ایا چای ترش باعث سقط جنین میشود؟!

چای ترش باعث سقط جنین نمیشود اما زیاده روی در مصرف آن باعث کم وزنی جنین می شود و همچنین سطح استروژن خون را پایین می آورد اما برای دیابت و فشار خون بارداری مفید است.

چای ترش، رنگ قرمز و طعم ترش دارد و در سراسر جهان در تابستان و زمستان به عنوان یک نوشیدنی سرد و گرم کم کالری و بدون کافئین استفاده می شود.

ایا چای ترش باعث سقط جنین میشود

خواص چای ترش

۱٫ چای ترش برای جلوگیری از فشارخون
آیا احساس سرگیجه و افزایش ناگهانی دمای بدن را دارید؟ وقتشه که فشار خونتان را چک کنید. اگر فشار بالا است چای قرمز بنوشید تا آن را پایین بیاورید. این چای به کاهش خطر فشار خون مشهور است.

۲٫ چای ترش برای کاهش کلسترول
در زندگی سریع امروز، می توانیم اکثریت افراد را ببینیم که در حال مبارزه با بیماری های مرتبط با کلسترول هستند، شایع ترین علت افزایش سطح ال دی ال – کلسترول است. بسیاری از داروهای تجاری هستند که برای کنترل کلسترول تبلیغ می شوند حتما چای ترش را امتحان کنید.

۳٫ چای ترش برای کاهش قند خون
چای ترش برای کسانی که دیابت نوع دو دارند مفید است. همه ما می دانیم دیابت می تواند مهلک باشد. اما آیا می دانستید که این چای می تواند به شما کمک کند.

۴٫ چای ترش برای حفاظت از کبد
همه ما اهمیت کبد در بدن را میدانیم هر نوع مشکلات مربوط به کبد میتواند زندگی را مختل کند پس چای ترش بنوشید.

۵٫ چای ترش برای درمان گرفتگی های قاعدگی
نوشیدن چای گرم به تسکین گرفتگی عضلات دردناک کمک می کند. اما برای تسکین فوری نوشیدن چای ترش را زیاد کنید.

۶٫ چای ترش برای درمان افسردگی
با افزایش انتظارات و سطح استرس افسرده شدن آسان است. در میان روش های غلبه بر افسردگی، چای ترش ولرم مناسب است.

۷٫ چای ترش برای هضم بهتر
چای ترش می تواند عملکرد مثانه و شکم را بهبود بخشد.

۸٫ چای ترش برای خنک کردن بدن
شاید مضحک به نظر برسد؛ چای ترش می تواند تشنگی را فرو بنشاند به همین دلیل است که بیشتر ورزشکاران آن را می نوشند.

۹٫ چای ترش برای کنترل وزن
بسیاری از مردم چای گیاهی را جایگزین کافئین می کنند چون باعث کاهش وزن می شود.

۱۰٫ چای ترش برای رفع چین و چروک
آیا تا به حال ظاهر خود را با افراد مشهوری که با وجود سن بالا جوان مانده اند مقایسه کرده اید؟ چین وچروک یکی از نشانه های سالخوردگی است اما بوتاکس درمان آن نیست و چای ترش راه حل آن است.

۱۱٫ چای ترش غنی از ویتامین ث
ویتامین ث مورد نیاز خود را از چای ترش تامین کنید ؛ ویتامین ث کلید حفظ سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از هر گونه عفونت ویروسی است.

۱۲٫ چای ترش مناسب برای تمام فصول
خاصیت این نوع چای این است که می توانید تمام مدت بدون توجه به فصل ها آن را بنوشید. آن را در یک روز سرد و یا گرم بنوشید.

۱۳٫ چای ترش برای رفع یبوست
چای ترش به عنوان ملین خفیف استفاده می شود. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید یک فنجان بنوشید.

۱۴٫ چای ترشی ضد سرطان
همچنین مزایای دیگری دارند که می توانند در مبارزه با سرطان کمک کنند. این گل بسیاری از خواص مبارزه با شیمی درمانی و ضد تومور را دارد.

۱۵٫ چای ترش یک داروی ضد باکتری
عصاره آبکی چای ترش خاصیت ضد باکتریایی دارد پس دفعه بعد که زخم شدید، داشتید فقط جرعه ای از چای را بخورید تا احساس بهتری داشته باشید.

۱۶٫ چای ترش ضد سنگ کلیه و مثانه
چای ترش استفاده های بی پایانی دارد که یکی از آنها جلوگیری از تشکیل سنگ است.

۱۷٫ چای ترش برای پاک سازی پوست صورت
چای ترش دارای سورفکتانت های طبیعی بوده و به عنوان یک اسکراب و پاک کننده طبیعی پوست صورت باعث پاکسازی پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.

۱۸٫ چای ترش ماسک پاک کننده صورت
۱ قاشق غذاخوری گیاه چای ترش و ۱ قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب بریزید و بگذارید ۳۰-۴۰ دقیقه دم بکشد، سپس می توانید مقداری سبوس جو دوسر به آن اضافه کرده و بر روی صورت و گردن بمالید، بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و بعد از آن اول با آب گرم و سپس با آب سرد خوب بشویید.

عوارض چای ترش
نوشیدن چای ترش بدون شک شگفت انگیز است اما از پیامدهای منفی هم برخوردار است.

۱٫ تاثیرات چای ترش روی استروژن
مصرف چای ترش می تواند سطوح استروژن را کاهش دهد. اگر در حال استفاده از (درمان جایگزینی هورمون) هستید یا تحت کنترل بارداری به هر شکلی هستید، باید چای ترش را کنار بگذارید.

۲٫ تاثیرات مصرف چای ترش در بارداری
قبلا گفته ایم چای ترش سطح استروژن را کاهش می دهد. همچنین به این معنی است که مصرف چای می تواند اثر مستقیمی روی توانایی تولید مثل داشته باشد. کیفیت پایین استروژن، اگر در حال برنامه ریزی بارداری هستید، ممکن است منجر به مشکلاتی شود. تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تاثیر چای بر جنین وجود ندارد.

با این حال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی باردار هستید و یا می خواهید باردار شوید، از خوردن این چای اجتناب کنید و یا در حد متعادل و کم مصرف کنید.

علاوه بر این گفته می شود که زیاده روی در مصرف چای ترش در زنان باردار باعث کاهش اشتها و سوء تغذیه شده و باعث کاهش وزن نوزاد پس از تولد می‌ شود.

همچنین به دلیل تاثیر چای ترش بر سطوح استروژن بدن، بهتر است افرادی که از قرص‌ های ضد بارداری استفاده می‌کنند و یا زنان یائسه که تحت هورمون درمانی جایگزین هستند، از این چای استفاده نکنند.

۳٫ نقش چای ترش در کاهش فشار خون
اگر چه این یکی از مزایای مهم چای ترش است، و به کاهش خطر فشار خون کمک می کند، کاهش فشار خون و خواص ادرار آور آن ممکن است منجر به گسترش رگ های خونی شود. بنابراین، اگر مبتلا به فشار خون پایین هستید و داروهای کاهش فشار را مصرف می کنید باید چای را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

۴٫ مضرات چای ترش برای بیماران سرطانی
چای ترش بر سلول های سرطانی پوست و مغز تاثیر می گذارد. موسسه سرطان ملی دریافت که اگر تحت شیمی درمانی و یا پرتو درمانی قرار دارید، باید از خوردن این چای اجتناب کنید چون ممکن است موجب مشکلاتی در هنگام تداخل با داروهای سرطان شود. این یکی از مهترین اثرات جانبی چای است که باید از آن آگاه باشید.

۵٫ اثرات توهمی چای ترش
چای ترش می تواند اثرات توهم زا داشته باشد و بسیاری از مردم پس از خوردن آن احساس سبکی و حتی مستی می کنند. به یاد داشته باشید هنگام رانندگی یا استفاده از ماشین آلات در هنگام صرف چای بیشتر مراقب باشید.

۶٫ حساسیت‌زایی با مصرف چای ترش
ممکن است بدن برخی افراد به مصرف چای ترش حساسیت نشان دهد. این حساسیت بیشتر به صورت قرمز شدن چشم یا تب مشاهده می‌شود.

۷٫ مضرات چای ترش برای دیابت و قند خون
بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف چای ترش اجتناب کنند، چای ترش سطح قند خون را به شدت کاهش می دهد و اثر داروهای کاهش قند خون را از بین می برد.

طبع چای ترش
طبع چای ترش سرد و خشک می باشد. چای ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین می باشد. 

منبع خبر : برگرفته از jameesalamat

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.