بهترين زمان رابطه زناشويی/ چه ساعتی از شبانه روز بهتر است؟

از نظر پزشکی بهترین زمان رابطه زناشويی، صبحها پس از بیدار شدن از خواب است که خستگیها رفع شده است…

بهترين زمان رابطه زناشويي

بهترین زمان رابطه زناشويی از نظر پزشکی

بیشتر زوجها علاقه دارند که شبها قبل از آرامش در بستر، نزدیکی نمایند و چون پس از نزدیکی رخوت و سستی و میل به خواب در انسان بروز می کند، تقریبا عمومیت پیدا کرده است.
زن بیشتر دوست دارد که در تاریکی نزدیکی کند و برعکس مرد علاقه دارد که در روشنایی در روز یا شب بدین عمل مبادرت ورزد و دیدن صورت و پیکر زن در حین عمل برایش لذت بخش است. به طور کلی اگر زوجین تمایل به نزدیکی دارند و شرایط مناسب وجود دارد،  اقدام به آن در هر وقت جایز است.

از نظر پزشکی بهترین موقعی نزدیکی، صبحها پس از بیدار شدن از خواب است که خستگیها رفع شده است.

کسانی که اختلالاتی دارند، در این هنگام بیشتر در این امر موفقند. نعوظهای صبحگاهی که در این وقت رخ می دهند و تحریک پردوامی است، در این زمینه کارساز است.

مکان رابطه زناشويی معمولا در بستر انجام می شود. ولی زوجهای جوان گاه علاقه مندند که در حمام منزل یا روی صندلی به صورت ایستاده یا نشسته برای تنوع در امر جنسی به هم آغوشی بپردازند و در آینه مقابل خود را ببینند، اما در مردان پا به سن گذاشته صلاح است نزدیکی حتما در بستر انجام شود.

مدت، دفعات و مکان نزدیکی چگونه باید باشد؟

به طور معمول، طول مدت نزدیکی در انسان، پس از مرحله معاشقه و دخول آلت، در صورتی که به طور فعال حركات رفت و برگشت کمر ادامه یابد ۲ دقیقه طول می کشد. دفعات مقاربت در هفته و مدت معاشقه مقدماتی، در اشخاص نسبت به سن، درجه تحصیلات، نیروی جسمی، آمادگی روحی، مقتضیات زمان و مکان فرق می کند.

مدت معاشقه از ۳ الی ۶ دقیقه است. بعضی همسران تحصیلکرده این مدت را خیلی طولانی تر دوست دارند. برخی اشخاص از هر عملی که سبب افزایش مدت عمل جنسی شود، لذت می برند و بعضی دیگر از مغازلات طولانی خوششان نمی آید.

باید بدانیم که مدت رسیدن به اوج لذت در مرد از ۲ تا ۴ دقیقه و در زنها از ۴ تا ۱۰ دقیقه است. مردها به محض اینکه احساس کنند انزال در شرف وقوع است، می توانند از ادامه حرکات کمری خودداری و پس از اندکی تأمل دوباره به آهستگی حرکات را شروع کنند.

تعداد و دفعات مقاربت نیز با طول مدت ازدواج در مرد کم می شود، ولی میل به مقاربت و نیل به اوج لذت جنسی در زنها زیاد می شود.

در اوایل ازدواج، پس از ماه عسل، هر هفته دو بار و پس از یک سال هر هفته یک بار و پس از مدتی هر ده روز یک بار عمل جنسی در شخص طبیعی کافی است.

روشهای نزدیکی و لزوم تنوع آن

حالات و طرقی که زن و شوهر در مرحله اصلی جماع می توانند به خود بگیرند، بسیار متنوع است.
تغییر روشهای مقاربت، برای تنوع آن، بخصوص در سالهای اول ازدواج ضروری است و سبب تسکین روحی دو طرف می شود و یکنواختی عمل را از بین می برد.
باز سفارش می شود که پس از معاشقه کافی و آمادگی کامل زن مقاربت انجام شود تا بیشتر لذت بخش باشد. مرد باید بداند که زن دیر تحریک می شود، دیر به اوج لذت می رسد و در امر زناشویی مهارت ندارد و تدریجا به مسائل وارد می شود.

منبع خبر : دکتر محمد مهدی موحدی، کتاب دانستنی های زناشویی

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. کتاب دانستنیهای زناشوئی محمد مهدی موحدی چاپ بعد از انقلابش حدود ۱۱۵ صفحه ازش سانسور شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *