تاثیر قهوه بر باروری زنان/ تاثیر قهوه بر حرکت تخمک!

مصرف کافئین و قهوه در انقباضات عضلانی که تخمک ها به کمک آن از تخمدان و از طریق لوله فالوپ به رحم می روند، تاثیر می گذارد. در یک تحقیق مشخص شد نوشیدن پنج فنجان قهوه یا بیشتر در طول روز می تواند شانس باروری زنان را نصف کند.

تاثیر قهوه بر باروری زنان، تاثیر قهوه بر تخمک

نوشیدنی خوش طعم و خوشبوی قهوه این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است تا جایی که بسیاری از دوستداران قهوه حاضر نیستند روزی را بدون نوشیدن آن به پایان برسانند. در این مطلب سعی شده است مضرات مصرف قهوه برای زنان معرفی شود.

 تاثیر قهوه در باروری زنان
مصرف کافئین در انقباضات عضلانی که تخمک ها به کمک آن از تخمدان و از طریق لوله فالوپ به رحم می روند، تاثیر می گذارد. در یک تحقیق مشخص شد نوشیدن پنج فنجان قهوه یا بیشتر در طول روز می تواند شانس باروری یک زن را نصف کند.

عوارض نوشیدن قهوه در دوران حاملگی
طبق تحقیقات مصرف کافئین در زمان بارداری می‌تواند دامنه‌ وسیعی از مشکلات را برای جنین ایجاد کند، از جمله:

افزایش خطر سقط جنین
وزن کم نوزاد در زمان تولد
نقایص مادرزادی نوزاد مانند کام شکافدار
زایمان زودرس

عوارض در دوران شیردهی
کافئین به سادگی از جفت و از سد خونی مغز عبور می‌کند و افزون بر این از طریق شیردهی به نوزاد منتقل می‌شود.شیر مادر به طور طبیعی آهن کمی دارد، افرادی که قهوه می نوشند باید با یک پزشک درباره مصرف مکمل آهن صحبت کنند.

سندروم پیش از قاعدگی
کافئین موجب گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود که در نتیجه ممکن است سینه‌هایتان را ملتهب و دردناک کند. کافئین موجب اضطراب و اضطراب باعث استرس می‌شود و استرس هم می‌تواند علایم این سندروم را شدیدتر کند.

فریب دادن ماموگرام
مصرف زیاد کافئین می‌تواند ماموگرافی را دچار ابهام کند. چرا؟ چون می‌تواند باعث شود کیست‌هایی که ممکن است ضایعات سرطانی باشند مخفی شوند. همچنین کافئین با افزایش حساسیت و دردناک شدن سینه باعث می‌شود انجام ماموگرافی، بسیار ناراحت کننده و زجرآور شود.

پژوهشگران دانشگاه آلاباما دریافتند، زنانی که مصرف کننده میزان زیادی کافئین هستند، ۷۰ درصد بیشتر از دیگر زنان به بی اختیاری ادرار مبتلا می شوند.

توصیه هایی در مورد نوشیدن قهوه
میزان مجاز مصرف روزانه‌ کافئین، ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم که تقریباً حدود دو فنجان قهوه است.اگر سینه‌های شما به کافئین حساس است شاید بهتر باشد به طور کامل حذفش کنید و خودتان را از این ناراحتی نجات دهید.خانم هایی که سقط های مکرر یا برای بارداری مشکلاتی دارند باید قهوه را به طور کامل کنار بگذارند. 

مصرف کافئین، آزاد شدن هورمون استرس را با خود به دنبال دارد: اگر شما فرد پر استرس یا مضطربی هستید، بهتر است که مصرف قهوه تان را کاهش دهید.

قهوه گوارش را سرعت می‌بخشد: بنابراین افرادی که رودۀ حساسی دارند، باید از نوشیدن قهوه اجتناب کنند.

قهوه ترشح اسید معده را نیز افزایش می‌دهد: اگر مبتلا به رفلاکس معد-مری، ورم معده یا زخم معده هستید، حواس تان به میزان قهوه ای که می‌نوشید، باشد.

قهوه جذب آهن توسط بدن را نیز کم می‌کند: بنابراین نوشیدن قهوه به کسانی که مبتلا به کم خونی هستند، توصیه نمی‌شود.

ضمناً دُز بالای کافئین طی بارداری خطرناک است. از همین رو، به زنان باردار توصیه می‌شود که مصرف قهوه شان را نهایتاً به دو فنجان در روز محدود کنند.

(این میزان قهوه در صورتی مجاز است، که هیچ نوشیدنی حاوی کافئین دیگری مورد استفاده قرار نگیرد.)

و در نهایت باید بدانید که کافئین تپش قلب را زیاد می‌کند. پس در صورتی که به خاطر مشکلات ریتم قلبی، دارو می‌خورید، حواس تان به میزان مصرف قهوه تان باشد.

منبع خبر : yjc،khorasannews

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. برنج قهوه ای منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است. به همین دلیل کمک خواهد کرد که قدرت باروری در زنان با ترویج تخمک گذاری به طور منظم، بهبود پیدا کند. در یک مطالعه شش ساله که بر روی ۱۸۰۰۰ پرستار دانشگاه هاروارد انجام شد، محققان دریافتند که کسانی که برنج سفید خوردند، در مقایسه با کسانی که برنج قهوه ای می خوردند، به ۹۲ درصد بیشتر تجربه ناباروری دارند.
    همچنین، برنج قهوه ای حاوی مقدار خوبی از اسید فولیک است که در تولید خون تاثیر داشته و برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان تازه متولد شده بسیار مهم است. سعی کنید که سه بار در هفته از برنج قهوه ای در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.