آمپول انوکساپارین بعد از سزارین

آمپول هپارین تا چند ماهگی باید تزریق شود؟

سلکسان نام تجاری هپارین می باشد که عملکردش سبب جلوگیری از ایجاد لخته و انعقاد خون می گردد. اگر سابقه سقط جنین داشته اید هم باید از این آمپول استفاده کنید. در ضمن این آمپول به صورت آماده به کار عرضه می شود و نیازی به هواگیری و هیچ گونه دستکاری نداشته همانند (سرنگ های تزریق انسولین).

سلکسان چیست؟

انوکساپارین یا کلکسان (کلکزان یا سلکسان هم گفته میشود) یک داروی تزریقی ضد انعقادی است. به این معنا که توانایی خون برای انعقاد و لخته شدن و در نتیجه بروز آمبولی را کم میکند.

امپول انوکساپارین تا کی ادامه بدم؟

پاسخ
سلام برخی معتقد به شروع آن به محض مثبت شدن تست بارداری و برخی موافق شروع پس از رویت ضربان قلب جنین هستند.

مدت زمان تزریق آمپول سلکسان با نظر پزشک انجام میشود ولی بطور کلی تا دو روز قبل از زایمان ادامه دارد.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

اگر سابقه سقط د‌ارید‌ …

احتمال ایجاد‌ لخته خون د‌ر بعضی افراد‌ بیشتر از د‌یگران است. د‌ر این بیماری که ترومبوفیلیا نام د‌ارد‌، بعضی از فاکتورهای ضد‌انعقاد‌ی خون به د‌لیل مشکلات ژنتیک، کمتر از حد‌ معمول کار می‌کند‌ و این موضوع باعث می‌شود‌ سیستم انعقاد‌ی بیش از حد‌ فعال باشد‌. این د‌رحالی است که اگر طی بارد‌اری لخته پشت جفت تشکیل شود‌ می‌تواند‌ منجر به کوچک ماند‌ن جنین، فشار خون بارد‌اری و حتی سقط و مرگ د‌اخل رحمی جنین شود‌.

متاسفانه اغلب افراد‌ مبتلا به این بیماری وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند‌ که یکی از این اتفاقات بد‌ برای‌شان افتاد‌ه باشد‌ یعنی یا سقط کرد‌ه‌اند‌ یا جنینی د‌ارند‌ که رشد‌ د‌اخل رحمی‌اش مشکل پید‌ا کرد‌ه است و اند‌ازه‌اش کوچک‌تر از حد‌ است. د‌ر چنین مواقعی پزشک آزمایش‌های انعقاد‌ی د‌رخواست می‌کند‌ تا علت را پید‌ا کند‌. د‌ر صورت تایید‌ وجود‌ مشکل انعقاد‌ی، فرد‌ باید‌ د‌ر زمان بارد‌اری د‌وبار د‌ر روز آمپول هپارین یا یک‌بار د‌ر روز آمپول سلکسان تزریق کند‌ و د‌رصورت لزوم آسپیرین ۸۰ بخورد‌. این آمپول‌ها هر د‌و خاصیت ضد‌ انعقاد‌ی د‌ارند‌ و با کمک آنها تا ۹۵ د‌رصد‌ مواقع، بارد‌اری سالم و موفقیت‌آمیز خواهد‌ بود‌. همچنین بیشتر کسانی که مشکل ژنتیک د‌ارند‌ باید‌ تا ۸ هفته بعد‌ از زایمان هم این د‌رمان را اد‌امه د‌هند‌ چون د‌ر این د‌وران احتمال لخته شد‌ن خون د‌ر عروق ماد‌ر وجود‌ د‌ارد‌.

سلکسان 4000

قطع آمپول هپارین در بارداری

آمپول هپارین در دوران بارداری به دلایلی مانند وجود لخته خون بخاطر بارداری قبلی و یا بارداری حال حاضر، افزایش احتمال لخته شدن خون در حین بارداری و یا بعد از سزارین بخاطر کم تحرکی در بازه های زمانی طولانی تزریق می شود. از دلایل دیگر تزریق آمپول هپارین در بارداری عود ترومبوس و زمینه داشتن مشکلات ضد انعقادی بودن در خانم های باردار است.

براساس مقالات منتشر سده در مجله لانست تزریق آمپول هپارین در زمان بارداری خطری نداشته و نیاز به قطع دارو نیست. این دارو می تواند خطر لخته شدن خون و همچنین احتمال مرده زایی و سقط جنین را بطور چشمگیری کاهش می دهد. لذا از این رو پزشکان مصرف آمپوب هپارین را در دوران بارداری امن می دانند.

البته باید این موضوع را خاطر نشان کرد که مصرف طولانی مدت آمپول هپارین می تواند درصد ابتلا به بیماری پوکی استخوان را برای خانم های باردار تا حدی بالا ببرد. لذا مصرف دراز مدت این دارو نیاز به کنترل پزشک دارد.

تاثیرات آمپول هپارین بر جنین

این آمپول نمی تواند از سد جفت عبور کند و امکان بروز مشکل برای جنین در صورت مصرف دارو کم است و بر روی جنین در حال رشد تاثیر زيادي نمی گذارد.

اما در برخی مواقع مصرف آمپول هپارین در دوران بارداری می تواند منجر به تکمیل نادرست سپتوم بینی جنین شود و جنین را در معرض مشکلات سیستم عصبی مرگزی قرار دهد. مصرف این دارو در موارد نادر می تواند منجر به آتروفی عصب بینایی و یا کوری جنین شود. از همین رو باید حتما مصرف دارو و یا قطع مصرف آن تحت نظر پزشک متخصص باشد.

عوارض جانبی آمپول سلکسان

  • ایجاد کبودی در ناحیه تزریق
  • احتمال بروز خونریزی
  • ممکن است در صورت انجام عمل سزارین باعث کبودی محل زخم می شود
  • افزایش میزان پتاسیم بدن

چرا باید خاصیت انعقادی خون را کم کرد؟

توانایی خون برای لخته شدن یکی از مکانیسم های دفاعی بدن است که به آن کمک زیادی میکند. مثلا در موقع بریدگی پوست و خونریزی از آن خون بسرعت لخته شده و محل زخم را میبندد و مانع ادامه خونریزی و از دست رفتن خون بیشتر میشود. با این حال در بعضی مواقع خاصیت انعقادی خون بیش از حد میشود و این خطرناک است.

خطر در این است که خون میتواند درون وریدهای عمقی ساق و ران و لگن بطور خودبخود لخته شده و برای بیمار مشکلاتی مانند آمبولی ریوی را ایجاد کند. این افزایش خاصیت انعقادی خون بعد از شکستگی های لگن و اندام تحتانی و یا بعد از بعضی جراحی های بزرگ مانند تعویض مفصل ران یا تعویض مفصل زانو میتواند ایجاد شده و بیمار را به دردسر بیندازد. در این موارد پزشکان از روش هایی استفاده میکنند تا از انعقاد خون جلوگیری کنند.

یکی از این روش ها استفاده از داروهایی است که به آنها داروهای رقیق کننده خون میگویند. این داروها در واقع خون را رقیق نمیکنند بلکه تنها خاصیت انعقاد پذیری آن را کاهش میدهند. این داروها انواع گوناگونی دارند. انوکساپارین یا کلکسان یکی از آنها است. راه های دیگر پیشگیری از لخته شدن خون استفاده از جوراب واریس، پمپ های بادی پا، حرکت دادن مداوم پاها و راه اندازی زود هنگام بیمار بعد از شکستگی و جراحی است.

در استفاده از انوکساپارین باید به نکات زیر توجه شود

  1. دارو هر روز باید در ساعت خاصی زده شود. بطور مثال اگر تزریق امروز در ساعت ۸ صبح انجام شده فردا هم در همین ساعت انجام شود.
  2. قبل از استفاده از این دارو روش تزریق آن باید به شما یا یکی از وابستگان نزدیک شما آموزش داده شود.
  3. اگر همزمان با انوکساپارین از داروهای ضد انعقاد خوراکی مانند وارفارین هم استفاده میکنید باید هر روز یا هر چند روز یکبار آزمایش خون انجام دهید تا میزان انعقاد پذیری خون شما بررسی شود.
  4. وقتی از این دارو استفاده میکنید بهتر است برای کوتاه کردن موی پوست در هر نقطه ای از بدن خود بجای تیغ از ماشین استفاده کنید.
  5. از نوشیدن الکل اجتناب کنید.
  6. اگر باردار هستید به پزشک اطلاع دهید.
  7. هر بار به پزشک یا دندانپزشک مراجعه میکنید باید به او بگویید که از انوکساپارین استفاده میکنید.
  8. قبل از شروع استفاده از انوکساپارین همه داروهایی را که از قبل مصرف میکرده اید به پزشک معالج خود اطلاع دهید. بعضی داروها با انوکساپارین تداخل دارند.
  9. همزمان با انوکساپارین از آسپرین، داروهای ضد التهابی، مکمل های ویتامین و داروهای گیاهی استفاده نکنید مگر اینکه از پزشک خود اجازه گرفته باشید.

 سلکسان را باید کجا تزریق کرد؟

آمپول سلکسان نیازمند تزریق در بافت زیر جلد بصورت عمیق می باشد (نیدل باید تا انتها در ناحیه تزریق فرو رود).

بافت زیر جلد یا همان subcutaneous tissue بافتی است چربی دار که بین پوست و ماهیچه قرار دارد.

توجه کنید که تزریق سلکسان در ماهیچه (تزریق عضلانی) ممنوع می باشد.

پس بهترین محل برای تزریق کنارهای قدامی و تحتانی شکم به علت دارا بودن بافت زیر جلد آزاد می باشد اگرچه در سایر نقاط نیز می توان تزریق را انجام داد مثلا در عضله بازو اما کناره های سطح شکم به علت جذب سریع دارو محل مناسبی برای تزریق می باشند.

ناحیه تزریق ایده ال می تواند حدود شش اینچ (سیزده سانت) در هر طرف ناف انتخاب شود که روزانه باید جای تزریق به تناوب عوض شود. (یعنی اگر دیروز در سمت راست شکم تزریق انجام شد امروز باید در سمت چپ تزریق صورت بگیرد و همی نطور به تناوب ادامه می یابد.

آمپول سلکسان را چطور باید تزریق کرد؟

a- اول از همه دستان خود را با آب و صابون خوب بشویید.

b- سرنگ را در دست خود گرفته و غلاف پلاستیکی آن را با دقت بیرون بکشید (دقت کنید که نیدل سوزن) استریل به جایی برخورد نکند.

c- مطمئن شوید که حباب هوای سرنگ در موقعیت پایین نزدیک نیدل قرار دارد.

d- سرنگ را بگونه ای در بین انگشت شست و سبابه خود بگیرید که انگار قلم در دست دارید.

– یک قسمت از پوست تمیز ناحیه شکم را با دست دیگر خود (به کمک انگشت شست و سبابه) نیشگون مانند بالا بیاورید (فشار ملایم وارد کنید تا فقط یک پشته ایجاد شود).

سپس سرنگ را در حالت ۹۰ درجه تا آخر وارد محل برجسته کنید.

– همانطور که محل برجسته در دست شماست تزریق را به آرامی و با دقت انجام دهید تا جایی که تمام سلکسان موجود در سرنگ خالی شود.

همانطور که محل برجسته در دست شماست سرنگ را به آرامی و مستقیم بیرون بکشید و سپس ناحیه تزریق را آزاد کنید.

آمپول سلکسان پس از تزریق

این امکان وجود دارد که تا حدود ۲۰ دقیقه بعد از تزریق در محل تزریق احساس سوزش و گزگز کنید. این مسئله طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی را در بر ندارد. فقط ناحیه تزریق را نخارانید و با دست ان را سایش ندهید چرا که بعدا در اطراف محل تزریق شاهد کبودی خواهید.

پس از اتمام تزریق سرنگ و نیدل را با دقت در غلافش بگذارید و آن را در جای مناسبی دور بریزید و دفعش کنید (بهترین کار سوزاندن است).

اگر یک دوز از سلکسان را فراموش کردید چه باید کرد؟

به محض اینکه این موضوع را بخاطر آوردید هر چه سریع تر آن دوز را تزریق کرده و دوز بعدی را با فاصله ۲۱ تا ۲۴ ساعت بعد دریافت کنید.

توجه ویژه:
شاید برای عده ای این سوال مطرح شود که تزریقات زیر جلدی با زاویه ۹۰ درجه انجام نمی شوند پس چرا در تزریق سلکسان (clexan) این کار با زاویه ۹۰ درجه صورت گرفت؟

چونکه ما محل تزریق مناسب برای جذب بهتر دارو را ناحیه شکم انتخاب کردیم و چونکه ناحیه شکم دارای بافت زیر جلد فراخ تر و همچنین عمیق تری نسبت به سایر اندام ها می باشد در تزریق این نوع امپول بهتر است بجای زاویه ۴۵ درجه که مناسب برای تزریقات زیر جلدی می باشد با زاویه ۹۰ درجه که موقعیتی بهتر برای تزریق و حرکت دارو در بافت زیر جلد شکم را فراهم می کند انجام دهیم اما اگر احیانا تزریق سلکسان بجای شکم در ناحیه دلتویید بازو صورت گرفت باید این عمل با زاویه ۴۵ درجه صورت بگیرد زیرا بافت زیر جلد بازو بسیار کمتر از شکم بوده و در تزریق ۹۰ درجه احتمال ورود دارو به عضله وجود دارد که ممنوع می باشد.

اشتراک‌گذاری
127 نظر
  1. سلام من قرار است ای وی اف کنم دکتر به من آمپول سلکسان داده من استفاده کردم و همیشه پریود من ۷ روزه بوده اما الان ۸ روز هست که خونریزی دارم مشکلی دارم؟؟یا از علائم آمپول هست؟ممنون میشم جواب بدید

  2. زهره جان کلاً داروهای هورمونی ممکن است شدت و یا زمان خونریزی را کمی به هم بریزد. فکر نمی کنم جای نگرانی باشه.

  3. باسلام آیا سلکسان با مولتی ویتامین پرگناکر در دوران بارداری تداخل دارد

  4. آمپول انعقادمو تا۳۹روزه زدم و سه روزه نزدم،و شش روز دیگه وزنه رو درمیارن،برای این شش روز دوباره آمپول بزنم،یا لازم نیست?(شکستگی لگن)

  5. خانمم آمپول كلكزان تا هفته ۳۶ استفاده كرده بنا به تجويز متخصص حالا هفته ۳۸ است مشكلي پيش مياد يا خير ؟البته طي مدت استفاده تعطيلي هم داشته. لطفآ راهنمايي كنين

  6. سلام. آیا ممکنه در تزریق زیر ناف سوزن به بچه بخوره ؟ آخه همسرم یادش رفت پوستو بین انگشتاش بگیره. لطفن راهنمایی کنین. ممنون

    1. سلام خیر احتمالش خیلی ضعیفه نگران نباشید ولی از این به بعد با دقت کافی تزریق انجام شود موفق باشید.

  7. سلام
    من ۳۳ساله هستم در سال های ۹۰و ۹۱ سقط داشتم زیر ۱۲هفته قلب تشکیل نمی شد ،. سال ۹۳باردار شدم دکترم تشخیص داد مشکل انغقادي دارم از روز اول تا ده روز مانده به زایمان از سلکسان استفاده کردم خداروشکر دخترم به سلامت دنیا امد آیا
    در بارداری بعدی دوباره باید این مراحل پشت سر بزارم ?? اگه باردار بشم و سلکسان نزنم دچار مشکل میشم

  8. سلام امپول هپارین رو خودم برا اولین بار روی بازو تزریق کردم نمیدونم برا چی محل تزریق کمی سفت و ورم کرد علتش چی میتونه باشه؟ نگرانم کرده

    1. سلام نگران نباشید رفع میشود.

  9. سلام ببخشيد يه سوال اينكه ما ابپول انوكسان زديم زير پوستي و الان دور انجا كه زديم كبود شده خطر ناك نباشه؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست.

  10. من سه هفته روزی دوتا هپارین میزدم
    الان هپارینام کم اشکال نداره روزی یکی بزنم
    تا هفت روز دیگه که میرم دکتر
    توی هفته ۲۹
    ۹روز کوچیک بود بچم بخاطر همین نوشت
    رفتم سونو دادم خوب شده بود ولیرگفت باید ادامه بدی هپارین تو ولی الان چند تا کم اوردم
    چیکار کنم خطری نداره؟روزی یکی بزنم تا هفت روز

    1. دوست عزیز با پزشک معالج خود تماس گرفته و طبق دستور پزشک خود آمپولهای خود را تزریق نمایید زیرا ما شرح حال کامل شما را نداریم نمیتوانیم به این شکل اجازه کاهش دوز دارو را به شما بدهیم موفق باشید.

  11. سلام…
    من هر بار که آمپول هپارین رو داخل بازو تزریق کردم با کمی خون همراه بوده
    مشکلی نداره؟

    1. سلام خیر اما میتوانید محل تزریق آمپول را عوض کنید.

  12. سلام
    من اولین باری که هپارین زدم روی ساق دستم زدم با زاویه ۴۵درجه دقیق مطالعه نکرده بودم، جاش یه کم خون زیر پوستم جمع شده اندازه یه عدس کوچیک مشکلی برام پیش میاد؟باید به پزشک مراجعه کنم یا خودش برطرف میشه؟

    1. سلام نگران نباشید خودش بر طرف میشود ونیاز ی به مداخله پزشکی ندارد.

  13. سلام من الان هفته ۳۵ هستم و دکترم گفتن تا یک هفته قبل زایمان سلگزان بزنم روز درمیون تو نت خوندم رو بینایی و شنوایی جنین تاثیر منفی داره و خدای نکرده ممکنه باعث کوری نوزاد بشه خیلی نگرانم

  14. با سلام من سال ۹۵ دو مورد بارداری ناموفق داشتم که اولی در اردیبهشت طبیعی سقط شد و دومی در آبان ماه کورتاژ کردم و دکتر گفت به دلیل جهش ژنتیک بچه ها رشد نکردن و سه ماه بعد کورتاژ میتونم حامله بشم ولی الان هفت ماهه میگذره ولی من میترسم حامله بشم که باز موارد قبل تکرار بشه تشخیص دکتر جهش ژنتیک بوده و گفته با سه ماه مصرف آسپرین و استفاده از آمپول هپارین در شروع بارداری میتونم نتیجه بگیرم آیا واقعا کسی با این مشکل به نتیجه رسیده ؟

  15. با سلام
    من ۴ روز است ک IVF را انجام داده ام، از روز اول جایگذاری تجویز امپول کلکسان را کرده اند، ولی متاسفانه من امروز متوجه شده ام که از روز اول باید تزریق می کردم، خیلی ناراحت هستم ، البته شبها اسپیرین ۱۰۰ میلی مصرف می کنم، از فردا صبح شروع خواهم کرد. ایا وضعیتم می تونه خطرناک باشه؟

    1. سلام خیر ایرادی ندارد نگران نباشید قرص آسپرین هم همان کار آمپول را انجام میدهد.

  16. سلام خسته نباشید..یه سوال داشتم .من دوبارآی یوای کردم وهردوبارشم باردارشدم ولی تاشش هفتگی رشدکردن .قلب تشکیل نشد .هردوبارشم کوتاژکردم .خواهش میکنم بگین علت چی میتونه باشه ؟؟؟؟واین که باازمایش کاریوتاپ معلوم میشه علت چی بوده ؟؟؟؟؟

    1. سلام ممنون. بله با آزمایش کاریوتاپ مشخص میشود.

  17. سلام.من هفته ۳۱ بارداری ام.سه قلو باردارم شکمم کاملا بزرگ شده وکشیده شده دکترم برام هپارین نوشته میتونم از شکم بزنم؟؟

    1. سلام بله زیر نظر پزشک معالج خود میتوانید تزریق کنید.

  18. سلام.من هفته ۳۱ بارداری ام.سه قلو باردارم شکمم کاملا بزرگ شده وکشیده شده دکترم برام هپارین نوشته میتونم از شکم بزنم؟؟

  19. سلام من ۳بار IVFکردم هردوبار مثبت شد ولی جنین هام رشد نکرد با بررسی مشخص شد که غلظت خون دارم ASAروزانه مصرف میکنم و قرص نیزوپرد.وباید بعد از انتقال امپول هپارین تزریق کنم.فقط مشکلم اینه وقتی شکم بزرگ‌میشه چجوری میشه تزریق کرد وقتی پوست دیگه کش نمیاد خطری برای جنین نداره لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید برای تزریق آمپول هپارین شما مشکلی ندارید وخطری برای جنین پیش نمی اید.

  20. با سلام و خسته نباشید.منزنی ۳۲ ساله هستم .پارسال یک سقط داشتم.سوالم اینه با چه ازمایشی میشه فهمید نیاز به تزریق هپارین هست یا خیر.لطفا نام تخصصی ازمایش رو ذکر کنید.با تشکر فراوان.

    1. سلام اگر به پزشک مراجعه نمایید تمام آزمایشات مربوط را برای شما درخواست میدهد مانند آزمایش پی تی و پی تی تی و…

  21. سلام من ۱۵ هفته باردارم وانوکساپارینومصرف میکنم وعفونت رحم گرفته ام و زیر دلم درد میکند چه دارویی مصرف کنم وکترم ژل مترونیدازول داده ولی در برگه دارو خواندم که با داروهایه ضد انعقاد تداخل دارد چه کنم

    1. سلام به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  22. سلام خسته نباشيد من تو هفته ٢٤ بارداري يهو بعد ١ساعت خوابيدن تو شب از خواب بيدار شدم احساس ترس و دلشوره شديد و سخت نفس كشيدن شدم بطوري ك تا صبح بيدار موندم و چندين شب بعد هم از استرس نمي خوابيدم پزشك داخلي بلافاصله بعد اينكه ماجرا بهش گفتم به من آمپول انوكساپارين داد و بعد من كلي ازمايش دادم و خونم غليظ نبود با اين حال به من ميگه تا روز زايمان تزريق كن مي خواستم بدونم ايا ضرري نداره و باعث كم خوابي يا استرس نميشه؟

    1. سلام این آمپول به خانمهای بارداری که لکه بینی دارند و خونشان غلیظ است تجویز میشود.

  23. سلام من میکرو کردم بعداز ۱۴روز ازمایش بارداری دادم ومثبت شد اما بعد۵۰روز برای تست ضربان قلب رفتم سونو اما دکتر گفت داخل رحمت بچه نیست رفتم ازمایش خون دادم جوابش منفی بود منم امپولهام قطع کردم بعد از ۴روز جنبنم کنده شد امد بنظر شما چرا سونو جنین تشخیص نداد چرا جواب ازمایشم منفی شد لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام ممکن است به دلیل استفاده کردن از داروهای هورمونی این اتفاق افتاده باشد یا اینکه به اشتباه جواب آزمایش شما مثبت شده و خطای آزمایشگاهی باشد.

  24. سلام من در هفته چهارم بارداری هستم دکترم بهم سلکسان تجویز کرده که ۱۷ عدد بود و چون لکه بینی دارم گفته نزنم تا دو هفته بعد ببینم در سونو قلب جنین تشکیل شده یانه بعد ادامه اش بدم بنظرتون در این دو هفته باید آمپول قطع کنم یا نه

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  25. سلام من آزمايش بتام ۶ بود آزمايشگاه نوشته بود ٤ به بالا مثبته من مشكله انعقادي دارم آسپرين هم مصرف ميكنم دفعه قبل كه حامله شدم بتام ١٣ بود كه دوهفته بعد از آي يو آي بود ولي اين بار دوهفته بعد آي يو آي ٦ هست آبا ممكنه حامله باشم؟؟؟ ٤٨ ساعته ديگه بالا ميره يعني؟؟؟

    1. سلام با توجه به رنج آزمایشگاهی که شما تست بتا را انجام داده اید شما باردار هستید.

  26. با سلام من هفته ۷ بارداری ام.۱۵ روز به دستور پزشک انوکساپارین۴۰۰ روزانه مصرف می کنم.آیا می تونم از این به بعد هپارین ۵۰۰۰ روزی یه آمپول مصرف کنم.من سابقه ۲ تا سقط داشتم و برای بارداری سوم هپارین ۵۰۰۰ روزی یه آمپول می زدم که خوشبختانه موفقیت آمیز بود.این بارداری چهارمم هست و شرایطم مثل بارداری سوم هست .ممنون

    1. سلام اگر مشکل خاصی ندارید بهتر است داروی خود را طبق دستور پزشک معالج خود مصرف کنید.

  27. سلام وخسته نباشین
    من ۲۹ هفته و ۹ روز بودم که قلب نی نیم دیگه نزد
    دکترم واسم ازمایش نوشت،انتی ترومبین ۳ پایین بود
    واسه بارداری بعد چه دارویی باید استفاده کنم؟

  28. سلام،من سه مرتبه باردار شدم هر سه مرتبه پوچ بودن،الان دوباره حامله شدم دکتر برام امپول هپارین تجویز کرده،به نظر شما امیدی هست دیگه پوچ نباشه

    1. سلام بله احتمال آن هست نگران نباشید.

  29. ممنون میشم منو راهنمایی کنین??

  30. با سلام ببخشید دوباره مزاحم شدم دفعه قبل گفتم که سه مرتبه بارداری پوچ داشتم,دکتر بهم گفتن به محض اینکه فهمیدی حامله ای بیا بعد ازممتوجه شدنم رفتم پیششون ایشون اول هشت تا امپول پروژسترون برا م تجویز کردن بعد هم گفتن وقتی تموم شد امپول هپارین رو به مدت دوهفته بزنم الان شنبه باید برم سونو خیلی میترسم به نظر شما تجویزشون تاثیری داره چون یک هفته از پریودیم میگذشت که رفتم دکتر ممنون

    1. سلام بله تاثیر دارد.

  31. با سلام خدمت کارشناس محترم,قبلا خدمتتون عرض کردم که سه مرتبه بارداری پوچ داشتم حالا دیروز رفتم سونو برام نوشته کیسه زرده تشکیل شده ولی فاقد فتال پل وسن بارداری هفت هفته ویک روز,قطر ساک ۲۵میلی میباشد,حالا نظر شما در مورد این سونو چیه,چون دکترم تا هفته دیگه نیستند ممنون میشم اگر جواب بدین,

    1. سلام باید هفته آینده مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  32. سلام من آمپول رو به جای اینکه عمودی بزنم به صورت افقی تو ۷ روز زدم من مشکل شکستگی قوزک پا دارم الان یک هفته هست پام تو گچه و تازه متوجه شدم اشتباه تزریق انجام شده و دچار استرس شدم

  33. سلام روز بخیر من ۳۲ سالمه سه تا سقط داشتم بارداری چهارمم امپول انوکساپارین میزدم روزی دوبار .حالا یه دختر ۳/۵ دارم می خوام دوباره باردار بشم ایا دوباره باید امپول انوکساپارین تزریق کنم نه .لطفا راهنمایی کنید؟؟؟ ممنونم

    1. سلام بهتر است از قبل از بارداری زیر نظر پزشک معالج خود از قرص آسپرین استفاده کنید.

  34. با سلام من سه عمل کورتاژ داشتم البته آخری بارداری پوچ بود دکتر بهم آمپول فراگمین داده که گفته به محض باردار شدن باید هر روزتا آخر بارداری استفاده کنم میخواستم بدونم که آیا فراگمین هم به همین دلایل تجویز میشه وباید به همین صورت استفاده کرد و سوال آخر آیا مصرف فراگمین در طول تمام بارداری خطری داره و یا عوارضی برای جنین؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از آمپول استفاده کنید.

  35. سلام وقت بخیرمن تا هفته ۳۶بارداری سلکسان روزی یک عدد تزریق میکردم دکترم گفت که بعد از ۳۶هفته باید هپارین تزریق کنی ولی نپرسیدم که روزی دو عدد تزریق کنم یا یه دونه چون من قبل از سلکسان ،هپارین تزریق میکردم روزی دو بار حالا میشه راهنماییم کنید که دوبار در روز تزریق کنم یا یه بار؟لطفا جواب بدین

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود تزریق کنید.

  36. سلام.پدرم شکستگی استخوان ران داشتند براشون امپول انوکسارین تجویز کردن.صبحا تایم تزریقشونه..اشکالی داره ناشتا باشن هنگام تزریق؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  37. سلام من دو بار سقط داشتم و بار دوم بارداری پوچ بوددکترم هپارین داد گفت بعدازاینکه جواب آزمایشت مثبت بود استفاده کن و بیا.منم بیبی چک زدم مثبت شد و بخاطر ترس از سقط آمپول هپارین رو به مدت دو روز سه بار استفاده کردم الان آزمایش خون دادم جواب منفی بود ممکنه که آمپول هپارین یا شیاف پرژسترون اثر گذاشته باشه؟ممنونم کمکم کنید.

    1. سلام خیر ربطی به مصرف آمپول هپارین وشیاف پروژسترون ندارد .

  38. سلام. هفته ۲۱ بارداری هستم. در سونو آنومالی بخاطر مقاومت شریان رحم برام انوکساپارین و آ اس آ تجویز کردن. بعد از دو هفته که دارم تزریق انجام میدم آمپولی که دیشب زدم جای آمپول به شدت کبود و سفت و دردناک شد. کبودی به قطر ۴ سانتی متر. و از دیشب تکونهای بچه را خیلی کم احساس میکنم. قبلا هر یکی دو ساعت کامل ضربه میزد. ولی الان بیشتر از ۵ ساعته که هیچی احساس نمیکنم. ممنون میشم کمکم کنید.

    1. سلام بعد از صرف غذا یک ساعت در یک اتاق ساکت به پهلوی چپ بخوابید باید در یک ساعت حداقل ۴ حرکت جنین داشته باشد.

  39. با سلام من هفته ۱۹بارداری هستم دیروز که سنوی پام را بردم پیش متخصص زنان به علت واریس امپول زیر جلدی تجویز کردن میخواستم بدونم مشکلی برای جنین نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی برای جنین ندارد می توانید آمپول ها را تزریق نمایید.

  40. سلام من تا میانه های ماه ششم داخل شکم آمپول می زدم آیا میشه داخل شکم ادامه بدم یاتوبازو آخه تو بازو جاش سفت میشه باتشکر

    1. سلام بله می توانید آمپول سلکسان را اطراف ناف تزریق نمایید .

  41. سلام
    دکتر من ۲۷بارداری هستم.بدلیل رشد کم جنین برام هپارین نوشته. فقط تزریق در بازو باید پایین بازو و۴۵باشه یا ۹۰ درجه؟

    1. سلام اطراف ناف هم می توان تزریق زیر جلدی کرد.

  42. سلام ۲۶ سالمه اولین بارداریمه لکه بینی قهوه ای داشتم دکتر هپارین و پروژسترون برام تجویز کرد
    سابقه سقط نداشتم ایا تجویز هپارین برای من درست بوده الان که لکه بینیم قطع شده پزشکم میتونه هپارین را برام حذف کنه واقعا نسبت به این دارو نگرانی دارم

    1. سلام اول باید آزمایش انعقاد خون زیر نظر پزشک انجام بدهید تا مشخص شود نیازی به تزریق آمپول هپارین است یا خیر.

  43. سلام وقت بخیر من هفته ۳۷ تموم شده وارد هفته ۳۸ شدم..۸ روز دیگه زایمانمه سزارین… میخواستم بدونم تا کی باید تزریق امپول ضد انعقاد و ادامه بدم.؟؟؟ تا قبل عمل استفاده کنم موقع جراحی خونریزی شدید نمیشه…نباید الان تزریق و قطع کنم؟؟؟

    1. سلام بله باید زیر نظر پزشک از هفته ۳۷ بارداری تزریق امپول را قطع کنید.

  44. سلام من الان ده هفته و سه روز هستم به دليل دو تاسقطي كه قبلا داشتم الان امپول سلكسان هرروز يدونه و قرص اسپرين ٨٠ مصرف ميكنم الان لكه بيني قهوه اي دارم سونو گفت هيچ مشكلي ندارم دكترم ميگه امپول رو قطع كنم ميخواستم بدونم مشكلي پيش نمياد امپول رو قطع كنم

    1. سلام با توجه به اینکه تشخیص پزشک معالج شما قطع امپول بوده است بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود عمل کنید.

  45. سلام من درهفته ده بارداريم دوبار سقط داشتم به دليل تشكيل نشدن قلب جنين از اول بارداريم آمپول سلكسان و اسپرين استفاده ميكنم از ديروز لك قهوه اي داشتم رفتم سونو همه چي نرمال بود دكترم گفته فعلا امپول رو قطع كنم ايا مشكلي پيش نمياد اگه امپولو نزنم مشكل انعقاد خون دارم

  46. سلام میشه همزمان هم از اسپرین استفاده کرد و هم از امپول

  47. برا زن داداش من هم دکترش ازآمپولهای خانواده هپارین تجویزکرده بودحدود۵۰ تا تزیق کرد چون پشت جفت خون جمع شده بود تو هفته نهم رفته بودسونو که گفته بود قلب جنین از کار افتاده و رشدش کم شده بودکه بعد یه روز خونریزی خفیف داشت و دل درد که جنین سقط شد برای اطمینان از پاک بودن رحم باز رفت سونو بهش گفتن رحم پاکه ولی دوشاخ هست و یه توده دیده میشه رحم یه هفته دیگه باز میره سونو حالا با این اوصاف آیا میتونه بدون مشکل حامله بشه یا نه و ایا اقدام درمانی خاصی لازمه که دوباره سقط نشه بچه ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. مشکلی برای باردار شدن ندارند بهتر است ۳ ماه دیگر زیر نظر پزشک برای بارداری اقدام کنند.

  48. سلام خسته نباشید
    من ۱۴هفته بارداری هستم و از هفته دوازدهم بشدت تنگی نفس داشتم طوریکه پشت و قفسه سینه ام از شدت تنگی درد داشت متخصص داخلی برام آمپول آنوکساپارین تجویز کرد
    در حالی که چند روز پیش آزمایش دی دایمر هم دادم و خدارو شکر مشکلی نداشتم ولی دکتر متخصص داخلی میگه بهتره آمپول رو بزنم چرا مگه خطر رفع نشده؟؟؟
    در ضمن بشدت میترسم عوارض جانبی رو جنین بگذاره
    تروخدا برام توضیح بدید

    1. سلام بهتر است با پزشک زنان خود نیز مشورت داشته باشید .

  49. پزشک زنان من رو ارجاع داده به این متخصص
    فقط اینو بگید این آمپولا برا جنین ضرر داره؟؟؟؟

  50. سلام من هفته سیزدهم بارداریمم دکترم برام ب مدت یک ماه روزی یک عدد آمپول انوکسپارین ۴۰۰۰ نوشته که امروز یکیشو زدم ب آرنجم تمام آزمایشام و غربالگریام مشکلی نداشته فقط قبلا تو بارداری اولم که یه سال پیش بود هشت ماهگی قلب بچم وایساد و مرد و زایمان طبیعی کردم میخواسم بدونم این آمپول مشکلی واسه من یا جنینم بوجود نمیاره آسپرینم همراش نوشته ممنون میشم راهنماییم کنین ۲۲ سالمه

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  51. باسلام آیا هپارین موجب افزایش قند خون ویا بروز آن ویا در حاملگی های نیاز به هپارین فشار خون هم بروز می کند

  52. سلام من هفته چهاردهم بارداریم دکترم آمپول انوکسپارین۴۰۰۰نوشته ک هرروز استفاده میکنم گفته ب مدت یک ماه که خودم تزریق میکنم فقط اینکه بعد تزریق یه خال قرمز ک میدونم خونه میمونه رو جاش میخواسم بدونم عادیه این ؟این خالای قرمز رو شکمم میره؟

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد ‌.

  53. امپول هپارین زدم ورم کرده ودرد داره کبود هم هست چکارکنم

  54. سلام . هفته ۲۴ بارداري هستم . آمپول سلكسان هر شب روي ران پا ميزنم . مشكلي ندارد؟ چون هر جايي كه ميخونم روي بازو يا شكم نوشتند.

    1. سلام اگر طبق دستور پزشک معالج شما بوده منعی ندارد‌

  55. من سه تا دختر دارم که بار اول حامله میشم میخواستم برای پسر دار شدن ایوی اف کنم ایا من برای بار اول حامله میشم واینکه این امپولی که نیگین شامله منم میشه ویا افراد خاصی میزنن

    1. خیر این طور نیست که با انجام ای وی اف شما صد درصد باردار شوید خیر شامل همه افراد نمی شود به تشخیص پزشک معالج در دوران بارداری تجویز می شود.

  56. من سه تا سقط داشتم ۸ ماه پیش آخرین سقطو داشتم تو هفته نهم قلب هم تشکیل شده بود از آمپول سلکسان استفاده میکردم الان دوباره باردارم هفته ششم هستم بازم از آمپول سلکسان استفاده میکنم امشب اولین باره استفاده میکنم کمر با لگنم شروع کرده به درد کردن چی کار کنم?

    1. باید زیر نظر پزشک معالج از قرص آسپرین به همراه آمپول سلکسان وشیاف پروژسترون استفاده کنید.

  57. سلام خسته نباشید
    من توی هفته ۲۹ به خاطر پراکلمسی و به دنبال یک سردرد ۲۴ ساعته مداوم و فشار ۱۶ مجبور به ختم بارداری شدم
    بارداری اولم بودم و قبلا سقط نداشتم
    میخواستم بدونم برای اقدام دوباره به بارداری چه جور مراقبتی لازمه ؟ آیا هپارین و یا قرص آسپرین باید استفاده کنم ؟
    این درسته که ممکنه دوباره مسمومیت بارداری تکرار بشه ؟ خیییلی استرس دارم

    1. سلام باید ۳ ماه قبل از قصد باردار شدن مجدد ، زیر نظر پزشک باشید تا چکاب های لازم انجام شده ودر صورت نیاز برای شما دارو تجویز شود .

  58. سلام خسته نباشید من هفته ی ۲۹ بارداری به خاطر پره اکلمسی و یک سردرد ۲۴ ساعته مجبور به ختم بارداری شدم
    قبلا سقط نداشتم و بارداری اولم بود و با همسرم هیچ نسبتی ندارم
    میخواستم بدونم برای اقدام دوباره باید تحت نظر چه متخصصی باشم ؟نیاز به استفاده از هپارین یا آسپرین هست ؟ آیا ممکنه دوباره دچار مسمومیت بارداری بشم ؟

  59. با سلام و خسته نباشید من هفته هفتم بارداریم هستم دکتر برام هپارین و شیاف پروژسترون تجویز کرده دیشب شروع کردم یعنی تا امروز دوتا هپارین و ی شیاف مصرف کردم امروز خونریزی دارم باید مصرفشا قطع کنم؟دکترم فعلا نیست و دسترسی بهش ندارم اگه ممکنه راهنماییم کنین

  60. سلام خسته نباشید من تاحالا دوتا سقط داشتم الان هم هفته نهم با داریم هست ولی اینبار هم مثل دفعه های قبل قلب تشکیل نشد ازمایش دادم نه خودم مشکلی داشتم نه شوهرم. ب نظرتون تزریق امپول هپارین الان میتونه تاثیری داشته باشه؟خواهش میکنم اگه کسی تجربه ای داره کمکم کنه از سقط کردن متنفرم

    1. سلام اگر مشکل انعقاد خون دارید باید زیر نظر پزشک خود یکی دوماه قبل از بارداری شروع به مصرف دارو های رقیق کننده خون کنید ودر بارداری نیز ادامه دهید.

  61. سلام…من ۳۵ هفته باردارم…روزی یه دونه انوکساپارین تزریق میکنم ساعت ۱۰ صبح…امروز فراموش کردم تزریق رو..الان که ساعت ۸ شب هس میتونم تزریق کنم؟اگه الان تزریق کنم دفعه بعدم ۲۴ ساعت بعدش تزریق کنم؟

    1. سلام می توانید صبر کنید ساعت ۱۰ صبح فردا طبق روال همیشگی آمپول را تزریق کنید نیازی به تزریق آمپول فراموش شده نیست .

  62. با سلام و خسته نباشید
    من بعد از یه مرده زایی یه سری آزمایش انجام دادم که هم هموسیستئینم بالا بود و هم در قسمت ترومبوفیلیا سه تا جهش هتروزیگوت در ناحیه فاکتور ۱۳،mthfrو،PAI1 نشون داده شده میخواستم بپرسم دوز انوکساپارینی که باید در بارداری مصرف کنم چنده،آیا۴۰۰۰کفایت میکنه یا به نظرتون باید ۶۰۰۰هزار بزنم

  63. ببخشید چرا مشاور پاسخ سوال من رو نمیده؟

  64. سلام ببخشید من داخل مغز استخوان ساق پای راستم غده دارم که شبها رگهای سمت راست بدنم خیلی میگیرن جوری که خواب نمی روم باید مچ دست و ساق پای راستم را محکم ببندم تا روم کنند وخون از جریان بیفتد و رنگ دستم سیاه شود کاملا خواب برود گزگز کند ایا استفاده از امپول رهسپاریم به من کمک میکند البته یک دوره یکساله از قرص ام سی ۵۰۰ استفاده کردم بی نتیجه بود لطفا راهنمایی کنید سمت هم ۳۹ سال است داروی اعصاب اسنترا۱۰۰ ترانکوپین۲۵ونورتریپتیلین۲۵ هم می خورم شبی یک عدد از هرکدام اما بازهم گرفتگی عروق خیلی دعایم میدهد

  65. با سلام من هفته ١١ بارداريم هستم و روزي يك عدد آمپول انوكساپارين و قرص آسپرين مصرف ميكنم ميخواستم بدونم مصرف همزمان آنها مشكلي نداره و اينكه من قبل از تزريق هولي داخل سرنگ رو خالي ميكردم مشكلي پيش نمياد
    ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  66. سلام آیا از نظر کیفیت و موًثر بودن سلکسان بر هپارین ترجیح داره؟

  67. سلام من یه پسر ۷ساله دارم وبارداری اولم بدون هیچ مشکلی بود الان سه تا سقط کردم که هرسه قلب تشکیل نشد پیش یه پروفسور رفتم گفت نه خودت نه شوهرت طبق ازمایش هیچ مشکلی ندارید فقط وقتی اقدام به بارداری کردی و یکی دو روز عقب انداختی روزی ۲تا هپارین تزریق کن در ضمن مشکل غلظت خون هم ندارم
    ایا واقعا این امپول ها به تشکیل قلب کمک میکنه لطفا اگه کسی تجربه ای داره کمکم کنه

    1. سلام بله تزریق این آمپول ها موثر هستند.

  68. سلام من کیست تخمدان داشتم که عمل کردم و دکترم ۲۰ تا هپارین داده بهم که گفته داخل نافم بزنم.از اون جایی که شکمم بخیه داره و خیلی درد داره این آمپول امکانش هست توی بازم بزنن برام؟ اثر دارو کم نمیشه؟؟ برای لخته نشدن پاهام داده بهم‌.میشه جوابمو بدید؟ اگه تو بازو بزنم همون اثر رو نداره؟؟

    1. سلام می شود روز های اول داخل بازو زیر جلدی تزریق شود اما بعد از چند روز و بهتر شدن وضعیت شما بهتر است اطراف ناف زیر جلدی تزریق شود زیرا اثر بخشی آن بیشتر می شود.

  69. سلام.من دو تا سقط داشتم توی۶هفته. دومی قلبش بعد دو روز تپیدن ایستاد. سوالم اینه مگه مکانیسم اثر امپول هپارین و قرصهای وارفارین آ اس آ پردنیزولون و… یکی نیست؟پس چرا آمپولها و قرص ها موردنظرمان میدن؟خب دوز قرص ها رو بیشتر کنن نمیشه؟؟؟

  70. سلام من امپول اناکساپارین هرروزبایدبزنم دورنافم ای وی اف کردم میخاستم بپرسم تزریق۹۰درحه و۴۵درجه همه؟؟واگه اشتباه زده بشه ممکنه اثرنداشته باشه لطفادرموردتزریق امپول راهنمایم کنید

    1. سلام تزریق این آمپول زیر جلدی ۴۵ درجه است باید به قسمت تزریقات درمانگاه مراجعه نمایید تا برای شما تزریق شود.

  71. سلام
    من هفته ي نوزده بارداري هستم ،ميخواستم جنينم رو سقط كنم ،آمپول انوكسان هم استفاده ميكنم،ميترسم ،از طرفي بسيار از طرف شوهرم تحت فشارم منو مجبور ب سقط كرده
    منو راهنمايي كنيد الان ب چ روشي بايد سقط كنم

    1. سلام با توجه به سن بارداری شما این کار خطرناک است وعوارض زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت اگر به فکر سلامتی خود هستید باید بارداری خود را حفظ کنید تا دچار مشکل نشوید .

  72. االهام مهدی دوست پاسخ

    سلام وقت بخیر .من پنج ماه پیش عمل سزارین به روش امپریال داشتم ودکتر جراحم برام امپول ضد انعقادی تجویز کرد وتزریق کردم تو مطلبی خوندم که کسایی که بیحسی مموضعی میشن نباید از این امپولها استفاده کنن چون باعث فلج شدن میشه???خیلی ترسیدم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام خیر نگران نباشید.

  73. سلام خانم دکترمن ای وی اف کردم روری دوتاهپارین میزنم اماصبح رفتم داروخانه نداشت گفتن تاعصرمیاریم اشکال نداره شب بزنم ممنون میشم جواب بدین هفته نهم بارداری هستم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  74. با سلام من ۳۴ سالمه دو بچه دارم که در هر دو حاملگی سالم و بی خطری داشتم ولی بار سوم که حامله شدن قلب جنین در هفته هشت ایستاد و خود به خود سقط شد حالا می‌خوام دوباره اقدام کنم برای بچه سوم آیا باید هپارین استفاده کنم یا با توجه به اینکه قبلاً بارداری سالم داشتم نیازی نیست؟

    1. سلام باید آزمایشات چکاپ کامل را اول انجام بدهید اگر نیاز بود پزشک معالج برای شما تجویز می نماید.

  75. سلام خسته نباشید
    من سه تا سقط داشتم بخاطر غلظت خون سر بارداری چهارم آمپول انوکساپارین ۴۰۰۰زدم و آ اس آ خوردم دخترم سالم به دنیا اومد الان دوباره حامله ام و ۳۴هفته ۵روزمه از امشب میخواستم آمپولارو قطع کنم به نظرشما اشکال نداره؟ توشهر ما متخصصی هم نیست ازش بپرسم ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام خیر باید اول تحت نظر پزشک معالج خود آزمایش خون انجام بدهید معمولا تا ۳۶ هفته این آمپول باید تزریق شود قرص آسپرین در سه ماهه آخر بارداری باید قطع شود.

  76. سلام وقت بخير توروخدا جواب منم بديد من فاكتور mthfr خونم مشكل داره و مشكل انعقادي دارم از هفته ٨ هم امپول سلكسان ميزنم خواستم بدونم ميتونم سزارين زايمان كنم و مشكلي پيش نمياد امر سزارين بكنم؟؟

    1. سلام از هفته ۳۶ بارداری این آمپول برای شما قطع می شود می توانید سزارین شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *