تاثیر ژل رویال برای درمان ناباروری زنان و مردان!

یکی از مهم ترین خواص ژل رویال، درمان ناباروری و نازایی است. استفاده از این ماده برای بچه دار شدن، سابقه ای ۵۰۰ ساله دارد. با اینکه هنوز عملکرد دقیق این ماده آشکار نشده است، بسیاری باور دارند در این ماده ویژگی هایی وجود دارد که باعث می شود زنبور ملکه بتواند به راحتی تولید مثل کند. ظاهرا پروتئینی که بر مورفولوژی ملکه تأثیر می گذارد، اصلی ترین عامل می باشد. مشاهدات نشان می دهد مردانی که از این ژله استفاده می کنند، میزان تحرک اسپرم هایشان افزایش پیدا کرده و در نتیجه شانس باروری بیشتر می شود.

تاثیر ژل رویال برای ناباروری، ژل رویال برای ناباروری

توصیه می شود که ژل رویال خام را در زیر زبان قرار داده و ۵-۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا کاملا آب شود. در این روش ژل رویال مستقیما وارد خون میشود و بهترین تاثیرگذاری را خواهد داشت.

توصیه نمی شود که ژل رویال را بلافاصله قورت دهید زیرا عملکرد سیستم گوارش در معده بصورت قابل توجهی تاثیرات دارویی ژل رویال را کاهش میدهد و البته در این نوع مصرف بواسطه ی طعم خاص و بد ژل رویال، بسیار حس ناخوشایندی خواهد داشت.

ژله رویال یا سلطنتی متشکل از آب، کربوهیدرات، پروتیین و چربی، ویتامین‌های B و مواد معدنیاست. بدون شک این عناصر مفید دلیل فوایدسلامتی بالقوه ژل سلطنتی می‌باشد.

ناتوانی جنسی و عدم باروری در مردان
ژل رویال خام سطوح تسترون را درون خون افزایش می‌دهد. یک مرد باید روزانه ۲ گرم ژل رویال خام را برای یک دوره ۹۰ روزه مصرف نماید.

کاهش جنبندگی اسپرم (آستنوسپرمی)
در یک آزمایش بالینی که در سال ۲۰۰۸ در نشریه بین‌المللی زنان و زایمان منتشر شد، دکتر عبدالحافظ آ. و ج. محمد مخلوطی از ژل رویال و عسل ساختند که به نسبت ۱:۲ با هم ترکیب شده و پیش از برقراری رابطه جنسی، ۵ میلی‌لیتر (یک قاشق چایخوری) از آن بصورت درون وریدی تزریق شد.

این تحقیق بر روی ۹۹ زوج انجام شد که به دو گروه تقسیم شده بودند: گروه اول از ترکیب عسل و ژل رویال استفاده کردند و گروه دوم تنها روندهای استاندارد لقاح مصنوعی درون رحمی را طی کردند. این دو پزشک بطور غیر منتظره‌ای نرخ باروری را در مقایسه با روش‌های سنتی که در مردان مبتلا به آستنوسپرمی انجام می‌شوند، تا ۱/۸ درصد افزایش دادند.

تحقیق دیگری نشان داد که «مصرف ژل رویال، اثر قابل توجهی بر تعداد اسپرم‌ها و جنبندگی آن‌ها دارد. به نظر می‌رسد که هر جایی که موارد ابتلا به بی‌نطفگی (آزوسپرمی)، کم‌نطفگی (اولیگوسپرمی) و کاهش جنبندگی اسپرم (آستنوسپرمی) وجود دارند، استفاده از ژل رویال بسیار موثر بوده و کمک شایانی به درمان ناباروی می‌کند.

تاثیر ژل رویال برای ناباروری زنان
تحقیقات بر روی داروهای بالینی و تجربی نشان داده‌اند که این دارو، سطوح هورمون‌های لوتئینه کننده (تولیدکننده جسم زرد تخمدان که به تخمک‌گذاری کمک می‌کند) را در خون افزایش می‌دهد، که در زنان مبتلا به آمنوره (وقفه در جریان عادت ماهانه)، اولیگومنوره (طولانی شدن دوره قاعدگی)، دوره‌های قاعدگی نامنظم، نارسایی تخمدان و غیره، بسیار مفید است.

درمان‌های این گروه ۲۸ روز طول می‌کشد که روزانه ۱ تا ۲ گرم ژل رویال مصرف می‌کنند. سپس یک دوره ۲۸ روزه توقف درمان وجود دارد و پس از آن، این درمان تا زمان تکمیل ۶ دوره درمانی ادامه می‌یابد. بدون شک، ژل رویال مشهورترین داروی طبیعی در برابر ناباروری زنان است.

پیشگیری از سقط خودبخودی با ژل رویال
ژل رویال سطوح پروژسترون، هورمونی که به حفظ حاملگی کمک می‌کند، را افزایش می‌دهد. برای این منظور، مصرف روزانه ۱ گرم ژل رویال بصورت ناشتا و ۳۰ دقیقه پیش از وعده غذایی اصلی، از یک ماه پیش از نزدیکی و تا انتهای ماه دوم حاملگی توصیه می‌شود.

آشنایی با ژل رویال
فرایند ساخت این ماده بسیار سخت و دشوار است و از همین رو ژله رویال قسمت بسیار بالایی دارد. زنبور های عسل از این ماده برای غذا دادن به لارو ها در روز های اولیه زندگی و ملکه خود استفاده می کنند. خواص ژله رویال باعث شده است تا قرص ها و داروهای زیادی با استفاده از آن ساخته شوند. علی رقم این خواص، ژله رویال بسیار آلرژیک است و معمولا اگر بیش از ۵ گرم مصرف شود، عوارض جانبی از خود بجای می گذارد.

تنظیم فشار خون
تحقیقات نشان داده است که برخی از پروتئین های موجود در ژله رویال تاثیر مستقیمی بر فشار خون انسان دارند. در سال ۲۰۱۱ دکتر استیون لارنسون دریافت که مصرف ژله رویال می تواند فشار خون را کاهش بدهد. استفاده از خواص ژله رویال مانند یک وازودیلاتور عمل می کند و به همین دلیل می توان از آن برای کاهش استرس روی عروق خونی و قلب استفاده کرد. متاسفانه پر فشاری خون هیچگونه نشانه ای ندارد و از همین رو تشخیصش بسیار سخت است. به همین دلیل است که پزشکان به این بیماری لقب قاتل خاموش را داده اند.

تنظیم سطح کلسترول
کلسترول ها ملکول های چربی هستند که اگر بیش از اندازه دریافت شوند در رگ های خونی و شریان ها انسداد ایجاد می کنند و اینگونه باعث ایجاد فشار به قلب می شوند. این موضوع ب مشکلات خطرناکی مانند سکته مغزی، حملات قلبی و تصلب شراین را بروز می دهد. برخلاف اینکه اکثر مواد شیرین باعث بالا رفتن سطح کلسترول می شوند، خواص ژله رویال می تواند این ماده را کاهش دهد. در واقع، تحقیقات ثابت کرده است اگر شما به طور منظم از این ژله استفاده کنند، سطح HDL شما افزایش پیدا خواهد کرد.

جلوگیری از سرطان
ویژگی های آنتی اکسیدانی موجود در ژله رویال می تواند یک فاکتور عالی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان شود. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر آسیب های وارده به بافت های داخلی به دلیل رادیکال های آزاد رخ می دهند. رادیکال های آزاد مولکول های سرگردانی هستند که به دلیل متابولیسم آزاد می شوند. این مولکول ها به سلول ها چسیده و آنها را با اکسیده کردن به بافت های سرطانی تبدیل می کنند. از مهم ترین موادی که می توان از آن برای خنثی سازی رادیکال های آزاد استفاده کرد، آتی اکسیدان ها هستند. ژله رویال یکی از مهم ترین منابع برای دریافت آنتی اکسیدان ها بشمار می رود.

کاهش التهاب
التهابات داخلی یکی از عمده دلایل ابتلا به بیماری های مزمن به شمار می روند. خواص ژله رویال سرشار از آنزیم های فعال است که ویژگی ضد التهابی دارد. از مهم ترین بیماری های التهابی می توان به آرتریت و نقرس اشاره کرد. معمولا ۶۵ درصد افراد در سنین کهنسالی با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند. شما می توانید با استفاده از مواد حاوی خواص ضد التهابی مانند ژله رویال از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد ژله رویال استفاده کرد این است که گرما، آنزیم های فعال را خنثی می کند و به همین دلیل شما باید این ماده را سرد مصرف کنید.

کاهش وزن 
لسیتین یکی از اجزای ژل رویال است که می تواند کلسترول را به طور موثر کم کند، عملکرد کبد را بهبود بخشد و هضم سالم را افزایش دهد. همه این چیزها می توانند به کاهش وزن کمک کنند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد آنزیم های فعال موجود ژله رویال متابولیسم را بیشتر می کنند که این موضوع باعث افزایش سرعت چربی سوزی می شود.

مقدار مصرف ژل رویال چقدر است؟

برای مصرف مکمل‌های گیاهی همیشه با پزشک مشورت کنید. ضمنا می‌توانید با فردی که متخصص طب گیاهی است نیز دراین‌باره صحبت کنید. اگر تصمیم به مصرف ژل گرفتید، باید دقیقا مطابق دستورالعملی که روی بسته‌ی آن نوشته شده یا طبق تجویز پزشک و متخصص عمل کنید. هرگز مقداری بیش از مقدار توصیه‌شده مصرف نکنید. بدون مشورت با پزشک هم اقدام به مصرف هم‌زمان این ماده در قالب‌های مختلفی چون پماد، قرص، تونیک و… نکنید. استفاده از شکل‌های مختلف این ماده می‌تواند منجر به اوردُز بشود. از شکل موضعی آن هرگز به‌شکل خوراکی استفاده نکنید، زیرا فقط برای مصرف پوستی تهیه شده است.

اگر استفاده از این ماده اثری نداشت یا اوضاع‌تان با مصرف آن بدتر شد، حتما با پزشک صحبت کنید.

این ماده باید در دمای اتاق و به‌دور از رطوبت و گرما نگهداری بشود. اگر در حین مصرف این ژل، یکی از نوبت‌های استفاده را فراموش کردید، در نوبت بعدی برای جبران دُز فراموش‌شده نباید مقدار بیشتری مصرف کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *