آیا “خوردن گوشت اردک در بارداری” ضرر دارد؟!

خوردن گوشت اردک در بارداری نه تنها ضرر ندارد بلکه دارای خواص زیادی برای مادر و جنین است. گوشت اردک به خصوص جگر و بال های آن به دلیل داشتن آهن و روی در رفع کم خونی بارداری خیلی موثر هستند. اما در ۳ ماه اول بارداری از خوردن جگر آن خودداری نمایید.

خوردن جگر در دوران بارداری به دلیل مقادیر زیاد ویتامین A می‌تواند برای جنین خطرناک باشد و موجب سقط جنین شود.

آیا خوردن گوشت اردک در بارداری ضرر دارد؟!

این گوشت به دلیل داشتن کلسترول خوب و از بین بردن کلسترول و چربی های بد که تضمین کننده سلامتی بدن است. اما بیماران قلبی در بارداری باید در مصرف آن احتیاط کنند.

این گوشت دارای آنتی اکسیدان است و رادیکال های آزاد را از بین می برد و از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

گوشت اردک دارای ویتامین های B6 و B12 است و باعث تقویت سیستم عصبی جنین، افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش اشتها در بارداری می شود.

این گوشت دارای انواع ویتامین و پروتئین است و انرژی مورد نیاز بدن را در بارداری تامین می کند و باعث می شود که شما مدت بیشتری را احساس سیری داشته باشید و از اشتهای کاذب هم جلوگیری می کند.

ویتامین B3 یا نیاسین موجود در گوش اردک نقش مهمی در تنظیم متابولیسم چربی در بدن دارد و باعث روان شدن و نرم شدن دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست بارداری می شود.

به دلیل بالا بودن چربی گوشت اردک خاصیت چاق کنندگی دارد، بنابراین مصرف زیاد آن باعث چاقی در بارداری می شود.

مصرف گوشت اردک باعث تقویت کلیه ها می شود و تاثیر مثبت بر روی کلیه ها دارد و بهتر است در برنامه غذایی خود آن را قرار دهید.

خوردن مرتب گوشت اردک برای افرادی که مشکل در قوای جنسی دارند پیشنهاد می شود زیرا باعث بیشتر شدن میل و قوای جنسی می شود.

گوشت اردک به دلیل داشتن سدیم به تغذیه عضلات و حفظ عملکرد آنها کمک می کند. می تواند از گرفتگی عضله در بارداری جلوگیری کند و آن را درمان کند.

مواد معدنی موجود در گوشت اردک باعث تسکین درد گلو، درمان سرفه، صاف کردن صدا و برطرف کننده خشکی سینه می شود.

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین در گوشت اردک باعث حفظ سلامت مو در بارداری می شود و از ریزش مو و چرب شدن مو جلوگیری می کند.

گوشت اردک دارای فسفر است که باعث سفت شدن استخوان های بدن و دندان ها می شود و برای استخوان بندی جنین مفید است.

نکات

باید توجه داشته باشید که گوشت اردک باید قبل از خورده شدن خوب پخته شود. برای رفع بوی ضخم اردک باید گوشت را ۳ بار در آب بجوشانید و آب را دور بریزید و سپس پیاز، سبزی و ادویه های مختلف به آن اضافه کنید و برای لذیذتر شدن گوشت اردک آن را در روغن کمی سرخ کنید.

در آخر باید گفت به دلیل بالا بودن چربی و کلسترول گوشت اردک افرادی که دارای ناراحتی های قلبی و فشار خون هستند باید در مصرف گوشت اردک احتیاط کنند؛ زیرا زیاده روی در مصرف آن باعث انسداد رگ ها، چاقی و بالا رفتن کلسترول می شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *