چی بخوریم جنین تپل بشه

برای تپل شدن جنین چی بخوریم؟

کمبود مواد مغذی ممکن است بر رشد و وزن گیری و به اصطلاح تپل شدن جنین تاثیر بگذارد. عادات غذایی بد و افزایش اضافه وزن ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض بارداری یا زایمان را افزایش دهد. به سادگی، انتخاب غذاهای سالم و مغذی به حفظ سلامت شما و کودکتان کمک می کند. همچنین پس از تولد، وزنی که در بارداری بدست آورده بودید را کم میکنید و از دست می دهید. اما از آنجایی که مادران دوست دارن صاحی یک نوزاد تپل باشند این سوال را مطرح می کنند که چه غذاهایی برای رشد و وزن گیری جنین خوبه؟ و چی بخوریم جنین تپل بشه؟ 

چی بخوریم جنین تپل بشه؟

در این بخش از نکات تغذیه دوران بارداری در نی نی نما ، چندین غذای بسیار مغذی برای مصرف در دوران بارداری وجود دارد که باعث تپل شدن جنین می شود را به شما معرفی می کنیم. این ۱۳ مورد از مواد غذایی رشد جنین را افزایش می دهد.

۱٫ برای تپل شدن جنین محصولات لبنی مصرف کنید.

محصولات لبنی، به ویژه ماست، یک انتخاب عالی برای زنان باردار است، آنها به شما کمک می کند نیازهای پروتئین و کلسیم را افزایش دهید. پروبیوتیکها نیز ممکن است به کاهش خطر عوارض کمک کنند.

۲٫ تپل شدن جنین با مصرف فولات

فولات یکی از ویتامین های B است (B9). برای سلامتی مادر و جنین، مخصوصا در سه ماهه اول، بسیار مهم است.

۳٫ خوردن حبوبات به تپل شدن بچه کمک می کند

این گروه غذایی شامل عدس، نخود فرنگی، لوبیا، نخود، سویا و بادام زمینی است. حبوبات منابع عالی گیاهی فیبر، پروتئین، آهن، فولات (B9) و کلسیم هستند که همه آنها در دوران بارداری بیشتر مورد نیاز هستند.

۴٫ سیب زمینی های شیرین برای رشد جنین

سیب زمینی شیرین غنی از بتا کاروتن، یک ترکیب گیاهی است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود، ویتامین A برای رشد و تمایز بیشتر سلول ها و بافت ها ضروری است و برای رشد سالم جنین بسیار مهم است. توصیه می شود که زنان باردار مصرف ویتامین A خود را ۱۰تا ۴۰٪ افزایش دهند.

مطلب پیشنهادی: وزن گیری جنین؛ بهترین روش ها و غذاها برای افزایش وزن جنین در بارداری

چی بخوریم جنین تپل بشه

۴٫ خوردن ماهی سالمون بچه را تپل می کند

ماهی سالمون غنی از اسیدهای چرب امگا۳ است. اکثر افراد، از جمله زنان باردار، از طریق رژیم غذایی خود تقریبا به اندازه کافی امگا ۳ را دریافت نمی کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ در دوران بارداری بسیار لازم و ضروری هستند، اینها در مقادیر زیاد در غذاهای دریایی یافت میشوند و به سلامت مغز و چشم جنین کمک میکنند.

با این حال، توصیه می شود که زنان باردار به طور کلی مصرف غذاهای دریایی خود را به دو بار در هفته، به دلیل جیوه و دیگر آلاینده های موجود در ماهی های چرب محدود کنند، این آگاهی باعث شده است که برخی زنان مصرف ماهی را به طور کل قطع کنند، در صورتی که کار کاملا اشتباهی است. با این حال، مطالعات نشان داده است که زنان باردار که ۲-۳ وعده غذای ماهی چرب را در هفته مصرف می کنند، مصرف توصیه شده امگا ۳ را افزایش می دهند و بسیار مفید خواهد بود.

۵٫خوردن تخم مرغ برای چاق شدن جنین

تخم مرغ یک غذای کامل برای سلامتی است، زیرا آنها تقریبا حاوی هر نوع مواد مغذی هستند که بدن نیاز دارد. یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۷۷ کالری، و پروتئین و چربی با کیفیت بالا است، همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است. تخم مرغ یک منبع عالی از کولین هستند، کولین برای بسیاری از فرآیندهای بدن شما، از جمله رشد مغز و سلامت ضروری است.

۶٫ بروکلی و سبزیجات سبز و تیره

کلم بروکلی و سبزیجات سبز تیره، مانند کلم و اسفناج، حاوی بسیاری از مواد مغذی برای زنان باردار هستند، این شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم است. کلم بروکلی و سبزیجات برگ دار، غنی از آنتی اکسیدان هستند، آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی می باشند که به تقویت سیستم ایمنی و بهبود هضم کمک می کنند. با توجه به محتوای فیبر بالا، این سبزیجات همچنین ممکن است به جلوگیری از یبوست کمک کنند، که یک مشکل رایج در میان زنان باردار است. مصرف سبزیجات برگ سبز نیز به کاهش خطر ابتلا به وزن کم هنگام زایمان مرتبط است.

۷٫ گوشت لخ

گوشت گاو، گوشت خوک و مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت هستند. علاوه بر این، گوشت لخم گاو نیز غنی از آهن، کولین و دیگر ویتامین های B است – که همه آنها در مقادیر بالاتری در دوران بارداری مورد نیاز است. آهن یک ماده معدنی ضروری است که توسط گلبول قرمز به عنوان بخشی از هموگلوبین مورد استفاده قرار می گیرد،مهم است که اکسیژن را به تمام سلولهای بدن منتقل می کند و دررشد و سلامت جنین بسیار تاثیر گذار است.

۸٫ روغن جگر ماهی

این روغن بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ EPA و DHA است، که برای رشد مغز جنین و سلامت ضروری است . روغن جگر ماهی نیز سرشار از ویتامین D است، که بسیاری از آنها را به اندازه کافی دریافت نمی کنند، این برای کسانی که به طور منظم غذاهای دریایی و یا مکمل با امگا ۳ و یا ویتامین D مصرف نمی کنند، بسیار مفید است. مصرف کم ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به پره اکلامپسی ارتباط دارد، این عارضه بالقوه خطرناک با فشار خون بالا، ورم دست و پا و وجود پروتئین در ادرار مشخص می شود.

۹٫ مصرف توت ها جنین را تپل می کند

توت ها حاوی آب، کربوهیدرات سالم، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند، آنها به طور کلی حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که به بدن کمک می کند تا آهن بیشتری جذب کند، ویتامین C همچنین برای سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد.

توت ها دارای شاخص نسبتا کم گلیسمی هستند، بنابراین نباید موجب افزایش شدید قند خون شوند، همچنین یک میان وعده خوب هستند، زیرا حاوی آب و فیبر می باشند. آنها عطر و طعم و مواد مغذی زیادی را عرضه می کنند، اما با مقدار کالری، که بسیار کم است.

۱۰٫ غلات سبوس دار

خوردن دانه های کامل و یا غلات سبوس دار، ممکن است نیاز زنان باردار را به کالری افزایش دهد، به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری که این اتفاق به وفور رخ می دهد. در مقایسه با غلات تصفیه شده، دانه های کامل، حاوی فیبر، ویتامین ها و ترکیبات گیاهی می باشد، جو و کوینا همچنین حاوی مقادیر مناسبی از پروتئین هستند که در دوران بارداری ضروری و مفید هستند. علاوه بر این، غلات سبوس دار به طور کلی غنی از ویتامین B، فیبر و منیزیم است، همه اینها اغلب در رژیم های غذایی زنان باردار وجود دارد.

۱۱٫ آووکادو و وزن گیری جنین

آووکادو یکی از میوه های غیر معمول است، زیرا آنها حاوی مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع هستند، همچنین دارای فیبر بالا، ویتامین B (به ویژه فولات)، ویتامین K، پتاسیم، مس، ویتامین E و ویتامین C می باشند. به دلیل محتوای بالای چربی های سالم، فولات و پتاسیم، آووکادو انتخاب خوبی برای زنان باردار است. چربی های سالم کمک می کنند پوست، مغز و بافت جنین به خوبی رشد کنند و ممکن است به جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین کمک کند. در واقع، آووکادو پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد، پتاسیم موجود در آووکادو نیز، ممکن است به کاهش درد پس از زایمان کمک کند، که یک اثر جانبی بارداری برای بعضی از زنان است.

۱۲٫ میوه خشک و وزن گیری جنین

میوه خشک شده به طور کلی کالری، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد. یک تکه میوه خشک حاوی همان مقدار مواد مغذی به عنوان میوه تازه است، فقط بدون آب و در شکل بسیار کوچکتر وجود دارد. یکی از مزایای میوه های خشک می تواند دریافت درصد زیادی از مصرف توصیه شده از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله فولات، آهن و پتاسیم را فراهم کند.

آلو غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین K و سوربیتول است، آنها مسهل های طبیعی هستند و ممکن است در کاهش یبوست مفید باشند. خرما دارای فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی است، مصرف منظم مصرف آن در طی سه ماهه سوم بارداری ممکن است به تسکین دهانه رحم کمک کند و نیاز به القاء کار را کاهش دهد. با این حال، میوه های خشک نیز شامل مقدار زیادی از قند طبیعی هستند، اطمینان حاصل کنید که از انواع شیرینی که حاوی شکر بیشتری هستند اجتناب کنید.

۱۳٫ ارتباط مصرف آب با رشد و وزن گیری جنین

در دوران بارداری حجم خون به میزان ۱٫۵ لیتر یا حدود ۵۰ اونس افزایش می یابد، بنابراین، مهم است که بدن را به طور کامل هیدراته نگهدارید. جنین شما معمولا نیاز به همه چیز دارد، اما اگر مصرف آب خود را افزایش ندهید، ممکن است بدن دچار خشکی شود.

همچنین ممکن است به طور مستقیم بر سلامت و رشد کودک شما تأثیر بگذارد. از آنجا که نیازهای کالری و مواد مغذی افزایش می یابد، بسیار مهم است که مواد غذایی سالم را انتخاب کنید. افزایش وزن در دوران بارداری طبیعی است، اما مهم است که آن را با روش سالم به دست آورید. این بعد از بارداری به شما، کودک و سلامتی شما منجر می شود.

منبع خبر : برگرفته از namnak

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.