بارداری پس از جراحی بینی/ جراحی بینی و زایمان طبیعی/ عمل بینی و سزارین

بسیاری از خانم ها می پرسند که تا چه زمانی پس از جراحی بینی می توان باردار شد؟ اکثر پزشکان جراح بینی این عقیده را دارند که بعد از سپری شدن دوران بهبودی ، استحکام یافتن ساختمان بینی و خونرسانی به بافت های دستکاری شده فرد مجاز است زندگی روزمره خود را از سر گرفته و برای ادامه دادن سیر طبیعی زندگی هیچ مانع پزشکی نخواهد داشت . اما برای مطمئن شدن از اتمام دوره بهبودی لازم است فرد تحت معاینه پزشک جراح بینی قرار گیرد تا بعد از کسب اطمینان هیچ گونه استرسی وجود نداشته باشد.

اگر تصمیم دارید در آینده ای نزدیک باردار شوید بهتر است عمل بینی خود را به بعد از ختم حاملگی موکول کنید. در طی حاملگی تمام بدن بویژه در ماههای آخر متورم میشود. بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست اما پس از ختم حاملگی به تدریج این تورم برطرف میشود و بینی نیز به اندازۀ قبل از حاملگی برمیگردد.

پیش از این که یک خانم بخواهد برای جراحی بینی اقدام نماید ، علاوه بر آزمایش هایی که انجام می شود ، لازم است تا تست بارداری نیز انجام بشود . در صورتی که جواب آزمایش مثبت باشد و خانم حامله باشد ، امکان جراحی بینی و بارداری هم زمان وجود ندارد . در واقع فرد باید تا اتمام دوران بارداری ، برای انجام عمل زیبایی بینی صبر کند ، زیرا دارو هایی که در حین جراحی بینی به منظور بی حسی ( آرام بخش ها و خواب آور ها ) و یا بی هوشی به کار گرفته می شود ، احتمال دارد تا به سلامت جنین آسیب بزند.

چه زمانی می توان پس از دوران بارداری برای جراحی بینی اقدام نمود؟
زمانی که دوران بارداری خانم به پایان رسید و نوزاد خود را به دنیا آورد بهتر آن است که حدود ۳ ماه پس از زایمان با مشورت پزشک خود ، برای جراحی بینی اقدام نماید.

آیا بارداری بعد از جراحی بینی ممکن است تاثیری بر روی نتیجه ی جراحی بینی داشته باشد؟
به طور کلی بارداری آسیبی به بینی ای که تحت جراحی زیبایی بینی قرار گرفته نخواهد رساند و تاثیر خاصی بر روی آن ندارد، اما بهتر آن است تا در صورتی که ضرورتی برای انجام جراحی بینی وجو ندارد ، پس از زایمان اقدام نمایید . در غیر این صورت اگر که قصد بارداری دارید ، پس از انجام جراحی بینی دست کم یک تا دو ماه صبر کنید و سپس برای بارداری اقدام نمایید.

زایمان طبیعی و سزارین بعد از عمل جراحی بینی 
باید بگوییم که هیچ فرقی بین افراد معمولی و افرادی که بینی شان را عمل کردند، برای انجام زایمان طبیعی و سزارین وجود ندارد.

تنها لازم است بین عمل بینی و انجام زایمان طبیعی حدود ۱ سال فاصله وجود داشته باشد.

درصورتی که شخصی قبلا زایمان کرده باشد، چه زایمان طبیعی و چه سزارین، می تواند سه ماه بعد از زایمان، اقدام به عمل جراحی بینی کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *