چرا بعد زایمانم سرد شدم!

سرد شدن رابطه جنسی پس از زایمان بسیار مورد رایجی در میان زوج‌هاست. زایمان فرایندی است که جسم و روان زن را متحول می‌کند به همین دلیل پس از زایمان مدتی وقت لازم است تا یک زن بتواند آمادگی خود را برای فعالیت جنسی دوباره به دست بیاورد. این مدت زمان در هر فرد متفاوت است، برخی از زنان پس از چند هفته آمادگی خود را به دست می‌آورند ولی برخی به ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز دارند. درصورتی که زن و مرد از این مدت زمان آگاهی نداشته باشند ممکن است مشکلاتی در زندگی مشترک ایجاد شود. زن احساس می‌کند که بی کفایت است و دیگر توانایی سابق را ندارد و مرد احساس می‌کند که کنار گذاشته شده است.

دلایل فیزیولوژیکی سردی جنسی بعد ازایمان
دلایل فیزیولوژیکی بی میلی جنسی در زنان و سرد مزاجی پس از زایمان به ترتیب زیر است:
– به هم خوردن میزان ترشح هورمونها
– پارگی واژن و آسیب دیدگی در اثر زایمان
– شل شدن عضلات کف لگن و افتادگی واژن
– خشکی واژن که باعث مقاربت دردناک می‌شود
– ناتوانی در نگهداری مدفوع و ادرار در حین رابطه جنسی
– کاهش حسی واژن

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان : دلایل روانشناختی
دلایل روحی و روانی سرد مزاجی پس از زایمان به ترتیب زیر تعریف می‌کنیم.

افسردگی دلیل اصلی سرد مزاجی
از هر صد نفری که زایمان می‌کنند ده تا پانزده نفر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند. افسردگی پس از زایمان به دلایلی مثل مشکلات بارداری، اختلالات هورمونی، استرس و غیره به وجود می‌آید. به همین دلیل پس از زایمان میل جنسی زن به شدت کاهش می‌یابد و هیچ لذتی از رابطه جنسی نمی‌برد.

علاقه نداشتن به رابطه جنسی، سرد مزاجی نیست
فعل و انفعالات هورمونی که به دلیل زایمان در بدن زن اتفاق می‌افتد، پیامد های روحی و روانی زیادی با خود به همراه دارد. یکی از آنها بی‌علاقگی به رابطه جنسی است. در مدت زمانی که زن نیازمند آمادگی برای رابطه جنسی دوباره است، برخورد مرد بسیار مهم است و تاثیر زیادی در شرایط روحی زن دارد.

رابطه خستگی و سرد مزاجی
بارداری، زایمان و بچه‌داری قوای جسمی زن را به شدت تحلیل می‌برد و بطور طبیعی تمایل او برای رابطه جنسی کاهش می‌یابد. به همین دلیل بهتر است مرد در نگهداری از بچه به همسر خود کمک کند و ساعاتی برای استراحت زن نیز در نظر گرفته شود تا خستگی باعث مشکلات جنسی و زناشویی نشود.

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان : نگرانی از وضعیت جسمی
زایمان باعث تغییرات زیادی مثل اضافه وزن در ظاهر زن می‌شود و ممکن است برخی از زنان، از این تغییرات احساس خجالت کنند و به همین دلیل از رابطه جنسی سرباز زنند. باید به زنان اطمینان داد که این تغییرات ظاهری طبیعی است و به تدریج به حالت قبل باز می‌گردد.

معذب بودن زن از حضور فرزند دلیل پنهان سرد مزاجی
ممکن است حضور نوزاد در اتاق خواب، زن را برای رابطه جنسی معذب کند. برای فرزند پروری صحیح بهتر است اتاق نوزاد از همان ابتدا جدا باشد و مادر برای شیر دادن و انجام کارهای نوزاد به اتاق او برود ولی برخی از مادران برای دسترسی راحت به نوزاد، او را به اتاق خود می‌آورند که این باعث مشکلاتی برای نوزاد و والدین می‌شود.

سرد مزاجی به خاطر نگرانی از بارداری دوباره
تولد فرزند اول، سختی های زیادی برای مادر به همراه دارد و توان او را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل ممکن است زن نگران بارداری مجدد خود باشد و از رابطه جنسی سر باز زند.

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان : روش درمان
برای درمان سرد مزاجی پس از زایمان، لازم است تا علت آن به درستی تشخیص داده شود. مشکلات فیزیولوژیکی با دارو درمانی و استراحت درمان می‌شوند. مشکلات روانی با ایجاد بینش نسبت به موقعیت جدید مادر و تفکیک هویت زنانه و مادرانه بهبود پیدا می‌کند و زن این توانایی را کسب می‌کند که هم نقش زنانه و هم نقش مادرانه خود را بپذیرد. هم چنین لازم است که افراد خانواده نیز نسبت به وظیفه خود در مقابل مادر و نوزاد آگاهی داشته باشند تا بتوانند باری از روی دوش مادر تازه بردارند.

منبع خبر : honarehzendegi

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. افرادی که دچار ضعف میل جنسی هستند، مصرف ال آرژنین ۲ تا ۶ ساعت قبل از نزدیکی توصیه میشود. برای خانم ها و آقایان هم فرقی نمیکند، چون این اسید امينه باعث تقویت میل جنسی در هر دو جنس میشود. و در آقایانی که دچار مشکل انزال زودرس هستند، مصرف ۲ تا ۵ گرم از این اسید آمینه میتواند موثر باشد. این اسید آمینه به صورت کپسول در داروخانه ها عرضه می شود. البته بهتر است با توصيه پزشک باشد. البته مصرف منابع طبیعی هرچیزی بهتر از منابع مصنوعی است. بنابراین میتوانید آن را از طریق مصرف خوراکیهایی مانند شکلات تلخ، جو دوسر و مغزهای خوراکی به خصوص بادام تامین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.