چگونه همسرم را عاشق خودم کنم؟!

هر خانمی می‌تواند تنها با دانستن چند سیاست زنانه، زندگی مشترک موفقی داشته باشد و همسرش را شیفته و عاشق خود کند. اگر شما نیز تمایل دارید با این شیوه های رفتاری آشنایی پیدا کنید و محبت و توجه همسرتان را به دست بیاورید و همسرتان را عاشق خود کنید؛ با ما همراه شوید:

چگونه همسرم را عاشق و وابسته خودم کنم؟

به همسرتان احترام بگذارید!

احترام به همسر می‌تواند زندگی یک زن را از این رو به آن رو کند. بسیاری از مردها تشنه احترام هستند و چه بهتر که این احترام از سوی زن زندگیشان باشد. بنابراین سعی کنید که با احترام گذاشتن به همسر به او نشان دهید که تا چه اندازه برای شما مهم است و به او احساس قدرت، بزرگی، ارزشمند بودن و مفید بودن بدهید.

چگونه همسرم را عاشق خودم کنم؟

سخت گیر نباشید!

وقتی همسرتان ببیند که شما در مقابل برخی از کارهایی که او انجام می‌دهد عکس العمل تندی نشان می‌دهید و یا این که به شدت عصبانی می‌شوید ممکن است بار دیگر این کار را از او نبینید اما به احتمال زیاد به این دلیل که او سعی می‌کند برای بار دوم آن را از شما پنهان کند. پس سیاست اولی که لازم است یاد بگیرید این است که حساسیت نشان ندهید تا از کارهای ریز و درشت همسرتان آگاه باشید.

از مقایسه کردن بپرهیزید!

همان طور که زن‌ها از این که مورد مقایسه قرار بگیرند خوششان نمی‌آید مردها نیز دوست ندارند که آن‌ها را با همسران دوستانتان یا دیگر مردهای فامیل و آشنا مقایسه کنید. همه مردم ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود را دارند پس سعی کنید که هیچ گاه همسرتان را با مردهای دیگر و زندگی خود را با زندگی سایر مردم مقایسه نکنید.

حسود نباشید!

به جای این که تعریف همسرتان از مادر یا خواهر و خانواده‌اش موجب برانگیختن حسادت و واکنش نامناسب شما شود سعی کنید اگر حرف او درست است به جای جبهه گرفتن آن را تایید کنید تا مورد تحسین همسرتان قرار بگیرید.

به طور مستقیم انتقاد نکنید!

اگر مشکل یا ایرادی در رفتار همسرتان وجود دارد که شما را آزار می‌دهد به طور مستقیم آن را مطرح نکنید. همچنین سعی نکنید که با انتقاد از مرد زندگیتان عادتی را در او به وجود بیاورید چرا که ممکن است چنین کاری نتیجه مطلوب به دنبال نداشته باشد. به جای آن روش‌های غیر مستقیم را برای طرح انتقاد خود در پیش بگیرید زیرا مردها به چنین روش‌هایی بهتر پاسخ می‌دهند.

در حضور فرزندان از همسرتان انتقاد نکنید!

انتقاد نکردن از همسر در حضور فرزندان یک سیاست زنانه دیگر است که هر خانم با سیاستی باید آن را در زندگی زناشویی خود به کار بگیرد زیرا در غیر این صورت پدر خانواده احترام خود را پیش فرزندان از دست می‌دهد و از آن بدتر این که همسرتان احساس قدرت خود را از دست می‌دهد پس به جای آن سعی کنید همیشه از همسرتان در نگاه فرزندان یک مرد قدرتمند بسازید تا آرامش بیشتر در روابطتان برقرار باشد.

به تنهایی تصمیم نگیرید!

این که شما بخواهید برای انجام کاری به صورت فردی تصمیم بگیرید ممکن است همسرتان را ناراحت یا حتی عصبانی کند اما اگر با او مشورت کنید حتی اگر با انجام آن کار مخالف باشد ممکن است آرام‌تر برخورد کند. به عنوان مثال وقتی فردی از شما دعوت می‌کند و همسرتان به پذیرفتن این دعوت راضی نیست شما نباید بدون اطلاع او دعوت را بپذیرید در حالی که اگر قبل از پذیرفتن دعوت از او نظر بخواهید امکان دارد با این کار مخالفت نکند.

لطافت زنانه خود را حفظ کنید!

یک زن با سیاست می‌داند که نباید به اندازه یک مرد برای زندگی انرژی بگذارد و باید وظایف سنگین و مردانه را به همسرش واگذار کند زیرا زن در واقع ستون عاطفی خانواده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که زن رئیس خانه و مرد رئیس خانواده است پس قرار نیست خودتان را با وظایف مدیریتی و سخت مردانه اذیت کنید.

علاقه خانواده‌تان را به او ثابت کنید!

همواره سعی کنید همسرتان را به صورت غیر مستقیم از علاقه خانواده خود آگاه کنید؛ به عنوان مثال اگر مادر شما برایتان غذایی می‌فرستد به او بگویید که چون تو به این غذا علاقه داری مادرم آن را درست کرده و برایمان فرستاده است. به این صورت او از این که مورد توجه خانواده شما قرار گرفته است خوشحال می‌شود و در عین حال او را یک قدم به خانواده خود نزدیک‌تر کرده‌اید.

از گفتن همه چیز خودداری کنید!

درست است که همسرتان اولویت اول زندگی شما است اما قرار نیست که او را از ریز و درشت اتفاق‌هایی که رخ می‌دهند باخبر کنید. این مورد مخصوصا درباره مسائل خانواده پدریتان کاربرد دارد و بهتر است در این مورد حتما مسائل را به صورت گلچین شده و خوب برای او تعریف کنید.

عاشق باشید و عاشق بمانید!

عشق لازمه یک زندگی ایده آل است؛ برای این که رابطه‌تان مثل روز اول بماند عشق یک سیاست زنانه دیگر است که نباید آن را فراموش کنید. همیشه عاشق باشید، اول از همه عاشق خودتان و سپس عاشق همسرتان اما این که اول عاشق خودتان هستید را مثل یک راز نزد خودتان نگه دارید و نگذارید که همسرتان از آن باخبر شود.

روی رفتارتان کنترل داشته باشید!

یکی دیگر از سیاست‌هایی که لازم است یک زن از آن استفاده کند سیاست سکوت کردن در هنگام دعوا است. در چنین مواقعی سعی کنید روی رفتار خود کنترل داشته باشید و طوفان به پا شده را به سکوت ختم کنید. به جای جواب‌های احساسی و غیر منطقی در آن لحظه، هنگامی که آرام شدید با جواب‌های منطقی مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

به بچه‌ها محبت کنید!

سعی کنید در خانواده همسرتان همیشه به بچه‌های کوچک محبت کنید این کار باعث می‌شود که وقتی این بچه‌ها بزرگ شدند محبت شما را یادشان بماند و اگر کسی از شما بدگویی کرد جلوی او بایستند و از شما طرفداری کنند.

دلبری کنید!

دلبری کردن یک سیاست زنانه بسیار کمک کننده است که شما را پیش همسرتان عزیزتر می‌کند. یک زن خوب همیشه سعی می‌کند خود را برای همسرش زیبا و آراسته کند. استفاده از لحن بچه‌گانه و لوس هم یکی از مواردی است که لازم است گاهی آن را به دلبری خود اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در این مورد ممکن است برای همسرتان عادی شود و حتی گاهی نتیجه معکوس داشته باشد پس اعتدال را رعایت کنید.

از قبول مسئولیت‌های زیاد خودداری کنید!

این که سعی کنید بار مسئولیت‌های زیادی را به دوش بکشید سیاست نیست. قرار نیست که هر کاری را به تنهایی انجام دهید تا خوب بودن خود را اثبات کنید بلکه گاهی اوقات بهتر است که از دور به کارها نگاه کنید، تنها بر انجام شدنشان نظارت داشته باشید و زیاد خود را درگیر نکنید.

به او فرصت اشتباه بدهید!

خانمی که سیاست زنانه داشته باشد به همسرش فرصت می‌دهد که اشتباه کند. به عنوان مثال وقتی از همسرتان می‌خواهید که کاری برایتان انجام دهد اما در انجام آن اشتباه می‌کند به جای این که دفعه بعد سعی کنید خودتان آن کار را انجام دهید به او فرصت بدهید که بار دیگر آن را امتحان کند زیرا این کار هم باعث می‌شود به او احساس مسئولیت بدهید و هم این که فرصت کسب تجربه و پخته شدن را به او می‌دهد.

همیشه مقداری پس انداز داشته باشید!

داشتن پس انداز از پول‌های کم یا زیادی که به دستتان می‌رسد نیز یک سیاست زنانه است. لازم نیست کسی را از انجام این کار باخبر کنید؛ همیشه بخشی از پولی که دارید را در جایی کنار بگذارید و پس انداز کنید. با انجام این کار بعد از مدتی می‌بینید که همین پول‌های کم به سرمایه‌ای بزرگ برای شما تبدیل شده‌اند که می‌توانید هر جا که خواستید از آن استفاده کنید.

خانواده همسرتان را تحریک نکنید!

اگر جنسی خریده‌اید لزومی ندارد که حتما خانواده همسرتان را از قیمت آن باخبر کنید زیرا این کار ممکن است موجب ایجاد حساست و ناراحتی در آن‌ها شود. بهتر است به جای این که آمار دقیق بدهید تنها بگویید که آن را با قیمت مناسبی خریداری کرده‌اید.

اعتماد به نفس داشته باشید!

حتی اگر از ظاهر و قیافه خود راضی نیستید؛ هیچ گاه مخصوصا جلو همسرتان این موضوع را مطرح نکنید بلکه برعکس سعی کنید بیشتر از خود تعریف کنید و نشان دهید که از ظاهر خود راضی هستید. این کار علاوه بر این که روی روحیه شما تاثیر مثبت می‌گذارد موجب می‌شود که در نگاه همسرتان هم یک زن محکم و قوی جلوه کنید در نتیجه علاقه او نیز به شما زیادتر خواهد شد و شما را بیشتر قبول خواهد داشت.

از واکنش تند و آنی خودداری کنید!

سعی کنید در مواقع لزوم بهترین واکنش را از خود نشان دهید. به عنوان مثال هنگامی که همسرتان تا دیر وقت بیرون بوده است به جای برخورد تند و سوال کردن از این که تا کنون کجا بوده است به آرامی با این مسئله برخورد کنید زیرا برخورد تند در چنین مواقعی احساس ناخوشایندی را به همسرتان القا می‌کند و حس استقلال و قدرت را از او می‌گیرد.

به او اجازه دهید برای خودش وقت بگذارد!

قرار نیست که کل زندگی همسرتان در زندگی مشترک خلاصه شود. این کار علاوه بر این که او را خسته و ناامید می‌کند باعث سردی رابطه نیز می‌شود به همین خاطر سعی کنید گاهی به او اجازه بدهید تا برای خودش باشد و با دوستانش وقت بگذراند.

منبع خبر : برگرفته از takamoleman

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *