آیا عشق به تنهایی کافی است

۳ دلیل اینکه برای ادامه دادن یک رابطه آیا عشق کافی است؟

فیلم ها همیشه یک چیز را به ما می آموزند ، “ آیا عشق کافی است؟” اما آیا این موضوع واقعا درست است؟ آیا عشق برای شاد  نگه داشتن ما در یک رابطه کافی است؟ آیا سازگاری و عشق دو چیز خیلی متفاوتی نیستند؟ عشق برای هر مشکلی که در روابط خود داریم یک درمان مطمئن نیست. بنابراین راه حل نهایی دردها و کشمکشهای ما در زندگی عشق نیست. به همین دلیل  لازم است قدرت عشق را بیش از حد بزرگ نکنیم و به ان نگاه واقعی داشته باشیم. با اینکه شما معتقد هستید که ” به عشق نیاز دارید” ،اما در کنار آن  به احترام و فروتنی نیز احتیاج دارید. شانزده ساله و عاشق بودم ، اما احترامی برای هم قائل نبودیم. و بله در نهایت عشق برای رابطه ما کاری انجام نداد. در اینجا دلایلی وجود دارد که آیا عشق کافی است یا خیر:

مطالب پیشنهادی: ۱۳ روش مؤثر برای فراموش كردن عشق ازدست رفته

چرا عشق برای ادامه رابطه کافی نیست

برای ازدواج آیا عشق کافی است

آیا عشق کافی است ؟ سازگاری و عشق دو  موضوع متفاوت هستند

ممکن است دو نفر عاشق هم باشند اما به اندازه کافی با هم سازگار نباشند. شما می توانید به خاطر کارهای کوچکی که بر ای تان انجام می دهند عاشق هرکسی شوید ، اما این بدان معنا نیست که می توانید تا آخر عمر یک زوج عالی باشید. اگرچه ممکن است عشق در درون یک فرد یک قدرت عاطفی قوی باشد که می تواند او را تا حد زیادی به حرکت درآورد ، اما شما برای داشتن زندگی مشترک و شاد باید به سازگاری که مابین تان وجود دارد اتکا کنید.
برای خوشبخت بودن در زندگی مشترک ، باید کمی نظرات یکسان یا برخی از علایق مشترکی داشته باشید. روابط فاجعه باری وجود دارد که در آن شرکا از یکدیگر سوء استفاده می کنند ، جایی که احترام کمی وجود دارد ، جایی که یک نفر همیشه شخص دیگر را خرد می کند ، جایی که یک شریک عاطفی از دستاوردهای شما خوشحال نمی شود ، اما این بدان معنی نیست که در این روابط عشق وجود ندارد. اما آیا چنین روابطی ارزش زندگی کردن را دارند و آیا عشق کافی است؟

آیا عشق کافی است ؟ مشکلات رابطه با عشق برطرف نمی شود

وقتی خانواده ها با هم کنار نمی آیند ، وقتی فاصله زیادی وجود دارد ، وقتی که دیگر زمانی برای فرصت دادن به یکدبگر نیست ، اما وجود کمی عشق فقط باعث می شود که شما باور کنید همه مسائل را پشت سر می گذارید و یک روزی شاد و خوشبخت می شوید. اما دوست من این اتفاق نمی افتد.به نظر می رسد که وقتی دو عاشق پس از مدت ها با یکدیگر ملاقات می کنند هیچ اتفاقی نیفتاده است ، اما معمولاً مسائل به همان شکل باقی می مانند و وقتی شما در کنار یکدیگر هم نباشید خرابی ایجاد می کنند.اگر بنظر می رسد ازمسائلی که “اهمیت” کمتری دارند چشم پوشی کرده اید که به خوبی از وجود آنها باخبر هستید،پس قطعا جدایی برای رابطه شما اتفاق خوهد افتاد.

آیا عشق کافی است ؟ همیشه نمی توانید به اسم “عشق” برای ادامه رابطه فداکاری کنید

زمانی که عاشق می شوید ، لازم است که خود را نیز دوست داشته باشید. اما گاهی اوقات ، آنقدر به طرف مقابل اهمیت می دهید و برای خوشحال نگه داشتن آنها از نیازهای خود چشم پوشی می کنید. آیا در طولانی مدت این روش جواب می دهد؟ خب نه. یک روز خواهید فهمید که باید برای شاد نگه داشتن خودتان باید عزت نفس داشته باشید و هر چقدر هم که بخواهید برای حفظ رابطه خود فداکاری کنید ، اگر طرف مقابل همین کار را نکند و اگر هردو طرف صرف نظر از خواسته های طرف مقابل شان  فقط برای تحقق بخشیدن به خواسته های خود تلاش کنند،این رابطه به جدایی می رسد. مهم نیست که چقدر هر دو طرف همدیگر را دوست دارید، زمانیکه در رابلطه ای قرار دارید نباید هویت خود را از دست بدهید.

به تنهایی آیا عشق کافی است

آیا دوستی مستحکمی در روابط وجود دارد؟

“Pyaar Dosti hai”جمله ای که معروف است عشق یک رابطه دوستانه است، و توصیه ای که مردم برای استحکام روابط می کنند این است که این دو نفر باید بهترین دوست  هم باشند. این بدان معنا نیست که اگر به عنوان بهترین دوست با آنها صحبت کنید یا وقت بگذارنید روابط مستحکمی دارید و همین کار کافی خواهد بود، بلکه باید بتوانید به آنها بگویید که کار اشتباهی انجام می دهند یا “رفتار منفی” آنها را تحمل نمی کنید.
از آنجا که به دوست صمیمی تان به راحتی برای کارهایی که نمی خواهید انجام دهید “نه” می گویید ، هنگامی که شریک عاطفی تان از شما همین کار را می خواهد توانید همین کار را انجام دهید و نه بگویید. باید توجه داشته باشید که اگر رفتارهای آنها  با شما نسبتا خوب است ، و اگر این یک رابطه عاشقانه نبود،این طرز گفتار را تحمل نمی کردید.

ایا اگر آنها به حفظ رابطه دوستی هیچ اهمیتی ندهند ،اجازه می دهید بهترین دوست تان در خانه شما بماند؟ آیا می توانید رمزهای حساب بهترین دوست تان را از او بپرسید؟ زمان هایی وجود دارد که با بودن در روابط وحشتناک و فقط بخاطر عشق عزت نفس تان از دست می دهید! خوب آیا عشق کافی است؟

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *