتر برام کلومیفن تجویز کرده بود ولی من نخوردم گفتن از روزسوم پری شروع کنم ولی من دیروز روز سومم بوده آیا روز چهارم یا پنجم بخورم یا بذارم ماه آینده از روز سوم استفاده کنم؟

    1. سلام می توانید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص کلومیفن کنید.

  179. سلام وخسته نباشید.من ۲۸ سالمه سه ماهه اقدام کردم ولی نتیجه نگرفتم.حدودا ۴ ماهه متفورمین مصرف میکنم قبلا دکتر برام کلومیفن تجویز کرده بود ولی من نخوردم گفتن از روزسوم پری شروع کنم ولی من دیروز روز سومم بوده آیا روز چهارم یا پنجم بخورم یا بذارم ماه آینده از روز سوم استفاده کنم؟

  180. سلام من ۳۰ سالمه دوتا بچه دارم شوهرم خیلی دوقلو دوست داره میخواستم راهنماییم کنید بچه کوچکم ۶ سالشه

    1. سلام با توجه به اینکه بارداری دوقلویی جزء بارداری های پرخطر محسوب می شود وبا توجه به اینکه شما مشکل نازائی ندارید بهتر است به طور طبیعی برای بارداری اقدام کنید واز داروهای کمک باروری استفاده نکنید وبه صورت طبیعی برای بارداری اقدام کنید.

  181. سلام من ۳۱ سالمه همسرم بعد از ازمایش اسپرم مشخص شد ک اسپرمش ضعیفه و بعد سونو مشخص شد ک واریکوسل درجه سه دارن ک ناه پیش عمل کرد .من همین ماهی ک شوهرم عمل کرد از شب پنج پریودی کلومیفن تا پنج شب و قرص دوفاتسون چون پریوذیام پنج الی یک هفته جلو میفتاد از شب ۱۴ پریوذی تا ۱۰ شب دوفاتسون خوردم.و روز ۱۵ سیکلم سونو دادم فولیکپل ۱۳ و ۱۴/۵ داشتم دکترم گفتن دوروز دیگه امپول اچ سی،جی بزنم و ۶ ساعت ۲۴ ساعت بعد نزدیکی داشته باشم همه شرایط رو رعایت کردم ولی باردار نشدم .دکتر شوهرم گفتن ک سه ماه بعد ازمایش اسپرم بدن، سوالم اینه۱_ من به خاطر شرایط همسرم این ماه باردار نشدم یا خیر دلیل دیگه ای داره ۲_ من دیگه این ماه تا بهتر شدن شرایط همسرم قرص کلومیفن نخورم ۳_ من شانس بارداری دارم خیلی ناامیدم

    1. سلام بله احتمال آن است که به علت وضعیت اسپرم همسرتان باردار نشده باشید چند ماه بعد از عمل طول می کشد تا وضعیت اسپرم ها به حالت نرمال برگردد بهتر بود قرص کلومیفن را از ۲ ماه دیگر شروع به مصرف می کردید نگران نباشید مشکل شما قابل درمان است .

  182. I سلام من الان ٥روز از پريوديم گذشته و اينكه هيچ مشكلي از نظر بارداري ندارم فقط دوست دارم دو قلو داشته باسم و همين ماه باردار بشم چطوري اين قرص رو مصرف كنم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا بررسی شده ودر صورت نیاز برای شما دارو تجویز شود.

  183. با عرض سلام مجدد و تشکر فراوان
    ببخشید منظورتان از قابل در مان اینه ک یعنی من میتونم از راه طبیعی باردار بشم، یا روش های دیگر، و اینکه بعد از سه ماه وضعیت همسرم به حالت طبیعی برمیگرده ؟ وسوال آخر ،با توجه به سونوگرافی ک انجام دادم و محتویات اون ک براتون داخل پرانتز گذاشتم من مشکلی دارم یا نه اگه ندارم چرا دکتر برام امپول اچسی جی و قرص کلومیفن تجویزکردن ؟؟( ماه قبل بدون اینکه کلومیفن بخورم روز۱۲ پریودی اندازه فولیکولم ۱۴
    اندازه اندومتر ۸ این ماه با خوردن کلومیفن و سونو ک روز ۱۵ پریودی دادم اندازه فولیکول ۱۳ و ۱۴/۵ واندومتر ۸/۵ و مایع ازاد در حفره گلدوساک موجود بود)

    1. سلام با توجه به اینکه مایع آزاد در کلدوساک مشاهده شده است احتمال اینکه تخمک گذاری کرده باشید وجود دارد یعنی تعداد فولیکول بیشتری داشته اید که قبل از روز ۱۵ آزاد شده باشد .

  184. سلام و خسته نباشید. درصورت خوردن قرص کلومیفن از پنجم قاعدگی روزی دوتا بمدت پنج روز ب گفته ی شما از روز دهم باید یک روزدرمیان نزدیکی شود. میخاستم بدونم اگه قبل از روز دهم هم نزدیکی باشه و از دهم بجای یکروز درمیان هرشب نزدیکی بشه اشکالی داره؟. ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام با توجه به اینکه اسپرم تا ۷۲ ساعت داخل رحم قابلیت ماندگاری دارد وبا توجه به اینکه داشتن نزدیکی هر شب ممکن است کیفیت اسپرم ها را ضعیف کند بهتر است یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید واگر قبل از روز دهم سیکل قاعدگی نزدیکی داشته باشید منعی ندارد .

  185. سلام لطفا بگید با مصرف قرص کلومفین اگه روزای قبل دهم قاعدگی نزدیکی بشه و یا بجای یک شب درمیون هرشب نزدیکی شه اشکال داره؟؟ ممنون میشم

  186. سلام خانم دکترخیلی نگرانم سره خود قرص کلومیفن خوردم اخه فولیکول ۱۴دارم سره خودقرص خوردم به مدت ۵روز حالا چیکارکنم به نظرتون خیلی نگرانم میترسم چیزیم شه عوارض نداره خانم دکترتوروخدا بهم بگید ۵روز خوردم واصلا نمیددونم کی نزدیکی کنم فقط الکی قرص خوردم میترسم ازروز دوم پریودیم خوردم وپریودیام ۴روزه هستن چیکارکنم یعنی کی نزدیکی کنم خانم دکتر توروخدا بگید

    1. سلام نگران نباشید مشکلی ندارد از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  187. سلام خانم دکتر من پریودیام همیشه ۴هرماه میشم خب این ماه ۵پریودشدم تا دوروز پاک شدم چرا دوروز پاک شدم خیلی میترسم بعدش من پریودیام تا ۵روز طول میکشه تاپاک شم بعدش خانم دکتر من تواقدام هستم برا بارداری خانم دکتر من هرماه ۴ماه پریودمیشم خب این ماه تخم گذاریم کیه چه موقعه هستش که نزدیکی کنیم ممنون میشم جواب بدین ممنونم ازتون من ۲۷سالمه

    1. سلام بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  188. مرسی خانم دکتر ممنونم ازتون خیالموراحت کردین خانم دکتر روز تخم گذاریم کیه من هرماه ۴پریودمیشم و پریودیام ۳روزه هستن ممنون میشم جواب بدین الان هم روزچهارمه پریودیم هست البته پاک شدم ازروز سوم پاک شدم چه موقعه رابطه داشته باشم که احتمال بارداری بیشتره یه دنیا ازتون ممنونم خدایش توهرسایتی ندیدم مثل شما دکترخوب وکه زودجواب میدین جواب سوالاتمونو خدا خیرت بده تنت سالم خانم دکترجان خواستم بگم مطب شما کجاس میشه ادرس بدین

    1. خواهش می کنم عزیزم شما بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۱۸ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید می توانید با گرفتن شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۶۲ با بنده در تماس باشید .

  189. باعرض سلام وادب احترام خدمت خانم دکتربنده ۶ساله ازدواج کردم تمام این مدت به دنبال بارداری بودم اما نشد یکسال پیش برای آی وی اف به مراکز مراجعه کردم بعداز تخمک کشی وحدود ۶۰عدد آمپول به من گفتن تخمک ضعیف داری باید اهدایی بگیری بنده هیچ مشکل رحمی تخمدانی ندارم همسرم کاملا سالم میباشد پریودم منظم هست تمام قرص های مربوط به تخمک گذاری استفاده کردم جواب نداد ازطرفی همسرم به تخمک اهدایی اصلا اعتقاد نداره میگه از نظر شرعی مشکل داره ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم به سن خود نیز اشاره ای نکرده اید بهتر است به مرکز تخصصی ناباروری دیگری مراجعه نموده تا پرونده پزشکی شما مطالعه شده و مشکل شما پیگیری وبررسی شود .

  190. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من ک دکتر بهم قرص کلومیفن تجدیز کردن از شب ۴ پریودی ب مدت ۵شب شبی ۱عدد بخورم در حین مصرف قرص یا بعدش ک تا زمان تخمک گذاری باشه میتونم نزدیکی داشته باشم؟؟؟

    1. سلام بله منعی ندارد .

  191. سلام خسته نباشید؛
    واسه بارداری دکترمیرم یه پسرسه ساله دارم، خواستم بپرسم تو یه‌ماه ونیم ۳بارهر۱۳روزپریودمیشم،
    دکترهم رفتم واسم قرص کلومفین وامپول ۶ تانوشته که ازشب۵تاشب۱۰سیکل دوعددکلومفین بخورم وشب۸-۹-۱۰-۱۱-امپول بزنم
    وشب۱۶سیکل دوتاامپول دیگه وباهم بزنم .امااین امپولای روز۱۶ ویادم رفته بزنم والان هم۳ روزه گذشته امروروز۲۰سیکلمه ایاامروزبزنم اشگالی نداره
    .من این دفع پریودنشدم چون پریودیام۱۳روزه بایدوایستم یه ماهم کامل بشه یاهمین که ۱۳ روزگذشت وپریودنشدم تست انجام بدم نشون میده؟؟ممنون میشم ازراهنمایی تون.

    1. سلام باید روز ۱۶ سیکل قاعدگی آمپول hcgرا تزریق می کردید زمان آن گذشته است برای انجام تست بارداری باید تاریخ آخرین پریودی خود را ملاک قرار دهید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  192. سلام خانم دکتر من چونکه فولیکول ۱۴ و۱۰هستن دکتربرام قرص کلومیفن نوشت منم ازشب سوم پریودی قرص کلومیفن خوردم شبی دوعدد به مدت ۵شب هستش گفته بودین ۱۰سیکل نزدیکی داشته باشم هنوز ده روز نشده ولی قبلش هم نزدیکی داشتم امروز دوره نافم درد میکنه میشه بگین علت چیه چرا اینجورشدم خانم دکتر این ماه احتمال بارداری برام هستش یانه چون قرص کلومیفن خوردم ۵شب شبی دوعدد قرص خوردم دیشب اخرین قرص دوتا خوردم ۵روز کامل شد خب الان باید بشمارم ۵روزدیگه بشه بعد تزدیکی کنم بخدا گیج شدم میشه توضیح بدی ممنونم ازتون یه دنیااااااا حاجت روابشید انشالله خانم دکتر ولی امپول نداد بهم دکتر قرص کلومیفن نیازبه امپول داره یانداره چون شنیدم کیست ایجاد میکنه اگه امپول نزنی ولی خب دکترم امپول نداد خیلی نگرانم بهشم گفتم امپول نمیخوادگف نمیخواد همین کافیه

    خانم دکتر اندومتر دیواره رحم کوچیک شده یعنی چی

    1. سلام از روز اول پریود می شمارید می آیید جلو واز شب ۱۰ سیکل قاعدگی طبق دستور پزشک معالج خود برای بارداری یک شب در میان اقدام کنید درد شما به علت مصرف قرص کلومیفن است و طبیعی است.

  193. سلام خانم دکتر من این ماه کلونیفن خوردم امپولی نداد گف دکترگف همین کافیه میگم نکونه ایجاد کیست کنه این قرص کلومیفن اخه خانم دکتر من به مدت ۵روز شبی دوتا قرص کلومیفن میخوردم وشماگفتین شب دهم پریودی نزدیکی کنم خواستم بدونم احتمال بارداری هست تواین ماه خانم دکتر دوره نافم درد میکنه و زیره شکمم تیرمیکشه دلیلش چیه ازقرص هست چون فولیکولم ۱۴ هست است من از روز سودم پریودی قرص خوردم وپریودیام منظم هستش

    خانم دکترسوال دیگه ام اینه خب من هرماه چهارم پریودمیشم اما این ماه پنجم ماه پریود شدم اخه تواقدامم برا بارداری هستم من همیشه پریودیام ۵روزه هستن الان دوماهه دوره میشه پریودیم چرا نکنه مشکلی دارم ممنون میشم جواب بدین ببخشید سوالاتم زیاده ممنونم ازت یه دنیااا

    1. سلام دردهای شما به علت مصرف قرص کلومیفن می باشد .

  194. سلام دکترجان من وپریودیام منظم هستش خانم دکتر خب من هرماه چهارم پریودمیشم اما این ماه پنجم ماه پریود شدم اخه تواقدامم برا بارداری هستم من همیشه پریودیام ۵روزه هستن الان دوماهه دوروزه میشه پریودیم یعنی پنجم ماه مریود شدم خب هفتم پاک شدم علت چیه به نظرتون برم دکتر زنان یانمیخواد ممنون میشم جواب بدین ببخشید ممنونم ازت یه دنیااا

    1. سلام طول دوره پریودی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است با توجه به اینکه طول دوره پریود شما ۲ روزه است بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  195. سلام و خسته نباشید من ۲۴ سالمه ۳ ساله ازدواج کردم و ۵ ماهه اقدام جدی کردم و تحت نظر پزشکم و پریودم منظم شدو کیست داشتم رفع شد ویتامین ای و اسید فولید و یک قرص برای جلوگیری از کیست داده من کلومیفن ۵۰ روزی ۵ تا دو تا صبح یکی نهار دو تا شب . به جز اینا ۸ تا هم امپول مریونال زدم . و روز ۱۳ سونو گرافی دارم امروز روز ۱۱ پریودم هست . خواستم بپرسم مشکل من چی
    هست مشکل ناباوری دارم ؟

    ممنون میشم جواب بدید
    من کلومیفن با دوز پایین استفاده میکنم یازیاد؟؟؟؟؟؟ به خاطره تعیین جنسیت
    من قرص های دیگه هم مصرف کردم قبلا
    لتروزول، کلومفین، دگزامتازون و متفورمین

    اما باردار نشدم

    1. سلام دوز مصرفی قرص کلومیفن شما خیلی زیاد است اگر مشکل ناباروری ندارید نباید این مقدار دوز بالا داروهای هورمونی مصرف کنید عوارض زیادی برای شما دارد تعیین جنسیت به این روش ها صد در صد نیست ونمی توان تضمینی برای کسی تعیین جنسیت انجام داد.

  196. با سلام
    ببخشید خانم دکتر ۵ ماه از اقدامم برا بارداری میکشه اما هنوز باردار نشدم ودکتر برام از این ماه گلوکوفاژ و از ماه آینده روز دوم پریود قرص کلومفین نوشتن روزی یک عدد اگه خودم سرخود دو قرص مصرف کنم احتمال جند قلویی داره و آیا ضرر نداره؟؟؟؟ و سوال دومم اینه که آزمایش تیرویید دادم ۷ بود و کم کار هستش آیا احتمال اینکه بچه کند ذهن یا خدای نکرده مشکل داری بیارم ..
    ممنون بابت بردباری و مهربونیتون

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود شبی یک عدد از قرص کلومیفن استفاده کنید اگر دارو مصرف کنید وزیر نظر پزشک باشید مشکلی به وجود نمی آید.

  197. با سلام ببخشید خانم دکتر ۵ ماه از اقدامم برا بارداری میکشه اما هنوز باردار نشدم ودکتر برام از این ماه گلوکوفاژ و از ماه آینده روز دوم پریود قرص کلومفین نوشتن روزی یک عدد اگه خودم سرخود دو قرص مصرف کنم احتمال جند قلویی داره و آیا ضرر نداره؟؟؟؟ و سوال دومم اینه که آزمایش تیرویید دادم ۷ بود و کم کار هستش آیا احتمال اینکه بچه کند ذهن یا خدای نکرده مشکل داری بیارم ..
    ممنون بابت بردباری و مهربونیتون

  198. با سلام
    مصرف قرص کلومفین شانس دخترزایی رو هم افزایش میده.آیا

    1. سلام خیر ربطی به جنسیت ندارد.

  199. باعرض سلام من تیریئد کم کار دارم ایا میتوانم قرص کلومفین مصرف کنم

  200. سلام خسته نباشبد، در مورد کیت تخمک گذاری توضیحاتی میدین ؟ اگه دو خط صورتی در کیت نشون بده یعنی حتما تخمک گذاری دارم منظورم اینه ک خیالم راحت باشه ک در بدن من تخمک گذاری انجام میشه؟ واسه من همیشه خط پایین پررنگ تر از پایینه و هم اندازه هم نیستن میشه کمکم کنید. این یعنی چی؟

    1. سلام بهتر است برای بررسی دقیق تر در تایم تخمک گذاری خود سونوگرافی انجام بدهید .

  201. سلام عزیزم خوبی من چندتا سوال داشتم اول اینه که من چندروزپیش پریودشدم ازاولین روزتاآخرین روزدرددارم دردشدیدی قسمتای زیرشکم وسمت وچپ شکمم دارم رنگ پریودم قهوه ای ب صورت گوشتی وبوبدی میده عفونتم که رفتم سنوواژینال دادم نداشتم ب نظرشما علت ازچیه سوال دومم اینه که بیست روزه ک کمردردم چهارسانت ازلگن سوال سومم چندهفته ای هس که قسمتای ران وپا کبودمیشه وهردودقیقه چشام تارمیبینه گیج میشم خیلی نگرانم این موضوع منونگران کرده ب نظرشما علت چی میتونه باشه ممنون میشم ب سوالم ج بدین

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه زنان شده واز نظر عفونت بررسی شده و آزمایش های چکاب کامل برای شما درخواست شود.

  202. نیلوفر?:
    سلام خسته نباشین من امروز بی بی چک زدم یه خط پر رنگ زد و یه خط خیلییییییی کم رنگ زد خیلیییی کم رنگ زد احتمال هست من حامله باشم زیره دلم درد میکنه و زیره شکمم سمت راست و چپم ایرمیکشه چون تواین ماه قرص کلومیفن خوردم ولی ۱۳روز مونده تا پریودیم

    سوال بعدیم هم اینه امروز ازکیک هم استفاده کردم دوتا خط پر رنگ زد این یعنی چی میشه جواب بدین ممنون میشم خانم دکتر چون شنیدم میگن اگه کیک تخم گذاری دوتا خط پر رنگ زد باید همون روز نزدیکی کنید آیا درسته

    1. سلام بله باید اقدام به بارداری داشته باشید .

  203. سلام خسته نباشید . قرص کلومیفن از روز چندم پریودی باید بخورن ؟؟؟من روز هفتم هستم میتونم استفاده کنم؟؟؟؟

  204. سلام.خسته نباشید.خواستم راهنمایی ام کنید
    ۲۱برج۹ پریودشدم.هردفعه پریودیام مرتب بودازوقتی که عکس رنگی انجام دادم سه بارهردفعه۱۵روزه پریودشدم تااین سری ماه قبل والان۲۲برج ۱۰که هنوزپریودنشدم.تست بارداری دودفعه انجام دادم دوتاخط بودمثبت بودیکی پرنگ ویکی کمرنگ.دوروزپیش ازمایش خون دادم بعدازدوساعت جوابشودادگفتن منفی.ایایه هفته بعدازپریودیم اگه ازمایش خون بازم انجام بدم نشون میده یاهمون منفی .ازمایش خون ندم.اگه تک تک سوالموجوابشوبگیدممنون میشم

  205. سلام.خسته نباشید.خواستم راهنمایی ام کنید
    ۲۱برج۹ پریودشدم.هردفعه پریودیام مرتب بودازوقتی که عکس رنگی انجام دادم سه بارهردفعه۱۵روزه پریودشدم تااین سری ماه قبل والان۲۲برج ۱۰که هنوزپریودنشدم.تست بارداری دودفعه انجام دادم دوتاخط بودمثبت بودیکی پرنگ ویکی کمرنگ.دوروزپیش ازمایش خون دادم بعدازدوساعت جوابشودادگفتن منفی.ایایه هفته بعدازپریودیم اگه ازمایش خون بازم انجام بدم نشون میده یاهمون منفی .ازمایش خون ندم.اگه تک تک سوالموجوابشوبگیدممنون میشم

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید بهتر است مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  206. سلام خانم دکترخسته نباشین خیلی ازتون ممنونم که این همه وقت میزارید برامون که جواب مونو میدین سوالی داشتم خانم دکترمن برج ۹ روز سوم پریودیم قرص کلومیفن خوردم شبی دوتا میخوردم به مدت ۴شب خوردم بعداز ۵روز نزدیکی کردیم یک رودرمیون من هرماه ۵پریودمیشم به مدت سه روز خب این ماهم الان ۱۸ پریودیم هستش دیشب که روز ۱۷دهم بودش ازکیک تخم گذاری استفاده کردم دوتا خط پر رنگ زد و همون شب نزدیکی کردم باشوهرم امشبم رابطه داشتم باشوهرم خانم دکتر دکتر امکان حاملگی هست یانه چون خیلیییی درد دارم زیره شکمم وتیرمیکشن و وترشحاتم بالاس ولی بدون بوهستن وکشدارهستن سمت چپم تیرمیکشه یهو وبعدش انگار باسوزنن میزنن زیره دلم بعضی وقتاتیرمیکشه و هی حالت تهوع میگیرتم زیره شکمم مثل درد پریودیم دارم یه حسی میکنم انگاری سنگینی میکنه زیره شکمم خانم دکتر بی بی چک استفاده کردم اولش خط دومی خیلییییییی کم رنگ شد بعد چندساعت رفتم نگاهش کردم دیدم خط کم رنگ کلا محو شد پاک شد فقط یه خط بالا بود ایا زود تست دادم ممنونم میشم جواب سوالاتمو بدین یه دنیاااا ممنونتم انشالله هرحاجتی دارین بهش برسین خدا حفظتون کنه من ۲۷سالمه یه سالی میشه تواقدامم هستم یه دختردارم سه سالشه

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد اما باید صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  207. سلام خانم دکتر امروز کیت تخم تعین تخم گذاری زدم دوتا خط پررنگ زد من روز ۲۱کیت میزدم پر رنگ بود و رابطه داشتیم همون روز امروزم کیت زدم دوتا خط پر رنگ زد یعنی باید رابطه داشته باشم تخم دون سمت چپم ازدیشب تیرمیکشید ولی امروز تخم دون سمت راستم تیرمیکشه یه جورایی درد پریودی دارم زیره دلم درد میکنه خانم دکتراحتمال بارداری این ماه هستش چون این ماه قرص کلومیفن خوردم به دستور پزشک ولی ۱۱روز مونده به پریودیم میشه بی بی چک بزنم ایا جواب میده یانه توروخدا بگید این ماه احتمال حاملگی هست خانم دکتر عزیزم ممنونم ازتون بابت وقتی که میزاری برامون

    خانم دکتر من دوره های پریودیم چند روزه هستن یعنی بقیه میگن مثلا دورهامون ۳۰روزه هستن ولی من نمیدونم دوره هام چند روزه هستن میشه بگید ممنون میشم

    برج ۹ روز ۴ پریودشدم وبرج ۱۰ روز پنجم پریودشدم به مدت دوروز پریودبودم بعد پاک شدم پریودیام چنددوره هستن

    1. سلام سیکل قاعدگی شما ۳۱ روزه می باشد باید یک شب درمیان در تایم تخمک گذاری خود برای بارداری اقدام کنید.

  208. با سلام خسته نباشید خدمت خانم دکتر.من دوساله اقدام به بارداری کردن ولی نشدم قبلانا شوهرم ضعیف بود که هفته ی پیش از دادیم از حده نرمالم قوی تر شده.من خودمم هیچ مشکلی ندارم.دکتر رفتم بهم قرص کلومیفن داد.از روز ۵قاعدگی بخورم ۵روز استراحت کنم.بعده اون به مدت ۵روز ی روز در میان نزدیکی کنم.سوالم اینه صبا که نوشته دکتر چه فرقی با شبا داره؟

    1. سلام فرقی نمی کند می توانید شب قبل از خواب از این قرص استفاده کنید.

  209. خانم دکتر یعنی روز ه تخم گذاریم دقیق کیه چه روزیه ممنونم ارشما شما گفته بودین دورهام ۳۱روهستن هرماه ۴پریودمیشم دقیق روز تخم گذاریم کیه دقیق میخوام بدونم یه دنیااااممنونم ازتتتت

    1. شما بین روز ۱۶ تا ۱۷ سیکل قاعدگی تخمک گذاری دارید بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  210. سلام وقت بخیر
    به تجویز پزشک از امشب (شب سوم پریودم) قرص کلومیفن ۵۰ دوتا باید بخورم تا ۵شب. میخواستم بدونم شب پنجم که آخرین قرص هارو می خورم باید نزدیکی داشته باشم یا از فردا شبش؟ و تا چند شب باید نزدیکی داشته باشم؟
    ممنون از وقتی که میزارید.
    پایدار باشید

    1. سلام بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشد شما اشاره ای به آن نکرده اید .

  211. خانم دکتر من ۲۷ پریودی هستم دیشب بی بی چک مارک مدیکور نواری زدم دوتا خط پر رنگ زد و بعدش هم یکی دیگه امتحان کردم مارک مدیکور بوده ولی قطره چکونی بوده زدم منفی زد دیروزم یکی دیگه زدم یه خط کم رنگ زد نواری بود بی بیچکم ولی دیشت تا بی بی چک نواری رو گذاشتم تو ظرف ادرار زود خط دومی پر رنگ شد به نظرتون برم ازمایش بدم مشخص میشه که باردارم یانه چون ۷روزمونده تا پریودیم درد هم دارم زیره قلبم و معده م سوزمیزنه و اعضلاتم میگیره تخم دونام درد میکنن ترشحاتم بالاس ولی بدون بوهستن وکشدار کمر درد شدیدی دارم تاحالا اینجورنشدمه

    1. احتمال بارداری وجود دارد اما بهتر است صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بارداری استفاده کنید.

  212. با سلام.من طلق سونویی که دادم فولیکولم روی ۱۴ بود .دوکترم ۳ ماه پیش برام ۱۲ تا آمپول منوتروپین نوشت ولی نتیجه ندیدم.این ماه برام قرص کلومیفن شبی یکی و برای روز ۱۴ پریودیم آمپول HCJتجویز کرد .خواستم بدونم چند روز بعد از زدن آمپول نزدیکی داشته باشم؟

    1. سلام تا ۳۶ ساعت بعد از تزریق آمپول باید نزدیکی داشته باشید.

  213. با سلام مجدد. من سه پیش ماه سونو دادم و فولیکول رو ۱۴ بود و پزشکم بهم ۱۲تا آمپول منوتروپین داد ولی نتیجه نگرفتم این ماه بهم قرص کلومیفن داد و گفت روزی ۳تا بخور از روز چهار پریودی و یه عدد آمپول هاش سی جی داد واسه روز ۱۴ پریودی.خواستم بدونم کی باید نزدیکی داشته باشم ؟و آیا ممکنه باردار بشم چون پریودیم کاملا منظمه.

    1. سلام از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۱۸ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  214. سلام من زیر نظر دکتر قرص کلومفین مصرف کردم ماه دوم پریودم سه روز بیشتر نیومد.

    1. سلام این قرص واقعا جواب میده

  215. سلام خانمدکتر ۴بار بی بی چک امتحان کردم مثبت شد خب ۳روز مونده به پریودی تخم دونام خیلیی تیرمیکشن کشاله رانم تیرمیکشه ممکنه حامله باشم اخه شکمم نفخ شدیدکرده و زیره دلم تیرمیکشه بعد خانم دکترمن تواین ماه قزص کلومیفن خوردم ممکنه این قرصاا باعث مثبت کاذب باشه یعنی الکی مثبت شن خانم دکتر اگه فردا برم ازمایش بدم مشخص میشه من باردارم یانه یازوده چون پنجم این ماه باید پریودبشم ممنونم جواب بدین من ۲۷ سالمه هرماه چهارم پریود میشدم ولی ماه قبل پنجم پریودشدم یه دنیاممنونتم

    1. سلام شما باردار هستید .

  216. باسلام. من سه دوره قرص کلومیفن استفاده کردم و ماه قبل دکتر دو امپول ب من داد زدم ولی الان سه روز مونده بود ب پریودیم پریود شدم. میتونم ی دوره دیگه سرخود کلومیفن بخورم.؟. ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خیر بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند .

  217. سلام خانم دکتر من چند ماه پریود نشدم رفتم ازمایش دادم حامله نبودم بعدش رفتم دکتر سونو وازمایش دادم مشخص شد که تخمدونم ضعیفه قرص کلومفین بهم داد بایه قرص برا تنظیم پریودم ماه اول که قرص خوردم بعدش که پیوند شدم پریودم سه روز بیشتر نشدم این ماه هم دو روز از پریودم گذشته درصورتیکه قرص تنظیم پریودم خوردم ممنون میشم بگین مشکلم چیه.

  218. سلام خانم دکتر خسته نباشید. امروز از ساعت سه ظهر لک بینی دارم اگر شب خون بیاد امروز اولین روز از پریودیم محسوب میشه یا فردا روز اول قاعدگیمه؟ برای حاملگیم خیلی مهمه اگه میشه پاسخ بدید. ممنون

    1. سلام از هر ساعتی که خون ریزی شروع می شود تا فردا شب همان ساعت یک روز محاسبه می شود.

  219. سلام خواهش میکنم جواب بدید دکتر من دیشب ساعت ۷ پریود شدم و قبلش از ظهر لک بینی داشتم امروز دوم قاعدگیمه یا اولش؟؟؟

    1. سلام از ساعت ۷ شب وارد روز دوم می شوید .

  220. سلام….من ۲۳سالمه ماه قبل باقرص لتروزول اقدام به باردارى كردم ولى نشد…اين ماه با قرص كلوميفن و آمبول hmg از روز سوم قاعدكى شروع كردم …روز دوازدهم سونو دادم فوليكول هام خيلى زياد بودند..۱۳تا ۱۸ بودند…بعد دكتر بهم آمبولhcg داد اونا رو كه زدم بعد از جند ساعت يه درد شديدى كليه و زير شكمم رو كرفت..آيا احتمال آزاد شدن تخمك وجود دارد؟ نزديكى از ۱۲تا ۱۸داشتم….آيا با مصرف اين داروها احتمال باردارى من وجود دارد؟يكم سوزش دارم آيا از عفونته؟؟؟؟؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر سوزش و خارش ویا التهاب واژن دارید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

  221. سلام خانم دکتر شماکه گفتی باردارم خب من روز سوم رفتم ازمایش دادم جوابش منفی بوده دکترجان من هرماه پنجم پریودمیشم خب امروز روز ۵هستش ولی فعلا خبری پریودنشدم نیس دکتر ممکنه چون زود تر رفتم ازمایش دادم منفی زد شنیدم ازمایش و باید بزاری بعد ازعقب افتادن پریودیت بری بدی ولی من دوروز مونده به پریودیم رفتم ازمایش دادم دکترجان صبح بی بی چک ازاون کاغذیا که میگنش نواری بوده خب دادم مثبت شد ولی بی بی چک قطره چکونی میزدم منفی میزنه گیج شدم بخدا خانم دکتر یه راهنمایی کنید توروخدا یعنی باردار نیستم پس چرا این همه بی بی چک زدم مثبت شدن دکترممکنه کیستیدچیزی داشته باشم والا میترسم دکتر جان من من ماه قبل یه روزعقب انداختم ولی پریودشدم ولی این ماه من بدون تجویز پزشک قرص کلومیفن خوردم شبی دوتا خوردم به مدت ۴روز بعد از ۵روز نزدیکی کردم چون فو لیکولم ۱۴بوده ممکنه براخاطره خوردن قرص پریودیم اینجورشده کمر درد دارم خیلی ترشحاتم بالاس کشدارن بدون بوهستن

    1. سلام شما فرموده بودید تست بی بی چک شما مثبت شده و نگفته بودی که به تاریخ پریود شما مانده است و شرح حال کاملی نداده بودید تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  222. سلام وقتتون بخیر.من ۲۵ سالمه و۶ماهه برای بارداری اقدام کردم ولی باردارنشدم ازمایش اسپرم همسرم نرمال بود.پریود نامنظمی دارم وقبل ازاقدام ازمایش وسونو درسوم دوره انجام دادم که به شرح زیراست:
    Fsh 5.26 lh 19.32 prolactin 56.26
    سونو: ضخامت اندومتر ۸mm تخمدان ها مختصر حجیم وتغییرات زمینه ای pco مشهوداست.
    داروی مصرفی کابرکولین بود که پرولاکتین نرمال شد ودرحال حاضرپروژسترون مصرف میکنم دکترگفتن بعداز۶ماه اقدام وعدم بارداری به من مراجعه کن که این ماه دردسترس نیستن ومن خودسرانه باجستجو درسایت شما ازپنج دوره کلومیفن ۵۰ روزی یک عدد مصرف کردم میخاستم بپرسم بااین نتایج ازمایش وسونو کلومیفن تاثیری دارد یاباید ازداروی دیگری تحت نظرپزشکم استفاده میکردم؟

    1. سلام با توجه به تنبلی تخمدان شما قرص کلومیفن موثر است .

  223. سوزش معده هم دارم…

  224. آيا سوزش معده از قرص و آمبول كه مصرف كردم هستش يا از جيزى ديكه است؟؟؟

  225. سلام خانم دکتر شماکه گفتی باردارم خب من روز سوم رفتم ازمایش دادم جوابش منفی بوده دکترجان من هرماه پنجم پریودمیشم خب امروز روز ۵هستش ولی فعلا خبری پریودنشدم نیس دکتر ممکنه چون زود تر رفتم ازمایش دادم منفی زد شنیدم ازمایش و باید بزاری بعد ازعقب افتادن پریودیت بری بدی ولی من دوروز مونده به پریودیم رفتم ازمایش دادم دکترجان صبح بی بی چک ازاون کاغذیا که میگنش نواری بوده خب دادم مثبت شد ولی بی بی چک قطره چکونی میزدم منفی میزنه گیج شدم بخدا خانم دکتر یه راهنمایی کنید توروخدا یعنی باردار نیستم پس چرا این همه بی بی چک زدم مثبت شدن دکترممکنه کیستیدچیزی داشته باشم والا میترسم دکتر جان من من ماه قبل یه روزعقب انداختم ولی پریودشدم ولی این ماه من بدون تجویز پزشک قرص کلومیفن خوردم شبی دوتا خوردم به مدت ۴روز بعد از ۵روز نزدیکی کردم چون فو لیکولم ۱۴بوده ممکنه براخاطره خوردن قرص پریودیم اینجورشده کمر درد دارم خیلی ترشحاتم بالاس کشدارن بدون بوهستن

  226. ببخشيد كه مسج هام رو نصفه ارسال ميكنم…يه مشكلى ديكه هم دارم…موقع نزديكى داخل رحمم خيلى ليزه..زياد راضى نيستيم…

  227. سلام خانم دکتر عزیز من هفت ماهه اقدام ب بارداری کردم دکترم سه دوره قرص کلومیفن تجویز کرد ولی نیجه نداد الان سونو واژینال و عکس رنگی نوشته میخام ببینم عکس رنگی زود نیس الان یا بگیرم بهتره؟؟ ممنونم از پاسختون

    1. سلام بهتر است اول همسر شما آزمایش اسپرم بدهند اگر مشکلی نداشت شما باید عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی خود بیاندازید.

  228. سلام خانم دکتر عزیز
    من سی سال دارم و بی ام آی نرمال دارم.دوساله ازدواج کردم.اولین حاملگیم ای پی بود و با دارو دفع شد.دومین حاملگیم فاقد قلب و دفع شد.آزمایشاتم نرمال اما فقط پرولاکتینم ده تایی بالا بود.پزشکم فمیبیون دادند و بروموکریپتین ک چون نتونستم تحمل کنمگابرگولین خوردم‌‌.یک بهمن پریود شدم.الان از روز سوم قاعدگی کلومیفن روزی دوتا خوردم و تا دهم ادامه میدم.
    سوال من اینه
    ۱.چندم سنوگرافی برم؟۲کی و با چ سایز فولیکولhmgبزنم۳کی لازمه hcgبزنم؟
    ممنون میشم اگر جواب سولاتمو بدید

    1. سلام باید با تشخیص پزشک معالج شما آمپول تزریق کنید احتمالا نیازی نبوده که پزشک معالج برای شما آمپول تجویز نکرده است .

  229. سلام من برای اولین بار این دوره با نظر پزشک کلومیفن استفاده کردم و پریودم ۳ روز عقب افتاده روز دوم تاخیر بی بی منفی نشون داد کلا پریودهای منظمی داشتم ۲۶ یا ۲۷ روزه ممکنه تاخیر از بابت کلومیفن باشه اخه من شنیدم مصرف این قرص تاخیر در پریود به همراه داره؟

    1. ممکن است با مصرف کلومیفن اختلالات قاعدگی و تاخیر چند روزه تا یک هفته در پریود را تجربه کنید. بعد از یک هفته از تاخیر پریود از بیبی چک استفاده کنید یا آزمایش بارداری بدهید.

      در ضمن عوامل متعدد زیادی نیز باعث تاخیر در قاعدگی می شود از جمله استرس.

  230. سلام.
    خسته نباشید و خدا قوت.
    من سیکل قائدگی کاملا منظمی ندارم ولی ماهی یک مرتبه پریود میشوم.بعضی اوقات ۲۸روزه زمانی هم ۳۵روزه.یه پسر ۲سال،و نیمه هم دارم.تمایل زیادی به فرزند دوقلو دارم و هنوز اقدام نکردم.میتوانم قرص کلومیفن خودسرانه مصرف کنم؟؟از روز ۵ام پریودی تا ۵روز شبی یک عدد؟؟

    1. سلام خیر باید با تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

  231. سلام خانوم دکترمن پریود های نامنظمی وکیست دارم حتی شده ۱سالم پریود نمیشم ۴ سال پیش با یه دور قرص کلومیفن و آمپول باردار شدم ویه پسر دارم بااینکه من ۵ تا تخمک ازاد کردم ولی ۵ تا شم اندازه هاش مناسب بود ولی یه قلو شد الان تقریبا ۱ماه دوباره رفتم دکتر وبهم متفورمین وفولیک اسید داده میخواستم بدونم واسه بارداری مجدد امکان هست دوقلو باردار بشم خیلی دوس دارم بشم ممنون میشم جواب منو بدید

    1. سلام بارداری دوقلویی به فاکتورهای دیگری غیر از دارو مانند زمینه ارثی نیز بستگی دارد .

  232. سلام ..من یک دوره قرص کلومفین خوردم باردار شدم ولی متاسفانه هفته پنجم بعلت برداشتن بارسنگین سقط کردم ..ایا دوباره میتوانم قرص کلومفین استفاده کنم؟؟ممنون

    1. سلام بله می توانید ۲ ماه دیگر زیر نظر پزشک از این قرص استفاده کنید.

  233. سلام من چند مدت هست اقدام به بارداری کردم دارم قرص کلومیفن استفاده میکنم ولی پریودم تمام نشده الان روز هشتمه ولکه بینی با ادار دارم

    1. سلام طول دوره پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد .

  234. سلام دکتر جان . من شوهرم دوهفته ای هست کارش دکتر بعد از عکس رنگی برام فیزیوتراپی داده میخاستم ببینم بین این دوره ک همسرم نیس فیزیو تراپی انجام شه اشکال نداره یعنی کار بیهوده ای هست یا ن؟

  235. با سلام
    خانم دکتر آیا مصرف قرص کلومفین باعث به تاخیر افتادن پریود می شود یا نه ؟
    ممنون از شما

    1. سلام اگر کیست تخمدان ایجاد نشده باشد باعث تاخیر در پریودی نمی شود.

  236. با سلام
    آیا مصرف قرص کلومفین باعث تاخیر در پریود می شود یا نه ؟

  237. سلام خانوم دکترشما گفتین دوقلوی علاوبر تجویز دارو زمینه ی ارثی هم بستگی داره هم من هم همسرم در خانواده های نزدیکمون دوقلو داریم من پدرم وعمو دوقلو یی همسان هستن همسرمم عمه و عموش دوقلو دارن امکانش چند درصد برای من دوقلو بشه وقتی کلومیفن مصرف کردم ۵ تخمک با اندازه های مناسب آزاد کردم ولی ۱قلو شدعکتش چی بود لطفا جوابمو بدین خیلی ذهنمو مشغول کرده این موضوع ممنون

  238. سلام خسته نباشید من ۱۰ماه است اقدام ب بارداری میکنیم اما نتیجه نگرفتیم دکتر قرص کلومفین تجویز کرد و الان ماه دوم هست کلومفین خوردم تا ۵شب هرشب دوعدد و پرویدی منظمی دارم ک الان یک روز عقب افتاده و سونویی ک دادم فولیکول ۲۹.۲۵بوده ایا امکان بارداری تو این‌‌‌‌ ماه هست؟؟

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  239. سلام من دوسال ونیم که اقدام به بارداری کردمعکس رنگی دادم سالمه سونو که دادم اندومتر به ضخامت ۶/۵میلیمتر نمای فازپرولیفراتیو نشان میدهد تخمدان راست به سایز ۳۲/۱۸میلی است محتوی یک فولیکول به سایز ۱۵ میلی میباشد تخمدان چپ دو کیست هموراژیک به سایز ۱۷/۱۳و۲۲/۱۲میلی است ک بااندومتریوم مطابقت داره شوهرم مشکل کم تحرکی اسپرم داره که الان دارو استفاده میکنه این ماه دکتر کلومفین داده خوردم که ۱۴ سیکل قاعدگی سونو فولیکول نوشت خواستم بدونم این سونو فولیکول چیه ؟؟؟؟ایا باخوردن کلومفین نتیجه ای میگیرم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام از روی سایز فولیکول شما روند تخمک گذاری بررسی می شود قرص کلومیفن باعث تحریک تخمک گذاری شده وبه زودتر باردار شدن شما کمک می کند.

  240. سلام من ۲۳سالمه شوهرم ۲۷ دوسال و نیم که اقدام به باردی کردم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم اندومتر به ضخامت۶/۵میلیمتر نمای فازپرولیفراتیو دارم تخمدان راست به سایز۳۲/۱۸میلی یک فولیکول به سایز ۱۵میلی دارم تخمدان چپ محتوی دوکیست هموراژیک به سایز۱۷/۱۳و۲۲/۱۲میلی است وکم تحرکی اسپرم دارد که الان دارو استفاده میکنداین ماه دکتر کلومفین داد ازشب چهارم شبی دوتا بخورم به مدت ۵شب شانس بارداری من چقدره؟؟اصلا من باردار میشم

  241. سلام.خسته نباشید
    دکتر برای من شبی ۲عدد کلومیفن تجویز کرده اما نمیدونم باید به چه صورت بخورم یعنی یه صبح یه شب یا دوتا قرص باهم؟استرادیول هم تجویز کرده که اونم شبی ۲عدد
    چقدر فاصله بین خوردن ۲قرص کافیه؟

    1. سلام شب قبل از خواب دو عدد قرص کلومیفن مصرف کنید دو ساعت قبل از آن می توانید از قرص استرادیول استفاده کنید.

  242. سلام خانوم دکتر جواب سونوی من بعد خوردن کلومیفن۲فولیکول به اندازه ی ۲۰و۲۴درراست پنج فولیکول به اندازه ی ۱۹ و ۲۵ درسمت چپOvurv stmulationخفیف در تخمدان های دیده میشود به طوری که ۵ فولیکول در تخمدان چپ و۲ فولیکول در تخمدان راست ایجاد شده است. وهمان شب آمپول زدم میخواستم بدون امکان داره من این ماه باردار بشم چقد احتمالش هست ۲ قلو بشه ممنون

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال دوقلویی وجود دارد .

  243. سلام ممنون آیا بااین شرایط میتونم باردار بشم ؟؟؟؟

  244. باسلام پرولاکتین من۱۱۶ هست و قرص داستینکس مصرف میکنم‌یکماهه ایامیتونم‌کلومفن بخورم سرخود

    1. سلام خیر باید با تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

  245. سلام خسته نباشید .من ۲۸سالمه از زمان بلوغم پریودم همیشه نا منظم بوده. هیچ وقت منظم نبوده دکتر بهم قرص کلومفین داده چگونه روز تخمک گذاریمو بفهمم .آیا من پریودم نا منظمه اصلا باردار میشم ؟لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۲۲ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  246. سلام خانوم دکتر.۲۶ساله هستم.سه ساله ازدواج کردم.چندماه اقدام ببارداری کردم نشد.پریودم قبلا نامنظم بود چندماهه ک منظم شده.دکتر برام کلومفین داد،ماه اول ی دونه خوردم ب مدت پنج شب،این ماه شبی دوتا گفته.کیست پی سی او هم داشتم.ب نظرتون تا چند ماه باید کلومیفن بخورم تا باردار بشم?استرس زیادی دارم.

    1. سلام تا ۳ دوره می توانید از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  247. سلام خانم دکتر من ۲۷ تم ساعت ۷ غروب پریود شدم خواستم بدونم روز اولم حساب میشه یا نه چون روز ۱۴ پریودی سونو دارم لطفا جوابمو بدین

    1. سلام از ساعت ۷ تاریخ بیست و هفتم تا ساعت ۷ روز بیست و هشتم یک روز کامل محاسبه می شود .

  248. سلام خانم دکتر من ۲۷ تم ساعت ۷ غروب پریود شدم خواستم بدونم روز اولم حساب میشه یا نه چون روز ۱۴ پریودی سونو دارم لطفا جوابمو بدین

  249. سلام خانم دکتر ۲۷ تم ساعت ۷ پریود شدم خواستم بدونم روز اولم حساب میشه یا نه چون روز۱۴پریودی سونو دارم

  250. سلام خانم دکتر ۲۷ تم ساعت ۷ پریود شدم خواستم بدونم روز اولم حساب میشه یا نه چون روز۱۴پریودی سونو دارم

  251. سلام خانم دکتر ۲۷ تم ساعت ۷ پریود شدم خواستم بدونم روز اولم حساب میشه یا نه چون روز۱۴پریودی سونو دارم

  252. سلام خانم دكتر،
    به علت پرولاكتين بالا و پريود نشدن هاي چندماهه، دكتر برايم قرص كابرلين ١ ميليگرم نصف قرص براي دوبار درهفته تجويز كرده اند. سوال اولم اينست كه با توجه به اينكه هنوز بعد از پنج هفته پريود نشده ام ميتوانم مقدار قرص را در هفته دوبرابر كنم؟ و اينكه اين دارو راچندساعت با قرصهاي ديگر بايد فاصله بدهم؟

    با سپاس از وقتتان

    1. سلام بستگی به عدد هورمون پرولاکتین در آزمایش خون شما دارد.

  253. سلام و خسته نباشید.
    من شش ماه است که برای بارداری دومم اقدام میکنم.در بارداری اول با توجه به اینکه پریودم ۶ روزه بود و آن ماه فقط روز ۸ یعنی دو روز بعد از پاک شدن نزدیکی داشتم،در روز ۸ سیکلم باردار شدم و بعضی ماه ها علایم تخمک گذاری را زود احساس میکنم.
    این ماه با تجویز پزشک کلومیفن مصرف کردم و امشب که شب نهم سیکلم بود پنجمین کلومیفن را خوردم.از صبح علایم تخمک گذاری مثل ترشحات رقیق را دارم.ممکن است تخمک گذاری این ماهم همزمان با مصرف قرص اتفاق بیفتد یا اینکه لزوما چند روز بعد از قطع مصرف کلومیفن تخمک آزاد میشود؟

    1. سلام بله احتمال تخمک گذاری وجود دارد بهتر است یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  254. سلام خسته نباشید
    احتمال بارداری با مصرف قرص کلو میفن چند درصده
    من دکتر رفتم بهم گفته از روز سه عادت شبی یکی بخورم وبعد از چند روز از مصرف این دارو باید نزدیکی انجام بشه

    1. سلام بهتر است از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  255. سلام خسته نباشید
    احتمال بارداری با قرص کلومیفن چند درصده من دکتر رفتم یه بسته ده تایی بهم داده گفته از سوم عادت شبی یکی ولی نمیدونم چند روز بعد باید نزدیکی کنم

  256. سلام شبتون بخیر دو تا جواب ازمایش میفرستم واستون لطف میکنید نظرتونو بگید این جواب اولی قبل از عمل واریکوسل همسرم هستش
    Volum 4
    Color milky
    Viscosity normal
    Ph 7.6
    Mucus negative
    Rapid progressive 0%
    Progressive 7.1%
    Non progressive 35.7%
    Live ratio 42.8%
    Non motile 57.2%
    Ejaculate volume 4
    Ejaculate sperm count ,m 19.968
    بعد از عمل واریکوسل بعد سه ماه این ازمایش اسپرمو دادن همسرم جوابش اینه
    Volum 8
    Appearance milky
    Motility 22
    Motile sperm concentration 10.8
    Functional sperm concentration 4.35
    All sperm in sampel 512
    All motile sperm 112
    All functional sperms 34.8
    ببخشید خیلی طولانی شد واقعا نگرانم لطفا جواب بدید اگه اسپرماش ضعیفه چه راهکاری هست کمک کنید

  257. سلام شبتون بخیر دو تا جواب ازمایش میفرستم واستون لطف میکنید نظرتونو بگید این جواب اولی قبل از عمل واریکوسل همسرم هستش
    Volum 4
    Color milky
    Viscosity normal
    Ph 7.6
    Mucus negative
    Rapid progressive 0%
    Progressive 7.1%
    Non progressive 35.7%
    Live ratio 42.8%
    Non motile 57.2%
    Ejaculate volume 4
    Ejaculate sperm count ,m 19.968
    بعد از عمل واریکوسل بعد سه ماه این ازمایش اسپرمو دادن همسرم جوابش اینه
    Volum 8
    Appearance milky
    Motility 22
    Motile sperm concentration 10.8
    Functional sperm concentration 4.35
    All sperm in sampel 512
    All motile sperm 112
    All functional sperms 34.8
    ببخشید خیلی طولانی شد واقعا نگرانم لطفا جواب بدید اگه اسپرماش ضعیفه چه راهکاری هست کمک کنید

  258. سلام خانم دکترجان
    من ۳۲ سالمه و یه پسر ۹ ساله دارم میخام دوباره بجه دار شم و قرص کلومید گرفتم ایا امکانش هست با این قرص حامله بشم از روز پنجم پریودم شروع کردم به خوردن ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام بله این قرص شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد.

  259. سلام خسته نباشین
    خانوم دکتر من پارسال ازمایش دادم برای چکاپ بارداری و دکترم گفتن مشکلی نداری و اقدام کن برای بارداری هر وقت حامله شدی بیا
    الان بعد از گذشت یک سال نگران شدم و سر خود این ماه کلومیفن رو مصرف کردم از روز سه پریودی و روز سیزده کیت تخمک گزاری گزاشتم و مثبت بود و نزدیکی داشتم الانم دو روز از پریودیم میگزره ولی تست لیبی چک دادم منفی بود و این که خانوم دکتر خیلی نفس کم میارم میترسم به خاطر استفاده کلومیفن باشه . به نظرتون باردارم یا از عوارض کلومیفم هست که تاخیر در پریود دارم و دوره های پریودی همیشه منظم بوده بیست و شش روزه بوده
    ممنون میشم راهنماییم کنین سپاس

    1. سلام تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  260. با عرض سلام ، لطفا سوالمو جواب بدید ممنونم. با این شرایط من اصلا باردار میشم سوالم در باره ازمایش اسپرم همسر بود

  261. سلام خانوم دکتر من چند سال پیش با قرص کلومیفن باردار شدم ویه پسر دارم الان دوباره واسه بارداری اقدام کردم و دکتر بهم قرص متفورمین داده چون تنبلی تخمدان دارم وپریودام نامنظمه و الان دوماهه پریودم منظم شده چون من میخوام حتما ماه فروردین باردار بشم خواستم واسم کلومیفن بنویسن کلومیفن و دگزامتازون ولتروزل نوشته با این که قبلا با ۱ماه خوردن این قرصا بارداری موفقی داشتم نمیدونم چرا الان دچار ترس و استرس شدم اینم بگم دکترم گفت چون با متفورمین پریودت منظم شده احتمال داره با همون باردار بشی واقعا الان نمیدونم چیکار کنم نظر شما چیست ؟ممنون

    1. سلام نگران نباشید نباید عجله داشته باشید شما تا ۶ ماه برای باردار شدن زمان دارید بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند.

  262. سلام خانوم دکتر من چند سال پیش با قرص کلومیفن باردار شدم ویه پسر دارم الان دوباره واسه بارداری اقدام کردم و دکتر بهم قرص متفورمین داده چون تنبلی تخمدان دارم وپریودام نامنظمه و الان دوماهه پریودم منظم شده چون من میخوام حتما ماه فروردین باردار بشم خواستم واسم کلومیفن بنویسن کلومیفن و دگزامتازون ولتروزل نوشته با این که قبلا با ۱ماه خوردن این قرصا بارداری موفقی داشتم نمیدونم چرا الان دچار ترس و استرس شدم اینم بگم دکترم گفت چون با متفورمین پریودت منظم شده احتمال داره با همون باردار بشی واقعا الان نمیدونم چیکار کنم نظر شما چیست ؟ممنون

  263. سلام خانوم دکتر من چند سال پیش با قرص کلومیفن باردار شدم ویه پسر دارم الان دوباره واسه بارداری اقدام کردم و دکتر بهم قرص متفورمین داده چون تنبلی تخمدان دارم وپریودام نامنظمه و الان دوماهه پریودم منظم شده چون من میخوام حتما ماه فروردین باردار بشم خواستم واسم کلومیفن بنویسن کلومیفن و دگزامتازون ولتروزل نوشته با این که قبلا با ۱ماه خوردن این قرصا بارداری موفقی داشتم نمیدونم چرا الان دچار ترس و استرس شدم اینم بگم دکترم گفت چون با متفورمین پریودت منظم شده احتمال داره با همون باردار بشی واقعا الان نمیدونم چیکار کنم نظر شما چیست ؟ممنون

  264. باسلام
    خانوم دکتر عزیز آیا با وجود یه فرزند برای بارداری دوم لازم هست شوهرم آزمایش اسپرم بدن واسه بارداری اولم آزمایش دادن سالم بودن و الان ۲ ماه قرص ویتامین ای استفاده میکنن وقراره یکی ۲ ماه آینده تصمیم به بارداری بگیرم ممنون از لطفتون

    1. سلام خیر نیازی به انجام آزمایش اسپرم نیست.

  265. سلام دکتر عزیز سال نو مبارک. من سه دوره کلومیفن خوردم بعد عکس رنگی گرفتم و بعد بیست جلسه فیزیوتراپی رحم شدم لوه راستم بسته بود اما باز نتیجه ای نگرفتم میخاستم ببینم اگه روز سوم پریودیم لتروزول رو بمدت پنج روز روزی دوتا بخورم سرخود ایرادی نداره ؟؟؟ ایا لتروزول بهتر از کلومیفن هست؟ همیشه سه روز زودتر از موعدم پریود میشدم اما الان یک روز مونده ب تاریخ پریود شدم. ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام ممنون. باید با تجویز پزشک معالج خود دارو مصرف کنید.

  266. سلام دکتر عزیز سال نو مبارک. من سه دوره کلومیفن خوردم بعد عکس رنگی گرفتم و بعد بیست جلسه فیزیوتراپی رحم شدم لوه راستم بسته بود اما باز نتیجه ای نگرفتم میخاستم ببینم اگه روز سوم پریودیم لتروزول رو بمدت پنج روز روزی دوتا بخورم سرخود ایرادی نداره ؟؟؟ ایا لتروزول بهتر از کلومیفن هست؟ همیشه سه روز زودتر از موعدم پریود میشدم اما الان یک روز مونده ب تاریخ پریود شدم. ممنون از پاسخگوییتون

  267. باسلام و تبریک سال نو.من۳۸سالمه دو ازدواج دو پسردارم.برای بارداری اقدام کردم که ماه سوم دکتربه خاطر سنم بهم کلومیفن و لتروزل همزمان دادن.از۱۰تا۲۰پریودی از کیت تخمک‌گذاری استفاده کردم که منفی شد ولی ماه گذشته که دارومصرف نکردم حداقل یه خط کمرنگ رو کیت افتاد اما با دارو کلا تخمک گذاری متوقف شد.درضمن دل درد وتخمدان درد سرگیجه هم داشتم پریودمم ۸روزه که عقب افتاده چندین بار بیبی زد ولی منفی بود.میخام بدونم که چکار کنم پریود بشم چون الان تعطیله و دکترم نیس.و اگه پریود شدم بازم دارو مصرف کنم.و اینکه آیا با این شرایط بهتر نیس از آمپول هم استفاده کنم؟؟؟

    1. سلام دوز بالای دارو های تحریک تخمک گذاری را مصرف کرده اید باید قرص کلومیفن ویا لتروزول را به تنهایی مصرف می کردید تبدیل به کیست تخمدان شده است به همین علت تخمک گذاری نداشته اید بهتر است به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما داروهای مناسب تجویز شود.

  268. سلام ایاتومصرف قرص اوومیدهمخوابی میشه کرد

  269. سلام من تازه با این کانال آشنا شدم آیا میتونم سوالم و اینجا بنویسم

  270. سلام من ۳۹سالمه رفتم میخوام باردار بشم آیا بدون نسخه دکتر میتونم قرصی بخورم که تخمدانهای منو فعال کنه اگه میشه چه قرصی ؟ درضمن یک دختر شش ساله دارم سونو و آزمایش دادم مشکلی نیست چد ماهه اقدام به بارداری کردم هنوز باردار نشدم دکتر رفتم گفت تا یکسال طبیعیه اگه بعد از یکسال حامله نشدم اونوقت باید اقدام کرد ولی با توجه به سنم میخوام زود باردار شم لطفا راهنماییم کنید با تشکر

    1. سلام با توجه به سن شما باید زودتر به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو های کمک باروری تجویز شود.

  271. سلام دکتر عزیز من مشکل تنبلی تخمدان دارم و پریودهای نامنظم که بدون امپول و قرص پریود نمیشم چند سال پیش با کلومیفن بچه دارشدم و الان واسه بچه ی دوم اقدامم من ۲ ماه با قرص متفورمین پریودم منظم شد ولی ماه سوم سر موقع پریود نشدم جلوگیریم داشتم الان امپول پروسترژن زدم ولی الان ۵ روز گذشته ولی هنوز پریود نشدم قرص متفورمین روهم ۳ روزه قطع کردم الان من چیکار کنم پریود بشم هیچ علایمی هم واسه پریودی ندارم لطفا راهنمایم کنید ممنون

    1. سلام تا ۱۴ روز بعد از تزریق آمپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید.

  272. باسلام وخسته نباشید
    من دوساله ازدواج‌کردم و۲۴سال سن دارم وهمسرم۲۶تواین دوسال جلوگیری نداشتم واقدام به بارداری کردم ولی تاالان باردارنشدم
    پیش دکترم رفتیم وکله ازمایشات روانجام دادیم وهیچ مشکلی نداشتیم میشه راهنماییم کنیدکه چکارکنم دوره قاعدگیم منظمه

    1. سلام باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  273. سلام خانوم دکتر من ۱بار با مصرف قرص کلومیفن باردار شدم الان میخوام مجدد از قرص کلومیفن استفاده کنم آیا بازم واسه بار اول باردار میشم از اولم تنبلی تخمدان داشتم الان متفورمینم میخورم چند ماه ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اما بهتر است قرص متفورمین مصرف نکنید مصرف قرص کلومیفن کافی است.

  274. سلام من این ماه کلومیفن و دگزامتازون و استروژن خوردم وهمچنین متفورمین و اسید فولیک روزی ۲ تا روز ۱۳ رفتم سونوگرافی ۴ تا تخمک ازاد به سایز ۲۰ و۲۲ داشتم آیا من باردار میشم این ماه چقد احتمال داره دوقلو بشه شوهرمم سالمن ممنون اینم بگم از روزی که امپول آزاد سازی تخمک روزدم ۳ روز پشت سر هم نزدیکی داشتم ممنون خانوم دکتر

    1. سلام بارداری دوقلویی به ژنتیک شما بستگی دارد یعنی در اقوام درجه یک شما سابقه دوقلو زایی وجود داشته باشد یا خیر استفاده از داروهای کمک باروری صد درصد باعث دوقلو زایی نمی شوند .

  275. سلام من این ماه کلومیفن ومتفورمین ودگزامتازرن استروژن و فولیک اسید خوردم روز ۱۳ پریود رفتم سنو ۴ تا تخمک آزاد کردم به اندازه ۲۲ و ۲۰ بعد امپول اج سی جی فک کنم اسمش بود۳ شب پشت سر هم نزدیکی کردیم وبعدش ۱ شب درمیون آیا من باردار میشم اونم دوقلو خیلی خیلی دوست دارم لطفا نظرتون رو بدین ممنون خانوم دکتر عزیز

  276. سلام من این ماه کلومیفن ومتفورمین ودگزامتازرن استروژن و فولیک اسید خوردم روز ۱۳ پریود رفتم سنو ۴ تا تخمک آزاد کردم به اندازه ۲۲ و ۲۰ بعد امپول اج سی جی فک کنم اسمش بود۳ شب پشت سر هم نزدیکی کردیم وبعدش ۱ شب درمیون آیا من باردار میشم اونم دوقلو خیلی خیلی دوست دارم لطفا نظرتون رو بدین ممنون خانوم دکتر عزیز

  277. سلام آیا با ۴ تا فولیکول به اندازه ی ۲۰ و ۲۲ و امپول اچ سی جی امکان ۲ قلو بودن چند درصده؟؟ضمن این که از کلومیفن و متفورمین استفاده کردم ممنون

  278. سلام آیا با ۴ تا فولیکول به اندازه ی ۲۰ و ۲۲ و امپول اچ سی جی امکان ۲ قلو بودن چند درصده؟؟ضمن این که از کلومیفن و متفورمین استفاده کردم ممنون

  279. سلام خانوم دکتر عزیز من پریودم نامنظمه با امپول پریود شدم بعدم کلومیفن و امپول اچ سی جی زدم میخواستم بدونم بعد چند روز از زمان امپول زدنم بگذره تا بی بی چک بزارم الان دقیقا ۱۴ روز از زدن امپول میگذره چند روز هم هست سینه هام تیر میکشه ممنون ازتون راهنماییم کنید

    1. سلام اگر تا ۳ روز دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  280. با سلام خانوم دکتر عزیزم ممنون بابت راهنمای های شما من امروز یعنی بعد ۱۶ روز از امپول اچ سی جی زدنم صبح بیدار شدم درد بی نهایت شدیدی زیر دلم داشتم واسه همین رفتم آزمایشگاه تست بتا دادم وجوب مثبت بود آیا من باردارم یا به خاطر امپول مثبت شده من پریودهام ۳۲ روزست و امروز روز ۲۹ پریودم هستم خیلی ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. سلام بله شما باردار هستید .

  281. سلام خانوم دکتر خسته نباشید.آیا استرس و ناراحتی در هنگام نزدیکی تاثیری بر جنسیت جنین دارد؟ اگر دارد چند درصد معمولا تاثیر گذار؟؟ ممنون میشم که وقت میذارید خانوم دکتر

  282. سلام خانوم دکتر خسته نباشید..ممنون از اینکه پاسخگوی سوالات هستین.آیا ناراحتی و استرس در هنگام نزدیکی تاثیری بر جنسیت جنین دارد؟ و اگر دارد چند درصد احتمال تاثیر گذاری هست؟ ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام خیر ربطی به تعیین جنسیت ندارد .

  283. سلام خانوم دکتر خسته نباشید..ممنون از اینکه پاسخگوی سوالات هستین.آیا ناراحتی و استرس در هنگام نزدیکی تاثیری بر جنسیت جنین دارد؟ و اگر دارد چند درصد احتمال تاثیر گذاری هست؟ ممنون از پاسخگویی شما

  284. سلام خسته نباشید.من سندروم پلی کیستیک دارم دکتر واسم ۶۰عدد قرص کلومیفن نوشت دوماه پری نشدم الان بعد دوماه شدم چقد امکانش هست ک باردار شم چون واقعا میترسم ممنونم

  285. سلام من میخاستن دوقلو باردار بشم کلومیفن خوردم روز ۱۴ پریود سونو دادم دوتا فولیکول داشتم ولی اندازشون ۳۷ و۳۵ بودن احتمال داره دوتاشون هم ازاد بشن؟ درد زیر شکم هم دارم

  286. سلام خسته نباشید.بنده تنبلی تخمدان دارم,دکتر برام از شب سوم دو قرص کلومیفن به مدت هفت شب تجویز کرده’این مقدار دارو دوزش بالا نیست,چونکه شنیدم احتمال دوقولو زایی هست و من دوست ندارم دوقولود باردار بشم.با تشکر

    1. سلام باید ۵ شب شبی دو عدد از قرص کلومیفن استفاده کنید .

  287. با سلام و عرض خسته نباشيد.
    خانم دكتر عزيز من ٢٧سالمه و تخمدان هام كار نميكنن (البته به قول دكترم) و پريودم از دوران نوجواني نامنظم بوده و هست.٣ماه پيش براي بارداري به دكتر مراجعه كردم وايسون قرص كلوميفن تجويز كردن.اما گفتن از روز اول سيكل بايد به مدت ٥روز مصرف كنم و بعد از پايان پريودم يك روز در ميان نزديكي داشته باشم.ولي من اصلاً پريود نميشم تا از روز اولش مصرفو شروع كنم.براي پريود شدن ميخوام از قرص ال دي استفاده كنم نظرتون چيه؟!تمناميكنم زود جواب بدين..

    1. سلام من باید شرح حال کاملی از شما داشته باشم در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  288. سلام من بیستو سه سالمه وپنج سال هس برای بارداری اقدام کردیم ولی موفق نشدم واخرین بار دکتر ای یو ای را پیشنهاد داد که انجام ندادم و سه سال هست که هیچ دارویی برای بارداری استفاده نکردم ومن pcoبودم وپری هام زود زود بود ومن همش دو هفته پاک بودم والعان نزدیک دوماهه که من پری هام بیستو هشت روزه شده واین ماه ده روز مونده بود به پریودیم که درد نوک سینه داشتم وزیر دلم به شدت درد میکرد ومن حدس زدم که تخمگ گزاری انجام میشود ولی انقدر دردداشتم که نمیتوانستیم نزدیکی انجام دهم وبهد از چند روز حساسیت تمام شد ولی خیلی درد کمر وزیر شکم داشتم دکتر گفت شاید به خاطر عفونته وبعد دارو برام نوشت ویک روز از پریود شدنم گزشت بعد مریض شدم ولی این دفعه خیلی دردناک بود وپری هام به صورت لخته بود میخواستم ببینم دلیلش چی بود ایا تخمدان های من خوب شده وماه بعد هم تخمگ گزاری انجام میشود

    1. سلام باید به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  289. سلام، خسته نباشید، بنده تنبلی تخمدان دارم، قبل اینکه از کلومیفن استفاده کنم و با دارو درمان بشم، به یه مرکز ناباروری رفتم و یک بار انتقال انجام دادم، موفق نبود، دوباره در تیرماه انجام دادم،(جنین فریز داشتم) موفق نشدم، و الآن روز دوم پریودم هست. آیا همین ماه میتونم از کلومیفن استفاده کنم؟ بهتره از روز سوم تا هشتم باشه یا پنجم تا دهم؟! از روز چندم مصرف کلومیفن ، باید نزدیکی داشت؟ چه مدت؟! و آیا عوارض داروی پروژسترون که در بدنم هست، مشکلی به وجود نمیاره؟
    با مصرف گونادوتروپین، بالای بیست تخمک نرمال داشتم که ۹جنین تشکیل شد.

  290. سلام من از قرص کلومیفن برای بارداری استفاده کردم ولی در روز ششم پری مشکلی نداره؟؟

  291. سلام خسته نباشین من دارم دوره سوم قرص کلومیفن مصرف میکنم دکترم بهم گفتن روزی ۳عدد بخورم میخواستم بپرسم ۳تا رو همزمان باهم مصرف کنم یا در طول روز بافاصله مشخص مصرف کنم

  292. hosainvakosargan@ gmail.com پاسخ

    سلام خانم دکتر خسته نباشيد من الان يه ساله اقدام به بارداري کردم نتيجه نگرفتم رفتم دکتر بهم گفت هر روز بايد سه وعده قرص کلوميفن بخرم از ۴پريود تا يه هفته بخورم بهدش قرص پروژسترون بخورم روزي ۲تا چند روزه قرصام تموم شده پريود شدم الان بايد چيکار کنم چه قرصي بخورم يا همينا رو بخرم البته به من گفته يه هفته کلوميفنو که ميخورم اصلا نبايد نزديکي کنم بعدا اون يه روز در ميون نزديکي کنم

  293. سلام خسته نباشید من ۲۳سن دارم یه پسرشش ساله دارم الان هشت سال ازدواج کردم دوتاسقط داشتم دومیرودکترگفت کیسه ابت کوچیکه سنورونشون یه دکتردیگه دادم گفت قلبش تشکیل نشده دوهفته دیگه تکرارکن که به دوهفته نرسیدسقط شد الان نزدیک به دوسال دوسال خردی هست که جلوگیری ندارم باردارنشدم دکتررفتم ماه قبل بهم کلومیفن بامتفورمین دادازشب چهارم قاعدگی مصرف کردم من پریدوهام نامنظمه پلی کیست درتخمدان دارم ماه قبل روز ۱۲ پریودشدم روزچهارقرصاروهردوازده ساعتی خردم روز۲۲سنوانجام دادم یه فولیکولم ۱۷در۳‌.۱۲بودیکی دیگش ۱۷در۳.۱۰بودازروز۲۲ که سنوانجام دادم دوروزی یکبارهم امپول پروژسترون نوشت سه تاشوبیشترنتونستم بزنم زیردلم کلیهام خیلی دردگرفت اینقدزیادکه نمی تونستم حتی بشینم ونتیجه نگرفتم این ماه ۸پریودشدم میخواستم ببینم این ماه ازروزپنج پریودی قرصاروبخورم باقرص پروژسترون مشکلی نداره لطفالطفا خواهش میکنم راهنمایم کنیدایااین ماه باردارمیشم

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  294. سلام. ۳۵ سالمه ۴ ساله ازدواج کردم ک طبیعی جلوگیری کردیم. سونو و چکاپ کامل دادم جهت بارداری ک دکتر گفت مشکلی نیست میتونید اقدام کنید. ولی ۵ ماه باردار نشدم. چکار کنم؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  295. سلام من ۴ سال ازدواج کردم کیست تخمدان داشتم که برطرف شد الان اقدام به باراری کردم ماه اول باردار نشدم ایا با خوردن قرص کلومیفن باردار میشم؟ایا قرص کلومیفن باعث کیست میشود؟

    1. سلام تا ۵ ماه دیگر برای باردار شدن زمان دارید.

  296. با سلام وخسته نباشید من دوره سیکلم ۲۸ روزست ۴ماه برا بارداری اقدام کردم اما موفق نشدیم به دکترمم گفتم گفت شاید تا ۱سال طول بکشه میتونم سرخود بدون اینکه به دکترم بگم قرص کلومیفن بخورم ضرری نداره اگه میتونم خواهشن طریق مصرف و دوزش و چگونگی اقدامشم بگید بدونم با تشکر

  297. سلام‌ من ۲۰ سالمه تنبلی تخمدان دارم و قرص سیپترون کامپاند مصرف میکنم تیروئید کم کار هم دارم قرص مصرف میکنم میخواستم بدونم در صورتی که دارم قرص ضد بارداری برای منظم شدن پریود مصرف میکنم امکان حاملگی وجود داره آیا؟

    1. سلام اگر به صورت منظم ۲۱ عدد آن کامل مصرف شود مشکلی به وجود نمی آید.

  298. با سلام خانم دکتر من دوتا بچه دارم ومی خوام باردار بشم دو بار هم اقدام کردم نشده آیا با این که سابقه بیماری ندارم وعدت ماهیانه منظم تقریبا ۲۶_۲۷روزه است نیاز به سونو گگرافی است یا فقط قرص کلومفین استفاده کنم کافی استاست.

    1. سلام تا ۴ ماه دیگر برای باردار شدن زمان دارید فعلا نیازی به انجام سونوگرافی نیست بهتر است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  299. با سلام و عرض خسته نباشید.من این ماه کلومیفن و متفورمین استفاده کردم و در روز ۱۳ پریود سایز فولیکولهام ۲۰٫۲۲ و ۱۸ بود.من قبل از مصرف این داروها یک پولیپ به سایز ۵ میلی متر در ۵ داشتم ولی به فاصله یک هفته بعد از مصرف این داروها سایز پولیپم ۱۳ میلی متر در ۸ شد. آیا این در اثر مصرف دارو هست و ممکن مدتی از زمان مصرف این قرصها بگذره و سایز پولیپم کوچک بشه؟و اینکه این پولیپ مشکلی برای بارداری من ایجاد میکنه؟البته پولیپم در قسمت بالای رحم نیست.با تشکر فراوان از وقتی که می گذارید

    1. سلام نگران نباشید سایز پولیپ رحم شما کوچک است بهتر است که با مصرف دارو زودتر باردار شوید بله احتمال کوچک شدن پولیپ رحم وجود دارد.

  300. سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۵ماه هس اقدام ب بارداری کردم ولی متاسفانه نتیجه نگرفتم رفتم سونو انجام دادم تنبلی تخمدان دارم دکتربرام قرص کلومیفن وپروژسترون تجویز کرده.ایا با خوردن این قرص احتمال بارداری هست اندازه فولیکولم ۱۷هست پری هام نامنظمه.وتا ۴روزاول پری همش لکه بینی دارم ازروز ۵ دیگه شروع ب اومدن میکنه وتا ۱۰روز هم ادامه داره..لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام بله این داروها شانس بارداری را افزایش می دهند.

  301. سلام خسته نباشین
    من پرویودیم نامنظم هست وحدودا هر۴۰روزیکبارپریود میشم
    چندماهه برای بارداری اقدام کردم دکتربهم قرص کلومیفن دادن که ازشب ۳پریودشبی ۲تا بخورم و آمپول وقرص دیگه ازروز ۱۴٫
    سوالم اینه باتوجه به اینکه پریودیم نامنظمه این قرصا رو تو همونروزی که دکترگفته استفاده کنم اثرمیکنه؟
    پرویودیم هر۴۰روز یکبارهست

    1. سلام بله طبق دستور پزشک معالج خود از داروها استفاده کنید.

  302. سلام.خسته نباشید.پریودی های بین ۲۸تا ۳۵روزه دارم.دوماه اقدام به بارداری کردم ماه قبل فولیکولای ریز داشتم این ماه دکتر برام قرص کلومفین شبی یکی تجویز کرد.مصرف کردم روز دهم پریودی سونو دادم سه تا فولیکول به اندازه های ۹و ۸و۷ داشتم ودکتر گفت که کمی کوچیکن.ایا این ماه بارداری رخ میده؟ایا من تنبلی تخمدان دارم؟چون تمام ازمایشاتم نرمال بود فقط ویتامین دیم کمی پایین بود که دوتاامپول ویتامین دی زدم و هرهفته هم قرص ویتامین دی میخورم.اگه جوابم رو بدین ممنون میشم.باتشکر

    1. سلام با توجه به سایز فولیکول های تخمدان شما بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  303. سلام خسته نباشین من ۳۰ ساله هستم و ی دختر ۶ساله دارم یک ساله اقدام کردم ب بارداری نتیجه نگرفتم سونو دادم تنبلی تخمدان دارم ازمایش قبل بارداری انجام دادم پرولاکتینم ۴۲ بود داستینکس خوردم مجدد ازمایش دادم نرمال شد دوماه گلوکوفاژ +این ماه کلومیفن سوم قاعدگی ۱۰صبح با۱۰شب یک عدد با اسید فولیک ۱ ایا باخوردن این قرص ها باردار میشوم؟ من با خواهرم دوقلو هستم احتمال بارداری دوقلو وجود دارد دوقلو بیاورم؟

    1. سلام بله شانس بارداری شما را افزایش می دهد .

  304. سلام نمیدونم جواب منو میدید یانه من ۹ ماه پیش سقط کردم ۱۹ سالمه و هبچ جلوگیری نداشتم باردار نشدم دکتر برام کلوموفین تجویز کرد شبی دوعدد از پنجم قاعدگی و امپول و یه قرص دگه که هفته ای نصفی باید میخوردم پادرد و کمر درد زیادی دارم و الان ۲ روز از پریودیم گذشته و قبلا هم پریودی منظمی داشتم میخوام بدونم امکان داره که با مصرف کلوموفین قاعدگیم عقب بیوفته من دوروز قبل زمان پریودیم بی بی چک گذاشتم منفی اومد الان دیگه میترسم بذارم و باردار نباشم و با مصرف این دارو پریودیم بهم خورده باشه

    1. سلام زود از تست بی بی چک استفاده کرده اید باید صبر کنید اگر تا ۴ روز آینده پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  305. سلام
    خسته نباشید
    ۶ ماه برای بارداری اقدام کردم آزمایشهای قبل بارداری و سونو انجام دادم همه چی نرمال بود رفتم دکتر خواستم که دارو تجویز کنه قرص کلومیفن و دگزامتازون برام تجویز کرده از روز ۵ پریودی دوتا کلومیفن و نصفی دگزا شبا مصرف کنم هر دوتا کلومیفن رو باهم بخورم مشکلی نداره ؟یا بعد نهار یک عدد کلومیفن و شب هم یکی دیگه بخورم ؟
    یه سوال دیگه هم داشتم روز ۱۳ دی صبح دوقطره و تاشب لک داشتم نمیدونم اونم جز روز اول پریودی حساب کنم یا از روز ۱۴ تا ۱۸ دی قرصها رو مصرف کنم؟ دکتر گرفته روز ۱۳ پریودی سونو بدم بعد از دیدن سونو آمپول بزنم
    سونو ماه آذر بدون مصرف دارو یک فولیکول به سایز ۱۹ و چهار فولیکول به سایزهای کمتر از ۱۵در تخمدان راست داشتم و در تخمدان چپ چهار فولیکول به حداکثر سایز ۱۲ بود .

    ماه آذر ۱۸ پریود شدم و این ماه ۱۴ دی ماه بعد خوردن قرصها روزهای تخمک گذاری میشه از ۲۳ دی تا ۳۰ دی ماه ؟

  306. با سلام و خسته نباشيد من ٣٦سالمه ٤ماه اقدام به بارداريكردم باتوجه به انتي مولرينم كه زير ١ميباشد دكتر براي من كلوميد تجويز كردن ميخوام بدونم تخمك كي ازاد و چند درصد احتمال باروي است

    1. سلام بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشد می توانید از کیت تخمک گذاری نیز استفاده کنید.

  307. سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیزمون.
    دکتر جان، من قصد بارداری داشتم، تنبلی تخمدان هم دارمpcod دکتر یه سری قرص به من داد که مصرف کنم چون همسرم این ماه ماموریت رفته بودن نتونستم اقدام کنم و دکتر بهم گفت قرص متفورمین روزی ۳ عدد بخورم این ماه که پریود شدم برم پیششون تا قرص هامو بگن که چجوری مصرف کنم، من ماه قبل ۴ تا آمپول پرژسترون ۲ تا ۲ تا زدم که پریود شدم، آیا این ماه با وجود تنبلی تخمدان و خوردن متفورمین حتما پریود میشوم؟ یا ممکنه پریود نشم؟ خواهش میکنم لطفا جوابمو بدین? ممنونم از زحمتی که میکشید و برامون وقت میذارید?

    1. سلام باید پروسه درمانی خود را تحت نظر پزشک ادامه دهید تا نتیجه بگیرید .

  308. باسلام وخسته نباشید
    من ۲۷ سالمه قدم ۱۶۰،وزنم ۷۰ کیلو هست ۴ سال عقد بودم الان نزدیک یکساله عروسی گرفتیم ، پریودهام نا منظمه یعنی هر ماه میشم ولی قبلا ۲۱ روزه و۲۰ روزه بود الان ،۲۸،۲۶ روزه شده ،آخرین پریودم ۲۸ آذر شدم از روز پنجم قاعدگی تا نهم قرص کلومیفن شبی ۲ عدد مصرف کردم روز یازدهم نزدیکی داشتم بخاطر شغل آقام دیگه نبود ،دیگه نزدیکی نداشتیم تا روز چهاردهم و پانزدهم لکه بینی داشتم ، لکه بینی مثل ی پرریود سبک بود ، الانم ک روز ۳۴ قاعدگیمه هنوز پریود نشدم آیا امکان بارداری هست؟ درضمن ی مدت پیش سنوگرافی گرفتم گفت هیچ مشکلی نداری فقط ی کیست کوچک داری و چندتا فولیکولب اندازه ۲۰ داری و قرص متفورمین داد ک هر روز یکی میخوردم ، با تشکر از شما

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد باید تست بارداری انجام بدهید.

  309. سلام خدمت شما .من حدود ۱سالو نیم پیش ۲سقط خود به خود داشتم مشکل تیرویید پرولاکتین زخم دهانه رحم و ویتامین دی داشتم که با مصرف دارو خوب شدم ولی نمیدونم ویتامین دیم تو چه وضعیتی هست .۲۷سالمه و ۶۵کیلو وزن و ۱۶۷قدمه .سیکل منظم و ۳۳روزه دارم .۴ماه اقدام کردم ولی باردار نشدم دکتر بهم کلومفین وگلوکوفاژ داد که کلومفین رو ۲تا در روز خوردم روز ۱۳ سونو دادم و فولیکول ۲۴داشتم و تخمک گذاری تایید شد مشکل رحم و تخمدان و کیست ندارم ۱روز بعد تاخیر آزمایش دادم منفی بود ولی الان ۷روز از پریودم میگذره و هنوز پریود نشدم دیروز یهو تهوع گرفتم نوک سینم سوزن سوزن میشه و خارش میگیره قسمت زیر شکمم یه دردایی مث منقبض شدن دارم .میخوام بدونم هنوز احتمال بارداریم هست واینکه امکان داره زود رفته باشم آزمایش

    1. سلام اگر تا سه روز آینده پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  310. سلام ، من کلومیفن استفاده کردم الان روز۳۷ هنوز پریود نشدم ،شما گفتین تست بگیر امروز تست گرفتم منفی بود ، پریودهام از ۲۱ تا ۲۸ متغیره ، الان تاخیر پریودم واسه خوردن متفورمین و کلومیفنه ؟ یا احتمال بارداری هست ، خیلی دوست دارم باردار شم چکار کنم

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  311. سلام و خسته نباشید,۱۹سال دارم ۶ماه برای بارداری اقدام داشتم موفق نبود پریودهام از اول نامنظم گاهی ۶ماه یکبار پریود میشدم رفتم سونو گف فولیکول غالب نداری حتی سایز فولیکولهامم نگفت یعنی من کلا فولیکول ندارم ؟دکتر بهم کلومفین داد از روز سوم پری روزی دو تا تا ۵روز همسرمم ۳۱ سالشه آیا امیدی به بارداری من هست؟! من از کیت تخمک گذاری قبلا استفاده کرده بودم که مثبت شده بود یعنی من تخمک گذاری داشتم ایا کیت فولیکول های ریزم وقتی آزاد میشه نشون میده؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری مشکل شما برطرف می شود.

  312. سلام من ۹ماهه ازدواج کردم ازروز اول ازدواجم هیچ گونه جلوگیری نداشتم پریودیم هم همیشه منظم بوده اما دفعه قبل ۴۰روزعقب افتاداین ماه هم الان ۹روزه پیودنشدم تست هم انجام دارم منفی بود چکاربایدبکنم مرسی

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود .

  313. سلام خسته نباشید.من الان ۸ماهه اقدام کردم این ماه دکترم بهم قرص کلومفین با سیپتروپروژوسترون داد که باید سونو واژینالم انجام بدم برا تعیین تخمک گذاری.سوالم اینه ایا بااین داروهاجواب میگیرم.واینکه قبل سونو واژینال اقدام به بارداری داشته باشم مشکلی نداره؟

    1. سلام اگر مشکل شما فقط عدم تخمک گذاری باشد با مصرف این دارو شانس بارداری شما افزایش می یابد خیر مشکلی ندارد.

  314. سلام..من ۲۷ سالمه و۸ماهه اقدام به بارداری کردم .دکتر رفتم وتمام آزمایشام وسونوگرافی سالمه…برام قرص کلومیفن نوشته ازروز سوم پریودی روزی ۲عدد بخورم تا پنج روز…من تواین ۵روز استراحت کنم یا نه…سوار ماشین بشم نشم؟بعد دکتر گفت که از روز ۱۴ و۱۵ نزدیکی داشته باشم…میخواستم بدونم نزدیکی چن روز باشه ..من وشوهرم از هم دوریم یک هفته کافیه؟

    1. سلام زمان تخمک گذاری بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد اگر پریود شما منظم است بهتر است از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۱۸ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  315. سلام من الان ۶ماهه اقدام ب بارداری کردم ولی باردار نشدم واینکه پیش متخصص رفتم گفتن تا یک سال طبیعیه من پریودی هام نامنظمه وحدود ۱۰روز پریودم با خونریزی شدید ودرد زیاد برای اینکه حامله بشم میتونم قرص کلومیفن رو مصرف کنم؟الان پریودیم تموم شده ایاامکانش هست بعد پریودی مصرف کنم وباردار بشم؟

    1. سلام باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  316. باسلام. ممنون از وقتی که میذارین. من ۲۶سالمه ۱سالو نیمه ازدواج کردم. ۱۱ماهه جلوگیری رو به طور کامل کنار گذاشتم. جلوگیریم طبیعی بود و هیچ وقت قرص جلوگیری استفاده نکردم. تومدتی که جلوگیریمو کنارگذاشتم باردار نشدم. قائدگیم مرتبه حتی ساعتش دستمه فقط این ماه ۲روز زودتر مریض شدم. علت زود مریض شدنم چیه؟ من انقد سیکلم منظمه که حتی میدونم تخمک گذاریم چه روزیه سیکلم ۲۸روزس. فولیک اسیدچندماهه شبا میخورم. ویتامین سیوزینک هم میخورم ورزش هم میکنم. ب شوهرمم ۱ماهه دارم ویتامین Eمیدم وتقویتی هم از عطاری خریدیم با عسل قاطی میکنم و میدم بهش. دکتر رفتم گف سیکلت منظمه مشکلی نیس. آزمایشی برام ننوشت برای قبل از بارداری. بنظرتون چرا باردار نمیشم؟ کلومیفن استفاده کنم؟ اگه بجای اینکه از روز سوم قاعدگی بخورم قرص از روز چهارم بخورم مشکلی داره؟ چرا این ماه دوروز زودتر مریض شدم؟ ببخشیدبرای سلامت پوستو موهام هروز ویتامین Cو زینکو کپسول اکوفان میخورم. مشکلی برای بارداریم پیش نمیاره؟

    1. سلام نگران نباشید سیکل های قاعدگی شما نرمال است و باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  317. سلام وقتتون بخیر میبخشید من تنبلی تخمدان دارم دکتر قرص گلوکوفاژ و کلومیفن شبی دوتا داده و از ۶ام گفته نزدیکی داشته باشیم. مهرماه هم سقط در دو ماهگی داشتم میخاستم بدونم امکان داره این داروها تاثیر بذاره؟ دفعه اول بدون دارو باردار شدم ولی اینبار ن

  318. سلام وقتتون بخیر میبخشید من تنبلی تخمدان دارم دکتر قرص گلوکوفاژ و کلومیفن شبی دوتا داده و از ۶ام گفته نزدیکی داشته باشیم. مهرماه هم سقط در دو ماهگی داشتم میخاستم بدونم امکان داره این داروها تاثیر بذاره؟ دفعه اول بدون دارو باردار شدم ولی اینبار ن

    1. سلام بله با مصرف این داروها شانس بارداری وجود دارد.

  319. سلام خسته نباشيد . من ماه قبل كلوميفن و سه آمپول hmg روزهاي هشتم و نهم و دهم قاعدگي زدم و روز ۱۵ پريودي آمپول hcg زدم روز ۱۳ كه رفتم سونو فوليكول ۱۵ ميلي داشتم كه دكتر گفت ۱ روز با تاخيرآمپول hcg را بزن اين ماه دوباره كلوميفن و آمپول hmg را مصرف كردم ولي آمپول hcg رانزدم چون فراموش كردم الان ۱۰ روزه از تاريخ پريوديم ميگذره روز ۴ بعد از تاريخ پريودي تست گذاشتم منفي بود تا كي اگه پريود نشدم احتمال حاملگي دارم؟آيا با وجود اينكه اين ماه hcg نزدم احتمال حامله شدنم هست ؟لطفا راهنمايي كنيد

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  320. سلام خسته نباشید ۲۶سالمه فروردین یه بارداری داشتم که همون هفته ی سه وچهار سقط شد ،همسرمم ازمایش اسپرم دادن وخوب بود ،من پریود نامنظم دارم ودکتر گفتن تنبلی تخمدان دارم من ماه پیش یه دوره کلومفین خوردم که چهاردهم بهمن اخرین قرصم بود والان که ۱۶اسفند هنوز پریود نشدم وبی بی چک منفی نشون داد.سوال من اینه من الان باید چیکارکنم باید امپول بزنم تا پریود شم ،ببخشید مگه.کلومفین تخمک گذاری رو تنظیم نمیکنه چراالان باعث تاخیر شده؟علایم هرماه پریودی رو هم ندارم ،فقط کمر درد دارم کمی ،وگاهی تخمدانهام تیر میکشن ،میشه راهنماییم کنین من باید چیکارکنم.

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای منظم شدن پریود شما دارو تجویز شود .

  321. سلام من ۲۲سالمه از چهارم پریودی شروع به قرص اوومید کردم با دستور پزشک ..الان یک هفته است که پریودم تموم شده دوباره پریود شدم و خونریزی دارم ..ایا این طبیعیه چیکار باید بکنم …لطفا پاسخ بدین ممنون

    1. سلام خیر طبیعی نیست باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  322. سلام من دو دوره قرص کلومیفن استفاده کردم حامله نشدم پریودی هام هم منظم این دفعه دو روز زودتر شدم آیا مشکلی نداره باز این دوره استفاده کنم دکترم گفته روزی ۳تا بخور عوارض نداره

    1. سلام بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  323. سلام من دو دوره قرص کلومیفن استفاده کردم حامله نشدم پریودی هام هم منظم این دفعه دو روز زودتر شدم آیا مشکلی نداره باز این دوره استفاده کنم دکترم گفته روزی ۳تا بخور عوارض نداره

  324. سلام خانم دکتر وقتنون بخیر
    من پنج سال ازدواج کردم و طبیعی جلوگیری داشتم والان سه ماه اقدام به بارداری کردم نشدم کیست تخمدان هم دارم این ماه از قرص کلومیفن استفاده کرده؟آیا باعث بزرگتر شدن کسیت نمیشه؟احتمال بارداری هست یا نه؟خواااهش کمکم کنید

    1. سلام این قرص باعث تحریک تخمک گذاری شده و به این شکل احتمال بارداری را بیشتر می کند مصرف آن برای شما منعی ندارد .

  325. سلام وقت بخیر من ۷ ماهی هست اقدام به بارداری کردم اما با وجود سالم بودن خودم که فولیکول ۲۰ و ۱۳ داشتم و اسپرم شوهرم که خوب بود هنوز موفقیت آمیز نبوده. دکتر هم زیاد رفتم میگن زوده تا ۱ سال عیب نداره .ولی به خاطر سابقه نازائی خانواده میترسم آیا مصرف قرص کلومفین مشکلی به وجود میاره من استفاده کنم یا حتما باید دکتر بنویسه؟
    چطور مصرف کنم ؟

  326. سلام خسته نباشید چندماهه اقدام به بارداری کردم ولی نشدم ۳۷ سالمه دکتر کلومیفن نوشته از پنجم بخورم.ولی من تا ۳ ۴ روز بیشترپریود نیستم اشگال داره از شب سوم بخورم و سونوی فولیک هام میفته به تعطیلی میشه راهنمایی کنید چیکارکنم ایا شب سوم یا پنجم خوردن قرص تاثیری داره یا نه

    1. سلام از شب آخر پریود خود شروع به مصرف کنید می توانید فردا ی آن روز سونوگرافی انجام بدهید.

  327. سلام وقت بخیر ۳۰ سالمه .من ۷ ماهی هست اقدام به بارداری کردم اما با وجود سالم بودن خودم که فولیکول ۲۰ و ۱۳ داشتم و اسپرم شوهرم که خوب بود هنوز موفقیت آمیز نبوده. دکتر هم زیاد رفتم میگن زوده تا ۱ سال عیب نداره .ولی به خاطر سابقه نازائی خانواده میترسم . یک دوره کلومیفن استفاده کردم این دومین دوره است

    1. سلام اگر تا ۶ ماه آینده باردار نشدید آن وقت باید عکس رنگی از رحم بیاندازید.

  328. سلام هشت ماه اقدام کردم ولی حامله نشدم فروردین ۹۸کلومومیفن خوردم حامله شدم ولز هفته ششم خود ب خو سقط کردم البت دردشکمی داشتم تومد حاملگی بنظرتون چرااینجورشده؟
    آزمایش اسپرم شوهرم خوبه ومشکل نداره

    1. سلام سقط علت های مختلفی دارد و باید از پزشک معالج خود که شرح حال کاملی از شما در آن زمان داشته جویا می شدید به هرحال در حال حاضر بهتر است تحت نظر پزشک خود مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  329. سلام خسته نباشی من دوماه پریود نمیشدم رفتم دکتر سه ماه قرص مارولین نوشتن استفاده کردم بعد اتمام دارو سونو دادم تخمدانام خیلی خوب شده بود دکتر برام کلومفین واسترومارین داد من دوماه مصرف کردم یه بار ۱۵ شدم یه بار۱۶ این سری ۱۷ لکه بینی داشتم ازمایشم دادم متفی بود پهلو چپم بد درد میکنه چکار کنم

    1. سلام می تواند از عوارض داروهای مصرفی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *