کاشت ناخن در بارداری ضرر دارد

آیا کاشت ناخن اکریلیک هنگام بارداری بی خطر است؟

ناخن‌های اکریلیک و یا ناخن‌های مصنوعی، اکستنشن کاذب ناخن‌ها هستند. این تزئینات ناخن به مدت طولانی دوام می آورد و باعث می شود ناخن ها جذاب و مستحکم به نظر برسند. اما بعد از کاشت، ممکن است مطمئن نباشید که آیا درست است در هنگام آرایش ناخن‌ها خود را در معرض مواد شیمیایی و ترکیبات سمی قرار دهید.

بنابراین، آیا می توانید در دوران بارداری ناخن های اکریلیک بکارید؟ در این پست وب سایت نی نی نما، ما به شما می گوییم که آیا ناخن های اکریلیک در دوران بارداری بی خطر هستند، عوارض جانبی احتمالی آنها و اقدامات ایمنی که ممکن است انجام دهید.

آیا می توانید در دوران بارداری ناخن های اکریلیک بکارید؟

می توانید در دوران بارداری ناخن های اکریلیک بکارید. دقت کنید که در هنگام کاشت ناخن ها اتاق به درستی تهویه شود. از آنجا که سالن ها ممکن است از مواد شیمیایی قوی استفاده کنند، ممکن است در معرض دودهای حلال قرار بگیرید که می تواند حالت تهوع ایجاد کند. بنابراین، شما باید تهویه سالن را قبل از کاشت ناخن ها یا هر نوع خدمات دیگری که در سالن انجام می دهید، بررسی کنید.

همچنین باید به مانیکورزن در مورد بارداری خود اطلاع دهید تا در مورد محصولاتی که استفاده می‌کند محتاط باشد.

بیشتر از خانمهایی که از ناخن ها استفاده می کنند، مشکل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برای خانم های بارداری است که در سالن کار می کنند. قرار گرفتن در معرض مداوم می تواند روی کودک تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر در سالن کار می کنید، ممکن است بخواهید در دوران بارداری استراحت کنید یا اطمینان حاصل کنید که تهویه مناسب در محل کار شما وجود دارد. هم چنین از محافظان ایمنی مانند ماسک و دستکش استفاده کنید تا میزان مواجهه را تا حد ممکن کاهش دهید.

پزشکان به خانمها توصیه می کنند که حتی در هنگام کاشت ناخن های اکریلیک، ماسک بپوشند تا در کاهش مواجهه آنها با دودها و مواد شیمیایی موجود در هوا یا سالن کمک کند. اگر احساس می کنید سرگیجه دارید یا احساس تهوع می کنید، سریعاً سالن را ترک کرده و برای هوای تازه به بیرون بروید (در صورت امکان). اگر اصلاً این اتفاق بیفتد، بهتر است سفرهای خود را به سالن محدود کنید یا حتی از آن خودداری کنید زیرا قرار گرفتن در معرض مکرر می تواند برای شما و کودک شما مضر باشد.

عوارض جانبی استفاده از ناخن های اکریلیک در دوران بارداری چه می تواند باشد؟

آکریلیک ها ناخن های مصنوعی هستند که برای افزایش زیبایی ناخن ها روی ناخن های اصلی شما قرار می گیرند. آن‌ها یا با یک رنگ نقاشی شده و یا با مقداری پودر یا مایع پوشانده شده‌اند. اگرچه هیچ گونه شواهدی در مورد عوارض آنها وجود ندارد، اما ممکن است چند مشکل وجود داشته باشد.

آنها ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب برساند زیرا دشوار است که ناخن ها با اکریلیک روی آنها رشد کنند. ناخن های آسیب دیده ممکن است به مکانی برای پرورش باکتری ها و قارچ ها تبدیل شوند. اگر ابزار مورد استفاده روی آنها زمخت یا فرسوده باشد ممکن است التهاب یا خارش پوست ایجاد کنند.

آنها ممکن است باعث درد یا ترک صفحه ناخن شوند. بنابراین، فقط در صورت داشتن ناخن های ضخیم و سالم باید آکریلیک داشته باشید. در صورت نادرست قرار دادن یا عدم نگهداری, آکریلیک ممکن است ناخن های شما را تضعیف می کند. بنابراین، باید مطمئن شوید که ناخن های شما به اندازه کافی سالم هستند تا اکستنشن اکریلیک داشته باشند و همچنین اقدامات احتیاطی لازم را نیز انجام دهید.

اقدامات احتیاطی هنگام کاشت ناخن های اکریلیک در دوران بارداری

اقدامات احتیاطی هنگام کاشت ناخن های اکریلیک در دوران بارداری

در زیر برخی از اقدامات ایمنی ضروری که باید قبل از شروع جلسه ناخن اکریلیک دنبال کنید, آورده شده‌است.

۱- در صورت بروز هرگونه بیماری ناخن یا پوستی، بریدگی، خراش یا زخم های باز، از استفاده از محصولات ناخن آکریلیک خودداری کنید.

۲- سالنی مناسب را انتخاب کنید که از محصولات سالم و باکیفیت استفاده کند.

۳- روش تمیز کردن و ضدعفونی کردن ابزار در سالن را بررسی کنید.

۴- دقت کنید که ناخن‌های خود را در یک اتاق با تهویه مناسب انجام دهید تا از تنفس هر نوع دود خطرناک جلوگیری کنید.

۵- از ناخن های ساخته شده از پلی اتیل متاکریلات بر مونومر متاکریلات متیل استفاده کنید زیرا سازمان غذا و داروی آمریکا اولی را نسبت به دومی ایمن تر تشخیص داده است.

۶- در صورت کار روی ناخن های شخصی در سالن، از ماسک صورت ایمن و عینک ایمنی استفاده کنید تا در معرض دود قرار نگیرید.

۷- وقتی خوب نیستید ناخن ها را نگیرید.

۸- ناخن‌های طبیعی را قبل از این فرآیند تمیز و آماده کنید تا از هر گونه عفونتی جلوگیری شود.

۹- در صورت مشاهده هرگونه قرمزی یا بثورات، استفاده از آنها را متوقف کنید. با پزشک خود تماس بگیرید.

۱۰- از تماس با چشم ها، دهان یا پوست خود اجتناب کنید.

۱۱- روش مرحله به مرحله حذف ناخن های اکریلیک را دنبال کنید. آنها را به زور از بین نبرید.

۱۲- پس از دست زدن به محصولات ناخن آکریلیک، دستان خود را به درستی بشویید.

۱۳- قرار ملاقات را در صبح بگیرید چون اتاق‌ها در آن زمان از روز در معرض دود شیمیایی کمتری هستند.

۱۴- با کمک یک متخصص ماهر ناخن و برخی اقدامات ایمنی می توانید ناخن های خود را زیباتر کنید.

۱۵- اگر نگران استفاده از این ناخن های مصنوعی هستید، پس بهتر است طبیعی به نظر برسید و از هر گونه تقویت ناخن مصنوعی در دوران بارداری خودداری کنید.

۱۶- اگر به کاشت ناخن حساس هستید، پس روش شلاک ناخن را، بر خلاف روش اکریلیک یا ژل ناخن در نظر بگیرید.

شلاک فوق العاده با دوام و ماندگار است که به آکریلیک شباهت دارد اما برای ناخن های شما آسیب کمتری دارد و هیچ ماده شیمیایی مضر ندارد. به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن در معرض آن مواد شیمیایی در هنگام نشستن در سالن هنوز امکان پذیر است. بنابراین، مراقب جریان هوا و تهویه هوا در سالن انتخابی خود باشید.

علاوه بر این، ناخن های شما معمولاً در دوران بارداری مستحکم تر می شوند، بنابراین ممکن است نیاز به تقویت نداشته باشند. اگر شما مظنون به هر گونه عفونت بعد از ترمیم ناخن در یک سالن هستید، همیشه با متخصص مراقبت‌های بهداشتی مورد اعتماد خود بررسی کنید.

استفاده شما از ناخن های اکریلیک در دوران بارداری چیست؟ در بخش نظرات زیر نظر خود را با ما در میان بگذارید

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *