از بین بردن بوی روغن زیتون

راههای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا | طعم دار كردن و خواص روغن زيتون بی بو

روغن زیتون را با نام سلطان روغن های گیاهی می شناسند و قدمت آن به هزاران سال می رسد. از این روغن در پخت و پز، تهیه مواد آرایشی و بهداشتی و صنایع دارویی استفاده می شود. روغن زیتون دارای فواید بیشماری برای بدن است و مصرف آن شدیدا توصیه شده است. با این وجود، ممکن است بوی روغن زیتون برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد و تمایلی نداشته باشند که غذای آنها بوی روغن زیتون بدهد. به نظر شما آیا راهی برای از بین بردن بوی روغن زیتون وجود دارد؟ آیا روغن های زیتونی که تحت عنوان بی بو در بازار به فروش می رسند، اصل هستند؟ آیا استفاده از روغن های زیتون بدون بو بی خطر است؟ چه روش های خانگی برای از بین بردن بوی روغن زیتون وجود دارد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مطالب پیشنهادی: آیا می توان از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی (لوبریکانت) استفاده کرد؟

روغن زیتون بدون بو چیست؟

روغن زیتون بی بو نوعی روغن زیتون اصل است که بوی آن طی مراحل تصفیه گرفته شده است. طعم و بوی این روغن با توجه به مراحل شیمیایی که پشت سر گذاشته، گرفته شده است. این روغن برای کسانی که به طعم و بوی روغن زیتون علاقه ندارند، مناسب است. تمام خواص روغن زیتون با بو و طعم در روغن زیتون بدون بو نیز موجود است. با این حال، این روغن ها در ایران تحت عنوان روغن تصفیه شده به فروش می رسند که کیفیتی پایین تر از روغن های با بو دارند.

روش های از بین بردن بوی روغن زیتون

خواص روغن زیتون بدون بو

  • باعث سلامت شریان ها می شود.
  • از رسوب پلاک ها در شریان ها جلوگیری کرده و در نتیجه مانع از تنگ شدگی شریان ها می شود.
  • مانع از بروز آسیب رادیکال های آزاد شده که از چربی ها و روغن ها وارد سیستم قلبی و عروقی می شوند.
  • کلسترول خون را به خوبی کنترل می کند.
  • فشار خون را کاهش داده و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
  • در جلوگیری از بروز سرطان هایی مثل سرطان پوست، روده و پستان در زنان موثر است.

چگونه روغن زیتون بی بو تهیه کنیم؟

اگر می خواهید روغن زیتون شما بدون بو باشد، می توانید انواع روغن زیتون تصفیه شده را از سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید. این نوع روغن تحت فرآیندهای شیمیایی کاملا خنثی سازی شده و مناسب برای کسانی است که عطر و طعم روغن زیتون را دوست ندارند. با این حال، روغنی که به عنوان روغن تصفیه شده و بی بو در ایران به فروش می رسد، برخی از ترکیبات موثر روغن زیتون را از دست داده و به همین دلیل کیفیت آن به مراتب پایین تر از روغن های بکر است.

آیا روشی خانگی برای از بین بردن بوی روغن زیتون وجود دارد؟

اگر می خواهید از روغن زیتون با خواص زیاد استفاده کنید، اما بو و طعم روغن زیتون را دوست ندارید، می توانید با چند ترفند ساده عطر و طعم روغن زیتون را تغییر دهید. در ادامه چندین روش را به شما توضیح می دهیم:

راه حل از بین بردن بوی روغن زیتون

۱٫ از بین بردن بوی روغن زیتون طبیعی با لیمو

ابتدا یک روغن زیتون با کیفیت را از فروشگاه تهیه کنید. معمولا روغن زیتون هایی که بر روی آنها extra virgin نوشته شده، دارای کیفیت فوق العاده ای هستند و برای مصرف غذایی مناسب است. اکنون می توانید یک طعم قوی مثل آبلیمو به روغن زیتون اضافه کنید تا طعم آن خاص شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید از روغن زیتون در سالاد استفاده کنید، می توانید آبلیمو و زنجیبل به آن اضافه کرده تا طعم آن خاص شود.

۲٫ از بین بردن بوی روغن زیتون طبیعی با سبزیجیات

اگر می خواهید از روغن زیتون در غذای ایتالیایی استفاده کنید، ما به شما ترکیب روغن زیتون با سیر را پیشنهاد می کنیم. همچنین می توانید رزماری یا آویشن یا قارچ یا ریحان را به روغن زیتون اضافه کنید. هر کدام از این ترکیبات می توانند طعم جدید و خاصی به روغن زیتون بدهند.

۳٫ طعم دار کردن روغن زیتون با دو ماده غذایی دیگر

توصیه می شود که برای تغییر عطر و طعم روغن زیتون، بیش از دو ماده را به طور هم زمان به آن اضافه نکنید. گاهی اوقات ترکیب چندین ماده می تواند حتی طعم ناخوشایندتری به روغن زیتون بدهد. به عنوان مثال، می توانید روغن زیتون را با سیر و چیلی، یا با سیر و رزماری ترکیب کنید. برای اینکه مطمئن شوید که به طعم آن علاقمند هستید، می توانید این ترکیبات را قبلا امتحان کرده و سپس در غذای خود بریزید.

۴٫ کمی روغن را گرم کرده و گیاهان مقاوم به گرما را به روغن زیتون اضافه کنید

اگر می خواهید از گیاهان چوبدار مثل رزماری و مریم گلی استفاده کنید، برای اینکه طعم بیشتری به روغن زیتون بدهند، روغن را گرم کنید. این روش برای افزودن مواد نگهدارنده مانند قارچ خشک و چیلی مناسب است.

۵٫ اضافه کردن طعم دهنده ها به روغن سرد

افزودنی های ارگانیک و گیاهان تازه را بشوئید. برخی از طعم های افزودنی مثل جعفری، گشنیز و چیلی و دانه های فلفل با اضافه شدن به روغن زیتون سرد، طعم فوق العاده ای به این غذا می دهند. این افزودنی ها را از یک روز قبل با آب گرم شسته و اجازه دهید تا خشک شوند که از نفوذ آب آنها به روغن زیتون جلوگیری کنید.

بهترین روش از بین بردن بوی روغن زیتون

۶٫ حرارت دادن برای از بین بردن بوی روغن زیتون

اگر نمی خواهید هیچ گونه طعم دهنده ای به روغن زیتون اضافه کنید، می توانید آن را بیشتر حرارت دهید. حرارت زیاد روغن زیتون می تواند بوی آن را از بین ببرد. بنابراین، اگر بوی روغن زیتون را نمی پسندید، این کار یک روش موثر برای از بین بردن بوی روغن زیتون است. با این حال، حرارت دادن زیاد به روغن زیتون می تواند خواص و مواد مغذی آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سخن آخر

روغن زیتون دارای فواید و خواص شگفت انگیزی برای بدن است. از این روغن برای مصارف مختلف از جمله صنایع دارویی و بهداشتی، تهیه غذا و … استفاده می شود. استفاده از این روغن برای تهیه غذا بسیار رایج است و فواید بیشماری دارد. با این حال، افراد زیادی عطر و طعم روغن زیتون را در غذا دوست ندارند. در این مقاله سعی کردیم ۶ روش از بین بردن بو و طعم روغن زیتون را به شما توضیح دهیم. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. آیا تا به حال از یکی از روش های فوق برای از بین بردن بوی روغن زیتون استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.