خوردن شیر گوسفندی در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

شیر گوسفندی حاوی تعدادی از ویتامین‌های مختلف B، از جمله میزان بالای فولات است، که برای سلامت باروری زنان و همچنین متابولیسم کلی بدن بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است باعث نقص های مادرزادی جنین شود، کمبود فولات می‌باشد.

میزان بالای پروتئین شیر باعث رشد و وزن گیری جنین در بارداری می شود و همینطور دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و برای تنظیم فشار خون بارداری نیز مفید است.

خوردن شیر در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد

از شیر گوسفندی برای ساخت محصولات غذایی با کیفیت زیادی استفاده می‌شود که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به پنیر فتا و پنیر روکفور اشاره کرد. معمولاً قیمت این محصولات نسبت به نمونه‌های مشابهی که از شیر گاو به دست می‌آیند، گران‌تر است چرا که شیر گوسفند کیفیت بالاتری دارد. کارشناسان فرانسوی در سال ۲۰۱۱ در طی مقاله ادعا کردند که میزان پروتئین، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های مفید، مواد معدنی ضروری و ویتامین‌های موجود در این شیر، نسبت به شیر گاو و بز به شدت بیشتر است. از دیگر دلایلی که باعث می‌شوند قیمت این شیر بیشتر باشد این است که گوسفند تنها در مواقع خاصی از سال شیر می‌دهد.

تقویت دستگاه ایمنی بدن در بارداری با شیر گوسفندی
با ترکیب غنی از مواد معدنی و مواد مغذی موجود در این شیر، از جمله ویتامین A و ویتامین E، سیستم ایمنی بدن شما از آنچه که هست به شدت قوی‌تر می‌شود. ویتامین‌های A و E هر دو به عنوان آنتی اکسیدان ها در بدن عمل می‌کنند و با یافتن رادیکال‌های آزاد و از بین بردن آنها از سیستم بدن، به جلوگیری از شروع بیماری مزمن و ایجاد آسیب‌های استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند. معمولاً در قسمت‌هایی که مردم از این شیر بیشتر استفاده می‌کنند، میزان بیماری‌های مزمن نرخ پایین‌تری دارد.

کمک به رشد جنین با خوردن شیر
وقتی از پروتئین صحبت می‌کنیم، شیرهای غیر انسانی بهترین انتخاب هستند. در میان این شیرها نیز گوسفند حرف اول را می زند. شما با مصرف ۱۰۰ گرم از شیر گوسفند، ۵.۴ گرم پروتئین به دست می‌آورید. این در حالی است که همین میزان شیر گاو ۳.۲ گرم، شیر بز ۳.۱ گرم و شیر بوفالو ۴.۵ گرم پروتئین برای شما فراهم می‌کند. همان طور که می دانید مصرف پروتئین‌ها برای تولید بافت‌ها، سلول‌ها و مواد استخوانی در بدن ضروری هستند. علاوه بر این، پروتئین یک فرم عالی از انرژی قابل استفاده و قابل دسترس است که شما را فعال نگه می‌دارد.

مبارزه با سرطان
یکی دیگر از خواص مهمی که به این شیر نسبت می‌دهند، مبارزه با سرطان است. در سال ۲۰۰۵ تحقیقات گسترده‌ای بر روی این شیر انجام شد که نتایج نشان می‌داد در شیر گوسفند مقدار قابل توجه ای از نوکلئوزیدها و نوکلئوتیدها (۵۰ برابر بیشتر از شیر گاو) وجود دارد. این مواد، توانایی دارند تا با مرگ سلولی در بافت‌های سرطانی، به مهار بیماری کمک کنند. این موضوع یکی از مؤثرترین راه‌های جلوگیری و درمان سرطان می‌باشد که دانشمندان به صورت فعالی بر روی آن به تحقیق پرداخته‌اند. اگر دوست ندارید با سرطان یا دیگر بیماری‌های مزمن مواجه شوید، بهتر است هر چه سریع‌تر استفاده از این شیر را شروع کنید.

جلوگیری از نقایص زایمان با خوردن شیر گوسفندی
شیر گوسفند حاوی تعدادی از ویتامین‌های مختلف B، از جمله میزان بالای فولات است، که برای سلامت باروری زنان و همچنین متابولیسم کلی ما بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است باعث نقص در زایمان شود، کمبود فولات می‌باشد. در سال ۲۰۰۸ دانشمندان سوئدی ثابت کردند که کمبود فولات با نقص لوله عصبی در ارتباط است. این موضوع به صورت مستقیم بر روی سلامت تولد تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها، مصرف شیر گوسفند را در برنامه غذایی خانم‌های باردار قرار می‌دهند.

تنظیم فشار خون بارداری با مصرف شیر
فشار خون بالا یکی از آن بیماری‌هایی است که باید از آن جلوگیری کرد چرا که این بیماری هیچ گونه نشانه‌ای از خود ندارد. در شیر گوسفند طیف گسترده‌ای از آمینو اسیدها وجود دارد که در کمتر غذایی یافت می‌شود. این آمینو اسیدها عملکردی شبیه به داروهای کاهش فشار خون دارند. مصرف منظم این شیر می‌تواند با تنظیم فشار خون بارداری، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی رایجی مانند تصلب شراین و سکته مغری و همینطور رشد کم جنین و زایمان زودرس را به صورت موثری کاهش بدهد.

منبع خبر : برگرفته از tebna

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. مواد اولیه تشکیل دهنده بستنی، لبنیات (شیر، خامه)، شکر و تخم مرغ (بعضی اوقات) هستند، که خوردن آنها در دوران بارداری بی خطر است. با این حال، زمانی که از شیر و تخم‌ مرغ استفاده می‌شود، آنها باید پاستوریزه شوند تا خطرات مربوط به مسمومیت باکتریایی از بین بروند. بستنی ها همچنین دارای طعم هایی هستند که معمولاً برای بارداری شما مضر نمی باشند. اما مطلع بودن از مواد تشکیل دهنده و طعم های مورد استفاده و اینکه آیا آنها برای شما مفید هستند یا خیر، ضروری است.
    به عنوان مثال، اگر به یک نوع میوه یا آجیل حساسیت دارید، از خوردن بستنی با طعم میوه و آنهایی که ممکن است حاوی آجیل به عنوان روکش بستنی باشند، خودداری کنید. برای ایمن ماندن، از خوردن طعم ها یا انواع مختلف دیگری که در مورد آنها اطمینان ندارید، خودداری کنید. علاوه بر این، بستنی را بسیار کم، به عنوان یک چیز لذت بخش بخورید. افراط در مصرف چنین غذاهایی می تواند یک ایده بد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.