دستور تهیه موس شکلاتی

طرز تهیه موس شکلاتی فرانسوی خوشمزه و مجلسی با ژلاتین و خامه

موس شکلاتی یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین دسرهای موجود است. عده ای معقتدند که این دسر اولین بار در کشور اسپانیا و عده ای معتقدند که این دسر اولین بار در کشور فرانسه تهیه شد. با در نظر گرفتن ترکیبات تشکیل دهنده این دسر شکلاتی، می توان آن را یک منبع مغذی و مفید مواد غذایی در نظر گرفت. موش شکلاتی هم ساده تهیه می شود و هم طعم بی نظیری دارد و خوردن آن به کسانی که به شکلات علاقمند هستند، توصیه می شود. در اینجا قصد داریم تا طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه موس شکلاتی

  • ۲۵ گرم خامه
  • ۲ عدد زرده تخم مرغ
  • ۳ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱۲۵ گرم شکلات تخته ای خرد شده و چیپس شکلاتی
  • ۶۰ گرم شکر
  • یک هشتم قاشق مرباخوری نمک

طرز تهیه موس شکلاتی

مرحله اول

در داخل یک ظرف چیپس های شکلاتی و خامه بریزید. اکنون یک قابلمه را از آب پر کرده و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید و ظرف چیپس و خامه شکلاتی را در داخل این قابلمه قرار دهید تا حرارت ناشی از آب جوش، شکلات تخته ای و خامه را ذوب کند. در این روش مراقب باشید تا شکلات نسوزد. به محض اینکه شکلات داغ شد، باید آن را از روی حرارت خارج کنید.

مرحله دوم

اکنون تخم مرغ ها را شکسته و سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سپس سفیده ها را در یک ظرف جداگانه ریخته و نگه دارید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه این دسر نیاز به ۲ زرده تخم مرغ و ۳ سفیده تخم مرغ دارید. توصیه می شود که زرده ها را با همزن برقی هم بزنید، زیرا این کار به کم شدن بوی نامطلوب زرده تخم مرغ کمک می کند. اکنون به مرور زمان شکر را به زرده تخم مرغ اضافه کنید. به هم زدن این مخلوط ادامه دهید تا در نهایت یک موس شکلاتی لطیف و یکدست ایجاد شود.

مرحله سوم

اکنون مخلوط شکلات و خامه تهیه شده از مرحله اول را به زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله به سفیده تخم مرغ مقدار کمی نمک اضافه کرده و با همزن برقی سفیده ها را هم بزنید. در نهایت سفیده ها پف کرده و رنگشان سفید می شود. وقتی که سفیده تخم مرغ پف کرد، هم زدن را متوقف کنید تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله پنجم

اکنون سفیده تخم مرغ را به مخلوط تهیه شده در مرحله سوم اضافه کنید. همانطور که سفیده ها را به مخلوط اضافه می کنید، آن را هم بزنید تا موش شکلاتی حالت پف کرده داشته باشد. در نهایت روی موس را پوشانده و اجازه دهید تا به مدت ۲ ساعت در فریزر باقی بماند.

مرحله ششم

در نهایت موس شکلاتی آماده شده و می توانید آن را با موز و خامه و بستنی و اسمارتیز تزیین کنید.

سخن آخر

موس شکلاتی از دسرهای لذیذ و پرطرفدار است که تهیه آن به زمان زیادی نیاز ندارد. امیدوارم که از این دستور تهیه لذت برده باشید و این دسر را در خانه خود تهیه کنید. آیا تا به حال موش شکلاتی درست کرده اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *