گرسنگی زیاد در بارداری و جنسیت جنین

گرسنگی زیاد در بارداری و جنسیت جنین + تاثیر اشتهای در جنسیت نوزاد

فرزند شما پسر است یا دختر؟ اشتهای شما نشان میدهد

آیا شما دختر باردار هستید یا پسر؟ میزان غذایی که میل دارید، می تواند سرنخ هایی به شما بدهد.

محققان دانشگاه هاروارد می گویند زنانی که پسر باردار هستند در حدود ۱۰% بیشتر از زنانی که دختر باردارند بیشتر غذا می خوردند. یافته های آنها در مجلات پزشکی بریتانیا آمده است.

رولا تمیمی، دانشجوی دکترا در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، تحقیقی روی ۲۴۴ زن باردار را در مرکز پزشکی بوست انجام داد. این زنان همه چیزهایی را که در طول سه ماهه دوم بارداری خود می خوردند به محققان گفتند.

آنها چه چیزهایی می خورند

زنانی که پسر باردار بودند:

·       در حدود ۸% پروتئین بیشتر

·       ۹% کربوهیدرات بیشتر

·       ۱۱% چربی حیوانی بیشتر

·       ۱۵% چربی گیاهی بیشتر

خبر خوب: این میزان غذا باعث افزایش وزن این افراد، نسبت به زنانی که دختر باردار بودند، نشده است.

از نظر آماری، تفاوت بین غذای مصرفی زنانی که پسر باردار بودند و آنهایی که دختر باردار بودند، فقط تا حدی معنی دار بود. اما، تمیمی و همکارانش نوشتند “تفاوت در میزان انرژی مصرفی بین زنان بارداری که پسر داشتند نسبت به زنانی که دختر باردار بودند، ناچیز نیست.”

آنها حدس می زنند که این تستوسترون ترشح شده توسط بیضه های جنین پسر است که مسئول میل غذایی بیشتر زنانی است که پسر باردارند.

اشتهای + جنسیت فرزند

باردار بودن پسر باعث گرسنگی بیشتر مادر می شود

سلیا هال ویرایشگر پزشکی می گوید: این عقیده ماماهای قدیمی است که به نظر می رسد از موشکافی علوم مدرن باقی مانده است. ظاهراً، همینطور است و زنانی که پسر حامله هستند بیشتر میل به خوردن غذا دارند.

دیگر روشهای شناخته شده برای تشخیص جنسیت نوزاد، از نحوه قرار گیری جنین در رحم تا ضربان قلب جنین، توسط دانشمندان رد شده اند.

اما این نظریه که هر چقدر مادر بارداری احساس گرسنگی بیشتری داشته باشد، احتمال داشتن فرزند پسر نیز بیشتر است، در ایالات متحده حمایت می شود.

یک مطالعه روی ۲۴۴ زن باردار نشان داد که، زنانی که پسر باردارند نسبت به زنانی که دختر بارداری بودند، به طور متوسط ۱۰ درصد کالری بیشتری مصرف می کردند.

زنانی که پسر باردار بودند ۸ درصد پروتئین بیشتر، ۹ درصد کربوهیدارت مانند نان و پاستا، ۱۱ درصد محصولات لبنی بیشتر و ۱۵ درصد چربی گیاهی بیشتری از زنان دختردار می خوردند.

پروفسور دیمیتریوس تریکوپولوس، از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بوستون، امروز در ژورنال پزشکی بریتانیا گزارش می دهد: یافته های ما این فرضیه ها را تایید می کند که زنان دارای جنین پسر ممکن است نیاز به انرژی بیشتری داشته باشند.

او گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که زنانی که پسر باردارند، از زنانی که دختر باردارند وزن بیشتری داشته باشند.

گمان می رود که سیگنال های هورمونی که از طرف جنین پسر به مادر ارسال می شود باعث احساس گرسنگی می شود.

منبع: webmd و telegraph

 

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *