آیا ترشحات موکوسی از نشانه های اوایل بارداری است؟

آیا ترشحات موکوسی از نشانه های اوایل بارداری است؟

بارداری موجب تغییرات متعددی در بدن می شود، که این تغییرات شامل استحکام و موقعیت دهانه رحم می باشد. اگرچه تست خانگی بارداری شما را تایید می کند اما مشاهده تغییرات در ترشحات موکوسی به شما کمک می کند تا ایده هایی در مورد بارداری پیدا کنید. این مطلب به شما کمک می کند که چطور بتوانید از روی تغییرات ترشحات موکوسی اوایل بارداری تان را تشخیص بدهید.

ترشحات موکوسی چیست؟

ترشحات موکوسی مایع ترشح شده از غددی است که در داخل و اطراف دهانه رحم قرار دارند. این ترشح به عنوان لکوره (ترشح واژن) هم شناخته می شود، که معنی فراگیرتری به هر نوع ترشح واژنی می دهد. ترشحات موکوسی به روانی، تمیزی و مرطوب نگه داشتن محیط واژن کمک می کنند. تغییرات هورمونی در طی چرخه باروری بر میزان و غلظت این ترشحات اثر می گذارند. بنابراین، این تغییرات نشانه خوبی برای تخمک گذاری و باروری می باشند.

ترشحات موکوسی در اوایل بارداری چگونه هستند؟

ترشحات موکوسی در اوایل بارداری کرمی یا چسبنده هستند. در زمان قاعدگی از دست رفته افزایش ترشح واژنی وجود خواهد داشت، که معمولا به عنوان نشانه بارداری در نظر گرفته می شوند. هورمون استروژن افزایش یافته جریان خون ناحیه لگن را تحریک می کند که در نتیجه منجر به افزایش موکوس می شود.

 

ترشحات موکوسی را چطور بررسی کنیم؟

بررسی چرخه قاعدگی تان به پیگیری روزهای تخمک گذاری تان کمک می کند که بعدها شما را قادر به بررسی ترشحات موکوسی در اوایل بارداری تان می سازد.

در اینجا چند روش برای چک کردن این ترشحات وجود دارد:

۱٫ از دستمال توالت استفاده کنید: قبل از ادرار کردن واژن تان را با استفاده از دستمال توالت سفید پاک کنید. رنگ،بو و غلظت ترشحات واژن تان را چک کنید.

۲٫ لباس زیر تان را چک کنید: یکی از ساده ترین روش ها بررسی لباس زیر تان است. معمولا این ترشحات در زمان نزدیک تخمک گذاری افزایش پیدا می کند، اما ممکن است این روش درستی نباشد.

۳٫ از انگشت تان استفاده کنید: این یکی از دقیق ترین روش های بررسی ترشحات موکوسی می باشد. دست ها را با استفاده از صابون و آب بشویید. دو انگشت را داخل واژن ببرید و آنها را خارج کنید. شما می توانید ضخامت، رنگ و غلظت ترشحات را بررسی کنید. برای آنالیز ترشحات موکوسی در طی اوایل بارداری باید از نحوه تغییرات و غلظت آنها در طی چرخه طبیعی قاعدگی آگاهی داشته باشید.

۴٫ رنگ ندارند و تقریبا خشک است: این مشخصات دقیقا برای یک روز بعد از اتمام قاعدگی تان است.

۵٫ غلیظ و کدر است: این مشخصات برای یک هفته بعد از وارد چرخه شدن و به تخمک گذاری نزدیک تر است.

۶٫ چسبناک، زیاد و کشدار است: این ترشح برای زمان تخمک گذاری است،زمانی که شما بسیار بارور می باشید و بهترین زمان برای بارداری می باشد.

۷٫ کدر، چسبناک و غلیظ است: معمولا این مدل ترشح برای حدود هفته سوم پریودتان است، زمانی که در صورت باردار بودن یا نبودن می توانید متوجه آن شوید.

ترشح صورتی یا قهوه ای رنگ نشانه چیست؟

ترشح صورتی یا قهوه ای واژن در اوایل بارداری بین روزهای ۶ و ۱۲ بارداری اتفاق می افتد. این ترشحات به دلیل خونریزی لانه گزینی است و زمانی رخ می دهد که جنین به دیواره رحم می چسبد. گاهی اوقات شما هیچ لکه ای در زمان لانه گزینی نخواهید داشت.

ترشح صورتی یا قهوه ای رنگ نشانه چیست؟

اگر قبل از شروع قاعدگی متوجه افزایش ترشح شدید نشانه چیست؟

اگر شما قبل از قاعدگی یا بعد از تخمک گذاری متوجه افزایش ترشح شدید می توانید آن را به عنوان نشانه بارداری تلقی کنید. اگر ترشح شفاف و آبکی باشد به این معنی است که بدن تان برای شروع قاعدگی آماده می شود. اما اگر ترشح غلیظ یا کرمی باشد می تواند به این معنی باشد که شما باردار هستید چون آبکی یا خشک بودن واژن در اوایل بارداری خیلی نادر می باشد. به خاطر داشته باشید که تنها اتکا کردن به ترشحات موکوسی نتایج درستی به شما نخواهد داد. این یک دلیل احمقانه یا نشانه قابل اعتماد برای بارداری نیست. شما باید به دنبال نشانه های دیگری مانند یبوست، حساسیت پستان ها، ادرار مکرر و تهوع صبحگاهی باشید چون اینها از نشانه های اوایل بارداری هستند. اگر پریود شما به تاخیر افتاده است و شما فقط با مشاهدات ترشحات موکوسی قادر به تشخیص بارداری تان نیستید به دنبال تست درست و دقیق بارداری برای رسیدن به نتیجه قطعی باشید.

در اوایل بارداری متوجه چه نشانه هایی شده بودید؟ آیا شما قادر به تشخیص بارداری تان از طریق مشاهده رنگ یا غلظت ترشحات موکوسی تان بودید؟ تجارب خودتان را در قسمت زیر به ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *