چه ماهی برای پسردار شدن مناسب است

چه ماهی برای پسر دار شدن مناسب است؟!

دو تا دختر دارم و می خوام برای سومی اقدام کنم. دوست دارم بچه بعدیم پسر باشه. آیا فصل یا ماه خاصی در پسردار شدن جنین موثر است؟ چه ماهی برای پسردارشدن خوبه؟ نمی خوام از روش آی وی اف استفاده کنم و اینکه چه تغذیه ای برای پسردار شدن خوب هست؟

چه ماهی برای پسردار شدن خوبه؟

با توجه به اینکه کروموزومهای y نسبت به کروموزومهای x حساستر هستند؛ در فصل سرما زودتر از بین می روند. بنابراین احتمال زنده ماندن کروموزوم y که جنسیت پسر را از طرف مرد تعیین می کند در فصلهای گرم یا ماههای خرداد و تیر و مرداد و شهریور بیشتر است. گفته می شود آمیزش در این ماهها احتمال پسر دار شدن را افزایش می دهد. البته این یکی از فاکتور هاست. عوامل متعددی در تعیین جنسیت جنین از جمله تغذیه موثرند.

 

زمان شروع رژیم غذایی برای تعیین جنسیت جنین حداقل دو ماه قبل از بارداری است. و رعایت رژیم تا ۶ ماه مجاز است. در صورتی که طی این مدت بارداری اتفاق نیافتد رعایت رژیم باعث ایجاد کمبود مواد مغذی خواهد شد.

این برنامه غذایی بر اساس مصرف چهار نوع املاح معدنی سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم می باشد به طوریکه برای دختردار شدن، زن باید تا آنجا که می تواند از مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم استفاده کند. و برای پسردار شدن مصرف مقدار زیادی سدیم و پتاسیم توصیه می شود.

در مواردی مانند فشارخون بالا، ناراحتی های قلبی و نارسائی کلیه مصرف این رژیم ( به دلیل سدیم بالا) ممنوع است.

کدام ماه برای پسردار شدن مناسب است

چه غذایی برای پسر دار شدن مناسب است؟

مقدار زیادی نمک و مواد غذایی حاوی نمک بالا مثل بیسکویت شور، زیتون شور ، خیارشور، پنیرشور، سسهای تجارتی و ماهیهای نمک سود، کنسروها، کالباس و سوسیس. همچنین مصرف چای، قهوه، آبمیوه، نوشابه های گازدار، چاشنی و دسر های بدون شیر، گوشت ۱۰۰ گرم در روز، انواع ماهی، یک یا دوعدد تخم مرغ در هفته، گروه نان و غلات، برنج ، ماکارونی، گندم پرک شده، ذرت، نان سوخاری بدون شیر، نان شیرینی و بیسکویت هایی که در تهیه آنها از شیر استفاده نشده باشد. انواع سبزی ها ( غیر از آنهایی که در فهرست غذاهای ممنوع معرفی می شوند)، همه سبزی های خشک، همه میوه های تازه، آلو، کشمش، خرما، انجیر، موز و زردآلوی خشک، شکر ، مربا، شربت و ژله میوه، روغن و کره و مایونز و همچنین استفاده از مواد غذایی شیرین در روزهای تخمک گذاری مثل عسل، نقل، خرما، میوه های شیرین، موز، مربا، آب نبات بدون شیر، کشمش، قند ساده یا شکر، نوشابه و ژله توصیه می شود.

 غذاهای ممنوعه برای پسرزایی

شیر و انواع فرآورده های آن ( پنیر، ماست و غیره). نان سبوس دار، نان شیرینی و بیسکویت های تهیه شده با شیر. سبزی های سالادی، گل کلم و کلم خام، کرفس، اسفناج، لوبیای سبز، کاهو، شاهی، میگو، تخم مرغ بیش از ۲-۱ عدد در هفته، کاکائو، شکلات.

عوامل موثر برای پسردار شدن

  1. اقدام به بارداری در اوایل ازدواج: از آنجایی زوج های جوان در ابتدای رابطه مشترکشان بیشتر رابطه جنسی برقرار می کنند و این موضوع باعث فعال تر شدن اسپرم میشود.لذا این موضوع می تواند احتمال پسردار شدن شما را افزایش دهد.
  2. کالری بیشتری مصرف کنید: جنین پسر برای ادامه حیات در رحم مادر نیاز به مواد غذایی پشتر است و در اثر کمبود منابع غذایی ممکن است از بین برود ولی نوزاد دختر برای رشد و تکامل سرسخت تر است و می تواند خود را زنده نگه دارد. براساس تحقیقات صورت گرفته غالبا مادرانی که در دوران بارداری دچار افزایش وزن شده اند، پسردار بوده اند.

تعیین زمان دقیق تخمک گذاری برای پسردار شدن

علاوه بر رعایت رژیم غذایی، زمان لقاح نیز در تعیین جنسیت نوزاد تاثیر دارد که باید رعایت شود. برای این منظور بعد از مشخص شدن زمان دقیق تخمک گذاری برای پسردار شدن از شروع قاعدگی تا روز تخمک گذاری از آمیزش جنسی اجتناب کنید و آمیزش برای بارداری را در زمانی هرچه نزدیکتر به روز تخمک گذاری یا تا ۲۴ ساعت پس از آن انجام دهید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. از امام صادق (ع) آمده است که مصرف هندبا یعنی کاسنی مایع منی را افزایش می دهد و موجب تولد فرزند پسر می شود و فرزندخوش سیما، خوش طینت و اصلاح مزاج شده به دنیا آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *