خوراکی های مفید برای قطع لکه بینی در بارداری

چه بخوریم تا خونریزی در بارداری قطع شود؟!

خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری یکی از موضوعات نگران کننده برای خانم های باردار است. و قبل از هر چیزی توصیه می شود در صورت مشاهده خونریزی در بارداری موضوع را با پزشک خود در جریان بگذارید. البته شما می تواند با استفاده از غذاهای مفید برای خونریزی در بارداری تا حدی این موضوع را برطرف کنید. ما در این مطلب خوراکیهای مفید برای لکه بینی در بارداری را به شما معرفی می کنیم. در همین رابطه یکی از کاربران سایت نی نی نما سوالی را با ما در میان گذاشته و ما سعی کرده ایم بطور کامل به این سوال پاسخ بدهیم.

ماه دوم بارداری هستم و خونریزی البته در حد لکه بینی دارم.. چه بخوریم تا خونریزی در بارداری قطع شود؟

در این باره بیشتر بدانید: چه خونریزی در بارداری خطرناک است؟!

غذاهای مفید برای لکه بینی بارداری

پاسخ:

برای بررسی علت خونریزی و لکه بینی در بارداری لازم است با پزشک مشورت نمایید شاید نیاز به تجویز پروژسترون داشته باشید. بطور کلی از خوردن خوراکیهای سقط آور مثل گلپر، آویشن، زعفران، زرشک، کنجد و آناناس و کافئین و گرمیجات زیاد پرهیز نمایید؛ اما خوردن خوراکی خاصی باعث پیشگیری از سقط جنین نمی شود. اما خوردن مواد غذایی که در زیر به آن اشاره میشود می تواند برای خونریزی در بارداری مفید باشد.

غذاهای حاوی آهن برای خونریزی در بارداری

  • آلو خشک
  • تخم شربتی
  • جعفری
  • خوردن شیره سیاه به جای شکر

مواد غذایی که به آنها اشاره شد. آهن ببالایی داند و می تواند برای خونریزی و لکه بینی در بارداری مفید باشند.

برای خونریزی در بارداری ویتامین c بخورید

خوردن ویتامین C جذب آهن را در بدن راحت تر می کند. به همین منظور از سبزیجات تازه، در دوران بارداری بیشتر استفاده کنید.

برای لکه بینی در بارداری مویز بخورید

خوردن مویز باعث پاکسازی بدن از آلودگی ها و سموم میشود و به سلامت خون در بدن کمک می کند. خوردن مویز باعث تولید خون در بدن میشود و به هضم غذا کمک خواهد کرد همچنین باعث تقویت اعصاب جنین و مادر می شود. علاوه این خوردن مویز باعث گرم شدن بدن می شود.

از سایر خوراکی های مفید برای خونریزی در بارداری می توان به گلابی، سیب و انار ملس و همچنین به شیرین اشاره کرد.

نشاسته برای قطع خونریزی در بارداری

خوردن نشاسته برای قطع خونریزی در بارداری ضرری برای جنین و مادر ندارد، اما بعنوان درمان برای قطع خونریزی محسوب نمیشود. و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: علت خونریزی در بارداری چیست؟

نشاسته برای خونریزی بارداری

 

چرا خونریزی در بارداری اتفاق می افتد؟

خونریزی در سه ماه اول بارداری معمولا به واسطه رشد جنین در رحم رخ می دهد. در زمان لقاح، تخمک بارور شده به آندومتر می رسد، در نتیجه، می تواند چند قطره خون ایجاد کند.

لکه بینی خفیف در بارداری می تواند برای چندین روز ادامه یابد و به طور معمول در روزهایی که اگر بارداری رخ نمی داد زن قاعدگی را تجربه می کرد، اتفاق می افتد. همچنین، خونریزی در بارداری می تواند به واسطه تغییرات هورمونی عادی در این مرحله رخ دهد. همچنین، زن باردار ممکن است با کرامپ ها، نفخ یا انبساط شکم، و ناراحتی در ناحیه لگن مواجه شود.

افزون بر این، خونریزی در سه ماه اول بارداری می تواند به واسطه یک بارداری خارج از رحم رخ دهد. این زمانی است که تخمک خارج از رحم، به طور معمول در لوله های فالوپ، رشد خود را آغاز می کند. علائم مرتبط با این شرایط شامل درد شدید در ناحیه شکم، حالت تهوع، و سرگیجه می شوند. بارداری خارج از رحم شرایطیست که باید به سرعت درمان شود.

رابطه جنسی یکی دیگر از دلایل خونریزی در دوران بارداری است و اغلب به دلیلی رایج رخ می دهد. به طور کلی، رابطه جنسی موجب آسیب نمی شود و خونریزی بیشتر به واسطه افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی رخ می دهد.

خونریزی طی سه ماه دوم یا سوم بارداری

خونریزی طی سه ماه دوم یا سوم بارداری می تواند به واسطه مشکلات دهانه رحم رخ دهد. هرگونه پارگی در رحم باید به سرعت مورد توجه قرار بگیرد. در هر مورد، خونریزی در این مراحل نشانه ای از بروز مشکل است و مادر باید به سرعت به پزشک مراجعه کند.

فیبروئیدهای رحمی که تومورهای ماهیچه ای خوش خیم هستند ممکن است از دلایل خونریزی باشند. این تومورها می توانند درون و بیرون دیواره رحم شکل گرفته و در برخی موارد اختلالی در بارداری ایجاد نمی کنند.

جفت سرراهی (Placenta Previa)، زمانی که جفت به درون رحم متصل می شود، اما این اتفاق در نزدیکی یا روی دهانه رحم می افتد، نیز ممکن است موجب خونریزی شود. این ناهنجاری معمولا موجب خونریزی بدون درد شده و در برخی موارد برای بهبودی ممکن است به استراحت مطلق نیاز باشد.

عفونت های واژنی و زایمان زودرس – معمولا پیش از هفته سی و هفتم – از دیگر دلایل شایع خونریزی طی بارداری هستند.

درمان خونریزی طی بارداری چیست؟

در صورت مواجهه با هر یک از شرایطی که پیش‌تر به آنها اشاره شد، دریافت کمک پزشکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اهمیت دارد، اما باید آرامش خود را نیز حفظ کنید.

در صورت مواجهه با خونریزی طی بارداری از تامپون ها استفاده نکنید. اگر خونریزی زیاد است، لخته های خون وجود دارند و با احساس درد در شکم و کمر همراهی می شود، معاینات دقیق توسط پزشک برای تشخیص دلیل این شرایط توصیه شده است.

در بیشتر موارد، استراحت بهترین درمان برای خونریزی در دوران بارداری است. تن‌آرامی اقدامی کلیدی طی این دوران بحرانی است و دریافت کمک از یک متخصص در این زمینه توصیه شده است. با توجه به تشخیص، توصیه های پزشکی می توانند شامل مصرف دارو برای درمان خونریزی باشند. همچنین، در مورد عفونت های واژنی، مانند کاندیدیازیس، کلامیدیا، تبخال و غیره، پزشک ممکن است دارویی موضعی یا خوراکی را تجویز کند.

اقدامات پزشکی با توجه به هر مورد خاص بسیار متفاوت خواهند بود. برخی شرایط ممکن است نیازمند یک معاینه جسمانی، سونوگرافی، یا سونوگرافی به همراه آزمایش خون باشند. این به مرحله بارداری و عوامل دیگر بستگی خواهد داشت. خونریزی طی بارداری ممکن است بی ضرر باشد، اما مراجعه به پزشک و مشورت با وی درباره علائم موجود همواره بهترین گزینه است، به ویژه درباره مواردی که چندان عادی به نظر نمی رسند. پزشک متخصص بهترین فردی است که می تواند شرایط شما را ارزیابی کرده و بهترین گزینه ها را به شما توصیه کند.

 

منبع خبر : asriran،nininama

اشتراک‌گذاری
یک پینگ
  1. پینگ‌بک: خوراکی های مفید برای قطع لکه بینی بعد از رابطه | مطالب جدید و جالب

2 نظر
  1. خوردن نشاسته خونریزی بارداری را قطع میکنه آیا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *