چکار کنم نوزادم سینمو بگیره؟!

چکار کنم بچم خوب سینمو بگیره و زیاد شیر بخوره؟!

مادر باید درباره روش درست شیر دادن به نوزادش تعلیم دیده باشد چون ممکن است دلیل شیر نخوردن نوزاد،‌ درست در آغوش نگرفتنش از سوی مادر باشد.

چکار کنم نوزادم سینمو بگیره

بسیاری از نوزادان فوراً مایل به شیر خوردن نیستند، صبور باشید. شما و نوزادتان بالاخره از عهده ی آن بر می آیید.

نوزاد با واکنش مکیدن به دنیا می آید، ولی بسیاری از آنها بلافاصله مشتاقانه از این قاعده پیروی نمی کنند. گاهی نوزادان برای گرفتن سینه احتیاج به ناز و نوازش دارند.

آبریزش یا کیپ شدن بینی می‌تواند شیر خوردن را برای نوزاد سخت کند. در این صورت باید از اسپری‌های بینی مخصوص نوزادان استفاده شود.

در صورتی که مادر به تازگی دچار استرس یا فشار روانی شده باشد، این حالت کاملا بر میزان و کیفیت شیردهی‌اش تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود نوزاد هم نتواند به اندازه مناسب شیر بخورد.

ابتدا باید:

۱- خود و نوزادتان را در وضعیت شیردهی قرار بدهید.

۲- نوک سینۀ خود را آرام به‌لب‌ها یا گونه‌های نوزاد بمالید. این اقدام احتمالاً باعث می‌شود نوزاد دهان خود را باز کند. اگر به‌نظر رسید نوزاد مایل به‌باز کردن دهان خود نیست، سعی کنید کمی شیر – درواقع آغوز – را خارج کرده (به‌ آرامی با فشار خارج کنید) و مقداری بر روی لب‌های نوزاد بمالید.

۳- هنگامی که دهان نوزاد کاملاً باز شد، سر او را به‌ سینه نزدیک کرده و دهان او را آرام بر روی تمام نوک سینه بگذارید. با این سیخونک معمولاً نوزاد شروع به‌‌مکیدن می‌کند.

حتماً تمام قسمت آرئول (هاله تیره رنگ سینه) را در دهان نوزاد بگذارید، زیرا در غیر اینصورت به‌ مقدار کافی شیر نمی‌خورد و نوک سینه‌های شما زخم می‌شود. اما سینۀ خود را در دهان نوزاد نچپانید. در عوض دهان را به‌ نوک سینه نزدیک کرده و بگذارید نوزاد از سینه شیر بخورد.

نوک بینی نوزاد باید تنها با پوست اطراف سینۀ شما تماس داشته باشد. تنها راهی که نوزاد در حین شیر خوردن میتواند نفس بکشد، از طریق بینی اوست، بنابراین مراقب باشید روی بینی نوزاد با سینۀ شما کاملاً بسته نشود. در صورتی که سینۀ شما بینی نوزاد را مسدود می‌کند، با استفاده از دست آزاد خود سینۀ خود را از جلوی بینی نوزاد فشار دهید تا راه برای ورود هوا باز شود.

ممکن است مادر بعد از زایمان بخواهد خیلی سریع به وزن طبیعی‌اش بازگردد و برای همین به فعالیت شدید بدنی بپردازد. در این صورت ورود اسید لاکتیک به شیر موجب تلخ شدن آن می‌شود و شیرخوار از خوردن شیر امتناع می‌کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *