نوک سینه ندارم، نوک سینم کوچیکه

نوک سینم کوچیکه! چیکار باید بکنم تا سینم نوک در بیاره؟!!

نوک پستان هم مانند دیگر اعضای بدن در هر فردی شکل منحصر بفرد خاص خود را دارد. نوک سینه یعضی زنان بزرگ است و در برخی دیگر نوک سینه کوچک دارند. البته تعدادی از خانم ها هم عنوان می کنند نوک سینه ندارم و یا می گویند نوک سینم کوچیکه و چرا نوک سینم در نمیاد. آیا نداشتن نوک سینه مشکلی است که باید در پی درمان آن بود؟ در ادامه این مطلب سعی داریم مطالبی را در رابطه با نوک سینه کوچیک و نوک سینه صاف ارائه دهیم و به سوال هایی که ممکن است در این زمینه برای شما پیش بیاید را پاسخ دهیم.

مطلب پیشنهادی: ۲۵ حقیقت جالب در مورد اندازه و نوع نوک سینه زنان و مردان

نوک سینه ندارم، چیکار کنم سینم نوک داشته باشه؟

براساس آمار منتشر شده در مجلات سلامت زنان حدود ۱۰% از زنان دچار فرو رفتگی نوک سینه هستند. و پزشکان متناسب با میزان فرو رفتگی نوک پستان و بعد از پی بردن به دلیل آن ممکن است به منظور درمان روش های غیرجراحی و یا حتی جراحی را پیشنهاد دهند. از دیگر روش های درمانی برای فرو رفتگی نوک سینه می توان به ماساژ، مکش و همچنین عمل کوچک کردن سینه اشاره کرد.

درمان نوک سینه صاف پیش از تولد نوزاد، مثل تمرینات کششی براي بیرون کشیدن نوك پستان ها کمک کننده نیست. اغلب، نوك پستان در نزدیکی زمان زایمان بدون هیچ عملی بهبود می یابد. بنابراین کمک بلافاصله پس از زایمان، یعنی زمانی که نوزاد شروع به خوردن شیر می کند، اهمیت دارد.

تماس زیاد پوست با پوست با شیرخوار برقرار کنید و به او اجازه دهید هر زمان که راغب است خودش پستان را بگیرد. گاهی قرار گرفتن شیرخوار در یک وضعیت خاص باعث میشود مکیدن پستان راحتتر باشد. اگر چه ممکن است این مسئله در شروع کمی مشکل باشد، ولی از همان ابتدا باید دوشیدن شیر را شروع کرده و از بروز احتقان پیشگیري کنید. با صبر و شکیبایی حتماً موفق میشوید، در هفته اول یا دوم بعد از زایمان پستان ها نرمتر می شوند و مکیدن پستان توسط شیرخوار به بیرون کشیدن نوك پستانها کمک میکند. گاهی اوقات بیرون کشیدن نوك پستانها قبل از شیردهی، براي راحت تر گرفتن پستان مؤثر است. براي این کار از سرنگ استفاده می شود (براي استفاده از سرنگ ازکارکنان بهداشتی درمانی کمک بگیرید.) گاهی فقط تحریک نوك پستان ممکن است کافی باشد.

چرا سینم نوک نداره، قیف پستان

مطلب پیشنهادی: فرورفتگی نوک سینه و درمان آن | انواع فرورفتگی نوک پستان + عکس

سینم نوک نداره چیکار کنم برای شیر دادن به بچه

براي نوك پستان صاف اقدام خاصی لازم نیست. می توان ابتدا مقداري شیر را مستقیم داخل دهان شیرخوار دوشید تا به مکیدن تمایل پیدا کند. با دوشیدن شیر به نرم شدن پستان ها کمک کنید و شیر را با فنجان به شیرخوار بدهید. شیرخوار را به طور مکرر به پستان بگذارید.

محافظ نوک سینه مادر؛ برای جلوگیری از زخم شدن سینه مادر در روزهای اول زایمان و همچنین شیردهی راحتتر برای مادرانی که نوک سینه صاف یا فرورفته دارند، پیشنهاد خوبی است که می توانند آن را از داروخانه ها تهیه فرمائید. برای جلوگیری از زخم شدن سر سینه و همچنین مناسب مادرانی است که دارای فرورفتگی سر سینه می باشند.

اشتراک‌گذاری
46 نظر
  1. کاپ های مخصوصی از جنس پلاستیک یا شیشه وجود دارند، که می توانید آن را از داروخانه تهیه نمایید. در اطراف این پوشش ها، سوراخ های کوچک جهت تهویه و در مرکز سوراخ بزرگ تری جهت خارج شدن نوک پستان وجود دارد. در اواخر دوران بارداری، روزی چند بار و هر بار چند ساعت، این کاپ را بر روی سینه خود قرار داده و یک سوتین شل و آزاد بر روی آن بپوشید. فشار دایم این پوشش ها سبب بیرون کشیدن نوک پستان می گردد.
    با انگشت شست و اشاره یک دست، پوست آرئول را به عقب بکشید و با دست دیگر نوک پستان را بگیرید و بچرخانید و به بیرون بکشید. همان طور که در شکل زیر مشاهده می نمایید این کار را چند بار در روز و هر بار ۱۰ تا ۲۰ دفعه انجام دهید، یا این که هنگامی که نوک سینه بیرون آمد آن را چند دقیقه نگاه دارید.
    در اواخر دوران بارداری، نوک پستان توسط متخصص زایمان معاینه و مورد بررسی قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید این تمرینات باید با نظر او انجام گیرد.

  2. محافظ سینه خیلی کمک می کنه که نوک سینه در بیاد و زخم هم نشه در روزهای اول شیردهی. از داروخانه ها می تونید تهیه کنید…

  3. نوک پستان صاف یا فرو رفته مشکلی است که در خانمها (و آقایان) به دلیل کوتاهی مجرای شیری بوجود می آید. این مجرا از دیواره قفسه سینه شروع میشود وتا نوک پستان امتداد دارد. هر چه این مجرا کوتاهتر باشد تورفتگی نوک پستان هم بیشتر خواهد بود. پزشکان پستانهای تورفته را به سه دسته تقسیم می کنند:

    درجه ۱ : با کشیدن یا نیشگون ملایم نوک پستان براحتی بیرون می آید و تا مدتی هم بیرون می ماند.
    درجه ۲ : نوک پستان به سختی بیرون می آید و خیلی سریعتر به داخل برمی گردد.
    درجه ۳ : تقریبا نمی توان به شیوه های فیزیکی نوک پستان را بیرون آورد.

    بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از خانمها پستانهای فرورفته دارند و این مساله هیچ مشکلی هم ایجاد نمی کند و کاملا طبیعی است. در عین حال اگر جهت زیبایی می خواهید نوک پستان برجسته داشته باشید، چند راه درمان هست:

    در مورد فرورفتگی درجه ۱ می توانید هر روز دستهایتان را با آب گرم بشوئید و چند دقیقه هاله اطراف نوک پستان را با دست نوازش کنید. تکرار این عمل می تواند مشکل را در دراز مدت حل کند.

    در مورد فرورفتگی درجه ۱ و ۲ می تواتید از داروخانه قیف پستان بخرید. این قیف پلاستیکی که معمولا برای مادران شیرده استفاده می شود، روی پستان واقع شده و باعث تحریک و ماساژ نوک پستان و بیرون آمدن آن می شود. از این روش بیش از ۶ هفته استفاده نکنید.

    در مورد فرورفتگی درجه ۳ تنها راه جراحی است. جراحی نوک پستان بسیار ساده است و چند روش دارد. در معمولترین روش دو برش کوتاه دو طرف نوک پستان ایجاد می کنند و بافتهای نگهدارنده وتعدادی از مجاری شیری را قطع می کنند تا نوک پستان آزاد شده و بالا بیاید. این روش گاهی باعث خلل در شیردهی نوزاد می شود.در ضمن توجه داشته باشید که نوک پستانی که بیرون است و بعدا در سن بالا تورفته می شود می تواند نشانه سرطان پستان باشد.

  4. سلام
    ممنون از توضیحات خوبتون میخاستم بدونم با کاپ یا همون چفت سینه نوک سینه بیرون میاد و درمان میشه؟

  5. اگر جز آن دسته از خانم هایی هستید که نوک سینه فرو رفته یا صافی دارید، نگران نباشید. نوک پستان تو رفته مانعی برای شیردهی نمی باشد. زیرا با تشخیص به موقع در اواخر دوران بارداری، می توان آن را اصلاح نمود. معمولا این مشکل قبل از تولد نوزاد خود به خود حل می شود. هم چنین درمان های زیر موجب بازگشت به حالت طبیعی نوک سینه می گردد.

    ………. ماساژ نوک سینه……….
    به کار بردن پوشش پلاستیکی یا شیشه ای
    کاپ های مخصوصی از جنس پلاستیک یا شیشه وجود دارند، که می توانید آن را از داروخانه تهیه نمایید. در اطراف این پوشش ها، سوراخ های کوچک جهت تهویه و در مرکز سوراخ بزرگ تری جهت خارج شدن نوک پستان وجود دارد. در اواخر دوران بارداری، روزی چند بار و هر بار چند ساعت، این کاپ را بر روی سینه خود قرار داده و یک سوتین شل و آزاد بر روی آن بپوشید. فشار دایم این پوشش ها سبب بیرون کشیدن نوک پستان می گردد……….

    ماساژ نوک سینه………
    با انگشت شست و اشاره یک دست، پوست آرئول را به عقب بکشید و با دست دیگر نوک پستان را بگیرید و بچرخانید و به بیرون بکشید. همان طور که در شکل زیر مشاهده می نمایید این کار را چند بار در روز و هر بار ۱۰ تا ۲۰ دفعه انجام دهید، یا این که هنگامی که نوک سینه بیرون آمد آن را چند دقیقه نگاه دارید.

  6. سلام
    راه درمان نوک سینه فرو رفته قبل از ازرواج چیه ؟؟
    البته ب جز عمل جراحی

  7. باسلام من۲۱سال سن دارم و نوک سینه فرورفته دارم ک دائم عفونت میکنه چکاربایدکنم؟؟؟البته فقط سینه سمت چپم اینطوره

  8. سلام ۱۸ سال دارم و ۹ ماهه ک عقدم ولی هنوز نوک سینم فرورفتس و فقط موقع استحمام اونم یه کوچولو درمیاد چیکارکنم اصلا خوشم نمیاد از این وضع

  9. فکر کنم قیف پستان به درمان فرورفتگی سینه شما کمک کنه.

  10. منم همین مشکلودارم

  11. سلام من ۲۰ سالمه و در آستانه ازدواجم. میخواستم بدونم ماساژ و مکیدن سینه به بیرون اومدن نوک اون کمک می کنه؟ منظورم قبل از بچه دار شدنه.

  12. سلام
    من يكي از سينه هام نوكش هميشه تو هست و بادوش گرفتن يا دست زدن بيرون مياد و اون يكي حالت عادي و طبيعي داره و از اول هم اينجوري بود ،اين ايا راه حلي داره كه درست بشه ؟؟؟

    1. سلام در زمان شیر دهی درست میشود.

  13. با سلام بنده نوزاد دوقلو دارم که بعلت بزرگ بودن نوک سینه م و از طرفی نارس بودن اونا فکر کنم زور مکش رو ندارن و خیلی زود خسته میشن میشه راهنمایی بکنید که چطوری با این مشکل بزرگی نوک پستان کنار بیام آیا وسیله ای هست ک بتونم با وصلش به نوک سینه براحتی بتونم شیر بدم البته از شیردوش هم استفاده میکنم

    1. سلام شما مشکل غیر طبیعی ندارید معمولا نوزادان در هفته های اول هنگام مکیدن نوک سینه زود خسته میشوند به همین علت به دفعات زیاد شیر میخورند اگر نوزادان شما به راحتی نوک سینه شما را میگیرند جای نگرانی نیست.

  14. سلام
    ممنون از اطلاعات مفید شما مدتی بود خیلی نگران این بودم که نکنه نتونم شیر بدم با این مطالب شما خیالم راحت شد
    سپاس گذارم?

  15. من ۵۵ساله ودارای چهار فرزند .در زمان شیردهی نوک سینه نداشتم ولی بهرحال کمی بوجود آمد وشیردهی هرفرزندم دوسال بود ،بعداز ۴۰سالگی نوک سینه چپ بدرون رفت وبادست بگیرمش ،چند دقیقه می ماند وبه حالت فرورفتگی میرود .تست سرطان،ماموگرافی ،همگی منفی ولی نمیدانم چکنم ،چون این فرورفتگی باعث بو گرفتن نوک سینم شده وبویی مثل بوی زیر بغل میدهد وآزار دهندس چکنم ؟

    1. اگر جراح پستان سینه شما را معاینه کرده و ماموگرافی و سونوگرافی شما مشکلی نداشته پس جای نگرانی ندارد.

  16. سلام راه درمان نوک سینه فرو رفته قبل از ازدواج چیه؟؟؟برای دختران

    1. سلام وضعیت سینه شما طبیعی است وفیزیولوژی بدن شما به این شکل است و نیازی به دستکاری نمی باشد طبیعی است بعد از ازدواج در دوران شیر دهی نوک سینه برامده تر می شود.

  17. سلام، خداقوت، ببخشید من۲۲ساله هستم و ازهمون اول سینه سمت چپم کمی کوچیکتر ازسینه سمت راستم و نوک سینه هامم صاف ولی بادست زدن فوری بیرون میاد وبعدازمدتی به حالت قبل برمیگرده، زندگی برام شده جهنم، به کسی نمبتونم بگم وتاحالاهرچی خواستگارداشتم رد کردم، البته بادیدن نظرات دوستان کمی امیدوارشدم، توروخدا بگین من الان باید چیکارکنم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز این موردی را که شما ذکر کرده اید طبیعی است و شما مشکل خاصی ندارید و نیازی به مداخله پزشکی ندارید.

  18. سلام، نمیدونم ازخوشحالی گریه کنم یابخندم، امروز بزرگترین عیدیم بااین پیام گرفتم، ان شاءالله خیردنیاوآخرت نصیبتون بشه، ان شاءالله هرچی خدامیخواین بهتون بده، کاش زودتربه این سایت سرزده بودم، ممنوووووووون

  19. سلام، وقت شمابخیر
    خانم دکترشرمنده امکانش هست من از یه طریقی باشما ارتباط برقرارکنم، چندتاسوال داشتم از خدمتتون؟

    1. سلام میتوانید با شماره مشاوره تلفنی مامایی وزنان که داخل سایت است تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید.

  20. سلام، ممنون از پاسختون، ولی به اون شماره فقط بابد ازطریق تلفن ثابت تماس بگیری که نمیتونم.

  21. سلام میبخشید این محصول که میقرماید اسم دقیقش چیه همین که میگید شیشه و پلاستی داره؟؟

    1. محافظ سینه مادر

  22. سلام من ۱۷ سالمه یکی از سینه هام نوک نداره یعنی کنده شد و یکی دیگه هم فرورفته است و وقتی برای استحمام میرم میاد بیرون ولی یکم که میگذره ب حالت اولش برمیگرده. من چیکار کنم برای سینم که نوکش کنده شد؟ ب این علت میترسم ازدواج کنم . فک کنم مشکلم غیرطبیعیه.
    خواهشا کمک کنین. اگه ازدواج کنم شوهرم ببینه چی؟میترسم

  23. یکی بگه با جوجوم چیکارکنم؟؟؟؟؟
    لطفا کمک کنید

  24. من منتظرممم

  25. سلام من ۲۱ سالمه و نوک سینه هام صافه فقط توی حموم یا وقتی بهش دست میزنم میاد بیرون از ازدواج به خاطر همین موضوع میترسم
    چکار باید کنم

  26. سلام من ۲ ماهه که باردار شدم و هر ۲تا سینه من نوک ندارن و فرو رفته اند من چکار باید بکنم که بتوانم به بچم شیر بدهم

    1. سلام در ماه آخر بارداری نوک سینه خود را چرب کنید و با سرنگی که سر آن قیچی شده است نوک سینه خود را در بیاورید .

  27. مشاور محترم لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم

  28. سلام وقتتون بخیر من مجردم و دچار ابسه و عفونت سینه شدم و عمل کردم و ابسه رو برداشتن الان نوک سینم تو رفته ایا خوب میشه؟ و برا شیردهی در اینده مشکلی برام پیش نمیاد؟ ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی به وجود نمی آید.

  29. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من تازه ازدواج کردم و نوک سینه تو رفته دارم بخاطر این موضوع خیلی اذیت میشم و نگران دوران شیردهیم هستم . فقط با لمس کمی بیرون میان و سریع ب همون حالت برمیگردن . لطفا راهکار خانگی بگین بهم جراحی نه . ممنون از لطفتون

    1. سلام این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد در ۳ ماهه آخر بارداری باید نوک سینه را چرب کرده و با دست آن را بیرون بیاورید .

  30. سلام من نوک سینه ندارم..کاملا فرورفته هست حتی سرش زخمی و مثل اینه که کنده شده از اول بلوغ تا الان که ۲۲سالم هست همینجوری مونده.. خیلی نگرانم اگه میشه کمک کنید

  31. سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و ازدواج کردم سینه هام خیلی شله یعنی تمام فکر و زهنم شده این شوهرم راضی نیست از این وضع یعنی مجردهم ک بودم همین بود شل بود نمیدونم چکار کنم میشه کمکم کنید؟

  32. سلام.لطفا منو راهنمایی کنید،من دخترم ۸ سالشه نو ک پستانش از وسط نصف شده..به نظرتون خطرناکه؟چیکار کنم..

  33. اگر نوک سینه خارج نشده باشد مادر باید خودش سینه هایش را بدوشد و به طرق مختلف به فرزندش بخوراند.دقیقا مادران باید آموزش های لازم را ببینند تا شیر دادن به شیرخوار را درست انجام دهند به طوری که شیرخوار بخشی از نسج پستان که آن هاله قهوه ای رنگ است را در دهان بگیرد تا بتواند با ایجاد کشش در نوک پستان آن را از حالت فرورفتگی و چروکیدگی خارج کند. این نکته سالم لزوم آموزش صحیح به مادران را درباره کوچک ترین نکات نشان می دهد.

  34. با سلام
    من سر فرزند اول ام نتونستم شیر بدم ونوک سینه ندارم کلی گریه کردم رابط وهرچی که فکر کنین استفاده کردم اصلا اینقد که سرسینه ی من صاف بود رابط اصلا نمیشد حالا نمیدونم دیگران جطوری استفاده میکنن. فقط تونستم ۵ ماه شیرمو بدوشم شیرمم عالی بود ولی نتونستم بدم سرنگ ام اینقد دردناک بود تا نوک اشو باسرنگ میکشیدم بیرون بلافاصله میرفت داخل دوباره مثل اولش میشد. الان دوباره ۷ هفته باردارم دوست دارم شیرخودمو بدم تورو خدا کمک ام کنید.

  35. سلام خانم دکتر من الان بچم دو ماهه شه و از همون اول سینمو نگرفت ولی سینه ی خواهرمو میگیره سینه ی خودم نوک نداره یه راه حلی به من بدین ممنون میشم

  36. سلام من ۱۵ سالمه و نوک سینه ندارم،خیلی نگرانم واقعن نمیدونم چیکار کنم:(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *