5 راه برای آموختن شجاعت به فرزندان خود و روش های تشویق کودکان به داشتن اعتماد به نفس

۵ راه فوق‌العاده برای آموختن شجاعت همیشگی به فرزندان خود

هیچ والدینی نمی خواهد که زندگی فرزندانشان دشوار باشد. اما ما همچنین می دانیم که بخشی از کار ما آماده کردن بچه هایمان برای ضربات سخت و دشواری های زندگی است که مطمئناً با آنها روبرو می شوند. چگونه می توانیم آنها را برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز آماده کنیم اگر آنها هرگز یاد نگیرند که هنگام سقوط (افتادن)، با شهامت برخیزند و با شجاعت و عزم با بدبختی و آشفتگی روبرو شوند؟ ما نمی توانیم. در حالی که والدین هلیکوپتری (به اصطلاح به کسانی گفته میشود که که علاقه زیادی به زندگی کودک یا فرزندان خود داشته باشند) نمی خواهند آن را بشنوند، بچه های ما نمی توانند یاد بگیرند که شجاع باشند؛ مگر اینکه ما اجازه دهیم و بگذاریم آنها بیفتند (شکست بخورند) و گاهی اوقات هم از نوع سخت آن. در اینجا پنج روش برای تشویق فرزندانتان به شجاعت و اعتماد به نفس را به شما آموزش میدهیم.

با تخت کودک خود شروع کنید

با تخت کودک خود شروع کنید

شجاع بودن یک کیفیت مستقل نیست. لیندا کاپلان تالر، نویسنده مشترک Grit to Great، می گوید ما باید با آموزش آنها شروع کنیم تا هر روز تختخواب خود را بسازند (مرتب کنند). او می گوید: “سرباز های نیروی دریایی اصرار دارند كه این یکی از مهمترین چیزهایی است که آنها در آموزش می آموزند.” وی گفت: “مرتب کردن تختخواب قبل از ترک خانه، به بچه ها احساس موفقیت می بخشد. بعلاوه این امر به آنها می آموزد كه چگونه کارهای كوچك را به صورت تخصصی انجام دهند، زیرا آنها نمی توانند بر بزرگترین چیزها تسلط یابند، تا زمانی كه آنها به كوچك ترین چیزها تسلط نداشته باشند.”

هرگز کارهایی را که کودکان می توانند خودشان انجام دهند را انجام ندهید

هرگز کارهایی را که کودکان می توانند خودشان انجام دهند را انجام ندهید

آنابلا هاگن، روانشناس و صاحب مرکز خانواده درمانی میندست در یوتا می گوید: “یافتن راه حل های خاص، خود تنها راهی است که کودکان خود را بسط میدهند، رشد می کنند و بالغ می شوند.” اگر هر وقت که آنها با چالش روبرو میشوند، آنها را نجات می دهیم (به آن ها کمک میکنیم)، آنها یاد نخواهند گرفت که در واقع می توانند برای خودشان مشکلات را حل کنند.” چگونه می دانید که چه موقع اجازه دهید یک بچه بدون تور پرواز کند (هر کاری را خودش انجام دهد و از پس مشکلات خودش براید)؟ او می گوید: “هر کاری را که میدانید فرزندتان می توانند برای خود انجام دهند، باید خودشان انجام دهند؛ حتی اگر برای شما ساده تر و سریع تر باشد که این کار را خود برای آنها حل کنید.”

تلاشی را که برای حل مسئله ای انجام میدهید، با فرزند خود به اشتراک بگذارید

تلاشی را که برای حل مسئله ای انجام میدهید، با فرزند خود به اشتراک بگذارید

شجاع بودن همیشه احساس شجاعت را نمیدهد. این می تواند شما را از ترس و وحشت پر کند یا روحیه و احساس بهزیستی شما را پایین بکشد. هاگن، نویسنده کتاب Worry Clouds Emma، كتابی كه به بچه ها كمك می كند تا بر اضطراب غلبه كنند میگوید: بعضی اوقات بزرگترین مبارزات ما بهترین نمونه های شجاعت ما را ایجاد می كنند. وی پیشنهاد می کند: “در مورد یک مشکل فعلی و مشترک با فرزندتان و نحوه مثبت برخورد با آن صحبت کنید، حتی اگر این برای شما سخت بوده است.” او اضافه می کند که اگر بچه ها ببینند والدینشان با چالش های خود روبرو هستند و سپس چالش های خود را برطرف می کنند، این کار به آنها جرات می دهد تا به چالش ها و مشکلات خود، خود رسیدگی کنند.

بچه ها را در معرض خطر (ریسک) قرار دهید

بچه ها را در معرض خطر (ریسک) قرار دهید

روانشناس ورزشی، دکتر جیم تیلور نویسنده ی *فشار مثبت: چگونه می توان فرزندی موفق و شاد پرورش داد*، می گوید: وقتی به بچه ها فرصتی می دهید تا در یک محیط امن ریسک کنند یا در یک محیط امن فعالیت های مخاطره آمیز انجام دهند، به تولید شجاعت و جسور بودن او کمک می کنید. تیلور میگوید: به عنوان مثال، کوهنوردی داخلی (به هر نوع صخره نوردی اطلاق می شود که در محدوده یک ساختمان یا سازه دیگر و معمولاً روی دیوارهای سنگی ساختگی ویژه، صخره نوردی میکنند) سرگرم کننده و بسیار ایمن است، اما به اندازه کافی آنها را از منطقه آسایش بیرون می آورد تا احساس کند که آنها در حال انجام یک کار شجاعانه هستند. البته، “مسابقه کودکان اسپارتان” می تواند مزایای مشابهی را ارائه دهد.

به کودکتان یک نیزه بدهید

به کودکتان یک نیزه بدهید

بسیار مهم است که از امنیت کودک خود اطمینان حاصل کنید، اما از خط نازک بین محافظت و ناز پرورده بار آوردن حذر داشته باشید. Gever Tulley، نویسنده ۵۰ چیزهای خطرناک (که شما باید به فرزندانتان اجازه دهید) در گفتگوی جذاب TED Talk، پیشنهاد می کند که با رمزگشایی جوانان ما، آنها را از فرصت های ارزشمند برای یادگیری چگونگی تعامل با جهان و چالش های آن دور می کنیم. درعوض، ما باید آنها را ترغیب کنیم كه نیزه پرتاب کنند (ورزش نیزه)، در طبیعت بخوابند، و دور آتش حلقه بزنند. تولی می گوید: دادن طعم خطر نه تنها به آنها می آموزد که شجاع باشند، بلکه باید کنجکاو، دارای عزت نفس و اعتماد به نفس نیز باشند.

تقویت و بالابردن شجاعت در بچه های شما

در پایان، تقویت و بالابردن شجاعت در بچه های شما به همان اندازه ای که به نفع آنها است نیز به نفع شما هم هست. “زمان زیادی طول می کشد، اما می توان به کودکان آموخت که از آن چشم انداز های زندگی و چالش های آن استفاده کنند.” همچنین در مهندسی بسیاری از دردهای زندگی، درد و لحظه های ناراحت کننده نیز وجود دارد. او می گوید: “اگر زندگی را برای فرزندان خود در سنین جوانی آسان تر کنید، وقتی که آنها بزرگتر شدند، زندگی را برای شما سخت تر می کنند .اگر زندگی را برای فرزندان خود وقتی که  در سن کم هستند سخت تر کنید، وقتی که آنها بزرگتر شدند، زندگی را برای شما آسانتر می کنند. همه والدین باید این تصمیم را بگیرند.”

مطلب مرتبط: چطور ترسو نباشیم؛ تبدیل ترس به شجاعت برای رسیدن به موفقیت

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *