10 روش کاربردی و موثر برای آب رسانی به پوست؛ چگونه پوست خود را مرطوب نگه دارید؟

چگونه پوست خود را مرطوب نگه دارید؟ (۱۰ روش کاربردی و موثر برای آب رسانی به پوست)

همه ما تا حدودی می دانیم که آب رسانی پوست یک عامل مهم برای داشتن چهره سالم و زیبا است. احتمالا موضوعی که تا الان متوجه آن نشده اید این است که تنها استفاده از کرم مرطوب کننده، آن هم یک بار در روز به تنهایی برای آب رسانی پوست کافی نیست. خب، چطور پوست را به شیوه درست آب رسانی کنیم؟ هدف از آب رسانی کردن پوست باید ایجاد رطوبت کافی برای پوست باشد که آن را در تمام طول روز مرطوب نگه دارد. آیا برای ارتقای نحوه آب رسانی پوستتان آماده هستید که بتوانید بهترین پوست را داشته باشید؟ با نی نی نما همراه باشید.

۱۰ راهکار آسان برای آب رسانی به پوست

10 راهکار آسان برای آب رسانی به پوست

۱٫ از مرطوب کننده های حاوی ترکیبات آب رسانی استفاده کنید

چه پوست خشک، چرب، حساس یا نرمال (در این صورت خوش شانس هستید) داشته باشید، انتخاب کرم مرطوب کننده با ترکیبات آب رسانی ضروری است. به دنبال محصولاتی که حاوی هیالورونیک اسید هستند، باشید؛ چون این ماده به دلیل خاصیت های آب رسانی اش شناخته شده است.

۲٫ محصولات مراقبت پوستی بر پایه آب را امتحان کنید

گزینه دیگر برای مرطوب کردن پوست استفاده از محصولات تهیه شده با پایه آب می باشد. این محصولات مرطوب کننده با پایه آب، همگی آب رسانی طولانی مدتی برای پوست را فراهم می کنند.

۳٫ مرطوب کننده را روی پوست مرطوب بمالید

خب کرم مرطوب کننده تان را انتخاب کردید، حالا چطور از آن استفاده کنید؟ خب،بهترین زمان برای استفاده از کرم مرطوب کننده زمانی است که پوست تان مرطوب باشد تا به هیدراته نگه داشتن پوست تان کمک کند. (برای استفاده از لوسیون بدن هم همین روش مشابه استفاده می شود).

مرطوب کننده را روی پوست مرطوب بمالید

۴٫ محصولات دیگری را انتخاب کنید

اگر پوست تان به آب رسانی بیشتری نیاز دارد، احتمالا باید علاوه بر کرم مرطوب کننده از محصولات دیگری هم استفاده کنید. به دنبال خرید سرم آب رسان برای آب رسانی پوست تان باشید. به طور کلی، سرم ها را باید بعد از پاک کردن پوست و قبل استفاده از کرم مرطوب کننده و می توان روز یا شب استفاده کرد.

۵٫ آب رسانی پوست را با ماسک صورت انجام دهید

برای آب رسانی بیشتر پوست استفاده از ماسک های صورت روش آسانی می باشد. نه تنها این ماسک ها درمان خوبی برای پوست شما هستند، بلکه احتمالا آنها می توانند برای آب رسانی طولانی مدت و فواید بیشمار دیگری موثر باشند. البته این روش فقط در صورت استفاده از محصولی با فرمولاسیون مناسب موثر واقع می شود.

۶٫ از کرم دور چشم استفاده کنید

ممکن است فکر کنید که کرم دور چشم مخصوص پوست های افراد سالخورده است، اما دوباره به این موضوع فکر کنید. واقعیت این است: همان طور که پوست صورت تان رطوبت خود را از دست می دهد، این اتفاق برای پوست اطراف چشم تان هم می تواند رخ بدهد. در واقع، پوست اطراف چشم تان حساس ترین قسمت بدن تان است؛ بنابراین پوست دور چشم تان مراقبت بیشتری نیاز دارد.

از کرم دور چشم استفاده کنید

۷٫ از اسپری آب رسان صورت برای رطوبت رسانی در نیمه روز استفاده کنید

بعضی از لحظاتی دلتان می خواهد که بتوانید رطوبت پوستان را بدون پاک کردن آرایش تان تمدید کنید. برای این کار اسپری آب رسانی سریع صورت در نیمه روز را انتخاب کنید.

۸٫ از دوش های طولانی مدت و داغ خودداری کنید

ما کاملا این موضوع را درک می کنیم که دوش گرم به ویژه زمانی که هوا خیلی سرد است بسیار دلچسب می باشد. اما دوش های طولانی مدت و داغ می تواند رطوبت پوست تان را از بین ببرد و باعث خشکی آنها شود. در عوض، برای شستشو از آب ولرم استفاده کنید و زمانی که پوست تان بعد از حمام مرطوب است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. به ما اعتماد کنید؛ با این روش پوست تان از شما سپاسگذار خواهد بود.

۹٫ دستگاه بخور نصب کنید

این کار به ویژه برای فصل زمستان ایده خوبی است، اما اگر در مکانی با آب و هوای خشک زندگی می کنید این کار برای طول سال هم مفید است. هوای کم رطوبت می تواند باعث خشکی پوست تان شود و اینجاست که یک دستگاه بخور می تواند برای شما مفید باشد. این دستگاه می تواند به باز گرداندن رطوبت هوا و مرطوب نگه داشتن پوست تان کمک کند.

دستگاه بخور نصب کنید

۱۰٫ از دست ها و پاهایتان غافل نشوید

شما تمام طول روز به پوست صورت تان اهمیت می دهید، اما دست و پاها چه می شوند؟ از آنها هم به خوبی مراقبت کنید. این راهکار ها را امتحان کنید: قبل از اینکه به رخت خواب بروید به دست و پا کرم مرطوب کننده بمالید و یک جفت دستکش و جوراب بپوشید. وقتی که صبح بیدار شدید دست و پاهای نرم تر و مرطوب تری خواهید داشت.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *