بستن شکم بند هنگام خواب

بستن شکم بند بعد از سزارین | چه وقت بعد از سزارین از شکم بند استفاده کنیم؟

بعد از زایمان و وضع حمل، تمام خانم‌ها تمایل دارند که به وزن قبل از بارداری خود برگردند و نگران هستند که این کار چه مدت طول خواهد کشید. بلافاصله بعد از زایمان، به دنبال تخلیه محتویات رحم و خون‌ریزی طبیعی، حدود ۵ تا ۶ کیلوگرم، وزن مادر کاهش می‌‌یابد. در طول ۶ هفته اول بعد از زایمان، ۲ تا ۳ کیلوگرم دیگر وزن کاهش پیدا می‌‌کند که این کاهش وزن به علت از دست دادن مایعات از طریق ادرار است.

اکثر خانم‌ها در طی ۶ ماه بعد از زایمان به وزن قبل از بارداری خود می‌‌رسند. عواملی که بر روند کاهش وزن بعد از زایمان تاثیر دارند شامل بارداری اول،‌ شیر دادن به نوزاد، برگشت زود هنگام به سر کار خارج از خانه و … می‌‌باشند. در طی ۶ هفته اول بعد از زایمان نباید رژیم لاغری یا محدودیت انرژی داشته باشید زیرا بدن نیازمند انرژی است تا آنچه در زمان تولد نوزاد از دست رفته است، باز یابد و نیاز کودک تامین شود. تغذیه با شیر مادر، به طور معجزه‌آسایی باعث کاهش وزن نمی‌‌شود ولی به کاهش وزن کمک می‌‌کند.

جراحی تا یک سال ممنوع است

اگر شما هم دچار شلی و افتادگی شکم پس از زایمان شده‌اید و ورزش و رژیم مفید واقع نشده است، شاید به فکر جراحی پلاستیک شکم‌تان افتاده باشید ولی قبل از هر چیز باید بدانید، انجام عمل جراحی پلاستیک با توجه به فرصت کوتاهی که بعد از زایمان گذشته، امکان‌پذیر نیست و با خطرات مختلفی همراه است. بعد از زایمان حداقل باید یک سال صبر کنید. وزنتان باید ثابت باشد و دوران شیردادن را نیز سپری کرده باشید. ورزش هم بسیار مفید و الزامی است ولی توجه داشته باشید که ورزش به بهبود ماهیچه‌ها کمک می‌کند نه به پوست. در ضمن توجه کنید که ماه‌ها بعد از زایمان، امکان جمع شدن پوست وجود دارد. استفاده کردن از کرم‌های آب‌ رسان به پوست و یا مرطوب کننده به جمع شدن شکم و پوست کمک می‌کند.

شکم بند بعد از زایمان

بستن شکم پس از زایمان به جمع شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند. از قدیم هم این رسم در فرهنگ ما وجود داشته است که مادربزرگ‌ها به دختران خود می‌گفتند که پس از زایمان شکم‌شان را با یک پارچه محکم ببندد. ولی در سال‌های اخیر گن‌هایی به بازار آمده‌اند که مخصوص همین کار هستند و شما می‌توانید آنها را یک ماه پس از زایمان بپوشید.

استفاده زودتر از این گن ها و شکم بندها مانع خونرسانی و استراحت عضلات می شود. نکته اصلی استفاده صحیح از این گن‌ها است.

بنابراين به هيچ وجه توصيه به استفاده زود هنگام از شكم بندهاي سفت پس از زايمان بخصوص سزارين بدليل افزايش احتمال چسبندگي و تنبلي ماهيچه در انقباض خودبخودي نمي شود. پس از گذشت ٤٠ روز از زايمان نرمش دراز و نشست نيز سودمند است.

فواید شکم بند بعد از سزارین

  1. بستن شکم بند بعد از زایمان می تواند شما تا حدی به شکل نرومال قبل از زایمان برگرداند.
  2. بستن شکم بند  بعد از زایمان مانع از بروز کمر درد در شما خواهد شد.
  3. بستن شکم بند بعد از زایمان ورم رحم شما را کم می کند.
  4. ستون فقرات شما را صاف نگه میدارد.
  5. بستن شکم بند بعد از زایمان از پیشرفت سلول های چربی در دور شکم و پهلوهای شما جلوگیری می کند.

برای اثر بخشی بیشتر حتما از سایز مناسب خود استفاده کنید و درصورت ایجاد درد و ناراحتی در هنگام پوشیدن آن در مورد انتخاب سایز صحیح مطمئن شوید. برای اطلاع از سایز دقیق خود به جدول سایز بندی این محصولات مراجعه کنید.دقت کنید که حتما محصولاتی را بخرید که مطابق اصول بهداشتی تولید شده و یک لایه کتان داخلی داشته باشند که در تماس مستقیم با پوست باشد و ایجاد حساسیت نکند.

بستن شکم بند بعد از سزارین

چند روز بعد از سزارین شکم بند ببندیم؟

شما باید برای بستن شکم بند بعد از زایمان با پزشک خود مشورت کنید. اما در حالت کلی می توانید از فردای روز زایمان از شکم بند استفاده کنید. و می توانید این کار را به مدت ۱-۲ ماه بعد از زایمان انجام دهید. البته صرف بستن شکم بند نمی تواند شما را لاغر کند و یا منجر به کاهش وزن شما شود. شما برای کاهش وزن و آب شدن شکمتان ورزش کنید. البته بعد از زایمان به دلیل شیردهی و….. تا حدودی وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد.

اشتراک‌گذاری
41 نظر
  1. سلام أيا استفاده از گن پس از زايمان باعث افتادگي رحم ميشود ،؟؟؟

    1. سلام من ده ماه که زایمان کردم این اولین زایمانم هستش میخواستم بدونم بستن شکم بندبعدده ماه درکوچک کردن شکم تاثیری میتونه داشته باشه یانه لطفاجواب بدین

  2. نه فاطمه جان …گن هم مثل شکم بند میمونه و باعث افتادگی شکم نمیشه، اتفاقا شکمو جمع میکنه عزیزم

  3. تا چند وقت بعد از زایمان شکم بند میتونه موثر باشه وشکم و کوچیک کنه؟

  4. به نظر من همیشه بستن کمربند موثر است اما یک هفته بعد از زایمان طبیعی و یک ماه بعد از سزارین توصیه می شود.برخی پزشکان به استفاده از شکم بند اعتقاد ندارند. چنانچه شکم بزرگ باشد، می توان آن را با پارچه (مثل شال پارچه ای) بست.

  5. سلام.آيا پوشيدن گن در خواب ضرر دارد؟؟

  6. سلام دوستان من شکممو بستم اوایل زایمان کوچیک شد الان بعذشت۴۷ روز از زایمانم شکم پهلو آوردم چرا؟؟

  7. عوامل زیادی باعث چاقی شکم و پهلو می شود بستن شکم برای جمع شدن رحم هست بعد از جمع شدن رحم باید ورزش و تغذیه سالم و پرفیبر را همچنان رعایت کنی … در ضمن هنگام خواب نباید گن بست و همچنین بعد از غذا و روزانه ۵ ساعت کافیه.

  8. سلام.ببخشید چه نوع کمربند طبی برای بعد از زایمان بخریم که هم شکم راجمع کنه و هم برای کمر مفید باشه؟سیلیکونی یا تمام کش؟

  9. من کمربندهای طبی پاک سمن خریدم

  10. سلام من ۴۰ روز سزارین کردم به نظرتون الان شکم رو ببندم جمع میشه؟

    1. سلام در کنار بستن شکم بند باید سعی کنید ورزش هم انجام دهید و رژیم غذایی کم چرب و پر فیبر هم مصرف نمایید.

  11. من ٤روز بعد از سزارين گن بستم البته جوري بستم كه روي بخيه وپانسمانم نباشه فوقالعاده جمع كرد وخيلي خوب لاغر شدم

  12. سلام
    من همون لحظه که اوردنم تو بخش بهم شکم بند بستن و خیلی زیاد درد کشیدم یعنی از همونه؟و اینکه چسبندگی رحم گرفته ام؟??

    1. سلام دوست عزیز بستن شکم بند باعث چسبندگی لوله های رحم نمیشود علت چسبندگی لوله های رحمی عفونت میباشد البته این را هم بگویم بلافاصله بعد از زایمان به علت اینکه خانمها درد دارند نیازی به بستن شکم بند نیست زیرا درد زیادی به مادر تحمیل میشود باید صبر کرد تا بخیه ها جذب شوند و بهبود پیدا کنید بعد از شکم بند استفاده کنید تا درد نکشید.

  13. سلام. من ۱۲روز قبل سزریان کردم و متاسفانه مقداری فلویید باقی مونده بود که ظرف یک هفته گذشته چندبار از شدت درد و آب و خونی که از شکمم می اومد بیهوش شدم و خلاصه یک مقدار مونده هنوز و شکمم بعد از دوهفته هنوز شبیه زمان بارداری هست. خواستم بپرسم من چه زمانی باید کمربند ببندم که دیر نشه و چه نوع کمربندی ؟ چون تو خانوادمون سابقه افتادگی شکم داریم. ممنونم.

  14. دوستان من زایمان طبیعی داشتم الان دخترم شش ماهشه فکرمیکنیدالان ببندم شکمم جمع میشه خیلی نگرانم

  15. من سه ماهه زايمان كردم ولي از شكم بتد استفاده نكردم شكمم خيلي بزرگ نيست و بعد زايمان از شورتاي گني معمولي استفاده كردم الان ميخوام شكمم ب اندازه قبل زايمان بشه آيا بستن گن همراه با ورزش ايروبيك الان بهم كمك ميكنه يا اينكه دير شده

    1. خیر دیر نشده می توانید استفاده کنید اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند بهتر است ورزش های سنگین ویا پر تحرک انجام نشود یا اینکه با مربی ورزشی خود مشورت کنید زیرا اسید لاکتیک بالا میرود .

  16. بستن شکم بندشش ماه بعداززایمان توجمع شدنش موثره توروخداجوابم روبدین خیلی نگرانم

    1. بهتر است با ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید در هنگام ورزش می توانید از شکم بند استفاده کنید.

  17. من یه هفتس سزارین شدم متاسفانه بچم از دست رفت . اللن کلی شیر دارم و شکمم بستم. دعام کنید آرامش بگیرم

    1. خدا بهت صبر بده ….باهم همدردیم…منم ۸آبان سزارین شدم و متاسفانه بچه منم از دست رفت،

    2. باهم همدردیم …منم۸آبان سزارین شدم و بچم ازدست رفت..خیلی سخته….خدا نصیب هیچکس نکنه…. به من قرصی دادن که شیرم خشک شد.بعداز زایمان یک روز درمیون باید میخوردم،۲ورق قرص۲ تایی بود، از دکترت بپرس بهت بده ..اذیت میشی اگر شیر بمونه تو سینه ت….
      کجا زایمان کردی ؟

    3. منم موافقم

  18. خدا بهت صبر بده عزیزم.ایشالله به زودی سلامتیتو به دست بیاری و معجزه خداروببینی و دامنت سبز شه.شاید حکمتی تو کار خداوند بوده و بعدها عزیزت از دستت میرفت و با وابستگی بیشتر بیشتر لطمه میدیدی.خدابهت آرامش بده عزیزم

    1. منم ۲۸ آبان سزارین شدم بچه ام تو هفت ماهگی از دست رفت… الان یک هفته است شکم بند استفاده میکنم بنظرم خیلی تاثیر داشته شکمم از حالت شل و افتاده دراومده البته غذا هم نصف سابق میخورم و روزی چند دقیقه تمرینات ورزشی شکمی انجام میدم

  19. سلان, من شش ماهه سزارین کردم, کمی از شکمم باقی مونده شکم بند میبندم با ی کتاب ک ببره پایین اما تاثیری نداره, کسی راه حلی نداره برام؟؟

    1. سلام بهتر است با انجام ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب زیر نظر متخصص تغذیه وزن خود را کاهش دهید.

    2. سلام من دوسال پیش زایمان طبیعی داشتم اونمپقع شکممو نبستم سردی اب همه چی خوردم هیچی نمیدونستم الان هم رژیم گرفتم هم کلی ورزشو باشگاه اما شکمم کوچیک نشد شل و وله میتونم گن ببندم اصلا راه حلی هست؟
      آیودی داشتم تازه ورش داشتم

  20. من از بعد جراحی سزارین برام تو بیمارستان شکم بند بستن. منم همینجور ادامه دادم. اتفاقا میبندم دردم کم میشد. الان که ۱۸ روز گذشته رفته تو کلا. باید از همون اول بست همین مهمه

  21. سلام.من ۲۰ روزه هیسترکتومی انجام دادم.از روز هفتم شکم‌بند بستم.امادرد‌دارم.بستن شکم برام زود بود?

    1. سلام نیازی به بستن شکم بند نیست معمولا بعد از زایمان توصیه به بستن شکم بند می شود.

  22. سلام دوستان محصول بادی رینوال لومینس ب عنوان یک ابرسان و ترمیم کننده ترکهای ترک شکم
    بهترین محصول شناخته شده در این زمینست ک بر پایه علم سلول های بنیادی انسانیه و تاثیر عالی بر لیفت شکم بعد از زایمان داره و پوست افتاده رو جمع میکنه و تاثیرگذاریش قطعی و حتمیه
    برای دریافت مشاوره و چگونگی تاثیر گذاری محصول میتونید با شماره۰۹۳۷۷۹۱۰۲۸۹ تماس بگیرید یا ب ایدی @baran_felt777 پیام بدید?

  23. سلام من یک سال و نیم پیش سزارین شدم کم و بیش شکمم رو بستم و ورزش کردم اما چون بشدت وزن کم کردم جدی نگرفتم اما الان یکم شکمم شل مونده و بحالت قبل برنگشته خیلی اذیتم میکنه کارم به روانپزشک کشیده چکارکنم؟

  24. سلام.من یه مدت بعد زایمان طبیعی شکم بند پوشیدم یادم رفت هنگام خواب درش بیارم.بعدداز خواب یکم شکم درد داشتم بعد چند روزمتوجه شکم انگار یه چیزی مثل توپ پینگ پنگ تو شکمم یه مدت هست یه مدت نیست.رفتم دکتر معاینه کرد متوجه شد برام سنو نوشت.تو سنو چیزی مشخص نشد و گفت سالمی البته موقع سنو دست گذاشتم نبود به دکتر هم گفتم گفت باید موقعی که هست سنو بدی حالا نمیدونم چیکار کنم??

  25. باسلام من ۸دی سزارین کردم وبچه ام از دستم رفت خیلی ناراحتم ولی حکمت خدا این بوده کاری نمیشه کرد الان هم شکمم را بایک چادربستم الان ۱۰ روزه زایمان کردم

  26. سلام من ۶ ماهه زایمان کروم هر وقت گن میبندم لافاثله خونریزی میکنم علتش چیه،..و اینکه من تو این ۶ ماه پریودم نشدم..

  27. سلام من سه ماهه ک زایمان کردم(سزارین)بخاطر درد نتونستم شکممو ببندم الان اگه ببندم تاثیر داره؟

  28. سلام من سه ماهه ک زایمان کردم(سزارین)بخاطر درد نتونستم شکممو ببندم الان اگه ببندم تاثیر داره؟

  29. من دوماهه زایمان کردم طبیعی فایده داره گن ببندم یا ن خیلی شکم ندارم ولی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.