حاملگی از طریق ناف

حاملگی از طریق ناف | آیا از طریق ناف می شود باردار شد؟

برای آن دسته از زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند و قصد ندارند به زودی صاحب فرزند بشوند، نگرانی های زیادی در حین برقراری رابطه جنسی ایجاد میشود. یکی از از این نگرانی ها امکان حاملگی از طریق ناف است. آنها این سوال را مطرح کرده اند که  آیا با ریختن مایع منی یا اسپرم روی ناف امکان باردار شدن وجود داره؟ آیا ریختن اسپرم روی شکم باعث بارداری میشود ؟ و در این صورت نیازی به مصرف قرص اورژانسی هست؟؟. ما قصد داریم در این مطلب به این نگرانی پایان بدهیم و پاسخ پرسش های این دسته از عزیزان را در رابطه با حاملگی از ناف، بدهیم. با ما همراه باشید.

آیا بارداری از طریق ناف امکان پذیر است؟

بارداری از طریق ناف امکان پذیر نیست. رابطه جنسی واژینال و عبور اسپرم از طریق واژن باعث افزایش احتمال بارداری می شود؛ بنابراین اگر اسپرم با واژن تماس نداشته نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

آیا ریختن اسپرم روی شکم باعث بارداری میشود؟

در این باره هم پاسخ مانند بند فوق است. تنها در صورتی که مایع اسپرم با واژن در تماس باشد، احتمال بارداری وجود دارد. یادآور می شویم که بارداری از طریق لقاح صورت می گیرد، یعنی باید حتما اسپرم و تخمک به هم برسند. و ریختن اسپرم بر روی نواحی غیر تناسلی موجب بارداری نمی شود.

ایا بارداری از طریق ناف امکان پذیر است

بارداری چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

باردار شدن لحظه ای است که اسپرم تخمک را بارور می کند. برای اینکه بارداری به طور طبیعی اتفاق بیفتد (در اینجا صحبت از روش IVF نیست)، اسپرم باید مسیر واژن، گردن رحم و رحم را بپیماید و در آخر به لوله های رحم (یا فالوپ) برسد. بارداری معمولا در داخل لوله های رحم اتفاق می افتد. (نه در داخل رحم، که بسیاری از افراد فکر می کنند بارداری اینجا اتفاق می افتد.)
وقتی تخمک از تخمدان رها می شود، بوسیله برجستگی های انگشت مانند ریزی به داخل لوله های رحم برده می شود. تخمک به پایین لوله که اسپرم منتظر است می رود. برای اینکه باروری اتفاق بیفتد یکی از سلول های اسپرم باید به داخل تخمک نفوذ کند. تخمک بارور شده، جنین (رویان) نامیده می شود. پس از آن جنین به پایین لوله رحم به طرف رحم حرکت می کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، جنین خود را در دیواره رحم، یا آندومتر جای می دهد.
با این اتفاق، حاملگی اتفاق می افتد.

رابطه جنسی برای لذت می تواند هر موقع رخ دهد. زمان بندی برای رابطه جنسی برای باردار شدن مهم است. باوجوداین، اگر انجام رابطه جنسی برای باردار شدن است، در هر ماه فقط چند روز هست که رابطه جنسی بیشتر احتمال دارد به حاملگی منجر شود. راه های زیادی برای تشخیص بهترین زمان برای انجام رابطه جنسی برای باردار شدن هست و آگاهی از بهترین زمان بارور شدن می تواند کمک کند سریع تر حاملگی رخ دهد. به هرحال، نباید فکر کرد که در بقیه روزهای ماه نباید رابطه جنسی داشت. در واقع، داشتن رابطه جنسی مکرر می تواند موجب اسپرم سالم تر شود.

مطلب پیشنهادی: مناسب ترین ساعت برای برقراری رابطه جنسی خوب

تنها از لغزنده سازهای دوستدار اسپرم استفاده شود

بهترین لغزنده ساز برای رابطه جنسی برای بارداری، مایعات گردن رحمی است. در واقع، ترشحات گردن رحمی قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد.
این ترشحات، که به ترشحات گردن رحمی سفیده تخم مرغ هم شناخته می شود (چون شبیه به سفیده تخم مرغ خام است)، دو عمل را انجام می دهد:

۱٫ کمک به شنا و زنده ماندن اسپرم
۲٫ افزایش برانگیختگی جنسی

در حالیکه ترشحات گردن رحمی باید حول و حوش تخمک گذاری افزایش یابد، این امر در مورد همه زنان صدق نمی کند. دلایل مختلفی برای فقدان یا مقادیر کمتر مایع گردن رحمی وجود دارد که شامل:

  • استرس
  • سن
  • داروهای باروری
  • عدم تعادل های هورمونی

لغزنده ساز ممکن است برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش لازم باشد.
وقتی رابطه جنسی برای بارداری انجام می شود، نباید از لغزنده سازهای معمول استفاده شود. مطالعات نشان داده اند که اینها می توانند به اسپرم آسیب بزنند، مانع شنای خوب اسپرم شوند و حتی آنها را از بین ببرند. به جای آن، باید از لغزنده سازهای دوستدار اسپرم استفاده کرد.

لذت هنوز هم در طی این نوع رابطه جنسی مهم است!

رابطه جنسی برای لذت همیشه منجر به بارداری نمی شود. اما رابطه جنسی برای بارداری باوجود این هم باید لذت بخش باشد! در واقع، داشتن لذت بیشتر در طی رابطه جنسی می تواند احتمالات موفقیت حاملگی را تقویت کند. تحقیقات نشان داده است که پیش نوازی طولانی تر می تواند موجب تعداد بیشتر اسپرم شود. همچنین دریافته اند که ارگاسم زن که نزدیک به زمان انزال، یا پس از انزال اتفاق می افتد تا حدودی میزان های بارداری را افزایش می دهد.
برداشت غلط نکنید – رابطه جنسی لذت بخش ناباروری را درمان نمی کند و رابطه جنسی ملال آور نمی تواند باعث ناباروری شود.
اما رابطه جنسی لذت بخش ممکن است در جهت موفقیت اندکی کمک کند.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. بارداری از طریق لقاح یعنی به هم پیوستن تخمک (سلول جنسی ماده) و اسپرم (سلول جنسی نر) در لوله های رحمی و از طریق ریختن مایع منی در دستگاه تناسلی خانم امکان پذیر می باشد. برخلاف تصور قدیمیان، ناف هیچ ارتباطی با سیستم باروری یک خانم ندارد. بنابراین خیر ، وقوع بارداری از طریق ناف غیر ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *