ویتامین های چاق کننده کدامند؟

کدام ویتامین ها چاق کننده است؟ (راهنمای افزایش وزن در بارداری)

برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌ها  را می توان بعنوان ویتامین های چاق کننده معرفی کرد. این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص این ویتامین‌های چاق کننده در اختیارتان می‌گذارد.
بیش از نیمی از جمعیت جهان با مشکل چاقی روبرو بوده و به دنبال اقداماتی برای کاهش وزن می‌باشند. در مقابل، افراد بسیار دیگری وجود دارند که دارای وزن بسیار کم بدنی بوده و به دنبال اقداماتی برای افزایش وزن می‌گردند. خوردن محصولات لبنی، غذاهای چرب و شیرینی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه اضافه وزن به شمار می‌آیند. با این حال، این مواد غذایی سالم نبوده و می‌توانند سطوح کلسترول که برای قلب ضرر دارد را افزایش دهند. پس، بهترین راه افزایش وزن چیست؟ آیا ویتامین‌ها برای افزایش وزن مفید می‌باشند؟ کدام ویتامین باعث چاقی میشود؟ اجازه دهید پاسخ‌های خود را به تمام این سئوالات در پایین این مقاله بیابیم.

ویتامین های چاق کننده کدامند؟

کدام ویتامین چاق کننده است؟

برای اینکه خلی سریع به پاسخ این پرسش خود که کدام ویتامین ها چاق کننده هستند؟ برسید، باید در همین ابتدا اشاره کنیم که کمبود برخی ویتامین ها در بدن مانع از این میشود که راحت وزن اضافه کنید. این ویتامین چاق کننده B12 و B9 هستند. ویتامین B12 که در محصولات حیوانی مانند جگر و شیر و تخم مرغ به وفور یافت می شود باعث تکثیر سلول های بدن  و یا بعبارتی خون سازی میشود و همچنین ویتامین B12 می تواند انرژی سلول های بدن را تامین کند و کار اکسیژن رسانی در بدن را به حداکثر خود ارتقا بدهد. اذا بعنوان اولین ویتامین چاق کننده به بررسی ویتامین B12 پرداختیم.

به منظور افزایش وزن به روشی سالم، بایستی از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید که حاوی تمام مواد مغذی ضروری است. در اکثر موارد، وزن بسیار پایین بدن به دلیل سوء تغذیه و یا رژیم غذایی نامناسب است. بنابراین، اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در صورت داشتن آرزوی افزایش وزن، بایستی یک وعده‌ی غذایی حسابی که حاوی کربوهیدراتها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و غیره است را مصرف نمایید.

کدام ویتامین چاق کننده است؟

ویتامین دیگری که میتوانیم بعنوان ویتامین چاق کننده معرفی کنیم، ویتامین B9 است، که در در ابتدای مطالب نیز از آن یاد کردیم. حال به بررسی بیشتر این ویتامین چاق کننده میپردازیم.

کمبود ویتامین B9 که تحت عنوان فولات نیز شناخته میشود، باعث کاهش وزن میشود. مادران بارداری که فولات کمتری مصرف میکنند فرزندان لاغر و دارای نقص سیستم عصبی را به دنیا می آورند. همچنین افرادی که دچار کمبود ویتامین B9 هستند غالبا افرادی کم اشتها و دارای کمبود وزن هستند.اختلالات رفتاری نیز از جمله مشکلاتی است که افراد ویتامین B9 کمتری دارند دچار آن میشوند.

ویتامین B9 در مواد غذایی مانند عدس، سبوس برنج، جگر، مخمر آبجو، آرد سویا، انواع لوبیا، بادام زمینی، اسفناج، برگ شلغم، کدو حلوایی، مارچوبه و گندم یافت میشود.

بایستی انتخاب مناسب را در خصوص مواد غذایی داشته باشید. مواد غذایی بایستی از میزان کالری بالایی برخوردار بوده و انواعی را شامل شود که انرژی را تأمین می‌سازند. به عنوان مثال، خوردن پاپ کورن هرگز به افزایش وزن کمک نمی‌کند. با این حال، اگر فرد آن را با آجیل و یا میوه جایگزین سازد، می‌تواند میان وعده‌ی سالمی بوده و همچنین به افزایش وزن کمک خواهد کرد.
به همین نحو، نکته‌ی مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید، این است که میزان کالری‌هایی که مصرف می‌کنید، بایستی بیشتر از میزان کالری‌هایی باشد که می‌سوزانید. با این حال، در برخی موارد، مشخص شده است که جدای از رژیم غذایی نامناسب، چندین عامل دیگر نیز مسئول افزوده نشدن بر وزن می‌باشند. به عنوان مثال، چنانچه فردی دارای سوخت و ساز بیش فعال باشد، در اضافه وزن سالم به موفقیت نخواهد رسید. بنابراین، در این موارد، ایجاد تغییر در رژیم غذایی به تنهایی کمکی به افزایش وزن نخواهد کرد. در آن موارد، همراه با رژیم غذایی، مصرف برخی مکمل‌ها مانند مکمل‌های ویتامین می‌تواند به سرعت به افزایش وزن کمک کند.

کدام ویتامین باعث چاقی میشود؟

ویتامین D  باعث چاقی و افزایش وزن میشود. کمبود این ویتامین باعث سستی استخوان ها و پوکی استخوان میشود. لذا براساس تحقیقات انجام گرفته ما می توانیم ویتامین D  را تحت عنوان ویتامین چاق کننده معرفی کنیم. غلات کامل، ماهی ساردین، تخم مرغ و شیر و نور آفتاب از مهم ترین منابع ویتامین D به شمار می روند. افراد چاقی که قصد کاهش وزن خود را دارن نیز نباید کمبود این ویتامین در بدن خود را نادیده بگیرند زیراکه در صورت بروز ضعف این ویتامین در بدن آنها دچار مشکلات حیاتی میشوند.ویتامین D برای افزایش وزن سالم مفید است. ویتامین D برای رشد استخوان‌های سالم ضروری بوده و از اینرو مصرف این مکمل‌ها می‌تواند برای افزایش وزن مفید باشد.

قرص جوشان ویتامین C و چاقی

کدام ویتامین باعث چاقی میشود؟

افرادی که مایل به اضافه وزن نیستند، اغلب شکایت دارند که مصرف ویتامین و مکمل‌های دیگر منجر به افزایش وزن به عنوان یک عارضه جانبی می‌شود. از اینرو، ثابت شده است که مصرف مکمل‌های ویتامین مانند قرص جوشان ویتامین C می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.

آیا قرص جوشان چاق کننده است؟

قرص جوشان ویتامین C به ویژه با افزایش وزن همراه است به این دلیل که روند سوخت و ساز بدن را آهسته می‌سازد. بنابراین، افرادی که دارای مشکلات مربوط به سوخت و ساز بدن می‌باشند، می‌توانند مکمل‌های سرشار از ویتامین C مصرف نمایند.
از سوی دیگر، اگر به منظور داشتن یک بارداری سالم، مایل به افزایش وزن هستید، در این صورت بایستی از ویتامین‌های دوران بارداری مصرف نمایید. این ویتامین‌های چاق کننده به منظور حفظ سلامت مناسب در طول دوران بارداری می‌باشند. مصرف ویتامین‌های بارداری قبل از و در طول دوران بارداری به کاهش خطر به دنیا آوردن نوزاد با وزن بسیار کم کمک می‌کند. با این حال، بایستی خاطر نشان شود که مصرف ویتامین‌های چاق کننده بارداری جهت افزایش وزن تنها در صورتی مؤثر است که شما باردار باشید. به طور مشابه، مصرف مولتی ویتامین‌ها مانند قرص جوشان ممکن است موجب افزایش وزن در بعضی افراد شود. با این حال، بر سر این مسئله هنوز هم بحث و جدل وجود دارد.
همچنین به یاد داشته باشید که، مشورت با پزشک، پیش از مصرف ویتامین و یا هر نوع مکمل دیگر، کاری عاقلانه خواهد بود. اگرچه ویتامین C در افزایش وزن مفید است، مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به عوارض جانبی مانند اسهال، و غیره شود. بنابراین، عاقلانه است که از دوز و میزان دقیق مصرف ویتامین‌ها اطلاع داشته و به همان ترتیب از آن پیروی کنید. در عین واحد، بایستی به پیروی از یک رژیم غذایی سالم و برنامه‌ی ورزشی منظم ادامه دهید. مراقب خود باشید!

اشتراک‌گذاری
36 نظر
  1. واسه چاقی دوا بگید

  2. خیار میگن چاق میکنه

  3. تو ران شیردهی ام ازقبل لاغر بودم اما الان بشدت لاغرشدم اعتماد بنفسم کم شده چیکا کنم چاق بشم.

    1. عزیزم شربت راسیپ رو از داروخونه بگیر بشدت اشتها آوره و چاق کننده

  4. دارو برای اشتهااور یا چاقی بدون بازگشت میخوام.راهنمایی کنین لطفآ.ممنونم

    1. راسیپ ک میگن برای دوران شیردهی خوب نیست؟؟

    2. سلام فقد مولتی پریناتال عالیه ن عوارض داره ن چاقی بدمیاره چربی نمیاره فقدپرمیکنه قهوه ای رنگ هستن کپسولن،هربسته ده تایی۱۳تومن،مصرف کن واثراتشوببین فقدادامه بده قطش نکن

  5. گین آپ برای چاقی بدونه ورزش خوبه بعدم بدون اینکه زیر نظر پزشک باشه

    1. تا چند وقت بخوریم و تا کِی ادامه بدیم؟

    2. چه قرصیه؟میشه ازداروخونه گرفت؟ناباروری نمیاره؟

  6. شربت راسیپ برای چاقی بسیارموثره ولی متاسفانه صورت جوش میزنه.برای من که اینطوربود
    اول ۱آزمایش کامل بدیدتا مشکل لاغری دقیق بررسی بشه

  7. قرص سالم میخوام واسه چاقی

  8. ویتامین c و ب کمپلکس کمک میکنه وزنتون بیشرت بشه من خودمم مصرف میکنم روزی دو عدد ویتامین c یدونه سر صبحی یدونه شبا
    قرص ب کمپلکس هم همینطور
    مصرف بیشترش ضرر داره

  9. عالی بود مرسی❤

    1. اینایی که گفتید قرص هستن

  10. دوستان عزیزیا که میخوان چاق بشن قرص پاور سیستم واقعا معجزه میکنه من خودم دوران سربازی به توصیه دوستان استفاده کردم تو یه ماه پانزده کیلو اضافه کردم بدون هیچ برگشت و عارضه ای

    1. از کجا میشه اصل شو تهیه کرد

    2. سلام اینو که گفتین داروخانه داره

  11. راهي براي چاق شدن خيلي لاغرم اعتماد به نفسم پايينه

  12. سلام قرص ویتامین ای هم چاق کننده ست

  13. شربت راسیپ که میگید بدون نسخه داده میشه؟

  14. سلام خدمت تون ميشه براي افزايش اشتها منو كمك كنيد خييييلي لاغرم ميخوام چاق شم

  15. به نظر شما کلسیم د باعث چاقی میشود میخوام‌چاق بشم.

  16. سلام من تودوران شیردهی ام ازاولم وزنم کم بود الان خیلی لاغر شدم چ دارویی خوب اسفتاده کنم ک چاق بشم لطف راهنمایی کنید

  17. سلام خسته نباشید،کسی هست ک اندامشو وزنش خوبه و نرمال اما صورتش لاغر؟وآیا دارویی مصرف کرده ک فقط روصورتش تاثیربڋاده و چاق شه؟

  18. جوانه ی گندم روزی دویا سه بار باشیربخوریدصورتوبدن چاق میشه مو وپوستم تقویت میشه

  19. سلام؛راهکاری برا ریزش ابرو و مو میخاستم؟؟؟?

  20. از داروهایی که شیمیایین استفاده نکنید که نمیدونین چیه. این‌دارو رو بگیر ۴ تاشو میخوری دیگه هیچی سیرت نمیکنه زودم‌پر میشی هم‌چاقیت طبیعیه هم بدون‌عوارض ام‌کلی تقویت میشه بدنت
    نیچر فیت ب کمپلکس زیکک‌پلاس اسمش اینه آمدیکاییه

    1. س.واقعا شربت زینک خوبه

  21. ویتامین E و امگا ۳ باعث چاقی صورت میش نحوه مصرفش یکی روز در میانه

  22. سلام من ۲۴ سال سن دارم شغل کاریم داربست بندیه وزنم ۵۳کیلو صورتم خیلی لاغره می خوام وزن زیاد کنم

  23. سلام تو پیام بالا منظورتون اینه که یه روز قرص ویتامین E بخوریم روز بعد امگا ۳ بخوریم

  24. سلام من ۲۵سالمه قدم ۱۸۰سانتیمتره وزنم ۵۴کیلو خیلی لاغرم ب نظر شما چه دارویی بخورم وزنم زیاد بشه

  25. من ی قرص گرفتم ازعطاری اشتهام خیلی زیادشد فوری هم وزنم بالارف.اماچون سرکارمیرم بازم لاغرشدم الان شربت زینک استفاده میکنم.راسیب هم گرفتم دیگ اشتهااور تاثیرنمیزاره بم چیکارکنم

  26. من خیلی لاغر ششدم همه بهم میگن چقد لاغر شدی اعتماد بنفسم کور شده چه کنم خداایااا کمکم کنید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.