برای اینکه زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم چه بخوریم

برای اینکه زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم چه بخوریم؟

بسياري از خانم‌هاي باردار از زايمان طبيعي و دردهاي آن مي‌ترسند. مخصوصا که هر چه زمان زايمان نزديک‌تر مي‌شود اين نگراني‌ها و دلهره‌ها بيشتر مي‌شود.
طب سنتي و گياهي ما مانند بقيه موارد پزشکي براي اين موضوع نيز راه‌حل دارد و مصرف گياهاني را به زنان باردار پيشنهاد مي‌دهد که بتوانند زايمان کم دردتري را تجربه کنند. و برای سوالاتی همانند اینکه برای کاهش درد زایمان طبیعی چه بخوریم؟، چکارکنیم زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم؟، پاسخ دارد.

در مورد آمادگي براي زايمان و انجام يک زايمان راحت و حتي تسکين درد بعد از زايمان، طب سنتي راهکارهاي خودش را دارد. براي آماده شدن مادر و راحت‌تر شدن زايمان، در هفته‌هاي پاياني بارداري گياهان مختلفي کمک‌کننده هستند که ما در اين مقاله به برخي از آنها به اختصار اشاره مي‌کنيم؛

برای کاهش درد زایمان طبیعی چه بخوریم؟

دانه خاکشير مي‌تواند به زايمان راحت کمک کند.

۱٫ خاکشير برای زایمان طبیعی راحت تر

شايد ندانيد که دانه خاکشير مي‌تواند به زايمان راحت شما کمک کند! الان که فصل گرماست و خوردن نوشيدني‌هاي خنک بسيار متداول است، مي‌توانيد براي راحتي زايمان خود روزانه چند ليوان شربت خاکشير ميل کنيد.

۲٫ زایمان طبیعی با گل شاه‌پسند

دم نوشي که از اين گل زيبا و خوشبو به دست مي‌آيد باعث تسکين دردهاي زايمان و انجام يک زايمان راحت مي‌شود. خوردن روزانه سه فنجان از دمنوش اين گل در روزهاي نزديک به زايمان براي شما بسيار مفيد است.

۳٫ رازيانه

مصرف برخي از گياهان در دوران بارداري با احتياط انجام مي‌شود، زيرا اين گياهان با خاصيتي که دارند باعث سقط جنين مي‌شوند اما همين گياهان اگر در ماه‌هاي آخر بارداري مصرف شوند نه تنها ديگر خطري ايجاد نمي‌کنند بلکه باعث تجربه يک زايمان راحت توسط مادر مي‌شوند. يکي از اين گياهان رازيانه است که توصيه مي‌شود در ماه آخر بارداري هر روز مصرف شود.

۴٫ زعفران کمک کننده زایمان طبیعی

اغلب خانم‌ها اين ادويه خوش عطر و خوش‌رنگ را به عنوان عاملي براي سقط جنين مي‌شناسند. درست است که مصرف بي‌رويه و متناوب زعفران در دوران بارداري خطرناک است و مي‌تواند باعث سقط جنين شود اما در زمان نزديک به زايمان اين طلاي سرخ مانند يک درمانگر کار را براي شما آسان مي‌کند؛ چاي زعفران، شربت زعفران يا استفاده از آن همراه با زرده تخم‌مرغ به راحت‌تر شدن زايمان شما کمک مي‌کند.

برای زایمان طبیعی راحت چه بخوریم

۵٫ برگ ختمي

تهيه دمنوش از اين گياه و استفاده از آن به صورت روزانه براي زايمان راحت مفيد است.

استفاده از دمنوش برگ خطمي به صورت روزانه براي زايمان راحت مفيد است

۶٫ شنبليله و گل شب‌بو

آب شنبليله را بگيريد و با آن واژن را شست‌وشو دهيد. همچنين مي‌توانيد از گل شب بو جوشانده تهيه کرده و با استفاده از آن منطقه واژن را بشوييد. اين کار به زايمان راحت‌تر شما کمک مي‌کند.

۷٫ تخم شويد

دمنوش تخم شويد در هنگام شروع دردهاي زايمان مي‌تواند از شدت آنها بکاهد. تخم شويد همچنين مي‌تواند باعث شود که مدت زمان زايمان نيز کاهش پيدا کند و نوزاد زودتر متولد شود.

۸٫ زایمان طبیعی با خوردن سياه‌دانه

از اين دانه مي‌توانيد براي درست کردن دمنوش استفاده کنيد و يا آن را به صورت موضعي استفاده کنيد. براي مصرف موضعي آن بهتر است آن را با عسل مخلوط کرده و روي شکم و کمر بماليد و با يک دستمال تميز ببنديد و اجازه دهيد چند ساعتي روي پوست‌تان باقي بماند. اين کار بدن شما را تقويت کرده و تحمل دردهاي زايمان را براي‌تان آسان‌تر مي‌کند.

۹٫ روغن

برخي از روش‌هاي موضعي نيز در يک زايمان راحت کارساز هستند. به عنوان نمونه استفاده از روغن‌ها و ماليدن آنها به طور موضعي روي شکم و کمر به صورت روزانه مي‌تواند موثر باشد. براي اين کار از روغن زيتون، بادام يا کنجد استفاده کنيد.
منبع خبر : آریا

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. خیلی ممنون از راهنمایی تون

  2. ممنون از توضیحاتتون. ببخشید روزانه چقدر رازیانه مصرف کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.