آموزش جنین در دوران بارداری/ چه کتابی برایش بخوانم؟!

آموزش جنین از رحم مادر شروع میشه و میگن که باید باهاش حرف بزنی و برای جنین کتاب بخونی.. چه کتابهایی براش بخونم و چطوری آموزش را شروع کنم؟

نوزاد حتی قبل از به دنیا آمدن می تواند چیزهایی یاد بگیرد. نوزاد در دوران جنینی و پیش از تولد نیز صداها را می شنود و از طریق أنها چیزهایی را می آموزد. بنابراین بهتر است در طول روز زمانهایی را به صحبت کردن با جنین بپردازید، برای او شعرهای اخلاقی، تربیتی و بهداشتی بخوانید.

آموزش جنین در دوران بارداری

ساعاتی از روز را نوار قرآن گوش دهید و یا خودتان قرآن بخوانید.
در این دوران حرفهای زشت نزنید و در جاهایی که دیگران سخن ناشایست می گویند حضور پیدا نکنید. با صدای بسیار بلند، فریاد نکشید و در جاهایی که دعوا شده است و دیگران سر یکدیگر فریاد می کشند، نروید. فیلم هایی که صحنه زد و خورد، دزدی، دروغ گویی و یا کارهای احمقانه دارند را کمتر تماشا کنید و به جای آن فیلمهای آموزنده، فیلم هایی در مورد طبیعت و … را نگاه کنید.

در دوران بارداری همیشه فکر کنید که کودک کوچکی همراه شما است و از همه ی رفتارها و شنیده های شما درس می گیرد. آن گاه با خود فکر کنید که در چه مکان هایی حاضر شوم؟ با چه کسانی معاشرت داشته باشم، چه فیلم هایی را تماشا کنم، چه کارهایی باید انجام دهم؟ چه چیزهایی بشنوم؟ و چه سخنانی بگویم؟

بسیاری از محققین و پزشكان معتقدند كه خواندن برای كودكی كه هنوز درون رحم مادر است باعث افزایش پیشرفت های هوشی و احساست و نیز سلامتی می شود و پی برده اند كه قبل از اینكه كودك غان و غون كردن (صداهای اولیه نوزاد) را شروع كند شاید حتی درون رحم مغز آنها صداها و شكل واژه ها و زبان را پردازش می كند.

فواید خواندن کتاب برای جنین در دوران بارداری
خواندن برای كودك درون رحم تجربه ایست برای پیوند بین شما و فرزند شما و هركس دیگری از اعضای خانواده كه در امر خواندن شركت می كند. هر كسی كه با احساس بیشتری در لحن صدای خود وقایع را برای كودك درون شكم مادر مطرح می كند به او این اجازه را می دهد كه یك ارتباط احساسی با كودك برقرار كند. خواندن برای كودك به پدران این اجازه را می دهد كه پیوند و ارتباط عاطفی تر و صمیمی تری با فرزند داشته باشد در مقایسه با پدرانی كه ارتباطی با دوران بارداری ندارند و فقط نظاره گر این تجربه به عنوان یك تماشاگر هستند.

تحقیقات نشان داده است كه كودكانی كه بطور مداوم داستان خاصی برای آنها خوانده شده است پس از تولد نسبت به همان داستان واكنش رفتاری نشان می دهند. این واكنش می تواند به والدین كمك كند تا كودكانشان را قبل از خواب و رفتن به تختخواب آرام كند.

ویلیام فیفر، استاد روانشناسی رشد دردانشگاه كلمبیا و مدیر تحقیقاتی ، ثابت كرده است كودكان پس از تولد چنانچه در زمان جنینی صداهای مادرانشان را شنیده باشند از بین صداها به صدای مادرشان واكنش نشان می دهند.
فیفر و همكارانش به طور تصادفی صداهای ضبط شده مادارن دیگر و صداهای مادران نوزادان تازه متولد شده را برای آزمایش پخش كردند. كودكانی كه صدای مادرشان را قبلا شنیده بودند با محكم تر مكیدن واكنش نشان دادند و این امر بر توانایی تشخیص صداهایی است كه درون رحم بوده اند و می شنیدند دلالت دارد.

هشدار!
اختراعات جدید كه در بازار فروخته می شود تحت عنوان مفاهیم آموزشی برای جنین مانند وسایل شنیداری كه زنان باردار با تسمه به شكمشان می بندند تا موسیقی پخش كند یا داستان سرایی كند، ممكن است از نظر سلامت و بهداشت مناسب نباشد و ایده خوبی برای استفاده زنان باردار نیست. شواهد كافی وجود ندارد كه این وسایل تأثیر گذار باشند به دلیل اینكه سرعت امواج صوتی در آب از هوا بیشتر است و امواج صوتی به شدت در مایع آمنیوتیك تقویت می شوند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *