بهترین اختلاف سنی بین بچه ها چه قدر است؟ چه شکاف سنی بین فرزندان بهتر است؟

بهترین اختلاف سنی بین بچه ها چه قدر است؟

زمان داشتن فرزند دیگر یک انتخاب شخصی است و گاهی اوقات کاملاً تحت کنترل ما نیست! زنانی که خانواده خود را به خوبی در دهه سی سالگی خود آغاز می کنند (تشکیل میدهند)، از آنجا که کاهش باروری به یک عامل تبدیل می شود، ممکن است از انتخاب فاصله وسیع تری برخوردار نباشد.

چه شکاف سنی بین فرزندان بهتر است؟

با این وجود، از نظر سلامتی بهتر است که شما و نوزادتان قبل از شروع بارداری بعدی، از بارداری و زایمان قبلی بهبود یافته باشید. بررسی بسیاری از مطالعات در این زمینه نشان می دهد نوزادانی که در طی شش ماه بعد از تولد کودک قبلی (نطفه شان بسته میشود)، در مقایسه با نوزادانی که طی ۱۸ تا ۲۳ ماه بعد از تولد کودک قبلی به دنیا می آیند، خطرات قابل توجهی مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و رشد ناقص را تجربه می کنند. این خطرات هنوز هم برای نوزادانی که در طی ۷ تا ۱۷ ماه بعد از تولد قبلی (نطفه شان بسته میشود و) به دنیا می آیند، مشهود بود؛ اگرچه در میزان کمتر از مواردی که طی شش ماه دنیا می آیند. اگر هدف شما وجود فاصله بین ۱۸ تا ۲۳ ماهه بین حاملگی است، می توانید انرژی خود را بازیابی کرده و منابع بدن خود را دوباره پر کنید.

زمان داشتن فرزند دیگر برای شما

شکاف کوچکتر بین نوزادان باعث می شود کار سریعتر و با سرعت بیشتری تمام شود؛ اما هزینه ها به هم نزدیک تر می شوند و ممکن است بعداً با همپوشانی منافع کودکان اختلافات بیشتری به وجود بیاید. شکافهای بزرگتر این فرصت را به شما می دهد که از هر کودکی به عنوان یک فرد لذت ببرید و برای چند سال اول توجه بی طرفانه خود را به آنها جلب کنید. همچنین این بدان معناست که می توانید هزینه فرزندان را در مدت زمان طولانی تری گسترش دهید.

با این حال، کودکانی که بسیار زیاد از هم فاصله سنی دارند، ممکن است با یکدیگر نزدیکتر رشد کنند. بعضی اوقات نارضایتی از کودک بزرگتر وجود دارد که احساس می کند جایگاه وی توسط نوازد جدید غصب شده است. همچنین، خطرات ناشی از عوارض تولد مشابه با شکاف بسیار اندک بین حاملگی، شکافهای بسیار بزرگتری را نیز در پی دارد. بررسی فوق نشان داد که شکافهای ۵۹ ماهه (حدود پنج سال) یا بیشتر بین بارداری نیز با افزایش قابل توجهی در معرض خطر زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و کوچک برای سن حاملگی، همراه است.

آیا شما آماده به دنیا آوردن بچه دیگری هستید؟

به طور کلی، معقول است که حداقل شش ماه تا یک سال صبر کنید تا دوباره سعی کنید باردار شوید تا کودک بعدی شما سالم تر به زندگی خود ادامه دهد. به نظر نمی رسد که هیچ گونه معایب عمده ای در نزدیک بودن سن بچه های شما در کنار هم وجود نداشته باشد، اگرچه ممکن است در کوتاه مدت از نظر عاطفی و اقتصادی تقاضای بیشتری داشته باشد. سوال مهم این است که “آیا شما آماده به دنیا آوردن بچه دیگری هستید؟

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *