کدام کشورها معروفترین حراجی های دنیا را دارند؟

در میان کشورهایی که فصل‌ حراج آنها مشخص و تعیین شده است، حراج‌های آمریکا شهرت بیشتری دارد. حراج‌های این کشور هم از جمله حراج‌های واقعی است و مردم می‌توانند در روزهای خاصی، کالاها را با قیمتی بسیار کمتر از قبل تهیه کنند.

استقبال مردم از این حراج‌ها هم جالب و مثال‌زدنی است؛ به عنوان نمونه در مناطقی از آمریکا مردم هنگام حراج قبل از بازشدن مغازه، پشت در صف می‌بندند؛ با بازشدن درها هم فروشندگان شاهد افراد زیادی هستند که برای خرید به مغازه آنها می‌آیند.

این کارها برای این است که بتوانند کالای مورد نظرشان را با قیمتی باورنکردنی بخرند. در حراج‌های این کشور هم کالاهای متنوعی شامل تخفیف می‌شود؛ مثلا رایانه‌های شخصی یا تلفن‌های همراه هم در گروه اجناسی است که در فصل حراج می‌توانید با قیمتی بسیار کمتر از قبل آنها را تهیه کنید.
نکته جالب توجه این که در همه کشورها تمام افراد از پیر یا جوان، ثروتمندان یا اقشار متوسط جامعه در این حراج‌ها حاضر می‌شوند و با توجه به توان مالی‌شان خرید می‌کنند.

اینجا تمام سال حراج است
حراج‌های شهر استانبول ترکیه نیز برای بسیاری از مردم جهان خاطره‌انگیز شده است و خیلی‌ها در مورد آن اطلاعات خوبی دارند، شاید هم علت آن باشد که این حراج‌ها معمولا به زمان خاص و تعیین‌شده‌ای محدود نمی‌شود و تقریبا در تمام طول سال می‌توانید فروشگاه‌هایی را پیدا کنید که اجناس‌شان را حراج کرده‌اند.
در این شهر، بعضی از فروشگاه‌ها چهار مرتبه در سال کالاهای‌شان را حراج می‌کنند؛ در واقع آنها در پایان هر فصل، لباس‌های مربوط به فصل قبل را با قیمتی فوق‌العاده به فروش می‌رسانند. بعضی از فروشگاه‌ها هم فقط دو مرتبه در سال حراج دارند که معمولا زمستان و تابستان است. علاوه‌بر‌این، در روزهایی خاص مانند روز مادر، ایام آغاز سال نو و اعیاد نیز اگر در این شهر باشید، می‌توانید از حراج‌های استانبول استفاده کنید. حراج زمستانی استانبول که معمولا از اواسط دسامبر یا اوایل ژانویه شروع می‌شود، اغلب شامل ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف است.
در میان کشورهایی که فصل‌ حراج آنها مشخص و تعیین شده است، حراج‌های آمریکا شهرت بیشتری دارد. حراج‌های این کشور هم از جمله حراج‌های واقعی است و مردم می‌توانند در روزهای خاصی، کالاها را با قیمتی بسیار کمتر از قبل تهیه کنند.

بعضی از فروشگاه‌ها هم پس از گذشت مدتی، دوباره قیمت‌ها را کاهش می‌دهند و اگر قدری حوصله داشته باشید و خوب بگردید می‌توانید با ۷۰ درصد زیر قیمت هم خیلی چیزها را بخرید. زمانی که درجه حرارت هوا کم‌کم افزایش پیدا می‌کند نیز باید منتظر شروع حراج‌های تابستانی باشید.

در اتاق پرو معطل نشوید!
فرانسوی‌ها معمولا دو مرتبه در سال کالاهای‌شان را حراج می‌کنند؛ یک بار در تابستان و یک بار هم در زمستان؛ حراج زمستانه این کشور هم درست قبل از شروع سال نوی میلادی آغاز می‌شود.
حراجی که بخش بزرگی از بازار و کالاها را در بر می‌گیرد و قضیه فقط مختص چند برند لباس و کفش نیست. در این حراج، قیمت تمام کالاها از کیف و کفش گرفته تا پرده حمام و لوازم مورد نیاز اتومبیل کاهش پیدا می‌کند و در مدت حراج گاهی می‌توان اجناسی را تا ۸۰ درصد زیر قیمت معمول هم پیدا کرد. حراج‌های کشور فرانسه طرفداران زیادی دارد و در آن روزها بازار حسابی شلوغ و کار و کاسبی فروشنده‌ها سکه است.

ساکنان پاریس و شهرهای بزرگ فرانسه هم بیکار نمی‌نشینند و ترفندهای جالبی را برای استفاده هرچه بهتر و بیشتر از این تخفیفات به کار می‌برند. مثلا آنها می‌دانند هر چه دیرتر به فروشگاه مورد نظرشان برسند، کالاهای بهتر و ارزان‌تر را از دست خواهند داد. برای همین صبح روزهای حراج، ازدحام کوچه‌ها و خیابان‌ها دیدنی است.

در این روزها مردم گاهی از ساعت‌های اول صبح از خانه بیرون می‌زنند. موضوع جالب دیگر این است که فرانسوی‌ها هنگام خرید در فصل‌های حراج چه در تابستان و چه در زمستان لباس زیادی نمی‌پوشند و تا جایی که ممکن باشد لباس‌های سبک و ساده به تن می‌کنند تا زمان زیادی در اتاق پرو معطل نشوند؛ شاید ما نتوانیم چنین مفهومی را به راحتی درک کنیم، اما آنها که از حراج‌های واقعی فرانسه خبر دارند و می‌خواهند چند دست لباس جورواجور بخرند، حتماً باید این نکته را در نظر بگیرند و کفش‌ و لباسی ساده بپوشند تا باز و بسته کردن دکمه‌ها و بندهای آنها زیاد وقت‌شان را نگیرد.

با نشانی دقیق، حراج‌ها را بیابید
در اسپانیا هم مانند بسیاری دیگر از کشورها، حراج‌های کلی دومرتبه در سال اتفاق می‌افتد؛ یکی در زمستان و یکی هم در تابستان. بسیاری از مردم اسپانیا هم گوش به زنگ این حراج‌ها هستند تا راهی بازار ‌شوند و کالاهای موردنیازشان را با قیمتی بسیار کمتر از روزهای دیگر خریداری کنند.
نکته جالب توجه این که در کشور ماتادورها برای رضایت هر چه بیشتر مشتریان و بخصوص کسانی که عاشق خرید هستند، هر منطقه به‌طور مستقل تاریخ دقیق حراج‌های زمستانی و تابستانی‌اش را اعلام می‌کنند تا ساکنان مناطق مختلف بتوانند برای خریدهای‌شان بهتر برنامه‌ریزی کنند. این برنامه‌ها اغلب با ذکر نام فروشگاه، نشانی آن، تاریخ شروع و زمان خاتمه حراج در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مرخصی بگیرید خرید کنید
در بیشتر کشورها وقتی فصل حراج آغاز می‌شود، همه افراد برای رفتن به فروشگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند. همه تلاش‌شان هم این است که فرصت را از دست ندهند.
در اغلب کشورها تعداد زیادی از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در روزهای خاصی کالاهای‌شان را با قیمتی کمتر از قیمت اولیه می‌فروشند. بنابراین طبیعی است برخی افراد حتی حاضر باشند یک یا دو روز سر کار نروند یا حداقل دیرتر بروند، اما کالاهای موردنیازشان را ارزان‌تر از آنچه در طول سال است، تهیه کنند.
به عنوان مثال، از نظر فرانسوی‌ها و در کل اروپایی‌ها، بهترین زمان برای خرید کردن در فصل‌های حراج روزهای میانی هفته است، البته در ساعات اولیه صبح یا هنگام ناهار.

برای همین بسیاری از کارمندان چند روز مرخصی می‌گیرند و به بازار می‌آیند تا وقتی مغازه‌ها به نسبت خلوت‌تر است، بتوانند جنس‌ها را با نگاه خریداری ببینند و بهترین‌ها و به‌درد بخورترها را انتخاب کنند. البته در همه روزهای حراج، فروشگاه‌ها شلوغ خواهد بود ولی در مجموع، روزهای میانی هفته وضع کمی بهتر از تعطیلات پایان هفته است.
شاید کاهش ۵۰ یا ۶۰ درصدی قیمت‌ها در حراج‌های فصلی برای من و شما کمی عجیب و حتی غیرقابل تصور باشد، اما فروشندگانی که با این نوع حراج‌ها آشنا هستند، می‌دانند با کاهش سود دریافتی، تعداد مشتری‌ها بیشتر می‌شود.

با سود کمتر، بیشتر فروش کنید
شاید کاهش ۵۰ یا ۶۰ درصدی قیمت‌ها در حراج‌های فصلی برای من و شما کمی عجیب و حتی غیرقابل تصور باشد، اما فروشندگانی که با این نوع حراج‌ها آشنا هستند، می‌دانند با کاهش سود دریافتی، تعداد مشتری‌ها بیشتر می‌شود و دو طرف رضایت بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل ترجیح می‌دهند در مواقعی خاص از سال سود کمتری دریافت کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

این مساله بویژه در خرید و فروش کالاهای مارک‌دار بیشتر به چشم‌ می‌خورد؛ این نوع کالاها معمولا سود بسیاری برای فروشندگان دارد که گاهی می‌توان از آن کاست و مشتریان بیشتری جذب کرد.
در مقابل، فروشگاه‌های دیگری هم وجود دارند که کالاهای باقیمانده از فصل قبل را به حراج می‌گذارند؛ این فروشگاه‎ها می‌دانند چنین کالاهایی اگر بیشتر در مغازه بمانند، نه‌تنها سودی برای آنها نخواهند داشت بلکه ممکن است هزینه‌ها را نیز افزایش دهند بنابراین معمولا در فصل‌های حراج نباید انتظار خرید کالاها و اجناس جدید و آخرین مدل را داشت، بلکه کالاهای فصل گذشته است که در فصل جدید شامل حراج می‌شود.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *